Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(2422)
IBUK Libra
(40)
Forma i typ
Artykuły
(1620)
Książki
(793)
Publikacje dydaktyczne
(391)
Publikacje naukowe
(164)
Publikacje fachowe
(91)
E-booki
(40)
Poradniki i przewodniki
(14)
Czasopisma
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Publikacje informacyjne
(2)
Filmy i seriale
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(1847)
wypożyczone
(88)
nieokreślona
(15)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(401)
Czytelnia Piła
(51)
Wypożyczalnia Chodzież
(283)
Czytelnia Chodzież
(16)
Wypożyczalnia Czarnków
(282)
Czytelnia Czarnków
(6)
Wypożyczalnia Trzcianka
(235)
Czytelnia Trzcianka
(4)
Wypożyczalnia Złotów
(316)
Czytelnia Złotów
(7)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(227)
Czytelnia Wągrowiec
(54)
Informatorium
(8)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(9)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(47)
Zbiory specjalne Złotów-Wypożyczalnia
(1)
Zbiory specjalne Złotów-Czytelnia
(1)
Zbiory specjalne Czarnków-Wypożyczalnia
(2)
Autor
Denek Kazimierz
(22)
Wykurz Urszula
(15)
Łoskot Małgorzata
(15)
Kwiatkowski Stefan M
(12)
Krawcewicz Stanisław
(11)
Niemierko Bolesław
(11)
Bednarczyk Henryk
(9)
Półturzycki Józef
(9)
Śliwerski Bogusław
(9)
Druczak Katarzyna
(8)
Franczyk Anna
(8)
Godlewski Michał
(8)
Kancler-Ludwicka Elżbieta
(8)
Krajewska Katarzyna
(8)
Kupisiewicz Czesław
(8)
Kwieciński Zbigniew
(8)
Stróżyński Klemens
(8)
Szelewa Stanisław
(8)
Wujek Tadeusz
(8)
Zasada Maciej
(8)
Bąbka Jarosław
(7)
Dziamska Dorota
(7)
Janus-Sitarz Anna
(7)
Kordziński Jarosław
(7)
Kwiatkowski Stefan Michał
(7)
Lewowicki Tadeusz
(7)
Zawada Wioletta
(7)
Banach Czesław
(6)
Bogaj Andrzej
(6)
Cyran Maria
(6)
Gajdzica Zenon
(6)
Gerlach Ryszard
(6)
Maszczak Tadeusz
(6)
Olkusz Jolanta
(6)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(6)
Suchy Stanisław
(6)
Szefler Elżbieta
(6)
Wołczyk Jerzy
(6)
Świdurska Anna
(6)
Bortnowski Stanisław
(5)
Elsner Danuta
(5)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(5)
Inglot Mieczysław
(5)
Jeruszka Urszula
(5)
Krztoń Alicja
(5)
Kulesza Ewa M
(5)
Nowak Małgorzata
(5)
Nowel Ewa
(5)
Okońska Halina
(5)
Szymański Mirosław
(5)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(5)
Wroczyński Ryszard
(5)
Apanel Danuta
(4)
Bęben Halina
(4)
Czupryn Anita
(4)
Drogosz-Zabłocka Elżbieta
(4)
Dylak Stanisław
(4)
Dymara Bronisława
(4)
Fazlagić Jan
(4)
Figurski Janusz
(4)
Garstka Tomasz
(4)
Goźlińska Elżbieta
(4)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(4)
Kaczor Stanisław
(4)
Koch-Kozioł Marta
(4)
Kramek Zbigniew
(4)
Kruszewski Krzysztof
(4)
Madalińska-Michalak Joanna
(4)
Magda-Adamowicz Marzenna
(4)
Okoń Wincenty
(4)
Orzechowska Lucja
(4)
Pacholski Michał
(4)
Potulicka Eugenia
(4)
Przyszczypkowski Kazimierz
(4)
Radkowski Michał
(4)
Rokicka Małgorzata
(4)
Rosmanowska Monika
(4)
Symela Krzysztof
(4)
Szczygieł Beata
(4)
Szymański Mirosław Józef
(4)
Wiatrowski Zygmunt
(4)
Zawadowska Janina
(4)
Zielińska Ewa
(4)
Łysek Jan
(4)
Al-Khamisy Danuta
(3)
Andrukowicz Wiesław
(3)
Bakuła Kordian
(3)
Bandoła Urszula
(3)
Boniecka Barbara
(3)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(3)
Bula Danuta
(3)
Bąk Agnieszka
(3)
Chrząstowska Bożena
(3)
Dereń Edward
(3)
Dobrołowicz Justyna
(3)
Dzielska Jadwiga
(3)
Filarski Paweł
(3)
Frania Monika
(3)
Goetz Magdalena
(3)
Gradkowski Henryk
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(313)
2010 - 2019
(644)
2000 - 2009
(942)
1990 - 1999
(420)
1980 - 1989
(43)
1970 - 1979
(57)
1960 - 1969
(29)
1950 - 1959
(11)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(865)
1989-2000
(153)
1945-1989
(2)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(2462)
Język
polski
(2421)
nieznany (po)
(35)
angielski
(4)
Odbiorca
Nauczyciele
(484)
Nauczyciele języka polskiego
(279)
Pedagodzy
(152)
Nauczyciele akademiccy
(140)
Dyrektorzy szkół
(131)
Dorośli
(113)
Pedagodzy szkolni
(106)
Wychowawcy klas
(104)
Nauczyciele nauczania początkowego
(75)
Nauczyciele przedszkoli
(72)
Wychowawcy małych dzieci
(62)
Nauczyciele zawodu
(55)
Doradcy zawodowi
(41)
Szkoły średnie
(30)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(27)
Terapeuci
(27)
Socjoterapeuci
(26)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(24)
Bibliotekarze
(20)
Lekarze
(19)
Sportowcy
(19)
Studenci
(18)
Klasa 8.
(16)
Pracownicy oświaty
(16)
Rodzice
(15)
Szkoły podstawowe
(15)
Nauczyciele bibliotekarze
(13)
Klasa 7.
(12)
Nauczyciele języków
(11)
Nauczyciele edukacji dla bezpieczeństwa
(9)
Nauczyciele historii
(7)
Nauczyciele fizyki
(6)
Studenci zagraniczni
(6)
Uczniowie
(6)
Nauczyciele wiedzy o społeczeństwie
(5)
Szkoły ponadpodstawowe
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Licea
(4)
Młodzież
(4)
Nauczyciele muzyki
(4)
6-8 lat
(3)
Absolwenci szkół wyższych
(3)
Klasa 1.
(3)
Muzykoterapeuci
(3)
Nauczyciele biologii
(3)
Nauczyciele informatyki
(3)
Nauczyciele techniki
(3)
Pracodawcy
(3)
Pracownicy
(3)
Psycholodzy
(3)
Socjolodzy
(3)
Trenerzy pracy
(3)
Biolodzy
(2)
Dyrektorzy przedszkoli
(2)
Dzieci
(2)
Edukatorzy
(2)
Filozofowie
(2)
Gimnazja
(2)
Klasa 4.
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 6.
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele etyki
(2)
Nauczyciele filozofii
(2)
Nauczyciele geografii
(2)
Programiści
(2)
Seniorzy
(2)
Szkoły ponadgimnazjalne
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Szkoły zawodowe
(2)
Technikum
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
0-5 lat
(1)
Absolwenci szkół średnich
(1)
Budowlani
(1)
Doradcy metodyczni (pedagogika)
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Liderzy lokalni
(1)
Logopedzi
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele wiedzy o kulturze
(1)
Organizacje pozarządowe NGO
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Rehabilitanci
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Specjaliści zastosowań informatyki
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Tyflopedagodzy
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Ukraińcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(10)
Temat
Kształcenie
(668)
Język polski - kształcenie literackie
(223)
Kształcenie ustawiczne
(215)
Nauczyciele
(193)
Kształcenie zawodowe
(190)
Kształcenie integracyjne
(161)
Szkolnictwo
(134)
Język polski - kształcenie językowe
(119)
Nauczanie
(109)
Nauczyciel - kształcenie
(104)
Nauczanie początkowe - kształcenie integralne
(80)
Wychowanie
(80)
Pedagogika
(65)
Szkolnictwo wyższe
(57)
Uczenie się
(57)
Uczniowie
(57)
Przedszkole - kształcenie przez literaturę
(56)
Dziecko niepełnosprawne
(54)
Kształcenie rodziców
(54)
Oświata
(53)
Jakość kształcenia
(52)
Szkolnictwo zawodowe
(49)
Kształcenie nauczycieli
(48)
Rodzice
(48)
Poradnictwo zawodowe
(43)
Wybór kierunku kształcenia
(42)
Oświata dorosłych
(41)
Pedagogika specjalna
(39)
Rodzina
(38)
Rynek pracy
(37)
Praca
(35)
Erasmus (program)
(34)
Szkoły
(34)
Wybór zawodu
(31)
Dziecko
(30)
Kształcenie za granicą
(30)
Przedszkole - kształcenie pojęć
(29)
Niepełnosprawni
(28)
Wychowanie w rodzinie
(28)
Integracja społeczna
(27)
Młodzież
(27)
Metody nauczania
(25)
Dzieci
(24)
Szkolnictwo specjalne
(24)
Wychowanie przedszkolne
(24)
Historia Polski
(23)
Literatura
(23)
Przedszkole - kształcenie mowy
(23)
Bezrobocie
(22)
Język polski (przedmiot szkolny)
(22)
Nauczanie początkowe
(22)
Samokształcenie
(22)
Doskonalenie zawodowe
(21)
Oceny szkolne
(21)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(20)
Dziecko zdolne
(20)
Nauczanie na odległość
(20)
Niepowodzenia szkolne
(20)
Piastowie (ród)
(20)
Reforma oświaty
(19)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(19)
Wartość
(19)
Internet
(18)
Język polski - kształcenie literackie - poezja
(18)
Kształcenie ogólne
(18)
Metoda projektów
(18)
Nauczyciel - kształcenie uniwersyteckie
(18)
Pedagogika społeczna
(18)
Współdziałanie
(18)
Zmiana społeczna
(18)
Środki masowego przekazu
(18)
Agresywność
(17)
Zawód
(17)
Autyzm
(16)
Innowacje
(16)
Kompetencje zawodowe
(16)
Socjologia
(16)
Szkolenie zawodowe
(16)
Decyzje edukacyjne
(15)
Dziecko autystyczne
(15)
Efektywność nauczania
(15)
Kariera
(15)
Mickiewicz, Adam
(15)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(15)
Demokracja
(14)
Edukacja medialna
(14)
Edukacja włączająca
(14)
Pedagodzy
(14)
Polityka oświatowa
(14)
Szkolnictwo specjalne - kształcenie zawodowe i średnie
(14)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(14)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(14)
Badania naukowe
(13)
Edukacja międzykulturowa
(13)
Gry i zabawy
(13)
Nierówności społeczne
(13)
Pedagodzy specjalni
(13)
Poradnictwo
(13)
Technologia informacyjna (IT)
(13)
Ubóstwo
(13)
Temat: dzieło
"Czarodziejska góra"
(3)
"Dziady" cz. III
(3)
"Lalka"
(3)
"Opowieść wigilijna"
(3)
"Chłopi"
(2)
"Cierpienia młodego Wertera"
(2)
"Dziady cz. II"
(2)
"Folwark zwierzęcy"
(2)
"Kubuś Fatalista i jego Pan"
(2)
"Romeo i Julia"
(2)
"Władca much"
(2)
"Łowcy wilków"
(2)
Książka o człowieku w spektrum autyzmu
(2)
"Gargantua i Pantagruel"
(1)
"Szachinszach"
(1)
"17IX"
(1)
"Alchemik"
(1)
"Antygona"
(1)
"Austeria"
(1)
"Bohiń"
(1)
"Bóg mi odmówił..."
(1)
"Cisza morska", "Burza"
(1)
"Curriculum vitae"
(1)
"Do Matki Polki"
(1)
"Elegia o chłopcu polskim"
(1)
"Florian z Muszyny"
(1)
"Gloria victis"
(1)
"Gra na wielu bębenkach"
(1)
"Jerozolima wyzwolona"
(1)
"Kariera Nikodema Dyzmy"
(1)
"Królowa Śniegu"
(1)
"Lilie"
(1)
"Lis i kozieł"
(1)
"Los człowieka"
(1)
"Mazurek Dąbrowskiego"
(1)
"Mały książę"
(1)
"Mickiewicz"
(1)
"Minuta ciszy po Ludwice Wawrzyńskiej"
(1)
"Moja piosenka II"
(1)
"Myszeida"
(1)
"Nad Niemnem"
(1)
"Nemrod"
(1)
"Niemcy"
(1)
"Panna Nikt"
(1)
"Persepolis"
(1)
"Pielgrzym"
(1)
"Pieśń o żołnierzach z Westerplatte"
(1)
"Pinokio"
(1)
"Początek"
(1)
"Pod Mocnym Aniołem"
(1)
"Prefacja"
(1)
"Profesor Tutka o kozach w Pacanowie"
(1)
"Przed nieznanym trybunałem"
(1)
"Przedśpiew"
(1)
"Przygody Sherlocka Holmesa"
(1)
"Przyjaciele"
(1)
"Ptaszek", "Barwy narodowe"
(1)
"Pudełko zwane wyobraźnią"
(1)
"Pułapka na motyla"
(1)
"Płaszcz"
(1)
"Rok na cztery rozdzielono"
(1)
"Romans Teresy Hennert"
(1)
"Serce"
(1)
"Slapstic"
(1)
"Sposób na Alcybiadesa"
(1)
"Stara baśń"
(1)
"Starość""
(1)
"Szatan z siódmej klasy"
(1)
"Tajemniczy ogród"
(1)
"Tajfun"
(1)
"Transformejszen"
(1)
"W Weronie", "Pielgrzym", "Fatum"
(1)
"Wesele w Atomicach"
(1)
"Widokówka z tego świata"
(1)
"Wiedźmin"
(1)
"Wilczki", "Czapla, ryby i rak", "Przyjaciele"
(1)
"Zażalenie"
(1)
"Świtezianka", "Trzech budrysów"
(1)
"Święty"
(1)
"Życie to nie teatr"
(1)
"Żyj i pamiętaj"
(1)
Gra o tron
(1)
Katechizm polskiego dziecka
(1)
Media w edukacji
(1)
Nowa Fala
(1)
Pastorałki
(1)
Pastorałki, U szopy
(1)
Saga pieśń lodu i ognia
(1)
Szatan z siódmej klasy
(1)
Zimowanie
(1)
Zmierzch
(1)
trylogia ukraińska
(1)
Świerszczyk (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(288)
1989-2000
(62)
2001-0
(28)
1989-
(26)
1901-2000
(24)
1901-
(8)
1801-1900
(6)
1945-1989
(5)
1701-1800
(3)
1945-
(3)
1501-1600
(2)
1401-1500
(1)
1601-
(1)
1601-1700
(1)
1901-1914
(1)
2009-2010
(1)
401-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(103)
Europa
(9)
Niemcy
(8)
Finlandia
(6)
Stany Zjednoczone (USA)
(6)
Ukraina
(6)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Wielkopolska
(4)
Włochy
(4)
Anglia (Wielka Brytania)
(3)
Austria
(3)
Wielka Brytania
(3)
Czechy
(2)
Europa Środkowo-Wschodnia
(2)
Francja
(2)
Holandia
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Piła (woj. wielkopolskie)
(2)
Portugalia
(2)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Rosja
(2)
Szwajcaria
(2)
Szwecja
(2)
Walia (Wielka Brytania)
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Afryka
(1)
Belgia
(1)
Bydgoszcz (okręg)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chorwacja
(1)
Gorzów Wielkopolski (woj. lubuskie)
(1)
Grenlandia (Dania ; wyspa)
(1)
Hiszpania
(1)
Japonia
(1)
Kenia
(1)
Konin (woj. wielkopolskie, pow. szamotulski, gm. Pniewy ; okolice)
(1)
Kraje Unia Europejska (UE)
(1)
Kraje bałkańskie
(1)
Kraje rozwinięte
(1)
Litwa
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Nairobi (Kenia)
(1)
Norwegia
(1)
Podkarpackie, województwo
(1)
Polska a Unia Europejska
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Radowo Małe (woj. zachodniopomorskie, pow. łobeski, gm. Radowo Małe)
(1)
Religia
(1)
Swarzędz (woj. wielkopolskie, pow. poznański, gm. Swarzędz)
(1)
Słowacja
(1)
Targówek (Warszawa ; część miasta)
(1)
Teksas (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie ; okolice)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Warszawa
(1)
Wielkopolskie, województwo
(1)
Wietnam
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okolice)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1354)
Artykuł z czasopisma fachowego
(606)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(268)
Artykuł z czasopisma naukowego
(176)
Praca zbiorowa
(53)
Materiały pomocnicze
(32)
Scenariusz zajęć
(32)
Opracowanie
(30)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(22)
Plakat
(22)
Raport z badań
(21)
Podręczniki akademickie
(18)
Monografia
(16)
Wywiad dziennikarski
(14)
Czasopismo pedagogiczne
(12)
Poradnik
(12)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(11)
Materiały konferencyjne
(11)
Artykuł problemowy
(10)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(10)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(10)
Artykuł z czasopisma historycznego
(10)
Poradniki
(9)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(8)
Karty pracy ucznia
(8)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(7)
Scenariusze zajęć
(7)
Artykuł z czasopisma literackiego
(6)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(6)
Księga pamiątkowa
(5)
Pomoce dydaktyczne
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(5)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Artykuł z czasopisma fizycznego
(4)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(4)
Artykuł z czasopisma sportowego
(4)
Artykuł z czasopisma technicznego
(4)
Dokumenty audiowizualne
(4)
Film edukacyjny
(4)
Księgi pamiątkowe
(4)
Podręczniki
(4)
Antologia
(3)
Artykuł fachowy
(3)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(3)
Artykuł z czasopisma związkowego
(3)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Biografia
(3)
Dokumenty elektroniczne
(3)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma filozoficznego
(2)
Artykuł z czasopisma komputerowego
(2)
Artykuł z czasopisma regionalnego i lokalnego
(2)
Czasopismo fachowe
(2)
Czasopismo polskie
(2)
Encyklopedie
(2)
Informatory
(2)
Podręcznik
(2)
Program autorski (pedagogika)
(2)
Projekty
(2)
Publicystyka polska
(2)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(2)
Słowniki angielsko-polskie
(2)
Słowniki polsko-angielskie
(2)
Wzory dokumentów
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł z czasopisma geograficznego
(1)
Artykuł z czasopisma katolickiego
(1)
Artykuł z czasopisma kulturalnego
(1)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(1)
Artykuł z czasopisma politologicznego
(1)
Audycje radiowe
(1)
Bibliografia
(1)
Bibliografia adnotowana
(1)
Comenius (program)
(1)
Czasopisma społeczno-kulturalne polskie
(1)
Czasopisma szkolne
(1)
Czasopismo dla dzieci
(1)
Czasopismo muzyczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Debata
(1)
Dokument graficzny
(1)
Esej
(1)
Film dokumentalny
(1)
Film polski
(1)
Fotografia
(1)
Gry i zabawy ludowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Komiksy
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poezja
(1)
Poradniki dla młodzieży
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Portfolio
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1662)
Językoznawstwo
(235)
Socjologia i społeczeństwo
(105)
Literaturoznawstwo
(40)
Psychologia
(36)
Praca, kariera, pieniądze
(30)
Historia
(24)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(19)
Medycyna i zdrowie
(16)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(9)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(7)
Fizyka i astronomia
(6)
Kultura i sztuka
(5)
Nauka i badania
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Filozofia i etyka
(4)
Inżynieria i technika
(4)
Zarządzanie i marketing
(4)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Matematyka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Transport i logistyka
(1)
Tytuł czasopisma
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(112)
Dyrektor Szkoły
(64)
Nauczanie Początkowe
(61)
Wychowanie w Przedszkolu
(61)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(56)
Język Polski w Szkole Średniej
(55)
Życie Szkoły
(51)
Meritum
(44)
Europa dla Aktywnych : kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
(43)
Język Polski w Gimnazjum
(38)
Polonistyka
(37)
Szkoła Zawodowa
(31)
Wychowanie na Co Dzień
(31)
Głos Pedagogiczny
(30)
Ruch Pedagogiczny
(29)
Chowanna
(26)
Język Polski w Szkole
(26)
Język Polski w Liceum
(25)
Nauczyciel i Szkoła
(25)
Język Polski w Szkole dla klas IV-VIII
(24)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(24)
Gazeta Szkolna
(23)
Nowa Szkoła
(22)
Kultura i Edukacja
(21)
Język Polski w Szkole klasy IV-VIII
(20)
Kwartalnik Pedagogiczny
(20)
Pedagogika Pracy
(20)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(20)
Edukacja i Dialog
(19)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(18)
Szkoła Specjalna
(18)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(16)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(16)
Nowa Polszczyzna
(15)
Nowe w Szkole
(15)
Zeszyty Szkolne
(15)
My Zawodowcy
(14)
Wychowawca
(14)
Język Polski w Szkole IV-VI
(13)
Język Polski w Szkole Podstawowej
(12)
Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej
(12)
Wszystko dla Szkoły
(12)
Polityka Społeczna
(10)
Język Polski w Szkole IV - VI
(9)
Języki Obce w Szkole
(8)
Wiadomości Historyczne
(8)
Biblioteka w Szkole
(7)
Bliżej Przedszkola
(7)
Guliwer
(7)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(7)
Przysposobienie Obronne - Obrona Cywilna w Szkole
(7)
Wychowanie na co dzień
(7)
Nowa Edukacja Zawodowa
(6)
Trendy
(6)
Biblioteka Publiczna
(5)
Edukacja Wczesnoszkolna
(5)
Język Polski dla klas IV-VIII
(5)
Lider
(5)
Poradnik Bibliotekarza
(5)
Społeczeństwo Otwarte
(5)
TIK w Edukacji
(5)
Bibliotekarz
(4)
Forum Oświatowe
(4)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(4)
Język Polski w Szkole IV-VIII
(4)
Młody Technik : ciekawi świata są zawsze młodzi
(4)
Ojczyzna Polszczyzna
(4)
Oświata Mazowiecka
(4)
Pedagogika Społeczna
(4)
Psychologia Wychowawcza
(4)
Remedium
(4)
Scholasticus
(4)
Wiadomości Opinie Materiały : Biuletyn Pilskiej Oświaty
(4)
Edukacja Medialna
(3)
Fizyka w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(3)
Język Polski w Szkole dla klas IV - VIII
(3)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(3)
Kierowanie Szkołą : wkładka do czasopisma Nowe w Szkole
(3)
Kultura Fizyczna
(3)
Nowe Horyzonty Edukacji
(3)
Praca Socjalna
(3)
Przegląd Oświatowy
(3)
Warsztaty Polonistyczne
(3)
Wychowanie Muzyczne w Szkole
(3)
Wychowanie Techniczne w Szkole
(3)
Biologia w Szkole
(2)
Dydaktyka Szkoły Wyższej
(2)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(2)
Filozofuj! : magazyn popularyzujący filozofię
(2)
Głos Nauczycielski
(2)
Język Polski w Szkole IV-VIII
(2)
Logopedia
(2)
Poradnik Językowy
(2)
Problemy Alkoholizmu
(2)
Problemy Narkomanii
(2)
Przedszkole
(2)
Studia Edukacyjne
(2)
Sygnał
(2)
Tygodnik Nowy
(2)
Uczyć lepiej
(2)
2462 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace obejmujące różne dziedziny społecznych i humanistycznych nauk o wychowaniu fizycznym, sporcie, rekreacji, turystyce, zdrowiu i rehabilitacji. Czasopismo w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2013 roku otrzymało 5 punktów. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus, CEJSH (the Central European Journal of Social Sciences and Humanities) oraz EBSCO. Do druku przyjmowane są artykuły zarówno w języku polskim, jak i w językach kongresowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zeszyt jest dziełem pracowników naukowo-dydaktycznych naszej Uczelni oraz pracowników z innych szkół wyższych i ośrodków naukowych w kraju, tj. Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu, Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych oraz Centralnego Instytutu Ochrony Pracy – Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. Problematyka tekstów składających się na niniejszy Zeszyt koncentruje się głównie wokół zagadnień zarządzania zasobami pracy, kultury bezpieczeństwa pracy, efektywności procesu nauczania studentów w szkolnictwie wyższym, skuteczności mechanizmów zarządzania aktywami organizacji i nadzoru właścicielskiego oraz postrzegania marki jako czynnika procesu nabywczego na rynku dóbr konsumpcyjnych, wykorzystania e-learningu w procesie zarządzania wiedzą i innowacjami w przedsiębiorstwach nowoczesnej gospodarki.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
CLIL (Content and Language Integrated Learning – zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe) to nowoczesne podejście do nauczania zarówno przedmiotów, jak i języków. Metoda ta definiowana jest jako dwuogniskowe podejście do nauczania języków, w której drugi język jest wykorzystywany do nauki oraz nauczania zarówno przedmiotu, jak i języka. Książka prezentuje podstawowe zagadnienia dotyczące CLIL i skierowana jest do nauczycieli uczących w klasach CLIL, zgodnie z rozporządzeniem Ministerstwa Edukacji, od klasy VII szkoły podstawowej oraz w liceum, jak do również studentów licencjackich i magisterskich studiów filologicznych uzyskujących uprawnienia do nauczania oraz wszystkich osób zainteresowanych nauczaniem dwujęzycznym. W nauczaniu dwujęzycznym język obcy stanowi narzędzie komunikacji i wspomaga proces uczenia się. Głównym założeniem komunikacji jest używanie języka obcego w celu przekazywania treści przedmiotowych, zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej. Istotnym elementem zintegrowanego nauczania językowo-przedmiotowego jest pomoc koleżeńska. Wspomaga ona proces nabywania kompetencji w zakresie komunikacji, jak również ograniczania tzw. Teacher Talking Time (czasu, w którym mówi nauczyciel) oraz wydłużania tzw. Student Talking Time (czasu, w którym mówią uczniowie). W systemie CLIL uczniowie uczą się, w jaki sposób posługiwać się językiem, a także, jak używać go do nauki treści niepowiązanych z językiem. Nauczyciel stwarza warunki oraz towarzyszy uczniom w procesie odkrywania treści za pośrednictwem nauczanego języka. Uczniowie zdobywają wiedzę w języku obcym i o języku obcym. Są zachęcani do jego używania w celu wyrażania swoich uczuć i opinii na temat wiedzy przekazywanej na lekcji. Książka podzielona jest na część teoretyczną i praktyczną: - Celem części teoretycznej jest zdefiniowanie zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego, opisanie jego różnych wariantów i uwarunkowań modułowych. Celem tej części jest także przedstawienie kształcenia przedmiotowo-językowego w kontekście polskim oraz międzynarodowym. Autorki zwracają szczególną uwagę na poparcie tego programu edukacyjnego przez Unię Europejską oraz korzyści płynące z wprowadzenia CLIL w szkołach. Korzyści te przedstawione są z perspektywy ucznia, nauczyciela, szkoły, a także społeczeństwa. - Celem części praktycznej jest zaprezentowanie sposobów nauczania oraz uczenia się w zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym ze szczególnym zwróceniem uwagi na podejście poznawcze, konstruktywistyczne oraz komunikacyjne. W części tej zostaną także przedstawione wymagane kompetencje nauczycieli CLIL oraz formy uczenia się (uczenie przez dociekanie naukowe, opowiadania edukacyjne etc.). Czytelnik uzyska także praktyczną wiedzę dotyczącą planowanie modułu CLIL (wybór treści, sposoby połączenia treści, język i procesów poznawczych, rozwijanie świadomości międzykulturowej), doboru środków dydaktycznych, tworzenia materiałów dydaktycznych oraz sposobów oceniania w zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym. Książka stanowi kompendium dla ogółu nauczycieli pracujących metodą CLIL i jest pierwszą taką publikacją na polskim rynku. Autorki podają w niej zarys teoretyczny i praktyczny, który dotyczy edukacji dwujęzycznej całościowo i wszyscy nauczyciele mogą z niego czerpać. Z książki skorzystają studenci wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języków obcych, zwłaszcza angliści, jak również nauczyciele akademiccy przygotowujący przyszłych nauczycieli do pracy w szkołach i pracujący z przyszłymi nauczycielami na studiach podyplomowych, czynni zawodowo nauczyciele i lektorzy CLIL zainteresowani podnoszeniem swoich kwalifikacji oraz nauczyciele pracujący w szkołach dwujęzycznych, zarówno nauczyciele przedmiotowi, jak i językowi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka upamiętniająca stulecie istnienia Instytutu Romanistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Autorzy przedstawiają przyjętą w Instytucie filozofię kształcenia, dokonania i osiągnięcia naukowe pracowników oraz aktualne wyzwania i kierunki rozwoju filologii obcych w Polsce i na świecie. Publikacja nie ogranicza się do kwestii dotyczących ściśle filologii romańskiej – ma charakter uniwersalny, jest próbą szerszego spojrzenia na miejsce i rolę akademickich kierunków filologicznych we współczesnym świecie. Może być zatem ważnym źródłem wiedzy, a nawet inspiracją dla osób decydujących o sposobie i zakresie wyższego kształcenia filologicznego w Polsce. The book is an attempt at taking a broader view of the place and role of academic philological courses in the modern world. The authors discuss the philosophy of education adopted at the Institute of Romance Studies of the University of Warsaw, the scholarly achievements of its staff, the current challenges and the directions of development.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z wielką przyjemnością oddajemy w Państwa ręce kolejny numer czasopisma naukowego „Studia Prawa Publicznego” – w drugim roku jego publikacji. Kwartalnik ten to forum naukowej refleksji nad problemami dotykającymi spraw publicznych, normowanych publicznym prawem – krajowym, regionalnym i międzynarodowym, obecnie i dawniej obowiązującym. Czasopismo pozwala teoretykom i praktykom – z kraju i z zagranicy – na prezentowanie w języku polskim lub angielskim wyników własnych badań, w formie: artykułów, komentarzy, opinii, polemik i głos, a także na zamieszczanie przeglądu piśmiennictwa krajowego i zagranicznego, w tym recenzji prac monograficznych, oraz sprawozdań z konferencji naukowych. Przy zachowaniu przyjętej formuły czasopismo w numerze 1 (5) służy poznaniu problemów badawczych z zakresu prawa regionalnego oraz prawa krajowego obcego i polskiego, dotyczących: respektowania praw człowieka we Włoszech (cz. II), zasady pewności prawa w działaniu administracji UE, zasadności wprowadzenia numerus clausus w dostępie do szkół wyższych, ponadto – w ujęciu retrospektywnym – procesu kształcenia w szkołach wyższych w II Rzeczypospolitej i Polsce Ludowej (cz. II), a także spraw z zakresu prawa gospodarczego, dotyczących: weryfikacji i zatwierdzania taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków oraz determinant działalności gospodarczej w świetle orzecznictwa sądów administracyjnych. Każde z opracowań badawczych dopełnione jest streszczeniem oraz słowami kluczowymi w języku angielskim (lub w języku polskim w przypadku artykułów anglojęzycznych). (wstęp - Prof. UAM dr hab. K. Wojtczak)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Praca omawia badania dotyczące publicznych liceów ogólnokształcących w Łodzi w kontekście doskonalenia warunków sprzyjających podnoszeniu jakości kształcenia i doskonalenia ich oferty edukacyjnej. Przedstawione w książce badania zostały zainicjowane przez władze edukacyjne Łodzi. Badania miały dostarczyć władzom edukacyjnym miasta informacji na temat publicznych liceów ogólnokształcących w Łodzi w celu zmierzenia się z wyzwaniem, jakim jest dbałość o doskonalenie warunków sprzyjających podnoszeniu jakości kształcenia i doskonalenia oferty edukacyjnej w tego typu szkołach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Po 14 latach od pierwszego wydania oddajemy w ręce Czytelników zaktualizowane wydanie podręcznika Diagnostyka edukacyjna. Drugie wydanie podręcznika pogłębia podstawy psychologiczne diagnostyki edukacyjnej, poszerza i aktualizuje jej tematykę i literaturę, wprowadza Czytelnika w zagadnienia, które współcześnie zyskują na znaczeniu. Autor podręcznika wyodrębnił trzy główne bloki tematyczne dotyczące diagnozy osiągnięć uczniów oraz systemów edukacyjnych: • Przedmiot diagnozy. Ta część została poświęcona zagadnieniom uczenia się i kształcenia. Autor scharakteryzował modele uczenia się, koncepcję sprawczości i wspólnotowości w odniesieniu do ucznia oraz relacje między nauczaniem, wychowaniem i kształceniem. W tej części Czytelnik znajdzie także podstawowe informacje dotyczące paradygmatów diagnostyki oraz diagnozy edukacyjnej, a także charakterystykę pracy diagnosty w kontekście oczekiwanych kompetencji oraz wrażliwości etycznej. • Metody diagnostyczne. Druga część podręcznika zawiera podstawowe informacje na temat pomiaru jako podstawy diagnostyki edukacyjnej. Oprócz nabycia wiedzy na temat skal pomiarowych i narzędzi diagnozowania Czytelnik zapozna się z etapami pracy diagnosty, sposobami definiowania celów diagnozowania oraz konstruowania i ewaluacji narzędzi diagnozy. Autor scharakteryzował tu także nieformalne narzędzia diagnozy edukacyjnej. • Wyniki diagnozy. Ostatni blok tematyczny przybliża wiedzę na temat wyników procesu diagnozy edukacyjnej ucznia w sferze emocjonalnej i poznawczej. Autor opisał także zagadnienia związane z prowadzeniem egzaminów wewnętrznych oraz z diagnozą osiągnięć edukacyjnych na poziomie placówki edukacyjnej i kraju.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia jest przede wszystkim zapisem innowacyjnych praktyk edukacyjnych, eksperymentów i propozycji rozwiązań szkolnych w zwykłej, codziennej praktyce, mogących stanowić o sile tej książki. Nie tyle bowiem chodzi dziś o budowanie teoretycznych podstaw, które na nic się zdają w szkolnej rzeczywistości, ile o umiejętność wejścia w ponowoczesną oraz nowomedialną rzeczywistość, dotykającą wszystkich przestrzeni życia codziennego (w tym edukacji) i odnalezienie się w niej. Publikacja z pewnością dowodzi tego, że to nie systemowe rozwiązania, ale oddolne poszukiwania poszczególnych praktyków są ratunkiem dla współczesnej edukacji […]. Dzięki nauczycielom, którzy poszukują przestrzeni porozumienia z młodymi ludźmi, zachodzi zmiana. Na razie jest ona niewidoczna, bo dokonuje się po cichu, pokątnie, niesystemowo, w cieniu zwyczajnych lekcji, ale obejmuje coraz większą rzeszę nauczycieli i pedagogów, którym zależy, którym się chce. Z recenzji prof. dr. hab. Adama Regiewicza
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podjęta tematyka rozważań sytuuje się na styku dwóch dużych obszarów dociekań pedagogicznych. Z jednej strony obejmuje problem pedeutologiczny, dociekając, w jakie kompetencje powinien być wyposażony współczesny nauczyciel, z drugiej zaś – aktualne problemy teorii wychowania estetycznego przez zawężenie podmiotu badań do nauczycieli muzyki. W pierwszej rozdziale skoncentrowano się na roli technologii informacyjno-komunikacyjnej we współczesnej pedagogice, ze specjalnym uwzględnieniem edukacji estetycznej, co każe również zastanowić się nad obecnością nowych mediów w sztuce. Przedstawione są tu stanowiska zarówno pedagogów, jak i teoretyków sztuki (tu głównie Ryszarda W. Kluszczyńskiego) na temat udziału nowych mediów w obydwu rozpatrywanych obszarach. Drugi rozdział dotyczy pojęcia kompetencji informatycznych nauczyciela muzyki. Opisano w nim kompetencje oraz poddano analizie dokumenty określające postulowany stan kompetencji informatycznych nauczycieli muzyki, a także ich naturalne rozwinięcie, jakim są programy kształcenia kandydatów na nauczycieli muzyki w uczelniach regionu łódzkiego. W kolejnym rozdziale zawarto metodologię badań, zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Oprócz przedmiotu badań, celów, metod, technik, narzędzi, omówiono również samą organizację badań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Głównym obszarem analizy, któremu poświęcono największą liczbę publikacji, były determinanty potencjału innowacyjnego przedsiębiorstw, ze zwróceniem uwagi na uwarunkowania kulturowo-organizacyjne innowacyjności przedsiębiorstw, profesjonalizm i kompetencje pracownicze, nowoczesność struktury TI w zakresie e-learningu i nauczaniu zdalnym oraz wysokość nakładów na badania i rozwój i ich efektywność. Prezentowane w artykułach dane z badań wykazały, że wspomniane uwarunkowania i czynniki mają istotny wpływ na potencjał innowacyjny przedsiębiorstw, a tym samym na ich działalność innowacyjną, mierzoną liczbą wprowadzonych innowacji. Kolejny nurt badań opisanych w trzech artykułach dotyczy ekonomicznych i ergonomicznych aspektów kształtowania stosunków i warunków pracy w przedsiębiorstwie i gospodarce. Przegląd wyników badań na te tematy oraz badania własne, empiryczne autorów artykułów umożliwiły sformułowanie propozycji doskonalenia warunków pracy oraz szczegółowe zalecenia i metody zwiększania dobrostanu pracowników. Przedstawiono m.in.: niedogodności pracy stanowiska montażowego i sposoby ich niwelacji; przyczyny i skutki mobbingu, opisano przy tym profil mobbera oraz wskazano sposoby ograniczenia tego zjawiska, zaprezentowano również koncepcję ergonomicznej analizy i rekonstrukcji systemu czasu pracy w przedsiębiorstwie. Kolejny nurt analizy oscyluje wokół badania procesu jakości obsługi klienta oraz procesu obsługi reklamacji. Dla celów budowy wzorca obu tych procesów wykorzystano m.in. metodę servqual oraz wskazania normy PN-ISO 10002: 2006. Odrębną grupę stanowią publikacje z zakresu finansów i turystyki. Pozytywnie zweryfikowano tezę, że hotele butikowe stanowią atrakcyjną ofertę noclegową dla wymagających turystów. W kwestii inwestycji finansowych dokonano oceny zyskowności różnych strategii inwestowania na giełdach Europy Środkowo-Wschodniej.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m. in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści. ******** Kwartalnik Pedagogiczny (The Pedagogical Quarterly) is a national quarterly published since 1956. The journal contains theoretical articles on broadly defined pedagogy and discusses the results of research on functioning of an individual in the society. The materials published in the quarterly relate to various sub-disciplines of pedagogy, among others pedeutology, andragogy, history of education, social pedagogy, didactics, psychology of education, philosophy of education, as well as aesthetic education. The authors of texts written in Polish or English are outstanding Polish and foreign specialists.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The papers, being the effect of scientific work conducted within basic and implementation research, provide a lot of interesting information in terms of cognition and application. The problems of the articles making up this Journal concentrate mainly around the issues of human capital management, ergonomics, as well as entrepreneurship and innovativeness of organizations. In the collected articles, the Reader will find a lot of theoretical approaches concerning: innovation process and the method of studying the innovative ability of an enterprise, intellectual capital management, the methods of studying and improving the quality assurance system in an organization, the application of ergonomics principles in office work and teaching students, or tourism entrepreneurship. The Journal can be an interesting and useful reference for organization and management, tourism and pedagogics theoreticians, as well as students and practicians.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Po 14 latach od pierwszego wydania oddajemy do rąk Czytelników poszerzone i zaktualizowane wydanie podręcznika Pedagogika medialna, uwzględniające postęp, jaki w ostatnim czasie dokonał się w teorii i praktyce tej dyscypliny. W podręczniku zrelacjonowano dokonania pedagogiki kognitywistycznej w sferze rozwiązywania problemów wychowawczych oraz w samym procesie kształcenia. Treść podręcznika została uporządkowana według pięciu filarów pedagogiki medialnej: • procesy zmian społecznych wynikające z oddziaływania mediów na człowieka i społeczeństwo; • podstawy teoretyczne i praktyka edukacyjna tworzące współczesny kształt pedagogiki medialnej; • zagrożenia wynikające z kształtowania opinii publicznej i jednostki przez nowe media i opis wynikających z tego skutków zmian kulturowych i społecznych; • kształcenie z wykorzystaniem mediów – ze szczególnym naciskiem na edukację na odległość oraz działania twórcze i współpracę; • metodyka kształcenia, w ramach której kładzie się nacisk na umiejętności wykorzystania nowych mediów przez nauczycieli. Pedagogika medialna zasługuje na miejsce w kanonie literatury pedagogicznej. Z pewnością znajdzie czytelników wśród szerokiej grupy nauczycieli akademickich, studentów kierunków nauczycielskich oraz nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych zainteresowanych nowoczesnymi mediami i metodyką ich wykorzystywania w codziennej praktyce edukacyjnej. Myślę, że sięgną po nią również rodzice w celu poznania wyzwań jakie stają przed współczesną szkołą i ich dziećmi. Z recenzji prof. dr hab. Stefana M. Kwiatkowskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czasopismo z zakresu nauk prawnych. Wydawane od 1974 roku. Autorami tekstów są nie tylko wybitni naukowcy, ale również praktycy polscy i zagraniczni. Opisują i wyjaśniają problemy pojawiające się w prawie polskim i innych krajów, a także w prawie międzynarodowym. W czasopiśmie publikowane są artykuły w językach polskim, angielskim, rosyjskim i niemieckim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m. in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Uwadze czytelnika proponujemy lekturę kolejnego tomu „Przeglądu Socjologicznego” o zróżnicowanej treści. Pierwszą część tomu poświęcamy problematyce przemian i sytuacji uniwersytetu, szerzej szkolnictwa wyższego. Problematyka ta jest żywo dyskutowana w środowisku akademickim. Poświęcamy jej artykuł A. Boczkowskiego, skoncentrowany na dylematach umasowienia i uzawodowienia studiów wyższych. Drugi tekst, autorstwa I. Wagner, omawia sytuację naukowców w warunkach przemian instytucjonalnych. Ponadto zaprosiliśmy do dyskusji kilkoro autorów. Ich wypowiedzi dotyczą tych aspektów funkcjonowania uniwersytetu, które ich zdaniem są ważne dla uczestników społecznego pola nauki. Publikujemy wypowiedzi B. Fatygi, J. Kulpińskiej, Ł. Sułkowskiego i T. Szawiela. Dyskusję chcemy kontynuować w następnych zeszytach Przeglądu. Zapraszamy do udziału. Na drugą część tomu składają się trzy artykuły o zróżnicowanej tematyce: I. Sadowski przedstawia interdyscyplinarny obszar teoretyczno-badawczy neoinstytucjonalizmu, M. Nowicka (w nawiązaniu do książki T. Zaryckiego) omawia problem postkolonialnej sytuacji Europy Środkowo-Wschodniej po transformacji ustrojowej, zaś K. Franczak prezentuje założenia tzw. analizy ramowania (framing analysis), perspektywy badawczej skupionej na schematach interpretacji stosowanych w przekazach medialnych oraz różnych odmianach działań zbiorowych. W tomie znajdziemy także recenzję publikacji poświęconej przemianom kulturowym. Zwracamy uwagę na wydarzenia środowiskowe, publikując relacje z dwóch konferencji: na temat socjologii literatury oraz o aktualnej sytuacji socjologii i socjologów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zagadnienia Rodzajów Literackich To wielojęzyczne czasopismo zostało powołane przez założycieli przede wszystkim dla prezentacji problematyki genologicznej w ujęciach badaczy z Polski i z całego świata. Redakcja podjęła też publikację, w każdym zeszycie, materiałów do przyszłego słownika rodzajów literackich. Oprócz tego ukazywały się tu również artykuły komparatystyczne i teoretycznoliterackie. Obecnie redaktorzy zachowując dotychczasowy profil pisma, otwierają szerzej łamy dla wszelkiego typu studiów literaturoznawczych bez względu na tematykę i założenia metodologiczne. Pojawiać się będą w "Zagadnieniach Rodzajów Literackich" także teksty o tematach kulturoznawczych, które będą penetrować bliższe i dalsze konteksty literatury. "ZRL" to jedyne w Polsce czasopismo wielojęzyczne, w którym kształtuje się międzynarodowa współpraca literaturoznawców Wschodu i Zachodu. Na jego wzór powstał swego czasu w USA genologiczny periodyk „Genre” (o czym anonsowali w artykule wstępnym z pierwszego tomu jego redaktorzy).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej