Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(305)
Forma i typ
Artykuły
(165)
Książki
(137)
Publikacje fachowe
(75)
Publikacje dydaktyczne
(50)
Publikacje naukowe
(43)
Poradniki i przewodniki
(28)
Publikacje popularnonaukowe
(24)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(6)
Czasopisma
(3)
Dostępność
dostępne
(209)
wypożyczone
(61)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(76)
Czytelnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(39)
Wypożyczalnia Czarnków
(42)
Czytelnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(38)
Wypożyczalnia Złotów
(29)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(18)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Informatorium
(6)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(13)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(2)
Autor
Usidus Mirosław
(18)
Polak Katarzyna
(17)
Cieślak Piotr
(4)
Czechowska Zyta
(4)
Wiejak Urszula
(4)
Świć Anna
(4)
Klimczyk Justyna
(3)
Kosztołowicz Mariola
(3)
Kozłowski Tomasz
(3)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(3)
Pawłowska Sylwia
(3)
Wojciechowski Adrian
(3)
Antkowiak Karolina
(2)
Baranowski Maciej
(2)
Bohdanov Viktor
(2)
Borkowska Agnieszka
(2)
Borkowski Paweł
(2)
Danieluk Maciej
(2)
Dziekońska Joanna
(2)
Figus Valentina
(2)
Gmiterek Grzegorz
(2)
Gregorczyk Grażyna
(2)
Holland Eva
(2)
Horneman Jurie
(2)
Indrychowska Agata
(2)
Janczak Dorota
(2)
Kids Coder
(2)
Majorczyk Marta
(2)
Masłowski Krzysztof
(2)
Minnick Chris
(2)
Nowicka Marzenna
(2)
Oleksiewicz Izabela
(2)
Payne Bryson
(2)
Plebańska Marlena
(2)
Poczta-Wajda Agnieszka
(2)
Pryłowska-Nowak Elżbieta
(2)
Ratajek Wojciech
(2)
Sikorski Witold
(2)
Skorwider Max
(2)
Woźniak Jacek
(2)
Zając Dorota
(2)
Adasik-Danieluk Ewa
(1)
Adzic Gojko
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Antani Ved
(1)
Antosiewicz Agnieszka
(1)
Aouil Bassam
(1)
Babik Wiesław
(1)
Badora Anna Karolina
(1)
Bakierzyńska Anna
(1)
Bakota Anna
(1)
Balicevic Didier
(1)
Banach Aleksandra
(1)
Baran Natasza
(1)
Basaj Hanna
(1)
Baszuro Paweł
(1)
Bednarek Joanna
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bengio Samy
(1)
Bilska Agnieszka
(1)
Biniszewska Katarzyna
(1)
Blot Grégory
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Boden Margaret A
(1)
Bogacz Mirosława
(1)
Bogacz Rozanna
(1)
Bone Buster
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Borowicz-Czuchryta Edyta
(1)
Borys Szymon
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Bostrom Nick
(1)
Brauner Krzysztof
(1)
Brewczyńska Magdalena
(1)
Brin David
(1)
Błaszkiewicz Ryszard
(1)
Chajec Łukasz
(1)
Chmielecka Julia
(1)
Chodacka Beata
(1)
Chubyk Serhiy
(1)
Ciepielewski Grzegorz
(1)
Ciesielka Marta
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Czech-Czerniak Dorota
(1)
Czerski Wojciech
(1)
D'Andrade Hugh
(1)
Danowski Bartosz
(1)
Detlaf Jacek
(1)
Donat Wolfram
(1)
Drexler K. Eric
(1)
Dróżdż Michał
(1)
Dubiecka-Kruk Barbara
(1)
Dukaj Jacek
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Dąbrowska Marta
(1)
DĹĽuman Marzena
(1)
Fabijańczyk Piotr
(1)
Fazlagić Jan (1971- )
(1)
Fecek Agata
(1)
Fenrich Wojciech
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(169)
2010 - 2019
(114)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(279)
1989-2000
(4)
Kraj wydania
Polska
(305)
Język
polski
(304)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(94)
Nauczyciele informatyki
(35)
Dzieci
(32)
9-13 lat
(26)
Dyrektorzy szkół
(26)
Młodzież
(25)
Pedagodzy
(22)
6-8 lat
(17)
Rodzice
(9)
Dorośli
(8)
Nauczyciele matematyki
(8)
Nauczyciele nauczania początkowego
(7)
Szkoły podstawowe
(6)
Informatycy
(5)
Nauczyciele bibliotekarze
(5)
14-17 lat
(4)
Przedszkola
(4)
Szkoły wyższe
(4)
0-5 lat
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele języków
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Programiści
(3)
Bibliotekarze
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Gimnazja
(2)
Klasa 1
(2)
Klasa 2
(2)
Klasa 3
(2)
Klasa 4
(2)
Klasa 5
(2)
Klasa 6
(2)
Klasa 7
(2)
Klasa 8
(2)
Menedżerowie
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły średnie
(2)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Coachowie
(1)
Dyrektorzy przedsiębiorstw
(1)
Inżynierowie
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 4-8
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Pracownicy wiedzy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Seniorzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Terapeuci
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(8)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(60)
Programowanie (informatyka)
(46)
Internet
(36)
Sztuczna inteligencja
(32)
Metody nauczania
(26)
Uczniowie
(20)
Aplikacja internetowa
(19)
Technologia informacyjna (IT)
(19)
Zastosowania multimediów w edukacji
(19)
Media społecznościowe
(17)
Zastosowania komputerów w edukacji
(17)
Nauczanie
(14)
Społeczeństwo informacyjne
(14)
Rzeczywistość wirtualna
(13)
Zastosowania internetu w edukacji
(13)
Cyberprzestępczość
(10)
Młodzież
(10)
Cyberbezpieczeństwo
(9)
Informatyka (przedmiot szkolny)
(9)
Programy komputerowe
(9)
Python (język programowania)
(9)
Kompetencje medialne
(8)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(8)
Nauczanie na odległość
(8)
Nauczanie początkowe
(8)
Nauczyciele
(8)
Bezpieczeństwo
(7)
Cyberprzemoc
(7)
Edukacja medialna
(7)
Facebook
(7)
Gry komputerowe
(7)
Informatyka
(7)
Kształcenie
(7)
Smartfon
(7)
Technologia informacyjna w nauczaniu
(7)
Kreatywność
(6)
Scratch
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(6)
Uzależnienia medialne
(6)
Uzależnienie od Internetu
(6)
Zastosowanie i wykorzystanie
(6)
Biblioteki szkolne
(5)
Drukarka 3D
(5)
E-learning
(5)
Innowacje
(5)
Komputer w szkole
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Algorytmy
(4)
Automatyka
(4)
Cyberkultura
(4)
Cyberterroryzm
(4)
Dzieci
(4)
Dziecko
(4)
Fonoholizm
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Internauci
(4)
Kody
(4)
Komputery
(4)
Minecraft
(4)
Platforma internetowa
(4)
Portal społecznościowy
(4)
Postęp techniczny
(4)
Prawo do prywatności
(4)
Robot edukacyjny
(4)
Sieć komputerowa
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Terapia zajęciowa
(4)
Aplikacja mobilna
(3)
Bezpieczeństwo informacyjne
(3)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(3)
Bibliotekarstwo
(3)
COVID-19
(3)
Chat GPT-3
(3)
Drukowanie 3D
(3)
Gry i zabawy
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Gry online
(3)
JavaScript
(3)
Języki programowania
(3)
Komputer w szkole - Internet
(3)
Komunikacja elektroniczna
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Ochrona danych
(3)
Pomoce dydaktyczne
(3)
Scratch (język programowania)
(3)
Strony WWW
(3)
Szkolnictwo
(3)
Szyfry
(3)
Telefonia komórkowa
(3)
Uczenie maszynowe
(3)
Uzależnienie od komputera
(3)
Wirtualny asystent
(3)
Łączność bezprzewodowa
(3)
Baltie
(2)
Bezpieczeństwo informacji
(2)
Big data
(2)
Blockchain
(2)
Cyfrowi tubylcy
(2)
Czytelnictwo
(2)
Digitalizacja
(2)
Temat: dzieło
Ogród rozkoszy ziemskich
(1)
Programowanie dla dzieci
(1)
Temat: czas
2001-
(84)
1989-2000
(6)
1901-2000
(4)
1945-1989
(2)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Polska
(15)
Kietlin (woj. łódzkie, pow. radomszczański, gm. Radomsko)
(1)
Niemcy
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Puck (woj. pomorskie)
(1)
Tarnów (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(126)
Artykuł z czasopisma fachowego
(72)
Opracowanie
(40)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(20)
Artykuł z czasopisma technicznego
(19)
Podręcznik
(18)
Poradnik
(17)
Publikacja bogato ilustrowana
(11)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(10)
Praca zbiorowa
(10)
Ćwiczenia i zadania
(10)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(9)
Monografia
(9)
Poradniki
(8)
Raport z badań
(8)
Artykuł fachowy
(7)
Artykuł z czasopisma komputerowego
(7)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(7)
Materiały pomocnicze
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(4)
Ankieta
(3)
Broszura
(3)
Karty pracy ucznia
(3)
Książka do wypełniania
(3)
Podręczniki
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Esej
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry komputerowe
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Reportaż
(2)
Antologia
(1)
Arkusze egzaminacyjne
(1)
Bibliografia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo bibliotekarskie
(1)
Czasopismo fachowe
(1)
Czasopismo matematyczne
(1)
E-booki
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Komiks
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(279)
Edukacja i pedagogika
(168)
Inżynieria i technika
(33)
Socjologia i społeczeństwo
(23)
Media i komunikacja społeczna
(17)
Psychologia
(15)
Matematyka
(11)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(8)
Medycyna i zdrowie
(8)
Kultura i sztuka
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Styl życia, moda i uroda
(4)
Zarządzanie i marketing
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Historia
(3)
Językoznawstwo
(3)
Fizyka i astronomia
(2)
Nauka i badania
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Tytuł czasopisma
TIK w Edukacji
(30)
Młody Technik : ciekawi świata są zawsze młodzi
(19)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(16)
Meritum
(15)
Nowe Horyzonty Edukacji
(9)
Matematyka
(7)
Remedium
(7)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(7)
Dyrektor Szkoły
(6)
IT w Edukacji
(5)
Biblioteka Centrum Informacji
(4)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(4)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(4)
Komputer w Szkole
(4)
Życie Szkoły
(4)
Głos Pedagogiczny
(3)
Świat Problemów
(3)
Gazeta Szkolna
(2)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(2)
Kwartalnik Pedagogiczny
(2)
Biblioteka w Szkole : Kompetentny Nauczyciel
(1)
Charaktery
(1)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(1)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(1)
Kompetentny nauczyciel : Praktyczne podejście do technologii w szkole
(1)
Kultura i Edukacja
(1)
Nowe Horyzonty Edukacji : nowoczesna edukacja, technologie, innowacje
(1)
Polonistyka
(1)
Uczę Nowocześnie
(1)
305 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Koduj z nami, dzieciakami : - Konin : Wydawnictwo Ibis, 2022 - 48 stron : ilustracje ; 23 cm
(Młody informatyk)
Młody informatyk. Koduj z nami, dzieciakami! to wyjątkowa propozycja pełna zabaw i zadań dla dzieci, która zainteresuje je kodowaniem. Książeczka, którą trzymasz w ręku jest fantastyczną alternatywą dla komputera, telefonu i tabletu, a jednocześnie doskonałym wstępem do nauki programowania! Młody informatyk znajdzie w niej szyfry, wzory, kody i schematy. Zawarte tu ciekawe zabawy, ćwiczenia i łamigłówki rozwijają spostrzegawczość i logiczne myślenie, a także doskonalą zdolności matematyczne i umiejętności grafomotoryczne dzieci. Koduj z nami... w domu, w szkole i w podróży, bo każde miejsce jest dobre na naukę poprzez zabawę! [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35976 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 117296 A (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tablet dla seniorów / Agnieszka Serafinowicz. - Warszawa : Edgard, 2015. - 184 strony : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
(Samo Sedno)
Tablet to urządzenie znacznie prostsze w obsłudze od komputera stacjonarnego i laptopa. Korzystanie z tabletu jest intuicyjne i nie wymaga od użytkownika żadnej wiedzy dotyczącej sprzętu, umożliwia zaś szybki i wygodny dostęp do wielu jego funkcji oraz różnorodnych aplikacji, m.in. map, nawigacji i komunikatorów. Dzięki poręcznemu formatowi można zabrać go wszędzie, także w podróż. Wykorzystuj tablet, aby rozmawiać z bliskimi, oglądać filmy oraz swobodnie poruszać się w internecie! Dzięki poradnikowi: dowiesz się, jak uruchomić tablet, przejść pierwsze etapy jego konfiguracji oraz podłączyć go do sieci opanujesz obsługę ekranu dotykowego i wybierzesz podstawowe ustawienia menu (wielkość czcionki, głośność) nauczysz się swobodnie poruszać się po internecie: wyszukiwać informacje, odbierać i wysyłać pocztę elektroniczną, prowadzić wideorozmowy oraz korzystać z serwisów społecznościowych odkryjesz, jak odtwarzać ulubioną muzykę i radio oraz wykonywać zdjęcia i nagrywać filmy przekonasz się, jak za pomocą tabletu robić zakupy w internecie, czytać książki i gazety, rozwiązywać krzyżówki Korzystanie z poradnika ułatwiają kolorowe ramki, wyraźne zrzuty ekranowe, słowniczek trudniejszych terminów oraz duża czcionka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115836 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cyberbezpieczeństwo dla bystrzaków / Joseph Steinberg ; przekład Grzegorz Werner. - Wydanie II. - Gliwice : Helion, © 2023. - 370, [6] stron : ilustracje ; 23 cm.
(W Prostocie Tkwi Siła)
Cyberbezpieczeństwo dotyczy dziś każdego. Nowe, zaktualizowane wydanie Cyberbezpieczeństwa dla bystrzaków pomoże Ci chronić osobiste informacje i zabezpieczyć dane biznesowe. Dowiedz się, co się dzieje z plikami, które przechowujesz online. Pracuj bezpiecznie w domu i unikaj dezinformacji. Upewnij się, że Twoje zdjęcia, hasła i inne ważne dane są chronione przed hakerami. A jeśli wpadną w niepowołane ręce? Wyjaśniamy, jak zidentyfikować problem i jak go rozwiązać. Pozwól, by ta książka stała się Twoim cyfrowym obrońcą. W książce: broń się przed cyberatakami ; określ mocne i słabe punkty swojego cyberbezpieczeństwa ; skuteczniej chroń dane osobowe i biznesowe ; usuwaj skutki naruszeń bezpieczeństwa ; poznaj możliwości kariery w branży cyberbezpieczeństwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117877 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53726 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53724 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy programowania / Chris Minnick i Eva Holland ; tłumaczenie: Wojciech Usarzewicz. - Gliwice : Wydawnictwo HELION, copyright 2019. - 128 stron : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
(Dla Młodych Bystrzaków)
(Septem)
Stwórz swojego robota Nadaj mu styl Wpraw robota w ruch Poznaj język komputerów Nabywanie umiejętności programowania przypomina uczenie się języka obcego. Ta książka to świetny poradnik, który sprawi, że zaczniesz pisać w dziwnie wyglądających językach tworzących globalną sieć. Dzięki prostym wskazówkom nauczysz się pracować z prawdziwym kodem i zbudujesz własnego przeglądarkowego robota. W książce : kod, który tworzy ciało i strukturę robota, zmiana kolorystyki i kształtu maszyny, uczymy robota tańczyć!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35187 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U mnie działa : język branży IT / Paweł Baszuro. - Wydanie II. - Gliwice : Helion, copyright 2022. - 184 strony : ilustracje ; 21 cm.
Jeśli nie mieszkasz w jaskini na końcu świata, komputery prawdopodobnie opanowały już niemal każdy obszar Twojego życia. Otaczają Cię dosłownie ze wszystkich stron i pomagają w wielu codziennych czynnościach. Z pewnością używasz ich do komunikacji, rozrywki, pracy i nauki, robisz za ich pomocą zakupy i planujesz wakacje. Dzięki komputerom Twoja codzienność jest prostsza i przyjemniejsza... do czasu, gdy musisz coś załatwić z kimś, kto odpowiada za ich programowanie. W tym momencie wszystko się komplikuje, a Ty przestajesz cokolwiek rozumieć. Jeśli w takich chwilach zadajesz sobie pytanie, o co temu człowiekowi chodzi, a takie terminy jak release, agile, repozytorium, ticket, legacy, implementacja, merge, request, storyboard, bug, backend, branch, log czy mock wywołują u Ciebie dreszcz przerażenia - spieszymy z pomocą! Dzięki tej książce nie tylko poznasz terminologię informatyczną, lecz również zdobędziesz wiedzę o procesie projektowania, tworzenia i utrzymywania oprogramowania komputerowego, a także dowiesz się, jak się skutecznie komunikować z zaangażowanymi w to osobami. Przy użyciu prostego języka i na praktycznych przykładach autor wprowadzi Cię w świat IT i sprawi, że przestaniesz się pocić na widok informatyka. Nauka każdego języka wymaga słownika - oto Twój słownik! (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek vs komputer / Gojko Adzic ; [przekład Jan Halbersztat]. - [Warszawa] : [Wydawnictwo Naukowe PWN SA], [2019]. - 265, [3] strony : ilustracje ; 20 cm.
Człowiek vs Komputer opowiada o ludziach uwikłanych między błędnymi przekonaniami a błędami w oprogramowaniu. Przeczytasz o osobach niewidzialnych dla komputerów, o tym, jak pozostawienie domyślnego hasła doprowadziło do apokalipsy zombie i dlaczego linie lotnicze rozdają czasami darmowe bilety. Ale to przede wszystkim książka o tym, jak zapobiegać takim problemom, jak ich unikać i jak minimalizować ich skutki. Nasze życie jest coraz bardziej uzależnione od komputerów - jesteśmy śledzeni, monitorowani i kategoryzowani przez oprogramowanie, nieustannie doprowadzające kolejne rzeki informacji do oceanu danych zwanego "big data". W tym nowym, wspaniałym świecie ludzie nie są w stanie samodzielnie radzić sobie z nadmiarem informacji. Rządy i firmy polegają na komputerach, które maja automatycznie wykrywać oszustwa, przewidywać zachowania i egzekwować prawo. Mało elastyczne automaty, często niewiele inteligentniejsze od lodówki, podejmują dziś decyzje na wagę życia i śmierci. A przecież wszystkie te systemy komputerowe są tworzone przez ludzi - którzy mają może najlepsze intencje, ale są omylni i popełniają błędy; są mądrzy, ale zapominają o ważnych sprawach; mają wielkie plany, ale działają pod presją czasu. Kiedy następnym razem uderzysz głową w cyfrowy mur, historie z tej książki pomogą ci lepiej zrozumieć co się właściwie dzieje i pokażą, gdzie należy szukać problemów. Dla osób tworzących oprogramowanie książka będzie pomocą w odkryciu heurystyk, które można wykorzystać w czasie analizy, programowania czy testowania, aby tworzyć systemy mniej podatne na błędy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115606 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zacznij od Pythona : programowanie dla młodzieży w praktyce / Zofia Matusiewicz. - Gliwice : Helion, copyright 2023. - 119, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Skoro sięgasz po tę książkę, pewnie chcesz się uczyć programowania. To świetnie! Ta umiejętność z pewnością Ci się przyda ... choćby do tego, by już dziś znakomicie się bawić "w towarzystwie” komputera, ale też jako inwestycja w przyszłość, podjęta z myślą o studiach i pracy. Jednym z najpopularniejszych, a równocześnie dość prostych do nauki języków programowania jest Python. Możliwe, że nie jest Ci obcy. Jeśli jednak stykasz się z nim po raz pierwszy, podstawowe komendy tego języka możesz opanować między innymi dzięki poprzedniej książce Zofii Matusiewicz ... Zacznij od Pythona. Pierwsze kroki w programowaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36344 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka programowania to świetny pomysł, ale musimy Cię ostrzec: programowanie wciąga! Jeśli nauczysz się porozumiewać z komputerem w jego języku, szybko zorientujesz się, że napisanie własnej gry, skryptu do złożonych obliczeń czy funkcjonalnej aplikacji do codziennego użytku daje wielką satysfakcję i sprawia mnóstwo radości. Co więcej, programowania można nauczyć się niemal w każdym wieku. Wystarczy odrobina cierpliwości i konsekwencji! Trzymasz w ręce chyba najlepszy podręcznik do nauki programowania dla osób absolutnie początkujących — nawet takich, które komputera używają wyłącznie do przeglądania stron i obsługi poczty. W sposób szczególny nadaje się on dla dzieci, ale skorzystają z niego również dorośli, którzy chcą poznać podstawy programowania. Jasno i klarownie przedstawiono tu wszystkie niezbędne informacje, a liczne (bardzo zabawne) przykłady pozwalają na głębsze zrozumienie prezentowanych treści. Nauka odbywa się w języku Python. Jest to język łatwy w nauce, a przy tym bardzo popularny i wciąż rozwijany. Co więcej, przyswojenie sobie Pythona pozwala na szybką naukę innych języków!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113641 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51206 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33980 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47502 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67158 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Komputrilo Edu)
Przyszli inżynierowie i programiści na start! Programowanie to wspaniała, pełna przygód zabawa. Ty i Twoje dziecko możecie się o tym przekonać dzięki tej wyjątkowej książce. Przedstawione w niej treści zostały opracowane na bazie kilkuletnich doświadczeń zgromadzonych podczas warsztatów programowania dla dzieci i młodzieży w Komputrilo Akademii Komputerowej. Książka jest przeznaczona dla dzieci w wieku 8 lat, ale znakomicie nadaje się również dla dzieci starszych i dorosłych rozpoczynających przygodę informatyczną. Szczególny nacisk położono na przedstawienie trudnych zagadnień w sposób przystępny dla każdego dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52232 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35005 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48576 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67166 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115643 A (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113777 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47610 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Od pomysłu do przemysłu : projekty IT w praktyce / Adam Koszlajda. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2019. - 296 stron. : ilustracje ; 24 cm.
Dowiedz się, co zrobić, aby Twój projekt IT zakończył się sukcesem Dlaczego tak wiele projektów IT kończy się porażką? Co zrobić, aby Twoja inwestycja nie poszła na marne? Jakie praktyki wdrożeniowe systemów IT pozwolą Ci osiągnąć sukces? Gdzie warto i należy inwestować swój czas i uwagę, realizując projekt IT? Poznaj odpowiedzi na te pytania i podejdź profesjonalnie do swojego projektu! To nie jest typowy podręcznik do zarządzania projektami informatycznymi, zawężony do jednej konkretnej i uniwersalnej technologii. Autor wskazuje krok po kroku, jak w praktyce zdefiniować, zrealizować i wdrożyć z sukcesem nowy system informatyczny lub zaktualizować istniejący. Szczegółowo przedstawia proces przygotowania i odbioru projektu IT z perspektywy biznesowej. Publikacja odnosi się do rynku polskiego, polskich problemów i praktyk... negatywnych i pozytywnych. Znajdziesz tu szablony konkretnych dokumentów i przydatnych procedur, takich jak procedura odbioru gotowej aplikacji. Książka ta omawia również kwestię inwestowania w dokumentację systemu - do jakiego stopnia i kiedy warto to robić, jakie są możliwe podejścia do testowania rozwiązań, jak wycenić planowane prace, jak zadbać o odpowiednie doświadczenie użytkownika (UX) i jak unikać pułapek związanych z uzależnieniem się od jednego dostawcy usług IT. Cały sporządzony materiał został stworzony na podstawie doświadczeń praktycznych, z uwzględnieniem paradygmatu efektywności kosztowej oraz koncentracji na osiągnięciu oczekiwanego rezultatu biznesowego. Wszystko to zostało opatrzone licznymi przykładami i ponad 100 rysunkami. W tej książce znajdziesz: Opis etapów poprzedzających uruchomienie projektu IT Sposoby prowadzenia projektów informatycznych Narzędzia i metody wykorzystywane w analizie biznesowej i systemowej Definiowanie zakresu i sposobu zapewniania zgodności projektu z wymaganiami Procedury odbioru projektu i testowanie aplikacji Zapewnianie właściwego UX i metody wyceny projektów Zobacz już dziś, jak prawidłowo przygotowywać i odbierać projekty informatyczne!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115088 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41710 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziś JavaScript jest dojrzałym, wszechstronnym i potężnym językiem programowania, który świetnie się nadaje do programowania zorientowanego obiektowo. Pozwala przy tym na pisanie solidnego i efektywnego kodu. Stał się świetnym narzędziem do tworzenia bardzo złożonych, skalowalnych i łatwych w utrzymaniu aplikacji. Można zaobserwować, że JavaScript powoli nadaje kształt następnej generacji platform internetowych i serwerowych. Najnowsza specyfikacja tego języka, ES6, wprowadza ważne konstrukcje językowe, takie jak obietnice, klasy, funkcje strzałkowe. Ta książka jest znakomitym podręcznikiem programowania obiektowego w JavaScripcie. Przedstawiono tu solidne podstawy języka oraz programowania obiektowego, co ułatwia zrozumienie zaawansowanych, nowoczesnych funkcjonalności ES6: iteratorów i generatorów. Wyjaśniono koncepcję prototypów i zasady dziedziczenia, a także zasady programowania asynchronicznego. Nie zabrakło kilku niezwykle przydatnych dodatków: listy słów zastrzeżonych, funkcji i obiektów wbudowanych w język, a także wprowadzenia do wyrażeń regularnych. Ponadto każdy rozdział zakończono zestawem przydatnych ćwiczeń do samodzielnego wykonania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114588 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka „Smartfon również dla seniora” dedykowana jest wszystkim osobom chcącym w pełni poznać i wykorzystać możliwości współczesnego smartfona. Zdarza się, że nowoczesne telefony użytkujemy już od dawna ale bardzo często ograniczamy się tylko do podstawowych czynności jakimi są dzwonienie czy pisanie SMSów. Czasami nie wiemy o tym, że smartfonem możemy sterować naszym telewizorem lub użyć go jako urządzenie udostępniające Internet naszemu laptopowi lub innemu urządzeniu mobilnemu. Książka adresowana jest również dla każdego seniora, który coraz częściej w ręku trzyma smartfona i zastanawia się w jaki sposób skontaktować się ze swoim wnukiem, odebrać jego zdjęcie, zobaczyć profil znajomego na Facebooku, czy też przykładowo poprowadzić wideorozmowę z osobą mieszkającą na drugim kontynencie. Autorzy książki oparli się na smartfonach posiadających różne wersje systemu Android, które co prawda są bardzo podobne do siebie, lecz dla osób początkujących mogą być odczuwalne różnice pomiędzy telefonami różnych producentów. Treść tej publikacji pisana jest bardzo przystępnym językiem, co pozwala nie tylko na łatwe przyswajanie wiedzy ale przysłowiowo potrafi „wciągnąć” czytelnika.(Opis pochodzi od Wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114710 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Systemy zarządzania treścią (Content Management Systems, CMS), zwłaszcza te o otwartym dostępie do kodu źródłowego (open source’owe), stanowią ważny element infrastruktury niezbędnej, aby mogło dokonywać się tzw. otwarcie komunikacji, w tym komunikacji naukowej, literatury naukowej, edukacji. CMS-y wspierają rozwój komunikacji naukowej i otwartej nauki, a co za tym idzie, wszystkich organizacji działających w tym obszarze [...]. Systemy [...] umożliwiają gromadzenie, zarządzanie i publikowanie treści, a także budowanie rozwiązań charakterystycznych dla Internetu drugiej generacji takich jak serwisy społecznościowe, platformy do e-publikowania, pracy grupowej, organizacji konferencji, wirtualnych wystaw itd. Obsługa cyfrowych treści ma coraz większe znaczenie również z perspektywy bibliotek. Z recenzji prof. dr hab. Jadwigi Woźniak-Kasperek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Informatorium
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114831 BL (1 egz.)
Książka
W koszyku
Python na start! : programowanie dla nastolatków / Michał Wiszniewski. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2017. - 104 strony : ilustracje ; 24 cm.
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad tym, dlaczego na świecie istnieje aż tyle języków programowania i czym różnią się one od siebie? I których z tych języków warto się nauczyć? Na pewno co najmniej kilku, ale na Twojej krótkiej liście nie może zabraknąć Pythona! Ten język ma dwie potężne zalety: po pierwsze, jest znacznie łatwiejszy w nauce i bardziej intuicyjny niż choćby C czy C++, a po drugie, umożliwia tworzenie skryptów, czyli funkcjonalnych programów, przydających się na co dzień programistom wszelkiej maści, administratorom sieci i wielu innym ludziom. Python to także fantastyczne narzędzie do tworzenia rozbudowanych projektów. Zresztą, możesz się o tym szybko przekonać.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113683 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51515 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35055 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67168 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Większość z nas nie jest w stanie wyobrazić sobie dnia bez internetu. Dostęp do informacji, kontakt ze znajomymi, zakupy w sieci, przelewy online, wirtualna edukacja... Nowy, wspaniały świat wszechobecnej technologii, która oferuje nieograniczone możliwości. Niestety, w świecie tym obecni są nie tylko ludzie prawi. Sieć, a wraz z nią my sami, coraz częściej pada ofiarą nieuczciwych członków cyfrowej społeczności. Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba przestępstw dokonywanych w internecie. Pojawiają się programy, które paraliżują całe firmy, organizacje, instytucje itd., narażając je na bardzo dotkliwe straty. Zwykli ludzie tracą pieniądze jako ofiary wyłudzeń lub po prostu włamań na konta bankowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116083 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czarowanie na ekranie! W krainie Baltiego, czyli poznaj świat czarodzieja Na Skreczowisku, czyli zaprogramuj sobie grę Gry komputerowe to jedna z tych rzeczy, które dzieci lubią najbardziej. Zwykle mogłyby bez końca siedzieć przed ekranem i zabijać kolejne smoki, projektować domy, przedzierać się przez dżunglę lub jeździć wyścigówkami. Jednak rzadko przychodzi im do głowy, że równie wielką przyjemność może sprawić zaprojektowanie i zbudowanie własnej gry! Tu zaczyna się Twoje zadanie. Nie musisz być programistą, żeby pomóc swojemu dziecku odkryć fascynujący świat programowania — wystarczy Ci ta książka. Zainstaluj proste, przyjazne dzieciom środowiska Baltie i Scratch, by rozpocząć podróż po czarodziejskiej krainie. Z pierwszymi zadaniami z powodzeniem poradzą sobie nawet kilkulatki, a im dalej w las, tym ciekawsze stają się wyzwania. Dzieci szybko uczą się, jak działać w świecie duszków, obiektów i poleceń. Co więcej, sprawia im to dużą frajdę. I wreszcie nadchodzi ten moment, gdy wiedzą już, o co chodzi w tym całym programowaniu — a jest to wiedza niezwykle cenna w dzisiejszych czasach!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114732 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czarowanie na ekranie! W krainie Baltiego, czyli poznaj świat czarodzieja Na Skreczowisku, czyli zaprogramuj sobie grę Gry komputerowe to jedna z tych rzeczy, które dzieci lubią najbardziej. Zwykle mogłyby bez końca siedzieć przed ekranem i zabijać kolejne smoki, projektować domy, przedzierać się przez dżunglę lub jeździć wyścigówkami. Jednak rzadko przychodzi im do głowy, że równie wielką przyjemność może sprawić zaprojektowanie i zbudowanie własnej gry! Tu zaczyna się Twoje zadanie. Nie musisz być programistą, żeby pomóc swojemu dziecku odkryć fascynujący świat programowania — wystarczy Ci ta książka. Zainstaluj proste, przyjazne dzieciom środowiska Baltie i Scratch, by rozpocząć podróż po czarodziejskiej krainie. Z pierwszymi zadaniami z powodzeniem poradzą sobie nawet kilkulatki, a im dalej w las, tym ciekawsze stają się wyzwania. Dzieci szybko uczą się, jak działać w świecie duszków, obiektów i poleceń. Co więcej, sprawia im to dużą frajdę. I wreszcie nadchodzi ten moment, gdy wiedzą już, o co chodzi w tym całym programowaniu — a jest to wiedza niezwykle cenna w dzisiejszych czasach!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51751 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41526 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35044 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48076 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Baw się kodem : twoja własna gra / Jurie Horneman ; tłumaczenie Piotr Cieślak. - Gliwice : Helion, 2017. - 64 strony : ilustracje kolorowe ; 23 cm.
W klubie CoderDojo młodzi ludzie rozwijają pasję programowania, spotykają się z podobnymi sobie zapaleńcami, aby uczyć się nowych rzeczy i wspólnie, pod opieką mentora, realizować niesamowite projekty. Kluby CoderDojo powstają w wielu miejscach na świecie, również w Polsce. Jeśli masz możliwość, koniecznie weź udział w zajęciach. Możesz też po prostu założyć i poprowadzić własne Dojo. Jako że będzie mniejsze niż CoderDojo, nazwij je Dojo Nano. W Dojo Nano można razem z przyjaciółmi robić wiele ciekawych rzeczy związanych z programowaniem i komputerami, na przykład napisać własną, najprawdziwszą grę! W poprzednim tomie Nanonauci, którzy założyli własne Dojo Nano, wymyślili i napisali stronę internetową. Teraz przyszedł czas na grę. Będzie to prosta gra działająca w przeglądarce internetowej. Do kodowania posłuży Ci świetny język JavaScript, którym posługują się najlepsi programiści! W książce znajdziesz dokładne wyjaśnienie, jak przygotować komputer do pracy, do czego służą poszczególne części kodu i w jaki sposób rozwiązywać problemy. Stworzysz specjalny świat i takie zjawiska jak grawitacja. Dowiesz się, jak rysować i animować postaci w grze: będą biegać, skakać i zderzać się z robotami. Oczywiście, zaprogramujesz również punktację i "utratę części zdrowia" po kolizji gracza z robotem. Szybko zauważysz, że grę można rozwijać i uzupełniać o nowe elementy - jeśli tylko tego zapragniesz!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42029 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej