Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(742)
IBUK Libra
(32)
Forma i typ
Książki
(504)
Artykuły
(215)
Publikacje dydaktyczne
(64)
Publikacje fachowe
(54)
Poradniki i przewodniki
(35)
E-booki
(33)
Publikacje naukowe
(28)
Gry i zabawki
(17)
Publikacje popularnonaukowe
(14)
Publikacje informacyjne
(5)
Druki ulotne
(4)
Proza
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(1138)
wypożyczone
(108)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(278)
Czytelnia Piła
(18)
Wypożyczalnia Chodzież
(203)
Czytelnia Chodzież
(6)
Wypożyczalnia Czarnków
(162)
Czytelnia Czarnków
(4)
Wypożyczalnia Trzcianka
(167)
Czytelnia Trzcianka
(5)
Wypożyczalnia Złotów
(175)
Czytelnia Złotów
(8)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(154)
Czytelnia Wągrowiec
(35)
Informatorium
(3)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(8)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(24)
Autor
Szmidt Krzysztof J
(17)
De Bono Edward
(14)
Płóciennik Elżbieta
(11)
Kaczanowska Edyta
(9)
Buzan Tony
(8)
Hinz Magdalena
(8)
Klimkiewicz Danuta
(8)
Piaget Jean
(8)
Hopkins Amanda
(7)
Jąder Mariola
(7)
Kloskowska Adriana
(7)
Nęcka Edward
(7)
Just Monika
(6)
O'Connor Rory
(6)
Strelau Jan
(6)
Bonar Jolanta
(5)
Czub Magdalena
(5)
Goetz Magdalena
(5)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(5)
Kozielecki Józef
(5)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(5)
Olinkiewicz Elżbieta
(5)
Phillips Charles
(5)
Putkiewicz Zygmunt
(5)
Robinson Ken
(5)
Smereka Tomasz
(5)
Zimbardo Philip G
(5)
Aronica Lou
(4)
Dobrakowska Anetta
(4)
Dzionek Elżbieta
(4)
Garstka Tomasz
(4)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(4)
Kamińska Dorota
(4)
Kielar-Turska Maria
(4)
Lech Konstanty
(4)
Minge Krzysztof
(4)
Okoń Wincenty
(4)
Orzechowski Jarosław
(4)
Pietrasiński Zbigniew
(4)
Przetacznik-Gierowska Maria
(4)
Płuska Katarzyna
(4)
Rudniański Jarosław
(4)
Szymura Błażej
(4)
Tomaszewski Tadeusz
(4)
Łuba Małgorzata
(4)
Aronson Elliot
(3)
Baj Aleksander
(3)
Bąk Dorota
(3)
Czaja-Chudyba Iwona
(3)
Danecki Michał
(3)
Ditfurth Hoimar von
(3)
Engler Maria
(3)
Gmosińska Małgorzata
(3)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(3)
Iłowiecki Maciej
(3)
Johnson Robert L
(3)
Jurkowski Andrzej
(3)
Kowalczyk Marcin
(3)
Kołudzka Janina
(3)
Kupisiewicz Małgorzata
(3)
Majewska Monika
(3)
McCann Vivian
(3)
Minge Natalia
(3)
Mystkowska Halina
(3)
Młynarska Małgorzata
(3)
Petitcollin Christel
(3)
Radzicki Józef
(3)
Raman Ely
(3)
Repsch Ewa
(3)
Sugiero Joanna
(3)
Tauszyńska Anna Danuta
(3)
Tkaczyk Ewa
(3)
Trzcińska-Hildebrandt Agata
(3)
Woj Olga
(3)
Woźniak Joanna
(3)
Zając Dorota
(3)
Zatorska Monika
(3)
Łubnicki Narcyz
(3)
Żylińska Marzena
(3)
Arustowicz Krystyna
(2)
Badowska Alicja
(2)
Baj Agata
(2)
Baranowska-Jojko Ewa
(2)
Bastgenówna Zofia
(2)
Biela Agnieszka
(2)
Bielska Beata
(2)
Bieluga Krystyna
(2)
Bragdon Allen D
(2)
Budohoska Wanda
(2)
Buzan Barry
(2)
Chobot-Kłodzińska Marzanna
(2)
Chodźko Bożena
(2)
Chybicka Aneta
(2)
Cieślikowska Joanna
(2)
Czerniawska Ewa
(2)
Czub Marta
(2)
Dewey John
(2)
Doliński Dariusz
(2)
Dreszer Joanna
(2)
Dubner Stephen J
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(149)
2010 - 2019
(326)
2000 - 2009
(151)
1990 - 1999
(56)
1980 - 1989
(25)
1970 - 1979
(26)
1960 - 1969
(29)
1950 - 1959
(10)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(280)
1989-2000
(4)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(771)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(747)
nieznany (po)
(18)
angielski
(5)
nieznany (pl)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(92)
Nauczyciele przedszkoli
(61)
Pedagodzy
(33)
Dzieci
(30)
Pedagodzy szkolni
(17)
Rodzice
(17)
6-8 lat
(14)
Dorośli
(14)
Wychowawcy klas
(14)
Dyrektorzy szkół
(13)
Młodzież
(13)
Nauczyciele języka polskiego
(12)
Szkoły podstawowe
(12)
9-13 lat
(10)
Doradcy zawodowi
(10)
Nauczyciele nauczania początkowego
(10)
Klasa 3.
(8)
Psycholodzy
(8)
Terapeuci
(8)
0-5 lat
(7)
Coachowie
(7)
Nauczanie początkowe
(6)
Klasa 2.
(5)
Nauczyciele matematyki
(5)
Przedszkola
(5)
Wychowawcy małych dzieci
(5)
Bibliotekarze
(4)
Biblioterapeuci
(4)
Nauczyciele bibliotekarze
(4)
Nauczyciele informatyki
(4)
Psycholodzy szkolni
(4)
Psychoterapeuci
(4)
Klasa 1.
(3)
Klasa 7.
(3)
Klasa 8.
(3)
Szkoły ponadpodstawowe
(3)
14-17 lat
(2)
Instruktorzy harcerscy
(2)
Klasa 4.
(2)
Klasa 5.
(2)
Psychiatrzy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Animatorzy
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Biolodzy
(1)
Klasa 6.
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele geografii
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Osoby z zaburzeniami lękowymi
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Pracownicy oświaty
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Programiści
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Terapuci
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(8)
Literatura amerykańska
(4)
Literatura francuska
(3)
Literatura angielska
(2)
Muzyka polska
(1)
Przynależność kulturowa Literatura polska
(1)
Temat
Myślenie
(314)
Myślenie twórcze
(283)
Dziecko
(65)
Uczenie się
(60)
Twórczość
(59)
Kreatywność
(58)
Nauczanie
(53)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(51)
Osobowość
(42)
Myślenie matematyczne
(41)
Uczucia
(38)
Pamięć
(37)
Psychologia
(36)
Nauczanie początkowe
(35)
Mózg
(33)
Spostrzeganie
(33)
Mowa
(32)
Myślenie ucznia
(32)
Inteligencja (psychol.)
(31)
Wychowanie przedszkolne
(31)
Uczniowie
(29)
Wyobraźnia
(25)
Zdolności
(25)
Metody nauczania
(20)
Gry edukacyjne
(19)
Matematyka
(17)
Myślenie - rozwój
(17)
Poznanie
(17)
Dziecko zdolne
(16)
Innowacje
(16)
Motywacja
(16)
Myślenie pozytywne
(16)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(15)
Psychoterapia
(15)
Umysł
(15)
Dzieci
(14)
Mapa myśli
(14)
Samobójstwo
(14)
Uwaga (psychol.)
(14)
Gry i zabawy umysłowe
(13)
Psychologia rozwojowa
(13)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(13)
Samorealizacja
(13)
Świadomość
(13)
Mnemotechnika
(12)
Myśli samobójcze
(12)
Wychowanie estetyczne
(12)
Zachowanie
(12)
Gry i zabawy
(11)
Nauczyciele
(11)
Pedagogika
(11)
Wychowanie w rodzinie
(11)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(10)
Nauczanie zintegrowane
(10)
Pomoce dydaktyczne
(10)
Psychologia poznawcza
(10)
Stres
(10)
Autyzm
(9)
Decyzje
(9)
Heurystyka
(9)
Hobby i czas wolny
(9)
Arteterapia
(8)
Czytanie
(8)
Język
(8)
Komunikacja interpersonalna
(8)
Krytycyzm
(8)
Kształcenie
(8)
Młodzież
(8)
Pojęcia
(8)
Postawy
(8)
Praca umysłowa
(8)
Samopoznanie
(8)
Sztuka
(8)
Słuch
(8)
Temperament
(8)
Wzrok
(8)
Zarządzanie
(8)
Zmysły
(8)
Agresywność
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Dysleksja i dysgrafia
(7)
Grywalizacja
(7)
Lęk
(7)
Neuropsychologia
(7)
Poczucie własnej wartości
(7)
Sukces
(7)
Trening umysłu
(7)
Wychowanie
(7)
Biblioterapia
(6)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(6)
Figury geometryczne
(6)
Hipnoza
(6)
Kompetencje kluczowe
(6)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(6)
Pedagogika kultury
(6)
Rozumienie
(6)
Rysowanie
(6)
Socjalizacja
(6)
Stosunki interpersonalne
(6)
Szkolnictwo
(6)
Temat: dzieło
"Myśli"
(2)
Godzina myśli
(1)
Hymn do miłości św. Pawła
(1)
Osiem wersetów przemiany myśli - modlitwa tybetańska
(1)
Wikipedia
(1)
Temat: czas
2001-
(63)
2001-0
(6)
1801-
(4)
1801-1900
(4)
1989-
(4)
1901-
(3)
1701-
(2)
1701-1800
(2)
1901-2000
(2)
1301-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(166)
Artykuł z czasopisma fachowego
(122)
Ćwiczenia i zadania
(38)
Scenariusz zajęć
(33)
Poradnik
(29)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(24)
Poradniki
(22)
Gry i zabawy umysłowe
(19)
Opracowanie
(19)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(17)
Wydawnictwa popularne
(17)
Gry edukacyjne
(14)
Materiały pomocnicze
(14)
Podręczniki akademickie
(11)
Artykuł z czasopisma naukowego
(10)
Gry i zabawy dziecięce
(9)
Praca zbiorowa
(9)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(8)
Gry i zabawy
(8)
Poradniki dla nauczycieli
(7)
Scenariusze zajęć
(7)
Gry i zabawy literackie
(6)
Gry w kości
(6)
Opowiadania i nowele
(6)
Plansze do gry
(6)
Podręcznik
(6)
Poradniki dla rodziców
(6)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(6)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(5)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(5)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(5)
Artykuł fachowy
(4)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(4)
Artykuł z czasopisma komputerowego
(4)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(4)
Dokumenty elektroniczne
(4)
Monografia
(4)
Podręczniki
(4)
Publikacje dla dzieci
(4)
Artykuł z czasopisma katolickiego
(3)
Gry w karty
(3)
Karty pracy ucznia
(3)
Książka obrazkowa
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(2)
Bajki i baśnie
(2)
Encyklopedie
(2)
Gry planszowe
(2)
Gry strategiczne
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Notatki
(2)
Programy nauczania początkowego
(2)
Raport z badań
(2)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma geograficznego
(1)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(1)
Dramat polski
(1)
Film
(1)
Gry komputerowe dla dzieci
(1)
Gry komputerowe edukacyjne
(1)
Kamishibai
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka kucharska
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Piosenka dziecięca
(1)
Poezja polska
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradnik praktyczny
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Przegląd literatury
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Teatr japoński
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wydaw. popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(251)
Psychologia
(70)
Rozwój osobisty
(20)
Hobby i czas wolny
(13)
Medycyna i zdrowie
(13)
Praca, kariera, pieniądze
(13)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Matematyka
(7)
Literaturoznawstwo
(5)
Filozofia i etyka
(4)
Językoznawstwo
(4)
Kultura i sztuka
(4)
Historia
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Zarządzanie i marketing
(2)
Biologia
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Tytuł czasopisma
Bliżej Przedszkola
(44)
Głos Pedagogiczny
(15)
Życie Szkoły
(11)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(10)
Remedium
(10)
Dyrektor Szkoły
(8)
Polonistyka
(8)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(7)
TIK w Edukacji
(6)
Edukacja Wczesnoszkolna
(5)
Psychologia w Szkole
(5)
Wychowanie w Przedszkolu
(5)
Biblioteka w Szkole
(4)
Charaktery
(4)
Głos Nauczycielski
(4)
Matematyka
(4)
Meritum
(4)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(3)
Edukacja i Dialog
(3)
Gazeta Szkolna
(3)
Nowa Szkoła
(3)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(3)
Trendy
(3)
Wychowawca
(3)
Świat Problemów
(3)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(2)
Język Polski w Gimnazjum
(2)
Kwartalnik Pedagogiczny
(2)
Nauczyciel i Szkoła
(2)
Przegląd Humanistyczny
(2)
Przegląd Psychologiczny
(2)
Biologia w Szkole
(1)
Chowanna
(1)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(1)
Forum Oświatowe
(1)
Geografia w Szkole
(1)
Język Polski w Liceum
(1)
Język Polski w Szkole IV - VI
(1)
Język Polski w Szkole Podstawowej
(1)
Język Polski w Szkole Podstawowej : Zeszyty Kieleckie
(1)
Lider
(1)
Małe Charaktery : psychologiczny magazyn dla dzieci : wydanie specjalne magazynu Charaktery
(1)
Nowe w Szkole
(1)
Plastyka i Wychowanie
(1)
Ruch Pedagogiczny
(1)
Scholasticus
(1)
Serwis Informacyjny Uzależnienia
(1)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(1)
Uczyć lepiej
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
774 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Różnica między mądrością a inteligencją polega na tym, że inteligentny potrafi wyjść z sytuacji, w którą mądry nigdy się nie wpakuje. Autor nieznany Gdyby chodzący po ateńskich ulicach Sokrates nie wierzył w uczenie mądrości, nie zatrzymywałby ludzi, aby rozmawiać z nimi i uświadamiać im różne niemądrości. Platon nie zakładałby Akademii, a Arystoteles – Liceum. Wielu innych filozofów nie pisałoby dzieł o mądrości, którą warto krzewić. Do podobnego wniosku prowadzą koncepcje i badania psychologiczne w XXI wieku, które sugerują, że można jej nie tylko uczyć, ale nawet nauczyć. O ile łatwo znaleźć książki lub artykuły poświęcone mądrości z perspektywy teoretycznej, o tyle trudno o praktyczne wskazówki, jak rozwijać mądrość. Oto książka, która próbuje tę lukę wypełnić. Czytelnik znajdzie w niej nie tylko przegląd filozoficznych i psychologicznych koncepcji mądrości. Autor odpowiedział na pytania czy bycie mądrym jest związane z wiekiem, płcią, poziomem inteligencji, wykształceniem, bogactwem i wieloma innymi cechami, czy mądrość jest przedmiotem refleksji w edukacji, biznesie i służbie zdrowia. Zamieścił także serię praktycznych ćwiczeń pozwalających rozwinąć refleksyjność, krytyczne myślenie, emocjonalny dystans oraz inne cechy uznawane za atrybuty mądrości. Dr Sławomir Jarmuż podjął odważną próbę przedstawienia zagadnienia zarówno od strony teoretycznej, jak i aplikacyjnej. Książka jest ciekawa, skłaniająca do myślenia, wolna od górnolotnych uniesień – dość częstych w literaturze mądrościowej. Byłoby dobrze, gdyby trafiła do nauczycieli, do managerów, do lekarzy, do aktywistów społecznych. Oczywiście, powinna trafić do studentów psychologii skażonych często pedagogiką konformizmu, posłuszeństwa, uległości i obojętności na los innych ludzi. Z recenzji prof. dr hab. Wiesława Łukaszewskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
This book provides university administrators, professors, and career specialists with a comprehensive introduction to the BE(A)ST (BE Aware Student) approach. The BE(A)ST approach aims at enhancing students’ awareness of personalized career development, fostering a connection between their professional identity, beliefs, and actions to support career awareness. With the BE(A)ST approach, we provide a solution to improve the alignment between the career and the life of our students. The Personalized Career Development (PCD) course based on the BE(A)ST approach and described in this book is the result of three research programs focused on the development of the method and on its adaptation, scientific validation, and dissemination. This book is a must-read for anyone who is serious about career planning, life design or teaching about these ideas. It includes an extremely well researched and authoritative review of all the major books, methods and tools available and advances the state-of-the-art. With suggested improvements and refinements. It also packages these tools into several different university-level workshop and course formats and provides the authors' experiences with delivering these programs to students across different disciplines, cultures and countries. (Steven A. Gedeon, BSc, MSc, MBA, Peng, PE, PhD, Associate Professor, Entrepreneurship and Strategy Department Ted Rogers School of Management, Toronto Metropolitan University (formerly Ryerson University), Canada) The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ****** Książka – przeznaczona dla kadry zarządzającej wyższych uczelni, nauczycieli akademickich i doradców zawodowych z uczelnianych biur karier – zawiera kompleksowe wprowadzenie do metodyki BE(A)ST (BE Aware Student). Metodyka ta ma na celu podniesienie świadomości studentów w zakresie spersonalizowanego rozwoju kariery oraz wzmocnienie związku między ich profilem zawodowym, własnymi przekonaniami a podejmowanymi działaniami wspierającymi świadomy wybór ścieżki rozwoju zawodowej. BE(A)ST jest zatem rozwiązaniem umożliwiającym dopasowanie kariery i życia osobistego studentów. Kurs Spersonalizowanego Rozwoju Kariery (Personalized Career Development – PCD) oparty na metodyce BE(A)ST i opisany w prezentowanej książce to wynik trzech programów badawczych skupionych na rozwoju metody oraz na jej adaptacji, naukowej walidacji i upowszechnieniu. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem serii przewodników metodycznych Edukacja dla mądrości, jest wskazanie praktycznych i metodycznych wskazówek pozwalających nauczycie­lom, wychowawcom i rodzicom uczniów organizować warunki rozwijania mądrości oraz zdolności sprzyjających mądremu myśleniu i działaniu. W pierwszej części tej serii zostały przedstawione propozycje metodyczne służące rozwijaniu mądrości dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów w szkole podstawowej, natomiast w tej części autorka zaproponowała scenariusze ćwiczeń i zajęć na poziomie ponadpodstawowym. By jednak umożliwić czytelnikom jedynie tej książki poznanie podstaw teoretycznych edukacji dla mądrości, podobnie jak w części pierwszej z tej serii, zostały tu zaprezentowane najistotniejsze informacje dotyczące koncepcji rozwijania mądrości w szkole. Prezentowana publikacja stanowi praktyczny przewodnik metodyczny dla nauczycieli gimnazjów i liceów zakresie rozwijania mądrości dzieci. Kolejny tom po publikacji dla przedszkoli i szkół podstawowych. W książce zaprezentowano syntetycznie koncepcję edukacji dla mądrości oraz dostarczono nauczycielom konkretnych narzędzi do wykorzystania w pracy edukacyjnej i wychowawczej z młodzieżą w postaci ćwiczeń proponowanych w codziennych sytuacjach edukacyjnych oraz scenariuszy zajęć.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents]: Wstęp [Introduction], s. 7–8; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej [The development and types of social knowledge], s. 9–18; Jarosław Górniak: Badanie społeczeństwa z perspektywy podmiotu działającego [Analysis of society from the point of view of an acting subject], s. 19–32; Stanisław Mazur: Poznanie, wiedza i działanie społeczne w paradygmacie wielości [Cognition, knowledge and social action in the multiplicity paradigm], s. 33–42; Jan Hartman: Co po socjologii? [What will replace sociology? ], s. 43–52; Anna Giza: Społeczeństwo jako problem koordynacji: rola wiedzy w stanowieniu bytu społecznego [Society as a coordination problem: The role of knowledge in establishing social entities], s. 53–70; Bob Jessop: Social imaginaries, structuration, learning, and ‘collibration’: Their role and limitations in governing complexity, s. 71–84; Robert Delorme: Głęboka Kompleksowość a ujęcie krytyczności w wyjaśnianiu kompleksowości przez Morina i Le Moigne’a [Deep Complexity and the problem of criticality in Morin’s and Le Moigne’s accouts of complexity], s. 85–108; John L. Campbell, Owe K. Pedersen: Reżimy wiedzy: jak Stany Zjednoczone i Dania interpretowały kryzys stagflacji [Knowledge regimes: How America and Denmark made sense of the stagflation crisis], s. 109–124; Barbara Worek: Kiedy poznający podmiot jest działającą kobietą: przypadek badań feministycznych [When the cognitive subject is an active woman: The case of feminist studies], s. 125–136; Robert Chrabąszcz: Lingwistyka a współczesne paradygmaty nauki [Linguistics vs. the contemporary research paradigms], s. 137–146; Bartosz Józefowski: Evidence-based policy – nowa koncepcja dotykająca starych problemów [Evidence-based policy: A new approach to old problems], s. 147˜–152; Magdalena Jelonek: Niezamierzone efekty działań ludzkich, czyli o tym, czy może się udać reforma systemu szkolnictwa wyższego [Unintended effects of human action and reforms of the higher education system], s. 153–164; Marek Ćwiklicki: Tworzenie się wiedzy społecznej według teorii CRP [Social knowledge creation in the complex responsive processes theory ], s. 165–172; Miłowit Kuniński: Wyjaśnianie powstawania norm [Explaining the emergence of norms], s. 173–184; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej – ciąg dalszy [The development and types of social knowledge – continued.], s. 185–194.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Robert J. Sternberg - klasyk amerykańskiej psychologii, twórca koncepcji edukacji dla mądrości, jeden z najczęściej cytowanych autorów w naukach humanistycznych – wraz ze współautorkami przygotowali podręcznik metodyczny dla nauczycieli wszystkich szczebli edukacyjnych. Przedstawili strategie dydaktyczne mające na celu nie tylko kształtowanie tradycyjnych umiejętności analitycznych u uczniów, lecz także wychowywanie ich na szczęśliwe osoby. Przy każdej prezentacji Czytelnik znajdzie zwięzły wstęp teoretyczny, cele ćwiczeń, zadania dydaktyczne z prostymi instrukcjami, narzędzia do samooceny oraz przykłady lekcji z różnych etapów kształcenia. „Podręcznik jest próbą dydaktycznej aplikacji wniosków z badań, które mają usprawnić nabywanie ważnych kompetencji osobowościowych przez ucznia żyjącego w nowym tysiącleciu.” prof. dr hab. Krzysztof J. Szmidt W serii ukazały się: E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka przekazana do rąk Czytelników obejmuje dorobek naukowy, dydaktyczny i organizacyjny statystyków i demografów Uniwersytetu Łódzkiego. Można ją traktować jako kontynuację monografii pt. Łódzka statystyka akademicka, wydanej w 2020 roku. Celem tej monografii jest przedstawienie dorobku statystyków i demografów Uniwersytetu Łódzkiego, w tym prekursorów, którzy wnieśli znaczący wkład w rozwój statystyki i demografii jako dyscyplin naukowych i ich szerokich zastosowań w wielu dziedzinach wiedzy. Okazją do wydania książki była 77 rocznica pierwszych wykładów ze statystyki, prowadzonych przez nauczycieli akademickich w Uniwersytecie Łódzkim i w Łódzkim Oddziale Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Przedstawiona twórczość naukowa obejmuje okres ponad stu lat i przyczyniła się ona do dynamicznego rozwoju statystyki i demografii w łódzkich uczelniach wyższych, w tym głównie w Uniwersytecie Łódzkim. Środowisko łódzkie wspierało także inne wyższe uczelnie w Polsce poprzez promocję doktorów i doktorów habilitowanych, kierowanie projektami naukowymi a także organizację międzynarodowych konferencji naukowych, w tym m.in. konferencji Wielowymiarowa Analiza Statystyczna, która w 2022 roku będzie miała 40 edycję. Książka ma charakter naukowy i popularno-naukowy. Wzbogaca ona informacje o dorobku naukowym i dydaktycznym statystyków i demografów Uniwersytetu Łódzkiego na tle statystyki i demografii polskiej, a częściowo również światowej, w dotychczasowym procesie historycznego rozwoju. Na podstawie dokumentów i danych źródłowych pokazano osiągnięcia naukowe statystyków i demografów łódzkich, a także ich wkład do dydaktyki. Osiągnięcia te pokazano na tle dorobku polskiej myśli statystycznej i demograficznej, a także dorobku światowego, poprzez informacje o udziałach w międzynarodowych kongresach statystycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Celem pracy jest próba ukazania wpływu podziałów religijnych, narodowych i etnicznych w społeczeństwie syryjskim na przemiany polityczne w państwie. W jego osiągnięciu istotne jest ustalenie przebiegu procesu przejęcia władzy przez mniejszość alawicką i przedstawienie wpływu ich rządów na procesy po­lityczne w Syrii. Kolejnym zamysłem poznawczym jest wskazanie przyczyn na­rodzin konfliktu zbrojnego w Syrii oraz przygotowanie prognoz dla powojen­nej Syrii, które mogą być inspiracją do zmian i tworzenia nowej rzeczywistości w państwie syryjskim. W pracy zrezygnowano z analizy zagadnień związanych z mozolnymi ne­gocjacjami pokojowymi w sprawie zakończenia konfliktu w Syrii trwającymi od 2012 roku. Jest to bardzo złożony problem, który zasługuje na osobną rozprawę i pod względem tematycznym odbiega od głównego problemu pracy. Ze wstępu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Doskonalenie zarządzania projektami, metodyka myślenia sieciowego, czynniki sukcesu w zarządzaniu inicjatywą klastrową oraz uwarunkowania i wdrożenie innowacyjności w organizacji są tematem kolejnego numeru czasopisma „Management Forum”. Proponowane artykuły prezentują nie tylko aspekty teoretyczne i rozważania modelowe, ale również badania empiryczne – ilościowe i jakościowe. W niniejszym numerze omówiono m.in. koncepcję wykorzystania metody oceny stopnia dojrzałości w zarządzaniu projektami w celu ich doskonalenia w takich obszarach, jak metody i narzędzia, zasoby ludzkie, środowisko projektowe oraz obszar zarządzania wiedzą w projekcie. Badania zostały przeprowadzone w 256 przedsiębiorstwach krajowych i zagranicznych. Celem kolejnego opracowania jest ukazanie możliwości modelowania sytuacji problemowej za pomocą metodyki myślenia sieciowego. Przedstawiona metoda, na podstawie przykładów, umożliwia zrozumienie, jak funkcjonują systemy kompleksowe. Pokazano także korzyści wynikające z modelowania sieciowego dla pobudzania innowacyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czy w codziennym życiu możemy wymyślać, eksperymentować, wzrastać, ryzykować, łamać zasady i popełniać błędy, a przy tym dobrze się bawić? Oczywiście! Świat nieustannie potrzebuje twórczych ludzi, a problemy, przed którymi stajemy, nierzadko wymagają nieszablonowego myślenia i wychodzenia poza rutynę. Dobra wiadomość brzmi: możemy rozwijać umiejętność bycia twórczym! Jak to zrobić? Zapraszamy Czytelników w Drogę do kreacji. Droga do kreacji to podręcznik skierowany do nauczycieli szkolnych i akademickich oraz trenerów biznesu. Zostały w nim przedstawione – krok po kroku – ćwiczenia rozwijające twórczość, do wykorzystania zarówno w pracy tradycyjnej, jak i zdalnej, odpowiednie dla szerokiego grona uczestników – dzieci, dorosłych w różnym wieku, zajmujących się różnymi dziedzinami życia. Ćwiczenia z zakresu twórczości dostosowane do zdalnego prowadzenia zajęć wypełniają lukę na polskim rynku i stanowią odpowiedź na ogromne zapotrzebowanie w tym zakresie. Każdego roku w szkołach, uniwersytetach, firmach prowadzi się tysiące szkoleń z kreatywności, ale trenerzy miewają trudność z przełożeniem swojej pracy na środowisko internetowe. Czytelnicy znajdą w tej książce: wskazówki dotyczące projektowania treningu; praktyczne informacje dotyczące poszczególnych etapów pracy z grupą; liczne przykłady z praktyki; inspirujące anegdoty i opowieści na temat wybitnych twórców; ugruntowane w naukowych publikacjach uzasadnienie poszczególnych bloków ćwiczeniowych; ponad 100 klarownie opisanych ćwiczeń wraz z kartami pracy; bazę wiedzy wraz z infografikami wyjaśniającymi zagadnienia merytoryczne; przykładowy program treningu twórczości EKO do natychmiastowego wykorzystania. Moim marzeniem jest, by ta pozycja stała się cegiełką w budowie lepszego świata, by pomagała wyzwalać wielki twórczy potencjał każdego człowieka, by budziła, otwierała i nie pozwalała nikomu uwierzyć, że stworzeni jesteśmy tylko do powielania, rutyny i adaptacji. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
„Studia Politicae Universitatis Silesiensis” (pod redakcją Jana Iwanka, Pawła Grzywny i Roberta Radka) w roku bieżącym (2018) przyjęły formułę kwartalnika recenzowanego, którego jedyną wersją jest wersja elektroniczna publikowana w dostępie otwartym w Central and Eastern European Online Library (www.ceeol.com) oraz w University of Silesia Press (www.journals.us.edu.pl). Tom 22 kwartalnika „Studia Politicae Universitatis Silesiensis” (2018) tradycyjnie gromadzi teksty w kilku tematycznych działach. Pierwszy „Teoria polityki i myśl polityczna” zawiera opracowanie autorstwa Macieja Guzego, dotyczące polskiego nacjonalizmu, którego przedstawicielem jest formacja Czarny Blok, oraz artykuł Bartosza Mazurkiewicza przybliżający sylwetkę współczesnego sołtysa-lidera lokalnego. W dziale „Polityka społeczna” kolejne dwa artykuły – pierwszy autorstwa Moniki Zawartki dotyczący polityki senioralnej, drugi – Damiana Mirczaka – przybliżający kwestię rządowych programów mieszkaniowych. W dziale ostatnim „Komunikowanie społeczne i polityczne” Dariusz Krawczyk przedstawia zagadnienie dotyczące pracy oficerów prasowych jednostek policji, z kolei Kinga Oliwia Zdrojewska skupia się na zmianach ustawodawczych w działalności radia w Polsce w związku z akcesją do UE.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest autorskim, bardzo interesującym naukowym studium pedagogiczno-filozoficznym, opartym z jednej strony na własnych doświadczeniach i wynikających z nich perspektywach poznawczych, ale niepozbawionych prób obiektywizowania, z drugiej – na w pełni zobiektywizowanych analizach o charakterze naukowym zarówno materiałów źródłowych, jak i osobowych wątków twórców czechosłowackiej i czeskiej pedagogiki, a szerzej ujmując, obecnego czeskiego systemu edukacji i wychowania. Poruszane w monografii wątki wykraczają poza granice geograficzne oraz ukazują uniwersalność i tradycje myśli pedagogicznych w tej części Europy w ostatnich okresach historyczno-politycznych. Książkę czyta się z dużym zainteresowaniem i lekkością, co nieczęsto ma miejsce w przypadku naukowych publikacji pedagogicznych. Autor znakomicie operuje piórem, a przyjęta przez niego koncepcja pracy, jej styl narracji i charakter treści temu wyraźnie sprzyjają. Z recenzji prof. dr. hab. Marka Konopczyńskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja rzuca nowe światło nie tylko na sam niezwykły dziecięcy potencjał ujawniany w sytuacjach zadaniowych, lecz także na konieczność odmiennego od dotychczasowego sposobu edukowania dzieci, a zwłaszcza wspierania rozwoju ich umiejętności poznawczych. Dziecięce nadawanie i odkrywanie znaczeń umożliwia zarówno wniknięcie w sposób myślenia i rozumowania dzieci, jak i pozwala dostrzec wagę oraz wartość wsparcia tych procesów poprzez stawianie dziecka w sytuacjach wymagających twórczego i niestandardowego działania. Niedocenianie, umniejszanie, ignorowanie, a często i lekceważenie potencjału kognitywnego dzieci w procesie aranżowania środowiska edukacyjnego, konstruowania programów kształcenia czy budowania relacji edukacyjnej, prowadzą do nieadekwatnych osiągnięć rozwojowych, znacznie poniżej ich możliwości. Autorki udowodniły, że dzieci przedszkolne są w stanie rozwinąć wyższe formy myślenia, rozumowania, jeśli doceni się i dostrzeże ich możliwości oraz zapewni im wyzwalające i stymulujące środowisko do nauki. Z recenzji prof. dr hab. Renaty Michalak
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia gromadzi studia poświęcone wyobrażeniom zbiorowym, mitom politycznym, wreszcie - pamięci zbiorowej. To problematyka, która budzi coraz większe zainteresowanie nie tylko historyków, którzy zwykle bywają bliżsi idiografii, lecz także politologów, socjologów, specjalistów od stosunków międzynarodowych i kulturoznawców. Jesteśmy zaskakiwani zarówno tym, co się dzieje w Europie i na innych obszarach globu ziemskiego, czyli rozpadem z pozoru stabilnego ładu, jak i szybkością oraz nieprzewidywalnością zmian, których nie są w stanie przewidzieć prospektywnie nastawieni ludzie nauki. Mamy do czynienia z obojętnością społeczeństw nawet wtedy, gdy zagrożenie staje się bezpośrednie. Poniekąd stajemy się zbiorowościami, jakich nie wymyśliłby George Orwell. Niewielkie grupy sterników zbiorowej świadomości ludzi „popychają” te społeczności w kierunkach, które sami znają. Wszystko to dzieje się za sprawą usilnego dążenia do kreowania wyobrażeń zbiorowych przez nowoczesne media. Refleksja nad problematyką wyobrażeń zbiorowych i tożsamości w jej dwóch wymiarach staje się zatem żywotnie potrzebna. W serii ukazały się m.in.: Migracje. Ujęcie interdyscyplinarne, pod red. Tomasza Domańskiego Pieniądze w służbie dyplomacji. Państwowe fundusze majątkowe jako narzędzie polityki zagranicznej, pod red. Tomasza Kamińskiego Stany Zjednoczone - Chiny. W stronę dwubiegunowości?, pod red. Joanny Ciesielskiej-Klikowskiej i Magdaleny Marczuk-Karbownik Political Players? Sovereign Wealth Funds’ lnvestments in Central and Eastern Europe, pod red. Tomasza Kamińskiego Francja i Niemcy w procesie integracji europejskiej w latach 1992-2007, Joanna Ciesielska-Klikowska Międzynarodowe oblicze terroryzmu. Ujęcie interdyscyplinarne, pod red. Tomasza Domańskiego Europa swoich, Europa obcych. Stereotypy, zderzenia kultur i dyskursy tożsamościowe, pod red. Magdaleny Żakowskiej, Agaty Dąbrowskiej, Jakuba Parnesa Międzynarodowa pozycja Kanady (2006–2018), Marcin Gabryś, Magdalena Marczuk-Karbownik, Tomasz Soroka
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Krople mądrości‟ to kolekcja inspirujących myśli i sentencji, które mogą pomóc Ci spojrzeć na świat, życie i wyzwania codzienności w nowy, świeży sposób. Mogą zmotywować Cię do działania, mogą sprawić, że na nowo przemyślisz priorytety, mogą zmienić Twoje myślenie. Autorami prezentowanych w książce sentencji są myśliciele, reformatorzy, wynalazcy oraz wybitni przywódcy, którzy inspirowali innych i wywarli wpływ na losy świata. „Krople mądrości‟ to książka, którą należy czytać powoli. Każda kropla jest porcją kilku inspirujących myśli, będących zaproszeniem do refleksji nad różnymi aspektami życia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podręcznik w nowatorski sposób omawia odpowiedzi na najważniejsze pytania, które stawia socjologia: o sposób istnienia społeczeństwa, z czego się ono składa i jak należy je badać. Główne kierunki teoretyczne, które wykształciły się w obrębie socjologii, udzielały różnych odpowiedzi na te pytania, często czerpiąc inspiracje z wielu innych nauk: antropologii, psychologii czy filozofii polityki. Pogłębione omówienie tych najważniejszych orientacji teoretycznych socjologii, ich założeń, dylematów i słabości, jest pierwszym celem podręcznika Choć zasadniczym rysem współczesnej refleksji socjologicznej jest jej humanistyczny charakter – to znaczy podkreślanie roli świadomego, refleksyjnego podmiotu realizującego działania społeczne – w dorobku socjologii nie brak także wątków naturalistycznych, akcentujących doniosłość czynnika materialnego lub cielesnego. Próba zwrócenie uwagi na pojawiające się w wielu klasycznych teoriach odwołania naturalistyczne to drugi z postawionych przed podręcznikiem celów. Trzeci wreszcie cel, jaki przyświecał pracy nad książką, to przypomnienie niektórych, w znacznej mierze zapomnianych, koncepcji polskich autorów – nierzadko prekursorskich wobec późniejszych teorii autorów zachodnich, a dziś odkrywanych jako niezwykle inspirujące. „Autorka odchodzi w swojej propozycji od dominujących ujęć podręczników socjologii koncentrujących się na opisie i wyjaśnianiu kluczowych pojęć używanych w ramach tej dyscypliny naukowej. Proponuje natomiast pogłębioną i całościową prezentację wybranych nurtów refleksji socjologicznej w kontekście szerszych rozważań filozoficzno-humanistycznych[…] W ten sposób czytelnik jest w stanie uchwycić i zrozumieć proces stopniowego wyłaniania się prezentowanych koncepcji, idei i kluczowych pojęć obecnych we współczesnej socjologii. Przyjęty swobodny i dygresyjny w wielu miejscach tok narracji […] pozwala odbiorcy na swobodne pokonywanie kolejnych stron książki i stanowi istotny walor estetyczny tekstu”. Z recenzji prof. Pawła Starosty
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Numer poświęcony różnym zagadnieniom i problemom dotyczącym prawa polskiego i międzynarodowego. Autorami artykułów są naukowcy oraz praktycy z Polski i z zagranicy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
„Słowa na podróż” to zbiór fragmentów Pisma Świętego na każdy dzień miesiąca, przedstawiających drogę do pojednania z Bogiem i pomagających w podróży przez życie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Seria Krótki kurs to popularnonaukowe książki wydawane przez Oxford University Press, które w przystępny sposób przedstawiają szereg tematów z niemal każdej dziedziny. Omawiając z entuzjazmem fakty, analizy, perspektywy i nowe koncepcje autorzy-eksperci sprawiają, że tematy trudne stają się przystępne w lekturze. Emocje. Krótki kurs to przewodnik po najważniejszych informacjach dotyczących funkcjonowania ludzkich emocji. Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na pytania: • Czym są emocje? Kiedy zaczęto stosować termin „emocja”, prowadzić pierwsze badania naukowe i wyodrębniać tzw. emocje podstawowe? • Czy dobre życie polega na byciu wolnym od wszelkich namiętności? Jak kwestię emocji rozumieli filozofowie od czasów starożytności i jak zmieniało się to myślenie? • Czy przeżywanie emocji jest uwarunkowane kulturowo, czy biologicznie? Czy istnieją emocje wspólne wszystkim ludziom? Czy istnieją emocje typowe dla przedstawicieli pojedynczych kultur? • Czym są tzw. wyższe emocje poznawcze? • Co wiemy na temat ewolucji emocji? Czy gdybyśmy byli ich pozbawieni, jak Wolkanie ze Star Treka, funkcjonowalibyśmy lepiej? W jaki sposób emocje wpływają na przebieg procesów myślenia, zapamiętywania i podejmowania decyzji? • Dlaczego płaczemy? Czy jesteśmy jedynym gatunkiem w królestwie zwierząt, który w taki sposób reaguje na smutek? • Co wyniki badań naukowych mówią nam o poczuciu szczęścia? Czy nauka jest w stanie wyjaśnić, co czyni nas szczęśliwymi? • W jaki sposób możemy wpływać na swoje stany emocjonalne? Czy rozmowa o traumatycznych wydarzeniach leczy, czy pogarsza stan cierpiącej osoby? • Czy maszyny mogą odczuwać emocje? W tej książce postuluję powrót do koncepcji emocji jako sprzymierzeńców rozumu, a nie jego wrogów. Uważam, że badania naukowe nad emocjami są nie tylko możliwe, ale też że niosą ze sobą ogromną wartość. Wierzę, że jeśli uda się nam lepiej zrozumieć emocje, będziemy mogli wieść bogatsze, a nie uboższe życie. Zaznajomienie się z najnowszymi postępami nauki zajmującej się tymi tajemniczymi zjawiskami może być natomiast co najmniej ekscytujące. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Kwestia porządku społecznego była zwykle rozwijana w teoriach poziomu makro, takich jak funkcjonalizm czy marksizm, które postrzegały porządek jako konstruowany przez wspólne normy, wartości, podział pracy, władzy czy własności. Książka jest próbą przyjrzenia się za pomocą metody interpretatywnej koncepcjom porządku społecznego w kulturze buriackiej, a także jego metaforycznej strukturze przedstawianej jako wspólnotowe dążenie do zrozumienia świata. Badania terenowe oraz analiza różnorodnej literatury przedmiotu tworzą podstawy dobrze ugruntowanej teorii porządku społecznego, która może przyczynić się do rozwoju obecnych perspektyw socjologicznych oraz antropologicznych. The matter of social order was developed as a rule in macro-theories such as functionalism or Marxism, which saw the order as constructed by shared norms, values, distribution of labour, power or property. The book attempts to trace the ideas of social order in the Buryat culture and its metaphoric structure using the interpretivist approach as shared sense-making practices. The fieldwork data and analysis of various literature form a grounded theory of social order that could contribute to existing sociological and anthropological perspectives.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 W numerze [Contents]: Małgorzata Niesiobędzka : Relacje podatnik – państwo jako predyktory moralności podatkowe [Taxpayer – state relations as predictors of fiscal morality], s. 123–132; Łukasz Jochemczyk, Andrzej Nowak : Sekret zmarnowanego czasu – dynamika budowania współdzielonej rzeczywistości w negocjacjach [The secret of wasted time: Dynamics of creating shared reality during the negotiation process], s. 133–143; Krzysztof Korzeniowski : O dwóch psychologicznych przesłankach myślenia spiskowego. Alienacja i autorytaryzm [On two psychological determinants of conspiratorial thinking: Alienation and authoritarianism], s. 144–154; Dorota Szczygieł, Róża Bazińska, Roma Kadzikowska-Wrzosek, Sylwiusz Retowski : Praca emocjonalna w zawodach usługowych – pojęcie, przegląd teorii i badań [Emotional labor in service roles – conceptualization, theories and research], s. 155–166; Katarzyna Cantarero : Wykrywanie kłamstwa w komunikacji interpersonalnej [Detecting deceit in interpersonal communication], s. 167–176.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej