Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(14)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(10)
Artykuły
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
E-booki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(8)
Wypożyczalnia Chodzież
(4)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(4)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Czytelnia Wągrowiec
(3)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Kalińska Sylwia
(2)
Becker-Pestka Daria
(1)
Czech Ewa
(1)
Dudel Barbara
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Filarski Paweł
(1)
Foremski Artur
(1)
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Kania Paweł
(1)
Kaźmierczak Katarzyna
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kowalik Elżbieta
(1)
Kreft-Baka Joanna
(1)
Kuzitowicz Włodzisław
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Mitręga Anna
(1)
Nocuń Aleksander
(1)
Ostrowski Wojciech
(1)
Pawlak Agnieszka
(1)
Pawlik Agnieszka
(1)
Rachoń Aleksandra
(1)
Sańpruch Eryk
(1)
Sobczyńska Katarzyna
(1)
Sopyło Joanna
(1)
Stefańska Daria
(1)
Szmagalski Jerzy
(1)
Szymaniak Dariusz
(1)
Turewicz Wojciech
(1)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(1)
Winkler Aleksandra
(1)
Łuba Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Temat
Interakcje społeczne
(11)
Nauczanie
(5)
Komunikacja społeczna
(4)
Nauczyciele
(4)
Interakcja wychowawcza
(3)
Metody nauczania
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Uczniowie
(3)
Agresywność
(2)
Języki
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Ludzie starzy
(2)
Mentoring
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uczenie się
(2)
Wychowanie
(2)
Alkoholizm
(1)
Asertywność
(1)
Bhp
(1)
Bourdieu, Pierre
(1)
Czytanie
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja regionalna
(1)
El'konin, Daniil Borisovič
(1)
Fonoholizm
(1)
Gender
(1)
Gry komputerowe
(1)
Grywalizacja
(1)
Górale
(1)
Głusi
(1)
Hospicja
(1)
Hryszkiewicz, Ewa
(1)
Huculi
(1)
Indywidualny tok nauki
(1)
Integracja społeczna
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Konflikt
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Konstruktywizm społeczny
(1)
Krajoznawstwo
(1)
Kuratorzy rodzinni
(1)
Lapbook
(1)
Małżeństwo
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mowa
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Oceny szkolne
(1)
Odbiór dzieła literackiego
(1)
Opieka paliatywna
(1)
Otępienie
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Poradniki
(1)
Praca społeczna
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Proksemika
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przyroda
(1)
Płeć
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Relacje międzypokoleniowe
(1)
Rozwód
(1)
Samotność
(1)
Sportowcy
(1)
Sprawność fizyczna
(1)
Storytelling
(1)
Substancje uzależniające
(1)
Turystyka
(1)
Tutoring
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczucia
(1)
Uniwersytet Szczeciński
(1)
Wielokulturowość
(1)
Współdziałanie
(1)
Współzawodnictwo
(1)
Wybór zawodu
(1)
Wychowanie pozaszkolne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wychowawstwo
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zawód
(1)
Zdolności
(1)
Temat: dzieło
Przegrana czy wygrana
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(4)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(2)
Edukacja Wczesnoszkolna
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
15 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43239 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109707/Cz.1 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Z tej książki dowiecie się: 1.Co zrobić, aby osiągnąć lepsze wyniki w nauce? 2.Jak zbudować w szkole atmosferę wzajemnej życzliwości i szacunku? 3.Jakie zmiany wprowadzić, aby uczniowie i nauczyciele mieli satysfakcję z nauki? 4.Jak budować autorytet nauczyciela? 5.Jak poprzez negocjacje i mediacje rozwiązywać w szkole konflikty? 6.Jak pomagać uczniom wymagającym pomocy? 7.Co zrobić, żeby uczniowie lubili swoją szkołę?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103441 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
(Nauczyciel z klasą)
Jeśli jesteś nauczycielem, pedagogiem lub wychowawcą, z pewnością akty agresywnego zachowania widziałeś wiele razy. Być może widujesz je często. Na pewno nie jest Ci obce związane z tym poczucie lęku i bezradności. Ten film, przygotuje cię do stawienia czoła zachowaniom agresywnym. Dzięki radom w nim zawartym będziesz wiedział: kiedy reagować, jak reagować i jakie prawa Ci przysługują. Co to jest agresja? Jakie są jej rodzaje? Co jest przyczyną agresji? Jak przeciwdziałać zachowaniom agresywnym? Nieprawidłowe i szkodliwe reakcje nauczyciela na agresję. Zasady skutecznego reagowania na agresję. Zasady skutecznego reagowania na agresję fizyczną - bójkę uczniów. Szkolny system skutecznego postępowania z agresją. Zasady postępowania z agresją wobec nauczyciela: - kiedy reagować - jak reagować - jakie prawa w tej sytuacji przysługują nauczycielowi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. DVD. 2543 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 11)
Tom stanowi kontynuację treści zawartych w tomie 10. Zawarte są tu teksty ujmujące problematykę współdziałania poprzez pewne interpretacje teoretyczne i ich odniesienia do praktyki, wzbogacone często opisem konkretnych technologii działania. Książka ta cechuje się żarliwością i zaangażowaniem autorów w sprawy dziecka. Rozdział I zajmuje się analiza tytułowego pojęcia współdziałania oraz pojęcia dialogu, samorządności i demokracji w wybranych koncepcjach edukacyjnych (c. Frieneta, J.Deweya). Rozdział II eksponuje interakcje pomiędzy dzieckiem a nauczycielem, mówi o integracji uczniów niepełnosprawnych w przeciętnej klasie szkolnej, o komunikacji interpersonalnej. Rozdział III zawiera głównie rozprawy, w których dąży się do "wyostrzenia" pojęcia integracji - jej form i nowych przestrzeni współdziałania jako drogi poszukiwania wartości, omawia następujące obszary integracji: tematyczno-problemową, czynnościowo-strukturalną, czasoprzestrzenno-interpesonalną, autokreacyjną. Publikacja wzbogaca wiedzę o nowych przestrzeniach, metodach i formach współdziałania. Ukazuje potrzebę więzi, dialogu, bezpiecznej współpracy i przyjaźni. Wskazuje, że waloryzacja międzyosobowej przestrzeni odbywa się poprzez uznanie ponadkulturowych wymiarów dobra, piękna i prawdy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107844/Cz.2 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48883 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64815 P 2,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106555 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48907 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39091 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32345 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45255 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64133 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera teksty specjalistów zajmujących się pedagogiką wczesnoszkolną, badających problematykę edukacji dzieci rozpoczynających naukę w szkole. Praca składa się z sześciu części, podejmujących zagadnienia teoretyczne i odnoszące się do praktyki, nawiązujące do zmieniających się kontekstów społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108793/T.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49980 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46086 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64670 P 2,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia - Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (916) 842)
Tematem niniejszej pracy są uwarunkowania zachowań interakcyjnych w toku ekspresji mownej. Opisane zostały powody nieśmiałości studentów, lęku i innych barier psychicznych, które utrudniają interakcję mowną na zajęciach z języka obcego. Książka jest adresowana do nauczycieli zainteresowanych tworzeniem atmosfery bezpieczeństwa psychicznego i zaufania w interakcjach w klasie języka obcego. Uzyskane wyniki badań pozwalają nie tylko wnioskować o możliwości oddziaływania na trudności natury psychicznej u osób uczących się, ale również sugerują konkretne sposoby interwencji dydaktycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109708/Cz.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teoretyczna i empiryczna eksploracja warunków porozumiewania się jest niezwykle użyteczna dla uzyskiwania ponadjednostkowego rozumienia się, a tym samym osiągania wysokiej jakości życia społecznego. Z jednej strony opis ram, w których przebiega komunikacja, próba sprecyzowania modelu i wzorca komunikacji określają ich znaczenie, możliwości i konsekwencje dla procesu kształtowania się relacji międzyludzkich oraz ich ostatecznego charakteru, z drugiej zaś możliwe wydaje się ukazanie, jak określony sposób komunikowania się kształtuje jakość relacji, a ostatecznie - jak jednostkowe kompetencje komunikacyjne wpływają na nasze życie w jego osobistym i społecznym wymiarze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106501 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45154 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku)
Globalizacja, wielokulturowość, dynamika zmian społecznych stanowią ogromne wyzwania dla pedagogiki, wymuszające podjęcie dyskursu nad negatywnymi zjawiskami wychowawczymi, ich diagnozą, profilaktyką oraz terapią. Problematyka bezpieczeństwa środowiska wychowawczego w kontekście zachodzących przemian społecznych, kulturowych i ekonomicznych jest bardzo ważnym i aktualnym obszarem rozważań teoretycznych oraz dociekań badawczych. Wyzwaniem i koniecznością dla współczesnej dydaktyki staje się także tworzenie i upowszechnianie nowoczesnych, interaktywnych metod nauczania, zapewniających efektywny proces dydaktyczny. Konieczne tu jest zaangażowanie wielu środowisk: akademickich, placówek doskonalenia nauczycieli, dydaktyków przedmiotowych. Pierwsza konferencja z cyklu „Wyzwania współczesnej pedagogiki" stała się okazją do przeglądu dorobku, wymiany doświadczeń i snucia planów na przyszłość zarówno dla teoretyków, jak i praktyków zaangażowanych w pedagogizację społeczeństwa. Autorzy zamieszczonych w monografii tekstów podejmują w nich refleksje nad problemami i wyzwaniami współczesnej pedagogiki. Interdyscyplinarność, szerokie ujęcie, bogactwo poruszanych problemów powoduje, że niniejszy tekst jest płaszczyzną wymiany myśli i komunikacji nie tylko dla specjalistów skupionych wokół wąskiego obszaru tematycznego, ale wszystkich pragnących poszerzyć swoją wiedzę i podjąć refleksję nad aktualnymi wyzwaniami pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111568 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50292 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40528 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33621 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46811 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65440 P 3,2 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozpatrując zagadnienie uczenia się w interakcjach społecznych, nie można zapomnieć o dwóch szczególnie interesujących zjawiskach, jakimi są tutoring i binarne uczenie się. Pojęcie tutoringu zostało wprowadzone przez Davida Wooda na określenie nauczania nieformalnego, naturalnego i spontanicznego. Dochodzi do niego w sytuacjach interakcji społecznej wzbogacanej o naturalnie pojawiające się „okazje dydaktyczne” czy też „okazje edukacyjne”. Nie wszyscy badacze jednak omawiają tutoring w odniesieniu do relacji dziecko-dorosły. Dużą rolę w procesie nauczania-uczenia się przypisuje się tutorowi-rówieśnikowi. Prawdopodobnie niejeden nauczyciel zetknął się kiedyś z problemem niezrozumienia. Mimo, że na lekcji starał się tłumaczyć, pokazywać, stosować różnorodne metody nauczania, jednak uczniowie nie rozumieli, nie potrafili przyswoić wiedzy, choć niewątpliwie nauczyciel dokładał wszelkich starań, by mogli to osiągnąć. Pozwólmy więc aby rówieśnik przy naszej pomocy wyjaśnił, opisał własnymi słowami to, co my chcemy przekazać. Na pewno znajdzie się dziecko, które szybciej zrozumie, o czym mówi nauczyciel. Pozwólmy dzieciom uczyć się od siebie nawzajem i my uczymy się od nich. Prawdopodobnie niejeden nauczyciel zetknął się kiedyś z problemem niezrozumienia. Mimo, że na lekcji starał się tłumaczyć, pokazywać, stosować różnorodne metody nauczania, jednak uczniowie nie rozumieli, nie potrafili przyswoić wiedzy, choć niewątpliwie nauczyciel dokładał wszelkich starań, by mogli to osiągnąć. Pozwólmy więc, aby rówieśnik przy naszej pomocy wyjaśnił, opisał własnymi słowami to, co my chcemy przekazać. Na pewno znajdzie się dziecko, które szybciej zrozumie, o czym mówi nauczyciel. Pozwólmy dzieciom uczyć się od siebie nawzajem i my uczmy się od nich.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej