Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(444)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(327)
Artykuły
(117)
Publikacje naukowe
(42)
Publikacje dydaktyczne
(19)
Publikacje fachowe
(12)
E-booki
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(698)
wypożyczone
(24)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(200)
Czytelnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(118)
Czytelnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(103)
Wypożyczalnia Trzcianka
(79)
Wypożyczalnia Złotów
(97)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(105)
Czytelnia Wągrowiec
(13)
Autor
Kawula Stanisław
(9)
Kwieciński Zbigniew
(9)
Gajdzica Zenon
(6)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(5)
Łoskot Małgorzata
(5)
Leppert Roman
(4)
Szymański Mirosław Józef
(4)
Białecki Ireneusz
(3)
Bilińska-Suchanek Ewa
(3)
Brągiel Józefa
(3)
Jakubowski Witold
(3)
Janke Andrzej W
(3)
Janowski Andrzej
(3)
Mendel Maria
(3)
Szymański Mirosław
(3)
Wiłkomirska Anna
(3)
Zahorska Marta
(3)
Żłobicki Wiktor
(3)
Adamczewski Jakub
(2)
Banach Czesław
(2)
Bourdieu Pierre
(2)
Byra Stanisława
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Cybal-Michalska Agnieszka
(2)
Cylkowska-Nowak Mirosława
(2)
Dobrowolska Barbara
(2)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(2)
Dykcik Władysław
(2)
Długosz Piotr
(2)
Gajdzica Anna
(2)
Goodman Norman
(2)
Grzesiak Emilia
(2)
Głażewski Michał
(2)
Hajduk Barbara
(2)
Ismailov Elkhan
(2)
Jeruszka Urszula
(2)
Kabaj Mieczysław
(2)
Karkowska Magda
(2)
Kawecki Ireneusz
(2)
Kijak Remigiusz
(2)
Kordziński Jarosław
(2)
Kozakiewicz Mikołaj
(2)
Kruszewski Krzysztof
(2)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(2)
Kupisiewicz Czesław
(2)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Ludkiewicz Zofia
(2)
Majerek Bożena
(2)
Mazur Maria
(2)
Melosik Zbyszko
(2)
Mosiek Piotr
(2)
Neyman Elżbieta
(2)
Nymś-Górna Agnieszka
(2)
Ochonczenko Helena
(2)
Ostrowska Urszula
(2)
Papież Jan
(2)
Passeron Jean-Claude
(2)
Pielecki Andrzej
(2)
Pilch Tadeusz
(2)
Plopa Mieczysław
(2)
Przecławska Anna
(2)
Przyborowska Beata
(2)
Putkiewicz Elżbieta
(2)
Stachyra Roman
(2)
Stankowski Adam
(2)
Szaniawski Ignacy
(2)
Wieczorek Emilia
(2)
Zaborowski Zbigniew
(2)
Łuba Małgorzata
(2)
Śliwerski Bogusław
(2)
Adrjan Beata
(1)
Antoszewska Beata
(1)
Aries Philippe
(1)
Babicka-Wirkus Anna
(1)
Baczyński-Sielaczek Rafał
(1)
Banasiak Małgorzata
(1)
Banaszak Sławomir
(1)
Baniak Józef
(1)
Baranowska Aneta Sylwia
(1)
Barcikowska Wanda
(1)
Barczyk Piotr Paweł
(1)
Barton Len
(1)
Bauman Teresa
(1)
Baładynowicz Andrzej
(1)
Bednarska Małgorzata
(1)
Bednarski Henryk
(1)
Bera Ryszard
(1)
Bereźnicka Małgorzata
(1)
Białkowski Andrzej
(1)
Bielecka-Prus Joanna
(1)
Bisaga Kamila
(1)
Bissinger - Ćwierz Urszula
(1)
Bocheńska tł. i oprac. Hanna
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Bogdaszewski Józef
(1)
Bogucka Jadwiga
(1)
Bogucka-Krenz Katarzyna
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowska Alina
(1)
Bortnowski Stanisław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(31)
2010 - 2019
(149)
2000 - 2009
(138)
1990 - 1999
(67)
1980 - 1989
(18)
1970 - 1979
(36)
1960 - 1969
(9)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(78)
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(449)
Język
polski
(435)
nieznany (po)
(14)
Odbiorca
Pedagodzy
(35)
Nauczyciele
(31)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(18)
Socjoterapeuci
(18)
Terapeuci
(18)
Dyrektorzy szkół
(10)
Nauczyciele akademiccy
(9)
Dorośli
(8)
Studenci
(5)
Nauczyciele zawodu
(4)
Pedagodzy szkolni
(2)
Socjolodzy
(2)
Wychowawcy klas
(2)
Budowlani
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Historycy
(1)
Lotnicy
(1)
Pracownicy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Rodzice
(1)
Specjaliści zastosowań informatyki
(1)
Trenerzy pracy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Szkolnictwo
(168)
Nauczyciele
(67)
Uczniowie
(60)
Szkolnictwo wyższe
(42)
Rodzina
(32)
Wychowanie
(32)
Rodzice
(30)
Studenci
(25)
Szkolnictwo zawodowe
(25)
Nauczanie
(24)
Oświata
(23)
Socjalizacja
(23)
Młodzież
(22)
Kształcenie
(21)
Pedagogika
(21)
Socjologia
(21)
Stosunki interpersonalne
(20)
Wychowanie w rodzinie
(19)
Szkolnictwo specjalne
(18)
Dziecko
(15)
Agresywność
(14)
Pedagogika społeczna
(14)
Szkolnictwo podstawowe
(13)
Zmiana społeczna
(13)
Bezrobocie
(12)
Postawy
(12)
Wieś
(12)
Patologia społeczna
(11)
Integracja społeczna
(10)
Kobieta
(10)
Komunikacja społeczna
(10)
Nierówności społeczne
(10)
Pedagogika specjalna
(10)
Wsparcie społeczne
(10)
Czas wolny od pracy
(9)
Klasa szkolna (socjologia)
(9)
Młodzież wiejska
(9)
Niepełnosprawni
(9)
Przemoc
(9)
Starzenie się
(9)
Uczniowie gimnazjów
(9)
Edukacja ekologiczna
(8)
Kultura
(8)
Opieka społeczna
(8)
Rynek pracy
(8)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(8)
Szkolnictwo średnie
(8)
Współdziałanie
(8)
Adaptacja społeczna
(7)
Aspiracje
(7)
Dziecko ulicy
(7)
Edukacja międzykulturowa
(7)
Globalizacja
(7)
Przemoc w szkole
(7)
Starość
(7)
Subkultura
(7)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(7)
Babicki, Józef Czesław
(6)
Ciczkowski, Wiesław Andrzej
(6)
Cyberprzemoc
(6)
Diagnoza pedagogiczna
(6)
Dykcik, Władysław
(6)
Gimnazja
(6)
Jeżewski, Kazimierz
(6)
Kamiński, Aleksander
(6)
Kawula, Stanisław
(6)
Kibice
(6)
Komunikacja interpersonalna
(6)
Kowalski, Stanisław
(6)
Kształcenie integracyjne
(6)
Kultura masowa
(6)
Lachowicz, Jan
(6)
Lisiecki, Kazimierz
(6)
Mniejszości narodowe
(6)
Mysłakowski, Zygmunt
(6)
Niepowodzenia szkolne
(6)
Olubiński, Andrzej
(6)
Orłowska, Małgorzata
(6)
Praca
(6)
Promocja zdrowia
(6)
Radlińska, Helena
(6)
Społeczeństwo
(6)
Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce
(6)
Syrek, Ewa
(6)
Theiss, Wiesław
(6)
Wartość
(6)
Winiarski, Mikołaj
(6)
Wolny, Marek
(6)
Wroczyński, Ryszard
(6)
Šackij, Stanislav Teofilovič
(6)
Dzieci
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Grupy społeczne
(5)
Interakcje społeczne
(5)
Konflikt
(5)
Ludzie starzy
(5)
Marginalizacja społeczna
(5)
Mediacja (socjologia)
(5)
Metodologia
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Temat: dzieło
Epistulae ad familiares
(1)
Temat: czas
1989-
(49)
2001-0
(43)
2001-
(37)
1901-
(20)
1901-2000
(6)
1918-
(3)
1989-2000
(3)
1918-1939
(2)
1939-1945
(2)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(22)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(4)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(3)
Podkarpackie, województwo
(3)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Lublin (woj. lubelskie)
(2)
Niemcy
(2)
Warszawa
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Austria
(1)
Bułgaria
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Chikuni (Zambia ; okręg)
(1)
Dolny Śląsk
(1)
Francja
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Gruszów (woj. małopolskie, pow. Raciechowice)
(1)
Jastrzębie-Zdrój (woj. śląskie)
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Katowice (woj.śląskie ; okręg)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kraków (woj.małopolskie ; okręg)
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Lublin (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Nowy Sącz (woj.małopolskie ; okręg)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Raciechowice (woj. małopolskie)
(1)
Rogoźno (woj. wielkopolskie)
(1)
Rzadkowo (woj. wielkopolskie, pow. pilski, gm. Kaczory ; okolice)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tarnów (woj.małopolskie ; okręg)
(1)
Ukraina
(1)
Wielkopolskie, województwo
(1)
Wieś
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(61)
Artykuł z czasopisma naukowego
(58)
Artykuł z czasopisma fachowego
(49)
Artykuł z czasopisma związkowego
(23)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(11)
Opracowanie
(11)
Praca zbiorowa
(10)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(8)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(7)
Ankieta
(4)
Materiały konferencyjne
(4)
Podręczniki akademickie
(4)
Raport z badań
(4)
Artykuł problemowy
(3)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(3)
Monografia
(3)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(2)
Artykuł z czasopisma historycznego
(2)
Poradnik
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Reportaż
(2)
Antologia
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Artykuł z czasopisma etnograficznego
(1)
Artykuł z czasopisma regionalnego i lokalnego
(1)
Audycje radiowe
(1)
Blogi
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Literatura polska
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Programy nauczania dla szkół zawodowych
(1)
Publicystyka polska
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(124)
Edukacja i pedagogika
(85)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(13)
Historia
(12)
Psychologia
(8)
Literaturoznawstwo
(7)
Medycyna i zdrowie
(3)
Nauka i badania
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Tytuł czasopisma
Przegląd Oświatowy
(23)
Chowanna
(18)
Głos Pedagogiczny
(16)
Polityka Społeczna
(11)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(7)
Przegląd Humanistyczny
(7)
Gazeta Szkolna
(6)
Praca Socjalna
(5)
Przyjaciel Dziecka
(5)
Problemy Rodziny
(3)
Studia Socjologiczne
(3)
Dyrektor Szkoły
(2)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(2)
Serwis Informacyjny Uzależnienia
(2)
Wychowanie Na Co Dzień
(2)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(1)
Kronika Wielkopolski
(1)
Kultura i Edukacja
(1)
Serwis Informacyjny Narkomania
(1)
Wiadomości Historyczne z Wiedzą o Społeczeństwie
(1)
449 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100972 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46987 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43559 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62796 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dyskusja dotycząca problemu startu zawodowego osób z niepełnosprawnością jest tematem istotnym dla prawidłowego funkcjonowania społeczeństwa i jakości życia poszczególnych jego uczestników. W myśl obecnie obowiązującej polityki społecznej osoby z niepełnosprawnością nie tylko mogą, ale są wręcz zachęcane do uczestnictwa w społeczeństwie obywatelskim. Wciąż jednak struktury samorządowe nie są wystarczająco przygotowane do wspierania tego typu inicjatyw - pisze we wstępie autorka opracowania, wskazując równocześnie na sposoby i modele naprawcze tego wycinka społecznej rzeczywistości. Rozważa ona poszczególne elementy składające się na jakość życia i udział i ich wpływ na funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością. Głównym z nich jest edukacja, czyli "jeden, z pierwszych obszarów, w których może dojść do zniesienia barier różnicujących pozycję osoby w grupie, a tym samym dać wszystkim równe szanse dostępu". Publikacja jest próba dopełnienia twierdzenia o niezwykle istotnej wadze prawidłowego diagnozowania rezultatów działań edukacyjnych podejmowanych wobec osób z niepełnosprawnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104751 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47722 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38474 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31877 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44464 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja prezentuje wybrane problemy współczesnej szkoły odnoszące się do 3 obszarów jej funkcjonowania: aktywności ucznia, pracy nauczyciela oraz relacji między uczniem i nauczycielem z uwzględnieniem wpływu rodziców. W obszarze zainteresowań autorek znalazły się między innymi takie szczegółowe kwestie jak: trudności nauczycieli z utrzymaniem dyscypliny na lekcji, radzeniem sobie uczniów z wygórowanymi oczekiwaniami rodziców i związana z tym presja, kolejnych stopni awansu zawodowego, które nie idą w parze ze wzrostem kompetencji oraz problem ich „wypalania się” w zawodzie. Poza charakterystyką problemów książka zawiera również wiele cennych wskazówek i pomysłów na to, jak radzić sobie z tymi trudnymi sytuacjami i w jaki sposób im przeciwdziałać.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109663 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49589 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39882 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32859 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46291 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64637 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Redaktorowi, profesorowi Wiktorowi Żłobickiemu, z całą pewnością udało się zgromadzić w tomie takie egzemplifikacje transgresji w edukacji, które – jak wyeksponował to we wstępie – „są stałym elementem edukacji w wymiarze nie tylko grupowym, ale także jednostkowym/ indywidualnym, i towarzyszą człowiekowi na różnych etapach jego życia, dając szanse na rozwój, lecz stanowiąc również o barierach, które ów rozwój utrudniają czy wręcz uniemożliwiają”. Mamy tutaj przy tym do czynienia – jak pisze słusznie redaktor – z „edukacją, która przybiera formę swoistej gry o wykorzystanie potencjału rozwojowego jednostki”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110216/T.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46212 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytułowe transgresje należy rozumieć bardzo szeroko: jako przekraczanie granic, realnych i umownych - symbolicznych, psychologicznych, społecznych, materialnych. Tym, co pozwala pokonać bariery, jest edukacja, pojmowana multidyscyplinarnie, jako dziedzina wymagająca kontekstu pedagogicznego, psychologicznego, socjologicznego, a także - filozoficznego. Tom drugi Transgresji w edukacji stanowi kontynuację zakończonego dużym powodzeniem przedsięwzięcia podjętego przez profesora Wiktora Żłobickiego w tomie pierwszym (pod takim samym tytułem).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110217/T.2 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46213 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41289 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87099, 87100 (2 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87101 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42190 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62277 P 2,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35402 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38337 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32289 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62925, 62801 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 326)
Monografia wieloautorska Młodzi naukowcy na uniwersytecie. Pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną to zbiór tekstów doktorantów Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Są wśród nich zarówno debiuty publikacyjne – pierwsze próby samodzielnego pisarstwa naukowego, jak i kolejne teksty przygotowane przez młodych naukowców. Stanowią one odzwierciedlenie ich pasji naukowej, talentu i pracowitości. Publikacje najmłodszych pracowników nauki są prezentacją prowadzonych przez nich badań naukowych. Mogą stać się przyczynkiem do dyskusji wokół eksplorowanych przez nich pól problemowych, a także ważnym źródłem inspiracji dla czytelników oraz źródłem pogłębiania kompetencji naukowych doktorantów. Celem tej książki jest przedstawienie wybranych problemów teorii i praktyki edukacyjnej w różnych odsłonach i z rozmaitych perspektyw. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują zagadnienia ważne, niekiedy związane z bardzo szczególnymi edukacyjnymi fenomenami. Z jednej strony analizują mikrozjawiska, które są istotne i bardzo realne dla ich uczestników. Z drugiej strony występują też w tej książce próby tworzenia pewnych względnie całościowych wizerunków – i to na poziomie makrospołecznym. W ten sposób to, co szczególne i mikro, splata się z tym, co ma charakter makrotendencji. Niniejszy zbiór tekstów potwierdza interdyscyplinarny charakter nauk pedagogicznych, a także wpisuje się we współczesne dyskusje na temat roli edukacji w społeczeństwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117073 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49322 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44194 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Podręcznik: • wprowadza w świat podstawowych pojęć i zagadnień pedagogiki, przedstawionych w szerszym kontekście społeczno-kulturowym, • omawia wybrane prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, • zapoznaje z dziejami wychowania i oświaty w Polsce i na świecie, • prezentuje wybrane metody badań pedagogicznych, • ukazuje związek teorii pedagogicznych z praktyką, • zawiera bogactwo osiągnięć naukowych i doświadczeń starszego i młodszego pokolenia pedagogów w Polsce, • przedstawia edukację z wielu różnych perspektyw. Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania oraz współczesne kierunki pedagogiczne. Książka przeznaczona jest dla: • przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego: studentów uczelni akademickich, kolegiów nauczycielskich i wyższych szkół zawodowych, • studentów pierwszych lat pedagogiki, • nauczycieli, którzy chcą odnowić swoją wiedzę pedagogiczną, • prowadzących szkolenia w ośrodkach doskonalenia kadr pedagogicznych, • wszystkich zainteresowanych współczesną pedagogiką: działaczy oświatowych i samorządowych, psychologów i socjologów. Podręcznik otrzymał III nagrodę w V edycji Konkursu na Najlepszy Podręcznik Akademicki, wydany w 2003 roku, organizowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Praca zbiorowa napisana przez wybitnych polskich profesorów - znawców dziedziny: Krzysztofa Rubachę, Bogusława Śliwerskiego, Zbyszka Melosika, Bogusławę Dorotę Gołębniak, Mariolę Chomczyńską-Rubachę, Janusza Surzykiewicza, Roberta Kwaśnicę oraz Mirosławę Cylkowską-Nowak. Układ i dobór treści spełniają wymagania nowoczesnego podręcznika - jest spójny i atrakcyjny. Podstawowe problemy pedagogiczne zostały przedstawione w szerszym kontekście społeczno-kulturowym. Książka: • przedstawia współczesne teorie wychowania • zapoznaje z głównymi tendencjami rozwoju systemów oświatowych w Polsce i na świecie • wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia • daje podstawy oraz praktyczne wskazówki do tworzenia warsztatu pracy pedagogicznej • inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem. Tom drugi obejmuje trzy części. Pierwsza część omawia zagadnienia istoty i przedmiotu badań teorii wychowania, różnych podejść do teorii wychowania, badań porównawczych z tego zakresu, a także nowych kategorii pojęciowych współczesnej teorii wychowania oraz teorie socjalizacji. Część druga porusza zagadnienia z zakresu dydaktyki, dotyczące m.in. programu szkolnego, nauczania i uczenia się w klasie, szkolnego środowiska uczenia się, w tym zagadnień przemocy i agresji w szkole, a także pełnienia i przygotowania się do zawodu nauczyciela. Część trzecia omawia zaś aktualne problemy oświaty, główne tendencje w zakresie struktur i funkcjonowania systemów edukacyjnych w świecie oraz reformowania oświaty w Polsce. Podręcznik przeznaczony jest dla: • przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego - studentów uczelni akademickich, kolegiów nauczycielskich i wyższych szkół zawodowych • studentów pierwszych lat pedagogiki • nauczycieli, którzy chcą odnowić swoją wiedzę pedagogiczną • prowadzących szkolenia w ośrodkach doskonalenia kadr pedagogicznych • wszystkich zainteresowanych współczesną pedagogiką - działaczy oświatowych i samorządowych, psychologów i socjologów. Podręcznik otrzymał III nagrodę w V edycji Konkursu na Najlepszy Podręcznik Akademicki, wydany w 2003 roku, organizowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Jest to 25 opracowań na temat najbardziej palących problemów współczesnej rzeczywistości społecznej i pedagogicznej. Powstało obszerne kompendium wiedzy pod redakcją wybitnego pedagoga społecznego prof. Tadeusza Pilcha, który zaprosił do grona autorów - profesorów i pracowników naukowych z uczelni pedagogicznych z całej Polski. Wśród autorytetów, którzy zabrali głos są profesorowie: Barbara Kromolicka, Ewa Jarosz, Wioleta Danilewicz, Bogusław Śliwerski, Bożena Matyjas i wielu innych. Jako motto redaktorzy naukowi tej monografii zbiorowej przyjęli znane słowa Korczaka: "Nie wolno zostawiać świata takim, jaki jest." Wydźwięk tego tomu jest na wskroś humanistyczny - z troski o rzeczywistość społeczną pedagodzy społeczni upominają się o wartości zagrożone we współczesnym świecie. Publikacja powstała również z okazji V Zjazdu Pedagogów Społecznych, o których historii pisze w tomie prof. Wiesław Theiss.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108009 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49169 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45626 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64643 P 4,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50479 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46225 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65539 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Wypłata świadczeń z tytułu szkód na osobie z ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej stanowi w ostatnim czasie istotne wyzwanie dla rynku ubezpieczeniowego. Odnotowuje się znaczny wzrost liczby i wartości roszczeń z tego tytułu. W badaniach i ocenach tych tendencji na rozwiniętych rynkach ubezpieczeniowych pojawiają się dwie istotne kwestie. Pierwsza to wpływ postaw poszkodowanych na intensyfikację liczby i wartości roszczeń, druga to coraz większy udział świadczeń za szkody o charakterze niemajątkowym (ból i cierpienie) w ogólnej wartości świadczeń, do których wypłaty zobowiązani zostają ubezpieczyciele. Postawy poszkodowanych determinowane są przez szereg czynników, w tym przez czynniki niezależne od ubezpieczycieli. Szkody o charakterze niemajątkowym są w zasadzie niewymierne, co wydaje się sprzeczne z podstawowymi ideami ubezpieczenia. Oba zagadnienia wprowadzają element niepewności do procesu likwidacji szkód, a w efekcie także do procesu zarządzania ryzykiem, tak ubezpieczyciela, jak i podmiotu zagrożonego odpowiedzialnością cywilną. Jednocześnie szkody na osobie mają szczególny wymiar społeczno-ekonomiczny. Oddziałują na kondycję i położenie samej jednostki (poszkodowanego) i jej najbliższego otoczenia, mają jednak, co oczywiste, negatywne implikacje dla społeczeństwa i gospodarki, poprzez chociażby obniżenie produktywności czy obciążenie systemu pomocy społecznej – dlatego niezwykle istotna jest ich pełna kompensacja.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Niniejszy tom zawiera teksty dotyczące szerokiego spectrum zjawisk i procesów związanych z funkcjonowaniem systemu edukacji w nowym typie społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy. Większość artykułów dotyczy szkolnictwa wyższego, które zarówno w Strategii Lizbońskiej, jak i w Procesie Bolońskim, zostało uznane za główny motor rozwoju społeczno-ekonomicznego. W nurcie tych rozważań mieszczą się teksty następujących Autorów: M. Wójcickiej, J. Kochanowskiego, K. Karczmarczuka, A. Boczkowskiego. Z kolei K. Musiał i A. Dziedziczak-Foltyn opisują próby wprowadzenia zmian w różnych systemach szkolnictwa wyższego. Tym niemniej jakość szkolnictwa wyższego i jego rola w modernizacji społecznej zależy od wcześniejszych etapów kształcenia, stąd też reformy dotyczą także innych elementów systemu edukacji. Dobitnie pokazuje to artykuł M. Zahorskiej omawiający przebieg i rezultaty reformy oświatowej w Polsce. W tym kontekście interesujący wydaje się tekst E. Wejbert-Wąsiewicz i E. Pęczkowskiej opisujący wydawałoby się uboczny problem (z punktu widzenia modernizacji społecznej), ale faktycznie dość kluczowy, gdyż pokazujący społeczno-kulturowe bariery wprowadzania zmian w systemie edukacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Temat
Marx, Karl (1818-1883) Engels, Friedrich (1820-1895) Aristoteles (384-322 a.C.) Chmaj, Ludwik (1888-1959) Comte, Auguste (1798-1857) Condorcet, Jean Antoine Nicolas de Caritat (1743-1794) Cicero, Marcus Tullius (106-43 a. C.). Diderot, Denis (1713-1784) Diesterweg, Adolph (1790-1866) Dewey, John (1859-1952) Durkheim, Émile (1858-1917) Erasmus Desiderius Rotterodamus (1467-1536) Fröbel, Friedrich (1782-1852) Grzegorzewska, Maria (1888-1967) James, William (1842-1910) Joteyko, Józefa (1866-1928) Kant, Immanuel (1724-1804) Karol Wielki (cesarz rzymski ; 742-814) Descartes, René (1596-1650) Kerschensteiner, Georg Michael Anton (1854-1932) Komenský, Jan Amos (1592-1670) Konarski, Stanisław (1700-1773) Locke, John (1632-1704) Modrzewski, Andrzej Frycz (1503-1572) Montaigne, Michel de (1533-1592) Tomasz Morus (św. ; 1478-1535) Nawroczyński, Bogdan (1882-1974) Pestalozzi, Johann Heinrich Pythagoras (ca 572-ca 497 a.C.) Platon (427-347 p.n.e.) Plutarchus (ca 45-post 120) Rabelais, François (ca 1494-1553) Radlińska, Helena (1879-1954) Rousseau, Jean Jacques (1712-1778) Socrates (469-399 a.C.) Sośnicki, Kazimierz (1883-1976) Spencer, Herbert (1820-1903) Suchodolski, Bogdan (1903-1992) Śliwerski, Bogusław (1954- ) Tatarkiewicz, Władysław (1886-1980) Tomasz z Akwinu (św. ; 1225-1274) Wołoszyn, Stefan (1911-2004) Wychowanie Pedagogika Pedagogika kultury Reformacja Kontrreformacja Historia starożytna Historia średniowieczna Renesans Oświecenie Filozofia Szkolnictwo Kara cielesna Metoda Montessori Dialektyka Gramatyka Retoryka Pragmatyzm Psychologia Scholastyka Stoicyzm Szkolnictwo wyższe
Kompozycja książki profesora Czesława Kupisiewicza, dobór treści i niebywale elegancki w swojej prostocie sposób prezentowania koncepcji wychowania sprawi, że sięgną po nią głównie nauczyciele akademiccy. Ponieważ koncepcje wychowania rzadko są analizowane w publikacjach pedagogicznych, książkę tę przeczytają zapewne nie tylko pedagodzy, lecz także psycholodzy, socjolodzy i filozofowie. Podręcznik ten nacechowany jest świeżością i oryginalnością ujęcia. To niezwykle interesująca próba syntetycznego ukazania głównych przejawów i przemian, jakie od starożytności aż do pierwszych lat naszego stulecia zachodziły w myśli pedagogicznej i praktyce wychowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105859, 104495 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47892 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38552 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31884 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44574 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63664 P 2,5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI JAK KSZTAŁCIĆ SOCJOLOGÓW? Niniejszy zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony problemom dydaktycznym. Jakkolwiek dydaktyka dominuje w codziennej działalności nauczycieli akademickich, rzadko jest przedmiotem debaty ponadlokalnej (czyli dotyczącej bieżących spraw organizacyjnych), analizującej sens i charakter studiów socjologicznych. Jesteśmy w trakcie przemian szkolnictwa wyższego ze względu na nowe Ustawy oraz wdrażanie doświadczeń i ustaleń Unii Europejskiej (proces boloński, krajowe ramy kwalifikacyjne). Przemiany te są odpowiedzią na wyzwania współczesności. Są też przedmiotem dyskusji w środowisku socjologów, w ramach Konferencji Instytutów Socjologii, na konferencjach (m.in. w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej – listopad 2010) i na Zjeździe w Krakowie (wrzesień-2010). Takie właśnie są źródła prezentowanych tekstów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej