Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(181)
IBUK Libra
(28)
Forma i typ
Książki
(179)
Publikacje naukowe
(34)
E-booki
(28)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Czasopisma
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(241)
wypożyczone
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(142)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(37)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(37)
Wypożyczalnia Trzcianka
(5)
Wypożyczalnia Złotów
(15)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(8)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Informatorium
(2)
Autor
Gerlach Ryszard
(9)
Sołtysiak Teresa
(7)
Zając Dariusz
(6)
Jakubowicz-Bryx Anna
(5)
Nawrot-Borowska Monika
(5)
Plieth-Kalinowska Izabela
(5)
Głowacka-Penczyńska Anetta
(4)
Kościńska Elżbieta
(4)
Krawczyk-Bocian Amelia
(4)
Kubiak-Szymborska Ewa
(4)
Lewicka Monika
(4)
Ossowski Roman
(4)
Tomaszewska-Lipiec Renata
(4)
Wiśniewska Lidia
(4)
Żuchelkowska Krystyna
(4)
Żychlińska Justyna
(4)
Basińska Małgorzata Anna
(3)
Błachnio Aleksandra
(3)
Filipiak Ewa
(3)
Golinowski Janusz
(3)
Jureńczyk Łukasz
(3)
Kruczek Agnieszka
(3)
Kurkiewicz Marek
(3)
Latoś Agnieszka
(3)
Liberska Hanna
(3)
Malina Alicja
(3)
Musielewicz Adam
(3)
Seredyńska Danuta
(3)
Suwalska-Barancewicz Dorota
(3)
Szczutkowska Joanna
(3)
Zwolińska Ewa A
(3)
Święcicka Małgorzata
(3)
Cieślicka Mirosława
(2)
Cyciura Piotr
(2)
Deptuła Maria
(2)
Domańska Katarzyna
(2)
Durkheim Émile
(2)
Dyszak Andrzej
(2)
Gerlach Ryszard (1955- )
(2)
Gołuński Mirosław
(2)
Grzybowski Przemysław Paweł
(2)
Górecka Ewa
(2)
Hołtyń Beata
(2)
Joachimowska Magdalena
(2)
Kaja Barbara
(2)
Kamyk-Wawryszuk Agnieszka
(2)
Kilińska-Pękacz Agnieszka
(2)
Kmiecik Andrzej
(2)
Krause Ewa
(2)
Lemańska-Lewandowska Ewa
(2)
Marzec-Holka Krystyna
(2)
Mazur Daria
(2)
Mordarski Ryszard
(2)
Morzyńska-Wrzosek Beata
(2)
Napierała Marek Paweł
(2)
Ossowska-Zwierzchowska Aldona
(2)
Pierzchalski Filip
(2)
Pluta Magdalena
(2)
Siuda Piotr
(2)
Stempka Anna
(2)
Tarczyński Andrzej
(2)
Zwierzchowski Piotr
(2)
Zyglewski Zbigniew
(2)
Łukasiewicz Elżbieta
(2)
Banaszak Józef
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Boniecka Klaudia
(1)
Bonna Beata
(1)
Borzyszkowska Renata
(1)
Brameld Theodore Burghard Hurt
(1)
Brzeziński Łukasz
(1)
Bukowski Zbigniew
(1)
Burnier Charles
(1)
Bułat Adam (prawnik)
(1)
Błaszczyk Ilona
(1)
Błaszczyk Ilona. Między edukacją a przemijaniem
(1)
Ciżkowicz Barbara
(1)
Czachorowska Magdalena
(1)
Czaplicka-Jedlikowska Maria
(1)
Deja Monika
(1)
Falski Marian
(1)
Gloger Maciej
(1)
Golińska Grażyna
(1)
Gorzelańczyk Edward Jacek
(1)
Gołembowska Monika
(1)
Grabowska Magdalena (pedagog)
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Guzy-Steinke Halina
(1)
Głowacka Ewa
(1)
Hamerlińska-Latecka Agnieszka
(1)
Hejnicka-Bezwińska Teresa
(1)
Iwanowicz Smetanski Nikołaj
(1)
Iwańska-Cieślik Bernardeta
(1)
Izdebski Paweł
(1)
Jabłoński Maciej
(1)
Jakubiak Krzysztof
(1)
Janicka Martyna
(1)
Jankowski Aleksander
(1)
Jaroszewska-Choraś Dagmara
(1)
Jopkiewicz Jan Krzysztof
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(30)
2010 - 2019
(119)
2000 - 2009
(59)
Okres powstania dzieła
2001-
(39)
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(208)
Język
polski
(204)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Lekarze
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Rehabilitanci
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Temat
Dziecko
(13)
Młodzież
(11)
Nauczyciele
(9)
Język polski
(7)
Pedagogika
(7)
Rodzina
(7)
Wychowanie
(7)
Ludzie starzy
(6)
Nauczanie
(6)
Uczniowie
(6)
Kobieta
(5)
Muzyka
(5)
Pedagogika pracy
(5)
Studenci
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Postawy
(4)
Substancje uzależniające
(4)
Tematy i motywy
(4)
Uczenie się
(4)
Alkohol
(3)
Alkoholizm
(3)
Dzieci
(3)
Edukacja zdrowotna
(3)
Etyka
(3)
Jakość życia
(3)
Małżeństwo
(3)
Mitologia
(3)
Narkotyki
(3)
Osobowość
(3)
Patologia społeczna
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Pedeutologia
(3)
Poradnictwo zawodowe
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Szkolenie zawodowe
(3)
Szkolnictwo zawodowe
(3)
Sztuka
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Audiacja
(2)
Barwy
(2)
Demokracja
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dorosłe dzieci alkoholików
(2)
Dorośli
(2)
Drukarstwo
(2)
Dzieciobójstwo
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Inność
(2)
Internet
(2)
Język dziecka
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Literatura polska
(2)
Logika
(2)
Macierzyństwo
(2)
Metafizyka
(2)
Mniejszości narodowe
(2)
Mężczyzna
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Nieśmiałość
(2)
Pedagogika penitencjarna
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Polityka
(2)
Prasa (wydawnictwa)
(2)
Prawo karne
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Przestrzeń
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Socjoterapia
(2)
Starość
(2)
Starzenie się
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Tomasz z Akwinu (św. ; 1225-1274)
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Wychowawstwo
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Zabójcy
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Adopcja
(1)
Afazja dziecięca
(1)
Aktywność człowieka
(1)
Analiza numeryczna
(1)
Aristoteles (384-322 a.C.)
(1)
Asertywność
(1)
Autorytet
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Bezradność
(1)
Biblioteki cyfrowe
(1)
Biblioterapia
(1)
Biologia
(1)
Bruner, Jerome Seymour (1915- )
(1)
Temat: czas
2001-
(25)
2001-0
(21)
1901-
(16)
1901-2000
(10)
1989-
(9)
1801-
(8)
1201-
(4)
1701-
(4)
1801-1900
(4)
1989-2000
(4)
1301-
(3)
1401-
(3)
1601-
(3)
1701-1800
(3)
1501-
(2)
1-100
(1)
1001-
(1)
1001-1100
(1)
1101-
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1939-
(1)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
801-
(1)
901-
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(20)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(3)
Ukraina
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Pomorze
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Warszawa
(1)
Wielkopolska
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(14)
Monografia
(11)
Literatura polska
(9)
Podręczniki akademickie
(9)
Opracowanie
(8)
Literatura
(5)
Materiały konferencyjne
(5)
Raport z badań
(5)
Film
(3)
Film polski
(3)
Podręczniki
(3)
Księgi pamiątkowe
(2)
Podręcznik
(2)
Poezja polska
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Antologia
(1)
Artykuły
(1)
Biografie
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(17)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Historia
(8)
Psychologia
(7)
Kultura i sztuka
(4)
Literaturoznawstwo
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Językoznawstwo
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Matematyka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Tytuł czasopisma
Szkoła, Zawód, Praca
(1)
209 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
W książce przedstawione zostały możliwości logopedy, terapeuty zajęciowego i pedagoga w diagnozie i terapii osób z rzadkimi chorobami genetycznymi. Autorzy prac poruszyli problematykę zaburzeń mowy i komunikacji u dziecka z zespołami: delecji 5p (zespołem Cri du Chat), Klinefeltera, Dravet, Aperta, z rzadką mutacją genetyczną genu FOXP1, z duplikacją chromosomu Xq28, z delecją w 13. chromosomie i z wodogłowiem. Przyjrzeli się zaburzeniom głosu u dziecka po operacji guza pnia mózgu, opóźnionemu rozwojowi mowy u dziecka z podejrzeniem choroby genetycznej, komunikacji wykorzystującej metodę psychodramy u dziecka z głęboką wieloraką niepełnosprawnością. Publikacja znajdzie szerokie grono odbiorców wśród logopedów, psychologów, pedagogów, terapeutów i wszystkich osób zainteresowanych tematyką zaburzeń mowy i komunikacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematykę recenzowanej pracy trafnie odzwierciedla jej tytuł: Biograficzne istnienie w opowieści. Autorka z perspektywy badaczki osadzonej w tradycji badań narracyjnych próbuje zarysować świat sensów i znaczeń biograficznych opowieści współczesnego człowieka. Czyni to w odwołaniu do własnych doświadczeń związanych z prowadzonymi wywiadami narracyjnymi, ale wywód buduje wokół czterech portretów biograficznych opowieści zainspirowanych kolejno: konstruktem czułego narratora Olgi Tokarczuk, konceptem opowiadacza zdarzeń Jeana-Paula Sartre’a, Tischnerowską ideą człowieka dramatu oraz tożsamością narracyjną w ujęciu Paula Ricoeura. (Z recenzji dr hab. Renaty Wawrzyniak-Beszterdy, prof. UAM)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia będzie z powodzeniem służyć środowisku naukowemu, zainteresowanemu uwarunkowaniami, profilaktyką i redukowaniem przejawów wypalania się w pracy z uczniami. Może być cenną inspiracją dla magistrantów psychologii i pedagogiki badających szkołę zarówno jako środowisko pracy nauczycieli, jak i miejsce kierowania rozwojem uczniów. Praca ma także bezdyskusyjne walory praktyczne. Pokazuje bowiem, jak humor zapobiegać może wypalaniu się w pracy z uczniami. (z recenzji dr hab. Grażyny Poraj, prof. UŁ)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka wpisuje się w dynamicznie rozwijający się nurt pedagogiki rodziny. Podejmuje ważną i aktualną problematykę wymagającą ustawicznych eksploracji. Zawarte w niej artykuły koncentrują uwagę zarówno na różnorodnie pojętych trudnościach i zagrożeniach współczesnej rodziny, jak i wychodzą naprzeciw wyzwaniom i eksponują priorytety na owej drodze.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Teksty zebrane w monografii obejmują rozważania nad odpowiedzialnością – jej istotą, zakresem, wymiarami i przejawami w życiu prywatnym oraz społecznym. Ukazują doniosłość dylematów związanych z odpowiedzialnością, skutki jej unikania lub przypisywania innym, a także zawłaszczania prawa do decydowania o odpowiedzialności. Odpowiedzialność, jej oblicza oraz sposoby wyrażania w wielu różnorodnych płaszczyznach życia, a przede wszystkim „dorastanie” do odpowiedzialności, stanowią wyzwanie rozwojowe, które niejednemu trudno jest zaakceptować, podjąć i ponosić konsekwencje każdego dnia – zwłaszcza w dobie dynamicznie zachodzących zmian cywilizacyjnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia składa się z sześciu rozdziałów stanowiących sprawozdanie z wyników badań empirycznych z zakresu psychologii sportu oraz artykułu przeglądowego zawierającego wszystkie znamiona metateorii. Każdy rozdział dotyczy kwestii ważnych dla jakości pracy ze sportowcami. Ponadto spełnia kryteria metodologiczne. W warunkach powszechnie panującej hipokinezy praca stanowi istotny wkład do zdrowia publicznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ogromnymi zaletami książki są połączenie perspektywy historycznego i współczesnego spojrzenia na omawianą problematykę, interdyscyplinarne podejście oraz uwzględnianie teoretycznych i empirycznych kontekstów badań. Opublikowane w niej teksty wpisują się w aktualne dyskusje dotyczące przemian roli i zadań rodziny we współczesnym świecie. Uwzględniają tradycyjne i nowoczesne podejście do roli rodziców czy pracującej babci. Wskazują na znaczenie właściwych form komunikacji w rodzinie, kształtowania się więzi między jej członkami czy czynników wpływających na zmiany w postrzeganiu znaczenia rodziny w życiu młodych ludzi. Autorzy podejmują też ważne społecznie wątki edukacji seksualnej dzieci, komunikacji bez przemocy oraz zwracają uwagę na rolę rodziny w kształtowaniu podstaw wychowania estetycznego dzieci.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka jest poświęcona pamięci Profesora Pawła Izdebskiego (1958–2021). Zmarł przedwcześnie. Pożegnany został ze smutkiem, żalem oraz z poczuciem wielkiej straty. Księga pamiątkowa powstała z inicjatywy Jego najbliższych współpracowników z Katedry Psychologii Zdrowia UKW. Autorami prezentowanych tekstów są Koledzy, Przyjaciele i Nauczyciele. Ich uczestnictwo w tym przedsięwzięciu jest wyrazem szacunku dla Profesora oraz potrzeby upowszechnienia wiedzy o Jego nieprzeciętnych dokonaniach jako uczonego oraz nauczyciela akademickiego, ale także jako kolegi, który inspirował i wspierał ruch naukowy oraz społeczny w środowisku akademickim. Profesor Paweł Izdebski był jednym z filarów Wydziału Psychologii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Zaliczany jest do wybitnych znawców psychoonkologii. Podkreślał, że jest kontynuatorem szkoły psychologii zdrowia i rehabilitacji Profesora Romana Ossowskiego. Rezultaty Jego projektów naukowych w tym zakresie poszerzyły znacząco wiedzę o możliwościach poprawy leczenia i jakości życia chorych onkologicznie. Interesowała go również problematyka profilaktyki i rehabilitacji człowieka w okresie późnej dorosłości, a zwłaszcza starzenia się poznawczego. Nie mniej uwagi poświęcał historii psychologii oraz współczesnym problemom psychologicznym, na przykład uzależnieniom od Internetu. Profesor Paweł Izdebski jako nauczyciel akademicki potrafił łączyć wysoką jakość realizowanych badań naukowych z dydaktyką. Skupiał wokół siebie wielu zdolnych młodych badaczy z wielu krajów i kręgów kulturowych. Był tutorem studentów psychologii i promotorem doktorantów, z których wielu dzisiaj pracuje naukowo. Był dla nich mentorem także w rozwiązywaniu dylematów życiowych. Włączał młodych badaczy w realizowane przez siebie zadania w dużych projektach międzynarodowych, np. w badaniach nad aktywnością w Internecie czy nad barometrem nastroju społecznego na świecie. Bycie studentem Profesora Pawła Izdebskiego było zaszczytem. Jestem przekonany, że Jego studenci będą kontynuowali Jego dzieło. Wspomnieć należy, że nasz Kolega Paweł był „niemodny”. Poza nauką interesował się sztuką muzyczną i taneczną. Był człowiekiem renesansu. Ponadto w systemie jego wartości najważniejszą była Rodzina. Zawsze jednak mogliśmy liczyć na Jego zaangażowanie w sprawy zawodowe i rzetelne wywiązywanie się z obowiązków, których się podejmował. Profesor Paweł Izdebski pozostawił po sobie trwały ślad w naukach o zdrowiu i w naszej dobrej pamięci. (z Przedmowy)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia wpisuje się w niezmiernie aktualną i ważną ze społecznego punktu widzenia problematykę odnoszącą się do osób z wszelkiego rodzaju uszkodzeniami (w tym fizycznymi i psychicznymi) oraz psychologii rehabilitacyjnej. Jak pisze sam Autor, przesłaniem monografii jest „pomoc tym wszystkim, którzy pragną wesprzeć osoby z uszkodzeniami fizycznymi lub psychicznymi do głębszego zaangażowanego uczestnictwa w życiu różnych wspólnot i poprzez to uczestnictwo realizować podmiotowy sens własnego życia”. Tym, co odróżnia monografię od innych podobnych tematycznie prac, jest zwrócenie uwagi przede wszystkim na problemy osób z niepełnosprawnością w relacjach z otoczeniem. Jest to istotna zmiana w podejściu do osób z niepełnosprawnością.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem niniejszej monografii jest wskazanie najważniejszych przestrzeni edukacji dla bezpieczeństwa człowieka, identyfikacja najważniejszych zagrożeń, wskazanie instytucjonalnego wymiaru edukacji dla bezpieczeństwa, strategii i teorii uczenia się bezpieczeństwa, możliwości eksploracji przestrzeni bezpieczeństwa czy też osadzenia edukacji dla bezpieczeństwa wobec wyzwań społeczeństwa wiedzy i transwersalnych zmian zarówno w wychowaniu, jak i dydaktyce kształcenia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W książce zwrócono uwagę na ukazanie specyfiki i sposobów organizowania warunków rozwojowych dziecka niepełnosprawnego funkcjonującego w różnych środowiskach społecznych. Publikacja zawiera teoretyczne uwarunkowania niepełnosprawności, jak również praktyczne sposoby jej diagnozy i przykłady działań wspomagających. Przedstawione przykłady możliwych działań rehabilitacyjnych, w których uczestniczą dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi, są ukierunkowane przede wszystkim na zredukowanie zdiagnozowanych już problemów oraz wsparcie całych rodzin w podejmowaniu aktywności społecznej w ich naturalnym środowisku. Szansą na powodzenie tych zabiegów jest równe zaangażowanie w proces rehabilitacyjny wszystkich jego podmiotów. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W nowoczesnej edukacji zmierza się do równego traktowania uczniów pełnosprawnych i uczniów z niepełnosprawnościami, dawania tym drugim szans sukcesu, radości ze współdziałania, dzielenia pozytywnych uczuć. Skutki takich działań związane są w dużym stopniu z relacjami interpersonalnymi uczniów z niepełnosprawnościami z ich pełnosprawnymi rówieśnikami, zatem warto je diagnozować, by dawać praktykom edukacyjnym (nauczycielom, wychowawcom, pedagogom szkolnym) wskazówki metodyczne. Książka Izabeli Plieth-Kalinowskiej ma znaczące wartości poznawcze, głównie z teorii wychowania, pośrednio zaś ma wartości metodyczne dla praktyki wychowania i kształcenia szkolnego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Internet wpływa na to, jak doświadczamy zdrowia i choroby zarówno na poziomie informacyjnym, społecznym, ale też kulturowym. Odbieranie czy poznawanie zdrowia i choroby w Internecie to jednocześnie poszukiwanie informacji na ich temat oraz bycie przez owe informacje „kształtowanym”, często w ramach konkretnych grup o charakterystycznej kulturze. Sieć ma dla nas ogromne „zdrowotne” znaczenie. Dzięki niej zwracamy uwagę na zdrowy styl życia, a w sytuacjach kryzysowych staramy się uchronić przed chorobą. Autorzy artykułów w prezentowanej książce poruszają wiele zagadnień wpisujących się w kontekst zdrowia i choroby w Internecie, przyczyniając się do wypełniania licznych luk badawczych widocznych w omawianym obszarze. Seria monograficzna obejmuje zagadnienia związane z problematyką funkcjonowania mediów oraz komunikacji społecznej. Jest miejscem publikacji badań z zakresu mediów, komunikowania społecznego, kultury medialnej, ludologii, a także interdyscyplinarnych refleksji związanych z mediami. W ramach serii ukazują się prace zbiorowe pod redakcją oraz monografie. W tym tomie między innymi teksty o wpływie youtuberów na kreowanie stylu życia i zdrowia młodzieży, obrazie spektrum autyzmu w dyskursie internetowym na przykładzie memów, czy wspierającej roli Instagrama dla kobiet z rakiem piersi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka podejmuje refleksję nad rosnącym znaczeniem i zmianami charakteru lokalności w kontekście ewolucji narzędzi do komunikowania z wykorzystaniem nowych technologii. Autorów interesuje przede wszystkim to, w jaki sposób poszczególne platformy komunikacyjne wpływają na umiejscowienie lokalności w szerszym kontekście życia społecznego. Nowe technologie komunikacyjne są nierozerwalnie złączone z doświadczeniami i życiem codziennym każdego człowieka, w tym z jego lokalnością. Przedstawiana książka pokazuje, jakie ma to konsekwencje dla naszych instytucji, społeczności lokalnych czy ogólnie – otoczenia, w jakim funkcjonujemy. Całościowe spojrzenie na prezentowane artykuły wyraźnie uświadamia wielowymiarowość, hybrydowość i paradoksalność relacji na styku lokalność-technologie. Seria monograficzna obejmuje zagadnienia związane z problematyką funkcjonowania mediów oraz komunikacji społecznej. Jest miejscem publikacji badań z zakresu mediów, komunikowania społecznego, kultury medialnej, ludologii, a także interdyscyplinarnych refleksji związanych z mediami. W ramach serii ukazują się prace zbiorowe pod redakcją oraz monografie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedstawiony tom jest próbą ukazania kluczowego znaczenia wartości jako obiektu konstytuującego oraz kształtującego zarówno działania zbiorowe człowieka, jak i samą kondycję człowieka jako takiego. Wartości pojmowane są tu jako czynniki określające kierunek ludzkiej aktywności, związane z reguły z sytuacją wyboru. Tytuł tomu Człowiek w świecie wartości odzwierciedla podstawową charakterystykę ludzkiej kondycji – człowiek ujmowany nie abstrakcyjnie, ale uspołeczniony jest w swych działaniach, ukierunkowany ku wartościom i tylko w takim świetle może być właściwie odczytany sens jego działań i zamierzeń. Książka składa się z ośmiu artykułów przygotowanych przez pracowników naukowych, w większości związanych z Instytutem Komunikacji Społecznej i Mediów Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, którzy mają nadzieję, że przedstawione teksty staną się ważnym przyczynkiem do dyskusji o roli kategorii pojęciowej wartości w szeroko pojętej humanistyce.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ze względu na fakt, że organizacja, w tym organizacja rozumiana jako środowisko pracy zawodowej, stanowi złożoną kategorię społeczno-ekonomiczną, w niniejszej książce zaprezentowano retrospekcyjno-perspektywiczne spojrzenie poznawcze jako wprowadzenie do dalszych analiz koncentrujących się na jej współczesnym, pedagogicznym wymiarze. Począwszy od historii pierwszych organizacji kontynuowaliśmy autorskie analizy zgodnie z liniową koncepcją czasu i przyjrzeliśmy się tej część ‘osi czasu’, która dzieje się obecnie, a zatem teraźniejszości. Podjęliśmy próbę scharakteryzowania organizacji w czasach współczesnych czasach cechujących się różnorodnością podmiotów współwystępujących w gospodarce, jak i wielością ich form organizacyjnych oraz koncepcji zarządzania wdrażanych w odpowiedzi na zmienność otoczenia. Czynniki te determinują realizację funkcji pozaprodukcyjnej, która stanowi jeden z głównych obszarów badawczych subdyscypliny pedagogicznej pedagogiki pracy. (…) Funkcjonowanie organizacji w warunkach zmian wymaga ich aktywności w zakresie wspomagania rozwoju kapitału ludzkiego, który tworzą zatrudnieni pracownicy. Ten interesujący problem badawczy został omówiony w drugim tomie zatytułowanym Współczesny wymiar pedagogiczny. (z Posłowia)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest próbą podsumowania poszukiwań badawczych i uogólnieniem ich rezultatów w kluczowych (…) obszarach psychologii rozwoju człowieka. Zawiera rozważania nad ograniczeniami i trudnościami, jakie napotykamy w opisie i wyjaśnieniu złożonych procesów rozwojowych oraz nad możliwościami i kierunkami doskonalenia badań nad zmianą w zachowaniu i rozwoju.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka prezentuje rezultaty badań dedykowanych eksploracji zagadnienia jakości życia rodziców dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym oraz jej związku z empatią. Rezultaty badań wskazują, że rodzice dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym mierzą się z wieloma trudnościami związanymi ze specyfiką roli, jaką pełnią – rodziców dziecka z niepełnosprawnością. Ich rodzicielstwo jest wyzwaniem nie tylko w aspekcie czynności opiekuńczo-wychowawczych wobec dziecka, ale także w aspekcie dobrostanu psychicznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka postaw ludzi zdrowych wobec osób z zaburzeniami psychicznymi od dziesięcioleci stanowi jeden z powodów, dla których rozwój psychiatrii środowiskowej postępuje opieszale i nie przynosi spodziewanych efektów. Przesłanką do podjęcia badań w tym obszarze stała się obserwacja życia społecznego. Przeprowadzone w ramach niniejszego opracowania badania dowiodły istnienia zależności pomiędzy cechami osobowości oraz postawami wobec osób z zaburzeniami psychicznymi. Pozwoliły na uzyskanie odpowiedzi na postawione pytania badawcze i doprowadziły do wniosków i refleksji dających podstawę do kolejnych badań na ten temat.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka składa się z piętnastu rozdziałów, w których Autorka zastanawia się, w jaki sposób ludzki mózg wykorzystuje pomyłki w procesie uczenia się muzyki, by tworząc audiacyjne wzory, rozwinąć odpowiednie umiejętności. Zwrócono uwagę, że znacznie ważniejsze od gromadzenia jak największego zasobu informacji jest to, by o niektórych kwestiach zapominać lub całkowicie usuwać je ze świadomości. Wszystko to, co ma być na dłużej zapamiętane, jest najpierw wewnętrznie rozpoznawane, a po chwili identyfikowane poprzez łączenie z zewnętrznym znaczeniem. Podstawowym kryterium selekcji jest nowość i odmienność muzycznych komunikatów. Mózg skupia się na ogólnych regułach, więc każde nieutrwalone brzmienie może być łatwo wymienione na inne wrażenie, wpływając na efekty uczenia się. Sprawnie funkcjonujący umysł zachowuje w pamięci wzorce, a nie szczegóły, które zaciemniają obraz. Audiowanie oznacza mentalne analizowanie motywów i w zależności od tego, jak przebiega aktywność, mózg może z nich świadomie korzystać. W nadmiarze informacji nie zwracamy uwagi na ich treść i nie jesteśmy w stanie brzmień rejestrować. Neuronalny system przetwarzania dźwięków może osiągnąć znakomitą sprawność, bo jest elastyczny, nie potrzebuje zewnętrznej kontroli i łatwo dostosowuje się do różnych warunków.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej