Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(35)
Forma i typ
Książki
(35)
Dostępność
dostępne
(65)
wypożyczone
(15)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(20)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(9)
Wypożyczalnia Czarnków
(18)
Wypożyczalnia Trzcianka
(7)
Wypożyczalnia Złotów
(13)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(7)
Czytelnia Wągrowiec
(3)
Informatorium
(1)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Autor
Badora Sylwia
(3)
Ejsmont Marek
(2)
Kosmalska Beata
(2)
Parys Katarzyna
(2)
Róg Anna
(2)
Zięba-Kołodziej Beata
(2)
Boniecka Barbara
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Błeszyński Jacek
(1)
Całek Grzegorz
(1)
Deręgowska Justyna
(1)
Dubiel Ewa
(1)
Forma Paulina
(1)
Granat Anna
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Huciński Tadeusz
(1)
Izdebska Jadwiga
(1)
Jarosz Ewa
(1)
Jurczyk-Romanowska Ewa
(1)
Kaleta Andrzej
(1)
Kaniok Przemysław Eugeniusz
(1)
Karpowicz Paweł
(1)
Klinik Anna
(1)
Krawczyk-Bocian Amelia
(1)
Kwapińska Katarzyna
(1)
Lenik Paweł
(1)
Leszczyński Grzegorz
(1)
Liberska Hanna
(1)
Maciaszczyk Paweł
(1)
Malina Alicja
(1)
Ogrodzińska Teresa
(1)
Orłowska Małgorzata
(1)
Piorunek Magdalena
(1)
Piątek Monika
(1)
Połaniecka Agnieszka
(1)
Suwalska-Barancewicz Dorota
(1)
Szabała Beata
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Tersa Karolina
(1)
Walasek Stefania
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Wieruszewska-Duraj Sabina
(1)
Wilczewski Tomasz
(1)
Zając Michał
(1)
Łukaszek Maria
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(4)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(35)
Temat
Dziecko
(11)
Rodzina
(10)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Młodzież
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Niepełnosprawni umysłowo
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Rodzina zastępcza
(4)
Chorzy w rodzinie
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Dziecko wiejskie
(3)
Ojcostwo
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Telewizja
(3)
Wychowanie
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Alkoholizm
(2)
Domy pomocy społecznej
(2)
Dziecko maltretowane
(2)
Eurosieroctwo
(2)
Internet
(2)
Kobieta
(2)
Konkubinat
(2)
Mężczyzna
(2)
Nauczyciele
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Opieka społeczna
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Prawa dziecka
(2)
Przemoc seksualna wobec dziecka
(2)
Rola społeczna
(2)
Rozwód
(2)
Socjalizacja
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Uczniowie
(2)
Wartość
(2)
Aborcja
(1)
Agresywność
(1)
Arteterapia
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Astma oskrzelowa
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Atrakcyjność interpersonalna
(1)
Audycje radiowe
(1)
Autoprezentacja
(1)
Autyzm
(1)
Bezpieczeństwo osobiste
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioteki dziecięce
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Cukrzyca
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Czytelnictwo młodzieżowe
(1)
Domy dziecka
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore na cukrzycę
(1)
Dziecko chore na nowotwory
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Erotyzm
(1)
Eutanazja
(1)
Fani
(1)
Homoseksualizm
(1)
Imiona osób
(1)
Informatyka
(1)
Inicjacja
(1)
Internaty
(1)
Jakość życia
(1)
Kara cielesna
(1)
Kariera
(1)
Kluby
(1)
Konflikt pokoleń
(1)
Koszykówka
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura masowa
(1)
Macierzyństwo
(1)
Małżeństwo
(1)
Młodociani rodzice
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Młodzież wiejska
(1)
Naprotechnologia
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Niepłodność kobieca
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Obraz własnego ciała
(1)
Temat: czas
2001-0
(27)
2001-
(6)
1989-
(3)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Brzeg (woj. opolskie ; okręg)
(1)
Młodzież
(1)
Olesno (woj. opolskie ; okręg)
(1)
Opolskie, województwo (od 1999)
(1)
Podlaskie, województwo
(1)
Gatunek
Czasopisma młodzieżowe polskie
(2)
Biografie
(1)
Dane statystyczne
(1)
E-booki
(1)
Literatura dziecięca
(1)
35 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja posiada układ treści podzielony tematycznie. Pierwszy rozdział dotyczy rodziny jako miejsca socjalizacji dziecka oraz czynników determinujących wewnątrzrodzinną socjalizację. Można stwierdzić, że problematyka znajdująca się w tym rozdziale opisuje proces socjalizacji pierwotnej (rodzinnej). W rozdziale drugim zaprezentowano proces socjalizacji wtórnej wyrażonej poprzez wewnątrzszkolną socjalizację dziecka. Biorąc pod uwagę, iż przestrzeń szkoły stanowiła jednocześnie teren badań, określono także miejsce szkoły w przestrzeni społecznej, szkolne czynniki warunkujące socjalizację (kultura szkoły, klimat szkoły, symbolizacja i szkolne normy) oraz mechanizmy socjalizacji dziecka z rodziny wielodzietnej w szkole. Trzeci rozdział poświęcono szczegółowej charakterystyce społecznych ról dziecka z rodziny wielodzietnej w gimnazjum, tj. roli ucznia, kolegi, członka szkolnej zbiorowości, z uwzględnieniem społecznych partnerów gimnazjalisty (rodziców, nauczycieli, grupy rówieśniczej). Kolejny rozdział koncentruje się na metodologicznych podstawach przeprowadzonych badań. Uzasadniono w nim zastosowanie badań ilościowych i jakościowych. W rozdziale piątym przedstawiona została analiza uzyskanych wyników badań. Dokonano w nim charakterystyki szkoły jako miejsca uspołecznienia dziecka, wyróżniając wypełnianie przez dziecko z rodziny wielodzietnej roli ucznia, kolegi oraz członka szkolnej zbiorowości. Wyselekcjonowano również indywidualne przypadki (specyficzne profile) dzieci z rodzin wielodzietnych. Opracowanie kierowane jest do szerokiego grona odbiorców teoretyków i praktyków, zarówno do studentów kierunków społecznych, jak i pracowników oświaty, rodziców, wychowawców placówek socjalizacyjnych, nauczycieli i wielu innych, którzy zajmują się socjalizacją dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 108337 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39798 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 506)
Publikacja stanowi wieloaspektowe ujęcie problemu niedostosowania społecznego dzieci w kontekście specyficznej sytuacji ich rodzin, związanej z migracją zarobkową rodziców. Autorka pracy podejmuje ważny społecznie problem i na podstawie analizy jakościowej prezentuje losy rodzin, wskazując na oddziaływania wychowawczo-socjalizacyjne wspierające lub utrudniające proces wzrastania i rozwoju wychowujących się w takiej rodzinie dzieci. Wyciągnięte przez autorkę wnioski skłaniają do refleksji w zakresie możliwości wprowadzenia działań profilaktycznych i rewalidacyjnych wobec dzieci, których zachowanie jest zaburzone w wyniku niewłaściwie przebiegającego procesu wychowania w rodzinie, w której niebagatelną rolę odgrywa czynnik czasowej nieobecności jednego z rodziców z powodu migracji zarobkowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108952 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39599 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47098 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37576 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63078 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41421 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113896 A (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Recepcja Mediów, ISSN 2450-4378 ; 1.)
Pierwszy tom z serii "Recepcja mediów" zawiera teksty obrazujące recepcję treści masowego przekazu przez dzieci w wieku przedszkolnym. Jest to ogromnie ważna kwestia z punktu widzenia dbałości dorosłych o rozwój najmłodszych i realizację najwcześniejszego etapu edukacji medialnej. Poszczególne części książki są różnego autorstwa, ponieważ dotyczą oglądu zjawiska recepcji mediów z różnych perspektyw od stricte naukowej (eksploracje pracowników uczelni), przez dziennikarską (recepcja widziana oczyma nadawcy medialnego), aż po dydaktyczną (wnioski środowiska nauczycieli przedszkolnych).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114780 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34091 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65857 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka RPD.)
Raport pt. „Przemoc w wychowaniu. Między prawnym zakazem a społeczną akceptacją” w szczegółowy sposób rozwija problem przemocy w wychowaniu. Od wielowiekowej kontestacji bicia dzieci przechodzi do aktualnego dyskursu o zakazie stosowania kar fizycznych. Autorka, prof. Ewa Jarosz z Uniwersytetu Śląskiego, analizuje rozmiary przemocy, ale przede wszystkim przedstawia wnioski i rekomendacje, jak jej przeciwdziałać. Publikacja zawiera podstawowe kierunki argumentacji i działań zmierzających do obniżenia aprobaty dla przemocy oraz podnoszenia gotowości do reagowania na przemoc. W trafny sposób zwraca uwagę na potrzebę kształtowania podstawy wspólnej odpowiedzialności za dobro dzieci oraz na świadomość znaczenia indywidualnego udziału każdego obywatela w tej trosce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111069 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50721 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40321 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33299 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46679 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65211 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40639 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40597 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Choroby nowotworowe to jeden z nierozwiązanych problemów współczesnego człowieka. Liczba zachorowań na nie wynosi aktualnie ok. 11 mln rocznie na świecie, a według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) w ciągu najbliższego dwudziestolecia ma ona się podwoić. Niestety, problem ten dotyczy również dzieci. Choroby nowotworowe to obecnie druga pod względem częstotliwości przyczyna zgonu dzieci i młodzieży do lat 18. W Polsce zapada na nie od 1100 do 1500 dzieci rocznie. Nie ulega wątpliwości, że choroba nowotworowa ze swoją specyfiką to wydarzenie krytyczne w życiu każdego chorego, ponieważ jej nagłe wystąpienie powoduje wytrącenie jednostki z jej normalnego funkcjonowania; może być sytuacją wywołującą kryzys psychologiczny, a ponadto zagraża ona podstawowym wartościom istotnym dla życia człowieka i jest zagrożeniem dla samego życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110114 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39623 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat twórczości w kontekście niepełnosprawności, a szczególnie niepełnosprawności intelektualnej jest niezwykle rzadko poruszany w literaturze pedagogicznej, można wręcz rzec, że jest to temat zaniedbany, ujmowany powierzchownie lub traktowany z niedowierzaniem. Rozpoznanie przestrzeni sprzyjającej kreatywności uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, to główny cel książki. Analiza indywidualnych, rodzinnych i edukacyjnych czynników warunkujących twórczość, została poprzedzona obiektywną i subiektywną diagnozą potencjału twórczego badanych osób. Rezultatem wieńczącym całość dociekań badawczych jest katalog uwarunkowań kreatywności uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, zaprezentowany w podsumowaniu książki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46011 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Publikację kierujemy do osób, które mają największy wpływ na tworzenie dobrego środowiska rozwojowo-edukacyjnego dla dzieci – do przedstawicieli samorządów lokalnych i organizacji społecznych, rodziców i nauczycieli. Pokazujemy, jak ważną rolę w wyrównywaniu szans edukacyjnych i podnoszeniu jakości edukacji na terenach wiejskich mogą pełnić gminne strategie edukacyjne. Opisujemy krok po kroku model tworzenia strategii oraz doświadczenia gmin, które uczestniczyły w tym procesie. Publikacja powstała w ramach projektu „Rozwój postaw obywatelskich na terenach wiejskich” współfinansowanego przez Szwajcarię w ramach Szwajcarskiego Programu Współpracy z Nowymi Krajami Członkowskimi Unii Europejskie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42752 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Umieszczenie dziecka niepełnosprawnego w szkole specjalnej, wynikające z rekwalifikacji, staje się porażką decyzyjną. Mam tu na myśli przede wszystkim rodziców, ale też nauczycieli i dyrektorów szkół integracyjnych, którzy przyjmując dziecko ze zróżnicowanymi zaburzeniami funkcjonalnymi, decydują się na zadanie przekraczające ich możliwości dydaktyczno-wychowawcze. Należy jednak zauważyć, że uczniowie zmieniający placówkę (z integracyjnej na specjalną) to również absolwenci gimnazjów niepodejmujący dalszego kształcenia w systemie edukacji integracyjnej. Sygnalizowana w książce problematyka zwraca uwagę na fakt selekcji "niewygodnej" dla ogólnej idei edukacji integracyjnej. Wielu jej zwolenników uważa, że wszyscy niepełnosprawni, bez względu na rodzaj i stopień niepełnosprawności, powinni być objęci nauczaniem ogólnodostępnym. Mając wątpliwość, czy integracja jest możliwa dla ogólnej populacji dzieci z niepełnosprawnością, szczególnie ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju i upośledzeniem umysłowym w stopniu znacznym, postanowiłam zająć się tą problematyką. Podjęty temat jest wyrazem wieloletniego zainteresowania zagadnieniem rekwalifikacji uczniów z niepełnosprawnością, którzy zmieniają szkołę często w trakcie roku szkolnego. Badania dały mi okazję do rozmów z nauczycielami szkół integracyjnych na temat sytuacji dzieci z niepełnosprawnością w byłych placówkach, ich możliwości i trudności, jakie napotykają w codziennej pracy. Istotna była ocena tej sytuacji przez rodziców, którzy podejmowali decyzję o edukacji dziecka w kształceniu integracyjnym. Interesowały mnie opinie, czy wybór szkoły integracyjnej spełnił ich oczekiwania. Przeprowadzone badania wydają się kluczowe dla całego systemu edukacji obejmującego kształcenie dzieci niepełnosprawnych, ale też umożliwiają wyznaczenie bardziej szczegółowych kierunków badawczych i szerszego poznania procesów selekcji międzyszkolnej tej grupy uczniów. Tematem niniejszej rozprawy stały się uwarunkowania rekwalifikacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107084 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48066 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65153 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109763 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Niewiele problemów we współczesnej nauce wzbudza takie zainteresowanie teoretyczne i empiryczne jak tożsamość. Mimo długiej tradycji badań w tym zakresie, wiele problemów wciąż nie doczekało się rozwiązania. Nauka nie odpowiedziała jeszcze na wiele pytań. Jednym z takich zagadnień jest bez wątpienia tożsamość współczesnych nauczycieli. Przedstawiona w książce problematyka jest ważna społecznie i atrakcyjna poznawczo zarówno w perspektywie teoretycznej, jak i praktycznej. Autorka podjęła się bowiem określenia warunków i czynników wpływających na kształt nauczycielskiej tożsamości, poczucia zakorzenienia w zawodzie, funkcjonowania nauczycieli dzieci niepełnosprawnych we współczesnej Polsce. [...] Książka ta jest niezwykle interesującym studium zawierającym w sobie teoretyczną analizę przeprowadzoną z perspektywy socjologii wiedzy, pedagogiki specjalnej, pedeutologii oraz badań nad systemem oświaty". Prof. Teresa Żółkowska
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111272 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46965 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka podjęła wyzwanie zmagania się z obszarem badawczym, w który pedagodzy specjalni wkraczają incydentalnie. Złożoność zjawiska kreatywności uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim zdecydowała się rozważyć w szerokiej perspektywie, nakreślając program badawczy tak, by objąć uwagą badawczą różnorodne czynniki mogące mieć znaczenie dla kreatywności dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107019 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32433 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45332 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka bardzo ciekawa, odpowiadająca na spore zapotrzebowanie czytelników i badaczy, dotycząca problemów, z jakimi całe życie zmagają się DDA - dorosłe dzieci alkoholików. Praca wypełni lukę na czytelniczym rynku w kilku jego obszarach: interesujących, metodologicznie poprawnych badań narracyjnych, zagadnień związanych z cierpieniem będącym udziałem ludzi, którzy wychowali się w rodzinie z problemem alkoholowym, stereotypów w myśleniu o ludziach, którzy doświadczyli zdarzeń krytycznych i muszą już być nimi naznaczeni, napiętnowani, znaczenia spotkania z innymi, miejsca relacji społecznych w procesie przezwyciężania traumatycznego doświadczenia. Humanistyka i nauki społeczne są to dyscypliny badań zaangażowanych. Zaangażowanych w rozumienie tego, co dzieje się dzisiaj z każdym z nas, co dzieje się dzisiaj ze światem i z naszymi z nim relacjami a także zaangażowanych w zmianę. Praca jest zaangażowana podwójnie w rozumienie trudnych, wywołujących cierpienie zdarzeń oraz w zmianę myślenia o tych, których cierpienie to dotyczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 108033 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Treść: Seksualność młodzieży; Determinanty ryzykownych zachowań seksualnych dzieci i młodzieży; Założenia metodologiczne badań własnych; Doświadczenia socjalizacyjne a zachowania seksualne wychowanków OHP.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107303 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39298 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 223)
Uczestnictwo w życiu społecznym każdego człowieka zależy od wcześniej zdobytych kompetencji społecznych. Warunkują one efektywność radzenia sobie w sytuacjach społecznych określonego typu, są nabywane w toku treningu społecznego trwającego przez całe życie. Osadzenie w określonym systemie determinuje zakres oraz jakość doświadczeń zdobywanych przez jednostkę, a także sposób ich interpretacji - można rzec, iż determinuje efektywność nabywania umiejętności społecznych. Szkoła jako miejsce zdobywania doświadczeń, w którym dziecko spędza znaczną część swojego czasu stanowi szczególnie ważne środowisko warunkujące kształtowanie się kompetencji społecznych. Obecnie w Polsce system organizacji kształcenia dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną umożliwia im realizację obowiązku szkolnego w trzech formach: segregacyjnego, integracyjnego i inkluzyjnego. Biorąc pod uwagę duży wpływ środowiska szkolnego na rozwój kompetencji społecznych, które staną się wyznacznikami jakości przyszłego życia w społeczeństwie, istotne jest określenie, w jaki sposób poszczególne formy kształcenia determinują rozwój tych dzieci. Książka stanowi próbę odpowiedzi na to pytanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110970 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49853 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40192 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej