Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(200)
IBUK Libra
(7)
Forma i typ
Książki
(199)
Publikacje naukowe
(18)
Publikacje dydaktyczne
(13)
E-booki
(7)
Publikacje fachowe
(6)
Audiobooki
(2)
Poezja
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(246)
wypożyczone
(11)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(77)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(75)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(26)
Czytelnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(12)
Wypożyczalnia Złotów
(19)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(27)
Czytelnia Wągrowiec
(9)
Informatorium
(1)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(5)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Janus-Sitarz Anna
(15)
Lipińska Ewa
(5)
Heller Michał
(4)
Janowska Iwona
(4)
Miodunka Władysław T
(4)
Nęcka Edward
(4)
Bauer Zbigniew
(3)
Borowski Andrzej
(3)
Chudziński Edward
(3)
Gruchała Janusz Stanisław
(3)
Gwóźdź Andrzej
(3)
Kania Agnieszka
(3)
Kurtyka Andrzej
(3)
Nekrič Aleksandr Moiseevič
(3)
Nycz Ryszard
(3)
Seretny Anna
(3)
Stabro Stanisław
(3)
Stocki Ryszard
(3)
Tazbir Janusz
(3)
Wójcikiewicz Marek
(3)
Łucki Zbigniew
(3)
Domínguez Ortiz Antonio
(2)
Dyoniziak Ryszard
(2)
Dłuska Maria
(2)
Galewicz Włodzimierz
(2)
Gambarelli Gianfranco
(2)
Gałat Edyta
(2)
Grodziski Stanisław
(2)
Gębal Przemysław
(2)
Huget Patrycja
(2)
Janion Maria
(2)
Jędrusiak Szymon
(2)
Kania Ireneusz
(2)
Kurzowa Zofia
(2)
Kwak Karolina
(2)
Lubelski Tadeusz
(2)
Mietkowski Andrzej
(2)
Pisarek Walery
(2)
Podraza-Kwiatkowska Maria
(2)
Ripa Cesare
(2)
Salska Agnieszka
(2)
Sałęga-Bielowicz Beata
(2)
Szelc-Mays Magdalena
(2)
Tarasiewicz Bogumiła
(2)
Tuňón de Lara Manuel
(2)
Valdeón Baruque Julio
(2)
Żerbiłło-Łabuński Józef
(2)
Adamowicz-Pośpiech Agnieszka
(1)
Albański Łukasz
(1)
Antas Jolanta
(1)
Bajerska Aleksandra
(1)
Baluch Alicja
(1)
Bartoszcze Roman
(1)
Blaustein Leopold
(1)
Bobrownicka Maria
(1)
Bruner Jerome Seymour
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Brzostowska-Tereszkiewicz Tamara
(1)
Brzozowski Jacek
(1)
Błoński Jan
(1)
Chrobak Małgorzata (filolog)
(1)
Chwistek Leon
(1)
Curtius Ernst Robert
(1)
Cygal-Krupowa Zofia
(1)
Cynarski Wojciech J
(1)
Cynarski Wojciech Jan
(1)
De Rynck Patrick
(1)
Dehnel Piotr
(1)
Drwal-Straszakowa Katarzyna
(1)
Dziki Sylwester
(1)
Dąmbska Elżbieta Grażyna
(1)
Fidelis Małgorzata
(1)
Franus Edward
(1)
Frejdenberg Ol'ga Mihajlovna
(1)
Gaweł Katarzyna
(1)
Glensk Urszula
(1)
Grajewski Wincenty
(1)
Gross Jan Tomasz
(1)
Grzeszczuk Stanisław
(1)
Guzik Agnieszka
(1)
Góralski Andrzej
(1)
Głowiński Michał
(1)
Habermas Jürgen
(1)
Hadaczek Bolesław
(1)
Hejmej Andrzej
(1)
Ingarden Roman
(1)
Janko z Czarnkowa
(1)
Jarzębski Jerzy
(1)
Jaworski Stanisław
(1)
Kalaga Wojciech
(1)
Kamocki Janusz
(1)
Kantner Katarzyna
(1)
Klich-Kluczewska Barbara
(1)
Klimczyk Wojciech
(1)
Kobylinska-Dehe Ewa
(1)
Kokoszka Andrzej
(1)
Konieczna Ewelina
(1)
Konopnicka Maria
(1)
Korolczuk Elżbieta
(1)
Kosiński Dariusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(62)
2000 - 2009
(87)
1990 - 1999
(40)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(32)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(207)
Język
polski
(192)
nieznany (po)
(12)
angielski
(2)
Odbiorca
Cudzoziemcy
(4)
A1 (poziom biegłości językowej)
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(3)
B1 (poziom biegłości językowej)
(2)
Dorośli
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Poziom podstawowy
(2)
A1 poziom biegłości językowej
(1)
A2 (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele polonijni
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Język polski
(26)
Literatura polska
(15)
Język polski jako obcy
(13)
Język polski (przedmiot szkolny)
(11)
Literatura
(9)
Poezja polska
(8)
Środki masowego przekazu
(8)
Nauczyciele języka polskiego
(7)
Polska
(7)
Estetyka
(6)
Kultura
(5)
Metody nauczania
(5)
Praca dyplomowa
(5)
Dysertacje naukowe
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Modernizm
(4)
Psychologia
(4)
Dziennikarstwo
(3)
Gramatyka
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Nauczanie języków obcych
(3)
Nauczyciele
(3)
Postmodernizm
(3)
Powieść polska
(3)
Socjologia
(3)
Wiersz polski
(3)
ZSRR
(3)
Świadomość narodowa
(3)
Żydzi
(3)
Adaptacja filmowa
(2)
Adaptacja kulturowa
(2)
Agresywność
(2)
Antropologia filozoficzna
(2)
Antropologia społeczna
(2)
Bioetyka
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Emisja głosu
(2)
Filozofia
(2)
Gender
(2)
Globalizacja
(2)
Ikonografia
(2)
Inność
(2)
Janko z Czarnkowa (1320-1387)
(2)
Języki
(2)
Kultura audiowizualna
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Muzyka
(2)
Nauczanie
(2)
Osobowość
(2)
Państwo
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pisanie
(2)
Proza polska
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Symbole
(2)
Szlachta
(2)
Sztuka
(2)
Słownictwo
(2)
Tematy i motywy
(2)
Twórczość
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie patriotyczne
(2)
Wzniosłość
(1)
Aborcja
(1)
Adopcja
(1)
Aksjologia
(1)
Alergologia
(1)
Antropozofia
(1)
Architektura
(1)
Autorytet
(1)
Baczyński, Krzysztof Kamil (1921-1944)
(1)
Bizancjum
(1)
Charakter
(1)
Choroby afektywne
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Conrad, Joseph (1857-1924)
(1)
Czas
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Człowiek
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Dorosłość
(1)
Duszpasterstwo
(1)
Dyskurs (filoz.)
(1)
Dyskurs (językoznawstwo)
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dysortografia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edytorstwo
(1)
Ekonomia
(1)
Empiryzm
(1)
Temat: dzieło
"Inny świat"
(1)
Temat: czas
2001-
(15)
1901-
(13)
1901-2000
(9)
1801-
(6)
1801-1900
(5)
1989-2000
(4)
1601-
(3)
1945-1989
(3)
1001-1100
(2)
1101-1200
(2)
1201-1300
(2)
1301-1400
(2)
1401-1500
(2)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
1701-1800
(2)
1989-
(2)
1501-
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-
(1)
2001-0
(1)
401-
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(4)
Czarnków (woj. wielkopolskie ; okręg)
(2)
Europa
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Podlasie
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Ukraina
(1)
Gatunek
Literatura
(11)
Podręcznik
(9)
Literatura polska
(8)
Monografia
(7)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Podręczniki
(4)
Raport z badań
(4)
Scenariusze zajęć
(4)
Film
(3)
Opracowanie
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Poezja polska
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Film polski
(2)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura łacińska
(2)
Malarstwo (sztuka)
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Poradniki
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Aforyzmy polskie
(1)
Antologia
(1)
Audiobooki
(1)
Biografia
(1)
Dramat
(1)
Encyklopedia
(1)
Encyklopedie
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura baroku
(1)
Literatura grecka
(1)
Literatura romantyzmu
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Literatury europejskie
(1)
Malarstwo europejskie
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Poezja staroruska
(1)
Poezja ukraińska
(1)
Poradnik
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(20)
Językoznawstwo
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Literaturoznawstwo
(5)
Historia
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
207 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56448 P 9,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Kuźnicy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43038 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia jest pierwszą tak obszerną pracą, w której w kompleksowy sposób przebadano rozwój, kształt i sposoby upowszechniania publikacji popularnonaukowych lub – zgodnie z nowszą terminologią – edukacyjnych dla dzieci i młodzieży. Podstawą była analiza francuskiego rynku wydawniczego, wybranego ze względu na to, że rozwój tego typu oferty przebiegał we Francji w sposób bardziej systematyczny niż w Polsce, do tego stopnia, że możliwe było uchwycenie określonych tendencji edytorskich, a także ukazanie dalekosiężnych strategii wydawniczych nieznanych w polskim edytorstwie. Autorce udało też się opisać szereg zjawisk obserwowanych globalnie, a więc także na polskim rynku wydawniczym. Za pomocą wieloaspektowego badania repertuaru reprezentatywnych dla tego sektora wydawnictw zdiagnozowała zmiany w zakresie dopasowania poszczególnych publikacji i serii wydawniczych do umiejętności czytelniczych różnych grup wiekowych, a także oszacowała stopień wykorzystania określonych gatunków piśmiennictwa oraz zmienne zainteresowanie daną problematyką. Wskazała przy tym na rosnące znaczenie tzw. gatunków pogranicza, z którymi związane są największe problemy terminologiczne i klasyfikacyjne, a także wpływ kultury masowej i rozwoju nowoczesnych technologii na kształt i tematykę książek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Informatorium
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115641 BL (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultura ukraińska, rozumiana jako całokształt dorobku duchowego i materialnego narodu ukraińskiego, gromadzony, utrwalany i pomnażany w ciągu ponadtysiącletnich jego dziejów, jest zjawiskiem odrębnym i niepowtarzalnym, stanowi zarazem nieodrodną część kultury europejskiej. Jej powstawanie i kształtowanie odbywało się w drodze asymilacji przez system rodzimych tradycji wartości cywilizacji zachodniej, w tym spuścizny starożytnej Grecji, Rzymu oraz judeochrystianizmu. Na każdym etapie swojego rozwoju kultura ukraińska wychodziła poza opłotki etnocentryzmu i partykularyzmu, wytrwale otwierała się na impulsy płynące z zewnątrz, zwłaszcza z Zachodu. Proces ten owocował licznymi przełomami i zwrotami, dramatyzmem wielowiekowych heroicznych zmagań całego narodu. Wątek jednoczenia się kultury ukraińskiej z Zachodem stanowi jeden z głównych motywów przewijających się w niniejszym Leksykonie, potwierdzając tezę o jej otwartości we wszystkich aspektach ludzkiej działalności – indywidualnych i zbiorowych: sztuki, nauki, języka, literatury, filozofii i dziejopisarstwa, wartości światopoglądowo-etycznych i zasad współżycia, budowania instytucji ustrojowych i społecznych oraz form gospodarowania. W tym kontekście autor wyeksponował też związki łączące naród polski z ukraińskim w przeszłości i teraźniejszości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42836 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107059 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49813 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48544 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44968 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43039 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Język Polski dla Cudzoziemców)
Autor repetytorium tworząc nieprzeciętny zbiór ćwiczeń i zadań leksykalnych kierował się nauką, że od słowa do słowa toczy się rozmowa. Podstawowym celem opracowania jest świadome rozwijanie kompetencji leksykalnej, pojmowanej za europejskim systemem opisu kształcenia językowego jako część składową językowej kompetencji komunikacyjnej. Co różni tę publikację od typowych repetytoriów leksykalnych? Przede wszystkim oferuje trening leksykalny także na poziomie zwrotów i kontekstów sytuacyjnych. Drugim trafnym pomysłem jest wykorzystanie podobieństw leksykalnych polszczyzny do innych języków - w każdym z rozdziałów zamieszczono ćwiczenie zbierające wyrazy podobne w językach polskim i angielskim. Z tą wyjątkową książką powinien zapoznać się każdy, komu zależy na usystematyzowaniu, utrwaleniu i powtórzeniu słownictwa polskiego. Praca doskonała dla uczących się i nauczających. Dla uczniów i mistrzów, z przesłaniem, że to właśnie trening czyni mistrza!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53131 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozszerzone i zaktualizowane kompendium wiedzy o dziennikarstwie i mediach. Obejmuje swoim zakresem historię i teorię mediów, genologię, retorykę i etykę dziennikarską, zagadnienia warsztatowe, prawo prasowe i autorskie oraz cenzurę. Objaśnia procesy, tendencje i zjawiska zachodzące w świecie mediów oraz ukazuje zawód dziennikarza i jego metody pracy na tle zawodów pokrewnych. Uwzględnia uwarunkowania polityczne, ekonomiczne, prawne i technologiczne mediów oraz ich konsekwencje w komunikacji społecznej. Prezentowane zjawiska i zagadnienia sytuuje w szerokim kontekście cywilizacyjno-kulturowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32092 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodyka Nauczania Języka Polskiego jako Obcego ; 13)
Monografia Kształcenie umiejętności pisania w dydaktyce języka polskiego jako obcego jest pierwszym kompleksowym opracowaniem poświęconym sprawności pisania. Przedstawia jej istotę i złożoność oraz rolę, jaką odgrywa w procesie kształcenia językowego, a także omawia proces jej rozwijania oraz objaśnia sposoby kontroli stopnia opanowania kompetencji tekstotwórczej. Całości dopełnia szczegółowy scenariusz lekcji kształcącej umiejętność opisywania przedmiotów, obszerna bibliografia, indeks osobowy oraz aneksy zawierające rozwinięcie niektórych zagadnień. Można tu znaleźć odpowiedzi nie tylko na pytania, jak uczyć pisania i jak je testować, ale także – po co go uczyć. Ukazują dobitnie, że jest ono obligatoryjne w całym procesie opanowywania polszczyzny i musi mieć stałe miejsce w programach nauczania. Tom jest adresowany przede wszystkim do uczących (się) języka polskiego jako obcego, lecz może służyć również uczącym (się) polszczyzny jako języka odziedziczonego (poza Polską) oraz drugiego (jako komponentu języka szkolnej edukacji w kraju).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117640 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36090 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64608 P 3,5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Br 0664 (1 egz.)
E-book
W koszyku
„Autor wykazał się bogatą wiedzą humanistyczną, którą poparł prezentacją własnych opracowań, jak również szeroką znajomością krajowych i zagranicznych publikacji z zakresu nauk społecznych. Praca składa się z czterech części, obejmujących całość zagadnień zapowiadanych w tytule. Ukazują one najważniejsze oryginalne myśli Autora, które logicznie wynikają z przyjętej analizy problematyki badawczej. Stanowią one ważny wkład w rozwój teorii czasu wolnego, turystyki i rekreacji (…) Wiele zagadnień podjętych w przedmiotowej pracy wartych jest kontynuacji, ale w obecnej wersji dzieło to, oparte o szeroką wiedzę humanistyczną Autora oraz wybrane publikacje krajowe i zagraniczne z tego zakresu, predestynuje do uznania tej pracy za najbardziej wartościową, nie tylko w literaturze polskiej, ale i światowej.” dr hab. nauk hum. Jan Ożdziński z recenzji wydawniczej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Tematyka publikacji wpisuje się w szeroki kontekst zagadnień związanych z przygotowaniem się nauczyciela do zajęć z języka obcego. Część teoretyczna omawia istotę i rolę planowania dydaktycznego w odniesieniu do działu programowego, jednostki metodycznej, lekcyjnej i zadaniowej. W części drugiej zamieszczono propozycję planu wynikowego oraz przykłady konspektów lekcji języka polskiego jako obcego. Publikacja pokazuje praktyczny aspekt nauczycielskich działań planistycznych opartych na zasadach podejścia zadaniowego ESOKJ. Adresowana jest do nauczycieli języków obcych oraz studentów przygotowujących się do podjęcia pracy w tym zawodzie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Oddajemy naszą książkę do rąk Czytelnika w czasach pandemii, która bezlitośnie obnażyła aporie cywilizacyjne. Czy antyliberalny zwrot w Polsce i innych krajach postkomunistycznych, dający o sobie znać również w zachodnim świecie, można zrozumieć za Freudem jako powrót wypartego dziedzictwa totalitaryzmów dwudziestego wieku? Czy też mamy do czynienia z nowym regresem społecznym i politycznym, z nową wojną kulturową, za którą kryją się lęki i agresje wobec wyzwań naszego globu, podsycające iluzoryczną tęsknotę za powrotem tego, co oswojone? Rozpad struktur tożsamościowych, przemiany seksualności, fundamentalny konflikt pokoleniowy wobec katastrofy klimatycznej, kryzys migracyjny, odradzanie się populizmu, brutalizacja dyskursu politycznego – te niepokojące zjawiska stanowią wyzwanie również dla współczesnej psychoanalizy. Polscy, niemieccy, rosyjscy i litewscy autorzy – klinicyści i akademicy – łącząc rozważania teoretyczne, przykłady kliniczne oraz psychoanalityczne odczytania zjawisk społecznych, pytają o krytyczny potencjał psychoanalizy na miarę naszych czasów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Walory wychowawcze i edukacyjne mediów elektronicznych, zwłaszcza w dobie ich gwałtownej ekspansji i zwiększającego się wpływu na wiele dziedzin współczesnego życia społeczno-kulturalnego, ciągle rodzą wiele dyskusji w gronie pedagogów i teoretyków kultury. Współczesna szkoła musi dostrzegać wiążące się z tym zagadnieniem możliwości i zagrożenia, gdyż edukacja przez kulturę filmową wydaje się interesującą propozycją pedagogiczną, sprzyjającą wychowaniu młodego pokolenia w świadomości istnienia epoki „przedelektronicznej”. Książka Eweliny Koniecznej analizuje zagadnienie odbioru baśni ekranowej przez siedmio-, ośmio- i dziewięciolatków, stanowiąc próbę określenia jej roli i znaczenia w edukacji filmowej dzieci oraz możliwości jej wykorzystania przez nauczycieli w zakresie zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Imponuje tu szczególna umiejętność wyważania sądów, powstrzymywania się od jednoznacznych konkluzji i rozstrzygnięć, rezygnacji ze stylistyki ataku, walki, agresji, co przekłada się bezpośrednio na sytuację szkolną i tworzy realną szansę na przełamanie bariery potocznych uprzedzeń związanych z problemem płci społeczno-kulturowej, a w konsekwencji i szansę na przełamanie tych uprzedzeń wśród uczniów. Strategię działań, jaką proponuje się w tej pracy, można by nazwać w najogólniejszym sensie strategią różnego typu i rodzaju działań rozbudzających i poszerzających przestrzeń uczniowskiej empatii; działań inicjujących pragnienie uważniejszego przyjrzenia się sobie i innym ludziom, prowadzących w konsekwencji do niezgody na ograniczenie możliwości rozwojowych człowieka i wszelkie wykluczenia. z recenzji prof. dr hab. Grażyny Tomaszewskiej Autorka raz po raz formułuje refleksje o randze edukacyjnych wielkich idei i formie kunsztownych sentencji. Muszę przyznać, że nieczęsto zdarza mi się napotykać w rozprawach edukacyjnych (w obszarze polskiego dyskursu) tak zdecydowane, fundamentalnie ważne i tak zgrabnie skreślone myśli.Na własne oczy widzimy (w komentarzach i rysunkach dzieci) proces dookreślania siebie, własnego światoodczucia, wizji rzeczywistości, które wyzwala dydaktycznie zaaranżowane spotkanie z literaturą. Dodajmy – literaturą z kręgu dawnego i współczesnego piśmiennictwa dla dzieci i młodzieży, a więc taką, której filozoficzny, formacyjny charakter bywa kwestionowany, zwłaszcza w konfrontacji z tym samym wymiarem przypisywanym arcydziełom. z recenzji dr. hab. Witolda Bobińskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia Kształcenie umiejętności pisania w dydaktyce języka polskiego jako obcego jest pierwszym kompleksowym opracowaniem poświęconym sprawności pisania. Przedstawia jej istotę i złożoność oraz rolę, jaką odgrywa w procesie kształcenia językowego, a także omawia proces jej rozwijania oraz objaśnia sposoby kontroli stopnia opanowania kompetencji tekstotwórczej. Całości dopełnia szczegółowy scenariusz lekcji kształcącej umiejętność opisywania przedmiotów, obszerna bibliografia, indeks osobowy oraz aneksy zawierające rozwinięcie niektórych zagadnień. Można tu znaleźć odpowiedzi nie tylko na pytania, jak uczyć pisania i jak je testować, ale także – po co go uczyć. Ukazują dobitnie, że jest ono obligatoryjne w całym procesie opanowywania polszczyzny i musi mieć stałe miejsce w programach nauczania. Tom jest adresowany przede wszystkim do uczących (się) języka polskiego jako obcego, lecz może służyć również uczącym (się) polszczyzny jako języka odziedziczonego (poza Polską) oraz drugiego (jako komponentu języka szkolnej edukacji w kraju). Kształcenie umiejętności pisania w dydaktyce języka polskiego jako obcego jest pracą wyjątkową i stanowi niezbędne kompendium wiedzy na temat nauczania sprawności pisania nie tylko cudzoziemców. Początkujący nauczyciele znajdą w tej publikacji podpowiedź, jak uczyć pisania polskich wypowiedzi gatunkowych, doświadczeni zaś zostaną zaproszeni do skonfrontowania swoich dotychczasowych doświadczeń z ustaleniami i wskazówkami Autorki, snucia refleksji nad zaproponowanymi rozwiązaniami i do wdrożenia wielu Jej pomysłów. Dla wszystkich będzie to pasmo przyjemności czytelniczych i zachęta do poświęcenia większej uwagi pisaniu w realizowanym przez nich procesie dydaktycznym. To praca niezmiernie erudycyjna, napisana pięknym językiem, odznaczająca się oryginalnym stylem i elegancją wysłowienia. Stanowi wyjątkową kopalnię wiedzy glottodydaktycznej przekazanej ze znawstwem i pasją. (z rec. dr hab. Anny Dunin-Dudkowskiej, prof. UMCS) Ewa Lipińska – dr hab., profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego. W kręgu jej zainteresowań badawczych znajdują̨ się̨ sprawy Polonii oraz dydaktyka języka polskiego jako obcego i odziedziczonego, a w szczególności nauczanie pisania. Autorka i współautorka licznych publikacji (monografii, artykułów oraz podręczników do nauki języka polskiego jako obcego), prac popularnonaukowych oraz recenzji, a także współredaktorka wielu opracowań naukowych, jak np. Język ojczysty, język obcy, język drugi (2003), Polskość w Australii (2013), ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego (2005), Pisać jak z nut (2016), Nauczanie języka polskiego jako obcego w grupach heterogenicznych (2019) oraz Dydaktyka języka polskiego jako nierodzimego: konteksty – dylematy – trendy (2021). Prowadziła liczne szkolenia dla uczących języka odziedziczonego we współpracy z instytucjami i stowarzyszeniami polonijnymi działającymi w kraju i za granicą. Przez wiele lat współpracowała z Państwową Komisją ds. Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego. Odznaczona Srebrnym Krzyżem Zasługi oraz Medalem Komisji Edukacji Narodowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka jest zbiorem artykułów publikowanych w ciągu kilkunastu lat. Trafiły do niej zarówno ujęcia problemowe, jak i komentarze do wypowiedzi poetyckich Biernata z Lublina, Jana Kochanowskiego czy Wacława Potockiego. Jak się okazuje, tematyka większości z tych szkiców ciąży ku materialności i sprawom ciała. Mowa tu o antropologicznych parametrach człowieczeństwa, determinantach wynikających z temperamentu, płci, wieku, stanu i rasy, a także o staropolskich praktykach komunikowania. Kompleksja zatem (żeby rozjaśnić nieco tytułową metaforę) to nie tylko domena świata przedstawionego: ciał chłopskich, żydowskich, szlacheckich, zwierzęcych, melancholii czy kanibalizmu, lecz także pozostałych elementów układu komunikacyjnego: ciała mówiącego, czytającego, piszącego – oraz technologii rozpowszechniania przekazu. A ponadto może to być wymiar również dzisiejszych odniesień lekturowych do dziedzictwa epok minionych: w czytelniczych reakcjach afektywnych, w kontakcie z książką – rzeczą, która zachowała ślady własnej historyczności. Historyczność ta odsyła do czasów nie tak znów dawnych, ale oddzielonych od nas zasadniczą przebudową wiedzy o świecie. Dariusz Śnieżko (dr hab.) jest profesorem w Instytucie Literatury i Nowych Mediów Uniwersytetu Szczecińskiego. Opublikował m.in. książki Mit wieku złotego w literaturze polskiego renesansu. Wzory – warianty – zastosowania (Warszawa 1996), Mikołaj Sęp Szarzyński (Poznań 1996), „Kronika wszytkiego świata” Marcina Bielskiego. Pogranicze dyskursów (Szczecin 2004). Laureat nagrody PAN im. A. Brücknera (2005). Zajmuje się przede wszystkim badaniami kulturowymi nad literaturą dawną i poetyką historyczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej