Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(74)
IBUK Libra
(15)
Forma i typ
Książki
(73)
E-booki
(15)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(119)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(45)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(14)
Wypożyczalnia Czarnków
(14)
Wypożyczalnia Trzcianka
(7)
Wypożyczalnia Złotów
(26)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(6)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Informatorium
(5)
Autor
Fazlagić Jan
(3)
Perechuda Kazimierz
(3)
Sosińska-Kalata Barbara
(3)
Brdulak Jakub
(2)
Chuchro Ewa
(2)
Czekaj Janusz
(2)
Haffer Mirosław
(2)
Jemielniak Dariusz
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Koźmiński Andrzej Krzysztof
(2)
Lendzion Jarosław Piotr
(2)
Materska Katarzyna
(2)
Oleksyn Tadeusz
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Wiktorowicz Justyna
(2)
Woźniak Jacek
(2)
Łobejko Stanisław
(2)
Armstrong Michael
(1)
Babik Wiesław
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Bartuzi Katarzyna
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Bibrowski Władysław
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Brzeziński Marek
(1)
Błaszczuk Anna
(1)
Chrostowski Aleksander
(1)
Cywiński Marcin
(1)
Czupiał Jerzy
(1)
Daszewski Włodzimierz
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Dolińska Małgorzata
(1)
Durkalec Agnieszka Sokołowska-
(1)
Dutko Maciej
(1)
Dąbrowski Marcin
(1)
Engelhardt Juliusz
(1)
Fazlagić Amir Jan
(1)
Godziszewski Bohdan
(1)
Goliński Jan
(1)
Gonciarski Wiesław
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Grabowska Dorota
(1)
Głodek Paweł
(1)
Hopej Marian
(1)
Huk Katarzyna
(1)
Iwan Stanisław
(1)
Jashapara Ashok
(1)
Jawor-Joniewicz Anna
(1)
Jedynak Piotr
(1)
Jezienicka Elżbieta
(1)
Jędrych Elżbieta
(1)
Kabalska Agnieszka
(1)
Karaszewski Włodzimierz
(1)
Karciarz Magdalena
(1)
Kiełtyka Leszek
(1)
Kostera Monika
(1)
Kowalczuk Zdzisław
(1)
Kozarkiewicz Alina
(1)
Kuruliszwili Sergo
(1)
Lenart Regina
(1)
Lichtarski Jan
(1)
Machalska Marta
(1)
Maison Dominika
(1)
Marciniak Stanisław
(1)
Maziarz Leszek
(1)
Mazur Stanisław
(1)
Mierzejewska Beata
(1)
Moczydłowska Joanna M
(1)
Morawski Mieczysław
(1)
Murawska Monika
(1)
Nycz Małgorzata
(1)
Orłowski Cezary
(1)
Ostaszewski Janusz
(1)
Owoc Mieczysław Lech
(1)
Padzik Kinga
(1)
Parszewski Kazimierz
(1)
Pasieczny Jacek
(1)
Paszek Alfred
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Piwowar-Sulej Katarzyna
(1)
Plebańska Marlena
(1)
Polcyn Jan
(1)
Prudzienica Maja
(1)
Przastek-Samokowa Maria
(1)
Rogalska Elżbieta
(1)
Rosiak Tomasz
(1)
Rossa Jerzy
(1)
Sadowska-Snarska Cecylia
(1)
Sawicki Jarosław
(1)
Skrzypczak Andrzej
(1)
Sobińska Małgorzata
(1)
Sosnowska Alicja
(1)
Stankiewicz Marek Jacek
(1)
Stankiewicz-Mróz Anna
(1)
Stasiuk Katarzyna
(1)
Sunstein Cass R
(1)
Szczerbicki Edward
(1)
Szpitter Agnieszka A
(1)
Tabaszewska Edyta
(1)
Teczke Janusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(48)
2000 - 2009
(35)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(89)
Język
polski
(88)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Menedżerowie
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Pracownicy wiedzy
(1)
Temat
Zarządzanie wiedzą
(65)
Kadry
(17)
Zarządzanie
(16)
Innowacje
(15)
Przedsiębiorstwo
(15)
Gospodarka oparta na wiedzy
(11)
Organizacja ucząca się
(11)
Wiedza
(8)
Menedżerowie
(7)
Organizacja
(6)
Systemy informatyczne zarządzania
(6)
Zarządzanie strategiczne
(6)
Informatyka
(5)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(5)
Informacja
(4)
Konsumenci (ekon.)
(4)
Motywacja pracy
(4)
Outsourcing
(4)
Przedsiębiorczość (postawa)
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Szkolnictwo
(4)
Uczenie się
(4)
Controlling
(3)
Internet
(3)
Konkurencja
(3)
Marketing
(3)
Motywacja
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Praca
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Przywództwo
(3)
Rynek pracy
(3)
Zarządzanie jakością
(3)
Asertywność
(2)
Banki
(2)
Benchmarking
(2)
Coaching
(2)
Gospodarka
(2)
Gospodarka terenowa
(2)
Informacja gospodarcza
(2)
Informacja naukowa
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Inwestycje zagraniczne
(2)
Kompetencje kluczowe
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Kultura pracy
(2)
Logistyka gospodarcza
(2)
Negocjacje
(2)
Produktywność pracy
(2)
Przemysły wysokiej techniki
(2)
Płaca
(2)
Rachunkowość zarządcza
(2)
Satysfakcja zawodowa
(2)
Stres zawodowy
(2)
Systemy informacyjne
(2)
Systemy informatyczne
(2)
Szkolenie zawodowe
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Twórczość
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Zarządzanie zmianą
(2)
Adaptacja zawodowa
(1)
Administracja
(1)
Alians strategiczny (ekon.)
(1)
Analiza SWOT
(1)
Ankieta
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Autorytet
(1)
Badania
(1)
Bank Polska Kasa Opieki
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Biografie
(1)
Biznes
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dane osobowe
(1)
Decyzje
(1)
Digitalizacja
(1)
Doradcy personalni
(1)
Doradztwo podatkowe
(1)
Doradztwo strategiczne
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dyskusja
(1)
Dysonans poznawczy
(1)
E-learning
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Egzaminy
(1)
Ekonometria
(1)
Ergonomia
(1)
Etnografia
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Franchising
(1)
Temat: czas
1989-
(5)
2001-
(5)
2001-0
(3)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Kurpie (region)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Materiały konferencyjne
(4)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Podręczniki
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Synteza
(1)
Słowniki angielsko-polskie
(1)
Słowniki polsko-angielskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(7)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Praca Socjalna
(1)
89 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zmiany uwarunkowań wykonywania zadań zawodowych jako efekt gospodarki 4.0 skłaniają do refleksji nad charakterem pracy ludzkiej, której rezultaty w dużej mierze zależą od wsparcia technologicznego. Pojawiają się pytania o zasady współpracy urządzeń technologicznych z człowiekiem, której jakość mogą determinować kwestie związane z zakresem wsparcia technologicznego, komunikowaniem się, bezpieczeństwem danych czy zaufaniem w sytuacji podejmowania decyzji. Wykorzystywanie nowych technologii wymusza również adaptację pracowników do nowych zadań. Procesy dostosowawcze wymagają wyposażenia pracowników w nowe umiejętności dzięki szkoleniom, mentoringowi, a także stwarzaniu warunków do uczenia się w miejscu pracy. W toczącej się w środowisku akademickim i wśród praktyków dyskusji dotyczącej problemów pracy i rynku pracy w gospodarce 4.0 poszukuje się odpowiedzi na następujące pytania: Jakie są kierunki zmian w popycie na pracę? Jakie są nowe wyzwania w zarządzaniu potencjałem pracy? Jakie kompetencje i perspektywy mają poszczególne generacje pracowników na współczesnym rynku pracy? Jakie są oczekiwania wobec systemu edukacji i poradnictwa zawodowego? Jakie zadania stoją przed polityką społeczną w gospodarce 4.0? W niniejszym zbiorze prezentujemy przemyślenia i wyniki badań zmierzające do znalezienia odpowiedzi na te pytania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52938 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42567 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67741 P 16,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przyszłość Zarządzania)
Nowoczesne instrumenty zarządzania prezentowane w książce wpisują się w nowe orientacje w zarządzaniu, np.: zarządzanie zmianami, organizacja ucząca się, zarządzanie wartością firmy, zarządzanie procesowe, zarządzanie wartością klienta, zarządzanie wiedzą i potencjałem społecznym organizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104421, 105549 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45434 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompetencje organizacyjne w otwartej gospodarce cyfrowej / Alina Kozarkiewicz, Agnieszka Kabalska. - Wydanie II. - Warszawa : CeDeWu, 2023. - 289 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Zmiany w otoczeniu przedsiębiorstw oferują interesujący obszar do dyskusji naukowych, szczególnie w aspekcie roli nowych technologii, nowych relacji wewnątrz- i międzyorganizacyjnych, automatyzacji procesów czy wirtualizacji. Digitalizacja, transformacja cyfrowa i gospodarka 4.0 to tylko wybrane przykłady terminów, które na stałe wpisały się w aktualną rzeczywistość naukową, biznesową i społeczną. Wyjaśnienie uwarunkowań, przebiegu oraz skutków transformacji cyfrowej, która zmienia strategie, logikę kreowania wartości, struktury oraz modele biznesowe, stało się inspirującym tematem badawczym. Celem autorek było zaprezentowanie najważniejszych koncepcji związanych z kompetencjami organizacyjnymi we współczesnych uwarunkowaniach - w gospodarce otwartej i cyfrowej. Wybrane kategorie kompetencji organizacyjnych (kompetencje technologiczne, analityczne, innowacyjne, projektowe, relacyjne i sieciowe) zostały omówione w kontekście ewolucji koncepcji zasobowych zarządzania strategicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43228 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia jest nowatorskim spojrzeniem na wybrane problemy związane z zarządzaniem bezpieczeństwem organizacji w dobie gospodarki cyfrowej. Problematyka ta została zaprezentowana w sposób wieloaspektowy. Przedstawiono w niej ogólną charakterystykę obecnego etapu rozwoju gospodarki cyfrowej, który określany jest mianem Czwartej rewolucji przemysłowej (technologicznej) oraz omówiono różnorodne zagadnienia z zakresu szeroko rozumianego cyberbezpieczeństwa, które dotyczy w szczególności zagrożeń związanych z gromadzeniem i przetwarzaniem informacji, cyfrowym komunikowaniem się i funkcjonowaniem w sieciach. Doceniając znaczenie zagrożeń cyfrowych, w monografii podjęto jednak próbę szerszego spojrzenia na problematykę bezpieczeństwa organizacji, prezentując także problemy natury organizacyjnej, prawnej, finansowej, technologicznej czy też relacji z interesariuszami. Zaprezentowano w niej także wyniki badań empirycznych dotyczących wybranych aspektów problematyki podjętej w książce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117144 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42722 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tematyka prezentowanego zbioru opracowań jest stosunkowo szeroka i zróżnicowana, co może wywoływać wrażenie pewnej przypadkowości i eklektyczności ich doboru. Właściwość ta jest jednak trwałym, trudnym do uniknięcia, elementem tożsamości nauk o przedsiębiorstwie, jest warunkiem odpowiednio wszechstronnego, całościowego poznawania natury przedsiębiorstwa oraz mechanizmów rządzących jego powstawaniem i rozwojem. Dwa początkowe opracowania (J. Czupiała i G. Osbert-Pociechy) mają charakter stosunkowo ogólny i traktują o ważnych tendencjach i warunkach rozwoju współczesnego zarządzania. Kolejne trzy opracowania (Cz. Zająca, D. Tenety-Skwiercz, A. Sokołowskiej) poświęcone są nabierającej znaczenia problematyce społecznej odpowiedzialności biznesu. Wspólnym mianownikiem kolejnej grupy artykułów (K. Grzesik, A. Pietroń-Pyszczek, A. Jagody, A. Cierniak-Emerych) jest spojrzenie z różnych perspektyw na miejsce człowieka w organizacji (przedsiębiorstwie) oraz na pełnione przezeń i wobec niego funkcje. Przedmiotem kolejnych trzech opracowań (M. Trenkner, M. Morawskiego, E. Tabaszewskiej) jest wyjątkowo nośna współcześnie problematyka zarządzania wiedzą, przy czym opracowanie M. Trenkner jest granicznym między tym i poprzednim obszarem przedmiotowym. Trzy dalsze artykuły (Sz. Kłopockiego, A. Połomskiej-Jesionowskiej, M. Kwiecińskiej) podejmują doniosłe zagadnienia więzi międzyorganizacyjnych w sferze gospodarczej i pozagospodarczej. Dla ostatnich czterech opracowań trudno znaleźć wspólny mianownik, przy czym one także znakomicie mieszczą się w jakże rozległej tematyce nauki o przedsiębiorstwie. Autorzy, przyjmując w pełni odpowiedzialność za treść i sposób prezentacji poruszanych zagadnień, będą wdzięczni Czytelnikom za wszelkie, kierowane pod ich adresem uwagi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Publikacja darmowa
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102990 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44983/T.2 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Monografia prezentuje wyniki badań dotyczących wybranych problemów zarządzania niematerialnymi zasobami organizacji, w szczególności zarządzania informacją, wiedzą i kapitałem intelektualnym, z perspektywy małych i średnich przedsiębiorstw oraz jednostek samorządu terytorialnego. Ważną rolę w tym opracowaniu odgrywają wielowymiarowe dociekania autorów dotyczące jakości życia różnych podmiotów (mieszkańców, gospodarstw domowych i przedsiębiorstw) i jej aspektów, takich jak praca, dochody i ich rozdysponowanie czy poziom zaspokojenia potrzeb oraz ryzyko działalności gospodarczej. Rozdziały, opracowane przez przedstawicieli najbardziej liczących się w Polsce ośrodków naukowych, mają charakter teoriopoznawczy oraz empiryczny. Książka kierowana jest zarówno do przedstawicieli środowisk naukowych, studentów, jak i praktyków zarządzania zainteresowanych rozwojową problematyką zarządzania niematerialnymi zasobami przedsiębiorstwa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zasoby niematerialne organizacji od czasu publikacji Barneya znajdują się w centrum zainteresowania badaczy zajmujących się zarządzaniem, a zwłaszcza zarządzaniem strategicznym. Zasobowa teoria firmy ewoluuje wraz z licznymi badaniami odwołującymi się do jej założeń. Początkowo zainteresowania poznawcze ukierunkowane były głównie na zasób wiedzy i organizacyjne uczenie się, a aktualnie eksplorowane są intensywniej pozostałe zasoby, szczególnie kapitał relacyjny. Ukierunkowanie badań na wnętrze organizacji i endogeniczne uwarunkowania jej funkcjonowania, strategii i zmian tworzy fundamenty pozwalające na lepsze zrozumienie istoty organizacji i mechanizmów, które w niej tkwią, wspomagając bądź ograniczając potencjał rozwoju. Niniejsza publikacja jest wyrazem nieustającego wysiłku badaczy, skierowanego na wyjaśnianie rzeczywistości organizacyjnej z perspektywy zasobów. Artykuły zostały pogrupowane pod kątem merytorycznym, tworząc jednorodne problemowo części: 1. Wiedza i organizacyjne uczenie się oraz kultura organizacyjna, 2. Reputacja, marki, relacje, 3. Ludzie w organizacji: postawy, przywództwo, 4. Zachowania organizacji i w organizacji. Autorzy postawili wiele ważnych poznawczo pytań. Podjęli także wątki metodyczno-metodologiczne. Ale myślą przewodnią opracowania są paradoksy oraz paradygmaty odnoszone do poszczególnych obszarów problemowych. Liczymy, że lektura tego zbioru będzie inspiracją do stawiania kolejnych pytań badawczych, do rozwijania istniejących teorii, do konstruowania zaleceń aplikacyjnych, do prowadzenia badań empirycznych i w końcu stanie się inspiracją do rozwijania nauki o zarządzaniu w sposób satysfakcjonujący zarówno akademików, jak i praktyków. Życząc owocnej lektury, dziękujemy Autorom za wysiłek włożony w przygotowanie publikacji, a Recenzentom za zaangażowanie na rzecz ich jakości. Ewa Stańczyk-Hugiet, Joanna Kacała
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rola wiedzy w zarządzaniu współczesnymi organizacjami − funkcjonującymi w dynamicznej, złożonej, nieprzewidywalnej rzeczywistości globalnych rynków − jest bezdyskusyjna. Dzisiaj zdobycie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej w coraz większym stopniu zależy nie od tradycyjnych zasobów – jak praca, ziemia czy kapitał – ale właśnie od zasobów wiedzy. Zarówno w teorii, jak i w praktyce zarządzania rozwijane są koncepcje i metody zorientowane na identyfikację zasobów wiedzy w organizacji, intensyfikację procesów weryfikacji wiedzy organizacyjnej i jej rozwoju oraz na wykorzystanie wiedzy do zwiększania konkurencyjności organizacji. W prezentowanym tomie zawarto szesnaście opracowań, których autorzy – badacze z ośrodków naukowych z całego kraju oraz praktycy zarządzania − analizują znaczenie czynnika wiedzy dla współczesnych organizacji: ich funkcjonowania, rozwoju, osiągania przewagi konkurencyjnej i szeroko rozumianego sukcesu. Przedmiotem większości tekstów są takie koncepcje, metody i systemy zorientowane na wiedzę, jak: • metody zarządzania wiedzą, • systemy zarządzania wiedzą, • organizacja ucząca się i inteligentna, • zdolność uczenia się przedsiębiorstwa, • organizacja zwinna, • organizacja odporna na kryzys. Dominują teksty o charakterze empirycznym; w artykułach przytoczono badania zrealizowane w Polsce w organizacjach różniących się typem działalności, wielkością i formą własności, a także w klastrach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Niniejsza monografia jest jednym z efektów doświadczeń zebranych w ramach projektu. Podczas jego realizacji, oprócz pozyskania wiedzy praktycznej, dokonano bowiem szeregu obserwacji i analiz o charakterze naukowym, odnoszących się do procesów komercjalizacji wiedzy, a także czynników z nimi powiązanych. Z tego powodu podjęto decyzję, że oprócz publikacji o charakterze poradnikowym – ściśle praktycznym – istnieje potrzeba przygotowania publikacji naukowej. Została ona zbudowana z dwóch części. W pierwszej zamieszczono rozdziały w sposób bezpośredni odnoszące się do uczelnianego scoutingu wiedzy, jego założeń oraz do wymagań ludzkich, merytorycznych, niezbędnych do skutecznego funkcjonowania. Część druga zawiera analizę uczelni wyższej jako specyficznego środowiska, w którym zachodzą procesy komercjalizacji wiedzy. Zrozumienie tych uwarunkowań stanowi punkt wyjścia do budowania rozwiązań opartych na scoutingu wiedzy i dostosowanych do wymagań konkretnej organizacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Oddajemy w ręce Czytelników kolejny numer czasopisma „Informatyka Ekonomiczna”. Zawarte w nim artykuły naukowe prezentują szerokie spektrum poglądów oraz przemyśleń autorów wynikających z doświadczeń zdobytych w trakcie wieloletniej praktyki związanej z tworzeniem, doskonaleniem oraz stosowaniem nowoczesnych technologii w organizacjach. Przedstawiają one także kierunki naukowe oraz tendencje w zakresie współpracy między podmiotami gospodarczymi a ośrodkami naukowymi z całej Polski. Należy podkreślić unikatowy charakter niniejszego numeru czasopisma oraz jego niezmierną wartość naukową – powstał on w wyniku wymiany naukowej między ośrodkami akademickimi, zainicjowanej w ramach kolejnej już XI konferencji naukowo-dydaktycznej Naukowego Towarzystwa Informatyki Ekonomicznej. Jej zorganizowanie w bieżącym roku przypadło Instytutowi Informatyki Ekonomicznej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, który w tym roku obchodzi 40-lecie swojego istnienia. Przesłankami dla wyboru prezentowanej tematyki były z jednej strony odnotowane w literaturze trendy rozwoju nowych technologii informacyjnych wykorzystywanych w zarządzaniu, z drugiej zaś – problematyka zarządzania i realizacji projektów informatycznych jako przedsięwzięć inwestycyjnych z uwypukleniem aspektów związanych z aktualnymi kierunkami implementacji innowacyjnych rozwiązań informatycznych wspomagających funkcjonowanie współczesnych organizacji. Wybrane do opublikowania w aktualnym 31 numerze „Informatyki Ekonomicznej” prace podzielone zostały na trzy główne bloki tematyczne. Pierwszy blok tematyczny związany jest z prezentacją kierunków i współczesnych koncepcji rozwoju informatyzacji. W obszarze tym znalazły się artykuły: E. Ziemby, M. Bratnickiego, C. Olszak, J. Kisielnickiego, T. Lipczyńskiego, I. Pawełoszek, M. Mach-Król, J. Korczaka, M. Hernesa, M. Baca, J. Zawiły-Niedźwieckiego, I. Chomiak-Orsy, A. Nowickiego, E. Abramek, A. Sołtysik-Piorunkiewicz, H. Sroki, M. Sobińskiej, M. Tabakow oraz B. Franczyka. Druga grupa artykułów to prace poświęcone problematyce zarządzania projektami informatycznymi, wśród których można wymienić prace takich autorów, jak: M. Lasek, A. Adamus, V. Tasic, L. Drelichowski, M. Niedźwiedziński, W. Chmielarz, M. Zborowski, B. Wachnik, M. Twardochleb, S. Łacheciński oraz M. Kieruzel. Trzecia grupa, stanowiąca swoistą kontynuację tematyki projektów informatycznych, obejmuje artykuły poświęcone zagadnieniom związanym z trendami informatyzacji organizacji, a w szczególności prezentacji projektów innowacyjnych rozwiązań informatycznych. W tym obszarze znalazły się opracowania: A. Szewczyk, J. Korczaka, H. Dudycz, M. Dyczkowskiego, M. Lasek, D. Kosieradzkiego, D. Jelonek, Ł. Łysika, R. Kutery, P. Machury, B. Butryn, M. Laski, J. Sobieskiej-Karpińskiej, M. Hernesa, B. Śmiałkowskiej, T. Dudka, A. Bytniewskiego oraz L. Rozenberga.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
We współczesnych organizacjach spotykają się cztery pokolenia pracowników. Każde z nich ukształtowały różne warunki społeczne, gospodarcze, historyczne, etyczne i kulturowe. Generacje posiadają odmienne systemy wartości, potrzeby i oczekiwania, różne nawyki oraz przyzwyczajenia. Efektywne zarządzanie tak różnorodnym kapitałem ludzkim jest wyzwaniem dla menedżerów. Kluczowe jest skoncentrowanie się na potencjale drzemiącym w każdym pokoleniu, nie zaś na barierach wynikających z różnic między nimi. Takie podejście umożliwia zarządzającym czerpanie korzyści z różnorodności w miejscu pracy. Książka łączy walory monografii naukowej i praktycznego przewodnika. Wskazując rozwiązania przydatne w procesie zarządzania zróżnicowanym wiekowo kapitałem ludzkim, może stanowić inspirację dla menedżerów personalnych oraz właścicieli przedsiębiorstw a także dla badaczy i studentów podejmujących tematykę zarządzania multigeneracyjnego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia stanowi studium wprowadzania koncepcji organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego. Wykazane w niej działania są z punktu widzenia interesariuszy pożądane a nie konieczne, co w znaczącym stopniu wpływa na elastyczność i wykonywalność koncepcji. Z tego powodu monografia jest ważna w dyskursie naukowym, ale przede wszystkim ma ważny i istotny wymiar praktyczny. Założenia organizacji uczącej się wprowadziły w życie liczne przedsiębiorstwa. Istnieją instrumenty wspomagające ten proces oraz ułatwiające zarządzanie wiedzą w organizacjach, jednak wszystko to odnosi się przede wszystkim do biznesu i organizacji działających na rynku. Publikacja ma celu ukazanie procesu wdrażania zasad organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego, będącej bardzo ważnym elementem otoczenia biznesu. Jest również próbą opisu procesów, które wciąż zachodzą. Nie daje jednoznacznych recept, ale Autorzy mają nadzieję, że okaże się pomocna przy reformowaniu organizacji sektora publicznego. Sektora, który tych reform niewątpliwie wymaga. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). Praca autorstwa Jacka Pasiecznego i Tomasza Rosiaka wypełnia pusta przestrzeń na polskim rynku publikacji książkowych. Trudno bowiem znaleźć pozycję książkową, która z jednej strony łączy tematykę organizacji uczącej się ze sferą administracji publicznej, z drugiej zaś prezentuje szczegółowo proces badawczy i osiągnięte rezultaty. Opracowanie to może stanowić punkt odniesienia dla opracowań powstających w tym obszarze w przyszłości. (Prof. Adam Samborski, Kierownik Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach) Książka ta ma ważny dla praktyki walor, gdyż jest swoistym studium wykonalności koncepcji organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego. Te, jak wiemy z dotychczasowej praktyki, cechują się bardzo niskim poziomem elastyczności, a z uwagi na pozycję „monopolistyczną” ich ewolucja jest często ograniczona i sprowadza się wyłącznie do implementacji koniecznych, a nie pożądanych przez interesariuszy, zmian. Z tego właśnie powodu uważam jednoznacznie i z całą pewnością, iż monografia stanowi ważny głos w dyskursie nie tylko naukowym, ale przede wszystkim ma ważny i istotny wymiar praktyczny. (Prof. Paweł Antonowicz, Prodziekan ds. Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego) ********* Towards a Learning Organisation. Organisational Transformation as Exemplified by a Public Administration Unit The monograph is a study of introducing the concept of a learning organisation in a public sector organisation. The actions presented are desirable rather than necessary from the stakeholders' point of view, which significantly affects the flexibility and feasibility of the concept. For this reason, the monograph is important in academic discourse, but above all it has a significant practical dimension. The assumptions of a learning organisation have been implemented by numerous enterprises. There are instruments supporting this process and facilitating knowledge management in organisations; however, all this refers primarily to business and organisations operating on the market. The publication aims to show the process of implementing the principles of a learning organisation in a public sector organisation, which is a very important element of the business environment. It also attempts to describe processes that are still on. It does not give unequivocal recipes, but the authors hope that it will prove helpful in reforming public sector organisations. A sector undoubtedly requiring such reforms. ********* Dr hab. prof. UW Jacek Pasieczny (ORCID 0000-0002-9405-3861) – kieruje Zakładem Innowacji Organizacyjnych i Przedsiębiorczości na Wydziale Zarządzania UW. Autor kilkudziesięciu publikacji z obszaru zarządzania. Interesuje się problematyką planowania biznesowego, zarządzania zmianą oraz patologii i dysfunkcji organizacyjnych. Obok pracy naukowej prowadzi również działalność konsultingową – autor i współautor kilkudziesięciu prac doradczych dla biznesu i administracji. Były członek i przewodniczący rad nadzorczych spółek z sektora prywatnego i publicznego. Dr Tomasz Rosiak – adiunkt w Zakładzie Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych na Wydziale Zarządzania UW. W swoich badaniach nad usprawnianiem funkcjonowania organizacji opiera się na dorobku teorii z obszaru organizacji uczących się, podejścia systemowego oraz zarządzania zmianą. Równolegle do kariery akademickiej zajmuje się doradztwem biznesowym. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym, reorganizacji procesów biznesowych oraz struktur. Jego doświadczenie konsultingowe obejmuje zarówno projekty doradcze, wdrożeniowe, jak i szkoleniowe dla firm z sektora prywatnego i państwowego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy numer jest ukierunkowany na problematykę innowacji w jej poszczególnych obszarach tematycznych z uwzględnieniem uwarunkowań i determinant zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Celem jest prezentacja poglądów i badań specjalistów zajmujących się teorią i praktyką szeroko rozumianych innowacji, reprezentujących różne dyscypliny naukowe, instytucje i doświadczenie zawodowe, jak też inspirowanie dalszych analiz i działań. W treści publikacji wyróżniono kilka nurtów, w których pomieszczono artykuły omawiające wybrane problemy innowacji. Pierwszy nurt obejmuje rozważania na temat innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem otoczenia instytucjonalnego. Wątki badawcze poruszane w prezentowanych tekstach dotyczą szerokiego spektrum innowacji w procesie zarządzania, a mianowicie kontekstu nadzoru właścicielskiego, strategii zarządzania, modeli biznesowych, negocjacji, sposobu finansowania działalności innowacyjnej czy przedsiębiorczości. W ramach tego nurtu przedstawiono również genezę polityki innowacyjnej krajów rozwijających się na przykładzie Indii. Nurt drugi został zawężony do problematyki innowacji w zarządzaniu organizacjami należącymi do sektora usług turystycznych. Innowacyjność organizacji działających w obszarze turystyki jest przedmiotem coraz większego zainteresowania zarówno badaczy, jak i praktyków gospodarki turystycznej. Wynika to z poszukiwania innowacyjnych rozwiązań przez firmy specjalizujące się w turystyce, ale też ze wzrostu oczekiwań klientów. Kolejny nurt oscyluje wokół problematyki zarządzania wiedzą w kontekście metodologii zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa ukierunkowanego na generowanie postępu naukowego, technicznego, ekonomicznego i organizacyjnego. Obejmuje on także kwestie zarządzania wiedzą w obszarach zarządzania jakością, polityki informacyjnej czy analizy instrumentów wspomagających zarządzanie wiedzą w urzędach administracji samorządowej. Interesującym ujęciem zagadnienia innowacji w organizacjach jest wątek badawczy dotyczący dydaktyki kognitywnej w kontekście nowatorskich metod badawczych, w dziedzinie metodyki prowadzenia prac badawczych. Niniejsza publikacja powinna być inspiracją do dalszych badań i rozważań na temat potencjału innowacyjnego, zdolności innowacyjnej, działalności innowacyjnej czy innowacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zeszyt jest dziełem pracowników naukowo-dydaktycznych naszej Uczelni oraz pracowników z innych szkół wyższych i ośrodków naukowych w kraju, tj. Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu, Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych oraz Centralnego Instytutu Ochrony Pracy – Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. Problematyka tekstów składających się na niniejszy Zeszyt koncentruje się głównie wokół zagadnień zarządzania zasobami pracy, kultury bezpieczeństwa pracy, efektywności procesu nauczania studentów w szkolnictwie wyższym, skuteczności mechanizmów zarządzania aktywami organizacji i nadzoru właścicielskiego oraz postrzegania marki jako czynnika procesu nabywczego na rynku dóbr konsumpcyjnych, wykorzystania e-learningu w procesie zarządzania wiedzą i innowacjami w przedsiębiorstwach nowoczesnej gospodarki.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI "Zaczęła się wprawdzie przed 30 laty, ale wiek XXI przynosi jej wyraźną intensyfikację i konkretyzację. Chodzi o debatę na temat znaczenia wiedzy dla gospodarki i życia społecznego. Debata jest tym bardziej potrzebna, że problem nie jest jednoznaczny, a rozmaite perspektywy badawcze i praktyczne, niekiedy bardzo różniące się między sobą, wzbogacają argumentację. Niniejszy zeszyt „Przeglądu Socjologicznego” poświęcamy zagadnieniu „społeczeństwa wiedzy” (knowledge-based society) w zróżnicowanym interdyscyplinarnie i analitycznie ujęciu".(fragment)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents]: Wstęp [Introduction], s. 7–8; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej [The development and types of social knowledge], s. 9–18; Jarosław Górniak: Badanie społeczeństwa z perspektywy podmiotu działającego [Analysis of society from the point of view of an acting subject], s. 19–32; Stanisław Mazur: Poznanie, wiedza i działanie społeczne w paradygmacie wielości [Cognition, knowledge and social action in the multiplicity paradigm], s. 33–42; Jan Hartman: Co po socjologii? [What will replace sociology? ], s. 43–52; Anna Giza: Społeczeństwo jako problem koordynacji: rola wiedzy w stanowieniu bytu społecznego [Society as a coordination problem: The role of knowledge in establishing social entities], s. 53–70; Bob Jessop: Social imaginaries, structuration, learning, and ‘collibration’: Their role and limitations in governing complexity, s. 71–84; Robert Delorme: Głęboka Kompleksowość a ujęcie krytyczności w wyjaśnianiu kompleksowości przez Morina i Le Moigne’a [Deep Complexity and the problem of criticality in Morin’s and Le Moigne’s accouts of complexity], s. 85–108; John L. Campbell, Owe K. Pedersen: Reżimy wiedzy: jak Stany Zjednoczone i Dania interpretowały kryzys stagflacji [Knowledge regimes: How America and Denmark made sense of the stagflation crisis], s. 109–124; Barbara Worek: Kiedy poznający podmiot jest działającą kobietą: przypadek badań feministycznych [When the cognitive subject is an active woman: The case of feminist studies], s. 125–136; Robert Chrabąszcz: Lingwistyka a współczesne paradygmaty nauki [Linguistics vs. the contemporary research paradigms], s. 137–146; Bartosz Józefowski: Evidence-based policy – nowa koncepcja dotykająca starych problemów [Evidence-based policy: A new approach to old problems], s. 147˜–152; Magdalena Jelonek: Niezamierzone efekty działań ludzkich, czyli o tym, czy może się udać reforma systemu szkolnictwa wyższego [Unintended effects of human action and reforms of the higher education system], s. 153–164; Marek Ćwiklicki: Tworzenie się wiedzy społecznej według teorii CRP [Social knowledge creation in the complex responsive processes theory ], s. 165–172; Miłowit Kuniński: Wyjaśnianie powstawania norm [Explaining the emergence of norms], s. 173–184; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej – ciąg dalszy [The development and types of social knowledge – continued.], s. 185–194.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Drodzy Autorzy i Czytelnicy, po raz kolejny mamy przyjemność złożyć na Wasze ręce opracowanie z serii „Informatyka Ekonomiczna”. W przedkładanym numerze znalazły się teksty Autorów będących przedstawicielami różnych ośrodków naukowo-badawczych z Polski, a także opracowania powstałe w ścisłej współpracy z doświadczonymi praktykami gospodarczymi. Niezmiernie wartościową cechą opracowań wydanych w czasopiśmie „Informatyka Ekonomiczna” jest to, że stanowią one prezentację różnorodnych punktów widzenia i poglądów dotyczących zastosowania nowoczesnych rozwiązań z obszaru ICT. Perspektywy i opinie prezentowane przez Autorów tekstów niejednokrotnie po¬zwalają Czytelnikom na poszerzenie przemyśleń dotyczących ich poglądu na temat możliwości i kierunków zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych w praktyce gospodarczej. Nie wszystkie artykuły nadesłane do naszego czasopisma spełniają jednak jego wymogi formalno-merytoryczne, co zwiększa znaczenie i wartość publikacji, które otrzymały podwójne pozytywne recenzje i zostały wybrane do opublikowania w aktualnym numerze „Informatyki Ekonomicznej”. Redaktor niniejszego wydania pragnie wyrazić podziękowania wszystkim Autorom, którzy zechcieli podzielić się swoimi doświadczeniami i poglądami. Ponadto składa podziękowanie Recenzentom za wnikliwe i rzeczowe oceny przedkładanych tekstów. Iwona Chomiak-Orsa
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej