202956
Książka
W koszyku
Na zawartość książki prof. Stanisława Kawuli zatytułowanej "Pedagogika społeczna dzisiaj i jutro" oprócz obszernego "Wprowadzenia" składa się jedenaście rozdziałów ujętych w dwie części: I "Podstawy teoretyczne", II "Obszary diagnozy i działania". Jak stwierdza recenzent prezentowanej tu pracy prof. dr hab. Wojciech Sroczyński - "można uznać, że Autor książki, profesor zwyczajny piastujący przez długi okres stanowisko kierownika Katedry Pedagogiki Społecznej w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim, włącza się rekomendowaną przez Wydawnictwo Edukacyjne "Akapit" pracą w tok toczącej się wśród teoretyków dyskusji o: 1) statusie samej pedagogiki społecznej; 2) przedmiocie, zakresie i problemach badawczych tej nauki, a także obszarów, którymi się interesuje (rodzina, środowisko życia jako przestrzeń wychowania, środowisko młodzieży; 3) kwestiach socjalnych, zagrożeniach, dysfunkcjonalności i patologiach, jakie mają miejsce w życiu publicznym, rodzinnym, rówieśniczym i wymagają rozpoznania i prowadzenia działalności ratowniczej, profilaktycznej, kompensacyjnej, wsparcia i wspomagania: 4) działaniu (pracy) pedagogicznym o charakterze edukacyjnym, wychowawczym, opiekuńczym, kulturalnym, socjalnym w środowisku lokalnym." Warto odnotować, co też podkreśla Recenzent, książka S. Kawuli nie tylko umożliwia czytelnikowi zapoznanie się z teorią pedagogiki społecznej, ale podaje też przykłady rozwiązywania problemów społeczno-wychowawczych w praktyce. (...). Zamieszczone w książce studia były już wprawdzie wcześniej publikowane o czym Autor wyraźnie informuje czytelników, zebrane w osobnym tomie nabierają jednak innego charakteru autorskiego poglądu na współczesną pedagogikę społeczną, co zainicjuje zapewne szerszą dyskusję wśród jej przedstawicieli. Rekomendując książkę potencjalnym Czytelnikom: pedagogom zarówno teoretykom, jak i praktykom, pracownikom socjalnym, socjologom należy jeszcze raz przywołać opinię Recenzenta, który wyraża przekonanie, że publikacja äspotka się z zainteresowaniem profesjonalnych badaczy z kręgu nie tylko pedagogiki społecznej , a także i tych, którzy dobrze znają z wcześniejszych prac stanowisko prof. Stanisława Kawuli odnośnie do metodologicznych podstaw pedagogiki społecznej, roli środowiska społecznego w wychowaniu, zagrożeń wynikających z przemian społeczno-ekonomicznych towarzyszących globalizacji, znaczenia rodziny i dokonujących się w niej przemian.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105131, 105132 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39291 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32220 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46449 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s.220-239 i przy rozdz.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej