Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(2006)
Katalog główny
(17)
Forma i typ
E-booki
(2006)
Książki
(17)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(10)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(3)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Autor
Praca zbiorowa
(84)
Lewicka Maria
(30)
Pawlak Mirosław
(28)
Bartoszewski Jakub
(18)
Michalec Katarzyna
(16)
Sokołowski Jerzy
(16)
Montessori Maria
(13)
Gorzelak Grzegorz
(12)
Nowak Edward
(12)
Oniszczenko Włodzimierz
(11)
Jajuga Krzysztof
(9)
Żabiński Arkadiusz
(9)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(8)
Niedbalski Jakub
(8)
Dorożyński Tomasz
(7)
Drelich-Skulska Bogusława
(7)
Michalczyk Wawrzyniec
(7)
Nowak Alojzy Z
(7)
Sosnowski Michał
(7)
Wójcik Marcin
(7)
Benefit
(6)
Bełz Grzegorz
(6)
Domiter Małgorzata
(6)
Kamiński Tomasz
(6)
Kowalewski Marcin
(6)
Kuna-Marszałek Anetta
(6)
Raszkowski Andrzej
(6)
Sobocińska Magdalena
(6)
Sztando Andrzej
(6)
Walesiak Marek
(6)
Zimbardo Philip G
(6)
Borys Tadeusz
(5)
Czapliński Władysław
(5)
Graczyk Andrzej
(5)
Johnson Robert L
(5)
Kaleta Andrzej
(5)
Kobyłecka-Piwońska Ewa
(5)
Kowalak Robert
(5)
McCann Vivian
(5)
Ronka-Chmielowiec Wanda
(5)
Sobczak Elżbieta
(5)
Waniek-Klimczak Ewa
(5)
Warwas Izabela
(5)
Wiktorowicz Justyna
(5)
Węgrzyn Grażyna
(5)
Zajda Katarzyna
(5)
Bednarek Piotr
(4)
Bekrycht Tomasz
(4)
Bołdyrew Aneta
(4)
Brol Ryszard
(4)
Brycz Bogumiła
(4)
Brzezińska Anna Izabela
(4)
Dudycz Tadeusz
(4)
Grabarczyk Tadeusz
(4)
Gryglewski Krzysztof
(4)
Głuszczuk Dariusz
(4)
Jankowiak Anna H
(4)
Kacprzak Andrzej
(4)
Kaczan Radosław
(4)
Kaczmarek Tomasz
(4)
Kisztelińska-Węgrzyńska Agnieszka
(4)
Klaus Witold
(4)
Kowalik Katarzyna
(4)
Krasiński Tadeusz
(4)
Krzewińska Aneta
(4)
Kłosińska-Nachin Agnieszka
(4)
Luty Zbigniew
(4)
Makowska-Iskierka Marzena
(4)
Marcinkowska Monika
(4)
Markowska Małgorzata
(4)
Marszał Tadeusz
(4)
Mańczak-Wohlfeld Elżbieta
(4)
Mierzejewski Dominik
(4)
Motowidlak Urszula
(4)
Myczko Kazimiera
(4)
Nowakowska Aleksandra
(4)
Osbert-Pociecha Grażyna
(4)
Przygodzki Zbigniew
(4)
Płuciennik Jarosław
(4)
Rogala Piotr
(4)
Skupień Dagmara
(4)
Spodzieja Stanisław
(4)
Suliborski Andrzej
(4)
Wieloch Justyna
(4)
Wojciechowska Jolanta
(4)
Zakrzewska-Półtorak Alicja
(4)
Załęczna Magdalena
(4)
Zielińska-Lont Klaudia
(4)
Śliwerski Bogusław
(4)
Żakowski Karol
(4)
Antczak-Stępniak Agata
(3)
Bal-Domańska Beata
(3)
Baran Marek
(3)
Bartosiak Mariusz
(3)
Bednarczyk Anna
(3)
Bielecka Małgorzata
(3)
Bieńkowska Jolanta
(3)
Bogołębska Joanna
(3)
Buczkowski Bogdan
(3)
Bukraba-Rylska Izabella
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(619)
2010 - 2019
(1274)
2000 - 2009
(106)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2000)
Język
polski
(1824)
angielski
(165)
niemiecki
(11)
Temat
Internet
(3)
Społeczności internetowe
(2)
Szkolnictwo
(2)
Arabowie
(1)
Biologia molekularna
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Gry komputerowe
(1)
Historia
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura masowa
(1)
Logopedia
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Mechanizmy regulacyjne
(1)
Mentoring
(1)
Nauczanie
(1)
Opinia publiczna
(1)
Osobowość
(1)
Pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Putin, Vladimir Vladimirovič (1952- )
(1)
Ramadan
(1)
Stygmatyzacja społeczna
(1)
Wieleń (woj. wielkopolskie)
(1)
Wyszukiwanie informacji
(1)
Władza
(1)
Zaburzenia połykania
(1)
Ślina
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Rosja
(1)
Stambuł (Turcja)
(1)
Turcja
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(237)
E-booki
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
2023 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia jest drugą z kolei publikacją autorki poświęconą problemom edukacji dziecka do lat trzech. Autorka dostrzega to, o czym przekonywał także między innymi Włodzimierz Fijałkowski – dziecko „nie jest «nieme», natomiast «głusi» często bywają dorośli”. W najnowszym opracowaniu dokonuje analizy wybranych aspektów polskiej rzeczywistości oświatowej, wskazuje przejawy nadmiernej instrumentalizacji edukacji i proponuje przyjęcie niedyrektywnego towarzyszenia w rozwoju, ukazując także autentyczną gotowość opiekunów małego dziecka do ustawicznego doskonalenia warsztatu ich pracy. Autorka, sięgając do niezwykłych osiągnięć Pani Profesor Lucyny Telki, koncentruje się przede wszystkim na obszarach edukacji w dialogu z małym dzieckiem, zwraca się w stronę uważnej obserwacji, gotowości do podjęcia interakcji ze strony osoby dorosłej, postuluje potrzebę autentycznej wrażliwości dorosłego na dziecięce potrzeby. Autorka przekonuje, że prawdziwa edukacja „dzieje się” we wzajemnej bliskości motywacyjnej dziecka i dorosłego funkcjonującej w oparciu o motto: „chcę pomóc dziecku osiągnąć to, co dostrzegam lub czuję, że chce osiągnąć dziecko”, gdyż dziecko pragnie się rozwijać, jest zmotywowane, eksploruje i doświadcza nie z tego powodu, że ktoś mu każe, że ktoś na to pozwala, lecz czyni to z własnej potrzeby. Nadrzędnym celem Katarzyny Sadowskiej jest zachęta do refleksji nad (jak określił to W. Fijałkowski) „indywidualnością, osobowością i wartością istoty ludzkiej jako niezależnej jednostki na każdym etapie jej rozwoju”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Praca stanowiła rozprawę doktorska dotyczącą charakterystyki fenotypowej i genotypowej szczepów Staphylococcus aureus izolowanych z dróg oddechowych pacjentów z mukowiscydozą.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Internet wpływa na to, jak doświadczamy zdrowia i choroby zarówno na poziomie informacyjnym, społecznym, ale też kulturowym. Odbieranie czy poznawanie zdrowia i choroby w Internecie to jednocześnie poszukiwanie informacji na ich temat oraz bycie przez owe informacje „kształtowanym”, często w ramach konkretnych grup o charakterystycznej kulturze. Sieć ma dla nas ogromne „zdrowotne” znaczenie. Dzięki niej zwracamy uwagę na zdrowy styl życia, a w sytuacjach kryzysowych staramy się uchronić przed chorobą. Autorzy artykułów w prezentowanej książce poruszają wiele zagadnień wpisujących się w kontekst zdrowia i choroby w Internecie, przyczyniając się do wypełniania licznych luk badawczych widocznych w omawianym obszarze. Seria monograficzna obejmuje zagadnienia związane z problematyką funkcjonowania mediów oraz komunikacji społecznej. Jest miejscem publikacji badań z zakresu mediów, komunikowania społecznego, kultury medialnej, ludologii, a także interdyscyplinarnych refleksji związanych z mediami. W ramach serii ukazują się prace zbiorowe pod redakcją oraz monografie. W tym tomie między innymi teksty o wpływie youtuberów na kreowanie stylu życia i zdrowia młodzieży, obrazie spektrum autyzmu w dyskursie internetowym na przykładzie memów, czy wspierającej roli Instagrama dla kobiet z rakiem piersi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka podejmuje refleksję nad rosnącym znaczeniem i zmianami charakteru lokalności w kontekście ewolucji narzędzi do komunikowania z wykorzystaniem nowych technologii. Autorów interesuje przede wszystkim to, w jaki sposób poszczególne platformy komunikacyjne wpływają na umiejscowienie lokalności w szerszym kontekście życia społecznego. Nowe technologie komunikacyjne są nierozerwalnie złączone z doświadczeniami i życiem codziennym każdego człowieka, w tym z jego lokalnością. Przedstawiana książka pokazuje, jakie ma to konsekwencje dla naszych instytucji, społeczności lokalnych czy ogólnie – otoczenia, w jakim funkcjonujemy. Całościowe spojrzenie na prezentowane artykuły wyraźnie uświadamia wielowymiarowość, hybrydowość i paradoksalność relacji na styku lokalność-technologie. Seria monograficzna obejmuje zagadnienia związane z problematyką funkcjonowania mediów oraz komunikacji społecznej. Jest miejscem publikacji badań z zakresu mediów, komunikowania społecznego, kultury medialnej, ludologii, a także interdyscyplinarnych refleksji związanych z mediami. W ramach serii ukazują się prace zbiorowe pod redakcją oraz monografie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The study primarily focuses on an attempt to answer the question formulated below: Is the currently functioning system of legal limitations applied in relation to the possibility of acquiring sources of refundable financing by local government entities justified? The presented study is primarily an analysis of the currently applicable legal solutions from the perspective of borrowing needs of local government entities in the area of financial law as of 1 May 2018. The aim of this study is to present the barriers to the possibility of entering into financial commitments by local government entities within the national regulatory environment, their criticism and de lege ferenda conclusions together with proposed solutions.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja poświęcona jest występującemu obecnie zjawisku przeedukowania społeczeństwa i inflacji dyplomu akademickiego. Jej problematyka wpisuje się w polską oraz międzynarodową dyskusję na temat relacji między funkcjami uniwersytetu a rynkiem pracy oraz strukturą społeczną. Autorka podjęła próbę przeanalizowania tytułowego zagadnienia zarówno w kontekście teoretycznym, jak i w odniesieniu do rzeczywistości społecznej. W tym drugim przypadku dokonała jego rekonstrukcji tak, jak przejawia się on w Polsce oraz w Stanach Zjednoczonych, opierając się na literaturze przedmiotu, a także przedstawiła wyniki badań własnych dotyczących postrzegania inflacji dyplomu przez absolwentów polskich szkół wyższych. W książce wskazano, iż inflacja dyplomu akademickiego stanowi oczywiste wyzwanie społeczne i edukacyjne dla współczesnego społeczeństwa oraz opisano możliwe sfery działania w tym zakresie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Problematyka monografii wpisuje się w nurt rozważań na temat istoty całożyciowego rozwoju człowieka dorosłego za sprawą edukacji i moderowania własnych planów życiowych przez wybór różnorodnych ścieżek kariery. Nowe konceptualizacje dotyczące życia zawodowego, jawiące się w tle przeobrażeń związanych z postępem technologicznym, gospodarką cyfrową, nowymi formami zatrudnienia i nowymi wyzwaniami edukacyjnymi, permanentnie aktualizują tematykę całożyciowego uczenia się, stanowiąc o jej randze. Autorzy tekstów prezentują różnorodne ujęcia tytułowego problemu, odnosząc się zarówno do teorii jak i praktyki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedmiotem rozprawy jest prawna koncepcja spółdzielni rolniczych. Sam termin ”spółdzielnia rolnicza” nie jest pojęciem języka prawnego. Występuje on w literaturze, projektach ustaw oraz obcych porządkach prawnych. Do tego rodzaju spółdzielni należą podmioty spółdzielcze zajmujące się prowadzeniem gospodarstwa rolnego oraz inne przejmujące jeden z etapów działalności rolniczej czy szerzej działające w sektorze rolnym, których członkami są przede wszystkim producenci rolni. Jak dotąd w piśmiennictwie prawniczym nie były podejmowane próby sformułowania całościowej prawnej koncepcji spółdzielni rolniczych, obejmującej różne aspekty związane z ich organizowaniem i funkcjonowaniem. Występują co prawda opracowania monograficzne z zakresu prawa poświęcone spółdzielniom rolniczym, ale odnoszą się one do innego systemu normatywnego, politycznego i gospodarczego, a obecnie mają znaczenie przede wszystkim historyczne. W ramach rozprawy przedstawiona została między innymi ewolucja zasad, koncepcji oraz regulacji prawnych dotyczących spółdzielni; spółdzielni rolniczych w wybranych krajach członkowskich UNII Europejskiej, prawne aspekty organizowania i funkcjonowania spółdzielni rolniczych w Polsce, prawne aspekty relacji spółdzielni rolniczych z otoczeniem gospodarczym w Polsce. Na szczególną uwagę zasługują rozważania końcowe obejmujące m.in. wskazanie cech charakterystycznych spółdzielni rolniczych na tle innych podmiotów spółdzielczych, przedstawienie tendencji rozwoju spółdzielni rolniczych wraz z określeniem rozstrzygnięć pracodawcy odnoszących się do danego rodzaju podmiotu oraz wnioski de lege ferenda dotyczące ustawy o spółdzielni rolniczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Stan dotychczasowych badań dotyczących ruchu kręgosłupa człowieka podczas chodu wskazuje na pewne luki. Brak jest np. metod oceny ruchu kręgosłupa indywidualnego pacjenta, które mogą znaleźć zastosowanie w praktyce klinicznej, a jednocześnie być wykorzystane przy weryfikacji zaawansowanych modeli w badaniach doświadczalnych. Brak również jest prac badających w szczegółach w jaki sposób ruch kręgosłupa wpływa na zużycie energii podczas chodu. Niniejsza praca powstała w wyniku wieloletnich badań własnych nad ruchem kręgosłupa człowieka podczas chodu. Badania własne prowadzone były w szerokim zakresie zarówno na populacji osób zdrowych jak i u pacjentów z problemami neurologicznymi oraz ortopedycznymi. Wyniki tych badań przedstawiono na tle aktualnego stanu badań w prezentowanej pracy. Celem badań było m.in.: 1. Opracowanie metody pomiarowej pozwalającej na rejestrowanie opisanych ruchów odcinków kręgosłupa podczas chodu człowieka. 2. Weryfikację zasadności modelowania kręgosłupa podczas chodu jako sztywnego segmentu. 3. Opracowanie parametrycznego modelu kręgosłupa pozwalającego na symulację zmian energii potencjalnej i kinetycznej odcinków tułowia i segmentów kręgosłupa. 4. Wykorzystanie zaproponowanej metody pomiarowej i modeli parametrycznych do oceny energii mechanicznej (kinetycznej i potencjalnej) tułowia podczas chodu człowieka zdrowego oraz weryfikacja zjawiska „lustrzanego odbicia” tej energii. 5. Wykorzystanie zaproponowanej metody pomiarowej i modeli parametrycznych do oceny energii mechanicznej tułowia podczas chodu osób zdrowych i pacjentów z wybranymi jednostkami chorobowymi jak np.: niedowłady połowicze czy skoliozy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedstawiony tom jest próbą ukazania kluczowego znaczenia wartości jako obiektu konstytuującego oraz kształtującego zarówno działania zbiorowe człowieka, jak i samą kondycję człowieka jako takiego. Wartości pojmowane są tu jako czynniki określające kierunek ludzkiej aktywności, związane z reguły z sytuacją wyboru. Tytuł tomu Człowiek w świecie wartości odzwierciedla podstawową charakterystykę ludzkiej kondycji – człowiek ujmowany nie abstrakcyjnie, ale uspołeczniony jest w swych działaniach, ukierunkowany ku wartościom i tylko w takim świetle może być właściwie odczytany sens jego działań i zamierzeń. Książka składa się z ośmiu artykułów przygotowanych przez pracowników naukowych, w większości związanych z Instytutem Komunikacji Społecznej i Mediów Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, którzy mają nadzieję, że przedstawione teksty staną się ważnym przyczynkiem do dyskusji o roli kategorii pojęciowej wartości w szeroko pojętej humanistyce.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ze względu na fakt, że organizacja, w tym organizacja rozumiana jako środowisko pracy zawodowej, stanowi złożoną kategorię społeczno-ekonomiczną, w niniejszej książce zaprezentowano retrospekcyjno-perspektywiczne spojrzenie poznawcze jako wprowadzenie do dalszych analiz koncentrujących się na jej współczesnym, pedagogicznym wymiarze. Począwszy od historii pierwszych organizacji kontynuowaliśmy autorskie analizy zgodnie z liniową koncepcją czasu i przyjrzeliśmy się tej część ‘osi czasu’, która dzieje się obecnie, a zatem teraźniejszości. Podjęliśmy próbę scharakteryzowania organizacji w czasach współczesnych czasach cechujących się różnorodnością podmiotów współwystępujących w gospodarce, jak i wielością ich form organizacyjnych oraz koncepcji zarządzania wdrażanych w odpowiedzi na zmienność otoczenia. Czynniki te determinują realizację funkcji pozaprodukcyjnej, która stanowi jeden z głównych obszarów badawczych subdyscypliny pedagogicznej pedagogiki pracy. (…) Funkcjonowanie organizacji w warunkach zmian wymaga ich aktywności w zakresie wspomagania rozwoju kapitału ludzkiego, który tworzą zatrudnieni pracownicy. Ten interesujący problem badawczy został omówiony w drugim tomie zatytułowanym Współczesny wymiar pedagogiczny. (z Posłowia)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest próbą podsumowania poszukiwań badawczych i uogólnieniem ich rezultatów w kluczowych (…) obszarach psychologii rozwoju człowieka. Zawiera rozważania nad ograniczeniami i trudnościami, jakie napotykamy w opisie i wyjaśnieniu złożonych procesów rozwojowych oraz nad możliwościami i kierunkami doskonalenia badań nad zmianą w zachowaniu i rozwoju.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja prezentuje autorski model wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami lub zagrożonych niepełnosprawnością skoncentrowany na interakcjach rodzice – dziecko. Wyróżniono tu sześć cech, którymi powinny charakteryzować się interakcje wspomagające rozwój: okazywanie dziecku miłości, wrażliwe odpowiadanie na zachowania dziecka, podzielanie tematu interakcji, dopasowywanie oddziaływań do potrzeb i możliwości dziecka, wzajemność oraz kierowanie zachowaniem dziecka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Zagadnienia konkurencyjności rolnictwa należą do szczególnie złożonych z uwagi na konieczność stałego równoważenia z jednej strony potrzeb ochrony i wsparcia rolnictwa, kształtowania parytetu dochodów uzyskiwanych przez producentów rolnych oraz wynagrodzenia za społecznie oczekiwanie świadczenie usług i dóbr publicznych (zwłaszcza prośrodowiskowych i prospołecznych), a z drugiej − zachowania fundamentalnych zasad i wolności gospodarczych, zwłaszcza wolnej konkurencji. Problemy stąd wynikające Autorka dostrzegła i podjęła całkiem udaną próbę ich przedstawienia, opracowania i oceny, co wymagało wiedzy znacznie wykraczającej poza stricte prawniczą. Z recenzji dr hab. Beaty Jeżyńskiej, prof. UMCS Rozprawa stanowi pozycję bardzo wartościową, jest rezultatem rzetelnej i dojrzałej analizy prawa europejskiego, rodzimego systemu prawnego i jego funkcjonowania. Praca stanowi dobre źródło informacji dla kreowania rodzimych rozwiązań legislacyjnych. Z recenzji dr hab. Moniki A. Król, prof. UŁ
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Na jakich ogólnokulturowych kategoriach myślowych ufundowana jest historiografia? Jaka jest natura historyczności? - te dwa pytania wyznaczają horyzont badawczy książki. Odpowiedzi na pytanie o naturę historyczności autor poszukuje poza tekstami historyków, licząc na to, że historyczność przejawi się tam w "czystej formie", ujawniając kulturowy, świadomościowy fundament historiografii jako formy piśmiennictwa. Autor dokonuje konceptualizacji idei historyczności, śledzi historię idei i postępującą w europejskiej XIX-wiecznej myśli ewolucję rozumienia historyczności. Inspiracji szuka u F. Nietzschego i G. H. Meada, szeroko i wnikliwie odwołuje się do tekstów źródłowych A. Smitha, Th. Malthausa, J. Benthama, D. Ricardo, J.S. Milla, podejmując frapujący dialog z myślicielami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka prezentuje rezultaty badań dedykowanych eksploracji zagadnienia jakości życia rodziców dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym oraz jej związku z empatią. Rezultaty badań wskazują, że rodzice dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym mierzą się z wieloma trudnościami związanymi ze specyfiką roli, jaką pełnią – rodziców dziecka z niepełnosprawnością. Ich rodzicielstwo jest wyzwaniem nie tylko w aspekcie czynności opiekuńczo-wychowawczych wobec dziecka, ale także w aspekcie dobrostanu psychicznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z wielką przyjemnością oddajemy w Państwa ręce kolejny numer czasopisma naukowego „Studia Prawa Publicznego” – w drugim roku jego publikacji. Kwartalnik ten to forum naukowej refleksji nad problemami dotykającymi spraw publicznych, normowanych publicznym prawem – krajowym, regionalnym i międzynarodowym, obecnie i dawniej obowiązującym. Czasopismo pozwala teoretykom i praktykom – z kraju i z zagranicy – na prezentowanie w języku polskim lub angielskim wyników własnych badań, w formie: artykułów, komentarzy, opinii, polemik i głos, a także na zamieszczanie przeglądu piśmiennictwa krajowego i zagranicznego, w tym recenzji prac monograficznych, oraz sprawozdań z konferencji naukowych. Przy zachowaniu przyjętej formuły czasopismo w numerze 1 (5) służy poznaniu problemów badawczych z zakresu prawa regionalnego oraz prawa krajowego obcego i polskiego, dotyczących: respektowania praw człowieka we Włoszech (cz. II), zasady pewności prawa w działaniu administracji UE, zasadności wprowadzenia numerus clausus w dostępie do szkół wyższych, ponadto – w ujęciu retrospektywnym – procesu kształcenia w szkołach wyższych w II Rzeczypospolitej i Polsce Ludowej (cz. II), a także spraw z zakresu prawa gospodarczego, dotyczących: weryfikacji i zatwierdzania taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków oraz determinant działalności gospodarczej w świetle orzecznictwa sądów administracyjnych. Każde z opracowań badawczych dopełnione jest streszczeniem oraz słowami kluczowymi w języku angielskim (lub w języku polskim w przypadku artykułów anglojęzycznych). (wstęp - Prof. UAM dr hab. K. Wojtczak)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka postaw ludzi zdrowych wobec osób z zaburzeniami psychicznymi od dziesięcioleci stanowi jeden z powodów, dla których rozwój psychiatrii środowiskowej postępuje opieszale i nie przynosi spodziewanych efektów. Przesłanką do podjęcia badań w tym obszarze stała się obserwacja życia społecznego. Przeprowadzone w ramach niniejszego opracowania badania dowiodły istnienia zależności pomiędzy cechami osobowości oraz postawami wobec osób z zaburzeniami psychicznymi. Pozwoliły na uzyskanie odpowiedzi na postawione pytania badawcze i doprowadziły do wniosków i refleksji dających podstawę do kolejnych badań na ten temat.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka składa się z piętnastu rozdziałów, w których Autorka zastanawia się, w jaki sposób ludzki mózg wykorzystuje pomyłki w procesie uczenia się muzyki, by tworząc audiacyjne wzory, rozwinąć odpowiednie umiejętności. Zwrócono uwagę, że znacznie ważniejsze od gromadzenia jak największego zasobu informacji jest to, by o niektórych kwestiach zapominać lub całkowicie usuwać je ze świadomości. Wszystko to, co ma być na dłużej zapamiętane, jest najpierw wewnętrznie rozpoznawane, a po chwili identyfikowane poprzez łączenie z zewnętrznym znaczeniem. Podstawowym kryterium selekcji jest nowość i odmienność muzycznych komunikatów. Mózg skupia się na ogólnych regułach, więc każde nieutrwalone brzmienie może być łatwo wymienione na inne wrażenie, wpływając na efekty uczenia się. Sprawnie funkcjonujący umysł zachowuje w pamięci wzorce, a nie szczegóły, które zaciemniają obraz. Audiowanie oznacza mentalne analizowanie motywów i w zależności od tego, jak przebiega aktywność, mózg może z nich świadomie korzystać. W nadmiarze informacji nie zwracamy uwagi na ich treść i nie jesteśmy w stanie brzmień rejestrować. Neuronalny system przetwarzania dźwięków może osiągnąć znakomitą sprawność, bo jest elastyczny, nie potrzebuje zewnętrznej kontroli i łatwo dostosowuje się do różnych warunków.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Karta Nauczyciela stanowi akt prawny, który w założeniu ma regulować w całości prawa i obowiązki nauczycieli. Regulacja uchwalona w latach 80-tych XX wieku nie do końca jednak spełnia swoją rolę. Zmiany jakie zachodzą w otaczającym nas świecie, ich szybkość, wymagają przystosowania przepisów prawnych do wyzwań jakie stoją przed współczesną pedagogiką, co wymaga również uelastycznienia materii uregulowanej w Karcie Nauczyciela. Monografia stanowi komentarz do aktualnego stanu prawnego (na dzień 19.01.2021 r.), a ponadto stanowi próbę pokazania różnych ujęć sporów, jakie na tle pragmatyki nauczycielskiej pojawiają się w piśmiennictwie i judykaturze, ale także jest próbą zaproponowania rozwiązań legislacyjnych w odniesieniu do niektórych zagadnień. W literaturze przedmiotu brak jest nowszych opracowań komentarzowych do ustawy Karta Nauczyciela. Wymaga podkreślenia, że w ostatnim czasie ustawodawca dokonał wielu zmian ustawowych w tym zakresie, co zostało szczególnie mocno uwzględnione w niniejszej publikacji. W rozprawie została zastosowana metoda analizy dogmatycznej, z szerokim przywołaniem piśmiennictwa dotyczącego omawianego zagadnienia, w tym również z uwzględnieniem orzecznictwa sądowego. Każdy z analizowanych przepisów prawnych zawiera komentarz oraz osobną część poświęconą na wskazanie przykładów judykatów odnoszących się do danego zagadnienia. Dodatkowo, niektóre z przepisów, zawierają rozważania natury pedagogicznej i odnoszą się do wyzwań jakie stoją przed współczesną pedagogiką. W tym zakresie niniejsza monografia ma charakter nowatorski, gdyż nie stanowi wyłącznie komentarza do przepisów prawnych, ale także zawiera rozważania stricte pedagogiczne i omawia wyzwania jakim musi sprostać współczesna pedagogika.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej