Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(570)
IBUK Libra
(18)
Forma i typ
Książki
(306)
Artykuły
(261)
Publikacje fachowe
(76)
Publikacje dydaktyczne
(48)
Publikacje naukowe
(46)
Poradniki i przewodniki
(40)
E-booki
(18)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(17)
Publikacje popularnonaukowe
(9)
Proza
(6)
Muzyka
(3)
Publikacje informacyjne
(2)
Dostępność
dostępne
(692)
wypożyczone
(294)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(169)
Czytelnia Piła
(12)
Wypożyczalnia Chodzież
(138)
Czytelnia Chodzież
(7)
Wypożyczalnia Czarnków
(169)
Czytelnia Czarnków
(3)
Wypożyczalnia Trzcianka
(171)
Czytelnia Trzcianka
(3)
Wypożyczalnia Złotów
(153)
Czytelnia Złotów
(5)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(86)
Czytelnia Wągrowiec
(53)
Informatorium
(2)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(9)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(6)
Autor
Pisula Ewa
(18)
Winczura Barbara
(15)
Grandin Temple
(14)
Błeszyński Jacek
(11)
Ławicka Joanna
(10)
Okuniewski Juliusz
(9)
Ludkiewicz Eliza
(7)
Bednarz Marzena
(6)
Bladowska Joanna
(6)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(6)
Gałkowski Tadeusz
(6)
Kluczkowska Karolina
(6)
Lubocka Weronika
(6)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(6)
Miłosz Angelika
(6)
Okoniewska Małgorzata
(6)
Patyk Katarzyna
(6)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(6)
Piszczek Maria
(6)
Sowińska Magdalena
(6)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(6)
Baron-Cohen Simon
(5)
Błeszyński Jacek Jarosław
(5)
Markiewicz Katarzyna
(5)
Olechnowicz Hanna
(5)
Prokopiak Anna
(5)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(4)
Błeszyński Jacek J
(4)
Cytowska Beata
(4)
Gołaska Paulina
(4)
Jagielska Gabriela
(4)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(4)
Knapp Julie
(4)
Komender Jadwiga
(4)
Kruk-Lasocka Joanna
(4)
Pieczara Aleksandra
(4)
Sniezhko Olga
(4)
Szczepańska Lidia
(4)
Wojciechowska Aneta
(4)
Wolska Danuta
(4)
Zawiślak Beata
(4)
Łabiński Jerzy
(4)
Attwood Tony
(3)
Baker Jed
(3)
Biadasiewicz Małgorzata
(3)
Bryńska Anita
(3)
Charbicka Magdalena
(3)
Danielewicz Dorota
(3)
Gray Carol
(3)
Grodzka Magdalena
(3)
Janiak Jerzy
(3)
Janiak Weronika
(3)
Kazek Beata
(3)
Kupisiewicz Małgorzata
(3)
Maciarz Aleksandra
(3)
Malek Renata
(3)
Mazurek Krzysztof
(3)
Notbohm Ellen
(3)
Oniszczenko Włodzimierz
(3)
Panek Richard
(3)
Pikiel Sylwia
(3)
Przybyla Olga
(3)
Rynkiewicz Agnieszka
(3)
Sadowska Elżbieta
(3)
Skowrońska Emilia
(3)
Sobocha Ewelina
(3)
Staszkiewicz Ewa
(3)
Szczypczyk Anna
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Wolski Andrzej
(3)
Łoskot Małgorzata
(3)
Baczała Ditta
(2)
Bartoszewski Jakub
(2)
Blok Beata
(2)
Bobkowicz Lucyna
(2)
Bombińska-Domżał Anna
(2)
Brauner Alfred
(2)
Brauner Françoise
(2)
Brzeska Zofia
(2)
Buchholz Aleksandra
(2)
Bąbel Przemysław
(2)
Cierpiałkowska Lidia
(2)
Cierpiałowska Tamara
(2)
Cieszyńska-Rożek Jagoda
(2)
Cook Katie
(2)
Dawson Geraldine
(2)
Dobiała Ewa
(2)
Franków Łukasz
(2)
Gosztyła Małgorzata
(2)
Górecka Marzena
(2)
Haduła Aleksandra
(2)
Hadwin Julie
(2)
Hanć Tomasz
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Holas Paweł
(2)
Homańczyk Andrzej
(2)
Howlin Patricia
(2)
Jakoniuk-Diallo Anna
(2)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(2)
Kamińska-Holc Katarzyna
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(138)
2010 - 2019
(245)
2000 - 2009
(153)
1990 - 1999
(50)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(276)
1989-2000
(11)
Kraj wydania
Polska
(587)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(581)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(95)
Pedagodzy szkolni
(50)
Rodzice
(36)
Terapeuci
(34)
Pedagodzy
(31)
Specjaliści terapii uzależnień
(21)
Dorośli
(20)
Wychowawcy klas
(18)
Nauczyciele przedszkoli
(17)
Coachowie
(11)
Biblioterapeuci
(9)
Psycholodzy
(9)
Psycholodzy szkolni
(9)
Terapeuci zajęciowi
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
9-13 lat
(8)
6-8 lat
(7)
Dyrektorzy szkół
(7)
Dzieci
(7)
Lekarze
(7)
Psychoterapeuci
(7)
Osoby z autyzmem
(6)
Pedagodzy specjalni
(6)
Dziecko autystyczne
(5)
Szkoły specjalne
(5)
Logopedzi
(4)
Studenci
(4)
Młodzież
(3)
Nauczyciele języka polskiego
(3)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
0-5 lat
(2)
14-17 lat
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Nauczyciele języków
(2)
Nauczyciele wspomagający
(2)
Sportowcy
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
1-5 lat
(1)
8-12 lat
(1)
Asystenci osób z niepełnoprawnością
(1)
Autystycy
(1)
Biolodzy
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Neurolodzy
(1)
Neurologopedzi
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pediatrzy
(1)
Przedszkola
(1)
Psychiatrzy
(1)
Rodziny autystyków
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(11)
Literatura amerykańska
(7)
Literatura angielska
(4)
Literatura szkocka
(1)
Temat
Autyzm
(504)
Dziecko autystyczne
(200)
Zespół Aspergera
(57)
Osoby z autyzmem
(55)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(39)
Dziecko
(38)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(38)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(33)
Dziecko z zespołem Aspergera
(30)
Mowa
(28)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(23)
Zachowanie
(21)
Rodzina
(20)
Wychowanie w rodzinie
(20)
Zespół ADHD
(20)
Kompetencje społeczne
(19)
Niepełnosprawni umysłowo
(19)
Komunikacja społeczna
(18)
Psychoterapia
(18)
Terapia behawioralna
(18)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(17)
Nauczanie
(17)
Niepełnosprawni
(17)
Lęk
(16)
Pedagogika specjalna
(16)
Schizofrenia
(16)
Chorzy w rodzinie
(15)
Relacje międzyludzkie
(15)
Dziecko niepełnosprawne
(14)
Słuch
(14)
Komunikacja interpersonalna
(13)
Muzykoterapia
(13)
Uczucia
(13)
Depresja psychiczna
(12)
Dzieci
(12)
Odżywianie
(12)
Rodzice
(12)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(12)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(12)
Zespół Downa
(12)
Autystycy
(11)
Edukacja ekologiczna
(11)
Gry i zabawy
(11)
Leczenie
(11)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(11)
Agresywność
(10)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(10)
Kształcenie integracyjne
(10)
Osobowość
(10)
Dziecięce porażenie mózgowe
(9)
Integracja społeczna
(9)
Kompetencje komunikacyjne
(9)
Kształcenie
(9)
Rehabilitacja medyczna
(9)
Diagnoza
(8)
Dysleksja i dysgrafia
(8)
Dziecko niedosłyszące
(8)
Jąkanie
(8)
Kobieta
(8)
Komunikacja werbalna
(8)
Logopedia
(8)
Metoda Dobrego Startu
(8)
Metoda Sherborne
(8)
Mózg
(8)
Niedostosowanie społeczne
(8)
Niepowodzenia szkolne
(8)
Stosowana analiza zachowania
(8)
Stosunki interpersonalne
(8)
Szkolnictwo specjalne
(8)
Terapia zajęciowa
(8)
Uczenie się
(8)
Wychowanie
(8)
Afazja
(7)
Alkoholizm
(7)
Myślenie
(7)
Niedorozwój umysłowy
(7)
Niepełnosprawność
(7)
Osoby z zespołem Aspergera
(7)
Sen
(7)
Socjalizacja
(7)
Stres
(7)
Zmysły
(7)
Behawioryzm
(6)
Choroby psychiczne
(6)
Dziecko niedowidzące
(6)
Dziewczęta
(6)
Edukacja włączająca
(6)
Padaczka
(6)
Przywiązanie (psychol.)
(6)
Psychologia kliniczna
(6)
Samodzielność
(6)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(6)
Starość
(6)
Terapia zabawą
(6)
Urazy
(6)
Wsparcie społeczne
(6)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(6)
Zespół Retta
(6)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu
(6)
Adopcja
(5)
Temat: dzieło
Książka o człowieku w spektrum autyzmu
(2)
Zimowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(108)
1989-2000
(15)
1901-2000
(6)
1945-1989
(4)
2001-0
(3)
1701-1800
(1)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(191)
Artykuł z czasopisma fachowego
(87)
Artykuł z czasopisma naukowego
(53)
Poradnik
(46)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(39)
Poradniki
(20)
Opracowanie
(16)
Praca zbiorowa
(13)
Monografia
(12)
Poradniki dla rodziców
(12)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(11)
Podręcznik
(9)
Wywiad dziennikarski
(8)
Ćwiczenia i zadania
(8)
Artykuł problemowy
(7)
Case study (studium przypadku)
(7)
Pamiętniki i wspomnienia
(7)
Podręczniki akademickie
(7)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(6)
Wydawnictwa popularne
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Podręczniki dla szkół specjalnych
(4)
Poradniki dla nauczycieli
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Karty pracy ucznia
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Pamiętniki amerykańskie
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(2)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(2)
Autobiografia
(2)
Biografie
(2)
Dokumenty elektroniczne
(2)
Encyklopedie
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Pamiętniki
(2)
Podręczniki
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(2)
Programy nauczania początkowego
(2)
Raport z badań
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół specjalnych
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Antologia
(1)
Arkusz obserwacji
(1)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma geograficznego
(1)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Esej
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół specjalnych
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Opowiadania dziecięce
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Pamiętniki australijskie
(1)
Pamiętniki niemieckie
(1)
Pamiętniki szwedzkie
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Powieść
(1)
Powieść amerykańska
(1)
Powieść autobiograficzna
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Przewodniki dla dzieci
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Relacja
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(276)
Psychologia
(105)
Medycyna i zdrowie
(58)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(13)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Językoznawstwo
(7)
Historia
(5)
Rozwój osobisty
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Biologia
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kulinaria
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Tytuł czasopisma
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(36)
Szkoła Specjalna
(31)
Rewalidacja
(19)
Głos Pedagogiczny
(14)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(11)
Życie Szkoły
(11)
Charaktery
(9)
Remedium
(8)
Wychowanie w Przedszkolu
(8)
Edukacja i Dialog
(6)
Bliżej Przedszkola
(5)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(5)
Scholasticus
(5)
Logopedia
(4)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(3)
Język Polski w Szkole Podstawowej
(3)
Logopeda
(3)
Psychologia w Szkole
(3)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(3)
Wychowawca
(3)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(2)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(2)
Gazeta Szkolna
(2)
Głos Nauczycielski
(2)
Języki Obce w Szkole
(2)
Nowa Szkoła
(2)
Oświata Mazowiecka
(2)
Psychologia Wychowawcza
(2)
Sygnał
(2)
Wychowanie na Co Dzień
(2)
Biologia w Szkole
(1)
Dyrektor Szkoły
(1)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(1)
Forum Oświatowe
(1)
Geografia w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Kultura i Edukacja
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Meritum
(1)
Nauczanie Początkowe
(1)
Opieka Wychowanie Terapia
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Poradnik Językowy
(1)
Praca Socjalna
(1)
Przedszkole
(1)
Przegląd Psychologiczny
(1)
Sens : psychologia dla ciebie
(1)
Wszystko dla Szkoły
(1)
Wychowanie Muzyczne
(1)
Wychowanie na co dzień
(1)
588 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Słownik zawiera najważniejsze zagadnienia, pojęcia oraz terminy z dziedziny pedagogiki i psychologii, które zostały przedstawione w bardzo przystępny sposób. Publikacja ta pomoże w rozwiązaniu problemów szkolnych, jak również w pogłębianiu wiedzy na własny użytek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 103905 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47688 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47600 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38114 P (50) (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31930 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44292 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68124 P 2,1 (1 egz.)
E-book
W koszyku
W książce ukazano niepełnosprawność jako zagadnienie o charakterze interdyscyplinarnym, pozostające w polu zainteresowań przedstawicieli wielu dyscyplin naukowych. Znalazły się w niej rozdziały poświęcone: rozwiązaniom systemowym i politykom w obszarze niepełnosprawności, roli i znaczeniu instytucji w systemie wsparcia osób niepełnosprawnych, społeczeństwu i społecznościom wobec niepełnosprawności i osób niepełnosprawnych, interakcyjnemu wymiarowi niepełnosprawności, a także niepełnosprawności jako doświadczeniu osobistemu. Publikacja, poza jej wymiarem naukowym, ma również istotny walor społeczny poprzez jej praktyczny i aplikacyjny charakter. Proponowana książka jest zatem skierowana zarówno do przedstawicieli środowiska akademickiego, przede wszystkim socjologów i pedagogów zainteresowanych problematyką niepełnosprawności, jak i praktyków zaangażowanych w udzielanie pomocy i wsparcia tej grupie klientów pomocy społecznej, a także tych wszystkich, którzy w życiu codziennym stykają się z ludźmi z niepełnosprawnościami, ich bliskimi oraz członkami rodzin.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia-Etologia-Genetyka jest serią wydawniczą z pogranicza psychologii i biologii. Adresowana jest do wszystkich osób zainteresowanych następującymi obszarami badawczymi: mechanizmy zachowania, rozwój osobniczy i ewolucyjny zachowania, różnice indywidualne, rola czynników genetycznych i środowiskowych w kształtowaniu zachowania, porównawcza analiza zachowania się różnych gatunków zwierząt (w tym człowieka), zastosowania psychologii, etologii i genetyki zachowania. Publikowane są wyniki badań, osiągnięcia teoretyczne oraz propozycje zastosowań w działalności praktycznej. Seria wydawana jest wraz z Interdyscyplinarnym Centrum Genetyki Zachowania Uniwersytetu Warszawskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia-Etologia-Genetyka jest serią wydawniczą z pogranicza psychologii i biologii. Adresowana jest do wszystkich osób zainteresowanych następującymi obszarami badawczymi: mechanizmy zachowania, rozwój osobniczy i ewolucyjny zachowania, różnice indywidualne, rola czynników genetycznych i środowiskowych w kształtowaniu zachowania, porównawcza analiza zachowania się różnych gatunków zwierząt (w tym człowieka), zastosowania psychologii, etologii i genetyki zachowania. Publikowane są wyniki badań, osiągnięcia teoretyczne oraz propozycje zastosowań w działalności praktycznej. Seria wydawana jest wraz z Interdyscyplinarnym Centrum Genetyki Zachowania Uniwersytetu Warszawskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji – uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole. Szczegółowo przedstawiła przyczyny, objawy oraz możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych i pomocy dydaktycznych dla dzieci doświadczających: · niepełnosprawności intelektualnej oraz ruchowej · uszkodzeń słuchu i wzroku · niedostosowania społecznego · specyficznych trudności w uczeniu się · zaburzeń komunikacji językowej · chorób przewlekłych (epilepsji, cukrzycy, astmy, mukowiscydozy i innych) · sytuacji kryzysowych lub traumatycznych · niepowodzeń edukacyjnych · zaniedbań środowiskowych · trudności adaptacyjnych · autyzmu Książka, którą trzymają Państwo w rękach, to wynik spotkania teorii z praktyką. Tutaj praktyka wynika z teorii, a teoria znajduje zastosowanie w praktyce. To książka dla nauczycieli proaktywnych, nastawionych na działanie, otwartych na rozważanie różnych opcji, chętnych do stawiania wielu kolejnych pytań. O Autorce: dr n. hum Agnieszka Olechowska – nauczyciel wczesnej edukacji, pedagog specjalny-logopeda, wykładowca Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, profesor wizytujący Florida University USA. Członek Zespołu Edukacji Elementarnej przy KNP PAN, kierownik autorskich studiów podyplomowych Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna, autorka kursu doskonalącego do pracy z dziećmi z opóźnieniami neurorozwojowymi Ruch dla Uczenia się – Move to Learn®. Autorka książek z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych (Wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami. Wskazówki dla nauczycieli (APS 2001), Specjalne potrzeby edukacyjne. Spotkanie teorii z praktyką (PWN 2016), artykułów naukowych, poradników dla nauczycieli, programów kształcenia, e-learningowych kursów dla nauczycieli oraz narzędzi diagnozy pedagogicznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych UNESCO UNICEF Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106760 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48566 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45256 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64221 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia UNESCO UNICEF Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39365 P. (50) (1 egz.)
E-book
W koszyku
Psychologia-Etologia-Genetyka jest serią wydawniczą z pogranicza psychologii i biologii. Adresowana jest do wszystkich osób zainteresowanych następującymi obszarami badawczymi: mechanizmy zachowania, rozwój osobniczy i ewolucyjny zachowania, różnice indywidualne, rola czynników genetycznych i środowiskowych w kształtowaniu zachowania, porównawcza analiza zachowania się różnych gatunków zwierząt (w tym człowieka), zastosowania psychologii, etologii i genetyki zachowania. Publikowane są wyniki badań, osiągnięcia teoretyczne oraz propozycje zastosowań w działalności praktycznej. Seria wydawana jest wraz z Interdyscyplinarnym Centrum Genetyki Zachowania Uniwersytetu Warszawskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autorka w nowatorski sposób opisuje kompetencje komunikacyjne dzieci z autyzmem i analizuje zachowania uznane za typowe dla dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. Ukazuje wpływ zaburzeń w obrębie kompetencji komunikacyjnej na realizację funkcji komunikacyjnej wypowiedzi. The books contains descriptions and analyses of communicative behaviours of autistic children; it also shows the influence of deficiency in communicative competence on the communicative function of the utterance.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
CD
W koszyku
(Pedagogika Specjalna)
Praca ma charakter unikatowy. Zawiera konkretne wskazówki co do diagnozy psychopedagogicznej i pracy terapeutyczno-wychowawczej z małymi dziećmi z autyzmem.a rozwoju dzieci stosowaną z sukcesem od 15 lat w Klubie Terapeutycznym dla Dzieci z Poważnymi Problemami Emocjonalnymi i ich Rodzin działającym przy Ośrodku Badań i Usług Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Program terapii opiera się na scenariuszach procedur terapeutycznych, pomagających kształtować podstawowe kompetencje społeczne u dzieci, umożliwiających budowanie relacji z innymi ludźmi.Proponowane metody nie wymagają nakładów finansowych ani specjalistycznego sprzętu - "narzędziem" terapii są opiekunowie lub terapeuci. Do książki dołączona jest płyta CD z kartami pomocnymi w diagnozie dziecka, zaplanowaniu indywidualnej pracy z nim oraz obserwacji jego postępów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32044 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44926 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105103 A (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Prezentowana publikacja wychodzi naprzeciw potrzebom nauczycieli i terapeutów, którzy poszukują nowych, interesujących rozwiązań metodycznych w swojej pracy. Ma na celu zainteresować profesjonalistów pracujących z dziećmi wykorzystaniem inspirujących i skutecznych działań terapeutyczno-edukacyjnych. Przedstawione w przewodniku zestawy ćwiczeń przeznaczone są zarówno dla doświadczonych nauczycieli, którzy oczekują nowych pomysłów w pracy z dziećmi z zaburzeniami w spektrum autyzmu, jak również dla młodych pedagogów oczekujących konkretnych przykładów i rozwiązań przydatnych podczas zajęć przedszkolnych i szkolnych. Prezentowane scenariusze mogą zainspirować nauczycieli i terapeutów do dalszych poszukiwań twórczych rozwiązań
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
To pierwszy tom z cyklu poświęconego dzieciństwu. Omawiane zagadnienia dotyczą prawidłowości rozwoju dziecka w różnych sferach funkcjonowania oraz różnorodnych zaburzeń rozwoju pojawiających się lub ujawniających w dzieciństwie. Kolejne książki będą poświęcone pedagogicznym i psychologicznym metodom wspierania rozwoju dzieci doświadczających różnorodnych problemów. Połączenie perspektyw psychologicznej i pedagogicznej jest szczególnie cenne w procesie wspierania rozwoju dziecka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Opis wydawcy: Książka przystępnym dla czytelnika językiem przedstawia naukowe podejście do tematu traum wieku dziecięcego. Autorki w trzech rozdziałach tej książki ukazują współczesne zagrożenia dla zdrowia psychicznego dziecka, fizyczne mechanizmy reakcji dziecka na wydarzenia traumatyczne oraz praktyczne sposoby i aktywności pomagające dorosłym stworzyć środowisko, które będzie sprzyjało wychodzeniu z traumy. „Trauma przeżyta przez dziecko w bardzo wczesnym okresie, kiedy dopiero się ono kształtuje i kiedy to trauma «rzeźbi» jego układ nerwowy, dla wielu rodzin (opiekunów, specjalistów, nauczycieli itp.) bywa wielkim ciężarem. Ciężar ten jest dodatkowo potęgowany przez pewne błędy popełniane przez dorosłych mających wpływ na funkcjonowanie dzieci. (…) Przez tę książkę chcemy pokazać, że trauma dziecka niekoniecznie jest ciężarem nie do poruszenia. Chcemy pokazać, że ten ciężar można podzielić sobie na małe kawałeczki i dając czas sobie i dziecku malutkimi kroczkami na bieżąco integrować i leczyć pojawiające się traumatyczne reakcje. Z każdego dziecka wyrasta kiedyś dorosły. Mamy więc nadzieję, że nasza książka będzie dla Was drogowskazem, kierunkiem jaki trzeba obrać, aby aktywnie wspierać prewencję powstawania zaburzeń post-traumatycznych i zaburzeń dysocjacyjnych w przyszłości.” – fragment wprowadzenia
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej