Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(2842)
IBUK Libra
(134)
Forma i typ
Książki
(2838)
E-booki
(134)
Publikacje naukowe
(88)
Publikacje dydaktyczne
(64)
Publikacje fachowe
(31)
Publikacje popularnonaukowe
(31)
Poradniki i przewodniki
(13)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(6)
Publikacje informacyjne
(5)
Czasopisma
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(4768)
wypożyczone
(265)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(1242)
Czytelnia Piła
(146)
Wypożyczalnia Chodzież
(824)
Czytelnia Chodzież
(165)
Wypożyczalnia Czarnków
(708)
Czytelnia Czarnków
(37)
Wypożyczalnia Trzcianka
(437)
Czytelnia Trzcianka
(60)
Wypożyczalnia Złotów
(634)
Czytelnia Złotów
(68)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(419)
Czytelnia Wągrowiec
(275)
Informatorium
(3)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(7)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(4)
Zbiory specjalne Złotów-Czytelnia
(1)
Zbiory specjalne Czarnków-Wypożyczalnia
(6)
Autor
Zimbardo Philip G
(38)
Radzicki Józef
(35)
Sęk Helena
(26)
Materska Maria
(22)
Trempała Janusz
(22)
Śliwerski Bogusław
(21)
Roszkowski Wojciech
(20)
Rusiński Michał
(19)
Brzeziński Jerzy
(18)
Kwieciński Zbigniew
(18)
Montessori Maria
(18)
Aronson Elliot
(17)
Harwas-Napierała Barbara
(17)
Milewski Roman
(17)
Halliday David
(16)
Krysicki Włodzimierz
(16)
Resnick Robert
(16)
Czerniawska Ewa
(15)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(15)
Johnson Robert L
(15)
Kruszewski Krzysztof
(15)
McCann Vivian
(15)
Bańko Mirosław
(14)
Przetacznik-Gierowska Maria
(14)
Włodarski Lech
(14)
Birch Ann
(13)
Kwiatkowski Eugeniusz
(13)
Tomanek Paweł
(13)
Wojciechowski Aleksander
(13)
Boczoń Władysław
(12)
Gawęcki Jan
(12)
Nowicka Ewa
(12)
Włodarski Ziemowit
(12)
Bielański Adam
(11)
Giddens Anthony
(11)
Guzowska Małgorzata
(11)
Augustyniak Jacek
(10)
Koroniak Henryk
(10)
Nordhaus William D
(10)
Owsiak Stanisław
(10)
Siara Olga
(10)
Walker Jearl
(10)
Woynarowska Barbara
(10)
Wronkowska Sławomira
(10)
Domański Ryszard
(9)
Działoszyński Bartosz
(9)
Grzegorczykowa Renata
(9)
Hernas Czesław
(9)
Malim Tony
(9)
Olechnowicz Hanna
(9)
Piaget Jean
(9)
Richling Andrzej
(9)
Sierpińska Maria
(9)
Suchecki Jacek
(9)
Szulżycka Alina
(9)
Wolański Napoleon
(9)
Ziembiński Zygmunt
(9)
Alexander L. G
(8)
Babbie Earl R
(8)
Berne Eric
(8)
Brzezińska Anna
(8)
Chmielewski Adam
(8)
Czekaj Jan
(8)
Fromm Erich
(8)
Griffin Ricky W
(8)
Grzenia Jan
(8)
Hołyst Brunon
(8)
Izdebski Paweł
(8)
Jachna Tomasz
(8)
Konarzewski Krzysztof
(8)
Koźmiński Andrzej Krzysztof
(8)
Marciniak Stefan
(8)
Markowski Andrzej
(8)
Michejda Jan
(8)
Mossor-Pietraszewska Teresa
(8)
Panasiuk Aleksander
(8)
Piotrowski Włodzimierz
(8)
Tyszkowa Maria
(8)
Łuczyński Jan
(8)
Bobryk Jerzy
(7)
Boyd Robert Neilson
(7)
Bralczyk Jerzy
(7)
Camarda Sylwia
(7)
Chwalba Andrzej
(7)
Domachowski Waldemar
(7)
Drabik Lidia
(7)
Gołembska Elżbieta
(7)
Kowalczewska Joanna
(7)
Krugman Paul R
(7)
Kuryłowicz Jerzy
(7)
Malaga Krzysztof
(7)
McMurry John
(7)
Milecki Jan
(7)
Morrison Robert Thornton
(7)
Muszalski Wojciech
(7)
Olejnik Marian
(7)
Polański Zbigniew
(7)
Rajski Aleksander
(7)
Saciuk Robert
(7)
Schaffer H. Rudolph
(7)
Rok wydania
2020 - 2024
(130)
2010 - 2019
(642)
2000 - 2009
(1051)
1990 - 1999
(1091)
1980 - 1989
(33)
1970 - 1979
(19)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(185)
1901-2000
(9)
1989-2000
(4)
1945-1989
(3)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(2969)
Włochy
(1)
Język
polski
(2788)
nieznany (po)
(168)
angielski
(3)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(42)
Studenci
(12)
Dzieci
(8)
Dorośli
(7)
Rodzice
(7)
9-13 lat
(6)
Menedżerowie
(6)
6-8 lat
(4)
Nauczyciele
(4)
Psycholodzy
(4)
14-17 lat
(3)
Młodzież
(3)
Pracownicy naukowi
(3)
Terapeuci
(3)
0-5 lat
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(2)
Pedagodzy
(2)
Pracodawcy
(2)
Psychiatrzy
(2)
Socjolodzy
(2)
9-12 lat
(1)
Analitycy ekonomiczni
(1)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Doktoranci
(1)
Doradcy personalni
(1)
Energetycy
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele języka niemieckiego
(1)
Neurolodzy
(1)
Pediatrzy
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Seksuolodzy
(1)
Specjalista ds. marketingu
(1)
Specjaliści ds. doskonalenia organizacji
(1)
Specjaliści ds. konsultingu
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(12)
Literatura angielska
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Język polski
(80)
Przedsiębiorstwo
(71)
Zarządzanie
(65)
Dziecko
(64)
Polska
(63)
Psychologia
(61)
Psychologia społeczna
(54)
Osobowość
(52)
Socjologia
(49)
Ekonomia
(48)
Filozofia
(45)
Psychologia rozwojowa
(45)
Historia
(44)
Psychoterapia
(44)
Nauki społeczne
(42)
Uczenie się
(42)
Polityka
(41)
Stosunki interpersonalne
(41)
Literatura polska
(39)
Uczucia
(39)
Fizyka
(38)
Środki masowego przekazu
(37)
Komunikacja społeczna
(36)
Agresywność
(35)
Kultura
(35)
Państwo
(35)
Rodzina
(35)
Stres
(34)
Nauczanie
(33)
Praca
(32)
Ekologia
(31)
Gospodarka
(30)
Zachowanie
(30)
Bezrobocie
(29)
Etyka
(29)
Globalizacja
(29)
Wychowanie
(29)
Środowisko człowieka
(29)
Mózg
(27)
Młodzież
(27)
Pedagogika
(27)
Marketing
(26)
Prawo
(26)
Turystyka
(26)
Analiza matematyczna
(25)
Chemia organiczna
(25)
Myślenie
(25)
Pamięć
(25)
Psychoanaliza
(25)
Finanse
(24)
Język angielski
(24)
Organizacja
(24)
Rośliny
(24)
Unia Europejska
(24)
Płeć
(23)
Szkolnictwo
(23)
Decyzje
(22)
Matematyka
(22)
Odżywianie
(22)
Demokracja
(21)
Komunikacja interpersonalna
(21)
Mowa
(21)
Banki
(20)
Chemia nieorganiczna
(20)
Kształcenie
(20)
Nauczyciele
(20)
Pedagogika resocjalizacyjna
(20)
Pieniądz
(20)
Poznanie
(20)
Socjalizacja
(20)
Antropologia społeczna
(19)
Finanse publiczne
(19)
Internet
(19)
Kadry
(19)
Przemoc
(19)
Rynek pracy
(19)
Ekonometria
(18)
Psychologia kliniczna
(18)
Starzenie się
(18)
Logika
(17)
Metodologia
(17)
Nałóg
(17)
Neuropsychologia
(17)
Spostrzeganie
(17)
Społeczeństwo informacyjne
(17)
Biotechnologia
(16)
Metoda Montessori
(16)
Ochrona środowiska
(16)
Ubezpieczenia społeczne
(16)
Autyzm
(15)
Biochemia
(15)
Depresja psychiczna
(15)
Narkomania
(15)
Schizofrenia
(15)
Terroryzm
(15)
Ubóstwo
(15)
Wykluczenie społeczne
(15)
Genetyka
(14)
Integracja europejska
(14)
Jakość życia
(14)
Temat: dzieło
Cours de littérature Slave
(1)
Dziady
(1)
Fifty shades of Grey
(1)
Kordian
(1)
Nie-Boska komedia
(1)
Pan Tadeusz
(1)
Politikon
(1)
Temat: czas
1901-
(58)
2001-
(44)
1701-
(30)
1801-
(30)
1901-2000
(20)
1989-
(19)
1501-
(16)
1601-
(16)
2001-0
(16)
1989-2000
(11)
1401-
(9)
1945-
(9)
1301-
(7)
1945-1989
(7)
1939-
(6)
400-301 p.n.e.
(6)
1101-
(5)
1201-
(5)
1801-1900
(5)
300-201 p.n.e.
(5)
1001-
(4)
301-
(4)
401-
(4)
901-
(4)
1-
(3)
1701-1800
(3)
1918-
(3)
1918-1939
(3)
200-101 p.n.e.
(3)
100-1 p.n.e.
(2)
101-
(2)
1201-1300
(2)
1301-1400
(2)
1401-1500
(2)
1601-1700
(2)
1914-1918
(2)
201-
(2)
500-401 p.n.e.
(2)
600-501 p.n.e.
(2)
701-
(2)
801-
(2)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1501-1600
(1)
1939-1945
(1)
201-300
(1)
301-400
(1)
401-500
(1)
501-
(1)
501-600
(1)
601-
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(69)
Europa
(11)
Stany Zjednoczone
(7)
Bliski Wschód
(4)
Grecja
(4)
Chiny
(3)
Indie
(3)
Niemcy
(3)
Rosja
(3)
Rzym
(3)
Afganistan
(2)
Afryka
(2)
Daleki Wschód
(2)
Estonia
(2)
Francja
(2)
Hiszpania
(2)
Iran
(2)
Izrael
(2)
Japonia
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Litwa
(2)
Mongolia
(2)
Pakistan
(2)
Republika Południowej Afryki
(2)
Turcja
(2)
Ukraina
(2)
Warszawa
(2)
Wielka Brytania
(2)
Włochy
(2)
ZSRR
(2)
Łotwa
(2)
Świat
(2)
Afryka Czarna
(1)
Albania
(1)
Ameryka Południowa
(1)
Ameryka Północna
(1)
Ameryka Środkowa
(1)
Amsterdam (Holandia)
(1)
Andora
(1)
Asyria
(1)
Ateny (Grecja)
(1)
Atlantyk
(1)
Australia
(1)
Austria
(1)
Azja
(1)
Azja Południowo-Wschodnia
(1)
Baleary (Hiszpania)
(1)
Bałtycki, region
(1)
Belgia
(1)
Beskidy
(1)
Białoruś
(1)
Birma
(1)
Bośnia i Hercegowina
(1)
Bułgaria
(1)
Chorwacja
(1)
Cypr
(1)
Czarnogóra
(1)
Czechy
(1)
Drobnomieszczaństwo
(1)
Egipt
(1)
Erytrea
(1)
Etiopia
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Filipiny
(1)
Finlandia
(1)
Flandria
(1)
Fryzja Wschodnia (Niemcy)
(1)
Fryzja Zachodnia (Holandia)
(1)
Góra Świętej Anny (woj. opolskie)
(1)
Hinduizm
(1)
Holandia
(1)
Indochiński, Półwysep
(1)
Indonezja
(1)
Irak
(1)
Irlandia
(1)
Kaliningrad (Rosja; okręg)
(1)
Kambodża
(1)
Kanada
(1)
Karaibski, region
(1)
Katalonia (Hiszpania)
(1)
Kenia
(1)
Korea
(1)
Laos
(1)
Luksemburg
(1)
Lwów (Ukraina)
(1)
Macedonia
(1)
Madagaskar
(1)
Malezja
(1)
Malta
(1)
Mezoameryka
(1)
Mołdawia
(1)
Norwegia
(1)
Nowa Zelandia
(1)
Oceania
(1)
Oświęcim (woj. małopolskie)
(1)
Papua-Nowa Gwinea
(1)
Paryż
(1)
Persja
(1)
Pieniny
(1)
Pomorze
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(260)
Podręczniki
(55)
Podręcznik
(54)
Opracowanie
(51)
Słowniki polskie
(40)
Literatura polska
(33)
Poradniki
(21)
Praca zbiorowa
(16)
Encyklopedie polskie
(14)
Literatura
(14)
Monografia
(13)
Poradnik
(12)
Ćwiczenia i zadania
(12)
Poradniki dla nauczycieli
(11)
Encyklopedie
(9)
Literatura baroku
(7)
Literatura oświecenia
(7)
Wydawnictwa popularne
(7)
Literatura polsko-łacińska
(6)
Materiały pomocnicze
(6)
Dokumenty elektroniczne
(5)
Kompendia i repetytoria
(4)
Literatura amerykańska
(4)
Literatura klasycyzmu
(4)
Literatura romantyzmu
(4)
Literatura łacińska
(4)
Raport z badań
(4)
Synteza
(4)
Słownik języka polskiego
(4)
Wydawnictwa dla dzieci
(4)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(4)
Film
(3)
Fotografia
(3)
Korespondencja urzędowa
(3)
Literatura chrześcijańska
(3)
Literatura japońska
(3)
Literatura średniowieczna
(3)
Literatury europejskie
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Podręczniki [Typ publikacji]
(3)
Poradniki dla rodziców
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Słowniki angielsko-polskie
(3)
Słowniki frazeologiczne
(3)
Słowniki polsko-angielskie
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Antologia
(2)
Antologie
(2)
Biografie
(2)
Dramat polski
(2)
E-booki
(2)
Literatura dziecięca angielska
(2)
Literatura francuska
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Przewodniki turystyczne
(2)
Przysłowia polskie
(2)
Publicystyka
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Słownik frazeologiczny
(2)
Słownik ortograficzny
(2)
Słowniki angielskie
(2)
Słowniki biograficzne
(2)
Słowniki terminologiczne
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Bibliografia
(1)
Biografia
(1)
Blogi
(1)
Cytaty polskie
(1)
Dokument elektroniczny
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dramat europejski
(1)
Encyklopedia
(1)
Esej
(1)
Herbarze
(1)
Historia
(1)
Kalendarium
(1)
Komedia polska
(1)
Legendy i podania polskie
(1)
Leksykologia
(1)
Listy
(1)
Listy angielskie
(1)
Literatura austriacka
(1)
Literatura fantastycznonaukowa
(1)
Literatura katolicka
(1)
Literatura modernizmu
(1)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura podróżnicza amerykańska
(1)
Literatura pozytywizmu
(1)
Literatura renesansu
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Literatura starożytna
(1)
Literatura szwajcarska
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Malarstwo żydowskie
(1)
Mapy turystyczne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół średnich
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(55)
Edukacja i pedagogika
(39)
Socjologia i społeczeństwo
(21)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(14)
Medycyna i zdrowie
(14)
Zarządzanie i marketing
(14)
Językoznawstwo
(13)
Historia
(12)
Nauka i badania
(12)
Informatyka i technologie informacyjne
(10)
Biologia
(8)
Chemia
(7)
Inżynieria i technika
(7)
Matematyka
(7)
Kultura i sztuka
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Filozofia i etyka
(4)
Geografia i nauki o Ziemi
(4)
Ochrona środowiska
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Architektura i budownictwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Archeologia
(1)
Banki
(1)
Finanse publiczne
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Podatki
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Transport i logistyka
(1)
Ubezpieczenia społeczne
(1)
2976 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autorzy książki opisali terapię i edukację z udziałem psów w kontekście badań naukowych, praktyki terapeutów i nauczycieli oraz międzynarodowych standardów Animal Assisted Interventions (AAI). Czytelnik znajdzie tu: próbę odpowiedzi na pytanie czy i kiedy warto angażować psy do zajęć edukacyjnych lub terapeutycznych oraz jaki jest sens takich działań, przegląd badań związanych z efektywnością AAI, wiedzę na temat zagadnień praktycznych, takich jak profilaktyka pogryzień, dogoterapia w treningu zachowań społecznych, w terapii dzieci z zaburzeniami zachowania, możliwość wprowadzania elementów dogoterapii w pracy logopedy, informacje na temat programów (także resocjalizacyjnych) opieki i pomocy zwierzętom oraz ich wpływu na postawy i osobowość.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przegląd współczesnego stanu wiedzy o naturze ludzkiej seksualności. Książka: przystępnie wyjaśnia psychologiczne podstawy seksualności oraz typowe dla każdego wieku zachowania seksualne; wyczerpująco opisuje przebieg wczesnych stadiów kształtowania płciowości i analizuje ich konsekwencje dla prawidłowego i zaburzonego przebiegu rozwoju seksualnego; opisuje proces formowania się tożsamości jako ramę dla powstawania tożsamości płciowej; obala mity na temat aseksualności ludzi starych; przybliża zagadnienia związane z promocją zdrowia seksualnego i kształtowaniem zachowań prozdrowotnych w obszarze aktywności seksualnej; przedstawia zagrożenia, jakie niesie dla związku dorosłych zazdrość, miłość i agresja w jego zdrowym i patologicznym wymiarze.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Kim są antyszczepionkowcy? Czy szczepionki rzeczywiście są groźne? Jakie znaczenie mają dla bezpieczeństwa ludzkości? Jonathan M. Berman ukazuje całe spektrum prawd, półprawd i mitów, jakimi posługują się ludzie, którzy nie chcą szczepić siebie i swoich dzieci. Bada korzenie ruchu antyszczepionkowego, analizując jego historię – od początku XIX wieku aż do czasów współczesnych. Omawia główne hasła i strategie antyszczepionkowców, a także ukazuje różne modele przeciwdziałania ich ruchom. Antyszczepionkowcy są niezwykle wnikliwą analizą ruchów antyszczepionkowych, a także stanowią źródło rzetelnych informacji na ich temat. To książka zarówno dla osób chcących poszerzyć swoją wiedzę, jak i dla tych, które nie potrafią zająć jasnego stanowiska w dyskusji na temat szczepień. Antyszczepionkowcy to publikacja, która bardzo szeroko omawia ten skomplikowany i dla niektórych kontrowersyjny problem.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Kolejna książka uznanej specjalistki w dziedzinie rozwoju dziecka, Sally Goddard Blythe! Znaczny odsetek uczniów wykazuje niepełną sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Jak sobie z tym radzić? Praktyczny przewodnik zawierający informacje na temat prawidłowości w rozwoju ruchowym dziecka i jego powiązań z uczeniem się. Autorka pokazuje związek pomiędzy takimi wskaźnikami, jak koordynacja wzrokowo-ruchowa, kontrola postawy a gotowością dziecka do nauki. Publikacja zawiera narzędzia pozwalające na ocenę aktualnego poziomu rozwoju motoryki dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym, a także kompletny program rozwoju ruchowego. Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty albo też objęte programem ćwiczeń. Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających: rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy, wprowadzić program ćwiczeń fizycznych i ocenić wyniki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Mimo że całokształt procesu uczenia się niewątpliwie przebiega w mózgu, często zapominamy, że odbiera on informacje sensoryczne ze środowiska za pośrednictwem ciała i ukazuje to, jak owo środowisko jest przez mózg odbierane. Kontrola postawy odzwierciedla integrację ośrodkowego układu nerwowego (OUN) i wspiera funkcjonowanie osi mózg−ciało. Niedojrzałość lub zakłócenia funkcjonalne w tym obszarze wpływają na zdolność mózgu do przyswajania i przetwarzania informacji. Jedną z metod oceny dojrzałości i integralności funkcjonowania OUN jest badanie odruchów pierwotnych oraz posturalnych. Ich obecność lub brak na podstawowych etapach rozwoju staje się dla nas oknem, przez które możemy przyjrzeć się funkcjonowaniu OUN, co ułatwia doświadczonemu profesjonaliście identyfikację objawów niedojrzałości bądź dysfunkcji neurologicznej. Istnieje coraz większa liczba dowodów naukowych wspierających teorię, zgodnie z którą umiejętności motoryczne wspierają proces uczenia się i są zaangażowane w regulację emocjonalną i zachowanie. Od chwili powstania w 1975 roku Instytut Psychologii Neurofizjologicznej (The Institute for Neuro-Physiological Psychology – INPP) w Chester jest miejscem, w którym prowadzi się pionierskie badania nad wpływem niedojrzałych odruchów pierwotnych i posturalnych na uczenie się i zachowanie, tworzy się protokoły oceny nieprawidłowych odruchów i związanych z nimi funkcji. Tam właśnie powstała specyficzna metoda terapeutyczna (tzw. metoda INPP). Wyniki badań, prowadzonych przez ponad 30 lat zarówno w INPP, jak i w niezależnych ośrodkach, wskazują, że istnieje ścisły związek między niedojrzałymi odruchami okresu niemowlęcego, brakiem osiągnięć szkolnych i podwyższonym poziomem lęku w dorosłym życiu oraz że program terapeutyczny nakierowany na bezpośrednią stymulację i integrację odruchów pierwotnych oraz posturalnych może spowodować korzystne zmiany w tych obszarach. Książka Jak osiągać sukcesy w nauce. Uwaga, równowaga, koordynacja przedstawia zarys podstawowej teorii, opis mechanizmów i markerów rozwojowych oraz wpływu niedojrzałych odruchów na funkcjonowanie dziecka w starszym wieku, które specjalistom zajmującym się edukacją i zdrowiem dzieci mogą pomóc w rozpoznawaniu oznak dysfunkcji neurologicznych i ich konsekwencji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Unikatowy podręcznik przedstawiający po raz pierwszy w Polsce interdyscyplinarną, całościową analizę pomocy społecznej. Publikacja skierowana jest do studentów kierunków związanych z obszarami pomocowymi, szczególnie pracy socjalnej, polityki społecznej czy pedagogiki społecznej oraz do osób związanych z profesjami i zawodami pomocowymi (np. pracowników socjalnych), badaczy zajmujących się kwestiami społecznymi, dziennikarzy, samorządowców i wszystkich wrażliwych na problemy społeczne. Podręcznik prezentuje m.in.: - genezę i rozwój pomocy drugiemu człowiekowi; - unormowania prawne, organizację, funkcje i świadczenia w pomocy społecznej; - działania pomocy społecznej w obszarze wsparcia rodzin, osób z niepełnosprawnościami, seniorów, osób z uzależnieniami czy w kryzysie bezdomności; - beneficjentów i kadry pomocy społecznej; - zarządzanie, diagnozowanie i międzynarodowy wymiar pomocy społecznej; - najnowsze tendencje w tym obszarze polityki społecznej. Autorzy poszczególnych rozdziałów tworzą grono niemal czterdziestu polskich naukowców i praktyków pomocy społecznej z prawie wszystkich liczących się polskich ośrodków naukowych zajmujących się polityką społeczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Internet stał się najważniejszym źródłem informacji dla znacznej części ludzkości. Społeczności internetowe – jak na przykład społeczność odpowiedzialna za tworzenie Wikipedii – stanowią kluczowe ogniwa współczesnego systemu kreacji i obiegu wiedzy. Jednak jak dużo wiemy o naturze i dynamice tych społeczności? Co sprawia, że możemy ufać efektom ich działalności – jeśli istotnie możemy im ufać? Czy Wikipedia i inne internetowe kompendia to wiarygodne źródła wiedzy, czy też powinniśmy je traktować z najwyższą ostrożnością? W tym przełomowym, interdyscyplinarnym studium Amy S. Bruckman dogłębnie rozważa te i pokrewne zagadnienia. Sięgając po ustalenia filozofii, socjologii, psychologii i medioznawstwa, autorka przystępnie wyjaśnia czym jest społeczność, co to jest wiedza, w jaki sposób Internet ułatwia tworzenie nowych rodzajów społeczności, a także jak wiedza jest kształtowana poprzez współpracę i konwersację online. Porusza przy tym zagadnienie tworzenia tożsamości w Internecie i jej wpływu na nasze interakcje w cyfrowym świecie oraz stara się odpowiedzieć na pytanie, dlaczego w sieci występuje tak wiele niepożądanych zachowań i co możemy z tym zrobić. W dzisiejszych realiach głębokiego kryzysu zaufania, a jednocześnie coraz silniejszej zależności od Internetu jako najważniejszego medium informacyjnego, Czy można ufać Wikipedii to obowiązkowa lektura dla wszystkich fanów wiedzy i współczesności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wiedza z zakresu metodologii badań psychologicznych stanowi najbardziej zasadniczy fundament warsztatu pracy psychologa. Bierna znajomość metodologii umożliwia zrozumienie i krytyczną ocenę naukowych tekstów psychologicznych zdających sprawę z przeprowadzonych badań empirycznych. Czynna znajomość z kolei pozwala na samodzielne zaprojektowanie i przeprowadzenie badań, a także przeanalizowanie i zinterpretowanie uzyskanych wyników. Świadomość metodologiczna badacza wykracza daleko poza biegłość w stosowaniu pakietów statystycznych. W nowym, zaktualizowanym wydaniu klasycznego już (ponad 900 cytowań w bazie Google Scholar!) podręcznika Metodologia badań psychologicznych Jerzy M. Brzeziński przedstawia autorski model struktury procesu badawczego w psychologii i innych naukach społecznych, a następnie szczegółowo objaśnia każdy z etapów postępowania. Kolejne części podręcznika autor poświęca: • Naturze procesu badawczego w psychologii – przedstawiono tu istotę poznania naukowego w naukach empirycznych oraz scharakteryzowano psychologię właśnie jako naukę empiryczną, traktującą o związkach między zmiennymi. Czytelnik zapozna się także z definicjami zmiennych, sposobami ich konstruowania oraz z ich klasyfikacjami. Tu także przedstawiono typy problemów badawczych i hipotez oraz strukturę procesu badawczego. • Uwarunkowaniom procesu badawczego w psychologii i innych naukach społecznych – opisano tu zewnętrzne i wewnętrzne determinanty procesu badawczego, a także etyczny kontekst prowadzenia badań naukowych. • Podstawom zastosowań metod statystycznych w badaniach psychologicznych – tę część poświęcono różnym sposobom doboru osób do badań, miarom siły związku między zmiennymi oraz testom istotności różnic – wraz z dobranymi do nich wskaźnikami wielkości efektu. • Modelom sprawdzania hipotez – Czytelnik znajdzie tu prezentację modeli: eksperymentalnego, korelacyjnego oraz nieeksperymentalnego ex post facto. • Podstawom konstrukcji testów psychologicznych oraz kulturowej adaptacji testów – Czytelnik zapozna się tu z podstawowymi wymaganiami stawianymi współcześnie testom psychologicznym – z naciskiem na zagadnienia trafności, rzetelności i błędu standardowego pomiaru oraz przedziałową interpretację uzyskanego wyniku. Autor omówił też zagadnienia analizy wyników testów przedstawionych pod postacią profilów. Tę część uzupełnia bardzo ważna problematyka adaptacji kulturowej testów. Pisząc niniejszy podręcznik, zwracałem uwagę, aby służył on zarówno tym (zwłaszcza studentom pierwszych lat studiów, gdyż do nich jest przede wszystkim adresowany), którzy wpierw chcą zrozumieć przekazywaną im wiedzę psychologiczną, która wszak – przypominam i podkreślam, że psychologia jest nauką empiryczną! – pochodzi z badania empirycznego, zanim przejdą do jej wykorzystywania we własnej praktyce (diagnostycznej, terapeutycznej, profilaktycznej), jak i tym (studentom ostatnich lat studiów magisterskich i studiów doktoranckich), którzy sami chcą wiedzę psychologiczną (naukową!) wzbogacać, prowadząc samodzielne badania empiryczne – dla studentów taką pierwszą, poważną okazją będzie praca magisterska, a dla słuchaczy studiów doktoranckich – doktorska. Z tekstu Nowy podręcznik autorstwa Jerzego Brzezińskiego Metodologia badań psychologicznych stanowi oryginalne osiągnięcie w stosunku do poprzednich edycji. Autor dokonał wielu istotnych zmian edycji poprzednich, a w nowej propozycji uwzględnił najnowszą literaturę światową. Ten podręcznik nie ma sobie równych w kontekście literatury światowej. Wieloletni wysiłek autora zaowocował powstaniem integralnej metodologii badań psychologicznych, uwzględniającej specyfikę psychologii jako dziedziny badań humanistycznych, relację tej metodologii do procesu poznawania naukowego, do metodologii ogólnej i procesu weryfikacji hipotez, relacje do psychometrii i postępowania diagnostycznego oraz reguł etycznych respektowanych w badaniu ludzi. Z recenzji prof. dr hab. Czesława Nosala
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Co wpływa na nasze zachowania konsumenckie? I czy na pewno decydujemy? A może żyjemy tylko iluzją, że decydujemy o sobie? Nowa książka Piotra Buckiego to całościowe spojrzenie na zachowania konsumenta – przez pryzmat najnowszych badań, w szczególności z obszaru ekonomii behawioralnej. To książka, która obnaża słabość myślenia modelami rodem z klasycznej ekonomii, która jest piękna jako model teoretyczny, ale zupełnie nie sprawdza się w praktyce. Autor wskazuje na źródła zachowań konsumenckich związane z emocjami i naszymi instynktami. Przedstawia czytelne i praktyczne sposoby wdrażania wiedzy z badań w sprzedaży i marketingu. To książka dla ciekawskiego i ciekawskiej Sapiens, którzy lubią się inspirować. Którzy oczekują niespodzianek, wiedzy, rzetelnych badań i którzy sami chcą wyciągać wnioski. A przede wszystkim to lektura dla tych, którzy chcą z wiedzą działać po swojemu. Brać, mieszać, recyklingować, eksperymentować, a nie bezrefleksyjnie kopiować. (…) Zebrałem to, czego dowiedziałem się o Sapiens na zakupach. Zakupach rozumianych szerzej niż wyjście do Żabki. Chciałem dowiedzieć się, co sprawia, że kupujemy. I tym, co zebrałem, chcę się podzielić. Ze wstępu Autora
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podręcznik w nowatorski sposób omawia odpowiedzi na najważniejsze pytania, które stawia socjologia: o sposób istnienia społeczeństwa, z czego się ono składa i jak należy je badać. Główne kierunki teoretyczne, które wykształciły się w obrębie socjologii, udzielały różnych odpowiedzi na te pytania, często czerpiąc inspiracje z wielu innych nauk: antropologii, psychologii czy filozofii polityki. Pogłębione omówienie tych najważniejszych orientacji teoretycznych socjologii, ich założeń, dylematów i słabości, jest pierwszym celem podręcznika Choć zasadniczym rysem współczesnej refleksji socjologicznej jest jej humanistyczny charakter – to znaczy podkreślanie roli świadomego, refleksyjnego podmiotu realizującego działania społeczne – w dorobku socjologii nie brak także wątków naturalistycznych, akcentujących doniosłość czynnika materialnego lub cielesnego. Próba zwrócenie uwagi na pojawiające się w wielu klasycznych teoriach odwołania naturalistyczne to drugi z postawionych przed podręcznikiem celów. Trzeci wreszcie cel, jaki przyświecał pracy nad książką, to przypomnienie niektórych, w znacznej mierze zapomnianych, koncepcji polskich autorów – nierzadko prekursorskich wobec późniejszych teorii autorów zachodnich, a dziś odkrywanych jako niezwykle inspirujące. „Autorka odchodzi w swojej propozycji od dominujących ujęć podręczników socjologii koncentrujących się na opisie i wyjaśnianiu kluczowych pojęć używanych w ramach tej dyscypliny naukowej. Proponuje natomiast pogłębioną i całościową prezentację wybranych nurtów refleksji socjologicznej w kontekście szerszych rozważań filozoficzno-humanistycznych[…] W ten sposób czytelnik jest w stanie uchwycić i zrozumieć proces stopniowego wyłaniania się prezentowanych koncepcji, idei i kluczowych pojęć obecnych we współczesnej socjologii. Przyjęty swobodny i dygresyjny w wielu miejscach tok narracji […] pozwala odbiorcy na swobodne pokonywanie kolejnych stron książki i stanowi istotny walor estetyczny tekstu”. Z recenzji prof. Pawła Starosty
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Mózg jest najbardziej złożonym narządem w znanym nam Wszechświecie, a opisanie mechanizmów neuronowych stanowiących podłoże struktur i kontaktów społecznych stało się jednym z największych wyzwań neuronauki XXI wieku. Przedsięwzięcie to jest ekscytujące i zniechęcające zarazem, ponieważ wymaga zintegrowania teorii, metodologii i danych z różnych poziomów organizacji, uwzględnianych w licznych dyscyplinach i dotyczących różnych gatunków społecznych. Żeby sprostać takiemu wyzwaniu, obszar neuronauki społecznej rozrósł się spektakularnie, przekształcając się w dziedzinę interdyscyplinarną. Z tekstu Celem tej książki jest przybliżenie Czytelnikom neuronalnych podstaw aktywności społecznej człowieka i innych zwierząt. Podręcznik zapewnia podstawową wiedzę niezbędną do zrozumienia psychologicznych, neuronalnych, hormonalnych, komórkowych i genomicznych mechanizmów leżących u podstaw tak różnorodnych procesów społecznych, jak samotność, empatia, teoria umysłu, zaufanie i współpraca. Tym, co wyróżnia tę książkę, jest integracja badań prowadzonych z udziałem ludzi i zwierząt, opisy przypadków klinicznych, wielopoziomowe analizy zagadnień od płaszczyzny genów po społeczeństwo oraz różnorodne metodologie. Stephanie i John T. Cacioppo zawarli tu: • podstawowe informacje na temat rozwoju neuronauki społecznej oraz jej związków z innymi dyscyplinami nauki, • opis kształtowania się „mózgu społecznego” oraz metod poznawania go i wnioskowania o jego ewolucji i funkcjonowaniu, • wiedzę na temat znaczenia relacji społecznych dla prawidłowego funkcjonowania człowieka oraz konsekwencji obiektywnej i postrzeganej izolacji społecznej, a także opis ewolucyjnej teorii samotności, • opis tzw. sił łączących, czyli zjawisk umożliwiających społeczną wymianę, jak zarażanie emocjonalne, mentalizacja, empatia, identyfikacja czy społeczne uczenie się, • doniesienia z badań na temat percepcji społecznej i znaczenia różnego rodzaju informacji w odczytywaniu i interpretowaniu sygnałów z twarzy i oczu, • wiedzę na temat zjawisk zachodzących w grupach społecznych, m.in. wzajemności, współpracy, powstawania stereotypów i uprzedzeń, dyskryminacji oraz altruizmu, • informacje o neuronalnych podstawach wpływu społecznego, • opis zdrowych więzi społecznych z punktu widzenia neuronauki: autorzy opisali proces tworzenia wspólnych reprezentacji poznawczych z osobami znaczącymi, rodzaje miłości oraz jej wpływ na poznanie społeczne i ucieleśnione, a także aktywność neuronalną zachodzącą u osób, które doświadczyły odrzucenia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Witaj w świecie wspaniałych eksperymentów naukowych dla dzieci! Książka ta dostarczy niespodzianek, frajdy i dużo wiedzy, zawiera bowiem opisy 105 zabawnych eksperymentów przeznaczonych dla dzieci w wieku od 5 do 10 lat. Przy okazji mali naukowcy dowiedzą się o koncepcji STEAM. Ten skrót pochodzi od angielskich słów: science (nauka), technology (technologia), engineering (inżynieria) , art (sztuka) i mathematics (matmatyka). Wszystkie te dziedziny są ze sobą powiązane na wiele sposobów. Projektowanie struktur zawiera w sobie elementy sztuki i inżynierii. Stworzenie robota wymaga znajomości technologii, inżynierii i nauk przyrodniczych, a pomiar wyników dowolnego doświadczenia naukowego nie może się obejść bez narzędzi matematycznych. Ta książka ma być jak prawdziwe życie – pokazywać zależności między wszystkimi dziedzinami STEAM-u. Opisy wszystkich doświadczeń zaczynają się od pytań i krótkich wprowadzeń w temat. Każdy z nich zawiera listę potrzebnych materiałów i proste instrukcje, które przeprowadzą przez eksperyment krok po kroku. Opisom doświadczeń towarzyszą również sugestie obserwacyjne oraz pytania pobudzające dzieci do głębszego zastanowienia nad tym, co widzą. Każdy eksperyment zakończony jest propozycją jego rozszerzenia lub modyfikacji. Pobudza to dzieci do formułowania hipotez, czyli naukowych domysłów, dotyczących przebiegu doświadczeń. Większość doświadczeń zakłada, że dziecko będzie bawiło się z osobą dorosłą. Jednak starsze dzieci mogą wykonywać wiele opisanych eksperymentów w pełni samodzielnie. A co najważniejsze, większość eksperymentów można przeprowadzić korzystając z materiałów, które posiadasz w domu lub kupisz w sklepie. Wyjątkowo użytecznymi dydaktycznie elementami książki są uwagi pt. Jak i dlaczego, występujące na końcu opisu każdego doświadczenia. To proste objaśnienia zjawisk zachodzących na poziomie molekularnym. W ten sposób dziecko dowiaduje się, dlaczego eksperymenty przebiegają w określony sposób i jak się to dzieje. Wiedza ta może być podstawą do projektowania własnych doświadczeń. Zapraszamy do eksperymentowania, które – niezależnie od wyników – jest wspaniałą wspólną zabawą dzieci i dorosłych!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ostatni podręcznik psychologii muzyki ukazał się w Polsce w 1970 roku. Psychologia muzyki stanowi pierwsze od półwiecza interdyscyplinarne kompendium psychologii muzyki, pisane z perspektywy psychologii, muzykologii, akustyki, neurologii, pedagogiki i antropologii kulturowej. Podręcznik jest napisany przez ekspertów – naukowców i praktyków, zmagających się na co dzień z problematyką percepcji, emocji i stresu w muzyce, czy działających na różnych polach medium muzycznego. Napisano go jasnym, przystępnym językiem, co czyni publikację dostępną szerszemu gronu odbiorców zainteresowanych relacjami psychologii i muzyki. Autorzy prezentują zagadnienia związane z odbiorem wrażeń muzycznych, aktywnością muzyczną, ćwiczeniem i wykonawstwem. W kolejnych rozdziałach Czytelnik znajdzie podstawową wiedzę na temat działania ludzkiego systemu słuchowego, mózgowych korelatów aktywności muzycznej, ruchu ciała w kontekście percepcji muzyki. Osobną część poświęcono emocjonalnym oraz terapeutycznym aspektom odbioru muzyki. Omówiono tu także psychologiczne aspekty aktywności muzycznej: ćwiczenia gry na instrumencie oraz przeżywania tremy i regulacji emocji podczas publicznego występowania. "Wartością książki jest zarys nowych, obiecujących sposobów opisu i wyjaśniania zjawiska rozwoju muzycznego, odbioru czy przeżycia muzycznego oraz nowych możliwości zastosowania wyników badań do nauczania muzyki, wykonawstwa dzieł muzycznych czy w pracy kompozytorskiej. (…) Psychologia muzyki skłania do rozważań na temat związków teorii z praktyką, inspirując uważnego czytelnika do zadawania kolejnych pytań, które mogą się w przyszłości przyczynić do rozwoju psychologii muzyki." Z recenzji dr hab. Aleksandry Rogowskiej, prof. UO
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Nie tylko schemat. Praktyka systemowej terapii rodzin to poszerzone i uzupełnione wydanie książki, która swoją premierę miała w 2014 roku. Autor w bardzo przystępny sposób przybliża Czytelnikowi podstawy systemowego podejścia w psychoterapii par i rodzin oraz kolejne etapy procesu terapeutycznego: od wstępnego wywiadu, przez diagnozę i zawarcie kontraktu, po opis metod i technik terapeutycznych. Nowe wydanie zostało w całości przejrzane i zaktualizowane. Autor uzupełnił je o rozdziały na temat emocji i przywiązania w systemowej terapii rodzin oraz nowych ścieżek w psychoterapii uprawianej w tym nurcie. Czytelnik znajdzie tu także informacje dotyczące skuteczności psychoterapii systemowej, dodatkowy tekst o prowadzeniu terapii rodzin online oraz poszerzony i zaktualizowany spis polecanych lektur. Terapia systemowa skupia się na relacjach w parze, w rodzinie, między osobą a innymi ludźmi z jej otoczenia, a także jej środowiskiem. Podejście systemowe zajmuje się także relacjami między tym, co można uznać za nieadaptacyjne, a nawet zaburzone funkcjonowanie, a wykorzystaniem przez identyfikowanego pacjenta/klienta i jego rodzinę całego potencjału rozwojowego. Erich Fromm w eseju Mieć czy być? pisał: „My, istoty ludzkie, wyposażeni jesteśmy w wewnętrzne, głęboko zakotwiczone pragnienie życia – dawania wyrazu naszym zdolnościom, aktywności, związkom z innymi ludźmi”. Jako psychoterapeuta systemowy zastanawiam się jak pomóc ludziom, z którymi pracuję, w poradzeniu sobie z trudnościami, jakie napotykają (nawet jeśli trudności te oznaczają zaburzenia psychiczne). Zadaję sobie więc pytania o to, co uniemożliwia lub utrudnia rozwój pary, rodziny oraz czego te osoby potrzebują, by mogły się rozwijać?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Liczne badania naukowe potwierdzają, że istnieje aktywność, której podejmowanie wspiera nasze funkcje poznawcze, pamięć, wspomaga uczenie się języka i kontrolowanie własnych stanów emocjonalnych. Aktywność tę można podjąć w każdym wieku, ale najlepiej zrobić to przed 7. rokiem życia. W dodatku zajmowanie się nią to sama przyjemność! Czy chodzi o specjalny rodzaj ćwiczeń, magiczną pigułkę lub posiłek? Nie! Tą aktywnością jest edukacja muzyczna! Dr Anita Collins, nauczycielka muzyki, przez lata obserwowała swoich uczniów, zadając sobie pytanie: czy edukacja muzyczna może wpływać na inne obszary naszego funkcjonowania? Poszukiwania zaprowadziły ją w obszar fascynujących odkryć neuronauki. W książce Wszystko gra! Jak muzyka wspiera rozwój dziecka w przystępny sposób relacjonuje wyniki badań i pokazuje, jak ważnym elementem naszego życia jest świat dźwięków. Choć jestem nauczycielką uczniów szkół średnich, jestem zdumiona tym, jak słuchanie muzyki i edukacja muzyczna w każdym wieku, od pierwszego do ostatniego dnia życia, wpływa na rozwój naszego mózgu, na zmiany w nim i jego regenerację. (…) Dowiedziałam się, że niemowlęta słyszą głos matki, jakby to była muzyka, że połączenia neuronowe niezbędne, aby móc czytać, są aktywne, gdy maluch jest w stanie utrzymać stały rytm gry na bębnie, i że muzyka może kształtować mózg po urazie lub traumie. Okazuje się, że nauczanie muzyki – sekwencje akordów, niepokój związany z występami, zdolność efektywnego ćwiczenia – to nie tylko wiedza i umiejętności. Te elementy w rzeczywistości przyczyniają się do rozwoju człowieka. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
50 rzeczy, które trzeba wiedzieć o mózgu. Moheb Constandi przedstawia najważniejsze informacje o tym, jak zbudowany jest mózg człowieka, w jaki sposób się rozwija i jak działa. Z tej książki dowiesz się, w jaki sposób informacje są przekazywane do mózgu, jak kształtuje się umysł, świadomość, osobowość, poczucie Ja. Poznasz najważniejsze informacje o procesach poznawczych, takich jak myślenie, pamięć, podejmowanie decyzji. Dowiesz się, jakie koncepcje na temat mózgu odeszły do lamusa i czy maszyny dorównają kiedyś mocom tego fascynującego ludzkiego narządu. Ta książka jest próbą podsumowania ponad wieku rozważań o mózgu. Zbiera wpływowe koncepcje neuronaukowe, aktualizuje te starsze w odniesieniu do nowych dowodów, oraz przedstawia te, które pojawiły się niedawno. Ma wyjaśniać koncepcje w sposób szczegółowy i lekkostrawny zarazem; oddzielać ziarno od plew i odczarować tajemniczą materię w naszych głowach. Z tekstu 50 idei, które powinieneś znać to seria książek wprowadzających w fascynujący świat pytań i zagadnień – tych trudnych oraz tych zupełnie podstawowych – które od dawna towarzyszą ludzkości w jej misji zrozumienia świata. Seria prezentuje najważniejsze teorie i idee głównych dziedzin wiedzy, stanowiąc świetny punkt wyjścia do dalszej nauki. Obowiązkowa lektura każdego początkującego erudyty!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Poznaj dzieje wielkiej intelektualnej przygody. Poręczne, ilustrowane kompendium historii nauki dla czytelników w każdym wieku. Przystępnie omawia ponad 5000 lat naukowej historii, od kolebki cywilizacji po Dolinę Krzemową, skupiając się na rozwoju 16 kluczowych dyscyplin: Matematyka Medycyna Filozofia Geografia Optyka Botanika Anatomia Astronomia Chemia Inżynieria Geologia Mikrobiologia Fizyka Neurobiologia Informatyka Genetyka Dowiedz się o rozwoju narzędzi rolniczych, początkach anatomii w starożytnym Egipcie, badaniu wzorców pogodowych i tworzeniu map. Zanurz się w najnowocześniejsze nauki XXI wieku – inżynierię genetyczną, fizykę kwantową i sztuczną inteligencję. Poznaj niezwykłe postacie, dzięki którym zaczęliśmy rozumieć wszechświat, i dowiedz się, jakie odkrycia i przełomy są jeszcze przed nami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Część pierwsza przedstawia najważniejsze wyzwania i zagrożenia związane z funkcjonowaniem państwa i administracji publicznej w dobie integracji europejskiej. Część druga prezentuje problematykę organizacji i zarządzania w administracji publicznej, ze szczególnym uwzględnieniem jakości jej działania. Część trzecia jest poświęcona zagadnieniom służby cywilnej, profesji urzędniczej, jej specyfice i napięciom, jakim podlega. Część czwarta wyznacza etyczne standardy dla administracji publicznej, w odwołaniu do koncepcji etosu pracowniczego, wzorów urzędnika funkcjonujących w Polsce oraz brytyjskich doświadczeń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Witaj w świecie wspaniałych doświadczeń chemicznych dla dzieci! Książka ta dostarczy rozrywki i dużo wiedzy, zawiera bowiem opisy 40 ciekawych doświadczeń do wykonania, wraz z wyjaśnieniami, jak powstają nieoczekiwane wonie, barwy i inne zaskakujące zjawiska. Chemia jest niezwykle ważną częścią wielu innych nauk przyrodniczych. Zaawansowana chemia jest w biologii, geologii, astronomii, fizyce i biochemii, i to w bardzo istotnym i szerokim zakresie. Właściwie, reakcje chemiczne są wszędzie! We współczesnym świecie funkcjonuje akronim STEAM (od słów angielskich: science, technology, engineering i mathematics) symbolizujący syntezę teoretycznej i praktycznej wiedzy przyrodniczej. Dodając do tego zestawu sztukę (ang. art), mamy rozszerzony skrót STEAM. Chemia wykorzystuje wszystkie te przedmioty, nawet sztukę z chemią kolorów lub kształtów cząsteczek. Tak czy inaczej, po prostu nie ma ucieczki od chemii, która jest wszędzie wokół ciebie, każdego dnia. Każde doświadczenie opisane w tej książce można wykonać w domu, posługując się przedmiotami i substancjami ogólnodostępnymi lub łatwymi do nabycia w handlu detalicznym i w internecie. Doświadczenia te będą zabawne i intrygujące, ale mają wam dać coś więcej niż atrakcyjne, lecz powierzchowne przeżycia. Każde z nich uczy czegoś z chemii – wyjaśnia, „jak” coś się dzieje i „dlaczego”. Zapraszamy do bezpiecznego eksperymentowania i poznawania cudownego świata chemii!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
„Wprowadzenie do metodologii historii” jest pierwszym od lat na polskim rynku wydawniczym podręcznikiem akademickim, adresowanym do studentów historii i pokrewnych kierunków studiów humanistycznych, którzy zainteresowani są problematyką teorii i metodologii historii oraz nowymi tendencjami w badaniach historycznych i sposobami ich uprawiania. Zadaniem podręcznika jest przystępne zaprezentowanie wybranych zagadnień związanych z metodologicznymi aspektami wiedzy historycznej. Ma on przede wszystkim pokazać w praktyce, jak ważną rolę odgrywa refleksja metodologiczna w rozumieniu historii jako dziedziny wiedzy i w realizowaniu jej społecznych funkcji oraz jak nieodzowna jest pomoc metodologii w zapewnieniu historii statusu wiedzy naukowej, prowadzeniu profesjonalnych badań oraz w pisaniu logicznie skonstruowanych i krytycznych tekstów akademickich. Ze wstępu Ewy Domańskiej i Jana Pomorskiego Podręcznik rekomendowany przez: Komitet Nauk Historycznych Polskiej Akademii Nauk Polskie Towarzystwo Historyczne Towarzystwo Historiograficzne
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej