Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(138)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(125)
Artykuły
(12)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Publikacje naukowe
(6)
E-booki
(4)
Poradniki i przewodniki
(4)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(205)
wypożyczone
(11)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(52)
Czytelnia Piła
(4)
Wypożyczalnia Chodzież
(33)
Czytelnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(33)
Wypożyczalnia Trzcianka
(18)
Czytelnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(24)
Czytelnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(30)
Czytelnia Wągrowiec
(13)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Rządca Robert Artur
(11)
Ury William
(8)
Fisher Roger
(6)
Patton Bruce
(4)
Ehrlich Andrzej
(3)
Stoner James Arthur Finch
(3)
Armstrong Michael
(2)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(2)
Hauk Diemut
(2)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(2)
Kamińska-Radomska Irena
(2)
Kostera Monika
(2)
Myśliwiec Grzegorz
(2)
Nierenberg Gerard I
(2)
Nęcki Zbigniew
(2)
Stelmach Jerzy
(2)
Stępniewski Jan
(2)
Uniszewski Zdzisław
(2)
Wankel Charles
(2)
Wujec Paweł
(2)
Żurakowski Filip
(2)
Adamczyk Józef
(1)
Al-Noorachi Muzahim
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Bakalarski Krzysztof
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Bakuła Kordian
(1)
Baranowski Marian
(1)
Bartkowiak Ryszard
(1)
Bercoff Maurice A
(1)
Biegaj Agnieszka
(1)
Binsztok Aleksander
(1)
Birkenbihl Vera F
(1)
Bogucka Jolanta
(1)
Boksa Adam
(1)
Boksa Ewa
(1)
Borkowska Stanisława
(1)
Brożek Bartosz
(1)
Brożek Bartosz (1977- )
(1)
Brożek Michał
(1)
Bryła Jolanta
(1)
Brzezicka Ilona
(1)
Budzińska Nadia
(1)
Błachnio Aleksandra
(1)
Cenker Ewa Małgorzata
(1)
Chałupczak Henryk
(1)
Chełpa Stanisław
(1)
Chmielecki Michał
(1)
Chojnacka Magdalena
(1)
Chrąchol-Barczyk Urszula
(1)
Cichawa Paweł
(1)
Ciekanowski Zbigniew
(1)
Dąbrowski Paweł Józef
(1)
Fiszer Józef
(1)
Folta Maria
(1)
Freeman R. Edward
(1)
Frąckowiak-Świtkowska Marzena
(1)
Galor Zbigniew
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Gawroński Krzysztof
(1)
Gilbert Daniel R
(1)
Glinka Beata
(1)
Godlewska Aleksandra (1974- )
(1)
Goebel Urszula
(1)
Goryńska-Bittner Barbara
(1)
Gracz Leszek
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Górska Grażyna
(1)
Haber Lesław Henryk
(1)
Haffer Mirosław
(1)
Hamer Hanna
(1)
Heeper Astrid
(1)
Hocker Joyce L
(1)
Horzyk Adrian (1973- )
(1)
Höffner Marta
(1)
Ilich John
(1)
Jabłońska-Bonca Jolanta
(1)
Jankowski Piotr
(1)
Jarco Jerzy
(1)
Jaros Agnieszka
(1)
Jastrzębska-Smolaga Halina
(1)
Kalisz Anna
(1)
Kamiński Jacek
(1)
Kanarek Piotr
(1)
Karaszewski Włodzimierz
(1)
Karpus Zbigniew
(1)
Karrass Gary
(1)
Karsznicki Krzysztof
(1)
Kałucki Krzysztof
(1)
Kimball Bob
(1)
Klimowicz Magdalena
(1)
Koch-Kozioł Marta
(1)
Korenik Stanisław
(1)
Kowalczyk Elżbieta
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Koziński Bartosz
(1)
Kościuk Zbigniew
(1)
Kryza Joanna
(1)
Krzyminiewska Grażyna
(1)
Król Teresa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(46)
2000 - 2009
(47)
1990 - 1999
(41)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(141)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(124)
nieznany (po)
(16)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Nauczyciele języka polskiego
(4)
Pedagodzy
(4)
Dyrektorzy szkół
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Doradcy zawodowi
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Sportowcy
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Temat
Negocjacje
(129)
Kadry
(15)
Konflikt
(15)
Zarządzanie
(15)
Komunikacja społeczna
(14)
Komunikacja interpersonalna
(8)
Komunikacja niewerbalna
(8)
Przedsiębiorstwo
(8)
Globalizacja
(7)
Marketing
(7)
Motywacja
(7)
Przywództwo
(7)
Psychologia społeczna
(7)
Stosunki interpersonalne
(7)
Etyka biznesu
(6)
Komunikacja werbalna
(6)
Organizacja
(6)
Autoprezentacja
(5)
Decyzje
(5)
Innowacje
(5)
Jakość
(5)
Mediacja (socjologia)
(5)
Motywacja pracy
(5)
Dyskusja
(4)
Etyka
(4)
Konflikt społeczny
(4)
Konkurencja
(4)
Manipulacja (psychol.)
(4)
Menedżerowie
(4)
Praca
(4)
Reklama
(4)
Rozwiązywanie konfliktów
(4)
Zachowanie
(4)
Zarządzanie jakością
(4)
Zarządzanie strategiczne
(4)
Agresywność
(3)
Interakcje społeczne
(3)
Internet
(3)
Inwestycje zagraniczne
(3)
Komunikacja
(3)
Komunikacja międzykulturowa
(3)
Konsumenci (ekon.)
(3)
Kontrola
(3)
Mediacja (prawo)
(3)
Nauczyciele
(3)
Organizacje
(3)
Polska
(3)
Praca zespołowa
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Przedsiębiorczość (postawa)
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(3)
Public relations
(3)
Płeć
(3)
Retoryka
(3)
Savoir-vivre
(3)
Strategia
(3)
Systemy informacyjne
(3)
Techniki sprzedaży
(3)
Uczucia
(3)
Zachowanie prospołeczne
(3)
Zarządzanie oświatą
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Asertywność
(2)
Atrakcyjność interpersonalna
(2)
Ekonomia
(2)
Elektroenergetyka
(2)
Empatia
(2)
Etyka zawodowa
(2)
Godzina wychowawcza
(2)
Grupy nacisku
(2)
Handel
(2)
Handel międzynarodowy
(2)
Informacja
(2)
Jakość produktu
(2)
Kariera
(2)
Konformizm
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Marketing elektroniczny
(2)
Mentoring
(2)
Metodologia
(2)
Miłość
(2)
Nadzór korporacyjny
(2)
Negocjacje biznesowe
(2)
Opieka społeczna
(2)
Organizacja ucząca się
(2)
Perswazja
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Policja
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Przyjaźń
(2)
Przyjęcia okolicznościowe
(2)
Psychologia
(2)
Płaca
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rozmowa kwalifikacyjna
(2)
Rynek pracy
(2)
Samoakceptacja
(2)
Samokontrola (psychol.)
(2)
Temat: dzieło
Zemsta
(1)
Temat: czas
2001-
(13)
1989-
(2)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Chiny
(1)
Negocjacje
(1)
Rosja
(1)
Unia Europejska
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(12)
Poradniki
(9)
Podręczniki akademickie
(8)
Artykuł z czasopisma fachowego
(6)
Poradnik
(6)
Podręcznik
(3)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Dokument audiowizualny
(1)
Encyklopedie
(1)
Film edukacyjny
(1)
Korespondencja urzędowa
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
kwestionariusz D. Kolba
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Zarządzanie i marketing
(9)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Językoznawstwo
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(3)
Dyrektor Szkoły
(2)
Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej
(2)
Polonistyka
(2)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
Życie Szkoły
(1)
142 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Kultura biznesu : normy i formy / Irena Kamińska-Radomska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - 381, [1] s. : il. kolor. ; 24 cm.
Kultura biznesu jest szerokim zagadnieniem dotyczącym zachowań ludzkich w sytuacjach służbowych. Jest pojęciem rozleglejszym niż etykieta. Etykieta to jedynie zbiór zasad, właściwych zachowań w życiu zawodowym i społecznym. Jest międzynarodowo uznanym systemem kurtuazji, który służy tworzeniu, utrzymaniu i normowaniu stosunków międzyludzkich w sytuacjach służbowych. Kultura w biznesie obejmuje natomiast i same zasady, ich opis, i zastosowanie tych zasad w życiu zawodowym. Ujmując to inaczej, etykieta to... czytaj więcej zasady, które mówią, jak powinno być, a kultura biznesu to stan faktyczny, zarówno obecnie, jak i w przeszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104732 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44438 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82272, 85255, 82274, 82273 (4 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39657, 49372 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31702 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66859 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32611 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32261 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacja społeczna w swych różnych obliczach kształtuje naszą cywilizację i kulturę, oddziałując na kształt i zasięg uznawanych norm, wzorców zachowań, idei. Nowe jej formy i technologie kreują inne niż dotąd sposoby naszego postępowania - indywidualnego i zbiorowego. Wydaje się, że mają one większe znaczenie w budowaniu oblicza współczesnych społeczeństw, niż wola i dążenia ludzi, czyniąc nas niewolnikami informacji, technicznych środków jej przekazu oraz niezależnych od naszej woli źródeł informacji. Do takiego oblicza rzeczywistości pewnie większość z nas zdążyła się przyzwyczaić. Jednak czy zastanawiamy się nad tym na ile komunikacja, stan kompetencji komunikacyjnych, rola jaką komunikacja odgrywa albo może odgrywać w życiu społecznym, powiązane są z dążeniem do tego, by lepsza była jego jakość? By lepiej, bogaciej żyć? Co może łączyć komunikację z procesami rozwoju? Dlaczego rozwój miałby w jakikolwiek sposób wiązać się ze sposobami komunikowania się ludzi? Czy od rozmawiania, informowania, nauczania, przekonywania może przybywać bogactwa? To niektóre z pytań jakie stawia w tej publikacji jej Autor. Poszukując na nie odpowiedzi prowadzi Czytelnika w świat dialogu i jego uwarunkowań politycznych, edukacyjnych i społecznych istniejących w naszym kraju. Podpowiada również, jak kształtować nasze osobiste kompetencje komunikacyjne, by dobrze z nich korzystać dla pożytku własnego i ogółu. Poznajemy też sprawczą moc kreatywnego myślenia wspólnot ludzkich oraz warunki pozwalające na pojawienie się twórczej wartości kapitału społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107886 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49100 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39669 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45608 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65182 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to książka, która w sposób lekki i przystępny prowadzi czytelnika przez istotne problemy prawne związane z codziennie realizowanymi zadaniami, pomagając je zrozumieć i rozwiązać zgodnie z literą prawa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102783 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49654 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31332 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43995 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60116 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58073 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104183 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38180 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44361 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55861 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prawo dla Przedsiębiorców.)
Celem książki jest zmiana wizerunku osób, instytucji, środowisk zaangażowanych w procesy lobbingowe. Autorzy udowadniają, że działalność lobbingowa powinna i może być prowadzona w świetle prawa i w zgodzie z zasadami etyki. Podają wiele praktycznych wskazówek dla osób, które chcą profesjonalnie zajmować się lobbingiem, np. współpracując przy realizacji kampanii – bez znajomości podstawowych zagadnień teorii i praktyki lobbingu współpraca taka jest bardzo trudna czy wręcz niemożliwa. Wiele uwagi poświęcają również kwestii lobbingu w Unii Europejskiej, wskazując na niedostateczną aktywność polskich przedstawicieli w tym obszarze. Książka przybliży Czytelnikom zagadnienia związane z rzecznictwem gospodarczym, a przede wszystkim przekona, że współczesna gospodarka nie może skutecznie funkcjonować bez działań lobbingowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101861 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46738, 44057 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98703, 98704 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45990 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30408 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44631 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85897 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29664 (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29663 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46759 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42251 p (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka obejmuje wszystkie klasyczne zagadnienia składające się na tę dyscyplinę oraz zagadnienia relatywnie nowe, takie jak kwestie różnic płci, nowych mediów, miłości i władzy. Napisana jasnym i barwnym językiem skupia się na prawidłowościach rządzących ludzką psychiką i postępowaniem. Pokazuje, w jak fascynujący sposób psychologia społeczna odpowiada na pytanie, kim jest człowiek i na czym polega jego społeczna natura. Bogdan Wojciszke - profesor psychologii, dziekan sopockiego wydziału Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, fellow (z wyboru) Association of Psychological Science, członek korespondent PAN. Jego zainteresowania badawcze obejmują zagadnienia psychologii społecznej - spostrzeganie i ocenianie ludzi, oceny moralne, dynamika bliskich związków uczuciowych, kultura narzekania, następstwa sprawowania władzy i treść poglądów na świat społeczny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103695 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47544 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38110 (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31663 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44289 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63390 P 5,6 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Współcześnie przedsiębiorcy coraz odważniej definiują swoje cele biznesowe w skali międzynarodowej. Aby je skutecznie realizować, a także sprostać potrzebom i oczekiwaniom konsumentów, muszą dokładnie rozpoznać zarówno własne zasoby i możliwości, jak i otoczenie zewnętrzne – zjawiska oraz procesy, które mają wpływ na realizowanie podstawowych funkcji przedsiębiorstwa. Do podjęcia decyzji o kierunku umiędzynarodowienia kluczowe są informacje o strukturze i cechach charakterystycznych potencjalnego rynku, a także umiejętność przetwarzania i analizowania takiej wiedzy. Konieczna wydaje się zatem znajomość wachlarza metod i technik badawczych, dzięki którym firma poznaje otoczenie międzynarodowe, staje się elastyczna i otwarta na podejmowanie ciągłych wyzwań. Głównym celem monografii jest prezentacja wybranych zasad prowadzenia międzynarodowych badań rynkowych i marketingowych ułatwiających rozpoznanie makro- i mikrootoczenia firmy oraz podjęcie decyzji o ekspansji zagranicznej. Publikacja zawiera nie tylko typowo akademickie rozważania, ale pokazuje także, jak wyglądają badania zagranicznego otoczenia firmy, oparte na źródłach wtórnych, na przykładzie rynku niemieckiego. Odbiorcami książki mogą być m.in. akademicy, studenci kierunków ekonomicznych i zarządzania, w tym specjalności o profilu międzynarodowym, czy kadra menadżerska. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 W numerze [Contents]: Małgorzata Niesiobędzka : Relacje podatnik – państwo jako predyktory moralności podatkowe [Taxpayer – state relations as predictors of fiscal morality], s. 123–132; Łukasz Jochemczyk, Andrzej Nowak : Sekret zmarnowanego czasu – dynamika budowania współdzielonej rzeczywistości w negocjacjach [The secret of wasted time: Dynamics of creating shared reality during the negotiation process], s. 133–143; Krzysztof Korzeniowski : O dwóch psychologicznych przesłankach myślenia spiskowego. Alienacja i autorytaryzm [On two psychological determinants of conspiratorial thinking: Alienation and authoritarianism], s. 144–154; Dorota Szczygieł, Róża Bazińska, Roma Kadzikowska-Wrzosek, Sylwiusz Retowski : Praca emocjonalna w zawodach usługowych – pojęcie, przegląd teorii i badań [Emotional labor in service roles – conceptualization, theories and research], s. 155–166; Katarzyna Cantarero : Wykrywanie kłamstwa w komunikacji interpersonalnej [Detecting deceit in interpersonal communication], s. 167–176.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja zawiera podstawowe pojęcia teorii decyzji, teorii wartości i użyteczności, optymalizacji wielokryterialnej, teorii gier i metod wspomagania negocjacji, które mają decydujące znaczenie dla umiejętnego konstruowania systemów wspomagania decyzji. Autor omawia również metody zastosowań optymalizacji we wspomaganiu decyzji, które pozwalają decydentowi czy użytkownikowi systemu wspomagania decyzji na zachowanie możliwie maksymalnej suwerenności. Komputerowe wspomaganie decyzji jest dziś dziedziną bardzo szeroką ze względu na stosowane podejścia teoretyczne i metodyczne oraz dziedziny i metodykę zastosowań. Ponieważ wspomaganie decyzji zawsze obejmuje automatyzację pewnych etapów czy czynności w procesie decyzyjnym, nieuchronny jest spór o zakres i prawomocność takiej automatyzacji. Autor książki reprezentuje w tym sporze bardziej praktyczny i psychologiczny punkt widzenia (oparty na ponad 40-letnim doświadczeniu w tej dziedzinie), podkreślając rolę decydenta lub użytkownika systemu wspomagania decyzji oraz znaczenie jego intuicji i zakładając, że może on być wprawdzie wspomagany przez automatyzację niektórych etapów procesu decyzyjnego, ale powinien suwerennie i w pełni świadomie dokonywać ostatecznego wyboru decyzji. Do grupy metod optymalizujących systemy wspomagania decyzji należą m.in. interaktywne systemy wspomagania decyzji, oparte na optymalizacji wielokryterialnej, szeroko omówione w książce. Basic concepts of the decision theory, theory of value and utility, multi-criteria optimization, game theory and methods of supporting negotiations that are essential for skillful construction of decision support systems. The author describes the methods of optimization applications in decision support that allow the decision maker or the user of the decision support system to maintain the maximum autonomy possible.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy numer jest ukierunkowany na problematykę innowacji w jej poszczególnych obszarach tematycznych z uwzględnieniem uwarunkowań i determinant zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Celem jest prezentacja poglądów i badań specjalistów zajmujących się teorią i praktyką szeroko rozumianych innowacji, reprezentujących różne dyscypliny naukowe, instytucje i doświadczenie zawodowe, jak też inspirowanie dalszych analiz i działań. W treści publikacji wyróżniono kilka nurtów, w których pomieszczono artykuły omawiające wybrane problemy innowacji. Pierwszy nurt obejmuje rozważania na temat innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem otoczenia instytucjonalnego. Wątki badawcze poruszane w prezentowanych tekstach dotyczą szerokiego spektrum innowacji w procesie zarządzania, a mianowicie kontekstu nadzoru właścicielskiego, strategii zarządzania, modeli biznesowych, negocjacji, sposobu finansowania działalności innowacyjnej czy przedsiębiorczości. W ramach tego nurtu przedstawiono również genezę polityki innowacyjnej krajów rozwijających się na przykładzie Indii. Nurt drugi został zawężony do problematyki innowacji w zarządzaniu organizacjami należącymi do sektora usług turystycznych. Innowacyjność organizacji działających w obszarze turystyki jest przedmiotem coraz większego zainteresowania zarówno badaczy, jak i praktyków gospodarki turystycznej. Wynika to z poszukiwania innowacyjnych rozwiązań przez firmy specjalizujące się w turystyce, ale też ze wzrostu oczekiwań klientów. Kolejny nurt oscyluje wokół problematyki zarządzania wiedzą w kontekście metodologii zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa ukierunkowanego na generowanie postępu naukowego, technicznego, ekonomicznego i organizacyjnego. Obejmuje on także kwestie zarządzania wiedzą w obszarach zarządzania jakością, polityki informacyjnej czy analizy instrumentów wspomagających zarządzanie wiedzą w urzędach administracji samorządowej. Interesującym ujęciem zagadnienia innowacji w organizacjach jest wątek badawczy dotyczący dydaktyki kognitywnej w kontekście nowatorskich metod badawczych, w dziedzinie metodyki prowadzenia prac badawczych. Niniejsza publikacja powinna być inspiracją do dalszych badań i rozważań na temat potencjału innowacyjnego, zdolności innowacyjnej, działalności innowacyjnej czy innowacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej