Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(236)
IBUK Libra
(14)
Forma i typ
Artykuły
(150)
Książki
(83)
Publikacje fachowe
(39)
Publikacje dydaktyczne
(33)
Poradniki i przewodniki
(24)
Publikacje naukowe
(18)
E-booki
(14)
Proza
(8)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Druki ulotne
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(154)
wypożyczone
(22)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(50)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(25)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(33)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(21)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(15)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(16)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Informatorium
(6)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Kloskowska Adriana
(6)
Czarzasta Marta
(5)
Just Monika
(5)
Fazlagić Jan
(4)
Kosmała Justyna
(4)
Fabin Aleksandra
(3)
Fiebiger Katarzyna
(3)
Klimkiewicz Danuta
(3)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(3)
Mechło Paulina
(3)
Murawski Przemysław
(3)
Nowak Agata
(3)
Polak Katarzyna
(3)
Płóciennik Elżbieta
(3)
Reynolds Peter
(3)
Łuba Małgorzata
(3)
Bonczyk-Blacha Magdalena
(2)
Dobrakowska Anetta
(2)
Florczykiewicz Janina
(2)
Florkiewicz-Borkowska Marta
(2)
Geppert Olga
(2)
Isern Susanna
(2)
Jakubczyk Kamila
(2)
Kałuba-Korczak Anna
(2)
Lotkowska Katarzyna
(2)
Matusiak Monika
(2)
Minge Krzysztof
(2)
Minge Natalia
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Polak-Janik Ewelina
(2)
Raczek Zofia
(2)
Rybińska Agnieszka
(2)
Róg Tomasz
(2)
Sugiero Joanna
(2)
Swędrowska Małgorzata
(2)
Szmidt Krzysztof J
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Woj Olga
(2)
Woźniak Joanna
(2)
Śliwerski Bogusław
(2)
Abramowicz Teresa
(1)
Appelo Jurgen
(1)
Aronson Elliot
(1)
Atavar Michael
(1)
Banach Aleksandra
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Barszczowska Marta
(1)
Bartol Izabella
(1)
Bartoszewicz Magdalena
(1)
Besom Mae
(1)
Białas Anita
(1)
Bielawska Izabela
(1)
Bielska Ewa
(1)
Bieńkowska Jolanta
(1)
Binder Anna
(1)
Binder Marek
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Bogusławska Magdalena
(1)
Bonilla Rocio (1970- )
(1)
Boratyński Jan
(1)
Bray Kevin
(1)
Brewczyńska Magdalena
(1)
Budzbon-Szymańska Dagmara
(1)
Bugajska-Jaszczołt Beata
(1)
Błaszczak Sylwia
(1)
Celusta Joanna
(1)
Chamielec Grażyna
(1)
Chawziuk Tadeusz
(1)
Chybicka Aneta
(1)
Ciekalska Alina
(1)
Ciemniewska Maja
(1)
Cierpka Anna
(1)
Cieśla Sandra
(1)
Cieślak Małgorzata
(1)
Ciszek Renata
(1)
Ciężka Beata
(1)
Cox David
(1)
Czarniecka Renata
(1)
Danieluk Maciej
(1)
Decis Anne
(1)
Dingle Adrian
(1)
Dobrowolski Maciej
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Domaszuk Edyta
(1)
Dominguez Rivero Miguel Angel
(1)
Doroba Anita
(1)
Doron Eyal
(1)
Dołgan Mariola
(1)
Dudel Barbara
(1)
Duncan Kevin
(1)
Durzyńska Urszula
(1)
Dziekanowski Czesław
(1)
Florkiewicz - Borkowska Marta
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Fuller Andrew
(1)
Gajda Aleksandra
(1)
Gelb Michael J. (1952- )
(1)
Giszterowicz Agnieszka
(1)
Gmitrzak Dagmara
(1)
Goldberg Elkhonon
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(143)
2010 - 2019
(77)
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(198)
1989-2000
(4)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(249)
Język
polski
(247)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(60)
Szkoły podstawowe
(30)
Bibliotekarze
(23)
Nauczyciele bibliotekarze
(23)
Wychowawcy świetlic
(22)
Pedagodzy
(18)
Dzieci
(13)
Nauczyciele nauczania początkowego
(13)
6-8 lat
(11)
Nauczyciele języka polskiego
(11)
Nauczyciele przedszkoli
(11)
Wychowawcy klas
(10)
Dyrektorzy szkół
(9)
0-5 lat
(8)
Pedagodzy szkolni
(8)
Rodzice
(8)
9-13 lat
(4)
Dorośli
(4)
Klasa 3.
(4)
Bibliolodzy
(3)
Klasa 4.
(3)
Klasa 5.
(3)
Klasa 7.
(3)
Klasa 8.
(3)
Przedszkola
(3)
Biolodzy
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 6.
(2)
Nauczyciele biologii
(2)
Nauczyciele języków
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Coachowie
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dzieci i młodzież
(1)
Kierownicy projektów
(1)
Klasa 1.
(1)
Lekarze
(1)
Menedżerowie
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele geografii
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Programiści
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Sportowcy
(1)
Szachiści
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura hiszpańska
(2)
Literatura angielska
(1)
Temat
Kreatywność
(236)
Myślenie twórcze
(51)
Twórczość
(26)
Uczniowie
(23)
Świetlice szkolne
(21)
Metody nauczania
(18)
Zdolności
(16)
Dzieci
(15)
Nauczanie początkowe
(14)
Nauczyciele
(14)
Gry i zabawy umysłowe
(12)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(11)
Nauczanie
(11)
Biblioteki szkolne
(9)
Edukacja artystyczna
(9)
Innowacje
(9)
Kształcenie
(9)
Myślenie
(9)
Pedagogika zabawy
(9)
Promocja czytelnictwa
(9)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(9)
Twórczość dzieci i młodzieży
(8)
Uczenie się
(8)
Rysowanie
(7)
Wyobraźnia
(7)
Dziecko
(6)
Mózg
(6)
Psychologia
(6)
Uczucia
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(5)
Innowacje pedagogiczne
(5)
Samorealizacja
(5)
Szkolnictwo
(5)
Wyobraźnia twórcza
(5)
Zastosowania multimediów w edukacji
(5)
Biblioteki publiczne
(4)
Biblioterapia
(4)
Design thinking
(4)
Kompetencje kluczowe
(4)
Kompetencje medialne
(4)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(4)
Osobowość
(4)
Poczucie własnej wartości
(4)
Postawy
(4)
Zastosowania komputerów w edukacji
(4)
Język polski (przedmiot szkolny)
(3)
Lekcja biblioteczna
(3)
Literatura dla dzieci
(3)
Matematyka
(3)
Mindfulness
(3)
Motywacja
(3)
Pamięć
(3)
Pedagogika kultury
(3)
Recykling artystyczny
(3)
Rozwój poznawczy
(3)
Samopoznanie
(3)
Sztuczna inteligencja
(3)
Wielkanoc
(3)
Wizualizacja (grafika)
(3)
Zarządzanie
(3)
Autyzm
(2)
Biblioteki naukowe
(2)
Biblioteki zagraniczne
(2)
Burza mózgów
(2)
Ciekawość (postawa)
(2)
Czytelnictwo
(2)
Czytelnictwo dzieci
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Ekologia
(2)
Emocje
(2)
Empatia
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Hipnoza
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Inteligencja (psychologia)
(2)
Inteligencje wielorakie
(2)
Kompetencje miękkie
(2)
Komunikacja
(2)
Krytycyzm
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Neuropsychologia
(2)
Notatki
(2)
Podmiotowość
(2)
Poznanie
(2)
Praca zespołowa
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Samodzielność
(2)
Skarby
(2)
Sukces
(2)
Szkoły
(2)
Techniki malarskie
(2)
Trening twórczości
(2)
Temat: dzieło
Zimowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(61)
2001-0
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Białoruś
(1)
Dęblin (woj. lubelskie, pow. rycki, gm. Dęblin)
(1)
Gmina Czersk (woj. pomorskie, pow. chojnicki)
(1)
Gmina Kazimierz Dolny (woj. lubelskie, pow. puławski)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kruszwica (woj. kujawsko-pomorskie, pow. inowrocławski, gm. Kruszwica ; okolice)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Nieszawa (woj. kujawsko-pomorskie, pow. aleksandrowski, gm. Nieszawa)
(1)
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(131)
Artykuł z czasopisma fachowego
(81)
Scenariusz zajęć
(24)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(23)
Poradnik
(22)
Gry i zabawy dziecięce
(13)
Opracowanie
(13)
Zabawy integracyjne
(13)
Artykuł z czasopisma naukowego
(9)
Ćwiczenia i zadania
(9)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(7)
Książka do wypełniania
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Opowiadania i nowele
(6)
Zagadki
(6)
Artykuł z czasopisma katolickiego
(5)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(5)
Gry edukacyjne
(5)
Podręcznik
(5)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(4)
Gry i zabawy
(4)
Publikacja bogato ilustrowana
(4)
Artykuł problemowy
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Książka obrazkowa
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Broszura
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Poradniki
(2)
Raport z badań
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Artykuł z czasopisma geograficznego
(1)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(1)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(1)
Artykuł z czasopisma technicznego
(1)
Biografia
(1)
Esej
(1)
Kamishibai
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Psychologia
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Teatr japoński
(1)
Wydawnictwa popularne dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(165)
Psychologia
(31)
Rozwój osobisty
(16)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(13)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Zarządzanie i marketing
(6)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Kultura i sztuka
(5)
Praca, kariera, pieniądze
(4)
Hobby i czas wolny
(3)
Językoznawstwo
(2)
Religia i duchowość
(2)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Tytuł czasopisma
Świetlica w Szkole
(21)
Biblioteka w Szkole
(10)
Edukacja Wczesnoszkolna
(10)
Polonistyka
(10)
Meritum
(9)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(8)
Życie Szkoły
(8)
Bliżej Przedszkola
(6)
Głos Pedagogiczny
(6)
Poradnik Bibliotekarza
(6)
Dyrektor Szkoły
(5)
Wychowawca
(5)
Biblioteka Publiczna
(4)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(4)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(3)
Trendy
(3)
Biblioteka w Szkole : Kompetentny Nauczyciel
(2)
Biologia w Szkole
(2)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(2)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(2)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(2)
Psychologia w Szkole
(2)
Uczyć lepiej
(2)
Bibliotekarz
(1)
Charaktery
(1)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(1)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(1)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(1)
Edukacja przyrodnicza w szkole podstawowej
(1)
Europa dla Aktywnych : kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
(1)
Geografia w Szkole
(1)
Języki Obce w Szkole
(1)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Młody Technik : ciekawi świata są zawsze młodzi
(1)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(1)
Problemy Alkoholizmu
(1)
Remedium
(1)
Sygnał
(1)
TIK w Edukacji
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
Wychowanie Muzyczne w Szkole
(1)
250 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Drogowskazy (w) Edukacji)
Polecamy publikację autorstwa Bogusława Śliwerskiego i Michała Plucha pt. Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego w ramach serii wydawniczej „Drogowskazy (w) Edukacji”. Nie pisalibyśmy tej książki, gdybyśmy byli przekonani, że rozwój polskiej edukacji zmierza w dobrym kierunku. Niestety, już nawet najlepsi nauczyciele, najbardziej oddani kształceniu dzieci i/lub młodzieży mają poczucie straconych kilkudziesięciu lat własnej pracy, zaangażowania i poświęcenia. Uczniom szkoła kojarzy się z nudą, straconym czasem, poczuciem bezsensu, promowaniem konformizmu i oportunizmu. Są też tacy, którzy przywykli traktować szkołę jako konieczność, którą trzeba zaliczyć i szybko o niej zapomnieć. Poczucie bezsilności towarzyszy również rodzicom, którzy pytając swoje dzieci o to, co było w szkole, często słyszą – jakże wymowne – NIC!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116709 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52943 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Technologie informacyjne pełnią funkcję motywującą uczniów do udziału w zajęciach, pobudzają ich aktywność i ciekawość poznawczą. Ciekawość uczniów dotyczy nie tylko zagadnień technicznych poruszanych na lekcjach, ale także samych technologii informacyjnych i sposobów ich zastosowania, dlatego temat monografii jest bardzo aktualny i potrzebny w dzisiejszych czasach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Witaj w świecie wspaniałych doświadczeń chemicznych dla dzieci! Książka ta dostarczy rozrywki i dużo wiedzy, zawiera bowiem opisy 40 ciekawych doświadczeń do wykonania, wraz z wyjaśnieniami, jak powstają nieoczekiwane wonie, barwy i inne zaskakujące zjawiska. Chemia jest niezwykle ważną częścią wielu innych nauk przyrodniczych. Zaawansowana chemia jest w biologii, geologii, astronomii, fizyce i biochemii, i to w bardzo istotnym i szerokim zakresie. Właściwie, reakcje chemiczne są wszędzie! We współczesnym świecie funkcjonuje akronim STEAM (od słów angielskich: science, technology, engineering i mathematics) symbolizujący syntezę teoretycznej i praktycznej wiedzy przyrodniczej. Dodając do tego zestawu sztukę (ang. art), mamy rozszerzony skrót STEAM. Chemia wykorzystuje wszystkie te przedmioty, nawet sztukę z chemią kolorów lub kształtów cząsteczek. Tak czy inaczej, po prostu nie ma ucieczki od chemii, która jest wszędzie wokół ciebie, każdego dnia. Każde doświadczenie opisane w tej książce można wykonać w domu, posługując się przedmiotami i substancjami ogólnodostępnymi lub łatwymi do nabycia w handlu detalicznym i w internecie. Doświadczenia te będą zabawne i intrygujące, ale mają wam dać coś więcej niż atrakcyjne, lecz powierzchowne przeżycia. Każde z nich uczy czegoś z chemii – wyjaśnia, „jak” coś się dzieje i „dlaczego”. Zapraszamy do bezpiecznego eksperymentowania i poznawania cudownego świata chemii!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Witaj w świecie wspaniałych eksperymentów naukowych dla dzieci! Książka ta dostarczy wyzwań, wspaniałej zabawy i dużo wiedzy, zawiera bowiem opisy 52 zabawnych konstrukcji przeznaczonych dla dzieci w wieku od 5 do 10 lat. Przy okazji mali konstruktorzy dowiedzą się sporo o inżynierii i jej związkach z koncepcją STEAM. Ten skrót pochodzi od angielskich słów: science (nauka), technology (technologia), engineering (inżynieria) , art (sztuka) i mathematics (matmatyka). Propozycje konstrukcyjne dla dzieci opierają się na różnych elementach tej idei. Inżynierowie mechanicy używają wiedzy przyrodniczej i matematyki podczas projektowania pasów bezpieczeństwa w kolejkach górskich. Projektanci komputerów wykorzystują w codziennej pracy najnowsze technologie i zaawansowaną matematykę. Wznoszenie mostów wymaga znajomości fizyki i wyższej matematyki, a jednocześnie wizji artystycznych, dlatego niektóre budowle są nie tylko funkcjonalne, ale i piękne. Realizacja niektórych instrukcji będzie wymagała pomocy osób dorosłych, ale wiele projektów dzieci mogą wykonać samodzielnie, co da im poczucie niezależności i dumę z wykonanej pracy. Opis każdej konstrukcji zawiera zarówno odniesienia do STEAM-u, jak i objaśnienia naukowe, dzięki którym dziecko wie, dlaczego buduje się właśnie w taki sposób. Teksty są napisane językiem łatwo zrozumiałym, dzięki czemu przekazana w nich wiedza przyda się dzieciom podczas wznoszenia innych obiektów w przyszłości. Większość potrzebnych materiałów można znaleźć prawie w każdym domu, a to, co trzeba będzie dokupić, jest łatwo dostępne i tanie. Opisom ciekawych konstrukcji dziecięcych towarzyszą wypowiedzi prawdziwych inżynierów odnoszące się tematycznie do ich pracy. Dają one wgląd w problemy zawodowe inżynierów i ich ulubione projekty, w merytorycznym powiązaniu z wiedzą przyswojoną przez dzieci. Umiejętności konstrukcyjne są ważne nie tylko dla dzieci pragnących w przyszłości zostać inżynierami. Formułowanie pytań, tworzenie w wyobraźni możliwych rozwiązań, kreatywne myślenie i umiejętność rozwiązywania problemów przydadzą się każdemu, niezależnie od wybranego zawodu. Nie zapominajcie jednak, że nasze propozycje to przede wszystkim dobra zabawa!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Praca w swoim przedmiocie badań obejmuje rozważania ukazujące nowatorskie prowadzenie zintegrowanych zajęć muzycznych na pierwszym etapie kształcenia ogólnego. W projekcie szczególny nacisk został położony na rozwijanie postawy twórczej i kreatywnej aktywności uczniów metodami aktywizującymi, realizowanymi podczas szkolnych zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych. Zaprezentowany w pracy materiał może zainspirować czytelników do refleksji nad efektami pracy w zawodzie nauczyciela nauczania początkowego. Jest również wartościowym źródłem innowacyjnych rozwiązań w obszarze rozwijania kreatywnej aktywności twórczej, a także stymulowania uczniów do wielorakiej działalności muzycznej. Zabiegi te w procesie zintegrowanych zajęć muzycznych pozwolą na wywołanie korzystnych zmian w zachowaniu dziecka oraz wyposażą uczniów w kompetencje niezbędne w dalszej edukacji i życiu społecznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja poświęcona jest kwestii wpływu różnych aspektów środowiska rodzinnego na kształtowanie się postawy twórczej człowieka. Oryginalna refleksja nad tym zagadnieniem, oparta na wynikach badań własnych, została poprzedzona prezentacją dotychczasowego stanu wiedzy. W części poświęconej badaniom jakościowym wykorzystano autorską analizę horyzontalną, inspirowaną metodami stosowanymi w literaturoznawstwie. Na podstawie uzyskanych wyników, zinterpretowanych w świetle wybranych koncepcji psychologicznych, zaproponowano zintegrowany model zależności między poziomem kreatywności jednostki, cechami systemu rodzinnego, stylami wychowania a trzema typami osobowości twórczych (Bohater Rodzinny, Samotny Wędrowiec, Buntownik). Rekomenduję [niniejszą książkę] ze względu na wagę podjętego problemu, rozległość jego ujęcia, rzetelność, ale i nowatorstwo metodologiczne polegające na próbie rozszerzenia osiągniętych rezultatów badań wystandaryzowanymi kwestionariuszami za pomocą materiału empirycznego uzyskanego z zastosowania metod jakościowych, a także ze względu na stworzenie udanej typologii rodzinnego wsparcia kreatywności. (Z recenzji prof. ucz., dr hab. Grażyny Mendeckiej) Książka znajdzie z pewnością szerokie grono odbiorców zainteresowanych twórczością i jej rodzinnymi uwarunkowaniami oraz ogólniej kwestią systemów rodzinnych, uzdolnień, twórczości czy osiągnięć życiowych. Zainteresowani tą tematyką będą również badacze uprawiający pokrewne nauki społeczne, na przykład pedagogikę, socjologię. (Z recenzji prof. dr. hab. Piotra Olesia) ********* The Family Determinants of Creativity The publication explores the influence of various family background aspects on the formation of the human creative attitude. The original reflection on the issue, based on the authors’ research, is preceded by the presentation of the current state of knowledge. The part of the book devoted to quality research uses the authors’ horizontal analysis modelled on methods employed in literary criticism. On the basis of the obtained results, interpreted in the light of selected psychological concepts, the authors propose an integrated model of interdependencies between the level of individual creativity, characteristics of the family system, parenting styles and the three types of creative identities (a family hero, a lone wanderer, a rebel). ********* Dr hab. Marcin Klik (ORCID 0000-0002-7323-2246) – doktor nauk humanistycznych, absolwent filologii romańskiej i psychologii na Uniwersytecie Warszawskim, pracownik Wydziału Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego. Autor prac poświęconych teorii literatury, a także publikacji na temat literatury współczesnej, w których łączy analizę tematyczną z refleksją psychologiczną. Dr hab. Anna Cierpka (ORCID 0000-0003-2846-3413) – doktor nauk humanistycznych, pracownik Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Autorka artykułów poświęconych psychologii rozwojowej, współredaktorka książek o tematyce narracyjnej. W pracy naukowej interesuje się rodziną jako środowiskiem rozwoju i wychowania oraz narracyjnym konstruowaniem świata.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podjęcie tematyki innowacyjności wynika z wyzwań współczesnego zarządzania oraz stanowi naturalny efekt wcześniejszych prac, które dotyczyły mechanizmów doskonalenia przedsiębiorstw oraz budowania ich trwałej konkurencyjności. Wyzwanie, jakim jest kształtowanie innowacyjności organizacji, dobrze wyrażają słowa Linusa Paulinga, dwukrotnego laureata Nagrody Nobla, który powiedział, że „najlepszym sposobem na to, by wpaść na dobry pomysł, jest wpadanie na mnóstwo pomysłów”. Zachęcając do dyskusji o rozwijaniu innowacyjności służącej doskonaleniu i rozwojowi przedsiębiorstw, oddajemy w Państwa ręce kolejny numer Prac Naukowych z cyklu „Zmiana warunkiem sukcesu”. Jak zawsze proponowana problematyka jest zróżnicowana i zarówno podejmuje zagadnienia dotyczące zarządzania w ujęciu teoretycznym, jak i przedstawia wyniki badań empirycznych. Innowacyjność organizacji w dzisiejszym świecie ma kluczowe znaczenie dla rozwoju nie tylko ich samych, ale również gospodarki. Wprowadzanie „odpowiedzialnych” innowacji może przyczyniać się do doskonalenia przedsiębiorstwa. Dzieje się tak dzięki roli, jaką w procesach doskonalenia przedsiębiorstw odgrywa koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu, co przekłada się na dostarczanie zrównoważonej wartości, łączącej aspekty: ekonomiczny, społeczny i środowisko¬wy. W kolejnych artykułach autorzy stawiają kolejne pytania. Czy postęp innowacyjny wymusza zmianę kultury organizacyjnej przedsiębiorstw? Jaka jest rola menedżera w dostarczaniu innowacji przez zespoły wiedzy? Jakie warunki sprzyjają kreatywności i twórczości w firmach o wysokiej tolerancji niepewności? Kolejna grupa artykułów dotyczy wpływu technologii na wdrażanie zmian organizacyjnych oraz innowacyjnych. Ciekawym przyczynkiem do dyskusji mogą być badania, w których autorzy rozpatrują model biznesu jako siłę motoryczną aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw oraz – w sytuacji odwrotnej – przypadek, gdy innowacyjne technologie wpływają na kształtowanie modelu biznesu firmy. Wierzymy, że tematyka innowacyjności jako źródła doskonalenia i rozwoju kształtującego kierunki zmian w przedsiębiorstwach stanie się dla Państwa wartościowym źródłem inspiracji w pracy naukowej. Joanna Kacała,Grzegorz Bełz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Kreatywność, leżąca podstaw innowacyjności, stała się istotną determinantą sukcesu współczesnych organizacji. Druga Ogólnopolska Konferencja Naukowa „CREATIVE VIBES Kreatywnością rozwijamy biznes” była okazją do dzielenia się przykładami efektywnego wykorzystania kreatywności w doskonaleniu różnorodnych przedsięwzięć biznesowych. Monografia składa się z kilkunastu opracowań, które mogą zainspirować Czytelników do podejmowania oryginalnych i skutecznych działań w praktyce.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czy w codziennym życiu możemy wymyślać, eksperymentować, wzrastać, ryzykować, łamać zasady i popełniać błędy, a przy tym dobrze się bawić? Oczywiście! Świat nieustannie potrzebuje twórczych ludzi, a problemy, przed którymi stajemy, nierzadko wymagają nieszablonowego myślenia i wychodzenia poza rutynę. Dobra wiadomość brzmi: możemy rozwijać umiejętność bycia twórczym! Jak to zrobić? Zapraszamy Czytelników w Drogę do kreacji. Droga do kreacji to podręcznik skierowany do nauczycieli szkolnych i akademickich oraz trenerów biznesu. Zostały w nim przedstawione – krok po kroku – ćwiczenia rozwijające twórczość, do wykorzystania zarówno w pracy tradycyjnej, jak i zdalnej, odpowiednie dla szerokiego grona uczestników – dzieci, dorosłych w różnym wieku, zajmujących się różnymi dziedzinami życia. Ćwiczenia z zakresu twórczości dostosowane do zdalnego prowadzenia zajęć wypełniają lukę na polskim rynku i stanowią odpowiedź na ogromne zapotrzebowanie w tym zakresie. Każdego roku w szkołach, uniwersytetach, firmach prowadzi się tysiące szkoleń z kreatywności, ale trenerzy miewają trudność z przełożeniem swojej pracy na środowisko internetowe. Czytelnicy znajdą w tej książce: wskazówki dotyczące projektowania treningu; praktyczne informacje dotyczące poszczególnych etapów pracy z grupą; liczne przykłady z praktyki; inspirujące anegdoty i opowieści na temat wybitnych twórców; ugruntowane w naukowych publikacjach uzasadnienie poszczególnych bloków ćwiczeniowych; ponad 100 klarownie opisanych ćwiczeń wraz z kartami pracy; bazę wiedzy wraz z infografikami wyjaśniającymi zagadnienia merytoryczne; przykładowy program treningu twórczości EKO do natychmiastowego wykorzystania. Moim marzeniem jest, by ta pozycja stała się cegiełką w budowie lepszego świata, by pomagała wyzwalać wielki twórczy potencjał każdego człowieka, by budziła, otwierała i nie pozwalała nikomu uwierzyć, że stworzeni jesteśmy tylko do powielania, rutyny i adaptacji. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gdy wypowiadam słowo „innowacja”, pierwsza sylaba odnosi się już do historii techniki. Dokonania w dziedzinie sztucznej inteligencji osiągnęły oszałamiającą skalę, a kolejne innowacje zagęszczają sieć interakcji ludzi z cyfrowymi artefaktami. Wynalazki budzą podziw i przerażenie. Jest to widoczne w badaniach prowadzonych w ramach cyberpsychologii, których przedmiotem jest głównie „ciemna strona” relacji człowiek−technologia: od lęku przed cyfryzacją, poprzez liczne uzależnienia, po niepokój związany z perspektywą pojawienia się systemów o nadludzkich możliwościach. Czy nowe technologie są jedynie źródłem stresu i niepokoju? Czy cyberpsychologia musi być uprawiana wyłącznie w wiktymologicznym ujęciu? Paweł Fortuna proponuje rozszerzenie badań nad interakcjami człowieka ze sztucznymi jednostkami o wymiar będący domeną psychologii pozytywnej, a więc dobrostan rozumiany jako optymalne funkcjonowanie lub prosperowanie. Nową perspektywę określa mianem pozytywna cyberpsychologia i w kolejnych rozdziałach odsłania drzemiący w niej naukowy oraz praktyczny potencjał. Autor prowadzi Czytelnika przez uniwersum jednostek, które bazują na sztucznej inteligencji, a następnie prezentuje realne i ewentualne przykłady systemów hybrydowych wpływających na poprawę satysfakcji z życia oraz wspierających rozwój wybranych sił psychicznych: kreatywności, dzielności, dobroci, przywództwa, pokory i nadziei. Refleksja psychologiczna jest przy tym spleciona z rozważaniami dotyczącymi istoty człowieczeństwa, transhumanizmu oraz futurologicznych wizji „silnej” sztucznej inteligencji. Trzeba dać szansę na pozytywne spotkanie ludzkiej mądrości z cyfrową technologią. Pierwszym i podstawowym krokiem jest lepsze poznanie sztucznych jednostek, które już są obecne na deskach teatru życia codziennego a kolejnym krytyczne spojrzenie na możliwości kształtowania wartościowych interakcji z nimi. Jeśli idea tworzenia pozytywnych systemów się sprawdzi, będzie można ją przekazać ludziom młodym. Zaproponujmy im coś więcej niż nowy smartfon, wi-fi i pakiet przestróg przed sidłami uzależnień. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W najbliższych latach model rozwojowy polskiej gospodarki musi się radykalnie zmienić. Zmiany demograficzne, niestabilna sytuacja w otoczeniu międzynarodowym oraz zmiany w gospodarce (przemysł 4.0) sprawiają, że czynniki decydujące o przewadze konkurencyjnej polskich samorządów także będą się zmieniać. Spadek finansowania z funduszy unijnych będzie miał niebagatelny wpływ na budżety i strategie polskich samorządów. Rola szeroko rozumianych czynników niematerialnych, określanych w niniejszej pracy jako "kapitał intelektualny" jest nie do przecenienia. W literaturze przedmiotu dotychczas niewiele miejsca poświęcano analizowaniu i pomiarowi kapitału intelektualnego na poziomie powiatu (w tym miasta). Większość opracowań koncentrowała się na obszarach większych niż powiat (na regionie, kraju) lub mniejszych (na organizacji, przedsiębiorstwie, instytucji). Niniejsza praca ma na celu wypełnienie tej luki. W sposób kompleksowy bierze pod uwagę czynniki niematerialne jako determinanty wzrostu w ujęciu regionalnym. Dostarczono w niej czytelnikowi kompleksowej wiedzy o tym, czym jest kapitał intelektualny powiatu (w tym miasta), jakie są jego składniki, jak go mierzyć itp. Zawarto też wyniki wielu badań własnych dotyczących kapitału intelektualnego polskich powiatów. Praca powinna zainteresować nie tylko naukowców, ale także samorządowców.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Publikacja stanowi analizę badań w zakresie realizowanego projektu w ramach programu Ministra pn. „Akademickie Centrum Kreatywności” w ramach projektu systemowego „Wsparcie systemu zarządzania badaniami naukowymi oraz ich wynikami” (Priorytet I, Działanie 1.1., Poddziałanie 1.1.3. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007–2013). Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007–2013. Publikacja jest dystrybuowana bezpłatnie. Niniejsze opracowanie jest końcowym efektem projektu „Nauczanie języka niemieckiego metodą narracyjną w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym” zrealizowanego w 2015 roku w ramach programu „Akademickie Centrum Kreatywności”. Składa się z publikacji książkowej i płyty CD, przedstawiających różnorodne aspekty projektu oraz jego efektywność. Zawiera ono również istotne opinie studentów realizujących ten program w tzw. szkołach ćwiczeń oraz ich dyrektorów i opiekunów grup. Publikacja ta została w całości sfinansowana ze środków przeznaczonych na ten projekt. (Fragment Wstępu ). Wersja elektroniczna nie zawiera płyty CD
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Część monograficzna tomu 2/2017 „Chowanny” pod redakcją Ewy Bielskiej została zatytułowana Zagadnienie oporu w perspektywie interdyscyplinarnej – między emanacją a stagnacją. Jej celem jest utworzenie interdyscyplinarnego forum wymiany refleksji dotyczącej kategorii oporu. Efektem współpracy z licznym gronem badaczy tejże problematyki reprezentujących dyscypliny takie, jak psychologia, socjologia, pedagogika, jest możliwość zaprezentowania zróżnicowanych kontekstów ulokowania refleksji nad oporem we współczesnych naukach społecznych. Egzemplifikacje dotyczą tutaj refleksji w studiach z zakresu psychologii klinicznej, psychoterapii, teorii i praktyki profesji pomocowych, studiów z zakresu resocjalizacji i szeroko rozumianej teorii i praktyki związanej z treatment (czy też differentia treatment). Podjęte rozważania problematyki oporu odnoszą się także do socjologicznego ujęcia praktyk kulturowych o charakterze kontestacji, oporu wobec zmiany w przestrzeni edukacyjnej oraz oporu wobec normatywnych matryc kulturowych. Część tekstów rozporoszonych tomu tematycznie odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak stosunek studentów pedagogiki do wybranych instytucji kontroli społecznej, satysfakcja młodzieży akademickiej ze sposobu funkcjonowania jej rodziny pochodzenia, medialne wzory kultury zdrowotnej, aktywność fizyczna, percepcja lęku przed śmiercią, zdrowotne i społeczne zagrożenia wynikające z uzależnień od czynności, pojęcie uzależnienia w środowisku lokalnym, peryferie społeczne jako przestrzeń profilaktyki zachowań ryzykownych, kulturowe źródła dydaktyki szkolnej, osobisty w perspektywie modelu elastyczności psychologicznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Coraz bardziej widoczna obecność pojęcia i problemu modernizacji w polskim dyskursie publicznym świadczy o tym, że jednym z istotnych czynników kształtujących społeczny proces modernizacji Polski stają się dyskursy modernizacyjne. Niniejszy tom „Przeglądu Socjologicznego” stanowi próbę przyjrzenia się temu fenomenowi, a zwłaszcza wielorodności dyskursów modernizacyjnych, ich przemianom i mechanizmom lokowania w rzeczywistości społecznej, a także ich odniesieniom ideologicznym. W prezentowanych artykułach zastosowane zostały różnorodne (i komplementarne wobec siebie) ujęcia i perspektywy badawcze. Na problematyce ekonomicznej, czy raczej ekonomiczno-społecznej (zawierającej również akcenty nauk o polityce i polityce publicznej/społecznej) koncentrują się teksty Włodzimierza Anioła oraz Agnieszki Dziedziczak-Foltyn i Kazimierza Musiała. Dwa inne artykuły dotyczą aspektów kulturowych (Karol Franczak) i kulturowo- -psychologicznych (Tomasz Zarycki). Z kolei Maciej Kassner omawia kwestię modernizacji w kontekście integracji europejskiej i w odniesieniu do doniosłych koncepcji socjologicznych. Nieco inny charakter mają dwa ostatnie artykuły, które na podstawie materiałów prasowych analizują rocznicowe echa Okrągłego Stołu (Konrad Kubala) oraz schematy interpretacji (tzw. ramy) transformacji gospodarczej (Wojciech Rylukowski). Uzupełnienie tomu stanowi esej recenzyjny autorstwa Lucyny Prorok, poświęcony książce Włodzimierza Anioła Szlak Norden, traktującej o możliwościach adaptowania w Polsce skandynawskich rozwiązań w dziedzinie polityki społecznej, a także recenzje dwóch książek: Adama Leszczyńskiego Skok w nowoczesność (podejmującej zagadnienie modeli modernizacji w krajach peryferyjnych) oraz Wojciecha Musiała Modernizacja Polski (oferującej rekonstrukcję rządowych strategii modernizacyjnych w Polsce).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI "Zaczęła się wprawdzie przed 30 laty, ale wiek XXI przynosi jej wyraźną intensyfikację i konkretyzację. Chodzi o debatę na temat znaczenia wiedzy dla gospodarki i życia społecznego. Debata jest tym bardziej potrzebna, że problem nie jest jednoznaczny, a rozmaite perspektywy badawcze i praktyczne, niekiedy bardzo różniące się między sobą, wzbogacają argumentację. Niniejszy zeszyt „Przeglądu Socjologicznego” poświęcamy zagadnieniu „społeczeństwa wiedzy” (knowledge-based society) w zróżnicowanym interdyscyplinarnie i analitycznie ujęciu".(fragment)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej