Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(1)
Katalog główny
(1)
Forma i typ
E-booki
(1)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Bylica Robert
(1)
Kłodnicki Michał
(1)
Petelenz Anna
(1)
Rapciak Piotr
(1)
Schimscheiner Beata
(1)
Stankiewicz Joanna
(1)
Szymańska Jolanta
(1)
Szymański Łukasz
(1)
Śmiłek Janusz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
angielski
(1)
polski
(1)
Odbiorca
14-18 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Przynależność kulturowa
Film polski
(1)
Temat
Aplikacja mobilna
(1)
Aplikacje internetowe
(1)
Image
(1)
Internauci
(1)
Internet
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Media społecznościowe
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Samoakceptacja
(1)
Gatunek
Dokumenty audiowizualne
(1)
Filmy edukacyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Praca zbiorowa
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
DVD
W koszyku
#nofilter : Czy potrafię polubić siebie? / reżyseria Piotr Rapciak ; scenariusz Anna Petelenz. - Kraków : Wydawnictwo św. Stanisława BM Archidiecezji Krakowskiej, 2017. - 1 dysk optyczny DVD (11 min 01 s) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm + książka : 15 [1] s. ; 19 cm.
(Stop)
Media społecznościowe są dziś w powszechnym użyciu. Ich specyfika wiąże się z obecnością w sferze publicznej (Internet) i z wystawianiem się na oceny i komentarze nawet zupełnie obcych osób. By te ostatnie były jak najlepsze, często budujemy swój wizerunek dla innych, a nie przedstawiamy siebie. Jak to na nas wpływa? Czy udajemy kogoś, kim nie jesteśmy? Książka z filmem edukacyjnym pomoże przeprowadzić interesujące zajęcia na temat nowych technologii i ich roli w życiu społecznym i osobistym. W trakcie takiego spotkania doświadczenia różnych pokoleń będą miały okazję budować wspólny dyskurs.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. DVD. 3067 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
PERFORMATIVE ASPECTS OF ART The concept of performativity has been usually evoked in the discussions on the philosophy of language and the reflection on theatre and performance art. However, in recent years there have been some attempts to broaden its scope. The theoretically inclined researchers have been working out the main assumptions of the aesthetics of performativity. These are claimed to include the challenging of the boundaries of artistic disciplines, and emphasizing the active role of the recipients, for whom the art works become events developing in consequence of their actions. Besides those attempts to grasp the theoretical consequences of “the performative turn”, one should also note some very interesting practical analyses, employing the theory in the discussion on concrete works from different domain of art. It appears that one can discover transformational potential, focus on change rather than just existence, even in the domains traditionally regarded as “artifactual” (painting, sculpture, installations). The planned volume of “Art Inquiry” will be devoted to the reflection on both directions of expansion of the concept of performativity. We would like the authors to consider its general significance for aesthetics and for the theory of various domains of art. We also hope that they will show the changes occurring when its unique perspective is adopted in the discussion on both theatre, paratheatrical experiments, and film, and the domains which have traditionally emphasized the role of the artistic artifact. The title of this volume invites questions about the possible scope of performativity and its kinds. PERFORMATYWNE ASPEKTY SZTUKI Zagadnienie performatywności podejmowane było najczęściej w rozważaniach z zakresu filozofii języka oraz w refleksji nad teatrem i sztuką performance. W ostatnich latach zauważyć można jednak próby jego rozszerzenia. Z jednej strony zmierzają one do wypracowania założeń estetyki performatywności. Wśród jej cech wskazywane jest kwestionowanie granic poszczególnych dziedzin artystycznych, zaakcentowanie aktywnej roli odbiorców, dla których utwory stają się wydarzeniami rozwijającymi się w wyniku ich działań itd. Oprócz prób sformułowania teoretycznych konsekwencji „zwrotu performatywnego” zauważyć można także bardzo interesujące konkretne analizy polegające na uwzględnieniu właściwych dla niego założeń przy rozważaniu dokonań z różnych obszarów sztuki. Okazuje się, że nawet w obszarach twórczości uważanych tradycyjnie za „wytwórcze” (malarstwo, rzeźba, instalacja) odkryć można aspekty transformacyjne, zakładające nie trwanie, a przemiany. W najnowszym tomie „Art Inquiry” przewidywane jest rozważenie obu zasugerowanych wyżej obszarów ekspansji idei performatywności. Z jednej strony rozważone mają być jej ogólne konsekwencje dla estetyki i teorii różnych dziedzin sztuki. Z drugiej, pokazane zmiany występujące, gdy właściwy dla niej punkt widzenia zostanie uwzględniony zarówno w obszarze refleksji teatralnej, parateatralnej, filmowej, jak w dziedzinach, w których tradycyjnie akcentowano rolę wytwarzanego przedmiotu (dzieła). Tytuł tego tomu ma właściwie charakter pytania o możliwy zakres performatywności i jej odmiany.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej