Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(14)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Artykuły
(7)
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(2)
Autor
Duraj-Nowakowska Krystyna
(1)
Hildebrandt-Wypych Dobrocha
(1)
Kołodziejczyk Katarzyna
(1)
Kremień Wasyl G
(1)
Kuśka Antoni
(1)
Leksy Karina
(1)
Mańkowska Anna
(1)
Mikulski Kazimierz
(1)
Muchacki Mateusz
(1)
Nalaskowski Aleksander
(1)
Para Sylwia
(1)
Podgórski Ryszard Adam
(1)
Rubach Krzysztof
(1)
Staszewska Katarzyna
(1)
Tyniec Kamila
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(14)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Wychowawcy klas
(2)
Dorośli
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Globalizacja
(12)
Edukacja i globalizacja
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Gospodarka światowa
(2)
Kształcenie
(2)
Symonides Janusz
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Antropocentryzm
(1)
Aplikacje internetowe
(1)
Buddyzm
(1)
Cyberkultura
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Erotyzm
(1)
Glokalizacja
(1)
Gnitecki, Janusz
(1)
Godność ludzka
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Humanizm (prąd)
(1)
Integracja europejska
(1)
Internet
(1)
Jakośc życia
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kultura
(1)
Kultura masowa
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież - plany życiowe
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Organizacja oświaty
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Proksemika
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Społeczeństwo globalne
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Spożycie
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Tożsamość (filozofia)
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Wiedza
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: dzieło
"Pedagogika i edukacja u progu trzeciego tysiąclecia w obliczu przemian globalnych współczesnego świata"
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Afryka
(2)
Ameryka
(1)
Azja
(1)
Chiny
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Antologia
(1)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Fotografie
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Psychologia
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Tytuł czasopisma
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
Wychowawca
(1)
15 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 2156, CD. 2157, CD. 2155 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. GF. 392 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Globalizacja a nierówności rozwojowe we współczesnej gospodarce światowej / Katarzyna Kołodziejczyk. // W: Świat wobec współczesnych wyzwań i zagrożeń / red. nauk. Janusz Symonides. - Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, 2010. - S. 104-126.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Czy polska szkoła przygotowuje młodzież do życia w zglobalizowanym świecie? / Antoni Kuśka. // W: Współczesne zagrożenia rozwojowe dzieci i młodzieży / Pod red. Aleksandry Chudzik. - Łódź: Wydaw. Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, 2008. - S. 11 - 16.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
W poszukiwaniu nowej formuły współpracy globalnej" od D-7 do G-20 / Sylwia Para. // W: Świat wobec współczesnych wyzwań i zagrożeń / red. nauk. Janusz Symonides. - Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, 2010. - S. 186-207.
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 352)
Książka składa się z czterech głównych rozdziałów stanowiących określone sekcje tematyczne. Pierwsza sekcja przedstawia kulturowe uwarunkowania systemu edukacji w Chinach. Za pomocą autorskiej interpretacji pokazano kulturowe fundamenty edukacji w Państwie Środka. Opisano tradycje konfucjanizmu, buddyzmu, taoizmu oraz legalizmu w edukacji, chińską tradycję guanxi oraz podejście do zmian globalizacyjnych w obszarze edukacji. W drugiej sekcji czytelnik odnajdzie opis systemu edukacji (perspektywa makro) i wyjaśnienie jak działa i jak skonstruowany jest chiński system pod względem organizacyjnym ale także zarządzania, monitorowania i finansowania edukacji. Kolejna sekcja jest poświęcona wybranym aspektom edukacyjnym w dobie przemian globalizacyjnych (perspektywa mezo) w świetle zmian prawa edukacyjnego, ogłoszonego w maju 2021 roku, które oficjalnie nakazuje kształcenie oraz wychowanie w "duchu chińskim", takim jak: kształcenie moralne, testowanie uczniów, wykorzystanie SI w edukacji, edukacji specjalnej, edukacji "pozaszkolnej" czy edukacji mniejszości etnicznych. Czwarta, ostatnia sekcja przedstawia trzech głównych aktorów systemu edukacji (perspektywa mikro) i wyjaśnia jak w chińskim systemie edukacyjnym funkcjonują nauczyciele, rodzice i uczniowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117066 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mateusz Muchacki podjął się nie lada wyzwania: pod pretekstem rozważań nad współczesną nam cywilizacją informatyczną oraz Internetem, Autor pokusił się o próbę zdiagnozowania współczesnej kultury globalnej. Ba! W swych wnioskach nie cofnął się przed nakreśleniem prognozowanej przyszłości cywilizacji w ogóle, wskazując nie tylko jej mocne strony, ale i możliwe zagrożenia. Ten ambiwalentny obraz jest efektem złożoności zjawisk, jakie niesie ze sobą stopniowa dominacja technologii cyfrowej: z jednej strony stanowi olbrzymie udogodnienie w zwyczajnej codzienności, dając tym samym podstawę dla szybszego i bardziej efektywnego równoległego rozwoju nauki i kultury, z drugiej –nie jest tajemnicą, jaki ogrom zagrożeń niesie ze sobą chociażby anonimowość w Sieci… Muchacki idzie w swych rozważaniach dalej – pomija kwestię ochrony prywatności czy bezpieczeństwa w ogóle, jako oczywistą, akcentując w zamian, paradoksalnie, zagrożenia, wobec tej samej kultury, choćby pokusę spłycenia i kult Wikipedii. Muchacki nie daje odpowiedzi na wszystkie postawione przez siebie pytania, raczej pobudza do namysłu, a dobrze postawione pytanie zastąpi tomy niepotrzebnych odpowiedzi. Czytelnikowi może się wydawać, że pisanie książki o Internecie w 2013 roku – gdy rozwój tego medium jest nadal w fazie początkowej – to zajęcie pozbawione sensu, a może, pisząc innymi słowami, szaleńczy skok w fale nieznanej dziedziny wiedzy. Uwzględniając jednak fakt, że na temat tego właśnie medium wydano w ostatnim ćwierćwieczu w Polsce minimum kilkadziesiąt, mniej lub bardziej znaczących, monografii i studiów, należy założyć, że refleksja naukowa nad Internetem i jego znaczeniem we współczesnym świecie jest sensowna i z pewnością w pełni uzasadniona. Nadrzędnym celem tej publikacji jest prezentacja poglądu autora na temat tego, że Internet otwiera nową epokę w dziejach cywilizacji, ponieważ dzięki mądremu stosowaniu tego medium może nastąpić znaczący postęp naukowy w wielu dziedzinach wiedzy, a pośrednio być może także postęp ekonomiczny oraz postęp polityczny, gdyż Internet ułatwia dążenie do liberalnej demokracji. Refleksja nad znaczeniem Internetu we współczesnym świecie prowadzi autora ku myśli, że narodziny tego medium wydają się początkiem „globalnej” wiedzy, co ma ogromne znaczenie dla rozwoju nauki. Niniejsza publikacja składa się z trzech rozdziałów. W rozdziale pierwszym zostały omówione problemy człowieka w społeczeństwie zmiany i w społeczeństwie sieciowym. Scharakteryzowano istotę i kierunki zmian współczesnego świata, wyłaniając potrzeby człowieka wynikające z wizji przyszłości cywilizacji. Powstanie globalnej hiperprzestrzeni ogranicza możliwości działania strukturalnego, regulowanego obiektywnymi, odgórnymi zasadami, i przesuwa punkt ciężkości na indywidualne rozstrzygnięcia jednostki. Dlatego rozdział drugi został poświęcony analizie kluczowych kompetencji, warunkujących jakość życia współczesnego społeczeństwa zmiany. Szczególną rolę przypisano istocie, zakresowi i znaczeniu kompetencji informatycznych. Wyróżniono czynniki warunkujące nabywanie kompetencji informatycznych, przede wszystkim rolę narzędzi technologii informacyjnej (dalej: TI bądź TIK – technologia informacyjno-komunikacyjna) w polskiej i amerykańskiej edukacji. W rozdziale trzecim przedstawiono motywy nabywania przez młodzież kompetencji informatycznych w aspekcie ujawnianych przez nią potrzeb, preferencji, wzorców i dominujących motywów nauki szkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113989 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 51066 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40536 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113730 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Treści zawarte w monografii pozwalają poznać i zrozumieć rzeczywistość (w tym rzeczywistość świata wirtualnego), w której żyją dorastający oraz wpływy społeczno-kulturowe determinujące ich codzienne funkcjonowanie i w znacznym stopniu wpływające na proces socjalizacji młodego pokolenia. Istotnym elementem opracowania jest ukazanie problemów zdrowia fizycznego i psychospołecznego dotykających współczesną młodzież, a w znacznym stopniu wynikających ze stylu życia i warunków szeroko rozumianego środowiska ich życia, w tym dominacji aktualnych trendów (pop)kulturowych. Stąd też tak podkreślana w monografii potrzeba realizacji edukacji zdrowotnej, która wydaje się koniecznością wobec wielu nowych zagrożeń zdrowia i bezpieczeństwa dzieci i młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116036 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42478 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35268 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110020 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39944, 41014 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57448 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI "Zaczęła się wprawdzie przed 30 laty, ale wiek XXI przynosi jej wyraźną intensyfikację i konkretyzację. Chodzi o debatę na temat znaczenia wiedzy dla gospodarki i życia społecznego. Debata jest tym bardziej potrzebna, że problem nie jest jednoznaczny, a rozmaite perspektywy badawcze i praktyczne, niekiedy bardzo różniące się między sobą, wzbogacają argumentację. Niniejszy zeszyt „Przeglądu Socjologicznego” poświęcamy zagadnieniu „społeczeństwa wiedzy” (knowledge-based society) w zróżnicowanym interdyscyplinarnie i analitycznie ujęciu".(fragment)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej