Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(202)
IBUK Libra
(8)
Forma i typ
Książki
(162)
Artykuły
(40)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(9)
E-booki
(8)
Publikacje fachowe
(8)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(422)
wypożyczone
(29)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(100)
Czytelnia Piła
(7)
Wypożyczalnia Chodzież
(49)
Czytelnia Chodzież
(13)
Wypożyczalnia Czarnków
(66)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(45)
Czytelnia Trzcianka
(3)
Wypożyczalnia Złotów
(73)
Czytelnia Złotów
(6)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(60)
Czytelnia Wągrowiec
(27)
Informatorium
(1)
Autor
Sztompka Piotr
(4)
Wojciszke Bogdan
(4)
Bilewicz Michał
(3)
Fudali Maria
(3)
Goodman Norman
(3)
Kacmajor Magdalena
(3)
Knafel Krystyna
(3)
Lepalczyk Irena
(3)
Lewicka Maria
(3)
Pilch Tadeusz
(3)
Stephan Cookie W
(3)
Stephan Walter G
(3)
Urban Bronisław
(3)
Bańka Waldemar
(2)
Bulaszewski Stefan
(2)
Corey Gerald
(2)
Cywińska Małgorzata
(2)
Deptuła Maria
(2)
Doliński Dariusz
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Gorzelak Grzegorz
(2)
Kacprzak Lech
(2)
Kofta Mirosław
(2)
Kubiak Hanna
(2)
Machaj Irena
(2)
Pascal Henri
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Podgórski Ryszard Adam
(2)
Polak Jędrzej
(2)
Robertis Cristina de
(2)
Ruszkowski Janusz
(2)
Rybakiewicz Justyna
(2)
Schneider Corey Marianne
(2)
Strelau Jan
(2)
Szmatka Jacek
(2)
Turowski Jan
(2)
Winczura Barbara
(2)
Zielińska Urszula
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Święcicka Justyna
(2)
Żarnowski Janusz
(2)
Abramciów Rafał
(1)
Adams Katherine L
(1)
Akert Robin M
(1)
Ambrozik Wiesław
(1)
Aronson Elliot
(1)
Babbie Earl R
(1)
Bajan Bartłomiej
(1)
Bakalarski Krzysztof
(1)
Bakiera Lucyna
(1)
Baranowski Bohdan
(1)
Bartkowiak Kinga
(1)
Basaj Agnieszka
(1)
Bee Helen L
(1)
Bereżnicka Joanna
(1)
Bezwińska-Walerjan Anna
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Białyszewski Henryk
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Boyd Denise
(1)
Brown Rupert
(1)
Bruhn John G
(1)
Bąk Krzysztof
(1)
Cardon Laurent
(1)
Chacińska Maja
(1)
Chlewińska Iwona
(1)
Chmielewska Bożenna
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chrzan Beata
(1)
Cialdini Robert B
(1)
Crisp Richard J
(1)
Czekaj Marta
(1)
Czubak Joanna
(1)
Czubak Wawrzyniec
(1)
Daszykowska Jadwiga
(1)
Dobieszewski Adolf
(1)
Domański Henryk
(1)
Drogosz Marek
(1)
Dryll Elżbieta
(1)
Dąbrowa Edward
(1)
Ehrlich Stanisław
(1)
Eller Jack David
(1)
Forma Paulina
(1)
Gajewski Mariusz
(1)
Galanes Gloria J
(1)
Gardawski Juliusz
(1)
Gaweł Bartłomiej
(1)
Gocłowska Małgorzata
(1)
Goslar Wojciech
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena Janet
(1)
Grzelak Janusz
(1)
Grzeszkiewicz Bożena
(1)
Grzywniak Celestyna
(1)
Gąsior-Niemiec Anna
(1)
Głowacka-Penczyńska Anetta
(1)
Halamska Maria
(1)
Hamer Hanna
(1)
Hartley Peter
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(73)
2000 - 2009
(73)
1990 - 1999
(35)
1980 - 1989
(8)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(2)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(38)
1989-2000
(4)
Kraj wydania
Polska
(210)
Język
polski
(196)
nieznany (po)
(13)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(18)
Pedagodzy
(9)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Dorośli
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Przedszkola
(2)
Terapeuci
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Biolodzy
(1)
Coachowie
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele historii
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura francuska
(1)
Temat
Grupy społeczne
(120)
Grupy rówieśnicze
(60)
Agresywność
(24)
Stosunki interpersonalne
(24)
Socjologia
(23)
Psychologia społeczna
(22)
Rodzina
(21)
Osobowość
(17)
Socjalizacja
(17)
Uczucia
(17)
Komunikacja społeczna
(16)
Kultura
(16)
Dziecko
(15)
Niedostosowanie społeczne
(15)
Płeć
(15)
Struktura społeczna
(15)
Świadomość społeczna
(15)
Uczniowie
(14)
Interakcje społeczne
(13)
Młodzież
(13)
Globalizacja
(12)
Grupa społeczna
(12)
Postawy
(12)
Społeczeństwo
(12)
Wychowanie w rodzinie
(12)
Patologia społeczna
(10)
Stres
(10)
Ubóstwo
(10)
Zachowanie
(10)
Zmiana społeczna
(10)
Odrzucenie rówieśnicze
(9)
Państwo
(9)
Pedagogika resocjalizacyjna
(9)
Adaptacja społeczna
(8)
Klasa szkolna (socjologia)
(8)
Konflikt
(8)
Poczucie własnej wartości
(8)
Uprzedzenia
(8)
Wykluczenie społeczne
(8)
Dziecko niepełnosprawne
(7)
Instytucje nonprofit
(7)
Kompetencje społeczne
(7)
Motywacja
(7)
Pedagogika społeczna
(7)
Przemoc
(7)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(7)
Przyjaźń
(7)
Religia
(7)
Rodzice
(7)
Ruchy społeczne
(7)
Szkolnictwo
(7)
Więź społeczna
(7)
Bezrobocie
(6)
Dzieci
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Internet
(6)
Kontrola społeczna (socjol.)
(6)
Młodzież trudna
(6)
Nauczyciele
(6)
Nierówności społeczne
(6)
Organizacje
(6)
Psychologia rozwojowa
(6)
Stereotyp (psychol., socjol.)
(6)
Uczenie się
(6)
Wsparcie społeczne
(6)
Współdziałanie
(6)
Wychowanie
(6)
Władza
(6)
Zarządzanie
(6)
Alkoholizm
(5)
Asertywność
(5)
Atrakcyjność interpersonalna
(5)
Bezdomność
(5)
Demokracja
(5)
Depresja psychiczna
(5)
Dziecko chore
(5)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(5)
Integracja społeczna
(5)
Inteligencja emocjonalna
(5)
Klasa szkolna (socjol.)
(5)
Kobieta
(5)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Konflikt społeczny
(5)
Kształcenie integracyjne
(5)
Miłość
(5)
Mózg
(5)
Partie polityczne
(5)
Psychologia
(5)
Społeczności lokalne
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Zachowanie prospołeczne
(5)
Środki masowego przekazu
(5)
Świadomość
(5)
Autoprezentacja
(4)
Biurokracja
(4)
Dziecko z zespołem Downa
(4)
Grupy nacisku
(4)
Hospicja
(4)
Inteligencja (psychol.)
(4)
Klasy społeczne
(4)
Temat: czas
2001-
(23)
2001-0
(8)
1989-
(4)
1601-
(1)
1701-
(1)
1901-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Chikuni (Zambia ; okręg)
(1)
Dania
(1)
Grenlandia (Dania)
(1)
Norwegia
(1)
Skandynawia
(1)
Szwecja
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(25)
Artykuł z czasopisma fachowego
(20)
Podręczniki akademickie
(11)
Artykuł z czasopisma naukowego
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(4)
Opracowanie
(4)
Gry i zabawy
(3)
Monografia
(3)
Raport z badań
(3)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
Audycje radiowe
(1)
Broszura
(1)
Czasopisma alternatywne
(1)
Graffiti
(1)
Gry komputerowe
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki do nauczania początkowego
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(40)
Psychologia
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Medycyna i zdrowie
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(6)
Bliżej Przedszkola
(5)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(3)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(2)
Kultura i Społeczeństwo
(2)
Remedium
(2)
Biologia w Szkole
(1)
Charaktery
(1)
Chowanna
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Nauczyciel i Szkoła
(1)
Nowa Szkoła
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Problemy Alkoholizmu
(1)
Przegląd Psychologiczny
(1)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(1)
Wiadomości Historyczne
(1)
210 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Włączenie Polski do struktur Unii Europejskiej stało się bezpośrednim i/lub pośrednim źródłem wielu zmian w zakresie mobilności Polaków. Używanie terminu "eurosierota" wobec dzieci euroemigrantów może pełnić funkcję negatywnej etykiety, uruchamiającej, zwłaszcza w środowisku szkolnym, niekorzystne dla stygmatyzowanych zjawiska. Wiodąca rola w tej analizie przypada koncepcjom determinizmu językowego oraz konstruktywizmu społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105776 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48540 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38819 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32189 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45024 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64593 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka podejmuje problematykę dotyczącą czynników społecznych warunkujących przejmowanie przez dzieci w starszym wieku przedszkolnym agresywnych zachowań prezentowanych w dedykowanych im programach telewizyjnych. Wśród dużej grupy mediów elektronicznych szczególne miejsce zajmuje telewizja. Jej dostępność i liczba odbiorców sprawiają, że stanowi ona medium dominujące w codziennym życiu i wywierające duży wpływ na dorosłych i dzieci. Kontakt dziecka z telewizją zaczyna się bardzo wcześnie, a czas poświęcony na jej oglądanie coraz bardziej się wydłuża. Z jednej strony jest on pozytywny – telewizja jest ważnym źródłem wiedzy z różnych dziedzin, poszerza zakres pojęć, wzbogaca język. Z drugiej może wpływać destrukcyjnie na zachowanie i emocje dzieci (powodując wzrost agresji czy inne zachowania nieakceptowane społecznie). Dziecko w wieku przedszkolnym nie potrafi jeszcze oddzielać świata fikcyjnego od realnego. Wierzy, że świat jest taki, jaki ogląda w telewizji. A ponieważ małe dzieci uczą się przez naśladownictwo, mogą brać przykład z oglądanych bohaterów. Może to prowadzić nie tylko do wzrostu agresji u dziecka, ale też do usprawiedliwiania własnych agresywnych zachowań. Stąd zasadne wydaje się poszukanie odpowiedzi na pytania: Jakie czynniki społeczne warunkują przejmowanie przez dzieci agresywnych zachowań prezentowanych w programach telewizyjnych dla dzieci? Na ile czynniki rodzinne, czynniki związane ze środowiskiem rówieśniczym czy miejscem zamieszkania warunkują przejmowanie takich zachowań przez dzieci w starszym wieku przedszkolnym?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34800 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48195 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacja jest fundamentem - przypomina nam w przedmowie prof. Krystyna Ferenz. Czy rzeczywiście trzeba nam o tym przypominać? Czy w czasach, gdy wszystkie dziedziny życia podporządkowane są ściśle wymogowi szybkiej i skutecznej komunikacji, potrzebne są jeszcze powroty do podstaw? Okazuje się, że tak. Komunikacja, sprowadzona do swych fundamentów, a więc języka i towarzyszących mu kodów, nie jest tylko sposobem na wyrażenie/przekazanie informacji. Tkwiące w języku czy komunikacji możliwości stanowią bazę, nad którą nadbudowywana jest kultura i - szerzej - cywilizacja. Język jako źródło ikon i symboli, język jako zbiór norm i nakazów/zakazów, wreszcie - język jako odbicie doświadczeń pokoleniowych, staje się podstawową tkanką tradycji i przekazu kulturowego, niezbędnych do określenia własnej tożsamości oraz odnalezienia swego miejsca w wybranej społeczności. Jeśli więc z jakichkolwiek przyczyn rozwój umiejętności komunikacyjnych zostanie zakłócony, zaburzeniu ulega cała osobowość, co skazuje jednostkę na społeczne wyobcowanie - i tu bije źródło, z którego powstała najnowsza książka doktor Winczury, stanowiąca wyraz troski o dzieci, które z racji różnego rodzaju zaburzeń mają utrudniony proces przyswajania reguł komunikacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107455 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45551 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64277 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacja jest fundamentem - przypomina nam w przedmowie prof. Krystyna Ferenz. Czy rzeczywiście trzeba nam o tym przypominać? Czy w czasach, gdy wszystkie dziedziny życia podporządkowane są ściśle wymogowi szybkiej i skutecznej komunikacji, potrzebne są jeszcze powroty do podstaw? Okazuje się, że tak. Komunikacja, sprowadzona do swych fundamentów, a więc języka i towarzyszących mu kodów, nie jest tylko sposobem na wyrażenie/przekazanie informacji. Tkwiące w języku czy komunikacji możliwości stanowią bazę, nad którą nadbudowywana jest kultura i - szerzej - cywilizacja. Język jako źródło ikon i symboli, język jako zbiór norm i nakazów/zakazów, wreszcie - język jako odbicie doświadczeń pokoleniowych, staje się podstawową tkanką tradycji i przekazu kulturowego, niezbędnych do określenia własnej tożsamości oraz odnalezienia swego miejsca w wybranej społeczności. Jeśli więc z jakichkolwiek przyczyn rozwój umiejętności komunikacyjnych zostanie zakłócony, zaburzeniu ulega cała osobowość, co skazuje jednostkę na społeczne wyobcowanie - i tu bije źródło, z którego powstała najnowsza książka doktor Winczury, stanowiąca wyraz troski o dzieci, które z racji różnego rodzaju zaburzeń mają utrudniony proces przyswajania reguł komunikacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49619 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39572 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32722 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik przedstawia aktualny stan wiedzy na temat rozwoju społecznego dziecka. Jest przeznaczony dla studentów psychologii i innych nauk społecznych, zarówno tych, którzy mają pewną wiedzę na temat rozwoju, jak i tych, którzy takiej wiedzy nie posiadają. Przedstawione treści dotyczące rozwoju społecznego dzieci oraz młodzieży są uporządkowane problemowo, lecz jednocześnie tak, aby ukazać prawidłowości rozwojowe. Głównym tematem książki jest socjalizacja, a zatem to, w jaki sposób człowiek - istota biologiczna staje się istotą społeczną, co więcej, tak niezwykle złożoną i doskonałą jednostką społeczną. Nie pomijając kwestii, które od dawna stanowiły ważne zagadnienia w tej dziedzinie, książka prezentuje najnowsze badania dotyczące genetyki zachowania, dziecięcych teorii umysłu, rozwoju przywiązania w okresie średniego i późnego dzieciństwa oraz dynamiki zmian w systemach rodzinnych. Przedstawiając wyniki badań w kontekście celów i pytań badawczych oraz ich teoretycznego zaplecza, profesor Schaffer prezentuje również metody i techniki stosowane do uzyskania tych właśnie wyników. Wskazuje także, jakie jest znaczenie i waga badań nad rozwojem społecznym. Czyni to, opisując implikacje wyników badań dla rozwiązań podejmowanych w odniesieniu do kwestii praktycznych, jak np. opieka i wychowanie dziecka w przedszkolu czy żłobku, rozwój zachowań antyspołecznych czy konflikty w rodzinie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105848, 104355 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46051, 47597 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36718 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45161 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 63435 P 5,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93282, 93281, 93280 (3 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43469 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34832 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44987 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63771 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia stanowi próbę refleksyjnego ujęcia zagadnień związanych z wychowaniem, profilaktyką oraz terapią, wchodzących w zakres badawczy nauk pedagogicznych, a w szczególności pedagogiki społecznej, pedagogiki zdrowia, a także pedagogiki resocjalizacyjnej. Autorzy tekstów chcieli ukazać swoje rozważania zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i przez pryzmat podjętych badań ilościowych i jakościowych. Publikacja jest podzielona ze względu na poruszaną tematykę na trzy części. Pierwsza część jest poświęcona wybranym zagadnieniom wychowania, opieki i rozwoju. Tempo życia, przemiany jego stylu oraz zmiany w obrębie hierarchii wartości uwidaczniają się między innymi w sferze wychowania młodego pokolenia. Osiągnięcie sukcesu możliwie w najszybszym czasie, stanowiące niekiedy nadrzędny cel współczesnego człowieka, determinuje zastosowanie nowej, przeobrażonej koncepcji wychowania... Część druga prezentowanej publikacji jest poświęcona problemom współczesnej szkoły w aspekcie zagrożeń i wyzwań, ze szczególnym uwzględnieniem jej roli w propagowaniu zachowań prozdrowotnych. Autorzy tekstów zebranych w trzeciej części publikacji skupili się na tematyce oddziaływań resocjalizacyjnych. Jej przesłaniem wiodącym jest wyeksponowanie kwestii związanych z profilaktyką i resocjalizacją w środowisku otwartym oraz zakładowym, ujętych w sposób teoretyczny, metodologiczny oraz praktyczny. Wielowątkowa refleksja odnosi się do różnych zjawisk z obszaru patologii i niedostosowania społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105284 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52716 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38732 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32128, 35157 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44914 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64086 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Konteksty Psychologii Rehabilitacji)
Za sprawą przekazywanego czytelnikom tomu chcemy włączyć się w trwający od wielu lat dyskurs dotyczący potrzeby i konsekwencji wczesnej interwencji i stymulacji rozwoju dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością. Na nasze zaproszenie do współpracy w realizacji tego zadania odpowiedziało wielu badaczy i spora grupa praktyków działających w tym obszarze rehabilitacji. Efektem współpracy jest kolejna z serii monografia wieloautorska, w której prezentujemy szereg informacji z zakresu: diagnozy oraz wczesnego wspomagania dzieci niepełnosprawnych w rozwoju, wychowania i nauczania, wsparcia rodzin z niepełnosprawnymi dziećmi i ich funkcjonowania w środowisku rówieśniczym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33751 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47287 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65785 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja stanowi uporządkowany zbiór terminów stosowanych w psychologii rozwoju człowieka. Leksykon obejmuje ponad tysiąc haseł, które zostały opracowane w oparciu o długotrwałą i wnikliwą analizę literatury naukowej z zakresu psychologii. Oprócz wyjaśnień i niezbędnych komentarzy praca zawiera etymologię oraz tłumaczenie terminów na język angielski. Zamieszczone w opracowaniu ryciny stanowią uzupełnienie wyjaśnianych pojęć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103900/T.1 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47292 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38502 P (42) (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31628 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44456 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63799 P 5,2 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym przedstawiono założenia metodologiczne badań własnych, poprzedzone przeglądem literatury przedmiotu. Rozdział drugi obejmuje charakterystykę badanej zbiorowości – zarówno opis społeczno-demograficznych cech respondentów, ich członkostwa w LGD, jak i aktywności politycznej. W rozdziale trzecim dokonano prezentacji danych dotyczących struktury kapitału społecznego lokalnych grup działania, z uwzględnieniem jego różnych aspektów. Rozdział czwarty poświęcony jest charakterystyce wybranych czynników potencjalnie warunkujących kapitał społeczny lokalnych grup działania. Wnioski zawarte w rozdziale piątym zamykają część merytoryczną książki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Spis treści [Contents] Dorota Rutkowska, Krzysztof Przybyszewski: Efekt sformułowania (framing effect): zaangażowanie poznawczego wysiłku a wpływ kontekstualnych informacji o zysku lub stracie na podejmowanie decyzji [Framing effect: Cognitive effort and influence of contextual cues about gains and losses on decision making], doi: 10.7366/1896180020153401, s. 248–265; Oleg Gorbaniuk, Ewelina Włodarska: Markery Wielkiej Szóstki polskiego leksykonu osobowości w badaniach samoopisowych, [Adjective markers of Polish indigenous lexical personality factors: A self-rating study], doi: 10.7366/1896180020153402, s. 266–282; Tomasz Besta, Maria Kaźmierczak, Magdalena Błażek: Przynależność grupowa i poczucie osobistego sprawstwa: rola fuzji tożsamości i klarowności Ja, [Group adherence and personal agency: The role of identity fusion and self-concept clarity], doi: 10.7366/1896180020153403, s. 283–295; Andrzej Nowak, Karolina Ziembowicz, Agata Zabłocka-Bursa, Wiesław Bartkowski: Wpływ społeczny z perspektywy obiektu wpływu: teoria i modele symulacyjne [Social influence from the ‘object of impact’ perspective: Theory and a simulation model], doi: 10.7366/1896180020153404, s. 296–309; Anna Filip, Marta Białecka-Pikul: Rozumienie autoprezentacji przez dzieci: rola teorii umysłu i trafności wiedzy matek o myśleniu ich dzieci, [Understanding self-presentation by children: The role of theory of mind and accuracy of mothers’ knowledge about their children’s thinking], doi: 10.7366/1896180020153405, s. 310–323; Elżbieta Stojanowska: Wpływ rodzaju wzbudzonego Ja na efektywność autopromocji i ingracjacji osób o różnej płci psychologicznej [Influence of self – construal priming on effectiveness of self: Promotion and ingratiation in people differing in psychological gender], doi: 10.7366/1896180020153406, s. 324–334; Anita Zbieg, Aleksandra Słowińska, Błażej Żak: Siła relacji interpersonalnej: wstępna weryfikacja koncepcji i metody pomiarowej [Strength of interpersonal relationships: Initial test of the theory and method], doi: 10.7366/1896180020153407, s. 335–351.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości autorstwa Davida R. Shaffera oraz Katherine Kipp to nowoczesny podręcznik akademicki, który przybliża nie tylko najważniejsze klasyczne koncepcje teoretyczne, ale także najnowsze wyniki badań i powstające na ich podstawie modele. Autorzy podręcznika w przystępny sposób opisują również „niepsychologiczne” zagadnienia - odnoszące się do genetyki, medycyny, a nawet statystyki - nieodłącznie związane z procesem rozwoju. Poruszają też zagadnienia dotychczas pomijane, takie jak porównania międzykulturowe czy analiza zróżnicowania zjawisk ze względu na płeć. Z perspektywy studentów na szczególne wyróżnienie zasługuje sam układ książki. Każdy z 15 rozdziałów wzbogacany jest przykładami z życia, które obrazują omawiane teorie. Rozdziały są zakończone rozbudowanymi materiałami ułatwiającymi organizowanie materiału i umożliwiającymi jego powtórkę. Utrwalanie poznanych treści jest możliwe dzięki syntetycznemu podsumowaniu, przypomnieniu najważniejszych terminów oraz serii pytań sprawdzających, zarówno w formie quizu, jak i pytań problemowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110696 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49864 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41700, 40166 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33225 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46509 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 64995 P 5,3 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Przemysław Śleszyński: Warszawa jako ośrodek dojazdów pracowniczych [Warsaw as a commuting centre], s. 5–25; Adrian Lis, Anna Lis: Tożsamość struktur klastrowych – rozważania teoretyczne i praktyczne implikacje [Indentity of cluster structures. Theoretical considerations and practical implications], s. 16–44; Łukasz Lewkowicz: Europejskie ugrupowania współpracy terytorialnej – nowa jakość polsko-słowackiej współpracy transgranicznej? [European groupings of territorial cooperation – a new quality of the Polish-Slovak trans-frontier cooperation?], s. 45–70; Marek Furmankiewicz: Współrządzenie czy ukryta dominacja sektora publicznego? Koncepcja governance w praktyce lokalnych grup działania LEADER [Co-governance or hidden domination of the public sector? The concept of governance in the practice of ‘Leader’ Local Action Groups], s. 71–89; Katarzyna Zajda: Innowacja w wiejskiej przedsiębiorczości. Studium przypadku działalności gospodarczej z obszaru Doliny Pilicy [Innovation in rural entrepreneurship. Case study of economic activities in the Pilica River Valley (Dolina Pilicy)], s. 90–106; Marta Cobel-Tokarska: „A co tam kogo obchodziło, gdzie on szedł i co z niego robili”. Kamienie Suwalszczyzny [Rocks of the Suwałki region], s. 107–124; Recenzje [Book Reviews] Andrzej Miszczuk: Andrzej Raczyk, Sylwia Dołzbłasz, Małgorzata Leśniak-Johann, Relacje współpracy i konkurencji na pograniczu polsko-niemieckim, s. 125–126; Jerzy J. Parysek: Ryszard Domański, Ewolucyjna gospodarka przestrzenna, s. 127–130; Maciej J. Nowak: Alina Maciejewska (red.), Gospodarka przestrzenna w świetle wymagań strategii zrównoważonego rozwoju, s. 131–133.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 104273 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47509 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37273 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31016 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44446 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 63104 P 5,2 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Psychologia Społeczna jest nowym periodykiem, organem Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej. Profil kwartalnika obejmuje problematykę szeroko rozumianej psychologii społecznej: obok eksperymentalnej ps, publikuje prace z pogranicza różnych dyscyplin traktujących o człowieku w środowisku społecznym, poczynając od socjologii i innych nauk społecznych, a kończąc na biologii, neuronauce i psychologii poznawczej. Czasopismo jest otwarte na polemiczne debaty między przedstawicielami różnych orientacji teoretycznych i metodologicznych o miejscu człowieka w środowisku społecznym. W numerze: Janusz Reykowski: Procesy grupowe a rozwiązywanie antagonistycznych konfliktów: Czy idea demokracji deliberatywnej może mieć psychologiczny sens? [Group processesand solving antagonistic conflicts: Is the idea of deliberatrive democracy a psychologically feasible proposition?], s. 97–119; Krystyna Skarżyńska, Krzysztof Chmielewski : Potoczna percepcja sytuacji międzynarodowej. Poznawcze predyktory postaw wobec znaczących zdarzeń międzynarodowych [Social perception of international relations. Cognitive predictors of laymen’s attitudes towards international events], s. 120–131; Tomasz Kubik, Małgorzata Kossowska : Reprezentacje poznawcze terrorysty i ich indywidualne uwarunkowania [Cognitive representations of „a terrorist” and their psychological foundations], s. 132–143; Józef Maciuszek : Wpływ bezpośrednich i zaprzeczonych dyrektyw na ukierunkowanie uwagi [Influence of direct and negated directives on focusing of attention], s. 144–163; Mariola Łaguna, Kinga lachowicz-Tabaczek, Irena Dzwonkowska : Skala samooceny SES Morrisa Rosenberga – polska adaptacja metody [The Rosenberg Self-Esteem Scale: Polish adaptation of the scale], s. 164–180.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN: 1509-4995 W numerze: Artykuły [Articles] Marek Furmankiewicz, Joanna Stefańska: Partnerstwa terytorialne jako sieci organizacyjne. Analiza powiązań w trzech wybranych „lokalnych grupach działania” w Polsce [Cross-sectoral Partnerships as Organisational Networks. The Analysis of Relations in Three Local Action Groups in Poland], s. 5–25; Grzegorz Masik: Typy polityki lokalnej. Przykład strefy suburbanizacji aglomeracji Trójmiasta [The Infl uence of Local Policy on Living Conditions and Quality of Life: A Case Study of Suburban Area of the Gdańsk Agglomeration], s. 26–47; Marek W. Kozak: Wielkie imprezy sportowe: korzyść czy strata? [Sport Mega-Events: Benefit or Loss?], s. 48–68; Anna Tobolska: Zróżnicowanie postaw społeczności lokalnych wobec inwestorów zagranicznych [Differences in Attitudes of Local Communities Towards Foreign Investors}, s. 69–88; Dorota Celińska-Janowicz: Druga młodość czy upadek? Warszawskie osiedle Służew nad Dolinką w okresie transformacji [Second Youth or Decline? Warsaw Large-Scale Housing Estate Służew nad Dolinką during Socio-Economic Transformation], s. 89–104; Sławomira Hajduk: Stan zaawansowania planowania przestrzennego w gminach województwa podlaskiego [State of Spatial Planning in the Districts of the Podlaskie Voivodeship], s. 105–115; recenzje; konferencja naukowa Przestrzeń małych miast – 20 lat transformacji. Periodyk wydawany przez Wydawnictwo Naukowe Scholar Sp. z o.o. wraz z Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych UW.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Spis treści [Contents] Artykuły [Articles] Michał Soliwoda, Jacek Kulawik, Barbara Wieliczko: Instrumenty finansowe a polityki wspólnotowe UE [Financial Instruments Versus Common EU Policies], doi 10.7366/wir032018/01, s. 9–34; Przemysław Śleszyński: Identyfikacja i ocena procesów demograficznych w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem wsi [Identification and Evaluation of Demographic Processes in Poland with Special Regard to the Rural Areas], doi 10.7366/wir032018/02, s. 35–68; Maria Halamska: Wspierać czy zalesiać? Dylematy rozwoju wiejskich obszarów problemowych [Supporting or Afforesting? Dilemmas in the Development of Rural Problem Areas in Poland], doi 10.7366/wir032018/03, s. 69–92; Sławomir Kalinowski: Problem ubóstwa i wykluczenia społecznego w krajach Unii Europejskiej w kontekście zrównoważonego rozwoju [The Problem of Poverty and Social Exclusion in the European Union Member States in the Context of Sustainable Development], doi 10.7366/wir032018/04, s. 93–112; Joanna Bereżnicka: Dopłaty do działalności operacyjnej a stabilność finansowa gospodarstw rolnych w krajach Unii Europejskiej [Operational Subsidies and Financial Stability of Farms in the European Union], doi 10.7366/wir032018/05, s. 113–136; Andrzej Jędruchniewicz: Negatywne skutki regulowania cen rolnych [Negative Effects of Agricultural Price Regulation], doi 10.7366/wir032018/06, s. 137–154; Katarzyna Kokoszka, Małgorzata Pink: Instytucjonalne uwarunkowania sprzedaży bezpośredniej żywności w Polsce [Institutional Preconditions of Direct Sales of Food Products in Poland], doi 10.7366/wir032018/07, s. 155–174; Tomasz Wojewodzic, Wiesław Musiał: Trwanie i upadek drobnych gospodarstw rolnych – zastosowanie analogii w naukach przyrodniczych i społecznych [The Decadence and Decline of Small Farms – Application Analogies to Natural and Social Sciences], doi 10.7366/wir032018/08, s. 175–192; Anna Kłoczko-Gajewska, Olga Markiewicz: Mechanizm rozprzestrzeniania się wiosek tematycznych w Polsce [The Spread of Thematic Village Idea in Poland], doi 10.7366/wir032018/09, s. 193–210; Marta Czekaj: Plan sukcesji w gospodarstwie rolnym [Succession Planning in Family Farms], doi 10.7366/wir032018/10, s. 211–228; Bartłomiej Bajan, Wawrzyniec Czubak: Korzyści płynące z integracji poziomej w polskim rolnictwie na przykładzie grup producentów rolnych [The Benefits of Horizontal Integration in Polish Agriculture Exampled by Agricultural Producer Groups], doi 10.7366/wir032018/11, s. 229–242. Recenzje i omówienia Bogdan Klepacki: Recenzja książki Krystyny Krzyżanowskiej, Ekonomiczno-społeczne uwarunkowania innowacji w zespołowym działaniu w rolnictwie [Book review: Economic and Social Determinants of Innovation in Teamwork in Agriculture by Krystyna Krzyżanowska], doi 10.7366/wir032018/12, s. 243–248; Marcin Makowiecki: Z biegiem lat i wydarzeń. Recenzja książki: Andrzej Rosner, Ruta Śpiewak, Edyta Kozdroń, Patrząc na wieś. Sto lat rozwoju polskiej wsi [Book review: Glimpses of the Countryside. One Hundred Years of Polish Countryside by Andrzej Rosner, Ruta Śpiewak, Edyta Kozdroń], doi 10.7366/wir032018/13, s. 249–252. Sto lat rozwoju polskiej wsi Włodzimierz Dzun: Zmiany strukturalne w gospodarstwach rolnych na ziemiach polskich przed odzyskaniem niepodległości [Farm Structure Change in Polish Lands Before the Independence Recovery], doi 10.7366/wir032018/14, s. 253–279. Uwagi: red. naczelny – Mirosław Drygas periodyk wydawany wraz z Instytutem Rozwoju Wsi i Rolnictwa PAN
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej