Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Dostępność
dostępne
(15)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(4)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(2)
Autor
Gray Mel
(2)
Maliszewska Barbara
(2)
Szmagalski Jerzy
(2)
Webb Stephen A
(2)
Cyrański Bohdan
(1)
Kulczyńska Agnieszka
(1)
Kumięga Łukasz
(1)
Matuszczyk Bożena
(1)
Witkowski Lech
(1)
Woynarowska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Dyskurs (filoz.)
(7)
Bourdieu, Pierre
(2)
Etnografia
(2)
Etnometodologia
(2)
Feminizm
(2)
Foucault, Michel
(2)
Giddens, Anthony
(2)
Habermas, Jürgen
(2)
Liberalizm
(2)
Opieka społeczna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Postmodernizm
(2)
Poznanie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Dystans społeczny
(1)
Elias, Norbert
(1)
Filozofia kultury
(1)
Hermeneutyka
(1)
Hessen, Sergiusz
(1)
Język
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie
(1)
Mysłakowski, Zygmunt
(1)
Nawroczyński, Bogdan
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Radlińska, Helena
(1)
Rowid, Henryk
(1)
Sośnicki, Kazimierz
(1)
Suchodolski, Bogdan
(1)
Szuman, Stefan
(1)
Tekst
(1)
Tożsamość (filoz.)
(1)
Tradycja
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(2)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50084 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111551 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozważania podjęte w tej publikacji zmierzają do odpowiedzi na pytanie jak we współczesnym społeczeństwie polskim "mówiona" jest niepełnosprawność intelektualna w dyskursach uruchamianych w sytuacjach publicznych i prywatnych oraz ukazują konfrontację indywidualnej i społecznej wizji niepełnosprawności. W swoich rozważaniach autorka kwestionuje istniejącą w społecznych konstrukcjach "oczywistość" niepełnosprawności intelektualnej i pewną "naturalność" sytuacji egzystencjalnej w jakiej są owe osoby i ich rodziny społecznie lokowane. Ta "oczywistość" niepełnosprawności intelektualnej i "naturalność" miejsc świata życia tych osób jest ukazana w książce jako efekt dyskursywnej konstrukcji. Postawiona w publikacji teza, że rzeczywistość społeczna jest konstruowana przez dyskurs (rozumiany jako użycie języka i działanie społeczne), który jest kluczowym czynnikiem w społecznej konstrukcji życia społecznego i ważnym elementem relacji władzy, pozwala autorce spojrzeć na język i jego zniewalającą moc, jako na narzędzie dominacji i wykluczania lub emancypacji. W części teoretycznej niepełnosprawność intelektualna została osadzona w kontekście szeroko rozumianej inności, ukazane zostały również mechanizmy wykluczania obcego (m.in. koncepcje Z. Baumana, M. Foucaulta, E. Goffmana). Pojęcie dyskursu autorka umiejscowiła w perspektywie poststrukturalnych teorii (m.in. M. Foucaulta, P. Bourdieu, E. Laclau). Zaprezentowany w książce projekt badawczy osadzono w jakościowej strategii badań, zastosowana została krytyczna analiza dyskursu i metoda biograficzna. Krytycznej analizie dyskursu autorka poddała m.in. treści wypowiedzi osób publicznych, zawartość popularnych periodyków, które potraktowała jako nośniki i jednocześnie narzędzia konstruowania dyskursu publicznego. Analizom poddane zostały także narracje rodziców, terapeutów i dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną. Poruszane w książce problemy, dotyczące konfrontacji osobistej i społecznej wizji niepełnosprawności intelektualnej są niezwykle ważne w pedagogice specjalnej, zwłaszcza gdy odnosi się je do aktualnego kontekstu społecznego, aktualnej sytuacji zmiany ponowoczesnej, globalizacyjnej, systemowej. Ważnymi elementami książki są także: ukazanie interdyscyplinarnego spojrzenia na problematykę ról społecznych osoby z niepełnosprawnością intelektualną, wyszczególnienie nurtów dyskursu niepełnosprawności intelektualnej, przyjęte metody badawcze (krytyczna analiza dyskursu i metoda biograficzna) i zwrócenie uwagi na społeczno-kulturową konstrukcję niepełnosprawności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105116 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Treść publikacji podzielona została na sześć rozdziałów: Uwagi dotyczące pojęć wartość i aksjologia, Interpretacja hermeneutyczna, Dyskurs jako obszar badań, Tożsamość interpretatora, Aksjologiczne podstawy pedagogiki społecznej, System wartości pedagogiki społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107309 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45122 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64112 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik zawiera: przystępnie wyjaśnione teoretyczne podstawy pracy socjalnej, odniesienia dziedziny do myśli m.in. Habermasa, Giddensa, Bourdieu, Foucaulta, Buttler oraz do kierunków politycznych i ruchów społecznych; sposoby wykorzystania w praktyce metodologii z obszaru analizy systemowej, etnometodologii, etnografii, badań empirycznych; ujednoliconą strukturę rozdziałów (wyjaśnienie teorii i ich przydatności w praktyce, słowniki podstawowych terminów, pytania edukacyjne) ułatwiającą studiowanie i przygotowanie się do egzaminów. Podręcznik przeznaczony jest dla: studentów pracy socjalnej na studiach wyższych; słuchaczy kolegiów pracowników służb społecznych; studentów pedagogiki, socjologii, politologii, nauk o rodzinie; uczestników szkoleń specjalistycznych dla pracowników socjalnych. Mel Gray - profesor w Centrum Nauk Społecznych Uniwersytetu w Newcastle w Australii; zainteresowania naukowe: zdolności twórcze, duchowność, wartości, etyka oraz teoria i filozofia pracy socjalnej, rozwoju społecznego i istotnych kulturowo praktyk społecznych. Pisze artykuły dla specjalistycznych pism o pracy socjalnej, rodzinie i społeczeństwie w Wielkiej Brytanii i USA. Stephen A. Webb - profesor nauk humanistycznych, dyrektor Centrum Nauk Społecznych Uniwersytetu w Newcastle w Australii. Jego prace naukowe zdobyły szerokie uznanie międzynarodowych znawców pracy socjalnej. Prowadzi badania z zakresu socjologii, pracy socjalnej, teorii zarządzania i opieki społecznej oraz ich wykorzystania w praktyce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105240, 107449 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48022 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39030 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32246 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44894 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik zawiera: przystępnie wyjaśnione teoretyczne podstawy pracy socjalnej, odniesienia dziedziny do myśli m.in. Habermasa, Giddensa, Bourdieu, Foucaulta, Buttler oraz do kierunków politycznych i ruchów społecznych; sposoby wykorzystania w praktyce metodologii z obszaru analizy systemowej, etnometodologii, etnografii, badań empirycznych; ujednoliconą strukturę rozdziałów (wyjaśnienie teorii i ich przydatności w praktyce, słowniki podstawowych terminów, pytania edukacyjne) ułatwiającą studiowanie i przygotowanie się do egzaminów. Podręcznik przeznaczony jest dla: studentów pracy socjalnej na studiach wyższych; słuchaczy kolegiów pracowników służb społecznych; studentów pedagogiki, socjologii, politologii, nauk o rodzinie; uczestników szkoleń specjalistycznych dla pracowników socjalnych. Mel Gray - profesor w Centrum Nauk Społecznych Uniwersytetu w Newcastle w Australii; zainteresowania naukowe: zdolności twórcze, duchowność, wartości, etyka oraz teoria i filozofia pracy socjalnej, rozwoju społecznego i istotnych kulturowo praktyk społecznych. Pisze artykuły dla specjalistycznych pism o pracy socjalnej, rodzinie i społeczeństwie w Wielkiej Brytanii i USA. Stephen A. Webb - profesor nauk humanistycznych, dyrektor Centrum Nauk Społecznych Uniwersytetu w Newcastle w Australii. Jego prace naukowe zdobyły szerokie uznanie międzynarodowych znawców pracy socjalnej. Prowadzi badania z zakresu socjologii, pracy socjalnej, teorii zarządzania i opieki społecznej oraz ich wykorzystania w praktyce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46853 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64288 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ta jest najważniejszą i najlepszą polską książką z pedagogiki ogólnej od czasu ukazania się ostatnich monografii późnego K. Sośnickiego ponad czterdzieści lat temu. Teraz pedagogika polska otrzymuje niezwykły prezent w postaci głębokiego i szerokiego zarazem współczesnego odczytania dzieła aż siedmiu mistrzów pedagogiki polskiej, których najważniejsze prace powstały w okresie międzywojnia, a uczyniono wiele starań o to, by pozostali zapomniani i byli traktowani zdawkowo jako postacie muzealne, a książki tylko archiwalne. Tymczasem wykonali oni ogromną pracę analityczną i twórczą. Doprowadzili pedagogikę polską na szczyty i na próg jej własnej teoretyczności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106554 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45110 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej