Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(21)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Artykuły
(13)
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(3)
E-booki
(2)
Dostępność
dostępne
(12)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Autor
Zażałek Joanna
(2)
Brzechczyn Krzysztof
(1)
Budzbon-Szymańska Dagmara
(1)
Ciesielski Rafał
(1)
Gmitrzak Dagmara
(1)
Goryczka Anna
(1)
Górka Barbara
(1)
Jasica Dorota
(1)
Jaworski Stanisław
(1)
Kasprzak Michalina
(1)
Kołodziejczyk Lech
(1)
Limont Wiesław
(1)
Lupa Katarzyna
(1)
Miodońska-Madryła Dajana
(1)
Pietrucha-Rejman Magda
(1)
Sasin Magdalena
(1)
Starzyński Juliusz
(1)
Strzyżewski Mirosław
(1)
Szmidt Krzysztof J
(1)
Szuman Stefan
(1)
Tomas Iwona
(1)
Zielińska Ewa
(1)
Śmigła Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(7)
Rodzice
(3)
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
Literaturoznawcy
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Temat
Edukacja artystyczna
(11)
Twórczość
(9)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Twórczość dzieci i młodzieży
(6)
Dzieci - twórczość
(3)
Arteterapia
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Estetyka
(2)
Kreatywność
(2)
Krytyka artystyczna
(2)
Przedszkole - zajęcia artystyczno-techniczne
(2)
Zdolności
(2)
Awangarda (kierunek artystyczno-literacki)
(1)
Baudelaire, Charles (1821-1867)
(1)
Człowiek
(1)
Delacroix, Eugene (1798-1863)
(1)
Dzieci
(1)
Eksperymenty
(1)
Figury geometryczne
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Kompozytorzy polscy
(1)
Krytyka artystyczna francuska
(1)
Krytyka artystyczna polska
(1)
Las
(1)
Medytacja
(1)
Miłosz, Czesław (1911-2004)
(1)
Mochnacki, Maurycy (1803-1834)
(1)
Muzyka polska
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Natura
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Ogólnopolska Konferencja Kompozytorów i Krytyków Muzycznych
(1)
Osobowość
(1)
PRL
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Publicystyka polska
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Skojarzenia językowe
(1)
Socrealizm
(1)
Szkolnictwo artystyczne
(1)
Sztuka
(1)
Twórczość artystyczna
(1)
Twórczość osób chorych i z niepełnosprawnością
(1)
Warsztaty plastyczne
(1)
Wolność twórczości artystycznej
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wyobraźnia
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Zdolności manualne
(1)
Zjazdy i konferencje
(1)
Zmysły
(1)
Świadomość
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1801-
(1)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Tarragona (Hiszpania)
(1)
Zabrze (woj. śląskie)
(1)
Łagów (woj. lubuskie, pow. świebodziński, gm. Łagów)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(12)
Artykuł z czasopisma fachowego
(8)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Poradniki
(2)
Raport z badań
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma literackiego
(1)
Malarstwo francuskie
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(13)
Psychologia
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Tytuł czasopisma
Bliżej Przedszkola
(5)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(3)
Wychowanie w Przedszkolu
(2)
Nowa Szkoła
(1)
Pamiętnik Literacki
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
ABC kreatywności / Krzysztof J. Szmidt. - Warszawa : Difin, 2010. - 246, [1] s. : il. ; 22 cm.
(Engram)
Autor poradnika lansuje receptę na przyrost kreatywności - jeśli tylko czytelnik zechce zastosować cudowne techniki opisywane w poradniku, to "moc twórcza będzie z nim". Struktura książki została wyznaczona przez kolejne litery alfabetu, które służą jako pretekst do syntetycznego opisu ważnych zjawisk związanych z rozumieniem kreatywności i jej rozwijaniem. Poszczególne hasła nie są opisane z encyklopedyczną dokładnością, bo też książka ta encyklopedią kreatywności nie jest! Jest raczej dobrze ugruntowanym w naukach o twórczości poradnikiem rozwoju kreatywności. Poradnikiem życiowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102660 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49590 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45196 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77838 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57436 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 07299 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 347)
Monografia prezentuje aktualne wyniki badań i analiz naukowych dotyczących charakterystyki i porównania twórczej aktywności plastycznej dzieci pochodzących ze środowisk defaworyzowanych społecznie uczęszczających do lokalnych formach wsparcia i opieki. Na przykładzie funkcjonowania placówek z Poznania i Tarragony została ukazana złożoność podejmowanej problematyki i wzajemne zależności widoczne w pracy obu ośrodków. Zaprezentowane badania stanowią cenne źródło wiedzy w zakresie poznawczym, teoretycznym i praktycznym. Dokonanie rekonstrukcji teoretycznych, jak również wskazanie implikacji pedagogicznych dla praktyki edukacyjnej w kontekście wspierania twórczego rozwoju plastycznego dzieci czynią tę publikację bardzo wartościową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118102 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana książka powstała na podstawie pracy doktorskiej i stanowi sprawozdanie z działań badawczo-edukacyjno-artystycznych podjętych w ramach eksperymentu przeprowadzonego przez autorkę w jednej z górnośląskich szkół podstawowych. W publikacji dokonano przeglądu zagadnień związanych z pojęciem twórczości i ze sztuką (szczególnie sztuką współczesną) oraz zaprezentowano program niekonwencjonalnych zajęć plastycznych wraz z wynikami badań. Przedsięwzięcia badawcze, zaplanowane w sposób metodologicznie hybrydowy (poszukujący), zostały ukierunkowane przede wszystkim na identyfikację wpływu eksperymentalnego cyklu warsztatów artystycznych na myślenie dywergencyjne, wyobraźnię oraz postawy twórcze dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Z kolei zajęcia plastyczne zostały potraktowane jako czynnik aktualizujący potencjalność twórczą oraz jako szczególny rodzaj eksperymentowania i doświadczania, a także przeżywania, odczuwania i komunikowania się ze sobą i światem zewnętrznym Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116786 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35284 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Materiały Poznańskiego IPN ; t. 51)
W książce przedstawiono genezę, przebieg, kulisy i rozmaite aspekty podporządkowania twórczości muzycznej poprzez wprowadzanie socrealistycznych wzorców komponowania muzyki oraz organizacji życia muzycznego w warunkach narzuconego po II wojnie światowej systemu komunistycznego. Publikacja w ramach oddziałowego projektu badawczego IPN „Metodologiczne i teoretyczne problemy badania najnowszej historii Polski”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117046 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Inicjatywa cyklicznego publikowania prac w ramach serii „Twórczość i Edukacja” wyrosła z potrzeby stworzenia miejsca spotkania badaczy i praktyków zainteresowanych rozwijaniem oraz wspieraniem zdolności twórczych dzieci, młodzieży i osób dorosłych. W serii publikowane są prace poruszające problematykę edukacyjnych oraz społeczno-kulturowych uwarunkowań rozwoju szeroko pojętej aktywności twórczej w różnych dziedzinach. Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 wpłynęła na wszystkie dziedziny ludzkiego życia. Zmiany, jakie zaszły w życiu kulturalnym i twórczości artystycznej, stały się przedmiotem refleksji autorów tej książki – naukowców uniwersyteckich, czynnych artystów, pracowników instytucji kultury. Dzielą się oni swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami związanymi z brakiem możliwości uprawiania sztuki w dotychczasowym kształcie oraz poszukiwaniami innych środków wyrazu, nowych sposobów kontaktu z publicznością i edukacji artystycznej. Mamy nadzieję, że ta pozycja okaże się ciekawa i wartościowa dla czytelników, a w przyszłości, być może, stanie się jednym ze świadectw tych dziwnych i trudnych czasów, jakie stały się naszym udziałem. Jesteśmy przekonani, że mimo wszelkich trudności kultura i sztuka wyjdą z tej próby obronną ręką – bo bez nich świat i człowiek nie mogliby istnieć. * Książka jest niezwykle wartościową monografią naukową na temat ważnej dla człowieka funkcji sztuki i roli twórczości artystycznej w czasach niesprzyjających tradycyjnej relacji twórca–odbiorca. To bardzo interesujące opracowanie naukowe na temat różnorakich uwarunkowań kreatywności jest tym cenniejsze, że autorzy poszczególnych rozdziałów próbują opisać podjęty temat in statu nascendi, w czasach pandemii i kwarantanny. Brak dystansu czasowego do opisywanych zjawisk – ponieważ epidemia jeszcze się nie zakończyła, a zatem przedstawione warunki twórczości nie uległy zmianie – sprawia, że publikacja ma niezwykle aktualny, „gorący” charakter. Z lektury wszystkich tekstów wyłania się ponadto refleksja dotycząca głębszego znaczenia i rangi opracowania, a mianowicie, że ich autorzy, analizując sytuację w warunkach trwającej pandemii, znajdują się jednocześnie w samym środku potężnej zmiany kulturowej i rejestrują wczesny etap tego procesu. Z recenzji prof. dr hab. Krystyny Pankowskiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej