Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(39)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(32)
Artykuły
(7)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(68)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(20)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(9)
Wypożyczalnia Czarnków
(8)
Wypożyczalnia Trzcianka
(9)
Wypożyczalnia Złotów
(14)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(8)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Wierszyłowski Jan
(4)
Ciesielski Rafał
(3)
Cieślikowska Joanna
(3)
Dreszer Joanna
(3)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(3)
Limont Wiesława
(3)
Zwolińska Ewa A
(3)
Chełkowska-Zacharewicz Maria
(2)
Głowacka Ewa
(2)
Tworek Dominika
(2)
Bandelow Borwin
(1)
Bartosz Bogna
(1)
Bieleninik Łucja
(1)
Bonna Beata
(1)
Burowska Zofia
(1)
Chruszczewski Michał Hubert
(1)
Doroszkiewicz Monika
(1)
Gabriel Clive
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gałuszka Jacek
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Jankowski Wojciech
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Lewicka Bożena
(1)
Lisicki Michał
(1)
Miklaszewski Kacper
(1)
Nowakowska-Teofilak Izabela
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Piotrowska-Dumont Róża
(1)
Przychodzińska-Kaciczak Maria
(1)
Pytlak Andrzej
(1)
Sacher Wiesława Aleksandra
(1)
Shuter-Dyson Rosamund
(1)
Skura Małgorzata
(1)
Smoleńska-Zielińska Barbara
(1)
Stachyra Krzysztof
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Tiepłow B
(1)
Trzos Paweł A
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Wroński Tadeusz
(1)
Zwolińska Ewa
(1)
Zwolińska Ewa Anna
(1)
Zwoliński Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(41)
Język
polski
(40)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Pedagodzy
(4)
Rodzice
(4)
Coachowie
(3)
Psycholodzy
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Studenci
(1)
Temat
Muzyka
(29)
Muzykoterapia
(7)
Zdolności
(5)
Arteterapia
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Sztuka
(4)
Uczenie się
(4)
Dziecko
(3)
Psychologia muzyki
(3)
Twórczość
(3)
Gordon, Edwin
(2)
Gordon, Edwin (1927- )
(2)
Język polski
(2)
Matematyka
(2)
Metody nauczania
(2)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(2)
Nauczanie
(2)
Osobowość
(2)
Słuch muzyczny
(2)
Uczniowie
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Aktorzy
(1)
Akustyka
(1)
Alkoholizm
(1)
Atrakcyjność interpersonalna
(1)
Audiacja
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Blechacz, Rafał
(1)
Chore z nowotworem piersi
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Darwinizm
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dyskurs dziecięcy
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Efekt Mozarta
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Estetyka
(1)
Filharmonia
(1)
Geografia
(1)
Gimnazjum i Liceum Akademickie (Toruń)
(1)
Gordon, Edwin (1927-2015)
(1)
Gordon, Edwin Elias (1927- )
(1)
Historia
(1)
Informatyka
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Języki
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kobieta
(1)
Kompozycja (muzyka)
(1)
Krytyka muzyczna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Macierzyństwo
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Muzycy
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Myślenie
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Mózg
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nagość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niewidomi
(1)
Nudyzm
(1)
Ojcostwo
(1)
Osoby bezdzietne
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Perfekcjonizm (psychol.)
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Poród przedwczesny
(1)
Praca umysłowa
(1)
Pracownie szkolne
(1)
Przekwitanie
(1)
Przyroda
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rodzina
(1)
Rozumienie
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Schizofrenicy
(1)
Skrzypce
(1)
Starzenie się
(1)
Sutki
(1)
Sława
(1)
Słuchanie
(1)
Technika
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Terapia plastyczna
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Artykuł problemowy
(3)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(3)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(3)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Muzyka
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Muzyka na flet
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(8)
Kultura i sztuka
(5)
Edukacja i pedagogika
(3)
Tytuł czasopisma
Sens : psychologia dla ciebie
(3)
Wychowanie Muzyczne
(3)
Głos Pedagogiczny
(1)
41 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101477, 101476 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37245 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści: Wybitne zdolności jako wymiar psychologiczny i pedagogiczny; Przeszkody w rozwoju zdolności - refleksja psychologa; Wytrzymałość w ujęciu regulacyjnej teorii temperamentu a podzielność uwagi w warunkach o różnym stopniu symulacji; Emocje i motywy zaangażowania w hippikę na podstawie analizy narracji; Model dziecka twórczego; Wyobraźnia twórcza a zdolności kierunkowe dzieci w wieku przedszkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103329/T.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37678 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31647 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43911 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63085 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31311 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
Kaseta
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. T.6009
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Osobiste kryteria nauczycieli wczesnej edukacji w procesie klasyfikowania uczniów zdolnych matematycznie - komunikat z badań Środowisko rodzinne dzieci wybitnie zdolnych; Instytucjonalne wspieranie rozwoju uczniów uzdolnionych muzycznie; Postulaty pedagogiki twórczości i zdolności urzeczywistnione - charakterystyka projektu edukacyjnego "Szkoła wspierająca uzdolnienia"; Budżet czasu wolnego wychowanków Gimnazjum i Liceum Akademickiego w Toruniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103330/T.2 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37679 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31648 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43912 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63086 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi ważny punkt odniesienia dla wszystkich badaczy i osób zainteresowanych podobną tematyką. Stanowi wartościową podbudowę teoretyczną dla tworzącej się pedagogiki muzyki ukazując równocześnie wartość dydaktyczną metody E.E. Gordona w edukacji muzycznej dzieci na etapie wczesnoszkolnym. Autor zauważa potrzebę szerokiego spojrzenia na proces uczenia się muzyki. Wskazuje też na możliwość konsekwentnego prowadzenia diagnostyki wczesnego rozwoju muzycznego dziecka w połączeniu z metodycznie uporządkowaną kolejnością oddziaływania, wynikającą z dorobku empiryczno-teoretycznometodycznego teorii Gordona. W swojej pracy zajmuje się przede wszystkim umiejętnościami audiacyjnymi uczniów na etapie edukacji wczesnoszkolnej i bardzo dokładnie rozpracowuje to zagadnienie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115871 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza monografia wpisuje się w nurt naukowych rozważań nad swoistością dziecięcego procesu rozumienia, uzewnętrzniającego się w werbalnych i niewerbalnych wypowiedziach dzieci na temat wybranych obszarów rzeczywistości. W myśl stwierdzenia głoszącego, że wypowiedzi stanowią „znakomite zwierciadło, w którym przegląda się otaczająca dzieci rzeczywistość”, autorzy tekstów ukazują różne sposoby interpretowania świata przez dzieci w wieku szkolnym, które to sposoby zdeterminowane są przez przestrzeń, z którą dzieci wchodzą w bezpośrednie lub pośrednie relacje. Przedmiotem analizy są świat znaczeń konstruowanych przez dziecko, jak również badania z dziećmi, gdzie w uzewnętrznianiu świata mali ludzie uczestniczą sami – jako aktywne podmioty prezentujące własne doświadczenia, przeżycia, sposoby myślenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116836 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom drugi książki jest podzielony na trzy rozdziały, w których znajdują się artykuły stanowiące całość tematyczną. Rozdział pierwszy: Identyfikacja i kształcenie zdolności muzycznych obejmuje artykuły związane z aktywnością muzyczną. Drugi rozdział składa się z trzech artykułów poświęconych aktywności plastycznej, natomiast trzeci poświęcony został omówieniu koncepcji edukacji uczniów zdolnych w szkole
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100899/T.2 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45676 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to pierwszy z serii tomików przeznaczonych dla rodziców, nauczycieli, wychowawców, może nawet starszego rodzeństwa - każdego, kto chciałby dowiedzieć się czegoś więcej o tym, jak zmienia się sposób myślenia dziecka, kiedy, czego i w jaki sposób się ono uczy. "Kto chodzi do szkoły, dziecko czy uczeń? (...) W rozumieniu prawa dziecko, które znajduje się pod opieką instytucji oświatowej, to uczeń. Do szkoły oprócz "ucznia" chodzi także "dziecko" i to właśnie dziecko (...) jest przedmiotem tego opracowania. Uczeń zdobywa wiedzę, umiejętności, uczy się. Zadaniem szkoły jest doprowadzić do mierzalnego, na konkretnej skali, przyrostu wiedzy i umiejętności. Na przeszkodzie, aby zdobyć szkolne umiejętności, może stanąć "dziecko", które "uczeń" przyniósł do szkoły w tornistrze." O tym, jak można sprawić, by dziecko przyniesione w tornistrze nie tylko nie przeszkadzało, ale pomogło uczniowi traktuje własnie ta książeczka. Bohaterem tej opowieści jest uczeń przekraczający próg etapu edukacyjnego - rozpoczynający naukę w klasie IV szkoły podstawowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108848 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108849 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49223 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39608 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32703 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46022 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Pierwszy z tomów, stanowiących interdyscyplinarny opis bycia kobietą i mężczyzną we współczesnym świecie. Zawiera teksty biologów, psychologów, socjologów, pedagogów, filozofów, którzy analizują różnorodne aspekty kobiecości i męskości w kontekście zmian i przeobrażeń kulturowych i społecznych ostatnich lat. Artykuły zawarte w książce odnoszą się m.in. do strategii autoprezentacji kobiecej i męskiej, stereotypów, problemów starzenia się kobiet i mężczyzn. Autorzy zastanawiają się także nad współczesnym wizerunkiem medialnym kobiet i mężczyzn, omawiają specyfikę związków i bliskich więzi, radzenie sobie z sytuacją niepełnosprawności i choroby. Akcentują rolę przemian kulturowych i psychologicznych określających społeczne role kobiece i męskie. Książki są próbą opisania wielu współczesnych zjawisk z perspektywy przemian zachodzących w stylu życia współczesnych kobiet i mężczyzn, stanowią interesujący opis kobiecości i męskości w kontekstach (nie)codziennych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106915 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32406, 31690 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46128 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 9 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Szkoła – przemiany instytucji i jej funkcji, kontynuuje zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym i zarazem poszerza dotychczasowe rozważania o kwestie związane z postrzeganiem współczesnej szkoły jako środowiska służącego uczeniu się i poznawaniu świata.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109590/T.9 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49854 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39782 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32843 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46073 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64657 P 2,6 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Ostatni podręcznik psychologii muzyki ukazał się w Polsce w 1970 roku. Psychologia muzyki stanowi pierwsze od półwiecza interdyscyplinarne kompendium psychologii muzyki, pisane z perspektywy psychologii, muzykologii, akustyki, neurologii, pedagogiki i antropologii kulturowej. Podręcznik jest napisany przez ekspertów – naukowców i praktyków, zmagających się na co dzień z problematyką percepcji, emocji i stresu w muzyce, czy działających na różnych polach medium muzycznego. Napisano go jasnym, przystępnym językiem, co czyni publikację dostępną szerszemu gronu odbiorców zainteresowanych relacjami psychologii i muzyki. Autorzy prezentują zagadnienia związane z odbiorem wrażeń muzycznych, aktywnością muzyczną, ćwiczeniem i wykonawstwem. W kolejnych rozdziałach Czytelnik znajdzie podstawową wiedzę na temat działania ludzkiego systemu słuchowego, mózgowych korelatów aktywności muzycznej, ruchu ciała w kontekście percepcji muzyki. Osobną część poświęcono emocjonalnym oraz terapeutycznym aspektom odbioru muzyki. Omówiono tu także psychologiczne aspekty aktywności muzycznej: ćwiczenia gry na instrumencie oraz przeżywania tremy i regulacji emocji podczas publicznego występowania. "Wartością książki jest zarys nowych, obiecujących sposobów opisu i wyjaśniania zjawiska rozwoju muzycznego, odbioru czy przeżycia muzycznego oraz nowych możliwości zastosowania wyników badań do nauczania muzyki, wykonawstwa dzieł muzycznych czy w pracy kompozytorskiej. (…) Psychologia muzyki skłania do rozważań na temat związków teorii z praktyką, inspirując uważnego czytelnika do zadawania kolejnych pytań, które mogą się w przyszłości przyczynić do rozwoju psychologii muzyki." Z recenzji dr hab. Aleksandry Rogowskiej, prof. UO
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
[Czuję] wyjątkowo przykry stan, tę okropną nie do opisania mękę, zwaną tremą. Odbiera ona nie tylko odwagę, ale i pozbawia sił – istna męczarnia. Ignacy Jan Paderewski Praca zawodowego muzyka jest jednym z najbardziej złożonych rodzajów działalności. Podstawą sukcesu są tu wieloletnie codzienne ćwiczenia, wymagające dużego wysiłku fizycznego i psychicznego. Można powiedzieć, że występ publiczny jest „wierzchołkiem góry lodowej” w życiu muzyka, na którym za każdym razem ważą się losy muzyka-wykonawcy i muzyka-osoby. Jeśli muzyk pozytywnie ocenia obie te sfery, owocuje to poczuciem dobrostanu psychicznego, co stwarza dobre warunki do dalszego twórczego rozwoju. Dlatego już sama myśl o możliwości niepowodzenia wzbudza lęk, który doprowadzić może do dezorganizacji procesu gry i radykalnego spadku jakości wykonania. Zjawisko tremy z pewnością znane jest każdej osobie występującej publicznie, doświadczamy tego uczucia w najważniejszych dla nas momentach życiowych. Dla większości zawodów problem tremy nie jest tak istotny ze względu na to, że występy publiczne są w nich zjawiskiem okazjonalnym. Natomiast w zawodach artystycznych, wykonawczych umiejętność radzenia sobie z tremą jest często czynnikiem decydującym o możliwości wykonywania zawodu. Julia Kaleńska-Rodzaj, doktor psychologii, psycholog-praktyk i zawodowy muzyk, poszukuje naukowych odpowiedzi na pytania: Czym jest trema? Czy jest wyłącznie zjawiskiem negatywnym, przeszkodą, którą należałoby usunąć z drogi, by występ był udany? Autorka eksploruje możliwości interpretacji tremy jako stanu podwyższonego pobudzenia, jako lęku społecznego oraz jako emocji złożonej. Dzieli się własnymi doświadczeniami wyniesionymi z pracy psychologicznej z muzykami: dwa ostatnie rozdziały książki mają praktyczny charakter − poświęcone są radzeniu sobie z tremą oraz optymalnemu przygotowaniu się wykonawcy do występu publicznego. Choć książka napisana jest głównie z myślą o muzykach – wykonawcach i pedagogach, to zaprezentowane w niej techniki mogą pomóc każdemu z nas w regulacji emocji podczas ważnych wydarzeń życiowych. Mamy do czynienia z książką na wskroś nowoczesną, która dostarcza gotowych narzędzi do zrozumienia zjawiska tremy jako fenomenu umysłowego. Z recenzji dr. hab. Kamila Imbira, prof. UW Autorka wykazała się erudycją i w ciekawy sposób oraz dobrym językiem pomaga zrozumieć czytelnikowi psychologiczne mechanizmy tremy muzyków. Z recenzji dr hab. Agaty Błachnio, prof. KUL
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej