Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(30)
Forma i typ
Książki
(30)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(107)
wypożyczone
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(19)
Czytelnia Piła
(4)
Wypożyczalnia Chodzież
(19)
Wypożyczalnia Czarnków
(17)
Wypożyczalnia Trzcianka
(18)
Wypożyczalnia Złotów
(17)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(12)
Czytelnia Wągrowiec
(7)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Buryn Urszula
(2)
Domagała-Zyśk Ewa
(2)
Duliński Tomasz
(2)
Guzy Anna
(2)
Hulboj Teresa
(2)
Karpińska-Szaj Katarzyna
(2)
Kowalska Marzena
(2)
Krakowiak Kazimiera
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Podziemska Tamara
(2)
Baran Jolanta
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Chimicz Dorota
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Gebreselassie Jolanta
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Góralówna Maria
(1)
Hołyńska Bożena
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kosowska Magdalena
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Müller Rene Jacob
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Palak Zofia
(1)
Pawlak Agnieszka
(1)
Pelc Maria
(1)
Plutecka Katarzyna
(1)
Prillwitz Siegmund
(1)
Przyszczypkowski Kazimierz
(1)
Rychlicka Beata
(1)
Serafin Teresa
(1)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(1)
Szewczyk Małgorzata
(1)
Szurowska Beata
(1)
Sękowska Jadwiga
(1)
Thompson Jenny
(1)
Umiastowska Danuta
(1)
Wójcik Marta
(1)
Zawadzka Elżbieta
(1)
Zielińska Ewa
(1)
Łaszczyk Jan
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(29)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Dziecko głuche
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Temat
Dziecko niedosłyszące
(24)
Dziecko głuche
(16)
Dziecko niepełnosprawne
(10)
Kształcenie integracyjne
(8)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(6)
Głusi
(6)
Młodzież niedosłysząca
(6)
Niepowodzenia szkolne
(6)
Pedagogika specjalna
(6)
Dziecko niedowidzące
(5)
Dziecko niewidome
(5)
Język migowy
(5)
Mowa
(5)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Języki
(4)
Młodzież głucha
(4)
Surdopedagogika
(4)
Słuch
(4)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko chore przewlekle
(3)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Integracja społeczna
(3)
Matematyka
(3)
Szkoła specjalna
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Zespół ADHD
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Arteterapia
(2)
Chorzy przewlekle
(2)
Dziecięce porażenie mózgowe
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Komputery
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Niepełnosprawni ruchowo
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Niewidomi
(2)
Ocenianie kształtujące
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Uczucia
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zdolności
(2)
Afazja dziecięca
(1)
Agresywność
(1)
Alkoholizm
(1)
Animaloterapia
(1)
Autoprezentacja
(1)
Autyzm
(1)
Bajkoterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czytanie
(1)
Dogoterapia
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Durkheim, Émile
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuchoniewidome
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Egzaminy szkolne
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Inwalidztwo
(1)
Janik, Michał
(1)
Język angielski
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura masowa
(1)
Logopedia
(1)
Lęk
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metoda Petö
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Muzyka
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niedowidząca
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Gatunek
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Komiksy
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
30 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86122, 92170, 92169, 86121 (4 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86123 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43146, 41975 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33590, 33591 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34405, 30374 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39780, 40082, 40081 (3 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57394, 57118, 57393 (3 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57145 P 3,4 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107197 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44699 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27209, 27208 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19005, 19006 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22677, 22678 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25425, 23689, 23688 (3 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35873, 35872 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Na książkę składa się 12 opracowań, których autorzy na płaszczyźnie praktyki i teorii analizują zagadnienia specyfiki pracy z osobami z wadą słuchu. Dużo uwagi poświęcono roli rodziny w doskonaleniu mowy dziecka z wadą słuchu. Nie pominięto też zadań jakie stają w tym zakresie np. przed szkołą i duszpasterstwem. Jak podkreśla autor recenzji dr hab. Bogdan Szczepankowski „Książka jest adresowana do szerokiego grona odbiorców, a różnorodność jej treści to potwierdza. Jej treść jest bowiem bardzo zróżnicowana - od raportów z badań i rozważań teoretycznych poprzez wskazówki praktyczne aż do przytaczanych osobistych rozważań niesłyszących dzieci i ich rodziców. Jednak ta różnorodność zdecydowanie stanowi walor pracy, pozwala bowiem na skonfrontowanie różnych poglądów na problematykę głuchoty w aspekcie pedagogicznym i społecznym. Autorzy poszczególnych rozdziałów często pokazują własne poglądy na prezentowane przez siebie zagadnienia. Zdarza się, że poglądy różnych autorów na ten sam temat są sprzeczne, ale z treści wynika głębokie przekonanie autora o słuszności własnych przekonań. Książka zatem wymaga świadomego czytania, a czytelnik, który chce osiągnąć pełną korzyść z jej poznania powinien przeczytać wszystkie artykuły. Pojawiające się sprzeczności są odbiciem sytuacji i aktualnych trendów w surdopedagogice, a w szczególności wciąż trwających kontrowersji na temat języka migowego (w różnych formach) i jego wpływu na rozwój społeczny młodzieży niesłyszącej”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108695 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37455 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94351, 94352 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44067 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35064 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94344, 94343 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35066 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43830 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Br 1237 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy masz kłopoty z identyfikacją i wsparciem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Twojej klasie? Jeśli potrzebujesz wsparcia w rozpoznawaniu, rozumieniu i wspieraniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - ta książka jest dla Ciebie. Znajdziesz w niej omówienie siedmiu typów SPE wraz z: Praktycznymi wskazówkami, jak pracować z uczniem; Radami doświadczonych praktyków; Pytaniami sprawdzającymi; Zagadnieniami do przemyślenia. Zawiera też opisy przypadków uczniów z: Zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytami uwagi (ADHD); Zaburzeniami w rozwoju społeczno-emocjonalnym i zaburzeniami zachowania; Dysleksją; Dyspraksją; Zaburzeniami ze spektrum autyzmu; Niepełnosprawnością słuchową; Niepełnosprawnością wzrokową. Jenny Thompson jest starszym wykładowcą pedagogiki na University od Derby i koordynatorem do spraw specjalnych potrzeb edukacyjnych na uniwersyteckim Wydziale Pedagogiki. Jest także doświadczonym nauczycielem z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 107045 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49546, 48918 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39657 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32547 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64387 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37991, 37992 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47127 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 83141, 83142 (2 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 83143 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43511 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28897 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38520 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54920 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109826 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39790 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65737 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Dzieci niepełnosprawne są obecne w wielu klasach szkolnych. Mimo trudności związanych z niepełnosprawnością ich potrzeby są właściwe dla wieku rozwojowego. Tak samo jak ich koledzy chcą poznawać świat, czując miłość i wsparcie bliskich oraz życzliwość nauczycieli i rówieśników. Zawarte w książce treści skłaniają do refleksji i są inspiracją do poszukiwań najlepszych możliwości stworzenia dzieciom z wadą słuchu dobrych warunków edukacji. Publikacja polecana jest wszystkim osobom zainteresowanym wzmacnianiem środowiska szkolnego oraz wspomaganiem funkcjonowania w szkole dzieci niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103195 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 51042 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37869 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31549 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64320 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101712, 101711 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31418 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43521 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39789 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28856 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór ten wzbogaca wiedzę na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży, zaznajamia z wynikami badań diagnostycznych przeprowadzonych wśród uczniów, z opiniami nauczycieli o uczniach mających specjalne potrzeby edukacyjne, wreszcie? z badaniami procesu dydaktycznego. Artykuły skłaniają do głębszej refleksji nad tym, jak pracować z dziećmi i młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych, dostarczają przykładów metod i form tej pracy oraz wzorów postępowania dydaktycznego (zarówno w zespole klasowym, jak i indywidualnych).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112857/T.1, 105303/T.1 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48141 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38700 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32078 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44947 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63936 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 83275, 83273, 83276, 83272, 83274, 83277, 83278, 83271 (8 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40137 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32390, 32391 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29470, 29469 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38680, 38681 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55599, 55333 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to wartościowa, bardzo potrzebna na rynku edukacyjnym pozycja, znakomicie zredagowana i przekonująca do refleksji nad pracą językową z uczniem niesłyszącym i szerzej - z każdym uczniem o specyficznych (i nie tylko!) potrzebach edukacyjnych. [Z recenzji dr hab. Jolanty Zając, prof. UW]. Dzieło to należy powitać jako nowatorskie, oczekiwane i bardzo ważne ze społecznego punktu widzenia. Książka składa się z trzech części. Pierwsza poświęcona jest określeniu specyfiki deficytów słuchu i możliwości komunikowania się z uczniem słabosłyszącym i niesłyszącym. Druga część to podstawy metodyki nauczania języków obcych zawierające krótki opis głównych założeń nauki języka obcego przez uczniów słabosłyszących i niesłyszących oraz wskazówki organizowania procesu uczenia się / nauczania, doboru materiałów dydaktycznych i sposobów oceniania postępów. Trzecia część zawiera natomiast informacje najbliższe życiu, pojawiają się w niej bowiem osobiste doświadczenia niesłyszących studentów, którzy opisują swoje uczniowskie przeżycia już z perspektywy czasu. Część tę zamieszczamy zamiast wniosków wieńczących zwykle opracowania teoretyczno-praktyczne. Z pewnością wyrazi ona dobitniej nie tylko trudności, ale także (a może przede wszystkim) sukcesy osób niesłyszących, które uczyły się / uczą się języków obcych. Niniejsze podstawy metodyki adresowane są gównie do czynnych i przyszłych nauczycieli języków obcych, mamy jednak nadzieję, że rozważania dotyczące komunikacji z uczniem niesłyszącym pomogą wszystkim osobom, które pracują z uczniem z niepełnosprawnością słuchu w szkole ogólnodostępnej, zrozumieć świat ucznia z wadą słuchu uczącego się wraz ze swoimi słyszącymi kolegami. Zamiarem autorek było również pokazanie, że przy spełnieniu określonych warunków, a przede wszystkim przy dobrej woli, elastyczności podejścia i życzliwości, wyzwanie, jakim jest nauczanie języka obcego w klasie, w której uczy się także osoba z wadą słuchu, nie tylko staje się możliwe, lecz także przynosi satysfakcję - i uczniowi, i jego nauczycielowi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38477 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to wartościowa, bardzo potrzebna na rynku edukacyjnym pozycja, znakomicie zredagowana i przekonująca do refleksji nad pracą językową z uczniem niesłyszącym i szerzej - z każdym uczniem o specyficznych (i nie tylko!) potrzebach edukacyjnych. [Z recenzji dr hab. Jolanty Zając, prof. UW]. Dzieło to należy powitać jako nowatorskie, oczekiwane i bardzo ważne ze społecznego punktu widzenia. Książka składa się z trzech części. Pierwsza poświęcona jest określeniu specyfiki deficytów słuchu i możliwości komunikowania się z uczniem słabosłyszącym i niesłyszącym. Druga część to podstawy metodyki nauczania języków obcych zawierające krótki opis głównych założeń nauki języka obcego przez uczniów słabosłyszących i niesłyszących oraz wskazówki organizowania procesu uczenia się / nauczania, doboru materiałów dydaktycznych i sposobów oceniania postępów. Trzecia część zawiera natomiast informacje najbliższe życiu, pojawiają się w niej bowiem osobiste doświadczenia niesłyszących studentów, którzy opisują swoje uczniowskie przeżycia już z perspektywy czasu. Część tę zamieszczamy zamiast wniosków wieńczących zwykle opracowania teoretyczno-praktyczne. Z pewnością wyrazi ona dobitniej nie tylko trudności, ale także (a może przede wszystkim) sukcesy osób niesłyszących, które uczyły się / uczą się języków obcych. Niniejsze podstawy metodyki adresowane są gównie do czynnych i przyszłych nauczycieli języków obcych, mamy jednak nadzieję, że rozważania dotyczące komunikacji z uczniem niesłyszącym pomogą wszystkim osobom, które pracują z uczniem z niepełnosprawnością słuchu w szkole ogólnodostępnej, zrozumieć świat ucznia z wadą słuchu uczącego się wraz ze swoimi słyszącymi kolegami. Zamiarem autorek było również pokazanie, że przy spełnieniu określonych warunków, a przede wszystkim przy dobrej woli, elastyczności podejścia i życzliwości, wyzwanie, jakim jest nauczanie języka obcego w klasie, w której uczy się także osoba z wadą słuchu, nie tylko staje się możliwe, lecz także przynosi satysfakcję - i uczniowi, i jego nauczycielowi.
Uczeń z wadą słuchu w szkole ogólnodostępnej. Podstawy metodyki nauczania języków obcych przygotowana przez dwie specjalistki z zakresu neofilologii, anglistkę, dr Ewę Domagała-Zyśk, oraz romanistkę, prof. dr hab. Katarzynę Karpińską-Szaj. Dzieło to należy powitać jako nowatorskie, oczekiwane i bardzo ważne ze społecznego punktu widzenia. Książka składa się z trzech części. Pierwsza poświęcona jest określeniu specyfiki deficytów słuchu i możliwości komunikowania się z uczniem słabosłyszącym i niesłyszącym. Druga część to podstawy metodyki nauczania języków obcych zawierające krótki opis głównych założeń nauki języka obcego przez uczniów słabosłyszących i niesłyszących oraz wskazówki organizowania procesu uczenia się/nauczania, doboru materiałów dydaktycznych i sposobów oceniania postępów. Trzecia część zawiera natomiast informacje najbliższe życiu, pojawiają się w niej bowiem osobiste doświadczenia niesłyszących studentów, którzy opisują swoje uczniowskie przeżycia już z perspektywy czasu. Część tę zamieszczamy zamiast wniosków wieńczących zwykle opracowania teoretyczno-praktyczne. Z pewnością wyrazi ona dobitniej nie tylko trudności, ale także (a może przede wszystkim) sukcesy osób niesłyszących, które uczyły się/uczą się języków obcych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104113 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47623 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31681 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44299 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63817 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej