196283
Książka
W koszyku
W pracy ukazana została wielowątkowa problematyka ze styku nauk o edukacji, pedagogiki społecznej i pracy socjalnej. Określając ramy tematyczne książki, jej redaktorzy naukowi przyjęli, że należy w niej ukazać szerszy kontekst socjalny i pedagogiczny współczesnej edukacji akcentując w szczególny sposób jej funkcję włączającą (inkluzyjną), nie pomijając przy tym i tego, że edukacja stanowi obszar życia społecznego, gdzie daje znać o sobie również wykluczenie. W pracy zamieszczono szereg interesujących opracowań, których Autorzy reprezentują kilka środowisk akademickich, a także praktyki społeczno-edukacyjnej, co niewątpliwie podnosi jej walory poznawcze. Książkę otwiera tekst zawierający refleksje wprowadzające czytelnika w tytułową problematykę. Poprzedza on część pierwszą, która rozpoczyna studium autorstwa Andrzeja Olubińskiego ukazujące nauki pedagogiczne jako dyscypliny inkluzyjno-reformatorskie. Autorem kolejnej publikacji jest Jarosław Bochenek, który empirycznej analizie poddał projekt stypendialny "Zdolni na start" stanowiący przykład działania wspierającego uczniów zdolnych. Bardziej teoretyczny charakter ma kolejne studium przygotowane przez Małgorzatę Kowalik-Olubińską, w którym odnosi się do dzieci jako aktywnych uczestników życia społecznego. Tę część zamyka opracowanie zatytułowane "Dialog Motywujący w pracy z uczniem zdolnym", którego Autorką jest Izabela Krasiejko. Autorzy trzech kolejnych opracowań składających się na część drugą ("Zagrożenia ekskluzją społeczną i działania inkluzyjne w środowisku lokalnym") podejmują zagadnienia, które w czytelny sposób konkretyzują ich tytuły: "Szkoła jako środowisko zachowań zdrowotnych młodzieży dużego miasta" (Paweł Sobierajski i Jacek Szczepkowski), "Aktywność pozalekcyjna i pozaszkolna a włączenie społeczne dzieci i młodzieży" (Jan A. Malinowski), "Oratoria we włączeniu trudnej młodzieży do społeczeństwa" (ks. Czesław Kustra). Na ostatnią, trzecią część, składają się teksty ukazujące wybrane socjalne i edukacyjne wymiary działań z obszaru włączenia społecznego. Zamieszczono tu opracowania odnoszące się do możliwości wzmacniania aspiracji edukacyjnych dzieci pochodzących z rodzin objętych pomocą społeczną i pracą socjalną (Józefa Grodecka), edukacji i koordynacji w tworzeniu wolontariatu sąsiedzkiego i parafialnego w społeczności lokalnej (Anna Janowicz), edukowania osób dorosłych i starszych do wolontariatu na rzecz chorych u kresu życia (ks. Piotr Krakowiak), reintegracji społecznej i zawodowej osób długotrwale bezrobotnych (Arkadiusz Żukiewicz). Całość dopełnia studium Ewy Przybylskiej spełniające rolę swoistego zakończenia książki, wywołującego refleksję nad koniecznością uczenia się przez całe życie.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107951 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49008 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Nazwy aut. na s.231.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Uwaga dotycząca finansowania
Współfinansowanie: Unia Europejska.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej