Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(368)
IBUK Libra
(6)
Forma i typ
Artykuły
(205)
Książki
(163)
Publikacje naukowe
(30)
Publikacje dydaktyczne
(26)
Publikacje fachowe
(22)
E-booki
(6)
Poradniki i przewodniki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(466)
wypożyczone
(12)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(98)
Czytelnia Piła
(9)
Wypożyczalnia Chodzież
(73)
Czytelnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(68)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(66)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(88)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(55)
Czytelnia Wągrowiec
(13)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(2)
Autor
Krawcewicz Stanisław
(11)
Denek Kazimierz
(7)
Godlewski Michał
(7)
Wujek Tadeusz
(7)
Banach Czesław
(6)
Niemierko Bolesław
(6)
Łoskot Małgorzata
(6)
Wołczyk Jerzy
(5)
Kwiatkowski Stefan Michał
(4)
Kwieciński Zbigniew
(4)
Łysek Jan
(4)
Dereń Edward
(3)
Gerlach Ryszard
(3)
Maszczak Tadeusz
(3)
Szurowska Beata
(3)
Czerniawska Ewa
(2)
Dylak Stanisław
(2)
Elsner Danuta
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Garstka Tomasz
(2)
Gołębniak Bogusława Dorota
(2)
Janus-Sitarz Anna
(2)
Jaworski Zygmunt
(2)
Kamińska Aleksandra
(2)
Karpińska Anna
(2)
Klus-Stańska Dorota
(2)
Konarzewski Krzysztof
(2)
Koć-Seniuch Genowefa
(2)
Krajna Andrzej
(2)
Kruszewski Krzysztof
(2)
Kupisiewicz Czesław
(2)
Kłosińska Tatiana
(2)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Maciaszek Maksymilian
(2)
Malinowski Tadeusz
(2)
Małkiewicz Elżbieta
(2)
Nowosad Inetta
(2)
Oleśniewicz Piotr
(2)
Paprotna Gabriela
(2)
Pawlak Mirosław
(2)
Prokopiuk Włodzimierz
(2)
Przyszczypkowski Kazimierz
(2)
Rudziński Marek
(2)
Ryk Leszek
(2)
Siuda Tadeusz
(2)
Sujak-Lesz Krystyna
(2)
Szempruch Jolanta
(2)
Urbanek Bogdan
(2)
Wiłkomirska Anna
(2)
Woynarowska Barbara
(2)
Wątor Wojciech
(2)
Zawadowska Janina
(2)
Łuba Małgorzata
(2)
Śliwerski Bogusław
(2)
Achermann Bruno
(1)
Adach Sylwia
(1)
Aftański Andrzej
(1)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Ambrozik Wiesław
(1)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Ankudewicz-Blukacz Teresa r
(1)
Banasiak Jan
(1)
Banasiak Małgorzata
(1)
Barton Len
(1)
Bartz Brunon
(1)
Beda Karolina
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Bednarek Józef
(1)
Benner Dietrich
(1)
Białek Kinga
(1)
Bielecka Maria
(1)
Bielicki Eugeniusz
(1)
Bieluga Krystyna
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Borzęcka Anna (pedagogika)
(1)
Brejnak Andrzej
(1)
Broekman Herrie
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Bugdalski Bogdan
(1)
Burzyńska Lidia
(1)
Błaszczyk Maja
(1)
Błędowski Piotr
(1)
Cervinkova Hana
(1)
Charczuk Barbara
(1)
Chmielewski Witold
(1)
Chrzanowska-Gancarz Małgorzata
(1)
Cieślikiewicz Monika
(1)
Ciosek Mieczysław
(1)
Csorba Tibor
(1)
Cudak Henryk
(1)
Cybulska Nadzieja
(1)
Cylkowska-Nowak Mirosława
(1)
Czaja-Chudyba Iwona
(1)
Czechowska Anna
(1)
Czechowski Marcin
(1)
Czerwiec Karolina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(33)
2010 - 2019
(99)
2000 - 2009
(110)
1990 - 1999
(92)
1980 - 1989
(12)
1970 - 1979
(17)
1960 - 1969
(8)
1950 - 1959
(2)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(109)
1989-2000
(30)
Kraj wydania
Polska
(374)
Język
polski
(365)
nieznany (po)
(6)
angielski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(65)
Dyrektorzy szkół
(28)
Pedagodzy szkolni
(17)
Wychowawcy klas
(17)
Pedagodzy
(13)
Dorośli
(8)
Nauczyciele akademiccy
(8)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(8)
Lekarze
(6)
Sportowcy
(6)
Nauczyciele edukacji dla bezpieczeństwa
(5)
Nauczyciele języka polskiego
(5)
Bibliotekarze
(4)
Nauczyciele bibliotekarze
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Nauczyciele wiedzy o społeczeństwie
(4)
Wychowawcy małych dzieci
(4)
Doradcy zawodowi
(2)
Nauczyciele zawodu
(2)
Pracownicy oświaty
(2)
Doradcy metodyczni (pedagogika)
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Nauczyciele fizyki
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Nauczyciele techniki
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Nauczyciele
(191)
Nauczyciel - kształcenie
(104)
Kształcenie
(71)
Kształcenie nauczycieli
(46)
Nauczanie
(35)
Szkolnictwo
(32)
Pedagogika
(28)
Kształcenie ustawiczne
(25)
Nauczyciel - kształcenie uniwersyteckie
(18)
Uczniowie
(18)
Kształcenie integracyjne
(16)
Doskonalenie zawodowe
(14)
Wychowanie
(13)
Oświata
(12)
Uczenie się
(12)
Szkolnictwo wyższe
(11)
Kształcenie zawodowe
(10)
Oceny szkolne
(10)
Rodzice
(10)
Ankieta
(9)
Samokształcenie
(9)
Niepowodzenia szkolne
(8)
Dziecko niepełnosprawne
(7)
Eksperyment
(7)
Metodologia
(7)
Nauczyciel - doskonalenie
(7)
Prakseologia
(7)
Wywiad
(7)
Dojrzałość szkolna
(6)
Dziecko
(6)
Dziecko zdolne
(6)
Kompetencje dydaktyczne
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Nauczyciele przedszkoli
(6)
Pedeutologia
(6)
Reforma oświaty
(6)
Szkolnictwo zawodowe
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Zmiana społeczna
(6)
Edukacja międzykulturowa
(5)
Praktyki studenckie
(5)
Przydatność zawodowa
(5)
Studenci
(5)
Współdziałanie
(5)
Wypalenie zawodowe
(5)
Zachowanie
(5)
Motywacja uczenia się
(4)
Muzyka
(4)
Nauczanie na odległość
(4)
Nauczyciele akademiccy
(4)
Nauczyciele zawodu
(4)
Osobowość
(4)
Oświata dorosłych
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Polityka oświatowa
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Szkoły
(4)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zdolności
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Autorytet
(3)
Awans zawodowy
(3)
Demokracja
(3)
Dyrektorzy szkół
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Edukacja medialna
(3)
Edukacja prozdrowotna
(3)
Internet
(3)
Jakość kształcenia
(3)
Jednostkowienie
(3)
Kompetencje kluczowe
(3)
Kompetencje medialne
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Kompetencje zawodowe
(3)
Kształcenie rodziców
(3)
Matematyka
(3)
Metody nauczania
(3)
Nadzór pedagogiczny
(3)
Nierówności społeczne
(3)
Ocenianie kształtujące
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Podmiotowość
(3)
Postawy
(3)
Praca domowa ucznia
(3)
Prawo oświatowe
(3)
Przedszkola
(3)
Przedszkole - nauczycielki
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Płeć
(3)
Socjalizacja
(3)
Szkolenie zawodowe
(3)
Twórczość dzieci i młodzieży
(3)
Uczniowie gimnazjów
(3)
Uczniowie klas początkowych
(3)
Uczucia
(3)
Wychowanie obywatelskie
(3)
Wychowanie seksualne
(3)
Temat: czas
2001-
(50)
1989-2000
(18)
1989-
(10)
2001-0
(6)
1901-2000
(5)
1801-1900
(2)
1701-1800
(1)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(28)
Ukraina
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bydgoszcz (okręg)
(1)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Niemcy
(1)
Portugalia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wielkopolskie, województwo
(1)
Wietnam
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(181)
Artykuł z czasopisma fachowego
(69)
Artykuł z czasopisma naukowego
(33)
Praca zbiorowa
(10)
Artykuł problemowy
(6)
Opracowanie
(6)
Monografia
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(5)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(4)
Materiały konferencyjne
(4)
Raport z badań
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Artykuł z czasopisma sportowego
(2)
Księgi pamiątkowe
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Poradnik
(2)
Poradniki
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł z czasopisma fizycznego
(1)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(1)
Artykuł z czasopisma politologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Audycje radiowe
(1)
Czasopismo muzyczne
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Debata
(1)
Esej
(1)
Portfolio
(1)
Program nauczania
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(221)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Psychologia
(6)
Nauka i badania
(5)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(4)
Historia
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Tytuł czasopisma
Ruch Pedagogiczny
(16)
Dyrektor Szkoły
(11)
Nauczyciel i Szkoła
(10)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(9)
Wychowanie na Co Dzień
(9)
Kwartalnik Pedagogiczny
(8)
Nowa Szkoła
(8)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(7)
Gazeta Szkolna
(7)
Kultura i Edukacja
(7)
Głos Pedagogiczny
(6)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(6)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(6)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(5)
Przysposobienie Obronne - Obrona Cywilna w Szkole
(4)
Społeczeństwo Otwarte
(4)
Wychowanie na co dzień
(4)
Wychowanie w Przedszkolu
(4)
Forum Oświatowe
(3)
Meritum
(3)
Pedagogika Pracy
(3)
Polonistyka
(3)
Biblioteka w Szkole
(2)
Edukacja Medialna
(2)
Edukacja i Dialog
(2)
Kultura Fizyczna
(2)
Nowa Edukacja Zawodowa
(2)
Nowe w Szkole
(2)
Poradnik Bibliotekarza
(2)
Studia Edukacyjne
(2)
Sygnał
(2)
Życie Szkoły
(2)
Amicus
(1)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(1)
Edukacja dla Bezpieczeństwa
(1)
Europa dla Aktywnych : kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
(1)
Fizyka w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Lider
(1)
Nauczanie Początkowe
(1)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(1)
Opieka Wychowanie Terapia
(1)
Plastyka i Wychowanie
(1)
Psychologia Wychowawcza
(1)
Społeczeństwo i Polityka
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
Szkoła Zawodowa
(1)
Wychowanie Muzyczne w Szkole
(1)
Wychowanie Na Co Dzień
(1)
Wychowanie Techniczne w Szkole
(1)
Wychowawca
(1)
Zawodowiec
(1)
Zeszyty Szkolne
(1)
374 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72617 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20626 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20106 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18580, 18579 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21996 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15109, 15111, 15113, 15110, 15535, 15537, 15112, 15536 (8 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 09861, 08429 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15728, 39105 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54488, 20998, 20997, 21679, 21680 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16555, 74746 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30878, 13175, 13174 (3 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 08961 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12584 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Drogowskazy (w) Edukacji)
Polecamy publikację autorstwa Bogusława Śliwerskiego i Michała Plucha pt. Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego w ramach serii wydawniczej „Drogowskazy (w) Edukacji”. Nie pisalibyśmy tej książki, gdybyśmy byli przekonani, że rozwój polskiej edukacji zmierza w dobrym kierunku. Niestety, już nawet najlepsi nauczyciele, najbardziej oddani kształceniu dzieci i/lub młodzieży mają poczucie straconych kilkudziesięciu lat własnej pracy, zaangażowania i poświęcenia. Uczniom szkoła kojarzy się z nudą, straconym czasem, poczuciem bezsensu, promowaniem konformizmu i oportunizmu. Są też tacy, którzy przywykli traktować szkołę jako konieczność, którą trzeba zaliczyć i szybko o niej zapomnieć. Poczucie bezsilności towarzyszy również rodzicom, którzy pytając swoje dzieci o to, co było w szkole, często słyszą – jakże wymowne – NIC!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116709 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52943 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85432 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41018 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57452 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty. T.3 / red. Anna Janus-Sitarz)
Trzeci tom z serii äEdukacja nauczycielska polonistyö: Doskonalenie warsztatu nauczyciela polonisty powstał we współpracy metodyków, pedagogów i psychologów, którzy piszą o specyficznych trudnościach w uczeniu się dzieci, rozmaitych zaburzeniach ich zachowań, o problemie nieczytania przez uczniów lektur szkolnych, a także lekceważeniu kultury wysokiej i tradycji historycznej. Artykuły przynoszą konkretne rady, dotyczące diagnozowania i terapii wobec dziecka dyslektycznego, pracy w klasach integracyjnych i radzenia sobie z agresją uczniów. Autorzy podają propozycje sposobów kształcenia sprawności czytania i rozumienia czytanego tekstu, walki z brykami, stwarzania sytuacji motywujących do lektury, rozwijania fascynacji czytelniczych, organizacji procesu nauczania: planowania, zadawania pracy domowej, stawiania pytań, oceniania prac pisemnych. Poddają krytyce różne style nauczania, zachęcają polonistów do kultury dialogu i doskonalenia warsztatu interpretatora tekstu literackiego oraz do rozwijania własnej twórczości w roli autorów programów nauczania, podręczników szkolnych i innych tekstów dydaktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49616 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38529 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44687 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63911 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwszy od dwudziestu lat, nowoczesny podręcznik podejmujący całościowo problematykę psychologii kształcenia w odniesieniu do polskiego systemu edukacji modelowy program nauczania psychologii - systematycznie weryfikowany i doskonalony w praktyce. Zawiera podstawową wiedzę z zakresu psychologii rozwoju dzieci i młodzieży, dobraną pod kątem potrzeb nauczycieli kształcących w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach średnich różnego typu; omówienie najważniejszych i najtrudniejszych problemów edukacyjnych wg wspólnego schematu teoretycznego: prezentacja konkretnego przypadku ilustrującego konkretny problem edukacyjny, wszechstronne i pogłębione naukowe wyjaśnienie problemu, ukazanie praktycznych implikacji wynikających z przedstawionej wiedzy i dotyczących praktycznych działań nauczycieli służących rozwiązaniu określonego problemu edukacyjnego; propozycje praktycznych działań i zastosowania wiedzy psychologicznej w praktyce edukacyjnej; elementy ułatwiające przyswojenie wiedzy: schematy, wykresy, ramki, wyróżnienia definicji i najważniejszych pojęć. Podręcznik przeznaczony dla studentów pedagogiki i kierunków nauczycielskich, studentów innych kierunków, którzy starają się o uzyskanie uprawnień pedagogicznych, nauczycieli, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę, pedagogów i psychologów szkolnych, wychowawców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108210 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103817 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47593 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38111 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31665 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44320 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63381 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63382 P 2,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Redaktorowi, profesorowi Wiktorowi Żłobickiemu, z całą pewnością udało się zgromadzić w tomie takie egzemplifikacje transgresji w edukacji, które – jak wyeksponował to we wstępie – „są stałym elementem edukacji w wymiarze nie tylko grupowym, ale także jednostkowym/ indywidualnym, i towarzyszą człowiekowi na różnych etapach jego życia, dając szanse na rozwój, lecz stanowiąc również o barierach, które ów rozwój utrudniają czy wręcz uniemożliwiają”. Mamy tutaj przy tym do czynienia – jak pisze słusznie redaktor – z „edukacją, która przybiera formę swoistej gry o wykorzystanie potencjału rozwojowego jednostki”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110216/T.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46212 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to książka, która w sposób lekki i przystępny prowadzi czytelnika przez istotne problemy prawne związane z codziennie realizowanymi zadaniami, pomagając je zrozumieć i rozwiązać zgodnie z literą prawa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102783 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49654 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31332 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43995 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106073 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38908 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32262 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45069 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64117, 64694, 64693 (3 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podjęta tematyka rozważań sytuuje się na styku dwóch dużych obszarów dociekań pedagogicznych. Z jednej strony obejmuje problem pedeutologiczny, dociekając, w jakie kompetencje powinien być wyposażony współczesny nauczyciel, z drugiej zaś – aktualne problemy teorii wychowania estetycznego przez zawężenie podmiotu badań do nauczycieli muzyki. W pierwszej rozdziale skoncentrowano się na roli technologii informacyjno-komunikacyjnej we współczesnej pedagogice, ze specjalnym uwzględnieniem edukacji estetycznej, co każe również zastanowić się nad obecnością nowych mediów w sztuce. Przedstawione są tu stanowiska zarówno pedagogów, jak i teoretyków sztuki (tu głównie Ryszarda W. Kluszczyńskiego) na temat udziału nowych mediów w obydwu rozpatrywanych obszarach. Drugi rozdział dotyczy pojęcia kompetencji informatycznych nauczyciela muzyki. Opisano w nim kompetencje oraz poddano analizie dokumenty określające postulowany stan kompetencji informatycznych nauczycieli muzyki, a także ich naturalne rozwinięcie, jakim są programy kształcenia kandydatów na nauczycieli muzyki w uczelniach regionu łódzkiego. W kolejnym rozdziale zawarto metodologię badań, zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Oprócz przedmiotu badań, celów, metod, technik, narzędzi, omówiono również samą organizację badań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Lektura książki zaprasza Czytelników, a niejednokrotnie zmusza, do krytycznego i twórczego myślenia. Jest okazją do głębszej refleksji o charakterze pedeutologicznym nad istotą, specyfiką i przemianami profesji nauczycielskiej szczebla przedszkolnego i klas początkowych. Daje możliwość pełniejszego samodzielnego namysłu, skłaniając jednocześnie do formułowania własnych sądów, a także stawiania kolejnych pytań. Bogactwo idei, propozycji oraz refleksji zawartych w książce może stanowić niewyczerpane źródło problemów do dyskusji na nauczycielskim forum, a także cennych inspiracji przydatnych Czytelnikom na wielu różnych polach działania. Książka adresowana jest nie tylko do nauczycieli akademickich, odpowiedzialnych za proces preparacji zawodowej specjalistów wczesnej edukacji, nauczycieli przedszkola i klas początkowych oraz studentów, ale także do pracowników administracji oświatowej, kreujących na własnym terenie politykę oświatową. Z recenzji profesor Gabrieli Kapicy
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82041 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39927 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31893, 31892 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29062 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38556 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55190 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Oddajemy do rąk Czytelników książkę ze świadomością, iż podjęte w niej tematy warto potraktować jako punkt wyjścia do dalszych, własnych studiów i poszukiwań. Opracowanie teoretyczne oraz analiza wyników badań nauko¬wych umożliwi orientację w rzeczywistości pedagogicznej, a także pozwoli na wytyczenie optymalnych perspektyw zmian dotyczących edukacji dziecka. Ze Wstępu Elżbiety Jaszczyszyn i Jolanty Szada-Borzyszkowskiej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38327 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46719 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Monografia jest przede wszystkim zapisem innowacyjnych praktyk edukacyjnych, eksperymentów i propozycji rozwiązań szkolnych w zwykłej, codziennej praktyce, mogących stanowić o sile tej książki. Nie tyle bowiem chodzi dziś o budowanie teoretycznych podstaw, które na nic się zdają w szkolnej rzeczywistości, ile o umiejętność wejścia w ponowoczesną oraz nowomedialną rzeczywistość, dotykającą wszystkich przestrzeni życia codziennego (w tym edukacji) i odnalezienie się w niej. Publikacja z pewnością dowodzi tego, że to nie systemowe rozwiązania, ale oddolne poszukiwania poszczególnych praktyków są ratunkiem dla współczesnej edukacji […]. Dzięki nauczycielom, którzy poszukują przestrzeni porozumienia z młodymi ludźmi, zachodzi zmiana. Na razie jest ona niewidoczna, bo dokonuje się po cichu, pokątnie, niesystemowo, w cieniu zwyczajnych lekcji, ale obejmuje coraz większą rzeszę nauczycieli i pedagogów, którym zależy, którym się chce. Z recenzji prof. dr. hab. Adama Regiewicza
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej