Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(146)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(120)
Artykuły
(26)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Publikacje fachowe
(12)
Poradniki i przewodniki
(11)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Proza
(5)
E-booki
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(299)
wypożyczone
(78)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(63)
Czytelnia Piła
(7)
Wypożyczalnia Chodzież
(53)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(66)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(66)
Wypożyczalnia Złotów
(63)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(33)
Czytelnia Wągrowiec
(19)
Informatorium
(3)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Attwood Tony
(11)
Okuniewski Juliusz
(8)
Borkowska Agnieszka
(5)
Grandin Temple
(5)
Winczura Barbara
(5)
Arentewicz Joanna
(4)
Cytowska Beata
(4)
Jackson Luke
(4)
Jagielska Gabriela
(4)
Kozdroń Agnieszka
(4)
Preissmann Christine
(4)
Rynkiewicz Agnieszka
(4)
Bryńska Anita
(3)
Komender Jadwiga
(3)
Maciarz Aleksandra
(3)
Pisula Ewa
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(3)
Attwood Anthony
(2)
Banaszczyk Izabela
(2)
Biadasiewicz Małgorzata
(2)
Błaszczyk - Kowalska Sylwia
(2)
Błeszyński Jacek
(2)
Całek Grzegorz
(2)
Charbicka Magdalena
(2)
Chromik-Kovačs Joanna
(2)
Delaney Tara
(2)
Grotowska Beata
(2)
Kamińska-Holc Katarzyna
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Mysiorska Małgorzata
(2)
Niezgoda Ewa
(2)
O'Toole Jennifer Cook
(2)
Painter Kim Kiker
(2)
Przybyla Olga
(2)
Schmidt Peter
(2)
Silberman Steve
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Stawarski Andrzej
(2)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(2)
Tammet Daniel
(2)
Willey Liane Holliday
(2)
Łucjanek Agnieszka
(2)
Święcicka Joanna
(2)
Alenowicz Magdalena
(1)
Anderson Liz McKendry
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Baker Jed
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bartkowski Robert
(1)
Becker-Pestka Daria
(1)
Bednarz Marzena
(1)
Biernacka Anna
(1)
Bilik Andrzej
(1)
Bladowska Joanna
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Bojanowski Brian
(1)
Boksa Ewa
(1)
Borkowski Grzegorz
(1)
Budzińska Anna
(1)
Bukiert Katarzyna
(1)
Burge Garry
(1)
Buzon James
(1)
Castleman Bob
(1)
Chmielewska Joanna Maria
(1)
Christian Mitch
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda
(1)
Denenburg Debbie
(1)
Devnet Charli
(1)
Drała Dorota
(1)
Dyrda Karolina
(1)
Emmons Polly Godwin
(1)
Evans Craig R
(1)
Fast Yvonna
(1)
Fazli Azeem Qazi
(1)
Fitzgerald Michael
(1)
Flak Kazimierz
(1)
Forester Cheryl
(1)
Fornalik Izabela
(1)
Gacka Ewa
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Garnett Michelle
(1)
Gerland Gunilla
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Grahame Vicki
(1)
Grand Claire
(1)
Gray Carol
(1)
Gubała Magdalena
(1)
Guzy Anna
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hane Ruth Elaine Joyner
(1)
Harpur John
(1)
Homańczyk Andrzej
(1)
Honey Emma
(1)
Hoopmann Kathy
(1)
Hołub Jacek
(1)
Hénault Isabelle
(1)
Isaacs Paul
(1)
Jagła Aleksandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(105)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(60)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(149)
Język
polski
(143)
Odbiorca
Nauczyciele
(21)
Rodzice
(9)
Pedagodzy
(8)
Nauczyciele przedszkoli
(6)
Psycholodzy
(6)
Logopedzi
(5)
6-8 lat
(4)
Dzieci
(4)
Psychoterapeuci
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
9-13 lat
(3)
Dyrektorzy szkół
(3)
Pedagodzy szkolni
(3)
Terapeuci
(3)
0-5 lat
(2)
Dorośli
(2)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
14-17 lat
(1)
Autystycy
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Coachowie
(1)
Lekarze
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele historii
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Rodziny autystyków
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(7)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura angielska
(2)
Literatura słoweńska
(1)
Temat
Zespół Aspergera
(115)
Dziecko z zespołem Aspergera
(68)
Autyzm
(64)
Dziecko autystyczne
(49)
Mowa
(16)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(15)
Dziecko
(14)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(13)
Zespół ADHD
(12)
Osoby z autyzmem
(10)
Dysleksja i dysgrafia
(9)
Niepowodzenia szkolne
(9)
Osoby z zespołem Aspergera
(9)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(8)
Słuch
(7)
Zachowanie
(7)
Afazja
(6)
Dziecko niedosłyszące
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Lęk
(6)
Nauczanie
(6)
Psychoterapia
(6)
Stres
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Zespół Retta
(6)
Chorzy w rodzinie
(5)
Dziecko z zespołem Downa
(5)
Jąkanie
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Kształcenie integracyjne
(5)
Logopedia
(5)
Młodzież
(5)
Niepełnosprawni umysłowo
(5)
Padaczka
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Rehabilitacja medyczna
(5)
Schizofrenia
(5)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu
(5)
Życie seksualne
(5)
Kobieta
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Metoda Dobrego Startu
(4)
Metoda Petö
(4)
Mutyzm
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Rodzina
(4)
Socjalizacja
(4)
Stosunki interpersonalne
(4)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(4)
Wady rozwojowe
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Zespół Downa
(4)
Zespół Tourette'a
(4)
Adopcja
(3)
Agresywność
(3)
Autystycy
(3)
Depresja psychiczna
(3)
Dogoterapia
(3)
Dyslalia
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko z FAS
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Fizykoterapia
(3)
Metoda Sherborne
(3)
Myślenie
(3)
Niemowlę
(3)
Niepełnosprawność
(3)
Przywiązanie (psychol.)
(3)
Rodzice
(3)
Rozszczepy podniebienia i wargi
(3)
Samookaleczenie
(3)
Sprawność motoryczna
(3)
Starość
(3)
Stwardnienie rozsiane
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Uczucia
(3)
Zespół Ushera
(3)
Zespół Williamsa
(3)
Zmęczenie
(3)
Życie codzienne
(3)
Adaptacja
(2)
Arteterapia
(2)
Barwy
(2)
Biblioterapia
(2)
Chorzy z zespołem Aspergera
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Dojrzałość emocjonalna
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Domy dziecka
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Doroszewska, Janina
(2)
Drama (pedagog.)
(2)
Dwujęzyczność
(2)
Dzieci autystyczne
(2)
Dziecięce porażenie mózgowe
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(2)
2001-0
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie ; okolice)
(1)
Polska
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(24)
Artykuł z czasopisma fachowego
(17)
Poradnik
(13)
Poradniki
(12)
Wydawnictwa popularne
(7)
Scenariusz zajęć
(5)
Opowiadania i nowele
(4)
Pamiętniki i wspomnienia
(4)
Poradniki dla nauczycieli
(4)
Poradniki dla rodziców
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Encyklopedie
(2)
Podręczniki
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Autobiografia
(1)
Dane statystyczne
(1)
Esej
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Pamiętniki
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Pamiętniki angielskie
(1)
Pamiętniki niemieckie
(1)
Pamiętniki szwedzkie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Powieść autobiograficzna
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Sprawozdania
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół specjalnych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(39)
Psychologia
(22)
Medycyna i zdrowie
(10)
Historia
(3)
Językoznawstwo
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(5)
Bliżej Przedszkola
(4)
Dyrektor Szkoły
(3)
Edukacja i Dialog
(3)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(2)
Charaktery
(1)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(1)
Język Polski w Szkole Podstawowej
(1)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(1)
Sygnał
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
Wiadomości Historyczne z Wiedzą o Społeczeństwie
(1)
Wychowanie w Przedszkolu
(1)
Życie Szkoły
(1)
149 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99798, 99799 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46614 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36909 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30958 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43456, 44966, 43191 (3 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 64997 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na niniejszy tom składają się prace dedykowane Panu Profesorowi Stanisławowi Grabiasowi przez uczniów i przyjaciół z okazji Jego siedemdziesiątych urodzin. Tytuł tomu "Język - Człowiek - Społeczeństwo" obejmuje triadę pojęć, wokół których skupiły się naukowe zainteresowania Jubilata. Przedmiotem refleksji Pana Profesora zawsze był język, jednak prowadzone przez Niego badania dotyczyły nie tylko opisu samego języka, ale przede wszystkim sposobów jego istnienia w umyśle człowieka i w relacjach społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39441 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: – wzrokową, – słuchowo-językową, – koordynację wzrokowo-ruchową oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zespół Aspergera, zespół Downa, afazja, autyzm, upośledzenie w stopniu lekkim, z niedosłuchem. W poradniku zamieszczone są wzory opinii wydawanej dla rodziców, zespołu orzekającego oraz wzór karty zajęć rewalidacyjnych oraz korekcyjno-kompensacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115071 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51791 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41669 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34530 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47883 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66703 P 1,5 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Konieczne dla współczesnej praktyki pedagogicznej jest nie tylko rozwiązywanie zaistniałych problemów, ale także właściwe przygotowanie do pracy przyszłych nauczycieli, terapeutów, wychowawców. Osoby podejmujące pracę w instytucjach kształcących i wychowujących będą zmuszone sprostać licznym trudnościom i wyzwaniom pedagogicznym, typowym dla obecnej i przyszłej rzeczywistości. Wyposażanie ich w trakcie studiów w określone umiejętności i kompetencje staje się możliwe poprzez wprowadzanie zmodyfikowanych metod kształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 112586 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33704 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zadania domowe są jedną z części publikacji „Ja i mój świat”. Zostały one przygotowane w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością umysłową w stopniu umiarkowanym i w szczególny sposób uwzględniają specyfikę edukacji osób z autyzmem. Pozwalają na utrwalenie i pogłębienie wiedzy społeczno-przyrodniczej przedstawionej w podręczniku i kartach pracy „Ja i mój świat”. Zawierają różnorodne ćwiczenia na etapie obrazka, dzięki którym uczniowie doskonalą sprawność manualną, koordynację wzrokowo-ruchową, analizę wzrokową, posługują się nazwami po dstawowych kolorów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39785 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 525 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce dokonano przeglądu propozycji oddziaływań na najmłodsze dzieci zagrożone niepełnosprawnością lub zaburzone w rozwoju. Obszary zagadnień dotyczą poszczególnych etapów postępowania w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dzieci. Niektórzy autorzy poruszają zagadnienia inspirujące do planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój dziecka, inni z kolei pokazują propozycje technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie określonych dysfunkcji w rozwoju dziecka, a także dokonują przeglądu oddziaływań terapeutycznych na małe dzieci, u których już pojawiają się nieprawidłowości. Przedstawione zagadnienia mogą stanowić inspirację do pracy z małym dzieckiem dla specjalistów z różnych dziedzin - pedagogów, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, lekarzy oraz innych terapeutów zajmujących się pomaganiem dziecku i jego rodzinie. Ze względu na obszerne interdyscyplinarne ujęcie problematyki publikacja może być źródłem informacji także dla studentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103286 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46623 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37926 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka została podzielona na osiem części. W pierwszej - obok krótkiej charakterystyki upośledzenia umysłowego - zawarto najczęściej spotykane przyczyny trudności w uczeniu się, nakreślono edukację dzieci z niepełnosprawnością w szkole masowej, zapoznając tym samym Czytelników z ideą klas integracyjnych, założeniami i warunkami dobrej integracji.Część druga została poświęcona organizowaniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem. Część trzecia to opis celów i zadań rewalidacji indywidualnej wraz z ramowym programem rewalidacji, a także zbiór wskazówek przydatnych w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością na tego typu zajęciach. W części czwartej zamieszczono przykładowe ćwiczenia. Część piąta określa zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego pracującego w klasie integracyjnej, jego prawa i obowiązki. Część szósta natomiast zawiera przykładowe opracowania, które - w mniejszym bądź większym stopniu - towarzyszą pedagogom specjalnym w ich pracy (opracowanie konspektu, indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego, rozkładu materiału oraz oceny opisowej). W części siódmej zaprezentowano opis i analizę przypadku uczniów z niepełnosprawnościami (z zespołem Aspergera, z zespołem Downa oraz uczeń niedowidzący). Ostatnia część zawiera wybrane programy wspomagające rozwój uczniów. Program dla ucznia z nadpobudliwością/nadruchliwością, program dla ucznia z niepełnosprawnością sprzężoną - autyzmem i niedosłuchem oraz program dla ucznia z obustronnym niedosłuchem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110700, 109894 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49849 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39931 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33201 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46198 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64814 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie zawiera zbiór tekstów poświęconych teoretycznym i praktycznym rozwiązaniom w obszarach profilaktyki i wspierania rozwoju osób z niepełnosprawnością. W części I przedstawiono szerokie spektrum propozycji działań praktycznych w zakresie rehabilitacji i integracji społecznej. Część II prezentowanego opracowania to próba odpowiedzi na pytanie Z. Kwiecińskiego: I cóż po pedagogu w tych czasach nieprzejrzystości i w kulturze drapieżności?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106831 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49151 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32394 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45272 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64376 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza i terapia są ważnym tematem w dyskursie pomagania, wspierania rozwoju, zwłaszcza w odniesieniu do logopedii, pedagogiki czy psychologii. Treścią niniejszej publikacji są zagadnienia diagnozy i terapii w pracy logopedy i nauczyciela-terapeuty, co porządkuje niejako i ogranicza zakres podjętych rozważań. Zarówno logopeda, jak i nauczyciel/terapeuta są specjalistami, których działania pomocowe regulowane zapisami prawa wpisują się w działania szkoły i oświatowego systemu pomocy. Mimo znaczącego dorobku w logopedii i terapii pedagogicznej wciąż pojawiają się nowe przestrzenie analiz teoretycznych i badań empirycznych, podkreślające relację teorii z praktyką. Podjęte w książce dyskursy są udziałem osób tworzących naukę, ale też praktyków, co stanowi o wartości i zróżnicowaniu treściowym publikacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113990 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51015 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41235 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34031 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47487 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66058 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej książce dokonano przeglądu propozycji oddziaływań na najmłodsze dzieci zagrożone niepełnosprawnością lub zaburzone w rozwoju. Obszary zagadnień dotyczą poszczególnych etapów postępowania w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dzieci. Niektórzy autorzy poruszają zagadnienia inspirujące do planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój dziecka, inni z kolei pokazują propozycje technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie określonych dysfunkcji w rozwoju dziecka, a także dokonują przeglądu oddziaływań terapeutycznych na małe dzieci, u których już pojawiają się nieprawidłowości. Przedstawione zagadnienia mogą stanowić inspirację do pracy z małym dzieckiem dla specjalistów z różnych dziedzin ľ pedagogów, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, lekarzy oraz innych terapeutów zajmujących się pomaganiem dziecku i jego rodzinie. Ze względu na obszerne interdyscyplinarne ujęcie problematyki publikacja może być źródłem informacji także dla studentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31776 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44877 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63819 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem niniejszej pracy zbiorowej jest prezentacja współczesnych trendów i koncepcji terapii pedagogicznej w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz przedstawienie wybranych form terapii i metodyki ich realizacji zgodnie z aktualnymi założeniami pedagogiki specjalnej. Publikacja podzielona została na trzy części obejmujące teksty dotyczące określonych obszarów tematycznych: Część I. Szanse, możliwości i zagrożenia w terapii pedagogicznej dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi; Część II. Współczesne tendencje w terapii pedagogicznej w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami; Część III. Nowe oblicza sprawdzonych metod, technik i środków terapeutycznych. Publikacja, ze względu na tematykę, adresowana jest przede wszystkim do studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza studentów pedagogiki specjalnej. Kierowana jest również do czynnych pedagogów specjalnych, psychologów, a także rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnością, poszukujących inspiracji i nowych możliwości działań wspierających ich codzienną pracę rehabilitacyjną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114240 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51217 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41222 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33791 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47334 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65795 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Poradnik dla osób pracujących z dzieckiem z zespołem Aspergera, zawierający kluczowe informacje związane z procesem diagnozy, terapii oraz wsparcia w środowisku przedszkolnym i szkolnym. Od Autorki: Książka, która powstała jest wypadkową wiedzy zawartej w coraz większej ilości literatury dostępnej na rynku oraz codziennych doświadczeń osobistych i zawodowych. Starałam się przytoczyć w niej przykłady sytuacji, osób i doświadczeń, z którymi zmierzamy się każdego dnia jako specjaliści, terapeuci czy rodzice. Na swojej drodze spotkałam wiele wspaniałych osób, których wkład w tę książkę jest ogromny, chociaż nawet o tym nie wiedzą. Historie społeczne i materiały do pracy są wynikiem doświadczeń nas wszystkich i powstały z potrzeb dzieci i młodzieży, z którymi przyszło nam pracować.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych UNESCO UNICEF Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106760 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48566 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45256 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64221 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia UNESCO UNICEF Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39365 P. (50) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom dotyczy żywej i coraz bardziej aktualnej problematyki związanej z potrzebami edukacyjnymi młodzieży podlegającej różnorakim wpływom przemian cywilizacyjnych i technologicznych. Mimo znaczącej liczby publikacji poruszających te kwestie wydaje się, że wciąż pozostało wiele do powiedzenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112858/T.2 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107959/T.2 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49410 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39448 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32543 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45670 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64289 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka stanowi zbiór tekstów poświęconych szeroko pojętej problematyce funkcjonowania człowieka we współczesnym świecie. Autorzy, reprezentanci różnych dyscyplin nauki, postanowili przyjrzeć się bliżej kontekstom, w jakich zachodzą. Cykl monografii, których ta książka stanowi część, składa się z artykułów psychologów, socjologów, pedagogów, prawników, lekarzy. Autorzy poszukują odpowiedzi na pytanie, czy wobec przemian społeczno-ekonomicznych, politycznych i obyczajowych, jakie mają miejsce w ostatnich latach - zdrowy i stabilny rozwój współczesnego człowieka - jest zagrożony. Zgodnie z wynikami badań, przeciętny młody Polak to osoba dobrze wykształcona, ambitna i dobrze przygotowana do przemian społecznych. Na pierwszym miejscu wśród swoich potrzeb stawia wolność, podkreśla poczucie autonomii, tolerancji wobec różnych form życia. Obecna sytuacja społeczna stanowi dla niego zarazem lepszy w stosunku do ubiegłych pokoleń kontekst rozwojowy, jak i źródło niepewności. Wyróżnia się sześć poziomów kontekstu rozwojowego: intraindywidualny, interindywidualny, rodzinny, towarzyski, społeczno-kulturowy i historyczny. Wszystkie z wyżej wymienionych kontekstów zostały poddane analizie w prezentowanym zbiorze tekstów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50639 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40498 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33559, 33701 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46846 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Z Prac Towarzystwa Kultury Języka ; 8.)
Zasadniczo każde działanie logopedyczne, które nie ma charakteru profilaktycznego, zapobiegającego ewentualnym zaburzeniom i dysfunkcjom mowy – oparte na diagnozie logopedycznej – przybiera postać interwencji logopedycznej. Tak rozumiana interwencja logopedyczna ma różne postaci i formy: od programów edukacyjnych i reedukacyjnych, realizowanych w przedszkolach, szkołach i innych placówkach oświatowych, których celem jest usprawnienie samych narządów mowy, do programów terapeutycznych, o bardzo skomplikowanym często charakterze (np. w związku z autyzmem lub afazją).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111003 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40234 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46576 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej