Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(88)
Forma i typ
Książki
(63)
Artykuły
(22)
Publikacje fachowe
(13)
Publikacje naukowe
(9)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Audiobooki
(1)
Czasopisma
(1)
Gry i zabawki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(157)
wypożyczone
(21)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(34)
Czytelnia Piła
(4)
Wypożyczalnia Chodzież
(21)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(29)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(22)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(36)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(18)
Czytelnia Wągrowiec
(7)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(3)
Autor
Bennewicz Maciej
(3)
Clough Peter
(3)
Grzesiak Mateusz
(3)
Gut Jerzy
(3)
Haman Wojciech
(3)
Pikiel Sylwia
(3)
Stańdo Jacek
(3)
Strycharczyk Doug
(3)
Karykowska Patrycja
(2)
Kordziński Jarosław
(2)
Kupaj Lilianna
(2)
Nykiel Rafał
(2)
Pietrasik-Kulińska Kinga
(2)
Sarnat-Ciastko Adrianna
(2)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(2)
Szuba Dorota
(2)
Badura Wojciech
(1)
Bakiera Lucyna
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Beach Hannah
(1)
Bednarski Dawid
(1)
Bochno Ewa
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Burruss James A
(1)
Błachiewicz-Koryga Katarzyna
(1)
Chybicka Aneta
(1)
Chłopicki Hubert
(1)
Ciekanowski Zbigniew
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Czarnocka Marzenna
(1)
Czekierda Piotr
(1)
Danilewicz Wioletta Teresa
(1)
Derenowski Marek
(1)
Deręgowska Justyna
(1)
Doliński Dariusz
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Dąbrowski Jarosław Filip
(1)
Fingas Bartosz
(1)
Flis-Czerniak Elżbieta
(1)
Foryś Maria
(1)
Gancarz-Wójcicka Barbara
(1)
Gibas Jarosław
(1)
Gilbert Andrew
(1)
Greene Ross W
(1)
Grzesiak Jan
(1)
Hackman J. Richard
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Hollins Peter
(1)
Hornowska Elżbieta
(1)
Hussain Zulfi
(1)
Höfner E. Noni
(1)
Ireland Sara
(1)
Jarmuż Sławomir
(1)
Jarosz Beata (filolog)
(1)
Jaszczyszyn Elżbieta
(1)
Jeruszka Urszula
(1)
Jurkiewicz-Buchała Ilona
(1)
Jóźwik Karolina
(1)
Kaczorowska Barbara
(1)
Kalinowska Felicja
(1)
Karolak Wiesław
(1)
Karpińska-Musiał Beata
(1)
Kielar-Turska Maria
(1)
Kossowska Małgorzata
(1)
Kościelniak Piotr
(1)
Kożyczkowska Adela
(1)
Krysa Wiesława
(1)
Krzemionka Dorota
(1)
Krzychała Sławomir
(1)
Kud Marzena
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Kuzitowicz Włodzisław
(1)
Law Ho
(1)
Lepionka Barbara
(1)
Lew Barbara
(1)
Magala Sławomir
(1)
Majewska-Opiełka Iwona
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Milewski Stanisław
(1)
Morawski Cezary
(1)
Nawalany Dorota
(1)
Neufeld Stijack Tamara
(1)
Niedbalski Jakub
(1)
Nowicka Julia
(1)
Nunes Debra A
(1)
Nęcka Edward
(1)
Ostarek Ewa
(1)
Padzik Kinga
(1)
Panońko Magdalena
(1)
Pawłowski Konrad
(1)
Pisarski Marek
(1)
Prelewicz Anna
(1)
Przybysz Agnieszka
(1)
Racław-Markowska Mariola
(1)
Radłowski Grzegorz
(1)
Rogers Jenny
(1)
Rojek Katarzyna
(1)
Rowicka Agnieszka
(1)
Sadecka Sabina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(67)
2000 - 2009
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(45)
Kraj wydania
Polska
(87)
nieznany (p)
(1)
Język
polski
(87)
nieznany (p)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(10)
Dyrektorzy szkół
(6)
Coachowie
(5)
Dorośli
(5)
Pedagodzy
(4)
Pedagodzy szkolni
(3)
Terapeuci
(3)
Bibliotekarze
(2)
Biblioterapeuci
(2)
Menedżerowie
(2)
Nauczyciele bibliotekarze
(2)
Psycholodzy szkolni
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Bibliolodzy
(1)
Literaturoznawcy
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Poziom profesjonalny
(1)
Pracownicy HR
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Mentoring
(84)
Coaching
(20)
Nauczyciele
(15)
Nauczanie
(10)
Zarządzanie
(8)
Internet
(7)
Kadry
(6)
Komunikacja interpersonalna
(6)
Relacje międzyludzkie
(6)
Samorealizacja
(6)
Uczenie się
(6)
Uczniowie
(6)
Menedżerowie
(5)
Osobowość
(5)
Praca zespołowa
(5)
Szkolnictwo
(4)
Uczucia
(4)
Dziecko
(3)
Konflikt
(3)
Kwestionariusz MTQ48
(3)
Matematyka
(3)
Metody nauczania
(3)
Motywacja
(3)
Odporność psychiczna
(3)
Psychologia stosowana
(3)
Szkolenie zawodowe
(3)
Anoreksja
(2)
Asertywność
(2)
Autorytet
(2)
Awans zawodowy
(2)
Biblioteki szkolne
(2)
Biblioterapia
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Informatyka
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kształcenie
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Mentoring (praca)
(2)
Metody aktywizujące
(2)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Migracje
(2)
Mobbing
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Młodzież
(2)
Negocjacje
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Portal społecznościowy
(2)
Praca
(2)
Praca kulturalno-oświatowa
(2)
Prezentacje i wystąpienia
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina
(2)
Siła robocza
(2)
Stres
(2)
Tutoring
(2)
Twórczość
(2)
Użytkownicy bibliotek
(2)
Wielokulturowość
(2)
Wolontariusze
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie obywatelskie
(2)
Wychowanie pozaszkolne
(2)
Wzmocnienie pozytywne (psychologia)
(2)
Zachowanie
(2)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
AIDS
(1)
Abolicja
(1)
Aborcja
(1)
Absolutyzm
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Adopcja
(1)
Agencja Nieruchomości Rolnych
(1)
Agresywność
(1)
Akcyza
(1)
Aktuariusze
(1)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Alkoholizm
(1)
Amnesty International
(1)
Antykoncepcja
(1)
Antysemityzm
(1)
Arteterapia
(1)
Autodestruktywność
(1)
Autorytaryzm
(1)
Bank Ochrony Środowiska
(1)
Bank centralny
(1)
Bezradność
(1)
Bezrobocie
(1)
Temat: czas
2001-
(12)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Kraje rozwinięte
(1)
Ukraina
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(17)
Artykuł z czasopisma fachowego
(14)
Poradniki
(12)
Poradnik
(7)
Opracowanie
(5)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Podręczniki
(3)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Monografia
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Artykuł z czasopisma bibliologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma literackiego
(1)
Audiobooki
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Fotografia
(1)
Karty do gry
(1)
Książki mówione
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
PYTANIE
(1)
Plansze do gry
(1)
Podręcznik
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Raport z badań
(1)
Słowniki angielsko-polskie
(1)
Słowniki polsko-angielskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(25)
Psychologia
(17)
Rozwój osobisty
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Literaturoznawstwo
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Tytuł czasopisma
Biblioteka w Szkole
(2)
Charaktery
(2)
Coaching
(2)
Dyrektor Szkoły
(2)
Forum Oświatowe
(2)
Gazeta Szkolna
(2)
Uczyć lepiej
(2)
Coaching Focus : twój rozwój, sukces, szczęście
(1)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(1)
Głos Pedagogiczny
(1)
Nauczyciel i Szkoła
(1)
Nowy Napis
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Świetlica w Szkole
(1)
Życie Szkoły
(1)
88 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka Sławomira Krzychały jest dziełem ukazującym wielowymiarowe podejście do tutoringu szkolnego, w perspektywie założeń teoretycznych, realizowanych działań, aktywności nauczycieli i nauczycielek, ale również (a w zasadzie przede wszystkim) podsumowania pewnego przedsięwzięcia edukacyjnego i interpretacji doświadczeń, jakie wraz z nim się pojawiły. […] o wyjątkowości niniejszej publikacji świadczą: badane instytucje (gimnazja), czas badania i przygotowania monografii (reforma oświaty z 2016 roku). W ten sposób monografia staje się naukowym podsumowaniem zarówno pewnego typu szkół, jak i unikatowych projektów w nich realizowanych i będzie czytana jako jedno z pierwszych podsumowań funkcjonowania polskich gimnazjów. Z recenzji dr. hab. Pawła Rudnickiego, prof. DSW Tutoring pozwala zindywidualizować działania wychowawcze, najpierw przez samo powierzenie tutorowi pod opiekę konkretnego ucznia, a nie całego zespołu klasowego. Nawet jeśli nauczyciel pracuje z większą grupą uczniów (z reguły z 10-12 osobami), to relacja tutor - grupa pozostaje drugoplanowa (Zuchniewicz 2015, s. 121). Tutoring opiera się na długofalowej relacji pomiędzy konkretnym nauczycielem a wychowankiem. Relacja przybiera formę regularnych spotkań tutorskich, zwanych tutorialami (Budzyński, Traczyński 2012). W realiach tutoringu szkolnego są to modelowo indywidualne 30-40-minutowe spotkania, odbywające się raz w miesiącu. Tutoriale stanowią w tutoringu działanie podstawowe, które ogniskuje kluczowe idee i reguły praktyki tutorskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114801 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51591 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41476 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34481 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47861 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66668 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Coaching i mentoring w praktyce / Maciej Bennewicz. - [Warszawa] : G + J Gruner + Jahr Polska, cop. 2011. - 384 s. : fot., rys., tab. ; 23 cm.
Książka jest skierowana do wszystkich osób zainteresowanych coachingiem, a zwłaszcza do menedżerów, samodzielnych specjalistów pracujących przy zarządzaniu talentami i potencjałem pracowniczym, a także do studentów zainteresowanych przyszłą karierą zawodową i rozwojem osobistym. Osoby, które zawodowo zajmują się treningiem, szkoleniami, a także zarządzaniem, zyskają usystematyzowany materiał do własnego szkolenia coachingowego lub służący do uzupełnienia wiedzy i kompetencji w tej dziedzinie. Uzyskają również materiał pełnego kursu z zakresu coachingu. Kolejne rozdziały, oraz poszczególne techniki i ćwiczenia można wykorzystać do wspierania rozwoju lub prowadzenia szkoleń dla swoich współpracowników, personelu zarządzającego w firmie i klientów zewnętrznych jako całościowy kurs lub jego fragment. Jeśli poszukujesz, czytelniku, nowych umiejętności, albo nowego zawodu, ten podręcznik również sprosta twoim oczekiwaniom i pomoże ci usystematyzować wiedzę na temat rozwoju osobistego, coachingu i mentoringu. Niniejsza publikacja stanowi pełny materiał kursu Coach Praktyk Biznesu realizowanego nieprzerwanie od roku 2007 w Norman Benett Academy, kursu akredytowanego przez European Mentoring & Coaching Council z certyfikatem EQA [European Quality Award]. Składają się nań części teoretyczne podbudowane literaturą, badaniami i udokumentowanymi eksperymentami. Zaprezentowane zostały uznane metody, konkretne ćwiczenia i techniki coachingowe z powodzeniem stosowane w biznesie i w innych formach coachingu, niektóre z nich mają charakter autorski. Ważnym elementem podręcznika są case study i oparte na nich scenariusze coachingowe wykorzystujące realne sytuacje, pozwalające zobrazować lub wyjaśnić przedstawianą koncepcję lub metodę. Podręcznik bazuje na wielu tysiącach godzin szkoleń, coachingów indywidualnych, i grupowych, mentoringach i doradztwie członków zespołu Norman Benett, a także na osobistej wieloletniej pracy autora w roli coacha, menedżera i doradcy. Przy tworzeniu programu i jego elementów warsztatowych zostały uwzględnione najnowsze osiągnięcia światowych trenerów, szkoleniowców, nauczycieli akademickich zarówno z kierunków coachingowych, neurolingwistycznego programowania, jak i psychologii pozytywnej, Gestalt i nurtów behawioralno-poznawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 107229 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tutoring jako metoda edukacji spersonalizowanej, traktująca rozwój podopiecznego holistycznie, staje się coraz bardziej popularna. W opinii jej prekursorów oraz praktyków jest ona szansą na powrót do źródeł edukacji i odnowienie relacji mistrz-uczeń. Metoda ta, oparta na personalizmie, klasycznej koncepcji cnót i osiągnięciach psychologii pozytywnej oraz wyposażona w nowoczesne narzędzia edukacyjne, pozwala odkrywać pełnię potencjału podopiecznego, by mógł on wykorzystywać swoje talenty i mocne strony dla dobra własnego i innych. Niewątpliwym walorem tej książki jest jej kompleksowość: autorzy kładą nacisk zarówno na wnikliwy opis teoretycznych podstaw metody, jak i na konkretne przykłady jej zastosowania. Treść książki obejmuje: - definicję tutoringu, teorię, źródła i założenia tej metody, - opis procesu stawania się tutorem, - kwestie wdrożeniowe, w tym pozyskiwanie środków na wprowadzenie tutoringu, - omówienie funkcjonowania tutoringu uwzględniające różnorodność jego zastosowań i celów w po szczególnych obszarach edukacji - w szkole, na uczelni i w edukacji nieformalnej, np. w organizacjach pozarządowych, - studia przypadków - opisy funkcjonowania tutoringu w różnych instytucjach, - wywiady z praktykami tutoringu. Publikacja stanowi kompleksowe źródło wiedzy o tej metodzie oraz znakomitą inspirację do jej sto sowania i wdrażania. Adresatami książki są osoby interesujące się edukacją w szkole i na uczelni oraz edukacją nieformalną i rozwojem osobistym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110096 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64839 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Czy wiesz, kim jest people helper? To ktoś, kto pomaga innym zmieniać ich myślenie. Czasem jest to wykształcony psycholog, certyfikowany terapeuta, trener umiejętności miękkich, medytujący buddysta, filozof zajmujący się mentoringiem, ksiądz zbliżający do Boga, motywujący swój zespół menedżer, wychowujący dziecko rodzic lub aktor sięgający do narzędzi psychodramy - zawodów zajmujących się psychologią zmiany jest wiele. Ale dla odbiorcy mniejsze znaczenie ma to, jak się nazywasz, bo liczy się dla niego rozwiązany problem i uzyskanie pomocy w osiąganiu celów. Najlepsi w tej dziedzinie mają zawsze arsenał skutecznych narzędzi pochodzących z różnych dyscyplin. Przegrywają za to ci, którzy ograniczają się do niewielu metod albo mają przestarzałe narzędzia - ten, co ma młotek, wszędzie widzi gwoździe. Wygrywają ci, którzy czerpią z wielu szkół pracy z umysłem człowieka. W książce tej znajdziesz najskuteczniejsze techniki pracy z innymi. Psychologia zmiany stanowi kompilację najważniejszych narzędzi wykorzystywanych w coachingu, terapii, mentoringu i consultingu. Opanowanie wiedzy i umiejętności z jej zakresu pozwala pomagać sobie i innym ludziom diagnozować ich problemy, rozwiązywać je, wykorzeniać negatywne zachowania, motywować, podnosić potencjał służący realizacji zamierzeń, zmieniać przekonania. Jeśli chcesz się tego nauczyć, ta książka jest dla Ciebie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41540 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
kwartalnik
Zawartość zasobu Piła
2018, nr 1-6 (46-51) . magazyn 2
2019, nr 1-4 (52-55) . magazyn 2
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36906 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Kompetencje interpersonalne to jedne z ważniejszych kompetencji zawodowych. Pomagają pracownikowi odnaleźć się na rynku pracy, a organizacji zdobyć i utrzymać przewagę konkurencyjną. Książka stanowi praktyczne wprowadzenie w zagadnienia pomiaru i doskonalenia kompetencji społecznych ujmowanych jako umiejętności interpersonalne. Nacisk położono w niej na podstawowe kwestie związane z doborem i konstruowaniem narzędzi pomocnych w oszacowaniu umiejętności interpersonalnych kandydata do pracy oraz na strategie i metody treningowe służące doskonaleniu talentów interpersonalnych pracowników. Szczegółowo omówiono w niej m.in.: - uwarunkowania kompetencji społecznych i zasady ich pomiaru, - predyspozycje do rozwoju kompetencji społecznych, - rolę metod edukacyjnych w kształtowaniu tych kompetencji, - modele treningu umiejętności społecznych, - coaching umiejętności interpersonalnych, - programy doskonalenia kompetencji społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51282 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40751 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Coaching : złote zasady / Maciej Bennewicz. - Wydanie nowe rozszerzone. - Gliwice : Helion, copyright 2018. - 194 stron : ilustracje, fotografie, errata ; 25 cm.
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Najprostsze, a zarazem najbardziej trafne polskie tłumaczenie anglojęzycznego coachingu to trening rozwoju osobistego, a w przypadku pracy z grupą - trening rozwoju zespołowego. W ostatnich latach coaching stał się niezwykle popularny, jak grzyby po deszczu wyrastają kolejne szkoły specjalizujące się w nauczaniu coachingu, za co drugim rogiem ulicy czai się coach... Czy jednak każde miejsce nauki zawodu i każdy trener rozwoju jest kompetentny w tej dziedzinie? Klient - czy to przyszły coach, czy też osoba chcąca z coachingu skorzystać - inwestuje swoje pieniądze, czas, dobre chęci. Jak może zweryfikować, czy to, co mu się oferuje, mieści się w najlepszych praktykach sztuki coachingu?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34635 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Sensus)
Wyrusz w podróż do źródeł rozwoju Wyobraź sobie, że idziesz przez las. Błądzisz, szukając najlepszej drogi. Raz za razem rozglądasz się za nową ścieżką, wracasz w to samo miejsce, znowu szukasz i znowu się orientujesz, że jednak nie idziesz w dobrą stronę. Nagle nad głową, ponad drzewami widzisz szybującego sokoła. Postanawiasz iść za nim. Ścieżki przechodzą jedne w drugie, ale za każdym razem stają się szersze i idzie Ci się łatwiej. W końcu, wciąż za krążącym po niebie sokołem, trafiasz na gościniec prowadzący do ogrodu. Na jego końcu widzisz majaczący w oddali dom. I kiedy się doń zbliżasz, spostrzegasz, że nie ma już sokoła. Zniknął dokładnie w tym momencie, w którym zobaczyłeś swój prawdziwy CEL. Zniknął, bo nie był Ci już potrzebny! Coaching transpersonalny podchodzi do człowieka jako do fizycznej, psychicznej i duchowej całości. Rola coacha polega na upewnieniu się, że wybory, których dokonuje klient, są rzeczywiście jego wyborami: są dyktowane sercem, płyną z głębi duszy, są zgodne z tym, kim klient jest naprawdę i kim faktycznie chce zostać. Coach musi wiedzieć, że kierunek, w którym klient chce iść, nie jest jedynie mrzonką i nie wynika z presji społecznej. Musi także przekonać się, iż zmiana, która dokonuje się w kliencie, będzie trwała. Reszta — autodiagnoza, zdefiniowanie celu i wybór właściwej drogi ku przyszłości — leży po stronie klienta procesu coachingowego. Dlaczego? Ponieważ w coachingu, jak w życiu, naprawdę wszystko zależy od Ciebie!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39886 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logodydaktyka to autorska koncepcja Iwony Majewskiej-Opiełki, zajmująca się całościowo wspieraniem rozwoju człowieka, a przez to także firm. Pozwala łączyć dobro jednostki z dobrem firmy. Jest to formuła dochodzenia do zadowolenia z życia i poczucia spełnienia bez odwoływania się do terapii i psychicznych obnażeń, przeznaczona dla ludzi odczuwających potrzebę zmian w życiu, ale także dla tych, którzy po prostu chcą czegoś więcej niż to, co już osiągnęli. Opiera się na właściwie rozumianej skuteczności działania i stałym rozwoju. Logodydaktyka pozwala na znalezienie własnego unikatowego pomysłu na siebie, pomaga ustalić wizję i misję życia, zakłada doskonalenie charakteru i niezbędnych do skutecznego działania kompetencji psychologicznych. Posługując się wieloma specjalnie dobranymi zadaniami, ćwiczeniami i szkoleniami, pozwala nadać życiu własny sens (logos) oraz działać na podstawie wizji i misji życia. Główne metody logodydaktyki to szkolenia, trening osobisty jeden na jeden, coaching, mentoring, konsultacje i indywidualna praca z zadaniami. Celem tej książki jest nauczenie, jak wspierać własny rozwój i nadawać mu właściwy kierunek oraz jak wspierać rozwój innych ludzi, a także organizacji i firm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107724 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta książka ma pomóc Ci w mądrym wytyczeniu Twojej własnej ścieżki rozwoju. Jej autor podsuwa Ci obiektywne, naukowe narzędzia oceny wydarzeń rozwojowych. Podpowiada, na co zwracać uwagę przy wybieraniu szkoleń czy mentorów. Wskazuje niebezpieczeństwa związane z używaniem „narzędzi diagnostycznych”, które okazują się odpryskami skompromitowanych metod. Krótko mówiąc, daje Ci wiedzę potrzebną do jasnej oceny sytuacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47006 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mentoring : zestaw narzędzi / Maciej Bennewicz, Anna Prelewicz. - Gliwice : Onepress - Wydawnictwo Helion, copyright 2020. - 168 stron : ilustracje ; 21 cm.
Większość dzisiejszych mistrzów i ich podopiecznych pracuje głową, nie rękami. Przydaje nam się rozumienie świata, jaki nas otacza, umiejętność analizy zjawisk, zdolność pojmowania ich skutków, przyczyn i mechanizmów. Pytamy o wartość życia, sens pracy, znaczenie etyki. Niestety, powszechna edukacja, skupiona na testowaniu i egzaminowaniu, pomija te wielkie filozoficzne pytania. I tu wkracza mentoring, bazujący na prastarej relacji mistrz - uczeń. Korzystając z określonych, dobrze zdefiniowanych narzędzi, mentoring oducza starych, złych nawyków, których nabraliśmy w dzieciństwie i młodości, i czyni mentora źródłem wiedzy, nauczania i wsparcia. W efekcie podopieczny rozwija swoje kompetencje i wypracowuje nową, satysfakcjonującą postawę wobec realizowanych zadań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115803 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35043 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to publikacja, która wykorzystując treści coachingowe, pomaga nauczycielowi wprowadzić młodego człowieka w dorosłe życie. Zagadnienia w niej zawarte można wykorzystać na lekcjach: wychowawczych, etyki, przedsiębiorczości czy wychowania do życia w rodzinie. Książka nawiązuje do szeroko pojętej kultury coachingowej. Jest to rodzaj kultury organizacyjnej, w której nauczyciel, nie jest jedynie osobą wyznaczającą zadania, ale także zarządzającą procesem edukacyjnym poprzez udzielanie wsparcia uczniom, motywowanie oraz rozwijanie. Jest to więc rodzaj współpracy skoncentrowanej na rozwoju i otwartej komunikacji, mającej związek z budowaniem atmosfery wzajemnego zaufania i życzliwości. Taka idea towarzyszy również całej publikacji. Wydana w formie segregatora a4, zawiera 75 scenariuszy lekcji wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112583 A (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Coach czy mówca motywacyjny / Rafał Nykiel. // Coaching. - 2018, nr. 3, s. 54 - 55.
Dokument nadrzędny: Coaching.
Artykuł
W koszyku
Jak zostać profesjonalnym coachem / Rafał Nykiel. // Coaching. - 2018, nr. 4, s. 50 - 51.
Dokument nadrzędny: Coaching.
Książka
W koszyku
Publikacja prezentuje teoretyczne i praktyczne aspekty różnych sposobów kształcenia i wychowania młodego człowieka opartych na dialogu, bezpośredniej relacji Ja-Ty, mistrz-uczeń. Można powiedzieć, że problematyka ta była już wielokrotnie podejmowana w literaturze pedagogicznej, ale nowe czasy i nowe potrzeby edukacyjne rodzą nowe sposoby odczytywania relacji nauczyciel-uczeń i nadawania im oczekiwanych walorów. Powracamy zatem do tej problematyki, a przedstawiane teksty promują nowatorskie zastosowanie tutoringu, mentoringu i coachingu w idei edukacji spersonalizowanej, dopasowanej do zróżnicowanych potrzeb i predyspozycji uczniów i studentów. Ukazują warsztat pracy nowoczesnego wychowawcy w edukacji przedszkolnej, szkolnej, akademickiej, a także w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Opracowanie zawiera cenne wskazówki, przydatne w sztuce ujawniania i rozwijania ukrytych talentów i indywidualnych potencjałów wychowanków. Ukazuje również możliwości wspierania zmian w zachowaniach i postawach podopiecznych poprzez eliminowanie negatywnych postaw, niewłaściwych poglądów oraz korygowanie nieporządanych przejawów stylu życia dzieci i młodzieży. Wyjątkową wartość stanowi pokłosie doświadczeń z pracy tutoringowej, którymi dzielą się autorzy opracowań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107926 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48779 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39445 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Najnowsza książka autorki bestsellera „Coaching. Podstawy umiejętności”. Zastanawiasz się czasami, co zrobić, aby być lepszym menedżerem? Czy mimo starań masz poczucie, że nie dogadujesz się z podwładnymi? A może czujesz, że twoja wiedza jest niewystarczająca, aby dobrze i efektywnie kierować zespołem? Czy uważasz, że dzięki wymaganiom i stanowczości osiągniesz lepsze wyniki? Autorzy książki „Menedżer jako coach. Nowoczesny styl zarządzania” prezentują zupełnie nowe podejście do roli menedżera. Opiera się ono na umiejętnym stosowaniu zasady złotego środka: zarządzaj i motywuj. Dobry menedżer jest nie tylko wymagającym przełożonym, ale również godnym zaufania mentorem. Autorzy w przystępny sposób tłumaczą, jak przełożyć podstawowe zasady coachingu na relacje przełożony - podwładny. Dzięki temu nie tylko poprawisz wyniki firmy i staniesz się skuteczniejszym liderem, ale także pozytywnie wpłyniesz na swoich pracowników, zyskując ich szacunek i zaangażowanie w pracę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 109003 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49304 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39871 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114415 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tutoring w polskiej szkole / Adrianna Sarnat-Ciastko. - Warszawa : Difin, 2015. - 244 s. : il. ; 24 cm.
(Engram)
Książka jest unikatową na rynku wydawniczym prezentacją rozwoju tutoringu w polskim systemie oświaty, będącego nową metodą , traktowaną jako swoista alternatywa dla wychowawstwa klasowego. Publikacja zawiera zestawienie treści porządkujących dotychczasową wiedzę o tutoringu, ze wskazaniem oryginalnych korzeni metody oraz polskiego jej wykorzystania. Obok tego wskazuje na ska ę obecnego zastosowania tej metody w polskiej szkole, procedurę jej wdrażania, jak również możliwą przyszłość tutoringu. Książka uzupełniona jest opisem efektów stosowania tutoring u dla nauczyciela i ucznia, co zostało wykazane za pomocą badań porównawczych w grupie ponad 600 osób stosujących i nie stosujących tę metodę. Całość publikacji stanowi zatem kompletne źródło wiedzy dla praktyków i teoretyków, którzy szukają inspiracji do własnej działalności dydaktycznej i badawczej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110773 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40104 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33231 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65003 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Z menedżera w coacha Myślą przewodnią tej książki jest przekonanie, że podstawowym zadaniem coachingu on the job jest pomoc podopiecznemu w zrealizowaniu celu, który sam sobie wyznaczył. Głęboko wierzymy, że nasi pracownicy mają lepszą od nas, szefów, intuicję co do tego, co powinni w sobie zmienić i nad czym pracować. Rolą coacha jest zatem jedynie motywowanie podopiecznych do podjęcia tej zmiany i dyskretne ukierunkowanie ku odkrywanym w sobie rozwiązaniom. Tak rozumiany coaching stanie się w najbliższych latach, jak sądzimy, kluczową umiejętnością wymaganą od każdego odpowiedzialnego menedżera. Rozumiesz już, prawda? Twoją rolą jako coacha własnych pracowników nie jest przekonanie ich do swojego zdania. Nie chodzi o narzucenie im Twojego sposobu myślenia. Twoją rolą jest... coaching, czyli nienachalne wspomaganie ich na drodze do samorozwoju. Po co masz poświęcać na to swój czas? Ponieważ to jedyna słuszna metoda zbudowania skutecznego zespołu, rozumianego jako grupa samodzielnych ludzi, potrafiących współpracować ze sobą. Takich, którzy staną się dla Ciebie wsparciem. Z niniejszej książki dowiesz się tego, co Ty, polski szef, powinieneś wiedzieć o wspomaganiu rozwoju swoich pracowników. Trzymasz w ręku przewodnik coacha on the job. Studiuj go uważnie i stosuj zawarte w nim rady, techniki i metody, a zagwarantujesz rozwój. Swoim pracownikom i sobie samemu. Bo kto jest przewodnikiem, ten wiedzie także sam siebie...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110464 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej