Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(10)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Artykuły
(8)
Publikacje dydaktyczne
(4)
E-booki
(2)
Książki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Autor
Kaniewski Jerzy
(2)
Atelak Cezary
(1)
Bagić Krešimir
(1)
Czerska Tatiana
(1)
Dziewit-Meller Anna
(1)
Leszczyński Grzegorz
(1)
Levanat-Peričić Miranda
(1)
Małczak Leszek
(1)
Skrendo Andrzej
(1)
Sobolewska Justyna
(1)
Tierling-Śledź Ewa
(1)
Tomkowski Jan
(1)
Trocha Bogdan
(1)
Zaroń Jarosław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Nauczyciele języka polskiego
(4)
Bibliotekarze
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele bibliotekarze
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pedagodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kanon literatury
(10)
Język polski (przedmiot szkolny)
(6)
Lektura szkolna
(5)
Czytelnictwo
(2)
Literatura
(2)
Biblioteki szkolne
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Czytelnictwo młodzieży
(1)
Język polski
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Literatura polska
(1)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(1)
Tomkowski, Jan, (1954- )
(1)
Temat: dzieło
Ogniem i mieczem
(1)
Zamieszkać w bibliotece
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(8)
Artykuł z czasopisma fachowego
(4)
Antologia
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Felieton
(1)
Literatura polska
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Reprint
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Literaturoznawstwo
(2)
Tytuł czasopisma
Polonistyka
(4)
Biblioteka w Szkole
(1)
Dyrektor Szkoły
(1)
Edukacja Humanistyczna
(1)
Meritum
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia ISSN 0860-2751 ; t. 1082)
Tytuł niniejszej książki Autorzy naszych lektur na nowo odczytani konotu­je dwojaki sens słowa „lektura”, zawiera w sobie podwójną obietnicę na­ukowej refleksji, naukowego spotkania. Pierwsze znaczenie przywołuje na myśl kanon lektur szkolnych lub akademickich. Nawiązuje zresztą do publikacji Autorzy naszych lektur. Szkice o pisarzach współczesnych prezen­tującej sylwetki twórców, których dzieła licealista miał poznać i zrozumieć w ramach szkolnej edukacji kulturalnej. Nie jest jednak zamiarem auto­rów prezentowanych w tomie studiów ponowne czytanie i reinterpreto­wanie owego historycznoliterackiego kompendium sprzed lat i wchodze­nie w dialog z zawartymi tam objaśnieniami tekstów literackich. Autorzy monografii snują refleksje na temat zakresu pojęcia „kanon”, tworzenia paradygmatów lekturowych oraz dyskusji wokół takowego zestawienia szkolnych lektur obowiązkowych i uzupełniających (szerzej o tym niżej). Proponują nowe odczytania, czasem rewizje utartych tropów objaśniania tekstów literackich. I tak, „autor lektury” oznacza po prostu twórcę, które­go dzieło/dzieła wpisano do kanonu lektur szkolnych. Ze wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114806 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Stówka” to absolutnie subiektywny wybór książek najważniejszych dla nas obu. To nie leksykon stu najważniejszych tytułów XX wieku, ani nawet wieku XIX. To nie żaden kanon - ani stary, ani nowy. To opowieść o tych książkach, które nas kształtowały i do których chciałyśmy po latach wrócić”, piszą we wstępie autorki zapraszając czytelnika w literacką podróż. Każda z autorek wybrała po pięćdziesiąt najważniejszych dla siebie lektur, począwszy od książek z czasów dzieciństwa. „Dużo czasu zajmowało nam zastanawianie się nad tym, do których książek z dawnych lat dobrze jest wracać, a które już w nas nie grają. „Zbójnik Ondraszek” czy „Dziewczyna i chłopak czyli heca na 14 fajerek”? Obie okazały się strzałem w dziesiątkę, podobnie Astrid Lidngren, którą znajdziecie w tekstach nas obu!”, piszą autorki. „Stówka” to bardzo osobista lista książek, która powstała także po to, aby tych, którzy kochają literaturę, zachęcić do tworzenia własnych rankingów najważniejszych lektur.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117435 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43124 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
E-book
W koszyku
Monografia wieloautorska pt. "Peryferie w literaturze i kulturze chorwackiej" stanowi rezultat międzynarodowej kroatystycznej konferencji naukowej, która odbyła się w dniach 7-9 maja 2019 roku i którą kroatyści Instytutu Filologii Słowiańskiej zorganizowali z okazji 25-lecia istnienia filologii chorwackiej na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Prelegenci wygłosili 80 referatów, a w całej konferencji wzięło udział około 100 osób. Byli wśród nich przedstawiciele wielu chorwackich kroatystyk zarówno z Chorwacji, Czarnogóry jak i z Polski, Czech, Węgier, Irlandii, Niemiec i Australii. Niniejsza publikacja jest jedną z dwóch części dwutomowego tomu pokonferencyjnego, na który złożyły się teksty z zakresu literaturoznawstwa i kulturoznawstwa. Zostały one podzielone na trzy części problemowe zatytułowane: "Periferija – teorija, poetika, politika", "Čitanje periferije" oraz "Na periferiji kanona". Spektrum tematów jest bardzo szerokie: od literatury starochorwackiej (m.in. literatura kajkawska) przez literaturę ludową (m.in. kwestia miejsca, jakie zajmuje literatura ludowa w historiach literatury chorwackiej czy fenomen graniczarskiej mentalności Dalmacji) po „nowszą“ literaturę, zarówno prozę, jak i poezję, eseistykę i publicystykę. Monografia zawiera również kilka artykułów traktujących o kwestiach ogólnych, przykładowo o kondycji humanistyki w świecie ponowoczesnym, regionalizmie czy o stosunku Chorwatów do Jugosławii. Wiele miejsca Autorzy poświęcają problematyce kanonu. Są też artykuły o serialach telewizyjnych, komiksie czy statusie literatury mniejszości narodowych. Redakcja i wydanie tomów pokonferencyjnych realizowane są w formie współpracy z kilkoma chorwackimi ośrodkami uniwersyteckimi. W przypadku tomu literaturoznawczo-kulturoznawczego są to: kroatystyka Uniwersytetu w Zagrzebiu oraz kroatystyka Uniwersytetu w Zadarze.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zagadnienia Rodzajów Literackich to wielojęzyczne czasopismo zostało powołane przez założycieli przede wszystkim dla prezentacji problematyki genologicznej w ujęciach badaczy z Polski i z całego świata. Redakcja podjęła też publikację, w każdym zeszycie, materiałów do przyszłego słownika rodzajów literackich. Oprócz tego ukazywały się tu również artykuły komparatystyczne i teoretycznoliterackie. Obecnie redaktorzy zachowując dotychczasowy profil pisma, otwierają szerzej łamy dla wszelkiego typu studiów literaturoznawczych bez względu na tematykę i założenia metodologiczne. Pojawiać się będą w "Zagadnieniach Rodzajów Literackich" także teksty o tematach kulturoznawczych, które będą penetrować bliższe i dalsze konteksty literatury. "ZRL" to jedyne w Polsce czasopismo wielojęzyczne, w którym kształtuje się międzynarodowa współpraca literaturoznawców Wschodu i Zachodu. Na jego wzór powstał swego czasu w USA genologiczny periodyk „Genre” (o czym anonsowali w artykule wstępnym z pierwszego tomu jego redaktorzy).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej