Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(5)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(1)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Autor
Kądziołka Władysław
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Stojecka-Zuber Renata
(1)
Szkolak-Stępień Anna
(1)
Wojciechowska Mariola
(1)
Zboina Bożena
(1)
Zbróg Zuzanna
(1)
Łączek Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Młodzież
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Dziecko
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Ludzie starzy
(1)
Macierzyństwo
(1)
Narracja
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Odbiór społeczny
(1)
Opieka społeczna
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Przekonania
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Sukces
(1)
System wartości
(1)
Szkolnictwo niepubliczne
(1)
Teoria ugruntowana
(1)
Uczniowie
(1)
Wzór osobowy
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
2001-
(2)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Świętokrzyskie, województwo
(4)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(2)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Małopolskie, województwo
(1)
Gatunek
Raport z badań
(2)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39799 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ma charakter empirycznego studium porównawczego różnych typów niepublicznych szkół podstawowych działających na terenie województwa świętokrzyskiego (badanie pełne). Przeanalizowano identyfikowanie i zaspokajanie potrzeb społecznych najważniejszych zbiorowości szkolnych: nauczycieli, uczniów i ich rodziców. Tłem dla porównań są szkoły publiczne wybrane do badań na zasadzie doboru celowego. Autorka ma świadomość, że wyniki uzyskane z prób celowych uprawniają do wnioskowania o charakterze ograniczonym, odnoszącym się jedynie do badanych szkół, dlatego dane uzyskane ze szkół publicznych przedstawiono w przypisach. Książka liczy pięć rozdziałów: Rozdziały 1 i 2 tworzą część teoretyczną pracy, natomiast pozostałe - empiryczną. Część teoretyczna jest próbą usystematyzowania niezbędnej wiedzy na temat definicji i koncepcji potrzeb, ich klasyfikacji oraz kategoryzacji. Stanowi inspirację przeprowadzonych badań empirycznych. Znajduje się w niej także rozdział dotyczący szkoły jako instytucji i organizacji społecznej, a zwłaszcza "organizacji uczącej się", której cechą charakterystyczną jest umiejętność nieustającego rozwoju szkoły przez reagowanie na zróżnicowane i zmienne potrzeby należących do niej zbiorowości. Analizie - na podstawie literatury przedmiotu badań - poddano również stan wiedzy na temat funkcjonowania niepublicznych szkół podstawowych w kontekście wpływu transformacji ustrojowej na przemiany edukacyjne. W części empirycznej przedstawiono metodologiczne założenia badań własnych (rozdział 3). Ukazano cele, problemy badawcze oraz przyjęty model badań. Ponadto zarysowano przebieg i organizację badań, uwzględniając odpowiednie - dla przyjętej koncepcji - metody i narzędzia badawcze. Można tu także znaleźć charakterystykę badanych szkół oraz respondentów (rozdział 4). Rozdział 5 przedstawia szczegółowe wyniki badań własnych odnoszące się do tych kategorii potrzeb społecznych, w zakresie których uzyskano najciekawsze rezultaty. Skoncentrowano się na następujących grupach potrzeb społecznych: łączności, przynależności do grupy, więzi emocjonalnej, społecznej akceptacji, społecznej gratyfikacji, organizacji, współuczestnictwa, ochrony i autonomii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103646 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzina jest odwieczną wspólnotą. Jest podstawą społecznego ładu i kultury, jest pierwszą i najważniejszą szkołą życia. Kościół w swoim nauczaniu poświęca rodzinie wiele uwagi. Duszpasterzy i pedagogów uwrażliwia na potrzeby małżeństwa i rodziny, wskazując na jej wielką rolę w świecie współczesnym. Kardynał Stefan Wyszyński w programie Wielkiej Nowenny dużo miejsca poświęcił właśnie świętości rodziny, wychowaniu młodego człowieka, godności osoby ludzkiej. Jego hasło "Rodzina silna Bogiem. Naród silny rodziną" jest ciągle aktualne. Zwłaszcza teraz kiedy kryzys dotyka rodziny, a życie nasze staje się coraz bardziej skomplikowane. Książka Ks. Kądziołki to przede wszystkim kompendium wiedzy o wychowaniu młodego człowieka. Autor przeprowadził źródłowe badania w różnych szkołach i w różnych środowiskach. Badania te pozwoliły na dokładną analizę atmosfery rodzinnej i jej wpływu na kształcenie charakteru dziecka. Badacz szczególnie zwrócił uwagę na znaczenie dialogu między rodzicami a wychowankiem. Właśnie dialog, co jest głównym założeniem tej pracy, prowadzi do świadomego wzrastania dziecka jako osoby, uczy świadomie żyć, uczy odpowiedzialności. Praca będzie z pewnością ważną pomocą dla rodziców, duszpasterzy i wychowawców. Oparta na najnowszych wynikach badań psychologicznych, pedagogicznych oraz różnych innych dyscyplinach naukowych pomaga kochać, rozumieć i świadomie prowadzić dziecko w dorosłe życie społecznego ładu. [Ks. prof. dr hab. Bonifacy Miązek Uniwersytet Wiedeński]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104730 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99579 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47832 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pozycja dotyczy problematyki wartości, które stanowią kluczową kategorię nauk o edukacji i przedstawiane sa jako system norm wpływających na poczynania przedmiotów edukacyjunych. W recenzowanej pracy zostały podjete wazne i aktualne problemy aksjologiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; 981)
Monografia podejmuje problem rodzicielskiej rekonstrukcji wzorcowego nauczyciela wczesnej edukacji z zastosowaniem jakościowej strategii badawczej. Stanowi istotny wkład w rozwój teorii edukacyjnej. Książka skierowana do przedstawicieli środowiska akademickiego, rodziców i nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116401 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99018 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45295 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej