Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(11)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje naukowe
(3)
Artykuły
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(18)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(6)
Wypożyczalnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(4)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(2)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Autor
Armitage Duane
(2)
Armitage Duane Wielkie idee dla małych filozofów
(2)
Legowicz Jan
(2)
McQuerry Maureen
(2)
Raczek Zofia
(2)
Burnier Charles
(1)
Błaszczyk Ilona. Między edukacją a przemijaniem
(1)
Joachimowicz Leon
(1)
Kamiński Piotr Przemysław
(1)
Klejna Tomasz
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Marzewski Grzegorz
(1)
Raubo Grzegorz
(1)
Rosenthal Robin
(1)
Rosenthal Robin (ilustratorka)
(1)
Spychała Jarosław M
(1)
Szymczak Małgorzata
(1)
Trybuś Krzysztof
(1)
Wasilewski Marcin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(1)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(10)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
0-5 lat
(2)
Dzieci
(2)
6-8 lat
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Filozofia starożytna
(5)
Filozofia
(4)
Filozofia starożytnej Grecji
(4)
Pedagogika
(3)
Filozofowie
(2)
Kultura popularna
(2)
Starożytny Rzym
(2)
Stoicyzm
(2)
Wychowanie
(2)
Aristoteles (384-322 a.C.)
(1)
Arystoteles (384-322 p.n.e.)
(1)
Chmaj, Ludwik (1888-1959)
(1)
Cicero, Marcus Tullius (106-43 a. C.)
(1)
Comte, Auguste (1798-1857)
(1)
Condorcet, Jean Antoine Nicolas de Caritat (1743-1794)
(1)
Descartes, René (1596-1650)
(1)
Dewey, John (1859-1952)
(1)
Dialektyka
(1)
Diderot, Denis (1713-1784)
(1)
Diesterweg, Adolph (1790-1866)
(1)
Durkheim, Émile (1858-1917)
(1)
Engels, Friedrich (1820-1895)
(1)
Erasmus Desiderius Rotterodamus (1467-1536)
(1)
Fröbel, Friedrich (1782-1852)
(1)
Gramatyka
(1)
Grzegorzewska, Maria (1888-1967)
(1)
Historia starożytna
(1)
Historia średniowieczna
(1)
James, William (1842-1910)
(1)
Jaskinia platońska
(1)
Joteyko, Józefa (1866-1928)
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kant, Immanuel (1724-1804)
(1)
Kara cielesna
(1)
Karol Wielki (cesarz rzymski ; 742-814)
(1)
Kerschensteiner, Georg Michael Anton (1854-1932)
(1)
Komenský, Jan Amos (1592-1670)
(1)
Konarski, Stanisław (1700-1773)
(1)
Kontrreformacja
(1)
Literatura polska
(1)
Locke, John (1632-1704)
(1)
Marx, Karl (1818-1883)
(1)
Metoda Montessori
(1)
Mitologia grecka
(1)
Modrzewski, Andrzej Frycz (1503-1572)
(1)
Montaigne, Michel de (1533-1592)
(1)
Nawroczyński, Bogdan (1882-1974)
(1)
Oświecenie
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pestalozzi, Johann Heinrich
(1)
Platon (427-347 p.n.e.)
(1)
Plutarchus (ca 45-post 120)
(1)
Pokrzywniak, Józef Tomasz (1947-2017)
(1)
Postawy
(1)
Pragmatyzm
(1)
Prawda
(1)
Psychologia
(1)
Pythagoras (ca 572-ca 497 a.C.)
(1)
Rabelais, François (ca 1494-1553)
(1)
Radlińska, Helena (1879-1954)
(1)
Reformacja
(1)
Renesans
(1)
Retoryka
(1)
Rousseau, Jean Jacques (1712-1778)
(1)
Scholastyka
(1)
Seneca, Lucius Annaeus (ca 4 a.C.-65)
(1)
Seneka
(1)
Seneka (ok. 4 p.n.e.-65)
(1)
Socrates (469-399 a.C.)
(1)
Sokrates (469-399 p.n.e.)
(1)
Sośnicki, Kazimierz (1883-1976)
(1)
Spencer, Herbert (1820-1903)
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Suchodolski, Bogdan (1903-1992)
(1)
Szczęście
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Tatarkiewicz, Władysław (1886-1980)
(1)
Tematy i motywy
(1)
Tomasz Morus (św. ; 1478-1535)
(1)
Tomasz z Akwinu (św. ; 1225-1274)
(1)
Uczciwość
(1)
Wołoszyn, Stefan (1911-2004)
(1)
Śliwerski, Bogusław (1954- )
(1)
Temat: dzieło
Epistulae ad familiares
(1)
Temat: czas
400-301 p.n.e.
(3)
1-100
(2)
100-1 p.n.e.
(2)
200-101 p.n.e.
(2)
2001-
(2)
300-201 p.n.e.
(2)
500-401 p.n.e.
(2)
600-501 p.n.e.
(2)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
201-300
(1)
301-400
(1)
401-500
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Starożytny Rzym
(1)
Gatunek
Broszura
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Esej
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Historia
(3)
Literaturoznawstwo
(1)
Tytuł czasopisma
Polonistyka
(1)
11 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73747, 78373 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 04636 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 07807, 07432 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Czy filozofia wyszła z jaskini? To pytanie nasuwa się w kontekście lektury tzw. metafory jaskini Platona. Łatwo bowiem sobie wyobrazić, że człowiek wszedł do jaskini z własnej woli; bądź szukając wygodnego mieszkania, gotowego domu; bądź ze strachu przed otaczającym go światem. Nie możemy też wykluczyć, że to ciekawość światła zwyciężyła strach, a nie odwrotnie, i wyprowadziła człowieka na powrót z jaskini do świata zewnętrznego, tak jak niepokój intelektualny wyprowadza kajdaniarza z jaskini, czyniąc go filozofem. Czy Platońska metafora jest więc echem doświadczeń człowieka pierwotnego, który zdobył się na odwagę opuszczenia jaskini, tak jak czyni to Platoński filozof? A może jest ona literackim żartem Platona, który sięgnął do przygód Odyseusza w jaskini Polifema, chcąc przedstawić filozofa jako sprytnego i odważnego niczym Odys. A może Platon inspirował się kultami misteryjnymi, w ramach których inicjowany napotykał w ciemnościach światło, wskazujące mu drogę do nowego życia. W tym sensie filozofowanie i podążanie za światłem słonecznym byłoby wyborem nowej drogi życia dla wtajemniczonych w filozofię? A może metafora jaskini jest daleką reminiscencją biblijnej przypowieści o Danielu zamkniętym w jaskini z lwami, ocalonym przez swoją wiarę, a z jaskini może wyjść (stać się filozofem), tylko ten, kto wierzy w słuszność wybranej przez siebie drogi? A może wreszcie chodzi po prostu o to, że ta i inne metafory Platona zawładnęły myśleniem filozoficznym, czy też myśleniem jako takim, zniewalając ludzkość owym jaskiniowym sposobem myślenia, z którego ludzie nie zdołają się już wyzwolić?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113364 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40987 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3905 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja, Filozofia Wychowania / [Uniwersyt Łódzki])
W publikacji autor bada elementy myślenia o wychowaniu i kształceniu w poezji epickiej, lirycznej i dramatycznej, w prawodawstwie, badaniach natury, sofistyce i filozofii starożytnej Grecji. Analizą obejmuje około 800 lat (od okresu archaicznego po hellenistyczny) rozwoju myśli pedagogicznej i omawia dorobek blisko 50 myślicieli z tego okresu. Oryginalność tej książki ma kilka istotnych wymiarów. Po pierwsze współczesna polska literatura pedagogiczna nie posiada monografii łączącej w sobie analizę odnalezionych, wydobytych z zapomnienia fragmentów tekstów greckich, ich tłumaczenia oraz pedagogicznej, ale także historyczno-filozoficznej, interpretacji. Po wtóre analizowana praca jest syntezą jednego autora długiej perspektywy czasowej, co w kontekście raczej dominujących narracji fragmentarycznych jest także istotnym osiągnięciem Autora. Nowożytna polska pedagogika w kolejnych odsłonach swego rozwoju zawsze sięgała po tradycje wspólne całej kulturalnej Europie. Przywołanie w dobie postmodernizmu źródeł naszej - europejskiej - kultury jest nie tylko uzasadnieniem obecności polskiej humanistyki w jej obrębie, ale także asumptem do współczesnego odczytania przesłania mistrzów antyku. Z recenzji prof. nadzw. dr. hab. Sławomira Sztobryna Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41146 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Seneka / Leon Joachimowicz. - Wyd.2 uzup. - Warszawa : Wiedza Powszechna, 2004. - 211, [1] s. ; 19 cm.
(Myśli i Ludzie)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41118 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60394 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wielkie idee dla małych filozofów / Duane Armitage, Maureen McQuerry)
„Wielkie idee dla małych filozofów” to seria kartonowych książek dla najmłodszych czytelników, która w przystępny sposób przybliża im idee największych filozofów w dziejach świata. Nawet małe dzieci zadają wielkie pytania dotyczące życia. Dlaczego tu jesteśmy? Jaki jest najlepszy sposób na szczęśliwe życie? Znalezienie szczęścia to cel na całe życie i Arystoteles głęboko się nad tym zastanawiał. Ważne jest posiadanie przyjaciół, ale żeby pokochać innych, trzeba najpierw pokochać siebie Ta książka zachęci dzieci do skoncentrowania się na tym, co je uszczęśliwia i jak mogą zaprzyjaźnić się z sobą i z innymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117997 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wielkie idee dla małych filozofów / Duane Armitage i Maureen McQuerry)
Cudownie przystępna książka dla najmłodszych czytelników, która wyjaśnia znaczenie prawdy. Nawet małe dzieci zadają wielkie pytania dotyczące życia. Sokrates uważał, że prawdomówność i zadawanie pytań o naturę świata może uczynić nas mądrymi ludźmi. Ta książka przybliża jego filozofię najmłodszym myślicielom i zainspiruje do rozmów na temat uczciwości, szczerości i ciekawości świata. [mamania.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117996 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filologia Polska / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0554-8179 ; nr 183)
Począwszy od epok najdawniejszych aż po czasy współczesne, ludzkie dążenie do samopoznania skutkowało poczuciem, że życie wewnętrzne czerpie swą dramaturgię z uświadamianych sobie przez człowieka rozterek (egzystencjalnych, moralnych, światopoglądowych, estetycznych). Literackie zapisy tych doświadczeń, utrwalane w różnych, podlegających historycznym zmianom formach artystycznych, wykazują wielorakie powiązania z filozoficzną, religijną i psychologiczną refleksją o człowieku. W dziełach pisarzy różnych epok na wiele sposobów artykułowane było przekonanie, że jedynym remedium na antynomie natury człowieka i sprzeczności życia społecznego jest kierowanie się zasadą złotego środka – unikania skrajności, poszukiwania racjonalnej równowagi wewnętrznej, dążenia do kompromisowego rozwiązywania dylematów związanych ze wspólnotowym życiem ludzi. Reguła złotego środka – zarówno w postaci charakterystycznej dla arystotelesowskiej filozofii moralnej, jak w jej licznych zmodyfikowanych odmianach, często identyfikujących ją z potoczną filozofią umiaru – jest trwałym składnikiem kulturowej pamięci. Prestiż, z jakim powszechnie traktowano ją w czasach antyku, w średniowieczu czy też w początkach epoki nowożytnej, był jednak wielekroć – niekiedy w sposób zasadniczy – kwestionowany w późniejszych okresach: zwłaszcza w dobie romantyzmu, modernizmu, często był podważany w dynamicznie zmieniającej się atmosferze intelektualnej XX wieku. Gesty jej unieważniania (połączone z eksponowaniem wartości innych, przeciwstawnych jej wzorów życia) pojawiały się w kontekstach polemiki z tradycją żywej przez wiele stuleci filozofii moralnej, wynikały z poczucia jej wyczerpania, ich tłem był kryzys koncepcji człowieka definiowanego jako animal rationale.Publikacja jest rezultatem refleksji badawczej skoncentrowanej na zagadnieniu obecnym w kulturze europejskiej od jej starożytnych początków, stanowiącym stały element introspekcyjnych doświadczeń, których podmiotem jest homo cogitans. Książka uszczegóławia tytułowy temat, ukazuje jego komplikacje, odsłania jego różne – literackie, teatralne i filmowe konteksty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43075 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Temat
Marx, Karl (1818-1883) Engels, Friedrich (1820-1895) Aristoteles (384-322 a.C.) Chmaj, Ludwik (1888-1959) Comte, Auguste (1798-1857) Condorcet, Jean Antoine Nicolas de Caritat (1743-1794) Cicero, Marcus Tullius (106-43 a. C.). Diderot, Denis (1713-1784) Diesterweg, Adolph (1790-1866) Dewey, John (1859-1952) Durkheim, Émile (1858-1917) Erasmus Desiderius Rotterodamus (1467-1536) Fröbel, Friedrich (1782-1852) Grzegorzewska, Maria (1888-1967) James, William (1842-1910) Joteyko, Józefa (1866-1928) Kant, Immanuel (1724-1804) Karol Wielki (cesarz rzymski ; 742-814) Descartes, René (1596-1650) Kerschensteiner, Georg Michael Anton (1854-1932) Komenský, Jan Amos (1592-1670) Konarski, Stanisław (1700-1773) Locke, John (1632-1704) Modrzewski, Andrzej Frycz (1503-1572) Montaigne, Michel de (1533-1592) Tomasz Morus (św. ; 1478-1535) Nawroczyński, Bogdan (1882-1974) Pestalozzi, Johann Heinrich Pythagoras (ca 572-ca 497 a.C.) Platon (427-347 p.n.e.) Plutarchus (ca 45-post 120) Rabelais, François (ca 1494-1553) Radlińska, Helena (1879-1954) Rousseau, Jean Jacques (1712-1778) Socrates (469-399 a.C.) Sośnicki, Kazimierz (1883-1976) Spencer, Herbert (1820-1903) Suchodolski, Bogdan (1903-1992) Śliwerski, Bogusław (1954- ) Tatarkiewicz, Władysław (1886-1980) Tomasz z Akwinu (św. ; 1225-1274) Wołoszyn, Stefan (1911-2004) Wychowanie Pedagogika Pedagogika kultury Reformacja Kontrreformacja Historia starożytna Historia średniowieczna Renesans Oświecenie Filozofia Szkolnictwo Kara cielesna Metoda Montessori Dialektyka Gramatyka Retoryka Pragmatyzm Psychologia Scholastyka Stoicyzm Szkolnictwo wyższe
Kompozycja książki profesora Czesława Kupisiewicza, dobór treści i niebywale elegancki w swojej prostocie sposób prezentowania koncepcji wychowania sprawi, że sięgną po nią głównie nauczyciele akademiccy. Ponieważ koncepcje wychowania rzadko są analizowane w publikacjach pedagogicznych, książkę tę przeczytają zapewne nie tylko pedagodzy, lecz także psycholodzy, socjolodzy i filozofowie. Podręcznik ten nacechowany jest świeżością i oryginalnością ujęcia. To niezwykle interesująca próba syntetycznego ukazania głównych przejawów i przemian, jakie od starożytności aż do pierwszych lat naszego stulecia zachodziły w myśli pedagogicznej i praktyce wychowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105859, 104495 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47892 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38552 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31884 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44574 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63664 P 2,5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej