Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(10)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Artykuły
(4)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(6)
Wypożyczalnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(5)
Wypożyczalnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(3)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Autor
Dziekońska Joanna
(3)
Nowicka Marzenna
(3)
Banaszkiewicz Paulina
(1)
Bliźniewska Katarzyna
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Gawda Barbara
(1)
Jachymek Karol
(1)
Kosacka Kalina
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Modrzyński Robert
(1)
Pawłowicz Beata
(1)
Rowicka Magdalena
(1)
Srebnicki Tomasz
(1)
Strugińska Karolina
(1)
Strugiński Rafał (1981- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Cyfrowi tubylcy
(10)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(4)
Edukacja medialna
(3)
Kompetencje medialne
(3)
Młodzież
(3)
Uczniowie
(3)
Dzieci
(2)
Internet
(2)
Nauczyciele
(2)
Uzależnienie od Internetu
(2)
Zastosowania multimediów w edukacji
(2)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
E-narkotyki
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Fluencja werbalna
(1)
Fonoholizm
(1)
Internauci
(1)
Leki bez recepty
(1)
Leki nootropowe
(1)
Media społecznościowe
(1)
Medykalizacja
(1)
Papieros elektroniczny
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Rozmowa
(1)
Różnice międzypokoleniowe
(1)
Smartfon
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Uczucia
(1)
Uzależnienia behawioralne
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Uzależnienie od hazardu
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia związane z używaniem narkotyków
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zapobieganie
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(1)
Świat Problemów
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Cyfrowe dzieci, to książka, dzięki której dowiesz się, jak do dzieci mówić, a także jak ich słuchać, czyli jak z dzieckiem efektywnie… rozmawiać. Dobre rozmowy mogą bowiem pomóc ustrzec dzieci przed wieloma zagrożeniami, m.in. przed uzależnieniami. Rozmowa może być też lekarstwem. Rodzic, który umie słuchać i akceptować to, co dziecko przeżywa, może ochronić je przed rozwojem depresji, anoreksji, powstrzymać przed podejmowaniem prób samobójczych, samookaleczaniem się, a nawet zahamować rozwój zaburzeń osobowości typu borderline. A co, jeśli nie tylko dzieci, ale i rodzice zamieszkali w cyfrowym świecie? Dopiero kiedy sami przetniemy „pępowinę” łączącą nas ze smartfonami, nasze dzieci też to zrobią. Warto dowiedzieć się, co możemy zyskać na tym, że zaczniemy częściej wyłączać telefon lub laptop. A ta książka jest próbą odpowiedzi i na to pytanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116772 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 52977 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42499 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35604 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49088 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia Barbary Gawdy, Pauliny Banaszkiewicz i Kaliny Kosackiej pt. Psychologia emocji pokolenia digital natives jest wyczekiwaną pozycją stanowiącą trzeci człon tryptyku poświęconego emocjom badanym z zastosowaniem techniki fluencji werbalnej. Zapowiadana książka podnosi ważne zagadnienie z zakresu psychologii emocji. Ukazuje z perspektywy różnych kohort pokoleniowych zagadnienie istotne z punktu widzenia zrozumienia psychiki człowieka. Ukazuje bogactwo wiedzy ludzi na temat emocji, wielość ich indywidualnych skojarzeń oraz odniesień do rzeczywistości. Jako swoiste kompendium wiedzy traktować należy prezentowane w książce ujęcia doświadczania/doświadczenia emocji w teoriach klasycznych, w modelach fenomenologicznych, w modelach funkcjonalnych, w modelach konstruktywistycznych, w komponentowych modelach emocji czy obliczeniowych modelach emocji… Niezwykle cenne są podsumowania stanowisk teoretycznych w literaturze, dokonywane przez Autorki monografii. Odwołując się do doświadczeń pokoleń cyfrowych tubylców i cyfrowych imigrantów, Autorki zakładają, że wzrastanie w otoczeniu technologii informatycznych oraz gadżetów informatycznych nie może pozostać bez wpływu na rozwój motoryczny, poznawczy, społeczny i emocjonalny. I właśnie sferze emocjonalnej ludzi z różnych kohort pokoleniowych poświęcają swoją książkę. Celem było ukazanie, na ile odmienność pokoleń cyfrowych od pokoleń wcześniejszych ujawnia się w doświadczaniu emocji, strukturze pojęć emocji i leksyce emocjonalnej. Z recenzji prof. dr hab. Barbary Bokus
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117136 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49198 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Cyfrowy Tubylec w Szkole - Diagnozy i Otwarcia ; t. 1)
Niniejsza książka jest pierwszą z przygotowanej serii: Cyfrowy tubylec w szkole – diagnozy i otwarcia. Zapraszamy w niej do podjęcia rozważań nad szkołą w kontekście zmediowanej kultury współczesnej. Kierunek namysłu wyznacza zaczerpnięta z terminologii Marca Prencky'ego kategoria „cyfrowego tubylca”. Chcemy bowiem zwrócić uwagę, że w sytuacji technologicznego boomu dzieciństwo współczesnego ucznia przebiega w zupełnie odmiennych warunkach kulturowych niż dzieciństwo jego nauczyciela. Dlatego też w szkole spotkanie ucznia (cyfrowego tubylca) i nauczyciela (cyfrowego imigranta) to jak kontakt dwóch odmiennych cywilizacji. [...] Obcowanie uczniów z nowymi technologiami przekłada się na ważne dla edukacji zmiany. [...] Samo wzbogacanie techniczno-informatycznego oprzyrządowania szkoły nie przyniesie pożądanych rezultatów. Warto zatem uruchomić namysł nad pytaniem, na czym ma współcześnie polegać adekwatność kulturowa szkoły? Rozważania za pomocą czego uczyć zawsze pozostają wtórne w stosunku do dociekań na temat jak i czego uczyć ucznia nowej generacji – cyfrowego tubylca.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116843 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42693 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cyfrowy Tubylec w Szkole - Diagnozy i Otwarcia ; t. 2)
Oddajemy do Państwa rąk drugi tom z serii Cyfrowy tubylec w szkole. Diagnozy i otwarcia. W pierwszym skoncentrowaliśmy się na zagadnieniach związanych ze szkolnym funkcjonowaniem współczesnego ucznia cyfrowego tubylca, dla którego technologie cyfrowe stanowią naturalne środowisko i podstawę egzystencji. W drugim tomie, zatytułowanym Nauczyciel a nowe technologie w szkole, proponujemy przeniesienie uwagi na osobę nauczyciela. Pedagodzy to cyfrowi imigranci dopiero w młodości lub nawet później, w dorosłym życiu, rozpoczęli nabywanie umiejętności niezbędnych do funkcjonowania w świecie nowych technologii. [...] Tymczasem dynamicznie zmieniający się świat medialny stawia przed nauczycielem i szkołą nowe wyzwania. Konieczność pokonywania rozbieżności między oddziaływaniem tradycyjnym (chciałoby się rzec analogowym) i wspartym nowymi technologiami domaga się od nauczyciela poszukiwania innych dróg porozumienia z uczniami i pełnienia swojej roli. W niniejszym tomie zapraszamy do refleksji nad prze-mianami funkcjonowania nauczyciela w czasach rozwoju technologii cyfrowych. - fragment Wstępu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116844 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42579 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cyfrowy Tubylec w Szkole - Diagnozy i Otwarcia ; t. 3)
Oddajemy Państwu do rąk trzeci tom z serii "Cyfrowy tubylec w szkole-diagnozy i otwarcia. Po refleksjach dotyczących różnych aspektów funkcjonowania współczesnego ucznia (tom I) oraz namyśle nad przemianami roli nauczyciela w czasach rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych (tom II), proponujemy nowe impulsy do rozważań na temat ucyfrowienia szkoły. Trzeci tom zatytułowałyśmy "Mediatyzacja przestrzeni szkoły-tropy badacze i implementacje". Ukazujemy w nim spektrum zagadnień, które pozostają w polu aktualnych zainteresowań badaczy zajmujących się problematyką miejsca technologii cyfrowych w rozwoju młodych ludzi i w nowoczesnej edukacji. Taki zamysł pozwoli na intelektualne przybliżenie dość różnych obszarów refleksji. Stąd znajdą tu Państwo rozważania na temat cyfrowego potencjału współczesnych uczniów, technologicznego kontekstu budowania ich wiedzy osobistej, kompetencji i potrzeb, czy na temat form aktywności młodych w sieci. Znalazły się tu również teksty dotyczące aspektów implementacji cyfrowych rozwiązań na grunt dydaktyki szkolnej. Ze wstępu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116845 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42580 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szybciej, więcej, lepiej… Współczesna młodzież często określana jest „pokoleniem instant” bądź „cyfrowych tubylców”. Świetnie poruszają się w mediach społecznościowych i nie wyobrażają sobie bez nich życia. Przyzwyczajeni do natychmiastowej gratyfikacji wypracowali nowe sposoby spędzania wolnego czasu i odreagowania stresu. Książka porządkuje wiedzę na temat nałogowych zachowań coraz częściej pojawiających się u młodych ludzi. Wśród poruszanych zagadnień znalazły się m.in.: - medykalizacja społeczeństwa, szczególnie jego zapotrzebowanie na magiczną pigułkę, która usprawni pracę umysłu czy zapewni stan odurzenia; - temat neurostymulantów i leków bez recepty – jako że wiele młodych osób traktuje zażywanie tych substancji jako jedną z metod wspomagających pamięć i ułatwiających skupienie w pracy; - pliki dźwiękowe reklamowane jako e-narkotyki, które mają wpływać na nastrój słuchacza - czy instagramowalne e-papierosy jako przepis na bycie modnym. Książka odwołuje się do współczesnej wiedzy i wyjaśnia nałogowe zachowania z perspektywy najnowszych badań naukowych z zakresu uzależnień. Przywoływane wypowiedzi osób dzielących się w Internecie swoimi doświadczeniami pozwolą terapeutom uzależnień, psychologom, pedagogom, a przede wszystkim zatroskanym rodzicom lepiej zrozumieć zachowanie młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116807 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 52847 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42564 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35623 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49365 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67921 P 1,6 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W wieloautorskiej monografii Dziecko w sytuacjach stresowych pod redakcją naukową Małgorzaty Cywińskiej ukazano problematykę specyficznego rodzaju doświadczenia emocjonalnego, jakim jest dziecięcy stres, w dwóch niezwykle ważkich obszarach. Pierwszy z nich dotyczy stresowych interpersonalnych wymiarów rzeczywistości edukacyjnej dzieci, a drugi został poświęcony funkcjonalnemu, kulturowemu i informacyjno-komunikacyjnemu wymiarowi systemów edukacji jako źródłu stresu u dzieci. Autorzy poszczególnych tekstów zamieszczonych w niniejszej publikacji ukazują sytuacje stresowe dzieci w kategoriach dystresu, rozpatrują je w sposób interdyscyplinarny, wieloaspektowy, w odniesieniu do różnych stanowisk teoretycznych i empirycznych. Przywoływane przez nich stresowe obrazy rzeczywistości dzieci, wskazujące niekiedy na dramatyczny wymiar ich codzienności, który czyni ogromne szkody w ich psychice, w obszarze funkcjonowania emocjonalnego, społeczno-moralnego i poznawczego, domagają się naszej uwagi, poszukiwania środków zaradczych, stosowania różnych form wsparcia, podejmowania określonych działań naprawczych, terapeutycznych – czyli naszej ogromnej uważności. Problem tej uważności został podjęty w niniejszej monografii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej