Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Poezja
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(23)
wypożyczone
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(3)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(6)
Wypożyczalnia Trzcianka
(5)
Wypożyczalnia Złotów
(6)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(3)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Informatorium
(1)
Autor
Bilińska-Suchanek Ewa
(1)
Brett Doris
(1)
Chrost Marzena
(1)
Królikowska Anna
(1)
Kubiak Hanna
(1)
Kędzierska Hanna
(1)
Moryc Katarzyna
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Preuss-Kuchta Lucyna
(1)
Rawa-Kochanowska Anita
(1)
Romanowska-Łakomy Halina
(1)
Smuszkiewicz Antoni
(1)
Szargot Agata
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Trzebiatowska Małgorzata
(1)
Wąsiński Arkadiusz
(1)
Zawadzka Ewa
(1)
Żurakowski Bogusław
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
0-5 lat
(1)
Dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko
(5)
Bajkoterapia
(3)
Bajki i baśnie
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Język polski
(2)
Komputery
(2)
Muzyka
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele
(2)
Wartość
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Śmierć
(2)
Agresywność
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antypedagogika
(1)
Autyzm
(1)
Bajka i baśń
(1)
Bajka i baśń polska
(1)
Biblioterapia
(1)
Ból
(1)
Choroby
(1)
Cyberkultura
(1)
Czytanie
(1)
Dewey, John
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dualizm (filoz.)
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Ekologia
(1)
Ekologia człowieka
(1)
Ekorozwój
(1)
Etyka społeczna
(1)
Eutanazja
(1)
Fantastyka
(1)
Fromm, Erich (1900-1980)
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Harris, Judith Rich
(1)
Herbart, Johann Friedrich
(1)
Holizm (filoz.)
(1)
Jung, Carl Gustav (1875-1961)
(1)
Języki
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Logopedia
(1)
Lęk
(1)
Matematyka
(1)
Multimedia
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Odrzucenie rówieśnicze
(1)
Osobowość
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Personalizm
(1)
Pinker, Steven
(1)
Podmiotowość
(1)
Programowanie neurolingwistyczne
(1)
Przyroda
(1)
Religijność
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rozwód
(1)
Socjalizacja
(1)
Sokrates (469-399 p.n.e.)
(1)
Starość
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szpitale dziecięce
(1)
Taniec
(1)
Technika
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Telewizja
(1)
Twórczość
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie literackie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wyobraźnia
(1)
Zabawa
(1)
Zdrowie środowiskowe
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Bajki i baśnie
(7)
Komiksy
(1)
Literatura
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poezja dziecięca
(1)
Poezja polska
(1)
Wiersze
(1)
Wiersze dla dzieci
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Psychologia
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Podręcznik jest adresowany przede wszystkim do studentów kierunków pedagogicznych, kształcących nauczycieli wychowania przedszkolnego i nauczania wczesnoszkolnego. Adresatami są więc osoby, których wykształcenie polonistyczne nie wykracza poza zakres języka polskiego w szkołach średnich. Głównym celem jest pokazanie istotnych cech twórczości przeznaczonej dla młodego odbiorcy i usytuowanie ich na szerszym tle wybranych zagadnień z zakresu teorii i historii literatury. Podręcznik składa się z trzech części: teoretycznej, poświęconej ogólnej charakterystyce piśmiennictwa dla dzieci oraz wierszom i baśni, od których rozpoczyna się edukacja literacka najmłodszych odbiorców. Podręcznik zawiera również przykładowe, pogłębione omówienia niektórych tekstów w celu przypomnienia podstawowych umiejętności analitycznych, które powinny być znane studentom ze szkoły średniej. Inne przywoływane utwory egzemplifikują jedynie omawiane zjawiska, są przykładami ogólniejszych tendencji i gatunków w tej odmianie piśmiennictwa. Podręcznik zamykają: usystematyzowany wykaz najważniejszych pozycji bibliograficznych, a także dwa indeksy: autorów oraz pojęć i terminów teoretycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110312 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41056 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32893 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 65707 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Czy Karol naprawdę widział UFO? Dlaczego Amelka dostaje masę prezentów, a mimo to jest coś, czego zazdrości Hani? Skąd wziąć pieniądze na wymarzony rower? Co wprawiło Olka w osłupienie? I skąd biorą się dzieci? Jeśli chcecie znać odpowiedzi na te i inne pytania, „Bajkowierszyki dla młodej publiki, czyli o(d)powiadania na ważne pytania” są propozycją idealną dla Was! Tych pięć pisanych wierszem bajeczek ma nie tylko bawić, ale również uczyć, pomagając młodym czytelnikom radzić sobie z emocjami, a dorosłym, czytającym wspólnie z dziećmi, podpowiadać, jak zacząć prowadzić trudne rozmowy. Katarzyna Moryc – wiecznie zabiegana matka trzech synów pisząca wierszem. A ponieważ wiersz to taka wdzięczna forma, można o nim pisać dosłownie wszystko. I dla wszystkich. Nawet (a może zwłaszcza?) bajki „z przesłaniem”. Autorka projektu Bajkowierszownia i bloga kreacjowariacjhe.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42028 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Główną ideą książki jest przybliżenie czytelnikom dwóch światów: dziecięcego i bajkowego. Te dwa światy można i warto łączyć, ponieważ baśniowa symbolika skutecznie przemawia do wyobraźni dziecka i może być najlepszą drogą do porozumienia się z nim oraz wspierania go w trudnościach. Prezentacja osiągnięć rozwoju emocjonalno-społecznego w okresie średniego dzieciństwa, a także zagrożeń i problemów, z którymi zmaga się wiele dzieci na tym etapie rozwojowym ma za zadanie uwrażliwić czytelnika na ważność przeżyć dziecka i na ich właściwą interpretację. Analiza symboli występujących w baśniach folklorystycznych oraz charakterystyka zasad tworzenia bajek terapeutycznych i stosowanych w nich mechanizmów psychologicznych wraz z przykładami autorskich bajek i ich interpretacji psychologicznych ukazuje szerokie możliwości wykorzystania bajki w oddziaływaniach mających na celu wspomaganie dziecka w rozwoju. Pozycja ma charakter naukowo-praktyczny i jest skierowana zarówno do środowiska akademickiego: psychologów, pedagogów, studentów, jak i do praktyków pracujących z dziećmi. Polecana jest także rodzicom, którzy pragną zrozumieć emocje, zachowania i problemy swoich dzieci oraz wspomóc je w zmaganiu się z trudnościami i z nowymi wyzwaniami rozwojowymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49493 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39945 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32871 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64818 (1 egz.)
Informatorium
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110023 BL (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 83726 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 83727 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35022, 35021 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59410 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Czytajmy Dzieciom!)
Kiedy nasze dziecko czegoś się boi lub czymś martwi, a my właściwie nie bardzo wiemy, jak mu pomóc, doskonałym środkiem okazuje się specjalnie skonstruowane opowiadanie. Doris Brett pokazuje, w jaki sposób nawiązać kontakt z dzieckiem, stosując metodę, która nie tylko rozwiązuje problemy dziecka, ale też umacnia więź pomiędzy nim a jego rodzicami. Do nich właśnie adresowana jest ta książka (choć jej lekturę można polecić wszystkim osobom, które pracują z dziećmi).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48496 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38939 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32520 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45299 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom kontynuuje zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym, prezentowane w poprzednich tomach serii wydawniczej. Publikacja adresowana jest do nauczycieli, studentów i rodziców dzieci w wieku przed- i wczesnoszkolnym zainteresowanych problematyką rozwoju i wychowania na tym etapie edukacyjnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106961 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48942 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39239 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32417 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45322 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64203 P 2,5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38729, 39123, 39179 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika, Logopedia, Glottodydaktyka)
Niniejsza monografia (…) stanowi prezentację refleksji nad wybranymi obszarami edukacji dziecka. Pierwsza jej część dotyczy podmiotów edukacji oraz różnych obszarów edukacyjnych: edukacji polonistycznej, matematycznej, estetycznej, etycznej, a także zagadnień związanych z diagnozą gotowości szkolnej. Druga część pracy jest poświęcona problematyce wychowania i kształcenia dzieci z różnymi dysfunkcjami: autyzm, problemy logopedyczne, upośledzenie umysłowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46215 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja prezentuje holistyczną wizję człowieka, jego podmiotowość, dążenia twórcze i zdolność konfrontacji z deficytami osobistymi oraz trudnościami wynikającymi z uwarunkowań współczesnej kultury. Prezentowane teksty zmierzają do wydobycia kreatywnej strony ludzkiej istoty; pokazują jak realizuje się potencjał człowieka na drodze stawania się istotą lepszą, mądrzejszą oraz zdolną do głębszego rozumienia innych, np. w procesie wychowania (pedagogika integralna) czy w dążeniach do integracji niepełnosprawności (sfera cienia).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100726 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46018 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46129 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka podejmuje problematykę dotyczącą czynników społecznych warunkujących przejmowanie przez dzieci w starszym wieku przedszkolnym agresywnych zachowań prezentowanych w dedykowanych im programach telewizyjnych. Wśród dużej grupy mediów elektronicznych szczególne miejsce zajmuje telewizja. Jej dostępność i liczba odbiorców sprawiają, że stanowi ona medium dominujące w codziennym życiu i wywierające duży wpływ na dorosłych i dzieci. Kontakt dziecka z telewizją zaczyna się bardzo wcześnie, a czas poświęcony na jej oglądanie coraz bardziej się wydłuża. Z jednej strony jest on pozytywny – telewizja jest ważnym źródłem wiedzy z różnych dziedzin, poszerza zakres pojęć, wzbogaca język. Z drugiej może wpływać destrukcyjnie na zachowanie i emocje dzieci (powodując wzrost agresji czy inne zachowania nieakceptowane społecznie). Dziecko w wieku przedszkolnym nie potrafi jeszcze oddzielać świata fikcyjnego od realnego. Wierzy, że świat jest taki, jaki ogląda w telewizji. A ponieważ małe dzieci uczą się przez naśladownictwo, mogą brać przykład z oglądanych bohaterów. Może to prowadzić nie tylko do wzrostu agresji u dziecka, ale też do usprawiedliwiania własnych agresywnych zachowań. Stąd zasadne wydaje się poszukanie odpowiedzi na pytania: Jakie czynniki społeczne warunkują przejmowanie przez dzieci agresywnych zachowań prezentowanych w programach telewizyjnych dla dzieci? Na ile czynniki rodzinne, czynniki związane ze środowiskiem rówieśniczym czy miejscem zamieszkania warunkują przejmowanie takich zachowań przez dzieci w starszym wieku przedszkolnym?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34800 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48195 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej