Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(218)
IBUK Libra
(9)
Forma i typ
Książki
(207)
E-booki
(9)
Artykuły
(8)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Audiobooki
(1)
Filmy i seriale
(1)
Gry i zabawki
(1)
Poziom nauczania
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(311)
wypożyczone
(14)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(109)
Czytelnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(39)
Czytelnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(50)
Wypożyczalnia Trzcianka
(23)
Wypożyczalnia Złotów
(40)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(46)
Czytelnia Wągrowiec
(8)
Informatorium
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(4)
Autor
Romanowska Maria
(8)
Ehrlich Andrzej
(7)
Gierszewska Grażyna
(7)
Obłój Krzysztof
(5)
Penc Józef
(5)
Borkowska Stanisława
(4)
Czakon Wojciech
(4)
Bieniok Henryk
(3)
Frank Marian
(3)
Glinka Beata
(3)
Kostera Monika
(3)
Koźmiński Andrzej Krzysztof
(3)
Listwan Tadeusz
(3)
Proctor Tony
(3)
Sikorski Czesław
(3)
Stoner James Arthur Finch
(3)
Albigowski Marek
(2)
Antczak Zbigniew
(2)
Bieda Jolanta
(2)
Bittel Lester R
(2)
Bolesta-Kukułka Krystyna
(2)
Borucki Wojciech
(2)
Cieślak Maria
(2)
Dittmann Paweł
(2)
Dziurdzik Andrzej
(2)
Grudzewski Wiesław Maria
(2)
Haber Lesław Henryk
(2)
Ignasiak Edmund
(2)
Janiszewski Adam
(2)
Kieżun Witold
(2)
Kisielnicki Jerzy
(2)
Kordziński Jarosław
(2)
Korolewska-Mróz Helena
(2)
Kowalczyk Marcin
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Kozłowski Waldemar
(2)
Nowak Małgorzata
(2)
Perechuda Kazimierz
(2)
Piotrowski Włodzimierz
(2)
Sroka Henryk
(2)
Szymańska Katarzyna
(2)
Wankel Charles
(2)
Wlazło Stefan
(2)
Zasada Maciej
(2)
Abell Derek F
(1)
Afanasjew Wiktor
(1)
Aluchna Maria
(1)
Atkonis Florian
(1)
Baczurin Aleksander
(1)
Balcerek Ewa
(1)
Baum Rafał
(1)
Beliczyński Jan
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Biczyński Stefan
(1)
Bielski Marcin
(1)
Bitkowska Agnieszka
(1)
Blanchard Kenneth H
(1)
Bloom Helen
(1)
Bogdanienko Jerzy
(1)
Boniowska Magdalena
(1)
Brilman Jean
(1)
Brol Marian Waldemar
(1)
Brown Sunni
(1)
Brzozowski Maciej
(1)
Buczowski Lech
(1)
Buczyńska Barbara
(1)
Bulińska-Stangrecka Helena
(1)
Butkiewicz Ewa
(1)
Cabała Paweł
(1)
Calori Roland
(1)
Catmull Edwin E
(1)
Chrościcki Zbigniew
(1)
Churches Richard
(1)
Chłopicki Hubert
(1)
Ciurla Zdzisław
(1)
Clarke Liz
(1)
Czerwiński Zbigniew
(1)
Czerwonka Maciej
(1)
Drewniak Rafał
(1)
Drucker Peter F
(1)
Dudek Andrzej
(1)
Duraj Jan
(1)
Dzierzgowska Irena
(1)
Dziuba Dariusz
(1)
Ekiert-Grabowska Dorota
(1)
Elsner Tadeusz
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Fedorowicz Dariusz
(1)
Ferrier Jacques
(1)
Fowler Susan
(1)
Freeman R. Edward
(1)
Gajda Lesław
(1)
Gawrysiak Marek
(1)
Gilbert Daniel R
(1)
Gizmajer Marek
(1)
Godlewska Marzena
(1)
Goliński Jan
(1)
Golnau Wiesław
(1)
Gordon Thomas
(1)
Gordon Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(57)
2000 - 2009
(52)
1990 - 1999
(75)
1980 - 1989
(16)
1970 - 1979
(12)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(227)
Język
polski
(203)
nieznany (po)
(24)
Odbiorca
Dyrektorzy szkół
(6)
Nauczyciele
(4)
Menedżerowie
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Dorośli
(2)
Doradcy metodyczni (pedagogika)
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Pedagodzy
(1)
Poziom profesjonalny
(1)
Pracownicy wiedzy
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Zarządzanie
(172)
Przedsiębiorstwo
(70)
Kadry
(28)
Praca
(16)
Organizacja
(15)
Zarządzanie jakością
(14)
Motywacja pracy
(12)
Zarządzanie strategiczne
(12)
Menedżerowie
(11)
Marketing
(10)
Szkolnictwo
(10)
Decyzje
(9)
Jakość
(8)
Kariera
(8)
Przywództwo
(8)
Strategia
(8)
Globalizacja
(7)
Innowacje
(7)
Motywacja
(7)
Negocjacje
(7)
Organizacje
(7)
Planowanie strategiczne
(6)
Praca zespołowa
(6)
Produkcja
(6)
Systemy informatyczne zarządzania
(6)
Analiza SWOT
(5)
Analiza strategiczna
(5)
Kontrola
(5)
Metoda projektów
(5)
Nauczanie
(5)
Stosunki interpersonalne
(5)
Badania operacyjne
(4)
Ekonometria
(4)
Komunikacja
(4)
Kultura organizacyjna
(4)
Metody badawcze
(4)
Metody nauczania
(4)
Myślenie twórcze
(4)
Nadzór korporacyjny
(4)
Organizacja ucząca się
(4)
Outsourcing
(4)
Oświata
(4)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(4)
Sukces
(4)
Systemy informacyjne
(4)
Zarządzanie projektami
(4)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(4)
Analiza systemowa
(3)
Banki
(3)
Coaching
(3)
Controlling
(3)
Cybernetyka
(3)
Dyrektorzy
(3)
Gry kierownicze
(3)
Informacja
(3)
Informatyka
(3)
Instytucje nonprofit
(3)
Jakość produktu
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Komunikacja wewnętrzna
(3)
Konkurencja
(3)
Konsumenci (ekon.)
(3)
Logistyka gospodarcza
(3)
Marketing partnerski
(3)
Nauczyciele
(3)
Nauki ekonomiczne
(3)
Oceny pracowników
(3)
Planowanie gospodarcze
(3)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(3)
Płaca
(3)
Systemy informatyczne
(3)
Zarządzanie oświatą
(3)
Zarządzanie wiedzą
(3)
Administracja
(2)
Antropologia społeczna
(2)
Asertywność
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Ekonomia
(2)
Erasmus (program)
(2)
Etnografia
(2)
Finanse
(2)
Franchising
(2)
Fuzja przedsiębiorstw
(2)
Handel
(2)
Holdingi
(2)
Kompetencje miękkie
(2)
Komputery
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Kształcenie za granicą
(2)
Kultura
(2)
Mentoring
(2)
Miasta
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Opieka społeczna
(2)
Optymalizacja
(2)
Osobowość
(2)
Pracownicy
(2)
Prakseologia
(2)
Prezentacje i wystąpienia
(2)
Przedsiębiorstwo handlowe
(2)
Temat: dzieło
TERM-IAE
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1989-
(7)
2001-0
(3)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Norwegia
(1)
Podkarpacie Północne
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(17)
Poradniki
(11)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(8)
Materiały konferencyjne
(6)
Artykuł z czasopisma fachowego
(5)
Podręczniki
(5)
Poradnik
(3)
Podręcznik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Audiobooki
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Encyklopedia
(1)
Film edukacyjny
(1)
Film polski
(1)
Karty do gry
(1)
Książki mówione
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
PYTANIE
(1)
Plansze do gry
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Zarządzanie i marketing
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Tytuł czasopisma
Dyrektor Szkoły
(3)
Europa dla Aktywnych : kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
(2)
Gazeta Szkolna
(2)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(1)
227 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80824 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41774, 41745 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy badań jakościowych / Beata Glinka, Wojciech Czakon. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2021. - 204 strony : ilustracje ; 24 cm.
W ostatnich latach w polskich i światowych badaniach prowadzonych w obszarze nauk o zarządzaniu i obszarach pokrewnych wyraźnie zauważalny jest wzrost popularności metod jakościowych. Coraz szersze grono badaczy dochodzi do wniosku, że do opisu i zrozumienia dynamicznego, często niejednoznacznego świata konieczne jest wyjście poza ramy istniejących teorii i hipotez. Taką właśnie możliwość oferują badania jakościowe, które ze swej natury dobrze nadają się do opisu tego, co zmienne, a także tego, co subiektywne. Badania jakościowe w wielu środowiskach ciągle jeszcze nie są uznawane i legitymizowane na równi z badaniami ilościowymi. Ta sytuacja zmienia się, ale nadal pokutuje wiele stereotypów, które umniejszają postrzeganą wartości badań jakościowych. Prezentowana publikacja ma się przyczynić do upowszechniania wiedzy na temat prowadzenia badań jakościowych oraz doskonalenia praktyki badań jakościowych, a przez to do zmiany tych stereotypów. Książka składa się z siedmiu rozdziałów ukazujących najważniejsze aspekty badań jakościowych. Autorzy podążają za logicznym przebiegiem procesu badawczego: począwszy od rozstrzygnięcia, co ma być badane i zaplanowania badania, poprzez wybór podejścia, dobór próby, zbieranie i analizę danych, aż do interpretacji tych danych i oceny jakości przeprowadzonego badania. Rozdział pierwszy poświęcono szeroko pojętej przydatności badań jakościowych w naukach o zarządzaniu. Drugi rozdział zawiera prezentację czterech najbardziej rozpowszechnionych w naukach o zarządzaniu konwencji badań jakościowych: teorii ugruntowanej, studium przypadku, etnografii i badań w działaniu (action research). Trzeci rozdział został poświęcony próbie badawczej. W rozdziale czwartym podjęto problematykę gromadzenia danych w badaniach jakościowych. Rozdział piąty poświęcony jest analizie zebranego materiału empirycznego. Poddane analizie dane stają się przedmiotem interpretacji, tworzenia teorii oraz prezentacji wyników i wniosków w tekście naukowym. Tym zagadnieniom poświęcony jest szósty rozdział publikacji. Ostatni, siódmy rozdział poświęcono ocenie badań jakościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42584 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Relacje w organizacji : podręcznik menedżera / pod redakcją Ilony Świątek-Barylskiej. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016. - 250 s. : il. (w tym kolor.), fot., portr., rys., wykr. ; 24 cm.
(Akademia Zarządzania i Finansów)
Niniejszą publikację polecam zarówno tym, którzy mają spore doświadczenie w zarządzaniu ludźmi i nadal chcą pogłębiać wiedzę w tym obszarze, jak i tym, którzy dopiero stoją przed wyzwaniami menedżerskimi. Ważne jest to, że dzięki niej wszyscy zainteresowani rozwojem kompetencji kierowniczych otrzymają zbiór inspiracji i praktycznych rozwiązań opartych na solidnych naukowych podstawach i najlepszych praktykach zarządzania, wynikających z bogatych doświadczeń autorów.Paulina Pazio
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33721 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113581 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48856 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Karty wartości i emocji. - Warszawa : Simplic!ty, [br] - Pudełko [32 karty wartości ; 32 karty emocji ; 2 puste (białe) karty ; koło emocji Roberta Plutchika ; plansza ze skalami ; notes ; marker z gąbką do mazania] : karton, kolor ; pudełko 3x17x23 cm+Instrukcja pracy z narzędziami : [2] s.
Czym są karty wartości i emocji? Karty wartości oraz plansza ze skalą, pozwalają sprawdzić, na ile konkretne wartości są respektowane w obecnej chwili w sytuacji klienta, a na ile powinny być respektowane, aby klient funkcjonował w najlepszym możliwym dobrostanie. Koło emocji Roberta Plutchika oraz 32 karty odpowiadające emocjom opisanym w kole, to doskonałe narzędzie do pracy, w szczególności w sytuacji, kiedy klient w coachingu ma trudność z podjęciem decyzji. Narzędzie pozwala uświadomić klientowi, jakie emocje wiążą się z każdą z rozważanych przez niego opcji, i umożliwia wybranie najlepszej. Dlaczego Simplic!ty Coaching Tools? Simplicity (ang. Prostota). Marka zaprojektowana specjalnie dla osób, które zajmują się rozwojem innych ludzi – coachów, trenerów, menadżerów czy terapeutów. Stworzona z potrzeby porządkowania i upraszczania tego, co w rozwoju ludzi, na pierwszy rzut oka, wydaje się być skomplikowane. W Simplicity wierzymy, że „mniej oznacza więcej”. Że nie jesteśmy w stanie poznać i zrozumieć wszystkiego, ale wystarczy czasem się zatrzymać, spojrzeć na rzeczy najważniejsze, złapać równowagę i pewność, a potem działać dalej. Narzędzia, które Ci oferujemy pozwolą Tobie i Twoim klientom obejrzeć ich złożony świat w maksymalnie prosty sposób, by dzięki temu usprawnić proces podejmowania decyzji i działań. Niezależnie, czy pracujesz z klientem indywidualnym, grupą, czy zespołem. Zaprojektowane w minimalistycznej formie, z dbałością o detale i dokładnie rozpisanymi instrukcjami stosowania. Wystarczy, że rozpakujesz, zapoznasz się z instrukcją i możesz pracować. A z czasem i tak zaczniesz modyfikować nasze narzędzia do celów, które przyjdą Ci do głowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GF. 760 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60136 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Szczególnym obszarem zmian w organizacji jest zarządzanie. Jego podstawowym zadaniem jest zapewnienie osiągania celów instytucji z poszanowaniem zasady racjonalnego gospodarowania. Zarządzanie jest sztuką i równocześnie grą ekonomiczną, w której uczestniczy społeczna strona organizacji, a jej tłem są warunki występujące w otoczeniu instytucji. Zarządzanie jest również procesem rozwiązywania problemów, których geneza i treść są odmienne od tych wyzwań, jakie w przeszłości stawiano organizacjom. Zmieniło się przede wszystkim ich otoczenie, które jest coraz bardziej dynamiczne i mniej przewidywalne. Nacisk na prowadzenie działalności w skali globalnej, pojawienie się nowych technologii, systematyczne skracanie cyklu życia produktów, wzrost agresywności konkurencji – to najważniejsze zjawiska radykalnie zmieniające środowisko funkcjonowania współczesnych organizacji. Rosnąca presja czasu, konieczność większej elastyczności działania oraz odmienność charakteru problemów stojących przed zarządzającymi stymulują konieczność wprowadzania innowacji w zarządzaniu oraz odmiennego postrzegania organizacji – jako sztucznego bytu przeznaczonego do zaspokojenia indywidualnych i zbiorowych potrzeb. Przykłady tych innowacji przedstawiono w prezentowanej książce. Składa się na nią piętnaście artykułów. Ich treść jest dość różnorodna, a równocześnie odzwierciedlająca najbardziej aktualne zmiany w sposobie postrzegania współczesnych organizacji i aplikacji nowych rozwiązań dotyczących metod zarządzania, struktur organizacyjnych oraz architektury procesów zarządczych. Na szczególną uwagę zasługują rozważania poświęcone procesowemu podejściu do innowacji w przedsiębiorstwie oraz społecznym i etycznym aspektom wdrażania nowych koncepcji, metodom i praktykom zarządzania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Współczesne przedsiębiorstwa funkcjonują w bardzo złożonym i zmiennym otoczeniu. Działają na rynku globalnej konkurencji, wobec czego coraz bardziej istotne dla nich staje się poszukiwanie nowoczesnych, a nierzadko nowatorskich rozwiązań, które mogą mieć wpływ na poprawę ich konkurencyjności. Globalny rynek nie oznacza jedynie zagrożeń związanych z globalną konkurencją. Menedżerowie mogą korzystać ze zdobyczy nauki i praktyki zarządzania niemal z całego świata. Efektami tych możliwości są – z jednej strony – nakręcające się spirale innowacyjności (aby być liderem, trzeba zawsze wyprzedzać konkurentów), a z drugiej strony – poprzez stosowanie benchmarkingu i kopiowanie sprawdzonych rozwiązań w skali globalnej tworzy się swoista moda na niektóre metody zarządzania. Przykładem takim może być moda na Bussines Process Reengineering z lat 90. XX wieku, a obecnie coraz większa moda na kaizen i inne związanie z nim koncepcje zarządzania [Krasiński 2010, s. 111], mające swój początek w Japonii. Można stwierdzić, że japońskie metody zarządzania są w Polsce znane. Dowodzą tego liczne publikacje: tłumaczenia Imaia czy Likera, ale także polskich autorów, m.in. Ćwiklickiego czy Martyniaka. Istnieje też wiele praktycznych przykładów stosowania japońskich metod zarządzania w polskich oddziałach japońskich przedsiębiorstw, m.in. w Toyota Motor Manufacturing Poland, Toyota Motor Industries Poland, Toshiba, NSK Steering Systems, a więc głównie w oddziałach przedsiębiorstw branży motoryzacyjnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Rozważania zawarte w książce koncentrują się wokół czterech obszarów tematycznych. Pierwszy z nich dotyczy szeroko rozumianej roli samorządu terytorialnego w systemie politycznym. Odnaleźć tu można teksty odnoszące się zarówno do filozofii działania samorządu, jak i rozwoju poszczególnych jego szczebli. Z kolei w części drugiej zawarte są refleksje skupiające się na funkcjonowaniu samorządów w wybranych krajach. Poszczególni autorzy prezentują doświadczenia amerykańskie i zachodnioeuropejskie w reformowaniu samorządów oraz problemy związane z restytucją administracji lokalnej w innych państwach byłego bloku wschodniego. W trzeciej części pracy dokonano analizy zagadnień rozwoju lokalnego i regionalnego. Autorzy zawartych w niej artykułów koncentrują się przede wszystkim na problemie efektywności działania polskich jednostek samorządowych, wskazując zarówno dobre praktyki, jak i obszary wymagające dalszych reform. Publikację zamykają rozważania dotyczące relacji między samorządem a społeczeństwem. Podnoszone tu kwestie odnoszące się do problemu braku zaufania obywateli wobec instytucji samorządu, jak i trudnych relacji między lokalnymi władzami a mediami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105812 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45002 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Rola wiedzy w zarządzaniu współczesnymi organizacjami − funkcjonującymi w dynamicznej, złożonej, nieprzewidywalnej rzeczywistości globalnych rynków − jest bezdyskusyjna. Dzisiaj zdobycie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej w coraz większym stopniu zależy nie od tradycyjnych zasobów – jak praca, ziemia czy kapitał – ale właśnie od zasobów wiedzy. Zarówno w teorii, jak i w praktyce zarządzania rozwijane są koncepcje i metody zorientowane na identyfikację zasobów wiedzy w organizacji, intensyfikację procesów weryfikacji wiedzy organizacyjnej i jej rozwoju oraz na wykorzystanie wiedzy do zwiększania konkurencyjności organizacji. W prezentowanym tomie zawarto szesnaście opracowań, których autorzy – badacze z ośrodków naukowych z całego kraju oraz praktycy zarządzania − analizują znaczenie czynnika wiedzy dla współczesnych organizacji: ich funkcjonowania, rozwoju, osiągania przewagi konkurencyjnej i szeroko rozumianego sukcesu. Przedmiotem większości tekstów są takie koncepcje, metody i systemy zorientowane na wiedzę, jak: • metody zarządzania wiedzą, • systemy zarządzania wiedzą, • organizacja ucząca się i inteligentna, • zdolność uczenia się przedsiębiorstwa, • organizacja zwinna, • organizacja odporna na kryzys. Dominują teksty o charakterze empirycznym; w artykułach przytoczono badania zrealizowane w Polsce w organizacjach różniących się typem działalności, wielkością i formą własności, a także w klastrach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Jest to pierwsza tego typu książka na rynku wydawniczym w Polsce. W sposób kompleksowy omawia zagadnienia metodologiczne w zakresie wykorzystania metod badawczych w naukach o zarządzaniu i jakości. Stanowi efekt dziesięcioletniej pracy Autorów w zakresie metodologii nauk o zarządzaniu i jakości, oparty na zrealizowanych grantach finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki, prezentacjach referatów na konferencjach krajowych i międzynarodowych. Część badawcza dotycząca analizy dorobku międzynarodowego w zakresie metodologii nauk o zarządzaniu została zrealizowana w ramach w projektu badawczego pt. „Influence of organisation and management methodology on new theory development: The perspective of basic and applied research” realizowanego przez Marka Szaruckiego w School of Management, University College London, w ramach Programu im. Bekkera „Średniookresowa mobilność naukowców” finansowanego przez Narodową Agencję Wymiany Narodowej (NAWA), grant nr PPN/BEK/2018/1/00429/U/00001. Monografia może być wykorzystywana przez studentów kierunków biznesowych, którzy są zainteresowani tą problematyką. Z pewnością zainteresuje młodych adeptów budowania warsztatu naukowego i badawczego, doktorantów wszystkich form kształcenia na studiach III stopnia. Z uwagi na podjęty problem badawczy omawiane zagadnienia będą stanowić również swoisty przewodnik dla praktyków zarządzania, zwłaszcza menedżerów wyższego szczebla i wszystkich tych, którzy w swej aktywności zawodowej nieustannie szukają nowych pomysłów rozwiązywania problemów zarządzania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W prezentowanych artykułach przedstawiono wciąż jeszcze słabo rozpoznane i nie najlepiej praktycznie rozwiązywane problemy funkcjonowania przedsiębiorstw ery postindustrialnej. Autorzy przyjęli założenie, że rozwój gospodarki postindustrialnej (w obszarze społecznym określanej jako społeczeństwo informacyjne) wnosi znaczące zmiany niemal w każdym wymiarze zarządzania i organizacji pracy. Powszechne staje się wykorzystanie nowoczesnych technologii informatycznych, automatyzacji i robotyzacji w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Wymaga to zastosowania nowych zasad i metod zarządzania oraz aplikacji analizy technicznej, zarządzania przez innowacje, zarządzania projektami innowacyjnymi, współtworzenia wartości z organizacjami zewnętrznymi w zakresie logistyki, wiedzy, wspólnych usług. Jeszcze większe zmiany obserwuje się w obszarze organizacji pracy. Relację człowiek–materia zastępuje relacja człowiek–informacja lub człowiek–człowiek w sektorze usług. Informacja i wiedza stają się zasadniczym czynnikiem wytwórczym i produktem zarazem. Dematerializacja pracy powoduje, że można ją wykonać w różnych miejscach i w różnym czasie. Zmieniające się stosunki i warunki pracy, a w szczególności formy zatrudnienia i czasu pracy, systemy wynagradzania, charakter pracy, wymagają kreatywności, innowacyjności, zaangażowania, stałego uczenia się. Problematyka artykułów składających się na ten Zeszyt koncentruje się wokół kwestii metodycznych, a więc wyceny i prezentacji wartości nieruchomości gruntowych, planowania i wykorzystania nowoczesnych technologii w przedsiębiorstwach, korzystania z ulg podatkowych przez przedsiębiorców, koncepcji zarządzania energią w przedsiębiorstwie, oceny płynności finansowej przedsiębiorstwa na podstawie rachunku przepływów pieniężnych, koncepcji doskonalenia i rekonstrukcji systemu czasu pracy w przedsiębiorstwie, analizy wpływu fizycznych czynników środowiska pracy na obciążenia pracą pracownika czy sposobu wykorzystania środowiska przyrodniczego przy projektowaniu wnętrz biurowych. Warto podkreślić, że w artykułach uwzględniono rezultaty empirycznych badań własnych Autorów. Z tego powodu mogą stanowić interesującą i pożyteczną pozycję zarówno dla teoretyków, jak i studentów czy praktyków.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Chcesz zrozumieć, jak nawiązywać głębokie relacje i skutecznie komunikować się w różnych kontekstach życia? Odkryj siłę umiejętności interpersonalnych! Sprawdź, jakie masz mocne strony w tej dziedzinie, a jakie aspekty warto rozwijać. Przedstawiamy e-book "Samoocena umiejętności interpersonalnych". W jego treści znajdziesz 40 stron pełnych wiedzy, której głównym elementem jest kwestionariusz samooceny. Skupia się on na 6 kluczowych umiejętnościach: komunikacja werbalna, aktywne słuchanie, współpraca w grupie, inteligencja emocjonalna, zarządzanie sobą w czasie oraz przywództwo i umiejętności lidera. Umiejętności interpersonalne są fundamentem naszego codziennego życia: w rodzinie, w pracy, podczas spotkań towarzyskich czy w trakcie studiów. Zrozumienie i rozwijanie tych umiejętności może przynieść korzyści zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Nasz kwestionariusz to idealne narzędzie nie tylko dla osób indywidualnych, ale także dla wykładowców, trenerów (TUS), mediatorów, doradców zawodowych, pedagogów czy psychologów, którzy chcą włączyć ten materiał do swoich szkoleń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN: 1509-4995 W numerze [Contents] Janusz T. Hryniewicz: Teoria „centrum–peryferie” w epoce globalizacji [The Core–Periphery Theory in the Time of Globalisation], s. 5–27; Marta Lackowska: Nowe interpretacje teoretyczne polityki wielkomiejskiej [New Theoretical Interpretations of the Urban Politics], s. 28–49; Maciej Smętkowski: Konwergencja wewnątrzregionalna w europejskich makroregionach metropolitalnych [Intraregional Convergence in European Metropolitan Macro-regions], s. 50–76; Piotr Rosik, Marcin Stępniak, Rafał Wiśniewski: Dojazdy do pracy do Warszawy i Białegostoku – alternatywne podejścia metodologiczne [Commuting to Warsaw and Bialystok – Alternative Methodological Approaches], s. 77–98; Adam Gendźwiłł: Bezpartyjni prezydenci miast i ich znaczenie dla lokalnej polityki [Non-partisan Mayors and Their Impact on Local Politics], s. 99–120; Dariusz Reśko: Przedsiębiorczość transgraniczna w wybranych jednostkach terytorialnych pogranicza polsko-słowackiego [Trans-border Entrepreneurship in Selected Territorial Units of the Polish-Slovakian Border], s. 121–132. RECENZJE Maciej Nowak: Katarzyna Wlaźlak, Rozwój regionalny jako zadanie administracji publicznej, s. 133–136. Periodyk wydawany przez Wydawnictwo Naukowe Scholar Sp. z o.o. wraz z Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych UW.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Głównym obszarem analizy, któremu poświęcono największą liczbę publikacji, były determinanty potencjału innowacyjnego przedsiębiorstw, ze zwróceniem uwagi na uwarunkowania kulturowo-organizacyjne innowacyjności przedsiębiorstw, profesjonalizm i kompetencje pracownicze, nowoczesność struktury TI w zakresie e-learningu i nauczaniu zdalnym oraz wysokość nakładów na badania i rozwój i ich efektywność. Prezentowane w artykułach dane z badań wykazały, że wspomniane uwarunkowania i czynniki mają istotny wpływ na potencjał innowacyjny przedsiębiorstw, a tym samym na ich działalność innowacyjną, mierzoną liczbą wprowadzonych innowacji. Kolejny nurt badań opisanych w trzech artykułach dotyczy ekonomicznych i ergonomicznych aspektów kształtowania stosunków i warunków pracy w przedsiębiorstwie i gospodarce. Przegląd wyników badań na te tematy oraz badania własne, empiryczne autorów artykułów umożliwiły sformułowanie propozycji doskonalenia warunków pracy oraz szczegółowe zalecenia i metody zwiększania dobrostanu pracowników. Przedstawiono m.in.: niedogodności pracy stanowiska montażowego i sposoby ich niwelacji; przyczyny i skutki mobbingu, opisano przy tym profil mobbera oraz wskazano sposoby ograniczenia tego zjawiska, zaprezentowano również koncepcję ergonomicznej analizy i rekonstrukcji systemu czasu pracy w przedsiębiorstwie. Kolejny nurt analizy oscyluje wokół badania procesu jakości obsługi klienta oraz procesu obsługi reklamacji. Dla celów budowy wzorca obu tych procesów wykorzystano m.in. metodę servqual oraz wskazania normy PN-ISO 10002: 2006. Odrębną grupę stanowią publikacje z zakresu finansów i turystyki. Pozytywnie zweryfikowano tezę, że hotele butikowe stanowią atrakcyjną ofertę noclegową dla wymagających turystów. W kwestii inwestycji finansowych dokonano oceny zyskowności różnych strategii inwestowania na giełdach Europy Środkowo-Wschodniej.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents]: Wstęp [Introduction], s. 7–8; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej [The development and types of social knowledge], s. 9–18; Jarosław Górniak: Badanie społeczeństwa z perspektywy podmiotu działającego [Analysis of society from the point of view of an acting subject], s. 19–32; Stanisław Mazur: Poznanie, wiedza i działanie społeczne w paradygmacie wielości [Cognition, knowledge and social action in the multiplicity paradigm], s. 33–42; Jan Hartman: Co po socjologii? [What will replace sociology? ], s. 43–52; Anna Giza: Społeczeństwo jako problem koordynacji: rola wiedzy w stanowieniu bytu społecznego [Society as a coordination problem: The role of knowledge in establishing social entities], s. 53–70; Bob Jessop: Social imaginaries, structuration, learning, and ‘collibration’: Their role and limitations in governing complexity, s. 71–84; Robert Delorme: Głęboka Kompleksowość a ujęcie krytyczności w wyjaśnianiu kompleksowości przez Morina i Le Moigne’a [Deep Complexity and the problem of criticality in Morin’s and Le Moigne’s accouts of complexity], s. 85–108; John L. Campbell, Owe K. Pedersen: Reżimy wiedzy: jak Stany Zjednoczone i Dania interpretowały kryzys stagflacji [Knowledge regimes: How America and Denmark made sense of the stagflation crisis], s. 109–124; Barbara Worek: Kiedy poznający podmiot jest działającą kobietą: przypadek badań feministycznych [When the cognitive subject is an active woman: The case of feminist studies], s. 125–136; Robert Chrabąszcz: Lingwistyka a współczesne paradygmaty nauki [Linguistics vs. the contemporary research paradigms], s. 137–146; Bartosz Józefowski: Evidence-based policy – nowa koncepcja dotykająca starych problemów [Evidence-based policy: A new approach to old problems], s. 147˜–152; Magdalena Jelonek: Niezamierzone efekty działań ludzkich, czyli o tym, czy może się udać reforma systemu szkolnictwa wyższego [Unintended effects of human action and reforms of the higher education system], s. 153–164; Marek Ćwiklicki: Tworzenie się wiedzy społecznej według teorii CRP [Social knowledge creation in the complex responsive processes theory ], s. 165–172; Miłowit Kuniński: Wyjaśnianie powstawania norm [Explaining the emergence of norms], s. 173–184; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej – ciąg dalszy [The development and types of social knowledge – continued.], s. 185–194.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej