Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(102)
IBUK Libra
(7)
Forma i typ
Książki
(90)
Artykuły
(11)
E-booki
(7)
Publikacje naukowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Druki ulotne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(212)
wypożyczone
(23)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(50)
Czytelnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(26)
Czytelnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(43)
Czytelnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(33)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(42)
Czytelnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(18)
Czytelnia Wągrowiec
(9)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Gawęcki Jan
(4)
Abraham Suzanne
(3)
Brytek-Matera Anna
(3)
Czepczor-Bernat Kamila
(3)
Grójec Maciej
(3)
Oblacińska Anna
(3)
Woynarowska Barbara
(3)
Bajerska Joanna
(2)
Grzymisławski Marian
(2)
Głębocka Alicja
(2)
Izydorczyk Bernadetta
(2)
Jablow Martha M
(2)
Jarosz Mirosław
(2)
Krzelowska Magdalena
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Kłosiewicz-Latoszek Longina
(2)
Llewellyn-Jones Derek
(2)
Przylipiak Mirosław
(2)
Rolska Monika
(2)
Rolski Wojciech
(2)
Roszkowski Wojciech
(2)
Szurowska Beata
(2)
Tatoń Jan
(2)
Ziółkowska Beata
(2)
Żołądź Jerzy A
(2)
Adach Zdzisław
(1)
Aden Diana
(1)
Anastopoulos Arthur D
(1)
Babicz-Zielińska Ewa
(1)
Baranowski Marcin
(1)
Basińska Małgorzata Anna
(1)
Baturo Wojciech
(1)
Boniecka Klaudia
(1)
Borowski Włodzimierz
(1)
Brud Władysław S
(1)
Brzenczek-Owczarzak Wioletta
(1)
Brzostowska Anna
(1)
Bąk-Sosnowska Monika
(1)
Cash Hilarie
(1)
Celebańska Diana
(1)
Chantereau Hélene
(1)
Cieślak Beata
(1)
Ciszkowska Ewa
(1)
Coulombe Nikita S
(1)
Cungi Charly
(1)
Cwojdzińska Anna
(1)
Dragan Wojciech Łukasz
(1)
Duda Krzysztof
(1)
Dukowicz Agata
(1)
Dziedzicka Katarzyna
(1)
Dąbrowska Agnieszka
(1)
Dąbrowski Zbigniew
(1)
Exel Wolfgang
(1)
Fontaine Ovide
(1)
Foreyt John Paul
(1)
Frontczak Dorota
(1)
Frączyk Małgorzata
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Gawor Agnieszka
(1)
Godlewska Zofia
(1)
Goodrick G. Ken
(1)
Gortat Mateusz
(1)
Grabowska Anna
(1)
Grad Wanda
(1)
Grassi Bruno
(1)
Grimm Hans-Ulrich
(1)
Grzesiuk Lidia
(1)
Gschnait Fritz
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Górski Jan
(1)
Hirszel Krzysztof
(1)
Inchauspé Jessie
(1)
Jagielska Gabriela
(1)
Jakubowska Agata
(1)
Jamrógiewicz Marta
(1)
Janus Katarzyna
(1)
Jegier Anna
(1)
Jelonek Anna
(1)
Jodkowska Maria
(1)
Johnson Colin
(1)
Kaczorowska Maria
(1)
Kazdin Alan E
(1)
Kierebiński Czesław
(1)
Klimas Leszek
(1)
Klimkiewicz Robert
(1)
Klukowski Krzysztof
(1)
Kokot Franciszek
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Konopacka-Brud Iwona
(1)
Kowalski Mirosław
(1)
Krawczak Małgorzata
(1)
Krawczyński Marian
(1)
Kucewicz Katarzyna
(1)
Lamcha-Grynberg Junona
(1)
Leitch Margaret
(1)
Lewis David
(1)
Leyk Anna
(1)
Lieberman David J
(1)
Litwin Mieczysław
(1)
Llewelyn-Jones Derek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(47)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(27)
Kraj wydania
Polska
(109)
Język
polski
(109)
Odbiorca
Lekarze
(4)
Biblioterapeuci
(3)
Coachowie
(3)
Dorośli
(3)
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy szkolni
(3)
Psycholodzy szkolni
(3)
Rodzice
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Psycholodzy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Sportowcy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Kosmetolodzy
(1)
Kosmetyczki i kosmetycy
(1)
Pedagodzy
(1)
Psychiatrzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Otyłość
(96)
Odżywianie
(35)
Anoreksja
(18)
Bulimia
(17)
Nadwaga
(12)
Dietetyka
(11)
Agresywność
(10)
Otyłość dzieci i młodzieży
(10)
Dziecko
(9)
Psychoterapia
(9)
Lęk
(8)
Alkoholizm
(7)
Depresja psychiczna
(7)
Młodzież
(7)
Osobowość
(7)
Stres
(7)
Uczniowie
(7)
Autyzm
(6)
Edukacja zdrowotna
(6)
Nowotwór
(6)
Osteoporoza
(6)
Poczucie własnej wartości
(6)
Schizofrenia
(6)
Uczucia
(6)
Zespół ADHD
(6)
Cukrzyca
(5)
Mukowiscydoza
(5)
Narkomania
(5)
Nałóg
(5)
Padaczka
(5)
Promocja zdrowia
(5)
Alergia pokarmowa
(4)
Chorzy
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Kobieta
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Ludzie starzy
(4)
Muzykoterapia
(4)
Myślenie
(4)
Nauczyciele
(4)
Niedorozwój umysłowy
(4)
Niepełnosprawni
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Obraz własnego ciała
(4)
Osoby otyłe
(4)
Pamięć
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Przemoc
(4)
Rodzice
(4)
Starzenie się
(4)
Uczenie się
(4)
Zaburzenia odżywiania
(4)
Zdrowe odżywianie
(4)
Śmierć
(4)
Dogoterapia
(3)
Dojrzałość szkolna
(3)
Domy dziecka
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko chore
(3)
Głusi
(3)
Jąkanie
(3)
Język migowy
(3)
Kobieta ciężarna
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Kultura fizyczna
(3)
Mowa
(3)
Nastolatki
(3)
Nauczanie
(3)
Nerki
(3)
Nerwice
(3)
Niedożywienie
(3)
Niepełnosprawni umysłowo
(3)
Niepełnosprawność
(3)
Nikotyna
(3)
Odchudzanie
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Pomoc psychologiczna
(3)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(3)
Potrawy dietetyczne
(3)
Pracoholizm
(3)
Profilaktyka zdrowotna
(3)
Psychologia
(3)
Serce
(3)
Sieroctwo
(3)
Socjalizacja
(3)
Sport
(3)
Spostrzeganie
(3)
Starość
(3)
Stwardnienie rozsiane
(3)
Subkultura
(3)
Terapia behawioralna
(3)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Układ trawienny
(3)
Wagary
(3)
Wykluczenie społeczne
(3)
Wysiłek fizyczny
(3)
Zachowanie
(3)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(3)
Zespół Downa
(3)
Temat: czas
2001-
(10)
2001-0
(1)
Gatunek
Poradniki
(11)
Wydawnictwa popularne
(8)
Artykuł z czasopisma fachowego
(7)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(7)
Podręczniki
(5)
Poradnik
(5)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(4)
Monografia
(4)
Przepisy kulinarne
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Encyklopedie
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Fotografia
(1)
Gry komputerowe
(1)
Jadłospis
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Program nauczania
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(12)
Psychologia
(12)
Edukacja i pedagogika
(8)
Kulinaria
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Tytuł czasopisma
Charaktery
(3)
Dyrektor Szkoły
(2)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(2)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(1)
Głos Pedagogiczny
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
Życie Szkoły
(1)
109 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wielowątkowa publikacja nie ukazuje pełnego obrazu całożyciowej edukacji człowieka. Stanowi jednak, w naszym zamyśle, mapę wybranych problemów dotyczących edukacji w różnych fazach życia człowieka w zgodzie z potrzebami jednostek i społeczeństwa. Mamy nadzieję, że zostanie przyjęta jako głos w dyskusji nad potrzebą całożyciowej edukacji i potraktowana jako otwarcie listy związanych z nią problemów. Nie dajemy sobie prawa do czynienia jakichkolwiek rozstrzygnięć. Jeśli publikacja ta zainspiruje kogoś do refleksji lub dyskusji, będziemy mieli poczucie satysfakcji i potwierdzenie zasadności naszych teoretyczno-empirycznych poszukiwań. [Fragment Wstępu]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103291 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47715 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37759 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32093 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44708 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63061 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106552/T.3 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45127 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znaczenie edukacji zdrowotnej, zagadnień profilaktyki, szeroko rozumianej aktywności i działań prozdrowotnych wzrasta wraz ze zmianami cywilizacyjnymi, wymuszającymi zmianę nawyków, sposobu odżywiania, tempa życia i form aktywności. Autorzy starają się zgłębić aktualne tendencje w zakresie zachowań prozdrowotnych, zmian w stylu życia oraz stopnia świadomości zdrowotnej całych populacji i społeczności - dzieci, uczniów, osób dorosłych, przedstawicieli różnych grup zawodowych o różnych problemach zdrowotnych i sprawnościowych. Edukacja zdrowotna i profilaktyka w wielu zakresach stanowi obszar działań pedagogów i pracowników socjalnych, a przede wszystkim nauczycieli wszystkich poziomów, stąd głównie do tych grup zawodowych kierowana jest niniejsza publikacja. Niemniej styl życia oraz zachowania prozdrowotne pozostają w kręgu zainteresowań coraz liczniejszych grup.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104092 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38727 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31932 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44297 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63411 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwsza i jedyna na polskim rynku wydawniczym publikacja, w której Autorzy przekazują aktualną wiedzę na temat procesów inwolucyjnych i przedstawiają starość jako naturalny tok życia, który częściowo można zmienić tak, aby okres ten stał się pogodny, radosny i pełen nowych doświadczeń. W początkowych rozdziałach opisane są wybrane ogólnoustrojowe zjawiska związane ze starzeniem się organizmu, a w następnych - zmiany związane z wiekiem w poszczególnych narządach i układach. Omówiono m.in. narząd wzroku, narządy laryngologiczne, tkanki miękkie, kości, mięśnie szkieletowe, układ sercowo-naczyniowy, płuca, nerki, układ moczowo-płciowy, seksualność osób starszych, wybrane aspekty żywienia ludzi w podeszłym wieku itp. Jest także rozdział poświęcony aktywności ruchowej i znaczeniu ćwiczeń fizycznych w grupie osób w wieku starszym, który zawiera opis ćwiczeń wraz z ilustracjami. Książka napisana przez wybitnych specjalistów: lekarzy, biologów, fizjologów i fizjoterapeutów nie tylko dla osób mających szansę dożyć w dobrym zdrowiu sędziwego wieku, ale także dla obecnych i przyszłych studentów medycyny, biologii, fizjoterapii, wychowania fizycznego. Skorzystają z niej również praktykujący lekarze i fizjoterapeuci oraz wszyscy, którzy w swojej pracy zawodowej bądź w relacjach rodzinnych zamierzają pomagać ludziom starszym w ich drodze do osiągnięcia jak najwyższej jakości życia w schyłkowym okresie. Może być też przydatna dla pracowników opieki społecznej i władz administracji państwowej odpowiedzialnych za formułowanie polityki społecznej. Jest to więc publikacja dla wszystkich - dla różnych grup społecznych i wiekowych. O Autorach: redaktorzy naukowi to pracownicy naukowi AWF w Krakowie; 45 autorów to wybitni specjaliści w danych dziedzinach z różnych ośrodków naukowych całej Polski (większość z AWF w Krakowie, UJ, uniwersytety medyczne) m.in. dr hab. Anna Marchewka, profesor nadzwyczajny, Dziekan Wydziału Rehabilitacji Ruchowej AWF w Krakowie, Kierownik Katedry Rehabilitacji Klinicznej AWF w Krakowie. prof. dr hab. Zbigniew Dąbrowski, Kierownik Pracowni Patologii Narządu Ruchu AWF w Krakowie prof. dr hab. Jerzy Żołądź, Kierownik Katedry Fizjologii i Biochemii AWF w Krakowie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105301, 109074 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49250 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38790 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32766 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44856 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63730 P 7,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110122 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45194 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Żywienie człowieka to seria podręczników stanowiących wyczerpujące kompendia wiedzy z zakresu współczesnej nauki o żywieniu, dietetyki i zdrowia publicznego. Autorzy omówili: zasady i praktyczne wskazówki prawidłowego żywienia w różnych okresach życia; rolę żywienia w profilaktyce i leczeniu najczęściej występujących chorób, jak niedożywienie i otyłość, jadłowstręt i bulimia, choroby metaboliczne, choroby układu krążenia i pokarmowego, onkologiczne, alergie pokarmowe, intensywna terapia żywieniowa; żywienie pozajelitowe i dojelitowe; praktyczne wskazówki do żywienia człowieka chorego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104930/T.2 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36008 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44939 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to seria podręczników stanowiących wyczerpujące kompendia wiedzy z zakresu współczesnej nauki o żywieniu, dietetyki i zdrowia publicznego. Autorzy omówili: zasady i praktyczne wskazówki prawidłowego żywienia w różnych okresach życia; rolę żywienia w profilaktyce i leczeniu najczęściej występujących chorób, jak niedożywienie i otyłość, jadłowstręt i bulimia, choroby metaboliczne, choroby układu krążenia i pokarmowego, onkologiczne, alergie pokarmowe, intensywna terapia żywieniowa; żywienie pozajelitowe i dojelitowe; praktyczne wskazówki do żywienia człowieka chorego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108037/T.2 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 50855 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38934 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65605 P 15,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera unikatowe i zgodne z najnowszym stanem wiedzy informacje dotyczące procesów starzenia się i starości. Będzie pomocna profesjonalistom zajmującym się tymi zagadnieniami od strony teoretycznej, osobom wspomagającym czy też opiekującym się ludźmi w wieku senioralnym, jak i samym seniorom. Na uwagę zasługuje podjęcie tematyki z zakresu prawa, co umożliwi osobom starszym przebrnięcie przez gąszcz obowiązujących uregulowań normatywnych istotnych z punktu widzenia codziennego funkcjonowania seniora.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110898 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50174 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46617 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42521 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy w twojej rodzinie występowały przypadki raka piersi? Ktoś cierpiał na depresję, chorobę Alzheimera lub nadciśnienie tętnicze? A może rodziły się dzieci z wadami wrodzonymi? Wiele chorób ma podłoże genetyczne. Często pojawiają się one w kilku pokoleniach jednego rodu lub jednej rodziny. Jesteśmy w stanie uniknąć tych chorób. Potrafimy także złagodzić ich przebieg. Skuteczna walka z nimi zaczyna się od analizy medycznej historii rodziny i od poradnictwa genetycznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36303 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42409 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Otyłość wieku rozwojowego” to podsumowanie najbardziej aktualnej wiedzy dotyczącej przyczyn, diagnostyki, leczenia i zapobiegania nadwadze i otyłości. Od kilkudziesięciu lat eksperci alarmują, że nadmierna masa ciała to jeden z największych problemów zdrowotnych naszych czasów. Szczególnie niepokojące jest tempo w jakim przyrasta liczba otyłych dzieci – Polska jest jednym z krajów w których liczba ta zwiększa się najszybciej. Dziś nie ma wątpliwości, że nadwaga i otyłość to przyczyna wielu chorób, a problem ten coraz częściej staje się poważnym wyzwaniem w pracy lekarzy wszystkich specjalności. Szczególne wyzwanie stoi przed pediatrami – profilaktyka oraz rozpoczęcie leczenia na wczesnym etapie jest warunkiem skutecznego zatrzymania rozwoju nadwagi i otyłości u dziecka. To niezwykle ważne zadanie, bo nadmierny przyrost ilości komórek tłuszczowych w dzieciństwie jest procesem nieodwracalnym i przyczyną otyłości w kolejnych latach życia. „Otyłość wieku rozwojowego” to monografia, która wspiera pediatrów, lekarzy rodzinnych i każdego specjalistę spotykającego w codziennej praktyce pacjentów z nadwagą i otyłością. To również pierwszy tytuł wydany w ramach serii „Praktyka Pediatry”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia dotyczy ważnego i aktualnego zagadnienia leczenia i zapobiegania otyłości. Osoby otyłe, oprócz zwykle zdiagnozowanych problemów ze zdrowiem, mają również̇ problemy psychologiczne związane z poczuciem własnej wartości, atrakcyjności, ale też w relacjach społecznych czy na rynku pracy, co wpływa na jakość́ ich życia. W monografii Autorka wnikliwie opisała problematykę̨ nadwagi i otyłości oraz przedstawiła interesujące wyniki badań własnych, które miały na celu sprawdzenie, czy stosowanie różnych diet oraz uzyskany w ich wyniku spadek masy ciała mogą̨ stanowić́ o zdrowiu i zadowoleniu z życia kobiet otyłych i z nadwagą.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Słownik zawiera najważniejsze zagadnienia, pojęcia oraz terminy z dziedziny pedagogiki i psychologii, które zostały przedstawione w bardzo przystępny sposób. Publikacja ta pomoże w rozwiązaniu problemów szkolnych, jak również w pogłębianiu wiedzy na własny użytek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 103905 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47688 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47600 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38114 P (50) (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31930 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44292 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68124 P 2,1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych UNESCO UNICEF Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106760 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48566 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45256 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64221 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia UNESCO UNICEF Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39365 P. (50) (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
W prezentowanym kwartalniku NIT 3(14) zamieszczono osiem artykułów naukowych. W numerze NIT 1(12) 2014 opisano, w jaki sposób w publikacji należy prawidłowo przygotować punkt „Analiza wyników”. Wskazano, jak ważne jest umiejętne ilościowe przedstawienie uzyskanych własnych wyników oraz rezultatów badań o tematyce identycznej lub zbliżonej, wykonanych przez innych autorów. Kolejnym elementem składowym artykułu − jednym z najważniejszych, jest punkt zatytułowany „Dyskusja wyników”. Jeśli autor decyduje się na łączne przedstawienie w jednym punkcie analizy i dyskusji wyników, to po analizie ilościowej powinien dokonać analizy jakościowej według omówionych zasad. Konstrukcja punktu „Dyskusja wyników”, uważanego za najistotniejszą część artykułu, wymaga uprzedniego przygotowania. W praktyce pomocniczo wykorzystuje się w tym celu mapy klastrów, drzewo problemowe lub inne struktury organizacji. Konieczne jest logiczne uporządkowanie przemyśleń, bazujące na pojedynczych wynikach badań lub ich sekwencji. Autor powinien wskazać, jak uzyskane przez niego wyniki mają się do wyników otrzymanych przez innych badaczy, powinien określić, czy są one zbliżone, czy też występują między nimi różnice. Następnie bardzo cenne jest ustosunkowanie się do przyjętych opinii na omawiany temat, do tego, czy wyniki własne i innych autorów je potwierdzają lub też nie i dlaczego. Należy również określić, czy można, na bazie własnych wyników, zaproponować nowe wyjaśnienie rozpatrywanego zjawiska lub problemu. W dyskusji wyników powinna się znaleźć odpowiedź na analizowane pytania badawcze, postawione przez autora we wstępie, a także wytłumaczenie, jak wyniki potwierdzają te odpowiedzi i jak wpasowują się one w aktualny stan wiedzy na analizowany temat. W tej części artykułu powinna też być zawarta argumentacja przemawiająca za przyjęciem lub odrzuceniem hipotezy przyjętej we wstępie. Przedyskutowanie wyników własnych z wynikami innych autorów, próba interpretacji i wyjaśnienia stwierdzonych rozbieżności, sprzecznych wyników, obrona własnego stanowiska w kontekście postawionych pytań powinny stanowić wartość dodaną pracy. Istotne jest, aby unikać powtórzenia treści z poprzedniego punktu (tj. punktu zatytułowanego „Analiza wyników”). Jednakże, dokonując odpowiedzi na postawione pytania, należy poprzeć je uzyskanymi wynikami, odsyłając czytelnika do umieszczonych w tekście tabel lub rysunków. Dyskusja wyników powinna być napisana w formie zwięzłej; powinna być krótka i konkretna. Nie do przecenienia jest sekwencjonowanie informacji, tj. przedstawienie odpowiedzi dotyczącej zapytania problemowego, następnie przedstawienie stosownych wyników własnych je popierających, a także powołanie się na publikacje innych autorów. Znaczenie tego punktu jest bardzo duże, bo wskazuje na dojrzałość autora w podjęciu właściwie zaplanowanego eksperymentu, na jego umiejętności interpretacji wyników, przedstawienia własnych opinii, jak też właściwego przedyskutowania wyników własnych z wynikami innych autorów. Cenne jest też wskazanie ograniczeń i ewentualnych słabych punktów w publikacji w kontekście konieczności przeprowadzenia dalszych badań w celu ich wyjaśnienia. Prawidłowo zaprezentowana dyskusja wyników jest punktem wyjścia do napisania wniosków z pracy. Te, przedstawione w odpowiedniej hierarchii, nie mogą stanowić powtórzenia wyników badań własnych. Powinny być ich uogólnieniem, wskazaniem na istotne kwestie z nich wynikające, potwierdzeniem dotychczasowej wiedzy na dany temat. Należy w nich również wskazać na zagadnienia wymagające weryfikacji i/lub kontynuacji badań. Czytelnik powinien bowiem otrzymać jasną informację o tym, czego ważnego może się z treści artykułu dowiedzieć i jakie kwestie w nim zawarte mają charakter spekulatywny. Ważne jest też wyjaśnienie przez autora, na czym polega oryginalność podjętego przez niego problemu badawczego oraz uzyskanych wyników. W podsumowaniu badacz powinien się ustosunkować do postawionej hipotezy z zaznaczeniem, co przemawia za jej przyjęciem lub odrzuceniem. Rezultatem analizy jakościowej powinno być nakreślenie zadań do zrealizowania w kolejnych badaniach, mających na celu potwierdzenie hipotez badawczych. W dyskusji wyników nie powinno też zabraknąć cytowań autorów z literatury zarówno zagranicznej, jak i krajowej, w tym cytowanej w naszym kwartalniku NIT. Autorzy pracujący nad publikacją naukową powinni mieć świadomość konieczności zachowania spójności tematu pracy, celu, postawionej hipotezy, uzyskanych wyników i dyskusji tych wyników z wnioskami pracy. Elementy te muszą stanowić logiczną całość. Ponadto cenne jest wskazanie, czy przeprowadzone przez nich badania oraz uzyskane wyniki wymagają dalszych analiz, z podkreśleniem wagi naukowej przeprowadzonych badań i ewentualnie potrzeby ich kontynuacji dla nauki i praktyki przemysłowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Spis treści: 1. Wpływ zanieczyszczenia powietrza na płodność 2. Otyłość a niedobór witaminy D 3. Wpływ związku mikroflory jelitowej z dietą ketogeniczną na zdrowie Czasopismo Naukowe „Nauki Przyrodnicze i Medyczne” (ENG: Journal of Life and Medical Sciences) jest kontynuacją czasopisma Nauki Przyrodnicze. Czasopismo wydawane jest nieprzerwanie od 2013 roku przez Stowarzyszenie Młodych Naukowców. W latach 2013-2018 czasopismo było klasyfikowane w wykazie czasopism punktowanych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z liczbą 2 punktów. Po zmianie w prawie od 2019 roku czasopismo posiada 5 punktów. Ideą czasopisma jest umożliwienie publikacji prac oryginalnych oraz przeglądowych przygotowanych przez młodych adeptów nauki (studentów działających w kołach naukowych, doktorantów, młodych pracowników nauki). Publikacja w czasopiśmie jest bezpłatna. Wszystkie nadesłane artykuły są recenzowane z zachowaniem najwyższych standardów określonych przez Komitet do spraw Etyki Publikacyjnej (COPE – Committee on Publication Ethics). Tematyka: szeroko rozumiane nauki przyrodnicze i medyczne (biologia, chemia, technologia żywności, dietetyka, żywienie, biogeografia, zootechnika, ogrodnictwo, rolnictwo, ekologia, inne zbliżone).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Pojęcie stylu życia jest socjologicznym pojęciem trudnym do zdefiniowania. Przyjęty styl życia silnie wpływa na przyjęte zachowania zdrowotne. Szczególnie zachowania zdrowotne nabyte w okresie dziecięcym i młodzieńczym mają szczególne znaczenie w dorosłym życiu. W okresie dzieciństwa dochodzi do kształtowania i utrwalania postaw zdrowotnych (Wagner, Banaszkiewicz i in. 2015), które wraz ze zdobytą wiedzą i nabywanymi umiejętnościami wpływają na charakter postaw zdrowotnych w dorosłym życiu. Znaczący wpływ na kształtowanie prawidłowej postawy zdrowotnej w dzieciństwie ma środowisko rodzinne. Zgodnie z danymi WHO aż 75% potrzeb jest zaspokajanych przez jednostkę w środowisku domowym. Zachowania prozdrowotne nabywane w domu są to głównie czynności związane z higieną osobistą, psychiczną i otoczenia, podstawowym sposobem odżywiania, stosowaniem używek, organizacją czasu wolnego i aktywności fizycznej, przestrzeganiem zaleceń lekarskich oraz korzystaniem z badań profilaktycznych (Bednarek i Bednarz 2013). Zachowania zdrowotne są wyznaczane również przez kontekst społeczny i kulturowy. Często praktyki zdrowotne nie są wynikiem zamierzonych zachowań, a jedynie wynikają z ogólnie przyjętych norm społecznych (RomanowskaTołłoczko 2011). Wypracowana postawa zdrowotna jest integralną częścią procesu socjalizacji jednostki. Według koncepcji M. Lalonde styl życia bezpośrednio determinuje zdrowie jednostki (Wagner, Banaszkiewicz i in. 2015), a do czynników warunkujących zdrowie zalicza się: czynniki biologiczne (genetyczne), środowisko zewnętrzne, styl życia, oraz efekty medyczne (Romanowska-Tołłoczko 2011). Styl życia znacząco wpływa na rozwój fizyczny, oraz funkcjonowanie psychospołeczne (Humeniuk, Dąbska i in. 2018), jest ściśle związany z codziennymi zachowaniami, specyficznymi dla danej jednostki lub zbiorowości. Determinują go czynniki społeczno-kulturowe, oraz osobiste cechy jednostek (RomanowskaTołłoczko 2011). Styl życia jest kształtowany w oparciu o wzorce dostarczane przez otoczenie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Agata Dukowicz, Julia Sikorska, Justyna Szymańska, Maciej Trojan: Asymetria funkcjonalna mózgu w badaniach z udziałem naczelnych [Functional asymmetry of the brain in studies of primates], s. 7–28; Małgorzata Anna Basińska, Agnieszka Szocińska: Temperament a występowanie syndromów psychosomatycznych według The Diagnostic Criteria for Psychosomatic Research – DCPR u pacjentów z chorobami kardiologicznymi [Temperament and the occurrence of psychosomatic syndromes described in the Diagnostic Criteria for Psychosomatic Research – DCPR taking into consideration patients with heart diseases], s. 29–46; Karolina Stala, Łukas z Malanowski: Rozpoznawanie emocji przez sprawców przestępstw seksualnych [Emotion recognition in sex offenders], s. 47–64; Włodzimierz Oniszczenko, Wojciech Łukasz Dragan: Cechy temperamentu w ujęciu Regulacyjnej Teorii Temperamentu: związek z zaburzeniami psychicznymi i ich genetycznym podłożem [Temperament traits in terms of Regulative Theory of Temperament: The relationship with mental disorders and their genetic background], s. 66–92.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej