Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(53)
Forma i typ
Książki
(53)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(141)
wypożyczone
(12)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(28)
Czytelnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(29)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(24)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(15)
Wypożyczalnia Złotów
(19)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(14)
Czytelnia Wągrowiec
(12)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(2)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(4)
Autor
Bierońska Elżbieta
(3)
Knapik Irmina
(3)
Lubner-Piskorska Anna
(3)
Maurer Alicja
(3)
Mystkowska Halina
(3)
Smereka Tomasz
(3)
Łomża Justyna
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Bogdanowicz Marta
(2)
Dembińska Małgorzata
(2)
Duda Hanna
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(2)
Krakowiak Kazimiera
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Lipka-Sztarbałło Krystyna
(2)
Młynarska Małgorzata
(2)
Szewczyk Małgorzata
(2)
Zielińska Ewa
(2)
Bieńkowska Katarzyna
(1)
Billewicz Grażyna
(1)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Bryła Maria
(1)
Chimicz Dorota
(1)
Cooper Pamela J
(1)
Dobrowolska Danuta
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Dziemidowicz Czesław
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Karwatowska Małgorzata
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Korzon Aniela
(1)
Kot Alicja
(1)
Krakowian Bogdan
(1)
Krupa Dorota
(1)
Krysiak Beata
(1)
Kwiatkowska Małgorzata
(1)
Liszcz Krzysztof
(1)
Mielech Alina
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Muszyńska Aneta
(1)
Myrdzik Barbara
(1)
Nawrocka Danuta
(1)
Nowak Jadwiga
(1)
Ossowski Roman
(1)
Palak Zofia
(1)
Pawlak Agnieszka
(1)
Pelc Maria
(1)
Plutecka Katarzyna
(1)
Pszczółka Jolanta
(1)
Rodak Hanna
(1)
Sadowska Katarzyna
(1)
Stawowy-Wojnarowska Irena
(1)
Sękowska Jadwiga
(1)
Tomaszewska Agata
(1)
Walczowska-Dutka Maria
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Zielińska Krystyna
(1)
Zioło Brygida
(1)
Łojewska Aleksandra
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(53)
Język
polski
(51)
nieznany (po)
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Dziecko głuche
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Temat
Mowa
(49)
Język polski
(19)
Logopedia
(14)
Czytanie
(11)
Dziecko
(11)
Wychowanie przedszkolne
(11)
Dziecko głuche
(10)
Gry edukacyjne
(9)
Nauczanie początkowe
(8)
Pisanie
(8)
Słuch
(8)
Myślenie
(6)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(5)
Nauczanie
(5)
Dojrzałość szkolna
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Głusi
(4)
Język migowy
(4)
Metoda Dobrego Startu
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Psychoterapia
(4)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu
(4)
Biblioterapia
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Edukacja domowa
(3)
Gry i zabawy
(3)
Integracja społeczna
(3)
Metoda Petö
(3)
Metoda Sherborne
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Niewidomi
(3)
Osobowość
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
Rewalidacja
(3)
Socjalizacja
(3)
Subkultura
(3)
Uczenie się
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Zespół ADHD
(3)
Zespół Downa
(3)
Adaptacja
(2)
Adopcja
(2)
Afazja
(2)
Agresywność
(2)
Autyzm
(2)
Dogoterapia
(2)
Domy dziecka
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Doroszewska, Janina
(2)
Drama (pedagog.)
(2)
Dwujęzyczność
(2)
Dyslalia
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(2)
Dziecko ulicy
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Emisja głosu
(2)
Falkowski, Jakub
(2)
Fizykoterapia
(2)
Fonogesty
(2)
Gimnastyka korekcyjna
(2)
Grzegorzewska, Maria
(2)
Głuchoniewidomi
(2)
Han-Ilgiewicz, Natalia
(2)
Hulek, Aleksander
(2)
Implanty
(2)
Indywidualny tok nauki
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Jedlewski, Stanisław
(2)
Joteyko, Józefa
(2)
Jąkanie
(2)
Język angielski
(2)
Języki
(2)
Kirejczyk, Kazimierz
(2)
Klasa szkolna (socjol.)
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konopnicki, Jan
(2)
Korczak, Janusz
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Lateralizacja
(2)
Lęk
(2)
Matematyka
(2)
Metoda Montessori
(2)
Molestowanie seksualne
(2)
Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa
(2)
Mukowiscydoza
(2)
Muzykoterapia
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Młodzież niedosłysząca
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Obowiązek szkolny
(2)
Oceny szkolne
(2)
Odruchy
(2)
Otyłość
(2)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(6)
Poradniki dla nauczycieli
(4)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(3)
Encyklopedie
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(2)
Film
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Programy nauczania
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
53 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Scenariusze zabaw logopedycznych : w grupach dzieci od 4 do 7 lat / Anna Lubner-Piskorska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016. - Teka (broszura: 46, [1] s., [69] k. tabl. luzem) : il. ; 31 cm.
(Z Serii Unilogo / Anna Lubner-Piskorska)
Publikacja zawiera 15 scenariuszy zajęć oraz niezbędne do nich materiały graficzne. Proponowane zabawy umożliwiają profilaktykę w zakresie poprawnego rozwoju mowy, stymulują zachowania komunikacyjne werbalne, wyrównują opóźnienia w rozwoju mowy, zapobiegają powstawaniu zaburzeń, uwrażliwiają percepcję oraz pamięć słuchową. Tematyka oraz dobór treści scenariuszy przybliżają dzieciom wiedzę o otaczającym je świecie. Propozycje zabaw są też okazją do kształtowania wyczucia estetycznego oraz wrażliwości na sztukę (nie tylko słowa). Ponadto uczą współpracy, planowania własnych działań, myślenia oraz rozwijają zdolność do empatii. W teczce znajduje się zeszyt ze scenariuszami zajęć (48 stron) i 69 kart pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50270 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40372 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33292 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66194 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65504 P 3,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia. Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia. "Zabawy z rymami" kształtują i rozwijają wrażliwość dzieci na ogólnie ujmowane różnice i podobieństwa fonologiczne w toku interakcji z nauczycielem i grupą dzieci. "Głoski rozpoczynające i kończące słowa" stanowią zestaw ćwiczeń ułatwiający przejście od umiejętności wyodrębniania cząstek wewnątrzsylabowych (rymów, aliteracji) do rozpoznawania fonemów. "Głoska a litera" poświęcona jest kształtowaniu umiejętności podziału słów na głoski oraz łączeniu głosek w słowa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32726 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46005 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Program terapeutyczny Wędrówka Języczka-Podróżniczka w świat mowy został opracowany z myślą o dzieciach dwu- i trzyletnich. Jest to zbiór trzydziestu scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy, mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem. Głównym celem programu jest stymulacja rozwoju mowy dzieci poprzez harmonijne rozwijanie innych funkcji psychicznych: spostrzegawczości, pamięci, wyobraźni, uwagi. Ćwiczenia stymulujące rozwój mowy wzbogacają czynny i bierny słownik dziecka, usprawniają pracę aparatu artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego oraz pobudzają do komunikacji werbalnej. Dzieci uczą się także budowania pierwszych relacji społecznych. Zawarte w programie ćwiczenia mają charakter zabawy, tematyka zajęć nawiązuje do najbliższego otoczenia maluchów - koncentruje się wokół domu, rodziny, zabawek, zwierząt domowych, poznawania własnego ciała. W scenariuszach zaproponowano wiele zabaw ruchowych w formie ćwiczeń logorytmicznych, kształcących orientację w schemacie własnego ciała, poczucie rytmu oraz koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową. Opracowano także zabawy manualne, takie jak: ugniatanie modeliny, zbieranie ryżu, malowanie farbami (całą dłonią lub palcami), wydzieranie papieru, przyklejanie, kolorowanie na dużych kartkach papieru, wycinanie. Ćwiczeniom praksji oralnej towarzyszą masaże: masaż Shantala, który pozwala na wyrównanie napięcia mięśniowego w obrębie twarzy, masaż stóp i rąk, masaż aktywizujący pracę języka oraz masaż przygotowujący dziecko do mówienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 50246 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40526 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64847 P 2,6 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111571 A (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka AAC)
(Czytaj i Rozmawiaj)
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Książka stanowi pomoc do nauki aktywnego czytania dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się i nie tylko. Zawiera prostą historię z powtarzającym się refrenem, który budzi ciekawość dziecka i mobilizuje je do odkrywania kolejnej strony. Dołączone do książki symbole obrazkowe (PCS) umożliwiają dziecku z trudnościami w porozumiewaniu się branie czynnego udziału w czytaniu tekstu, zastępując słowa, których nie potrafi wypowiedzieć, a dzieciom z autyzmem, które potrzebują szczególnej wizualizacji, pozwalają dodatkowo lepiej zrozumieć czytany tekst. Książka jest doskonałym pretekstem do nauki podejmowania i prowadzenia dialogu, zadawania pytań, komentowania. Zachęca również do wspólnych zabaw wokół tekstu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 721 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia. Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia. "Zabawy z rymami" kształtują i rozwijają wrażliwość dzieci na ogólnie ujmowane różnice i podobieństwa fonologiczne w toku interakcji z nauczycielem i grupą dzieci. "Głoski rozpoczynające i kończące słowa" stanowią zestaw ćwiczeń ułatwiający przejście od umiejętności wyodrębniania cząstek wewnątrzsylabowych (rymów, aliteracji) do rozpoznawania fonemów. "Głoska a litera" poświęcona jest kształtowaniu umiejętności podziału słów na głoski oraz łączeniu głosek w słowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107766 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Entliczek Pentliczek.)
Książka przeznaczona jest dla nauczycieli i rodziców, którzy chcą zapewnić dziecku lepsze szanse edukacyjne. Jest to źródło wiedzy przydatnej do prowadzenia zajęć dydaktyczno - wyrównawczych z dziećmi, które nie osiągnęły jeszcze pełnej gotowości do podjęcia nauki w klasie pierwszej. Dzięki publikacji nauczyciele i rodzice pogłębią i uporządkują swoją wiedzę na temat oczekiwań, którym musi sprostać dziecko, aby być dobrym uczniem. Książka tłumaczy także, w jaki sposób poprzez proces uczenia się można korzystnie wpływać na rozwój dziecka oraz w jaki sposób opracować program wspomagania rozwoju umysłowego dziecka. Pozycja ma charakter przystępnie napisanego podręcznika. Zawiera psychologiczne i pedagogiczne podstawy oraz zabawy i sytuacje zadaniowe sprzyjające intensywnemu wspomaganiu rozwoju umysłowego. Prezentowane zajęcia z dziećmi opracowane są tak, aby można je realizować w domu, w przedszkolu, a także w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99987, 103693, 99988 (3 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45966 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38055 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43448 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63719 P 2,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dysleksja jest problemem powszechnie znanym i szeroko omawianym w literaturze przedmiotu, a od jakiegoś czasu także w mediach. Na jej temat powstało i wciąż powstaje wiele artykułów popularnonaukowych. Tymczasem nauczyciele języków obcych, do których w szczególności adresowana jest niniejsza publikacja, często narzekają na brak praktycznych informacji dotyczących metodyki nauczania uczniów z dysleksją. Ponadto część z nich deklaruje, że cenniejsze i bardziej przydatne niż podstawy teoretyczne są jasne wskazówki i gotowe metody pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104114 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49946 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40149 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31717 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44434 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65064 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Mówienia, Czytania i Pisania.)
Publikacje z serii ABC mówienia, czytania i pisania powstały przede wszystkim z myślą o nauczaniu dzieci z wadą słuchu. Pomoce te służą rozwijaniu świadomości językowej, nauce odczytywania mowy z ust, usprawnianiu słuchu fonemowego, poznawaniu i utrwalaniu liter, nauce czytania ze zrozumieniem oraz doskonaleniu sprawności manualnej. Książki te mogą być wskazówką dla nauczycieli oraz rodziców, w jaki sposób pracować z dziećmi, które z różnych przyczyn (często niełatwych do zdiagnozowania) mają trudności z nauką czytania ze zrozumieniem, samodzielnym układaniem zdań czy opanowaniem mowy dźwiękowej umożliwiającej komunikację z otoczeniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50317 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40130 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Mówienia, Czytania i Pisania.)
Publikacje z serii ABC mówienia, czytania i pisania powstały przede wszystkim z myślą o nauczaniu dzieci z wadą słuchu. Pomoce te służą rozwijaniu świadomości językowej, nauce odczytywania mowy z ust, usprawnianiu słuchu fonemowego, poznawaniu i utrwalaniu liter, nauce czytania ze zrozumieniem oraz doskonaleniu sprawności manualnej. Książki te mogą być wskazówką dla nauczycieli oraz rodziców, w jaki sposób pracować z dziećmi, które z różnych przyczyn (często niełatwych do zdiagnozowania) mają trudności z nauką czytania ze zrozumieniem, samodzielnym układaniem zdań czy opanowaniem mowy dźwiękowej umożliwiającej komunikację z otoczeniem. Zeszyty ćwiczeń „Umiem mówić, czytać i pisać” umożliwiają wieloaspektowe nauczanie dzieci z wadą słuchu: rozwijanie świadomości językowej, naukę odczytywania mowy z ust, utrwalanie poznanych liter i wyrazów, naukę czytania ze zrozumieniem, rozwijanie słuchu fonemowego oraz doskonalenie sprawności manualnej. Zaproponowane ćwiczenia mogą być wskazówką dla nauczycieli oraz rodziców, w jaki sposób pracować z dziećmi, które z różnych przyczyn (często niełatwych do zdiagnozowania) mają trudności z nauką czytania ze zrozumieniem, samodzielnym układaniem zdań czy opanowaniem mowy dźwiękowej umożliwiającej komunikację z otoczeniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50318 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40131 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Unilogo 1 [Pomoce dydaktyczne] : zestaw uniwersalnych pomocy do wykorzystania przez logopedów, terapeutów i nauczycieli / Anna Lubner-Piskorska. - Wyd. 2 - Gdańsk : "Harmonia", 2013. - Teka (86 k. tabl. luz.) : il. ; 30 cm +książka: 100 s. : il. (w tym kolor.) ; 30 cm.
Zestaw, którego autorką jest Anna Lubner-Piskorska, składa się z dwóch elementów: książki (przewodnika) oraz teczki zawierającej karty z ilustracjami. Niemal 300 rysunków można powielać, natomiast sposób ich wykorzystania jest zupełnie dowolny. Rysunki te podzielono na trzy kategorie tematyczne: piraci, ogród oraz cukiernia. Od strony formalnej, materiały wchodzące w skład uniLOGO 1 to: podstawowy zestaw obrazków wycinanki historyjka obrazkowa układanki gry manualne puzzle kolorowanki gra planszowa labirynty Dołączona do zestawu książka (przewodnik) to ponad 60 propozycji wykorzystania materiałów umieszczonych w teczce. Generalnie, zabawy te stworzone zostały z myślą o terapii logopedycznej. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by po drobnych modyfikacjach móc je wykorzytać w zupełnie innym rodzaju zajęć. Z pewnością największym atutem materiałów jest ich nieograniczona liczba zastosowań, możliwość tworzenia nowych zabaw, a także modyfikowania konkretnych materiałów pod kątem potrzeb danego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 648 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko z FAS w szkole i w domu / Krzysztof Liszcz. - Kraków : Wydawnictwo Rubikon, 2011. - 191, [1] s. : il. ; 24 cm.
Problematyka Płodowego Zespołu Alkoholowego (FAS) i zaburzeń pochodnych budzi coraz szersze zainteresowanie rodziców i opiekunów, pracowników socjalnych, pedagogów, psychologów i lekarzy. Znaczna grupa dzieci dotkniętych tym problemem jest wychowywana poza rodzinami pochodzenia, w rodzinach zastępczych, adopcyjnych i w domach dziecka. Rodzice często nie radzą sobie z wychowywaniem dziecka z FAS, popadając w różne problemy materialne i w uzależnienia, sprawiając ból dzieciom i sobie. W szkole praca z uczniem z zaburzeniami poalkoholowymi jest procesem wiążącym się z nieustannym planowaniem i organizowaniem. Stosowane strategie muszą być poddawane ciągłej kontroli i analizie. Nauczyciel powinien znaleźć czas, by móc podkreślić i uwidocznić każdy sukces ucznia. Dzieci z FAS potrzebują naszej życzliwości, troski i uwagi. Za piętrzące się trudności odpowiedzialne jest przede wszystkim uszkodzenie mózgu. Nie szukajmy winy pośród rodziców, uczniów, instytucji. Obserwujmy, myślmy, dyskutujmy i działajmy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103650 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49629, 49086 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38076 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32486, 31608 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44274 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63308 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scenariusze zabaw logopedycznych : w grupach dzieci od 4 do 7 lat / Anna Lubner-Piskorska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016. - Teka (broszura: 46, [1] s., [69] k. tabl. luzem) : il. ; 31 cm.
(Z Serii Unilogo)
Publikacja zawiera 15 scenariuszy zajęć oraz niezbędne do nich materiały graficzne. Proponowane zabawy umożliwiają profilaktykę w zakresie poprawnego rozwoju mowy, stymulują zachowania komunikacyjne werbalne, wyrównują opóźnienia w rozwoju mowy, zapobiegają powstawaniu zaburzeń, uwrażliwiają percepcję oraz pamięć słuchową. Tematyka oraz dobór treści scenariuszy przybliżają dzieciom wiedzę o otaczającym je świecie. Propozycje zabaw są też okazją do kształtowania wyczucia estetycznego oraz wrażliwości na sztukę (nie tylko słowa). Ponadto uczą współpracy, planowania własnych działań, myślenia oraz rozwijają zdolność do empatii. W teczce znajduje się zeszyt ze scenariuszami zajęć (48 stron) i 69 kart pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 607 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42544 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom zawierający artykuły jest publikacją nowatorską i cenną poznawczo. Trzeba wyraźnie podkreślić, iż zarówno zagadnienia społecznej doniosłości roli aktywności twórczej człowieka, jak i metodyki rozwijania twórczej ekspresji uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych oraz średnich nie miały dotąd tak wszechstronnego, zróżnicowanego i komplementarnego zarazem ujęcia badawczego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106557 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45143 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 11)
Tom stanowi kontynuację treści zawartych w tomie 10. Zawarte są tu teksty ujmujące problematykę współdziałania poprzez pewne interpretacje teoretyczne i ich odniesienia do praktyki, wzbogacone często opisem konkretnych technologii działania. Książka ta cechuje się żarliwością i zaangażowaniem autorów w sprawy dziecka. Rozdział I zajmuje się analiza tytułowego pojęcia współdziałania oraz pojęcia dialogu, samorządności i demokracji w wybranych koncepcjach edukacyjnych (c. Frieneta, J.Deweya). Rozdział II eksponuje interakcje pomiędzy dzieckiem a nauczycielem, mówi o integracji uczniów niepełnosprawnych w przeciętnej klasie szkolnej, o komunikacji interpersonalnej. Rozdział III zawiera głównie rozprawy, w których dąży się do "wyostrzenia" pojęcia integracji - jej form i nowych przestrzeni współdziałania jako drogi poszukiwania wartości, omawia następujące obszary integracji: tematyczno-problemową, czynnościowo-strukturalną, czasoprzestrzenno-interpesonalną, autokreacyjną. Publikacja wzbogaca wiedzę o nowych przestrzeniach, metodach i formach współdziałania. Ukazuje potrzebę więzi, dialogu, bezpiecznej współpracy i przyjaźni. Wskazuje, że waloryzacja międzyosobowej przestrzeni odbywa się poprzez uznanie ponadkulturowych wymiarów dobra, piękna i prawdy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107844/Cz.2 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48883 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64815 P 2,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zebrane w tym tomie rozprawy dotyczą kilku problemów dydaktyki specjalnej najbardziej aktualnych i ważnych w tej dziedzinie wiedzy. Rozprawy te są próbą odpowiedzi na pytania nurtujące studentów, pedagogów specjalnych i terapeutów na co dzień pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Oto niektóre z poruszanych w publikacji zagadnień: Jaki jest związek dydaktyki ogólnej z dydaktyką specjalną? Czym charakteryzuje się dorobek dydaktyki specjalnej? Jakie są możliwości i sposoby wdrażania nowych metod kształcenia? Jaki jest charakter i jakie są przyczyny zmian zachodzących w dydaktyce specjalnej?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108030 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49162 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39460 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32595 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45634 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64419 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko nie ma w swojej główce osobnych szufladek na efekty edukacji domowej i efekty edukacji przedszkolnej. (…) Dlatego dobre efekty w zakresie wychowania i kształcenia dzieci osiąga się wówczas, gdy uda się skorelować to, czego uczy się w domu i w przedszkolu. Natomiast źle się wiedzie dzieciom, gdy rodzice mają za nic prośby nauczycielek, żeby sensowniej zajmowali się swoim dzieckiem, oraz gdy w przedszkolu nie uwzględnia się tego, czego dzieci nauczyły się w domu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109030 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50061 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39658 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32800 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46016 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64635 P 2,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest wynikiem naukowej debaty i refleksji na tematy ważne i aktualne w pedagogice specjalnej, w której na przestrzeni ostatnich lat rozwinęło się wiele koncepcji w rozmaitych jej płaszczyznach. Zmiany te uwarunkowane są przemianami zarówno politycznymi i społecznymi, jak i rozwojem nauk humanistycznych, medycznych, społecznych oraz elektronicznych i informatycznych. Ta niezwykle cenna publikacja wskazuje rozwój istniejących subdyscyplin i powstanie nowych. Przedstawia różnorodne koncepcje i wielość obszarów istotnych dla teorii i praktyki współczesnej pedagogiki specjalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104601 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48001 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39530 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31939 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44681 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 64238 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych UNESCO UNICEF Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106760 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48566 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45256 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64221 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia UNESCO UNICEF Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39365 P. (50) (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej