Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(215)
IBUK Libra
(15)
Forma i typ
Książki
(214)
E-booki
(15)
Publikacje naukowe
(7)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(265)
wypożyczone
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(49)
Czytelnia Piła
(9)
Wypożyczalnia Chodzież
(6)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(31)
Czytelnia Czarnków
(3)
Wypożyczalnia Trzcianka
(16)
Wypożyczalnia Złotów
(17)
Czytelnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(98)
Czytelnia Wągrowiec
(20)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(21)
Autor
Szekspir William
(21)
Słomczyński Maciej
(21)
Bodio Tadeusz
(5)
Grewiński Mirosław
(5)
Porayski-Pomsta Józef
(5)
Rydlewski Grzegorz
(5)
Cudak Sławomir
(4)
Szylko-Skoczny Małgorzata
(4)
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(4)
Zieliński Eugeniusz
(4)
Adamowski Janusz Włodzimierz
(3)
Auleytner Julian
(3)
Borkowski Jan
(3)
Gajewski Marek
(3)
Howell Jane
(3)
Karpiński Andrzej
(3)
Kowalak Tadeusz
(3)
Miller Jonathan
(3)
Siuda Tadeusz
(3)
Stebelski Marian
(3)
Wojnar Irena
(3)
Bongers Paul N
(2)
Czarnecki Paweł
(2)
Danecki Jan
(2)
Durasiewicz Arkadiusz
(2)
Evers Adalbert
(2)
Gardocka Helena
(2)
Garlicki Jan
(2)
Gold Jack
(2)
Głąbicka Katarzyna
(2)
Heinze Rolf G
(2)
Ihnatowicz Ewa
(2)
Jakubowski Wojciech
(2)
Jarosińska Marta
(2)
Jasiński Piotr
(2)
Jordan J
(2)
Księżopolski Krzysztof M
(2)
Kurowska Marlena
(2)
Latoszek Ewa
(2)
Mańka Aleksander
(2)
Skarzyński Ryszard
(2)
Skrabacz Aleksandra
(2)
Streżyńska Anna
(2)
Sulowski Stanisław
(2)
Szablewski Andrzej T
(2)
Szarfenberg Ryszard
(2)
Szałański Mariusz
(2)
Theiss Maria
(2)
Więckowska Barbara
(2)
Zaczyński Zaczek Krzysztof
(2)
Żołędowski Cezary
(2)
Adamek Margaret E
(1)
Almog Oz
(1)
Backman Maria
(1)
Bahyrycz Monika
(1)
Bardijewska Sława
(1)
Barr Nicholas Adrian
(1)
Bartoszewicz Artur
(1)
Barzycka-Banaszczyk Małgorzata
(1)
Baylis John
(1)
Belling Noa
(1)
Bennett Rodney
(1)
Berezowski Maksymilian
(1)
Brett-Surman Michael K
(1)
Bridgewater Alan
(1)
Bridgewater Gill
(1)
Brochu Christopher A
(1)
Brontë Emily
(1)
Brożyniak Jakub
(1)
Brzeziński Michał
(1)
Burge Stuart
(1)
Butkiewicz Magdalena
(1)
Błuszkowski Jan
(1)
Challoner Jack
(1)
Chauviere Michel
(1)
Chiang Alpha C
(1)
Chmielarz Witold
(1)
Chmielewska Aleksandra (marketing)
(1)
Chruściak Ryszard
(1)
Ciborska Elżbieta
(1)
Cieślak Eugeniusz
(1)
Coleman Basil
(1)
Cudak Henryk
(1)
Cudak Henryk (1940- )
(1)
Cygnarowski Mateusz
(1)
Czarnecki Zygmunt
(1)
Daley James G
(1)
Davis Desmond
(1)
Dobrowolski Kazimierz Albin
(1)
Dudek Sebastian
(1)
Dzierzgowski Jan
(1)
Dzięciołowicz Katarzyna
(1)
Eisenreich Wilhelm
(1)
Esping-Andersen Gosta
(1)
Fibinger Zbigniew
(1)
Fijałkowska Barbara
(1)
Firlit Elżbieta
(1)
Firlit-Fesnak Grażyna
(1)
Frątczak-Müller Joanna
(1)
Garbarczyk Henryk
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(36)
2000 - 2009
(114)
1990 - 1999
(62)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(230)
Język
polski
(144)
nieznany (po)
(84)
Odbiorca
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dramat angielski
(21)
Shakespeare, William (1564-1616)
(21)
Teatr telewizji
(21)
Polityka społeczna
(16)
Globalizacja
(10)
Środki masowego przekazu
(9)
Nauka
(8)
Bezrobocie
(7)
Mniejszości narodowe
(7)
Polityka
(7)
Kształcenie
(6)
Opieka społeczna
(6)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(6)
Dziennikarze
(5)
Integracja europejska
(5)
Polska
(5)
Regionalizacja gospodarcza
(5)
Dziecko
(4)
Energetyka
(4)
Gospodarka
(4)
Mowa
(4)
Państwo
(4)
Rodzina
(4)
Rolnictwo
(4)
Samorząd terytorialny
(4)
Społeczeństwo
(4)
Ubóstwo
(4)
Bezdomność
(3)
Finanse
(3)
Handel zagraniczny
(3)
Ideologia
(3)
Infrastruktura społeczna
(3)
Konserwatyzm
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Postawy
(3)
Rynek
(3)
Rząd (organ państw.)
(3)
Unia Europejska
(3)
Administracja
(2)
Autorytet
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Dziennikarstwo
(2)
Ekonomia społeczna
(2)
Ekorozwój
(2)
Fundusze strukturalne UE
(2)
Język polski
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Konkurencja
(2)
Kościół a państwo
(2)
Liberalizm
(2)
Literatura polska
(2)
Logopedia
(2)
Manipulacja (psychol.)
(2)
Marginalizacja społeczna
(2)
Matematyka finansowa
(2)
Młodzież
(2)
Nauki polityczne
(2)
Opinia publiczna
(2)
Osobowość
(2)
Papiery wartościowe
(2)
Pieniądz
(2)
Prawa człowieka
(2)
Prawo pracy
(2)
Prawo prasowe
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Socjalizacja polityczna
(2)
Starość
(2)
Stres
(2)
Struktura społeczna
(2)
Sztuka ogrodowa
(2)
Służba zdrowia
(2)
Telekomunikacja
(2)
Telewizja
(2)
Totalitaryzm
(2)
Wojna
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Zarządzanie
(2)
Zdrowie publiczne
(2)
AIDS
(1)
Afazja dziecięca
(1)
Afryka
(1)
Agresja rosyjska na Ukrainę (2022)
(1)
Agresywność
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Apraksja mowy
(1)
Architektura
(1)
Arendt, Hannah 1906 1975
(1)
Autorytaryzm
(1)
Azja
(1)
Badania przesiewowe
(1)
Banki
(1)
Bernstein, Basil B.
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo energetyczne państwa
(1)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Temat: dzieło
Antoniusz i Kleopatra
(1)
Antoniusz i Kleopatra (teatr telewizji)
(1)
Burza
(1)
Burza (teatr telewizji)
(1)
Hamlet
(1)
Hamlet (teatr telewizji)
(1)
Jak wam się to podoba
(1)
Jak wam się to podoba (teatr telewizji)
(1)
Juliusz Cezar
(1)
Juliusz Cezar (teatr telewizji)
(1)
Komedia omyłek
(1)
Komedia omyłek (teatr telewizji)
(1)
Król Lear
(1)
Król Lear (teatr telewizji)
(1)
Kupiec wenecki
(1)
Kupiec wenecki (teatr telewizji)
(1)
Makbet
(1)
Makbet (teatr telewizji)
(1)
Miarka za miarkę
(1)
Miarka za miarkę (teatr telewizji)
(1)
Nowiny (czasop. ; Warszawa)
(1)
Otello
(1)
Otello (teatr telewizji)
(1)
Poskromienie złośnicy
(1)
Poskromienie złośnicy (teatr telewizji)
(1)
Romeo i Julia
(1)
Romeo i Julia (teatr telewizji)
(1)
Ryszard III
(1)
Ryszard III (teatr telewizji)
(1)
Sen nocy letniej
(1)
Sen nocy letniej (teatr telewizji)
(1)
Serc starania stracone
(1)
Serc starania stracone (teatr telewizji)
(1)
Titus Andronicus
(1)
Titus Andronicus (teatr telewizji)
(1)
Wesołe kumoszki z Windsoru
(1)
Wesołe kumoszki z Windsoru (teatr telewizji)
(1)
Wiele hałasu o nic
(1)
Wiele hałasu o nic (teatr telewizji)
(1)
Zimowa opowieść
(1)
Zimowa opowieść (teatr telewizji)
(1)
Żywot i śmierć króla Jana
(1)
Żywot i śmierć króla Jana (teatr telewizji)
(1)
Temat: czas
1989-
(27)
1901-
(14)
2001-0
(13)
2001-
(7)
1801-
(6)
1501-
(5)
1601-
(4)
1701-
(2)
1901-2000
(2)
1918-
(2)
1945-
(2)
1989-2000
(2)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(24)
Niemcy
(3)
Niemcy (Republika Federalna)
(3)
Berlin (Niemcy)
(2)
Ohio (Stany Zjednoczone ; stan)
(2)
Rosja
(2)
Tadżykistan
(2)
Uzbekistan
(2)
Albania
(1)
Badenia-Wirtembergia (Niemcy)
(1)
Bawaria (Niemcy)
(1)
Bałkańskie, kraje
(1)
Bośnia i Hercegowina
(1)
Brandenburgia (Niemcy)
(1)
Brema (Niemcy ; kraj związkowy)
(1)
Bułgaria
(1)
Chorwacja
(1)
Europa
(1)
Grecja
(1)
Hamburg (Niemcy)
(1)
Izrael
(1)
Jugosławia
(1)
Kaliningrad (Rosja; okręg)
(1)
Kazachstan
(1)
Kirgistan
(1)
Kowno (Litwa ; okręg)
(1)
Liechtenstein
(1)
Lipsk (Niemcy)
(1)
Macedonia
(1)
Mazury
(1)
Meklemburgia (Niemcy)
(1)
Polska a Unia Europejska
(1)
Pomorze
(1)
Poznań
(1)
Rio de Janeiro (Brazylia)
(1)
Saara (Niemcy)
(1)
Saksonia, Dolna (Niemcy)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Szlezwik-Holsztyn (Niemcy)
(1)
Słowenia
(1)
Tajwan
(1)
Turkmenistan
(1)
Ukraina
(1)
Unia Europejska
(1)
Unia Europejska a Polska
(1)
Warmia
(1)
Warszawa
(1)
Wielkopolska
(1)
Wspólnota Niepodległych Państw
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(5)
Opracowanie
(4)
Informatory
(2)
Literatura polska
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Albumy
(1)
Czasopisma polityczne polskie
(1)
Czasopisma społeczno-kulturalne polskie
(1)
Dramat polski
(1)
Encyklopedie
(1)
Fotografia polska
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Literatura autotematyczna
(1)
Malarstwo europejskie
(1)
Monografia
(1)
Opowiadanie polskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik
(1)
Powieść polska
(1)
Słuchowiska
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Historia
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Tytuł czasopisma
Edukacja dla Bezpieczeństwa
(1)
230 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103964 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zamysłem tej pracy jest najpierw przypomnieć polską tradycję polityki społecznej. Wydaje się to konieczne dlatego, że istnieje pewna maniera fascynacji poglądami anglosaskimi, których istota zasadniczo odbiega od naszego rozumienia tytułowego pojęcia. Poglądy w krajach anglosaskich kształtowały się na zupełnie odmiennym podłożu kulturowo-ekonomicznym, na którym wychowywały się całe pokolenia. Różnice w zbiorowościach ujawniały się w takich cechach charakteru, jak przezorność, ale i skłonność do ryzyka, pracowitość itp. Ani oni nas, ani my ich do końca nie rozumiemy, choć poglądy szanujemy. Przypominanie naszej tradycji naukowej pozwala widzieć ciągłość procesów społecznych. Ponadto w wielu podręcznikach, które studiują politycy społeczni, spotykamy teksty odzwierciedlające w większym stopniu doraźne zjawiska aniżeli procesy. Doraźność jest wyrazem subiektywnych i krótkotrwałych obserwacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103941 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Współczesna Polityka Społeczna ; 13.)
Książka dotyczy problematyki usług społecznych - rzadko prezentowanej w kompleksowy i interdyscyplinarny sposób w literaturze przedmiotu. Znajdziemy w niej bogate treści dotyczące przeglądu definicji i teorii, rozwoju historycznego, instrumentów, poszczególnych obszarów usług społecznych. Autorzy Podręcznika skupiają się na ukazaniu rozwiązań stosowanych w Niemczech, ale prezentują także szerszy kontekst debaty europejskiej wskazując na wyzwania dla obszaru usług społecznych. Wartością tej publikacji jest to, że w jednym podręczniku udało się zebrać artykuły o różnych obszarach usług społecznych, zazwyczaj omawianych osobno, co dało nową perspektywę spojrzenia na usługi społeczne w kontekście zmian welfare states, czy poszukiwania nowych paradygmatów w nauce o polityce społecznej. Książka dostarcza bogatego ładunku intelektualnego, który powinien zainteresować naukowców, studentów i decydentów z obszaru polityki społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39447 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowa Polityka Społeczna ; 5)
Książka powstała w wyniku prac ekspertów Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka w Warszawie i Stowarzyszenia Cen­trum Aktywności Lokalnej CAL w ramach realizacji projektu systemowego „Podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników pomocy i integracji spo­łecznej”. Opracowanie zawiera bogate w treści artykuły polskich i zagranicznych specjalistów, a także prezentuje model standardu superwizji pracy socjalnej jaki jest proponowany przez środowisko ekspertów w kontek­ście wprowadzenia rozwiązań o charakterze systemowym do pomocy społecz­nej i pracy socjalnej w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108964 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest swoistym kompendium wiedzy o świecie mediów. W przejrzysty sposób opowiada o rynku, jego transformacji do świata internetu i wyzwaniach, z jakimi musimy mierzyć się w erze rewolucji cyfrowej. „ Nowe Supermedium” to przekrojowa lekcja historii i predykcja przyszłości telewizji napisana z każdej perspektywy – praktyka, eksperta oraz naukowca. Czytelnik odkrywa, jak telewizja ewoluuje w erze nowych technologii, oferując użytkownikom nowe ekscytujące doświadczenia. Telewizja nie umiera – przekształca się, a ta książka jest kluczem do nowej narracji. Publikacja porządkuje wiele wymiarów funkcjonowania świata TV: produkcji, reklamy, technologii. Praktyk rynku pozyska dzięki niej akademicką perspektywę, a teoretykom przybliży realia biznesu telewizyjnego. Publikacja jest dziełem pozwalającym spojrzeć na rynek telewizyjny w szerokim zakresie. W książce tej znajdują się artykuły naukowców, wykładowców, ekspertów i praktyków, dzięki czemu tematyka zagadnienia została ujęta bardzo szeroko. Czytając zawarte w książce prace wchodzimy w labirynt, z którego nie ma dzisiaj wyjścia. Zmiany w sferze medialnej zachodzą tak gwałtownie i tak głęboko, że współcześni badacze mogą jedynie stawiać pytania, z których najważniejszym jest pytanie – co dalej?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36398 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Rodzina stanowi niezmiernie ważne środowisko emocjonalne i społeczne dla swych członków. Pełni wielostronne zadania przede wszystkim dla dzieci i młodzieży w obszarze oddziaływań wychowawczo-opiekuńczych, socjalizacyjnych, egzystencjalnych i aksjologicznych. Monografia podejmuje pewien obszar zagadnień familiologicznych z zakresu pedagogiki rodziny. W sposób celowy funkcjonowanie współczesnej rodziny ujęto w treściach pozytywnych oddziaływań w realizacji zadań wychowawczych, socjalizacyjnych, przyjmowanych postaw rodzicielskich, których efektem jest optymalizowanie rozwoju emocjonalnego i społecznego dzieci i młodzieży. Pominięto w książce problemy narastających negatywnych, a nawet kryzysowych elementów, tkwiących w globalnym społeczeństwie oraz w wewnątrzrodzinnych uwarunkowaniach powodujących dysfunkcje wychowawcze i socjalizacyjne współczesnej rodziny. Monografia zawiera, choć w nie pełnym zakresie, pewien obszar pedagogiki rodziny, który obejmuje zagadnienia pozytywnych uwarunkowań funkcjonowania rodzinnego. Elementy życia wspólnoty rodzinnej, szczególnie w aspekcie społecznym, emocjonalnym, kulturowym i aksjologicznym, mogą być przydatne dla rodziców w kształtowaniu i rozwoju ich świadomości wychowawczo-opiekuńczej. Treści tej książki skierowane są również dla nauczycieli – praktyków i studentów, przede wszystkim pedagogiki opiekuńczej i pedagogiki rodziny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Właściwie funkcjonująca rodzina stanowi niezmiernie ważne środowisko wy­chowawcze, opiekuńcze, socjalizacyjne i kulturowe. Wypełnia ona istotne funkcje zarówno wobec młodego pokolenia (własnych dzieci), jak i wobec społeczeństwa. Realizując zadania wobec dzieci, kształtuje ich przyszłe losy edukacyjne, wychowawcze, społeczne, normatywne i zawodowe. W odniesieniu do społeczeństwa jest ona tą grupą ludzką, która podtrzymuje rozwój biologiczny, kształtuje kulturę, tradycje rodzinne, system wartości, normy społeczne. Publikacja stanowi próbę zwrócenia uwagi na współczesne zagrożenia w funkcjonowaniu rodziny, dzieci i młodzieży, które należy potraktować jako wyzwanie do podejmowania działań profilaktycznych i resocjalizacyjnych w celu eliminowania bądź ograniczenia dysfunkcjonalności rodziny i patologicznych zachowań młodego pokolenia. Potrzeba wielostronnych analiz życia, struktury, przemian kulturowych, jakości funkcjonowania rodziny, zarówno tej tradycyjnej, jak i wzrastającej liczby alternatywnych związków rodzinnych, jest wciąż aktualna i konieczna ze względów diagnostycznych, w celu podejmowania działań profilaktycznych i wspierających politykę prorodzinną państwa. Prezentowana publikacja została podzielona na dwie części. Część pierwszą zatytułowano „Społeczne zagrożenia współczesnej rodziny polskiej”. „Oddziaływania pedagogiczne w eliminowaniu trudności wychowawczych” to tytuł drugiej części tej publikacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autorzy opracowania podjęli niezwykle ciekawy poznawczo i ważny społecznie temat polityki społecznej i pracy socjalnej wobec rodziny w Polsce w ciągu całego okresu transformacji tj. w latach 1989–2019. Książka jest niezwykle bogatym w wątki, a przy tym udokumentowanym, opracowaniem wnoszącym wkład do wiedzy w zakresie polityki rodzinnej. Obok walorów merytorycznych na uwagę zasługuje czytelna struktura opracowania, bowiem ma ono jasną i logiczną konstrukcję. Głównym celem publikacji było podsumowanie i ocena zmian w zakresie polityki rodzinnej oraz ich skutków o ekonomicznym, społecznym i politycznym charakterze po 1989 r. Każdy etap owych zmian na przestrzeni tych trzech dekad charakteryzował się swoistymi uwarunkowaniami, rozwiązaniami, reakcjami i konsekwencjami. Połączenie wiedzy na ten temat oraz wspólna refleksja naukowa po tylu latach doświadczeń w tym obszarze powinny stanowić nieocenioną wartość poznawczą i utylitarną, tak dla dalszej nauki, jak i praktyki. Ze względu na fakt, że sam tytuł publikacji obejmuje duży zakres tematyczny – została ona podzielona na pięć większych części – pierwsza „Polityka rodzinna – Bilans 30-lecia”, druga „Rodzina – aksjologia i unormowanie”, trzecia „Polityka społeczna na rzecz rodzin wobec wybranych grup społecznych”, czwarta „Instrumenty wsparcia rodziny w ramach prowadzonej polityki” i piąta „Polityka społeczna na rzecz rodzin wobec nowych wyzwań”. Atutem książki jest interdyscyplinarny charakter wskazujący na wielowątkowość i złożoność problemów, różnych kwestii i zagadnień związanych z szeroko rozumianą polityką na rzecz rodzin. Odwołania do wyników badań przeprowadzonych przez autorów w swoich artykułach podnoszą rangę naukową niniejszej publikacji. Istotnym wkładem jest również połączenie w tej publikacji teorii z praktyką poprzez zaprezentowanie wyników badań środowiska naukowego oraz doświadczeń pracowników socjalnych (praktyków), pracujących na co dzień z rodzinami, wykonując zadania w zakresie polityki na ich rzecz.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka powstała w efekcie kilkuletnich badań prowadzonych w środowisku uchodźczyń oraz migrantek przymusowych zamieszkałych w Polsce i pochodzących przede wszystkim z azjatyckiej części byłego ZSRR. Książka UCHODŹCZYNIE – kobiety, matki, banitki, zrodziła się z obserwacji, że sytuacja migrantek przymusowych radykalnie różni się od tej, jaka jest udziałem mężczyzn uchodźców, a doświadczenia, takie jak uchodźstwo, przemoc i obcość kulturowa, zmuszają do przewartościowania dotychczasowego obrazu siebie. Kobiety w Drodze tracą niejednokrotnie swoją wcześniejszą tożsamość w „kulturowo sformatowanej” formie (matek, żon, sióstr i córek przynależnych do wspólnoty) i muszą „zbudować siebie” od nowa. Doświadczenie to, skazuje je nierzadko na banicję kulturową i uchodźstwo permanentne – przeżywane każdego dnia od nowa. Fakt ten decyduje o tym, jak ułożą się ich relacje z przedstawicielami lokalnej wspólnoty. Narracje migrantek przymusowych stanowią nie tylko źródło wiedzy o ich życiu w Polsce, ale również odzwierciedlenie przekonań o sobie, otaczającej rzeczywistości i sensie życia. W efekcie powstał „portret wieloraki” kobiecego uchodźstwa, pełen barw i niejednoznaczności, utrudniający generalizacje i zmuszający do zajęcia własnego stanowiska. Celem prezentowanego opracowania było, między innymi, poznanie wpływu, jaki na kształtowanie się tożsamości kobiet uchodźczyń ma sytuacja, w której się znalazły i fakt, że są uciekinierkami, które porzuciły swoje własne środowisko kulturowe. Autorka poszukiwała odpowiedzi na pytanie na ile kultura pochodzenia staje się dla nich ciążącym bagażem – balastem utrudniającym radzenie sobie z szokiem kulturowym i adaptacją do nowych warunków, a na ile bogactwem dającym siłę i determinację w codziennym życiu (poszerzającym perspektywę psychologiczną i spektrum doświadczania świata). Jednym z zamierzeń badawczych było więc poznanie, czy kultura w ich przypadku pełni rolę uwznioślającą, czy upokarzającą. Jednym z głównych zamierzeń autorki była też analiza przebiegu pracy nad własną tożsamością kobiet uchodźczyń i sposobu, w jaki odzwierciedla się to w ich języku samoopisu oraz konstruowanej narracji biograficznej. Istotnym zagadnieniem były więc kategoryzacje używane przez rozmówczynie na określenie swojego statusu sprzed ucieczki i obecnie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Oświata jest zarówno częścią ogólnego ładu społecznego, jak i ów ład współtworzy i utrwala. Nieustannie budzi szerokie zainteresowanie wielu osób, w tym tych profesjonalnie związanych z edukacją, skłaniając je do refleksji wykraczającej poza doświadczenia potoczne i parcjalne analizy. Stawiane są pytania o głębszy sens dokonujących się transformacji, o istotę zachodzących zmian, ich kierunek, drogi oraz sposoby ich realizacji, a także będące wynikiem tych przekształceń konsekwencje. Niniejsza książka wpisuje się w ten nurt rozważań. Jej Autorka, będąc bacznym obserwatorem edukacyjnej rzeczywistości, śledząc zapowiedzi zmian ustawowych dotyczących pragmatyki zawodowej nauczycieli, pochyliła się nad problemami z jakimi borykają się współcześnie nauczyciele. (…) Książka umożliwia nie tylko pogłębione zapoznanie się ze specyfiką i zakresem opisanych zmian i nauczycielskich wyzwań, ale również zmusza do refleksji nad kierunkiem i konsekwencjami dokonujących się na naszych oczach permanentnych przekształceń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia stanowi przegląd zróżnicowanych problemów i zjawisk zachodzących w polskiej przestrzeni samorządowej wokół osi bezpieczeństwo–ekonomia–rozwój. Pracę tworzą dwie, komplementarne względem siebie części. Pierwsza swoją uwagę skupia na kwestiach ochrony środowiska, zdrowia oraz planowania na rzecz bezpieczeństwa w perspektywie lokalnej. Rozpoczyna ją artykuł dr Joanny Podgórskiej-Rykały oraz Liliany Podwiki dotyczący sposobów realizacji zadań z zakresu bezpieczeństwa i porządku publicznego na szczeblu lokalnym. Wydaje się to być szczególnie ważny temat zwłaszcza w sytuacji rosnącego napływu uchodźców wojennych do kraju, poszukujących bezpiecznego schronienia. Kolejny artykuł, autorstwa Pawła Ostachowskiego wpisuje się również w problematykę bezpieczeństwa lokalnego, tym razem w wymiarze ekologicznym. Porusza on kwestię dostępu mieszkańców regionu świętokrzyskiego do gazu ziemnego, pokazując przede wszystkim istniejące wciąż w tym regionie braki infrastrukturalne, uniemożliwiające szersze wykorzystanie tego paliwa do transformacji energetycznej regionu. Kolejne dwa artykuły części pierwszej pracy to odniesienie się ich autorek do istoty prawa do ochrony zdrowia w perspektywie art. 68 ust. 1–3 Konstytucji RP (Magdalena Sroka) oraz znaczenia dokumentów planistycznych dla kształtowania bezpieczeństwa lokalnego ze szczególnym uwzględnieniem strategii rozwoju gmin (dr Sabina Sanetra-Półgrabi). Autorzy części drugiej pracy skupiają swoją uwagę na wielopodmiotowej współpracy jako elementowi działalności samorządu terytorialnego na rzecz bezpieczeństwa lokalnego. Artykuł Marii Śliwy porusza tu kwestię istoty działań prewencyjnych oraz współpracy z lokalną społecznością. Rafał Gałka prezentuje zaś metody zapobiegania zagrożeniom bezpieczeństwa w gminach oraz działania zmierzające do likwidacji skutków ich wystąpienia. Współpracy mieszkańców wymagają również referenda lokalne modyfikujące lokalne systemy bezpieczeństwa, co szeroko omawia w swym artykule dr Barbara Węglarz. Pracę wieńczy wątek ukraiński autorstwa dr. Mateusza Kamionki, pokazujący stosunek ukraińskiej młodzieży studenckiej do wybranych działań administracji mających na celu zwalczanie pandemii w jej początkowym okresie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Teksty. zawarte w książce, dotyczą różnych kwestii. Najczęściej – ze względu na specyfikę przedmiotu – są one przedstawiane jako doniesienia z badań bądź własnej praktyki logopedycznej. Często towarzyszy temu refleksja natury ogólnej. W każdym razie stanowią one cenny materiał do refleksji dla badaczy oraz – niekiedy – dobrą podstawę dla ukierunkowania poszukiwań badawczych dla adeptów logopedii. Bardzo trudno było uporządkować zebrane teksty. Każdy z nich zawiera bowiem zarówno opis stanu badań w jakimś zakresie, jak i przedstawia zebrany przez autorów materiał, który został tu poddany analizie. Prezentowane opracowania nie odpowiadają też na pytania postawione w tytule konferencji. Skupiają się właśnie na problemach diagnozy, terapii – jeśli idzie o zaburzenia mowy, oraz stymulacji – jeśli odnosi się to do zakłóceń w zakresie rozwoju mowy. Dlatego jako zasadę porządkującą przyjąłem stopień ogólności poruszanych problemów. Tom składa się z trzech części. Pierwszą – Zagadnienia ogólne – stanowią trzy teksty. Druga – zatytułowana nieco umownie Diagnoza – gromadzi 10 artykułów, w których zostały poruszone różne zagadnienia opisujące albo stan badań, albo propozycje postępowania diagnostycznego w logopedii. Trzecia – Terapia i stymulacja – obejmuje 19 tekstów, które zasadniczo stanowią doniesienia z badań na temat postępowania logopedycznego lub praktyki własnej autorów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wydanie I tej publikacji ukazało się w 2015 r. Książka spotkała się z szerokim odbiorem i ze wszech miar okazała się publikacją społecznie użyteczną. Stało się tak dlatego, że w polskiej literaturze przedmiotu, poświęconej mowie dziecka, brak tego typu opracowań. Dwa studia zawierają – z jednej strony – przegląd teorii badań mowy dziecka, z drugiej – prezentują zagadnienia werbalnej normy rozwojowej oraz periodyzacji rozwoju mowy dziecka. Wszystko to jest uporządkowane zgodnie z koncepcją Autora, opatrzone przez niego komentarzem interpretacyjnym oraz uzupełnione własną propozycją periodyzacji mowy. W sumie więc książka profesora Józefa Porayskiego-Pomsty odgrywa rolę rodzaju przewodnika po skomplikowanych meandrach metodologii badań rozwoju mowy dziecka w jej pełnym przekroju chronologicznym, zawierając przy tym oryginalną koncepcję autorską w tym zakresie. Mowa dziecka to niezwykle interesujący poznawczo obszar badań, daje bowiem możliwość zbliżenia się do bodaj jednej z najbardziej tajemniczych właściwości istoty ludzkiej, jaka wiąże się z mową i myśleniem. […]. Badając mowę dziecka, próbujemy odpowiedzieć na pytania, jakie nurtowały ludzi od zawsze: jak ukształtował się język w rozwoju gatunku ludzkiego, jaką rolę odegrał w rozwoju gatunku, jak przebiegał jego rozwój, jaki jest jego wpływ na kształtowanie się osoby, społeczeństwa, kultury, co się dzieje, kiedy człowiek mówi, jakie są skutki mówienia i inne.. Opracowanie składa się z dwóch powiązanych ze sobą merytorycznie studiów o charakterze przeglądowym: – Studium I. Badania nad mową dziecka. Przegląd kierunków i teorii badań nad mową dziecka przedstawia stan, historię oraz główne kierunki badań na tle kierunków głównie lingwistycznych; – Studium II. Zagadnienie normy rozwojowej werbalnej. Problemy periodyzacji rozwoju mowy stanowi z kolei przegląd polskich badań nad mową dziecka. Znajdują się w nim zinterpretowane przykładowo przez autora opracowania wyniki badań nad wybranymi aspektami akwizycji systemu językowego dzieci polskich przedstawionych w wybranych pracach wybitnych polskich autorów oraz autorska propozycja nowej periodyzacji rozwoju mowy dziecka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Opracowanie składa się z dwóch powiązanych ze sobą merytorycznie studiów o charakterze przeglądowym: Studium I Badania nad mową dziecka. Przegląd kierunków i teorii badań nad mową dziecka przedstawia stan, historię oraz główne kierunki badań na tle kierunków głównie lingwistycznych; Studium II Zagadnienie normy rozwojowej werbalnej. Problemy periodyzacji rozwoju mowy z kolei stanowi przegląd polskich badań nad mową dziecka. Znajdują się w nim m.in. przykładowo zinterpretowane przez autora opracowania wyniki badań nad wybranymi aspektami akwizycji systemu językowego dzieci polskich przedstawionych w wybranych pracach wybitnych polskich autorów oraz propozycja autorska nowej periodyzacji rozwoju mowy dziecka. W przeglądzie tym Autor starał się oddać główne kierunki i tendencje rozwojowe badań nad mową dziecka. Mowa dziecka to niezwykle interesujący poznawczo obszar badań, daje bowiem możliwość zbliżenia się do bodaj jednej z najbardziej tajemniczych właściwości istoty ludzkiej, jaka wiąże się z mową i myśleniem. Badając mowę dziecka, próbujemy odpowiedzieć na pytania, które nurtowały ludzi od zawsze: jak ukształtował się język w rozwoju gatunku ludzkiego, jaką rolę odegrał w rozwoju gatunku, jak przebiegał jego rozwój, jaki jest jego wpływ na kształtowanie się osoby, społeczeństwa, kultury, jak język wpływa na rozwój gatunku ludzkiego, co się dzieje, kiedy człowiek mówi, jakie mogą być skutki mówienia i inne. To wszystko możemy obserwować niejako in statu nascendi, obserwując proces kształtowania się mowy małego dziecka. /ze Wstępu/
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka Bez pieczeństwo społeczne. Podstawy teoretyczne i praktyczne jest adresowana do każdego Czytelnika, jego rodziny oraz bliskich, porusza bowiem problematykę bezpieczeństwa, które jest jedną z podstawowych, egzystencjalnych i fundamentalnych wartości i potrzeb każdego człowieka, bez którego nie jest możliwe spokojne i godne życie w realiach XXI wieku. Problematyka niniejszej monografii obejmuje obszar bezpieczeństwa społecznego, pod pojęciem którego najogólniej rozumie się ochronę egzystencjalnych podstaw życia ludzi, zapewnienie możliwości zaspokajania indywidualnych potrzeb (materialnych i duchowych) realizację aspiracji życiowych przez tworzenie warunków do pracy i nauki, ochronę zdrowia oraz gwarancje emerytalne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka adresowana do każdego Czytelnika, jego rodziny oraz bliskich, porusza bowiem problematykę bezpieczeństwa, które jest jedną z podstawowych, egzystencjalnych i fundamentalnych wartości i potrzeb każdego człowieka, bez którego nie jest możliwe spokojne i godne życie w realiach XXI wieku. Problematyka niniejszej monografii obejmuje obszar bezpieczeństwa społecznego, pod pojęciem którego najogólniej rozumie się ochronę egzystencjalnych podstaw życia ludzi, zapewnienie możliwości zaspokajania indywidualnych potrzeb (materialnych i duchowych) realizację aspiracji życiowych przez tworzenie warunków do pracy i nauki, ochronę zdrowia oraz gwarancje emerytalne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka jest opracowaniem zbiorowym poświęconym wybranym zagadnieniom bezpieczeństwa wewnętrznego. Treść książki obejmuje trzy wymiary bezpieczeństwa – teoretyczno-normatywny, podmiotowy oraz przedmiotowy. Teoretyczno-normatywny wymiar bezpieczeństwa obejmuje: zagadnienia definicyjne i metodologiczne, proponujące generalne uporządkowanie siatki pojęciowej; relacje między bezpieczeństwem i ryzykiem a polityką; aspekty psychologiczne; koncepcję human security, odrzucającą państwocentryczne spojrzenie na bezpieczeństwo i postulującą skoncentrowanie się na bezpieczeństwie człowieka (jednostki); oraz normatywne podstawy bezpieczeństwa w postaci ustawy, rozporządzenia z mocą ustawy oraz prawa miejscowego z ich doktrynalnymi i praktycznymi uwarunkowaniami. Następny, podmiotowy wymiar bezpieczeństwa koncentruje się na wybranych organach zapewniających bezpieczeństwo wewnętrzne państwa. Charakteryzuje system instytucjonalny bezpieczeństwa, wprowadzając porządkujący podział na organy o właściwości ogólnej i wyspecjalizowane, a następnie poddaje analizie naczelne organy państwa, administrację rządową, samorządową oraz organy wyspecjalizowane (Policja, służby specjalne, Siły Zbrojne RP). Z kolei na wymiar przedmiotowy składają się zagadnienia ochrony informacji niejawnych, dysfunkcje sfery publicznej, terroryzm, bezpieczeństwo żywności, bezpieczeństwo transferu informacji oraz procesy migracyjne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pole refleksji i rozważań opracowania obejmuje szeroki wachlarz zagadnień związanych z potoczną i naukową argumentacją edukacji współczesnego człowieka, a także pośrednio, w tle, z kształceniem nauczycieli, ich przygotowaniem do nowych, pedagogicznych zadań związanych z funkcjonowaniem w zawodzie. Na takie ujęcie wskazuje profil treści monografii: konteksty teoretyczne (dominujące w treściach kształcenia na uczelni) i praktyczne wymiary edukacji dzieci (dominujące w instytucjach). Tło rozważań stanowią nowe zadania cywilizacyjne, kulturowe i społeczne, do których edukacja ma przygotować najmłodszych ludzi, najmłodszych obywateli państwa. Autorka kieruje opracowanie do nauczycieli nie tylko najmłodszych ludzi, ale do każdego, kto rozumie konieczność zachowania ciągłości oddziaływań edukacyjnych od przedszkolnych po uczelniane, a także do studentów pedagogiki, którzy, mając w sobie doświadczenia własne – rodzinne, przedszkolno-szkolne, koleżeńskie, w uczelni nabywają nowe doświadczenia pedagogiczne i rekonstruują już posiadane. Autorka stara się poprowadzić dialog od kwestii ogólnych, wyznaczających pole pojęciowe dla pedagogiki (nie tylko przedszkolnej), do ukazania niektórych, ważnych dla wspierania dziecka w jego rozwoju kwestii. Tytuł Vade mecum...odpowiada także tej formule pójścia od szerokiej panoramy zjawisk pedagogicznych do wybranych elementów krajobrazu. Zawarte w monografii treści można odbierać jako: a) refleksje nad różnymi zjawiskami zachodzącymi w płynnym społeczeństwie, współgrającymi z edukacją dzieci, b) podpowiedzi w radzeniu sobie przez nauczycielkę/nauczyciela z wykonywaniem zadań ważnych społecznie i indywidualnie. Vade me­cum... to zatem tyle co zaproszenie do wędrówki po różnych obszarach pedagogiki jako nauki teoretycznej i praktycznej; jej przedmiocie, jakim jest edukacja skierowana do uczącego się świata młodego człowieka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka czytania – także w kontekście trudności w opanowaniu tej umiejętności przez dzieci z dysleksją – pozostaje od lat w polu zainteresowań badaczy reprezentujących rozmaite dziedziny nauki. Przede wszystkim sprawność ta stanowi obiekt analiz dokonywanych przez pedagogów, psychologów, lingwistów, psycholingwistów i logopedów. W niniejszej monografii przedmiotem badań własnych są czytelność krojów pisma oraz parametry cichego czytania u polskich uczniów z dysleksją rozwojową. Pierwszym głównym celem badań było sprawdzenie, które spośród ogólnie dostępnych krojów pisma używanych w druku i na nośnikach elektronicznych oraz krojów zaprojektowanych specjalnie dla osób dyslektycznych są mniej, a które bardziej czytelne dla polskich uczniów w wieku 12–16 lat ze stwierdzoną dysleksją rozwojową. Dodatkowym celem analiz, który wykraczał poza obszar eksperymentu, było ustalenie, jakie cechy morfologiczne badanych krojów pisma decydują o ich czytelności. Drugim głównym celem badań było ustalenie parametrów cichego czytania tekstów polskojęzycznych u uczniów dyslektycznych w wieku 12–16 lat. Książka stanowi typową monografię naukową poświęconą czytelności krojów pisma w kontekście procesu czytania ze zrozumieniem. Choć formalnie ma wiele cech wykładu akademickiego, to w treści stara się być pragmatyczna. Charakterystyka procesu czytania, omówienie znaków pisma w systemie języka i w tekście typograficznym, w końcu opis morfologii i stylistyki łacińskiego pisma typograficznego dokonywane są zarówno z poznawczego, jak i praktycznego punktu widzenia. Książka ma charakter interdyscyplinarny. Daje szerokie spojrzenie na neurobiologiczny aspekt procesu czytania. Stanowi także kompendium wiedzy na temat krojów pisma i klasyfikacji jego odmian. Publikacja łączy zagadnienia językoznawcze (grafematyka i grafetyka), logopedyczne (zaburzenia czytania) oraz typograficzne (cechy strukturalne i morfologia pisma). Dużą wartością pracy jest jej komponent eksperymentalny Są to pierwsze na polskim gruncie badania okulograficzne, które poddają analizie czytelność krojów pisma wśród uczniów z dysleksją rozwojową.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka jest zbiorem kilkunastu esejów autorstwa wybitnych polskich badaczy z zakresu teorii i filozofii polityki poświęconych refleksji nad problemem przemocy, agresji, oraz jej genezy, mechaniki i funkcji w życiu społeczno-ekonomiczno-politycznym. Pierwszym polem badawczym, który jest podejmowany od wielu wieków jest problem genezy agresji, przemocy u człowieka. Drugim problemem badawczym, który stał się też przedmiotem rozważań Autorów poniższego tomu, jest zakres i płaszczyzny przemocy. Osobnym wątkiem podejmowany w tej pracy jest polityczne oblicze przemocy. Relacje między polityką a przemocą są niezwykle istotne w dobie współczesności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej