Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(1059)
IBUK Libra
(13)
Forma i typ
Książki
(621)
Artykuły
(430)
Publikacje naukowe
(77)
Publikacje fachowe
(65)
Publikacje dydaktyczne
(64)
Poradniki i przewodniki
(36)
E-booki
(13)
Publikacje popularnonaukowe
(13)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(6)
Czasopisma
(2)
Audiobooki
(1)
Druki ulotne
(1)
Filmy i seriale
(1)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(1216)
wypożyczone
(139)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(341)
Czytelnia Piła
(33)
Wypożyczalnia Chodzież
(206)
Czytelnia Chodzież
(17)
Wypożyczalnia Czarnków
(197)
Czytelnia Czarnków
(4)
Wypożyczalnia Trzcianka
(137)
Czytelnia Trzcianka
(5)
Wypożyczalnia Złotów
(201)
Czytelnia Złotów
(7)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(127)
Czytelnia Wągrowiec
(54)
Informatorium
(7)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(2)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(16)
Zbiory specjalne Czarnków-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Bonzel Dorota
(57)
Kledzik Agnieszka
(28)
Auer Ewa
(20)
Świderska Agnieszka
(15)
Nicpoń Michał
(14)
Kuźmicz Krzysztof
(10)
Rosenberg Marshall B
(9)
Nowak Martin
(8)
Aronson Elliot
(6)
Dobek-Ostrowska Bogusława
(6)
Kubiak Beata
(6)
Radzicki Józef
(6)
Łoskot Małgorzata
(6)
Błaż Agata
(5)
Dróźdż Joanna
(5)
Goban-Klas Tomasz
(5)
Borysewicz Tomasz
(4)
Chapman Gary
(4)
Dróżdż Wojciech
(4)
Fanning Patrick
(4)
Fijałkowski Marek
(4)
Granat Anna
(4)
Jarosz-Bilińska Anna
(4)
Juszczyk Stanisław
(4)
Kozak Agnieszka
(4)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(4)
Majewska-Opiełka Iwona
(4)
Stojanowski Jacek
(4)
Szmagaj Wiesław
(4)
Łuba Małgorzata
(4)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(3)
Boniecka Barbara
(3)
Borecka-Biernat Danuta
(3)
Brewczyńska Magdalena
(3)
Campbell Ross
(3)
Ciżmowska Gabriela
(3)
Czerwiński Kazimierz
(3)
Davis Martha
(3)
Draheim Szymon Emilia
(3)
Dziewiecki Marek
(3)
Ekman Paul
(3)
Holler Ingrid
(3)
Ignaciuk Weronika
(3)
Kaczmarek Bogusława Beata
(3)
Knafel Krystyna
(3)
Kordziński Jarosław
(3)
Kowalczyk Marek
(3)
Kozłowski Tomasz
(3)
Kwiatkowska Henryka
(3)
Ludewicz Mateusz
(3)
Maliszewski Wojciech J
(3)
Mandal Eugenia
(3)
Markiewicz Katarzyna
(3)
Małachowski Andrzej
(3)
McKay Matthew
(3)
Ogonowska Agnieszka
(3)
Olędzki Jerzy
(3)
Paszkiewicz Aneta
(3)
Pawłusiow Krzysztof
(3)
Pietlicka Agnieszka
(3)
Rożnowska Anna
(3)
Siemieniecki Bronisław
(3)
Stelmaszyńska Anna
(3)
Stewart John Robert
(3)
Sztejnberg Aleksander
(3)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława
(3)
Wojciszke Bogdan
(3)
Adler Ronald B
(2)
Artymiak Małgorzata
(2)
Barbaro de Natalia
(2)
Barge J. Kevin
(2)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(2)
Bednarek Józef
(2)
Benedikt Antoni
(2)
Białecka-Pikul Marta
(2)
Boksa Adam
(2)
Boksa Ewa
(2)
Borkowski Jan
(2)
Boski Paweł
(2)
Błaszczyk Wanda
(2)
Carnegie Dale
(2)
Cialdini Robert B
(2)
Cooper Pamela J
(2)
Cywińska Małgorzata
(2)
Czechowska Zyta
(2)
Dawid Łucja
(2)
Doktór Jan
(2)
Doliński Dariusz
(2)
Domachowski Waldemar
(2)
Doroszuk Joanna
(2)
Dorota Bonzel
(2)
Drozdowski Rafał
(2)
Drzał-Sierocka Aleksandra
(2)
Dudek Wiesław
(2)
Fabisiak Emilia
(2)
Fiedor Marian
(2)
Garvin Charles
(2)
Golka Marian
(2)
Grycman Magdalena
(2)
Gut-Orłowska Magdalena
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(161)
2010 - 2019
(570)
2000 - 2009
(219)
1990 - 1999
(76)
1980 - 1989
(38)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(563)
1989-2000
(6)
1945-1989
(2)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(1072)
Język
polski
(1034)
nieznany (po)
(33)
angielski
(3)
Odbiorca
Animatorzy kultury
(270)
Nauczyciele
(70)
Pedagodzy
(35)
Rodzice
(23)
Dorośli
(21)
Dyrektorzy szkół
(21)
Pedagodzy szkolni
(20)
Nauczyciele przedszkoli
(15)
Coachowie
(13)
Dzieci
(13)
Psycholodzy
(12)
Psycholodzy szkolni
(12)
Terapeuci
(12)
9-13 lat
(10)
Nauczyciele bibliotekarze
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(10)
Bibliotekarze
(9)
6-8 lat
(8)
Biblioterapeuci
(8)
Młodzież
(7)
Psychoterapeuci
(6)
Szkoły podstawowe
(6)
Specjaliści terapii uzależnień
(5)
Dziecko autystyczne
(4)
Gimnazja
(4)
Pracownicy oświaty
(4)
Socjoterapeuci
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Wychowawcy klas
(4)
14-17 lat
(3)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(3)
Pracownicy socjalni
(3)
Szkoły specjalne
(3)
Artyści
(2)
Biolodzy
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Historycy
(2)
Klasa 4.
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 6.
(2)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Malarze
(2)
Nauczyciele biologii
(2)
Nauczyciele języków
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Szkoły ponadgimnazjalne
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
0-5 lat
(1)
Animatorzy
(1)
Blogerzy
(1)
Dla nauczycieli
(1)
Dyrektorzy zakładów opieki zdrowotnej
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziennikarze
(1)
Filmowcy
(1)
Gamerzy
(1)
Instagramowicze
(1)
Kobieta
(1)
Licea
(1)
Liderzy lokalni
(1)
Literaturoznawcy
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psychiatrzy
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Specjalista ds. marketingu
(1)
Studenci
(1)
Szkoły średnie
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Vlogerzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(8)
Literatura amerykańska
(4)
Film polski
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura duńska
(1)
Temat
Komunikacja społeczna
(539)
Komunikacja interpersonalna
(104)
Stosunki interpersonalne
(98)
Środki masowego przekazu
(93)
Internet
(68)
Komunikacja niewerbalna
(61)
Nauczyciele
(46)
Komunikacja werbalna
(40)
Psychologia społeczna
(37)
Relacje międzyludzkie
(36)
Uczucia
(35)
Media społecznościowe
(34)
Uczniowie
(31)
Dziecko
(30)
Szkolnictwo
(30)
Interakcje społeczne
(29)
Konflikt
(29)
Młodzież
(29)
Społeczeństwo informacyjne
(29)
Kompetencje społeczne
(28)
Agresywność
(27)
Rodzina
(26)
Edukacja medialna
(25)
Mowa
(24)
Rodzice
(23)
Dziecko autystyczne
(22)
Nauczanie
(22)
Asertywność
(21)
Dzieci
(21)
Rozmowa
(21)
Autyzm
(20)
Wychowanie
(20)
Wychowanie w rodzinie
(20)
Osobowość
(19)
Prezentacje i wystąpienia
(19)
Współdziałanie
(19)
Komunikacja międzykulturowa
(18)
Media i komunikacja społeczna
(18)
Socjalizacja
(18)
Cyberprzemoc
(17)
Empatia
(17)
Grupy społeczne
(17)
Język
(17)
Kultura
(17)
Reklama
(17)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(16)
Negocjacje
(16)
Pilanie
(16)
Płeć
(14)
Telewizja
(14)
Zarządzanie
(14)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(13)
Mediacja (socjologia)
(13)
Opieka społeczna
(13)
Stres
(13)
Facebook
(12)
Globalizacja
(12)
Język polski
(12)
Kompetencje medialne
(12)
Miłość
(12)
Perswazja
(12)
Praca
(12)
Public relations
(12)
Retoryka
(12)
Słuchanie
(12)
Dziennikarstwo
(11)
Kompetencje komunikacyjne
(11)
Manipulacja (psychol.)
(11)
Multimedia
(11)
Niedostosowanie społeczne
(11)
Postawy
(11)
Psychologia
(11)
Rzeczywistość wirtualna
(11)
Świadomość społeczna
(11)
Dziecko niepełnosprawne
(10)
Komunikacja
(10)
Kłamstwo
(10)
Myślenie
(10)
Poczucie własnej wartości
(10)
Portal społecznościowy
(10)
Propaganda
(10)
Przemoc
(10)
Spostrzeganie
(10)
Uczenie się
(10)
Godzina wychowawcza
(9)
Integracja społeczna
(9)
Konflikt społeczny
(9)
Motywacja
(9)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(9)
Uprzedzenia
(9)
Autorytet
(8)
Cyberkultura
(8)
Grupy rówieśnicze
(8)
Gry i zabawy
(8)
Komunikacja wspomagająca
(8)
Kształcenie
(8)
Muzykoterapia
(8)
Nauczanie początkowe
(8)
Patologia społeczna
(8)
Pedagogika resocjalizacyjna
(8)
Temat: dzieło
"Uff, nie spaliłem Kopenhagi"
(1)
Internet
(1)
Matrix (film)
(1)
Wikipedia
(1)
Temat: czas
2001-
(368)
2001-0
(18)
1901-2000
(14)
1989-2000
(9)
1989-
(5)
1801-1900
(2)
1945-1989
(2)
1701-1800
(1)
1901-
(1)
1918-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(22)
Piła - historia
(18)
Piła - Kościoły
(16)
Piła - szkolnictwo
(11)
Piła - kultura i sztuka
(8)
Pilanie
(7)
Piła - pomniki
(7)
Piła - Sport
(6)
Piła - Szkolnictwo ponadgimnazjalne
(6)
Piła - archeologia
(6)
Powiat pilski - historia
(6)
Piła (woj. wielkopolskie ; okolice)
(5)
Piła (woj. wielkopolskie)
(5)
Piła - Historia
(5)
Piła - Literatura piękna
(5)
Piła - Pilanie
(5)
Piła - Zasłużeni dla Regionu
(5)
Piła - Biblioteki
(4)
Piła - Lotnictwo
(4)
Piła - Muzea
(4)
Piła - Szkolnictwo wyższe
(4)
Piła - cmentarze
(3)
Piła - historia po 1945 r.
(3)
Piła - nauczyciele
(3)
Piła - służba zdrowia
(3)
Powiat pilski - szkolnictwo
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Łobżenica
(3)
Białośliwie
(2)
Białośliwie - Kolejka wąskotorowa
(2)
Piła - 500-lecie miasta
(2)
Piła - Malarze
(2)
Piła - Stanisław Staszic
(2)
Piła - Szkolnictwo
(2)
Piła - historia 19 w.
(2)
Piła - kolej
(2)
Piła - szkoły wyższe
(2)
Piła - sądownictwo
(2)
Piła - Żydzi
(2)
Ujście - historia
(2)
Afryka
(1)
Batorowo; wieś powiat złotowski
(1)
Batorówko; wieś powiat złotowski
(1)
Białośliwie - Park Raczyńskiego
(1)
Brazylia
(1)
Brzeźnica; wieś powiat złotowski
(1)
Brzostowo (woj. wielkopolskie, pow. pilski, gm. Miasteczko Krajeńskie ; okolice)
(1)
Buczek Mały; wieś powiat złotowski
(1)
Buczek Wielki; wieś powiat złotowski
(1)
Bukowina Tatrzańska
(1)
Chełst; wieś powiat czarnkowsko-trzcianecki
(1)
Chlebno; wieś powiat pilski
(1)
Chodzież - historia
(1)
Czapla; wieś powiat wałecki
(1)
Czaplino; wieś powiat wałecki
(1)
Czarnków
(1)
Dobrzyca
(1)
Europa
(1)
Glesno; wieś powiat pilski
(1)
Gniezno (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Gruszów (woj. małopolskie, pow. Raciechowice)
(1)
Górka Klasztorna - kościół
(1)
Jeziorki - Historia
(1)
Kaczory - murale
(1)
Kaczory - pływalnia
(1)
Kruszewo; wieś powiat pilski
(1)
Lubelskie, województwo (od 1999)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Małopolskie, województwo
(1)
Miały
(1)
Morzewie
(1)
Mościska - oświata
(1)
PIŁA - Polityka
(1)
Piecnik; wieś powiat wałecki
(1)
Piła
(1)
Piła - "Solidarność"
(1)
Piła - Biblioteka Pedagogiczna
(1)
Piła - Gospodarka
(1)
Piła - Mosty
(1)
Piła - Ośrodek Szkolno-Wychowawczy
(1)
Piła - Park Miejski
(1)
Piła - Patroni miasta
(1)
Piła - Philips
(1)
Piła - Sport i rekreacja
(1)
Piła - Spóldzielczość
(1)
Piła - Szkoły podstawowe
(1)
Piła - Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Piła - Turystyka
(1)
Piła - Twórczość literacka
(1)
Piła - Warsztaty Terapii Zajęciowej
(1)
Piła - Zabytki
(1)
Piła - Związek Nauczycielstwa Polskiego
(1)
Piła - architektura
(1)
Piła - astronautyka
(1)
Piła - dworzec PKP
(1)
Piła - harcerstwo
(1)
Piła - historia po 1945 r.
(1)
Piła - historia 1914-1918
(1)
Piła - historia 1914-1918 - dziennik Elfriede Kuhr
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma regionalnego i lokalnego
(270)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(118)
Artykuł z czasopisma fachowego
(104)
Opracowanie
(36)
Poradnik
(31)
Poradniki
(31)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(27)
Praca zbiorowa
(24)
Podręczniki akademickie
(20)
Artykuł z czasopisma naukowego
(19)
Monografia
(16)
Ćwiczenia i zadania
(15)
Materiały pomocnicze
(14)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(11)
Scenariusz zajęć
(11)
Artykuł problemowy
(9)
Artykuł fachowy
(8)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(7)
Artykuł z pracy zbiorowej
(7)
Raport z badań
(7)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(6)
Podręczniki
(6)
Film
(5)
Karty pracy ucznia
(5)
Materiały konferencyjne
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(5)
Wydawnictwa popularne
(4)
Dokumenty audiowizualne
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(3)
Encyklopedie
(3)
Film edukacyjny
(3)
Gry komputerowe
(3)
Malarstwo (sztuka)
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Poradniki dla rodziców
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Scenariusze zajęć
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Antologia
(2)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma literackiego
(2)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Listy
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Reportaż
(2)
Synteza
(2)
Podręczniki akademickie
(1)
Ankieta
(1)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(1)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(1)
Artykuł z czasopisma medycznego
(1)
Artykuł z czasopisma technicznego
(1)
Autobiografia
(1)
Biografia
(1)
Blogi
(1)
Czasopismo matematyczne
(1)
Czasopismo regionalne i lokalne
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Encyklopedia
(1)
Esej
(1)
Film dokumentalny
(1)
Film polski
(1)
Fotografia
(1)
Fotografia barwna
(1)
Fotografie
(1)
Grafika użytkowa
(1)
Korespondencja urzędowa
(1)
Książki mówione
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(1)
Muzyka
(1)
Młodzież
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki do nauczania początkowego
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Portrety
(1)
Program edukacyjny
(1)
Programy nauczania
(1)
Publicystyka
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Wideoblog
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wzory dokumentów
(1)
kwestionariusz D. Kolba
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(401)
Edukacja i pedagogika
(187)
Psychologia
(65)
Socjologia i społeczeństwo
(51)
Informatyka i technologie informacyjne
(21)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(18)
Rozwój osobisty
(14)
Zarządzanie i marketing
(13)
Językoznawstwo
(10)
Medycyna i zdrowie
(10)
Historia
(7)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(5)
Etnologia i antropologia kulturowa
(5)
Kultura i sztuka
(5)
Literaturoznawstwo
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Inżynieria i technika
(2)
Nauka i badania
(2)
Styl życia, moda i uroda
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Matematyka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
Tytuł czasopisma
Tygodnik Pilski
(270)
Głos Pedagogiczny
(22)
Dyrektor Szkoły
(14)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(11)
Bliżej Przedszkola
(8)
Charaktery
(8)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(7)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(6)
Biblioteka w Szkole : Kompetentny Nauczyciel
(4)
Polonistyka
(4)
Remedium
(4)
Chowanna
(3)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(3)
Gazeta Szkolna
(3)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(3)
Kwartalnik Pedagogiczny
(3)
Niebieska Linia
(3)
TIK w Edukacji
(3)
Biblioteka Centrum Informacji
(2)
Biblioteka Publiczna
(2)
Biologia w Szkole
(2)
Forum Oświatowe
(2)
Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej
(2)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(2)
Pedagogika Społeczna
(2)
Świat Problemów
(2)
Życie Szkoły
(2)
Alkoholizm i Narkomania
(1)
Biblioteka w Szkole
(1)
Bibliotekarz
(1)
Coaching
(1)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Edukacja i Dialog
(1)
Język Polski w Gimnazjum
(1)
Język Polski w Liceum
(1)
Język Polski w Szkole Podstawowej : Zeszyty Kieleckie
(1)
Kultura i Edukacja
(1)
Matematyka
(1)
Młody Technik : ciekawi świata są zawsze młodzi
(1)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(1)
Nowa Szkoła
(1)
Nowe w Szkole
(1)
Pamiętnik Literacki
(1)
Panorama Pilska
(1)
Poradnik Bibliotekarza
(1)
Poradnik Językowy
(1)
Radio Szkole / program i omówienie audycji dla Klas I-IV
(1)
Terapia
(1)
Uczyć lepiej
(1)
Uczę Nowocześnie
(1)
Warsztaty Polonistyczne
(1)
Wiadomości Opinie Materiały : Biuletyn Pilskiej Oświaty
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
1072 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 215.)
Praca zbiorowa wpisująca się w szeroki kontekst współczesnej zmiany myślenia o edukacji, stanowiąca ważny i wartościowy przyczynek dyskusji nad problematyką edukacji małego dziecka. W zmianach tych wybija się konieczność szerszego uwzględniania potrzeb i bieżących sytuacji dzieci żyjących w świecie ciągłych, dynamicznych, wielokierunkowych transformacji. Zaznacza się w nich koncentracja na dziecku w kontekście nowego rozumienia paradygmatu pajdocentryzmu (…). Wzrost zagrożeń rozwoju dziecka powoduje wzrost zapotrzebowań na badania naukowe i koncepcje działań praktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110311 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46235 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przesłanie tego leksykonu można określić dwojako. Z jednej strony, staramy się w przedstawionym katalogu haseł ukazać, jak niezbędne jest w myśleniu politycznym, w próbach zrozumienia mechanizmów życia politycznego, działania politycznego, gry politycznej, walki, rządzenia etc. posługiwanie się w punkcie wyjścia pojęciami teorii polityki. Z drugiej strony, staramy się też ukazać, jak pomocne są pojęcia i schematy teorii polityki w refleksyjnym, krytycznym, dociekliwym operowaniu terminami pozornie oczywistymi lub banalnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46829 p (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie w Rodzinie = Family Upbringing, ISSN 2082-9019 ; t. 5.)
Niniejsza pozycja proponuje Czytelnikom spojrzenie na rodzinę z perspektywy doświadczeń badaczy zagadnienia z różnych krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Przedmiotem zainteresowania uczyniono następujące zagadnienia: społeczno-polityczny kontekst funkcjonowania rodziny w wybranych krajach, dom rodzinny a kreowanie tożsamości dziecka, dysfunkcje w przestrzeniach życia rodzinnego, sylwetki wybitnych uczonych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45148 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25727, 30076 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37326, 37325 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53513 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Metody badania komunikacji i mediów to pierwsza w Polsce publikacja naukowa, w której nie tylko wyczerpująco scharakteryzowano wybrane metody nauk o komunikacji i mediach, lecz także precyzyjnie i przystępnie pokazano ich zastosowanie w praktyce badawczej. W opisie każdej metody w rozdziale teoretycznym przedstawiono założenia i postulaty metodologiczne, a w rozdziale praktycznym zilustrowano je poprzez analizy materiałów z prasy, radia, telewizji, Internetu lub szeroko rozumianego dyskursu publicznego. Na polskim rynku wydawniczym brakuje monografii metodologicznych, poświęconych analizie mediów i zapośredniczonej technologicznie komunikacji, które miałyby charakter praktyczny oraz ukazywałyby sposoby badania na materiale empirycznym. Prezentowana książka tę lukę satysfakcjonująco wypełnia. Istotne i wartościowe jest również podjęcie przez Autorki i Autorów próby używania metod wypracowanych w innych naukach społecznych i humanistyce oraz dopasowania ich do celów poznawczych nauk o komunikowaniu, czym z sukcesem wpisują się w tendencje metodologicznego rozwoju tych nauk. Publikacja może zainteresować medioznawców i komunikologów, a także badaczy analizujących media z wnętrza innych paradygmatów badawczych (takich jak językoznawstwo, kognitywistyka, antropologia, socjologia). Atrakcyjna będzie również dla studentów i doktorantów kierunków medioznawczych i okołomedialnych, stanowi bowiem przewodnik użyteczny, napisany zrozumiale i przystępnie. Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Lisowskiej-Magdziarz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia koncentruje się wokół rozważań na temat szczególnej roli nauczycieli- wychowawców, wykraczającej poza stricte dydaktyczne wymagania, na ich relacjach z uczniami, mających na celu wspieranie i pomaganie im w zmaganiu się z sytuacjami stresującymi, trudnymi, w procesach podejmowania decyzji. Działania te wymagają uważności, identyfikacji potrzeb ucznia, w kontekście znajomości jego sytuacji edukacyjnej i życiowej, mobilizacji do podjęcia działań i zastosowania zróżnicowanych strategii pomocowych, przede wszystkim opartych na efektywnej komunikacji z dziećmi i młodzieżą. W tym zakresie niezbędne są też rozbudowane kompetencje społeczne, które nauczyciel-wychowawca może wykorzystać w procesach wspierania uczniów. Zawarte w monografii wyniki badań (realizowanych w różnych paradygmatach badawczych) pochodzą z wielu rozmaitych ujęć badawczych. Ich wyniki posłużyły do zilustrowania (nie)wspierającej roli wychowawców klas, z uwzględnieniem ich kompetencji społecznych, diagnozowanych z perspektywy uczniowskiej i nauczycielskiej. Zadaniem tej refleksji jest przede wszystkim wskazanie na procesy pomocy i wsparcia adresowanego do uczniów, obecne w przestrzeni szkoły, które kreuje nauczyciel-wychowawca. Publikacja jest adresowana zarówno do teoretyków zajmujących się edukacją, w tym takimi subdyscyplinami pedagogiki, jak poradnictwo, pedagogika szkoły, pedeutologia, jak też do praktyków, decydentów wpływających na kształt szkoły, a przede wszystkim samych nauczycieli.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Słownik zawiera najważniejsze zagadnienia, pojęcia oraz terminy z dziedziny pedagogiki i psychologii, które zostały przedstawione w bardzo przystępny sposób. Publikacja ta pomoże w rozwiązaniu problemów szkolnych, jak również w pogłębianiu wiedzy na własny użytek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 103905 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47688 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47600 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38114 P (50) (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31930 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44292 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68124 P 2,1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja stanowi uporządkowany zbiór terminów stosowanych w psychologii rozwoju człowieka. Leksykon obejmuje ponad tysiąc haseł, które zostały opracowane w oparciu o długotrwałą i wnikliwą analizę literatury naukowej z zakresu psychologii. Oprócz wyjaśnień i niezbędnych komentarzy praca zawiera etymologię oraz tłumaczenie terminów na język angielski. Zamieszczone w opracowaniu ryciny stanowią uzupełnienie wyjaśnianych pojęć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103900/T.1 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47292 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38502 P (42) (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31628 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44456 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63799 P 5,2 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Seria: Media i Kultura (1), ISSN 2719-9789 Złożone w monografię teksty, odmienne w założeniach, w przyjętej metodologii, w wyborze (niekiedy punktowym) materiału, który stał się podstawą do poczynionych rozpoznań, wchodzą jednakowoż we wzajemne interakcje, tworząc przestrzeń partycypacji praktyk i badawczych, i kulturowych. Zebrane w pierwszej części tomu artykuły prezentują różnorodność konceptualizacji tekstów kultury, rozpoznają modusy i efekty włączania się w jej dziedzictwo, wskazują na aspekty jej współtworzenia i korzystania z niej, eksponują i poddają krytycznej analizie rozmaitość sposobów uczestnictwa w kulturze. Drugą część tomu zdominowały refleksje dotyczące sytuacji (i transformacji) podmiotu, kultury, jej odbiorców, wreszcie: całej humanistyki we współczesnej rzeczywistości medialnej. Podstawowym kontekstem omawianych tutaj przez autorów zjawisk jest rewolucja cyfrowa, której skutki wciąż nie są dla nas w pełni uchwytne. Taka sytuacja nie tylko zmusza badaczy do wypracowywania nowych narzędzi i metodologii, lecz także prowokuje do zadawania pytań o szanse i zagrożenia, jakie stwarzają nowe technologie w zakresie budowania (post)ludzkiej tożsamości, modyfikowania zasad komunikacji społecznej i ustanawiania relacji między kulturą wysoką i niską.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja poświęcona jest podnoszeniu sprawności organizacji przez komunikowanie wewnętrzne. Autorka uznaje bowiem niewłaściwą komunikację wewnątrzorganizacyjną za główną przyczynę nieprawidłowego funkcjonowania organizacji. Zaprezentowany w monografii autorski model organizacji jako systemu sieci zintegrowanych relacji komunikowania stanowi propozycję opisu i analizy organizacji przez pryzmat komunikowania. Komunikacja odgrywa w nim rolę służebną wobec koordynacji, im lepsze jest narzędzie - komunikacja, tym lepszy efekt koordynacyjny. Model koordynacji organizacyjnej wraz z grupami wskaźników pozwala natomiast określić poziom sprawności organizacji oraz wskazuje obszary, w których wymaga ona poprawy. Oba modele zastosowane łącznie pozwalają na oznaczenie dynamiki zmian sprawności organizacji w czasie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych UNESCO UNICEF Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106760 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48566 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45256 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64221 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia UNESCO UNICEF Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39365 P. (50) (1 egz.)
E-book
W koszyku
Numer specjalny: Współczesne trendy w badaniach nad wpływem społecznym: perspektywa empiryczna [Special issue: Current trends in social influence research:Empirical perspective] Redaktorzy numeru [Issue editors]: Sławomir Śpiewak, Tomasz Grzyb, Dariusz Doliński Dr Monika Grzesiak-Feldman – wspomnienie [Monika Grzesiak-Feldman – in memoriam], s. 8. W numerze [Contents] Artykuły [Articles] Sławomir Śpiewak, Tomasz Grzyb, Dariusz Doliński: Współczesne trendy w badaniach nad wpływem społecznym: perspektywa empiryczna [Current trends in social influence research: Empirical perspective], doi 10.7366/1896180020174001, s. 9–13; Małgorzata Gamian-Wilk: Autopercepcja warunkiem efektywności techniki „stopa w drzwiach” [Self-perception as a precondition of effectiveness of the foot-in-the-door technique], doi 10.7366/1896180020174002, s. 14–20; Ada Maksim, Sławomir Śpiewak: Związek pomiędzy wiekiem, preferencją spójności i skutecznością techniki wpływu społecznego „stopa w drzwiach” [The relationship between the age, preference for consistency and the effectiveness of the foot-in-the-door compliance technique], doi 10.7366/1896180020174003, s. 21–29; Malwina Szpitalak, Romuald Polczyk: Efekt dezinformacji z perspektywy psychologii społecznej: natura i uodparnianie [Misinformation effect from the perspective of social psychology: Its nature and inducing resistance to it, doi 10.7366/1896180020174004, s. 30–41; Józef Maciuszek, Joanna Garlicka: Refleksyjność jako czynnik odporności na zawarte w pytaniu presupozycje [Mindfulness as a factor of resistance to presuppositions included in questions], doi 10.7366/1896180020174005, s. 42–55; Wojciech Kulesza: Wpływowy kameleon: przegląd badań z zakresu mimikry w kontekście technik wpływu społecznego [The powerful chameleon: The review of the chameleon effect studies in the scope of social influence techniques], doi 10.7366/1896180020174006, s. 56–73; Michał Parzuchowski, Olga Białobrzeska, Małgorzata Osowiecka, Natalia Frankowska, Aleksandra Szymków: Szczerość na wyciągnięcie ręki: niewerbalny przejaw szczerości intencji proszącego wzbudza uległość [One can handle the truth: Nonverbal sign of honesty influence the level of obedience], doi 10.7366/1896180020174007, s. 74–88; Wiesław Łukaszewski: Tak, ale: etyczne problemy w badaniach nad wpływem społecznym [Ethical dilemmas in research on social influence], doi 10.7366/1896180020174008, s. 89–96; Zmiana na stanowisku Redaktora Naczelnego Psychologii Społecznej oraz składu Redakcji [Change of Editors], s. 97.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Chcesz zrozumieć, jak nawiązywać głębokie relacje i skutecznie komunikować się w różnych kontekstach życia? Odkryj siłę umiejętności interpersonalnych! Sprawdź, jakie masz mocne strony w tej dziedzinie, a jakie aspekty warto rozwijać. Przedstawiamy e-book "Samoocena umiejętności interpersonalnych". W jego treści znajdziesz 40 stron pełnych wiedzy, której głównym elementem jest kwestionariusz samooceny. Skupia się on na 6 kluczowych umiejętnościach: komunikacja werbalna, aktywne słuchanie, współpraca w grupie, inteligencja emocjonalna, zarządzanie sobą w czasie oraz przywództwo i umiejętności lidera. Umiejętności interpersonalne są fundamentem naszego codziennego życia: w rodzinie, w pracy, podczas spotkań towarzyskich czy w trakcie studiów. Zrozumienie i rozwijanie tych umiejętności może przynieść korzyści zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Nasz kwestionariusz to idealne narzędzie nie tylko dla osób indywidualnych, ale także dla wykładowców, trenerów (TUS), mediatorów, doradców zawodowych, pedagogów czy psychologów, którzy chcą włączyć ten materiał do swoich szkoleń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
"Marketing. Podręcznik akademicki" to nowa pozycja na rynku wydawniczym, w której autorzy w zrozumiały, bardzo przystępny sposób wyjaśniają istotę i znaczenie współczesnego marketingu. Niewątpliwym wyróżnikiem podręcznika jest to, że zawarte w nim rozważania często odnoszą się do najnowszych trendów i procesów rynkowych, w tym gospodarki cyfrowej, nowych technologii czy zachowań nabywców w internecie. Na uwagę zasługuje też szeroko opisana społeczna rola marketingu, która nawiązuje do zagadnienia zrównoważonej konsumpcji przez nabywców, a także zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw. Autorzy zadbali o to, aby przedstawić najbardziej aktualny stan wiedzy z zakresu marketingowej aktywności przedsiębiorstw, nie pomijając żadnego z kluczowych zagadnień. Dzięki temu podejmowana problematyka została ujęta syntetycznie, a zarazem kompleksowo. Lektura podręcznika pozwoli studentom na sprawne poruszanie się w tym obszarze wiedzy i ułatwi im zrozumienie zasad funkcjonowania marketingu w praktyce, w odniesieniu do aktualnych, dynamicznie zmieniających się uwarunkowań rynkowych. Podręcznik ten został jednocześnie tak przygotowany, aby stanowić pomocniczy materiał dydaktyczny dla nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia z zakresu marketingu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń. The periodical (annual) Rozprawy Komisji Językowej Łódzkiego Towarzystwa Naukowego / Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society was established in 1954. Articles featured in Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society concentrate on issues from numerous linguistic fields which present various research methodologies. Treatises and articles are of theoretical-methodological and material representing nature. Apart from papers in Polish studies, Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society publishes also Slavonic articles and compendious works with reference to Indo-European state. The authors of articles are mainly linguists from Lodz; however, besides them there are scientists from outside Lodz and abroad who represent all generations.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
PERFORMATIVE ASPECTS OF ART The concept of performativity has been usually evoked in the discussions on the philosophy of language and the reflection on theatre and performance art. However, in recent years there have been some attempts to broaden its scope. The theoretically inclined researchers have been working out the main assumptions of the aesthetics of performativity. These are claimed to include the challenging of the boundaries of artistic disciplines, and emphasizing the active role of the recipients, for whom the art works become events developing in consequence of their actions. Besides those attempts to grasp the theoretical consequences of “the performative turn”, one should also note some very interesting practical analyses, employing the theory in the discussion on concrete works from different domain of art. It appears that one can discover transformational potential, focus on change rather than just existence, even in the domains traditionally regarded as “artifactual” (painting, sculpture, installations). The planned volume of “Art Inquiry” will be devoted to the reflection on both directions of expansion of the concept of performativity. We would like the authors to consider its general significance for aesthetics and for the theory of various domains of art. We also hope that they will show the changes occurring when its unique perspective is adopted in the discussion on both theatre, paratheatrical experiments, and film, and the domains which have traditionally emphasized the role of the artistic artifact. The title of this volume invites questions about the possible scope of performativity and its kinds. PERFORMATYWNE ASPEKTY SZTUKI Zagadnienie performatywności podejmowane było najczęściej w rozważaniach z zakresu filozofii języka oraz w refleksji nad teatrem i sztuką performance. W ostatnich latach zauważyć można jednak próby jego rozszerzenia. Z jednej strony zmierzają one do wypracowania założeń estetyki performatywności. Wśród jej cech wskazywane jest kwestionowanie granic poszczególnych dziedzin artystycznych, zaakcentowanie aktywnej roli odbiorców, dla których utwory stają się wydarzeniami rozwijającymi się w wyniku ich działań itd. Oprócz prób sformułowania teoretycznych konsekwencji „zwrotu performatywnego” zauważyć można także bardzo interesujące konkretne analizy polegające na uwzględnieniu właściwych dla niego założeń przy rozważaniu dokonań z różnych obszarów sztuki. Okazuje się, że nawet w obszarach twórczości uważanych tradycyjnie za „wytwórcze” (malarstwo, rzeźba, instalacja) odkryć można aspekty transformacyjne, zakładające nie trwanie, a przemiany. W najnowszym tomie „Art Inquiry” przewidywane jest rozważenie obu zasugerowanych wyżej obszarów ekspansji idei performatywności. Z jednej strony rozważone mają być jej ogólne konsekwencje dla estetyki i teorii różnych dziedzin sztuki. Z drugiej, pokazane zmiany występujące, gdy właściwy dla niej punkt widzenia zostanie uwzględniony zarówno w obszarze refleksji teatralnej, parateatralnej, filmowej, jak w dziedzinach, w których tradycyjnie akcentowano rolę wytwarzanego przedmiotu (dzieła). Tytuł tego tomu ma właściwie charakter pytania o możliwy zakres performatywności i jej odmiany.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej