Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(24)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(17)
Artykuły
(6)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Filmy i seriale
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(45)
wypożyczone
(14)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(10)
Wypożyczalnia Chodzież
(8)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(10)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(8)
Wypożyczalnia Złotów
(8)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(10)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Kendall Philip C
(5)
Choudhury Muniya
(4)
Hudson Jennifer
(4)
Ćwiklińska-Zaborowicz Anna
(4)
Webb Alicia
(3)
Flassilier-Popławska Joanna de
(2)
Kiełtyka-Czech Monika
(2)
Andruszko Robert
(1)
Bielicki Eugeniusz
(1)
Bigaj Laura
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Ciosek Mieczysław
(1)
Collados Zorraquino José
(1)
Daraszkiewicz Erna
(1)
Duberny Paweł
(1)
Dąbrowska Agnieszka
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Joanna de Flassilier-Popławska
(1)
Juroszek Weronika
(1)
Kadłubicka Justyna
(1)
Kluz Tadeusz
(1)
Kożuchowska Maria
(1)
Kulesza Katarzyna
(1)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Masłoń Jacek
(1)
Mattis Sara G
(1)
Monika Kiełtyka-Czech
(1)
Niedźwiedzka Marta
(1)
Nowosad Dariusz
(1)
Ollendick Thomas H
(1)
Pawlak Małgorzata
(1)
Pawlus Marta
(1)
Pawski Miłosz
(1)
Petitfils Roy
(1)
Radwan Beata
(1)
Reiter Małgorzata
(1)
Romanowska Krystyna
(1)
Schab Lisa M
(1)
Sitarek Krystyna
(1)
Urlich Jakub
(1)
Webb Alicia. Kendall Philip C
(1)
Wołkowicz Iwona
(1)
Wołkowicz Marcin
(1)
Zaremba-Popławska Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(7)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(24)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy szkolni
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Coachowie
(1)
Dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły średnie
(1)
Wychowawcy klas
(1)
szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Film polski
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Lęk
(21)
Młodzież
(19)
Depresja psychiczna
(5)
Dziecko
(5)
Agresywność
(4)
Rodzina
(4)
Psychologia młodzieży
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Autyzm
(2)
Bezrobocie
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dzieci
(2)
Myśli samobójcze
(2)
Nastolatki
(2)
Nerwice
(2)
Przezwyciężanie lęku
(2)
Psychoterapia
(2)
Płeć
(2)
Sport
(2)
Stres
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie
(2)
Zachowanie
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Zespół ADHD
(2)
Alergia
(1)
Anoreksja
(1)
Asertywność
(1)
Aspiracje
(1)
Autodestruktywność
(1)
Autoprezentacja
(1)
Bogdanowicz, Marta
(1)
Bulimia
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Depresja
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dysortografia
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Emocje
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Fobia społeczna
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Jakość życia
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Jedynacy
(1)
Język
(1)
Konformizm
(1)
Konkubinat
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Kryzys psychiczny
(1)
Leczenie
(1)
Licea
(1)
Lęk przed przyszłością
(1)
Lęk u nastolatków
(1)
Lęki
(1)
Marynarze
(1)
Matki i córki
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Mindfulness
(1)
Mowa
(1)
Młodociane matki
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nastolatkowie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nałóg
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Nikotyna
(1)
Obraz własnego ciała
(1)
Odżywianie
(1)
Otyłość
(1)
Palenie tytoniu
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pokonywanie strachu
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Potrzeba aprobaty społecznej
(1)
Praca
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Profilaktyka
(1)
Przebaczenie
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Próba samobójcza
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Reklama telewizyjna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1989-
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Poradnik
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Film edukacyjny
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(7)
Edukacja i pedagogika
(5)
Medycyna i zdrowie
(2)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Charaktery
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Głos Pedagogiczny
(1)
Remedium
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
Świat Problemów
(1)
25 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Uniwersytet im. Adama Mickiewicza. Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; nr 67)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63302 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autoprezentacja jest aktualnie jednym z bardziej zastanawiających zjawisk społecznych i psychologicznych, o czym świadczą liczne poradniki, mówiące o tym, w jaki sposób korzystnie prezentować swoją osobę. Autoprezentacja jest zachowaniem społecznym podlegającym samokontroli i samoobserwacji, dlatego wywołuje emocje i procesy poznawcze z nią związane (Stojanowska 1998). W prezentowanej książce Autorka podchodzi do tematu autoprezentacji bardzo wnikliwie i szczegółowo. Czy osoby z wysokim lękiem społecznym prezentują się bardziej negatywnie niż te z niskim poziomem lęku? Do takich wniosków doszedł Arkin ze swoimi współpracownikami, na podstawie badań jakie przeprowadzili w 1980 r. Autorka te wnioski konfrontuje z kolejnymi badaniami i nową interpretacją. Wyniki są nie tylko ciekawe, ale także wartościowe pod kątem wykorzystania w pracy z młodzieżą. Książka Weroniki Juroszek podejmuje się zadania rozwinięcia tematu lęku społecznego i jego wpływu na stopień jakości uczestnictwa społecznego. Celem badań było określenie znaczenia deprecjonującej i faworyzującej autoprezentacji dla zmian w poziomie lęku sytuacyjnego oraz metapercepcji u osób o różnym dyspozycyjnym lęku społecznym. Praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówiono problem autoprezentacji w świetle teorii i badań, przeanalizowano podstawowe założenia dotyczące autoprezentacji, jej funkcje i style, rolę lęku społecznego w kierowaniu wrażeniem. Kolejne punkty poświęcono autoprezentacji faworyzującej (jako podstawowemu stylowi stosowanemu przez osoby z niskim lękiem społecznym) oraz autoprezentacji ochronnej (charakteryzującej osoby z wysokim lękiem społecznym). Rozdział ten kończy analiza znaczenia metapercepcji dla autoprezentacji. Rozdział drugi zawiera omówienie badań własnych. W punkcie pierwszym sformułowano pytania i hipotezy dotyczące faworyzowania i deprecjonowania się w sytuacji powodzenia i niepowodzenia w sferze społecznej i intelektualnej przez młodzież szkolną z wysokim i niskim lękiem społecznym (badanie ankietowe). W punkcie drugim sformułowano hipotezy, opierając się na badaniach eksperymentalnych. Punkt trzeci traktuje o tym, jak dyspozycyjna koncentracja na różnych rodzajach "ja" wpływa na faworyzującą i deprecjonującą autoprezentację oraz jej emocjonalne oraz poznawcze konsekwencje - lęk sytuacyjny i metapercepcję. W rozdziale trzecim przedstawiono metodologię badań własnych - omówiono metody, określając zmienne i ich operacjonalizację, przy czym zmienne niezależne oraz zależne zostały szczegółowo wyodrębnione. W pracy wykorzystano następujące metody: ankietę do pomiaru stylu autoprezentacji (skonstruowaną przez autorkę publikacji), Skalę Koncentracji na Sobie, Inwentarz Stanu i Cechy Lęku oraz arkusz "Jak widzą mnie inni?". Rozdział czwarty zawiera wyniki przeprowadzonych badań. Na początku scharakteryzowano omawiane zmienne osobowościowe, takie jak: lęk społeczny, ja-publiczne, ja-prywatne, zmienne określone w badaniach ankietowych oraz eksperymentalnych (podrozdziały pierwszy i drugi). W podrozdziale trzecim przedstawiono wyniki dotyczące autoprezentacji osób o wysokim i niskim lęku społecznym w sytuacji powodzenia oraz niepowodzenia. Podrozdział czwarty to weryfikacja hipotez zakładających wpływ faworyzującej i deprecjonującej autoprezentacji w sytuacji powodzenia, jak również niepowodzenia na lęk sytuacyjny i metapercepcję u osób o różnym poziomie lęku społecznego. W podrozdziale piątym przeanalizowano zależności między dyspozycyjną koncentracją na różnych rodzajach "ja" i lękiem społecznym a autoprezentacją oraz jej konsekwencjami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103310 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38056 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria.)
Autorzy książki - wybitne autorytety w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży - przedstawiają własne, oparte na wieloletnim doświadczeniu ujęcia zaburzeń klinicznych i terapii, odnosząc się do wielu sfer funkcjonowania dziecka: poznawczej, emocjonalnej, behawioralnej i społecznej. W zajmujący sposób opisują ogromne postępy, jakie dokonały się w zakresie terapii dzieci i adolescentów, metody poznawcze terapii poszczególnych zaburzeń oraz obiecujące skutki zastosowania tych metod. Książka ta jest jedną z nielicznych prac integrujących badania i teorię z przykładami klinicznymi. Tym samym wypełnia ona zasadniczą lukę w literaturze szkoleniowej dla psychologów i psychoterapeutów. [dr Alan E. Kazdin, Wydział Medyczny Uniwersytetu Yale] Niezwykle wartościowe dzieło napisane przez znanych i cenionych badaczy. Szczegółowy opis interwencji terapeutycznych u dzieci z zaburzeniami internalizacyjnymi, eksternalizacyjnymi i innymi poważnymi problemami oraz staranne rozważenie kwestii związanych z rozwojem i procesem terapii czynią z tej książki znakomite źródło wiedzy dla studentów i zawodowych terapeutów. [dr John R. Weisz, Judge Baker Children's Center, Uniwersytet Harvarda] Książka prezentuje niezbędną teorię i praktyczne narzędzia dla wszystkich specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego pracujących z dziećmi i ich rodzinami, w tym dla psychologów klinicznych i szkolnych, pracowników społecznych, terapeutów rodzinnych i psychiatrów. Philip C. Kendall jest profesorem psychologii z nadania Laury H. Carnell oraz dyrektorem poradni zaburzeń lękowych dzieci i młodzieży na Uniwersytecie Temple. Międzynarodowej sławy ekspert w dziedzinie psychologii klinicznej dzieci i młodzieży oraz badań nad skutecznością psychoterapii, od lat zajmujący się poznawczo-behawioralną terapią zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103367 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67992 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Program LĘK)
Pierwsze polskie wydanie jednego z najskuteczniejszych programów terapii zaburzeń lękowych u nastolatków. Podręcznik zawiera opis programu poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń lękowych u nastolatków w wieku 14-17 lat. Autorzy krok po kroku omawiają 16 sesji terapeutycznych: ich cele, kolejne etapy i stosowane strategie. Poszczególne sesje poświęcone są takim zagadnieniom, jak: rozpoznawanie objawów lęku, myślenie osoby odczuwającej lęk i jego skutki, plan radzenia sobie czy wykorzystanie nabytych umiejętności w sytuacjach budzących lęk. Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest zeszyt ćwiczeń dla pacjenta. Całość składa się na program terapeutyczny "Lęk".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106567 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49448 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39400 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45622 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 64297 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Program LĘK)
Zeszyt ćwiczeń stanowi uzupełnienie podręcznika do programu poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń lękowych u nastolatków w wieku 14-17 lat. To doskonałe narzędzie do pracy, które wzmacnia zaangażowanie młodego człowieka w terapię. Nastolatki uczestniczące w terapii dowiadują się, na czym ona polega, jakie są jej zasady i kolejne etapy. Uczą się rozpoznawać uczucia i panować nad nimi oraz poznają techniki relaksacyjne. Zdobyte w programie doświadczenia pomogą im stawiać czoła niepokojącym sytuacjom, zamiast ich unikać, a opanowane umiejętności będą procentować w życiu codziennym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116738 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 50344 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39399 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64641 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43178, 45208 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36709 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61078 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwsze polskie wydanie jednego z najskuteczniejszych programów terapii zaburzeń lękowych u nastolatków. Podręcznik zawiera opis programu poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń lękowych u nastolatków w wieku 14–17 lat. Autorzy krok po kroku omawiają składających się nań 16 sesji terapeutycznych: ich cele, kolejne etapy i stosowane strategie. Poszczególne sesje poświęcone są takim zagadnieniom, jak: rozpoznawanie objawów lęku, myślenie osoby odczuwającej lęk i jego skutki, plan radzenia sobie czy wykorzystanie nabytych umiejętności w sytuacjach budzących lęk. Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest zeszyt ćwiczeń dla pacjenta. Całość składa się na program terapeutyczny „Lęk”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35756 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia.)
Ćwiczenia, które pomogą w przezwyciężeniu lęku i zamartwiania się. Mniej więcej jeden na trzech nastolatków zmaga się z uczuciem niepokoju, strachu i napadami paniki. Kołatanie serca, pocenie się, drżenie ciała, bóle brzucha to tylko niektóre z objawów towarzyszące tym stanom. W okresie dojrzewania są one najbardziej powszechne, ponieważ w sferze fizycznej, emocjonalnej i psychicznej dochodzi wówczas do wielu zmian. Jeśli nastolatkowie nie znajdą sposobu na poradzenie sobie z lękiem, wraz z wiekiem ten stan może się pogorszyć i przejąć kontrolę nad ich życiem. Praktyczny podręcznik radzenia sobie z lękiem dla nastolatków pokazuje, jak opanować uczucie lęku i położyć kres zamartwianiu się. Pomaga wypracować pozytywny obraz samego siebie i rozpoznać niespokojne myśli. Zawiera opis technik, które nastolatkowie mogą stosować samodzielnie lub z pomocą psychologa. Podręcznik oferuje również wskazówki, jak szukać dodatkowego wsparcia, jeśli okaże się to konieczne. „Odczuwanie lęku to częsty i uleczalny stan. Wykonując zawarte w tej książce ćwiczenia, dowiesz się, jak zapobiegać lękowi i jak sobie z nim radzić. Niektóre z ćwiczeń początkowo mogą się wydawać nietypowe. Być może będą one wymagały zrobienia czegoś, co jest dla ciebie całkowitą nowością. Nawet jeśli zawarte tutaj sugestie odbiegają od twoich przyzwyczajeń, zachęcam do tego, aby je wypróbować. Czasami najdziwniejsze ćwiczenie może się okazać tym najbardziej pomocnym.” Lisa M. Schab.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51089 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41331 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34060 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47592 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66165 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zeszyt ćwiczeń stanowi uzupełnienie podręcznika do programu poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń lękowych u nastolatków w wieku 14–17 lat. To doskonałe narzędzie do pracy, które wzmacnia zaangażowanie młodego człowieka w terapię. Nastolatki uczestniczące w terapii dowiadują się, na czym ona polega, jakie są jej zasady i kolejne etapy. Uczą się rozpoznawać uczucia i panować nad nimi oraz poznają techniki relaksacyjne. Zdobyte w programie doświadczenia pomogą im stawiać czoła niepokojącym sytuacjom, zamiast ich unikać, a opanowane umiejętności będą procentować w życiu codziennym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35755 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jakie objawy mogą sugerować, że nastolatek cierpi z powodu depresji, nadmiernego lęku, uzależnienia lub zaburzeń odżywiania? Jak rozmawiać z młodymi ludźmi, by naprawdę ich zrozumieć i przekonać do przyjęcia pomocy? Na te i wiele innych niezwykle ważnych pytań odpowiedzi daje Roy Petifils, terapeuta specjalizujący się w pracy z młodzieżą w wieku 14-20 lat. Swoją książkę kieruje zarówno do rodziców niepokojących się o swoje dzieci, jak i do nauczycieli oraz wychowawców, którzy powinni umieć zauważyć różnego rodzaju problemy swych podopiecznych i właściwie na nie zareagować. Jest to książka, która stanowi bardzo dobre wprowadzenie do tematu dorastania i trudności, z jakimi zmaga się dzisiejsza młodzież. Mimo kryzysu autorytetów autor wyraźnie podkreśla znaczącą rolę dorosłych w kształtowaniu dojrzałych postaw, które mogą uwolnić młodych od nadmiernego lęku, smutku, perfekcjonizmu, rozczarowania i stresu. W przystępny sposób pokazuje sprawdzone metody, których zastosowanie pozwala młodym ludziom odnaleźć emocjonalną i duchową wolność. Warto zaznaczyć, że każde emocje, i te przyjemne, i te trudne domagają się przeżycia i lepiej je odreagować niż im zaprzeczać czy przed nimi uciekać. Dorośli (rodzice i pedagodzy) znajdą tu informacje i narzędzia, które zbudują ich pewność siebie i pozwolą być dla młodego pokolenia stabilnym oparciem, jasnym drogowskazem pewnych wartości i skutecznych, dojrzałych postaw życiowych. Niewątpliwym atutem książki jest to, że zamiast narzekać na współczesną młodzież autor dzieli się swoim wieloletnim doświadczeniem w pracy z nastolatkami i w przejrzysty sposób porządkuje sposoby pracy, które pomagają mu być skutecznym w tym, co robi. Jeśli zastanawiasz się, co zrobić, aby pomóc młodym ludziom radzić sobie z presją, niezdrową rywalizacją, napięciem, stresem czy lękiem – ta pozycja jest dla ciebie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52756 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35498 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67886 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Nurcie Pedagogiki i Psychologii)
Tematem książki są zagadnienia pedagogiczne dotyczące dzieci dotkniętych depresją. Jak pomóc dziecku, które zaczyna wykazywać brak woli, które opuszcza się w nauce, jest drażliwe, ma niską samoocenę? Rodzice muszą zrozumieć, że nie jest ważne szukanie winnych, lecz okazywanie dziecku wsparcia i zapewnienie mu pomocy psychologicznej, którą często zostaje objęta cała rodzina.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103908 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46070 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37402 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44308 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaobserwowana spójność zachowania percepcyjnego badanej młodzieży, zarówno na płaszczyźnie oceny moralnej, jak i emocjonalnej i poznawczej, wskazuje na wyraźnie niepokojący kierunek zmian w spostrzeganiu i ocenie zachowań przekraczających przepisy normatywne i przepisy pełnienia roli społecznej ucznia. Zmiany te idą zdecydowanie w kierunku osłabienia mocy obowiązującej poszczególnych norm zachowania i rozmywania granic określających rolę społeczną ucznia, czyniąc zachowanie społeczne młodych ludzi mniej zdefiniowane, bardziej dowolne, a tym samym bardziej podatne na przekraczanie norm zachowania społecznie uzgodnionego i akceptowanego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43298, 41853 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60306 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60898 P 4,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99798, 99799 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46614 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36909 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30958 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43456, 44966, 43191 (3 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 64997 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Od wielu lat poszukuje się sposobów przeciwdziałania przemocy szkolnej. Jedną z metod pracy z młodymi ludźmi autorka przedstawiła właśnie w tej książce, która ma równocześnie wymiar poznawczy i praktyczny. Agnieszka Lewicka-Zelent nie ogranicza się do teoretycznych rozważań na temat lęku i przemocy, ale prezentuje fragment prowadzonego oddziaływania o charakterze wychowawczym. Dzięki ewaluacji programu "Mediacja w szkole" możliwe było empiryczne wskazanie skuteczności warsztatu mediacyjnego realizowanego w grupie młodzieży gimnazjalnej. Pomysł przeprowadzenia zajęć mediacyjnych stanowi rezultat zintegrowania kompetencji mediacyjnych i pedagogicznych autorki, która uważa, że założenia mediacji sądowych można z powodzeniem wykorzystywać do minimalizowania zjawiska przemocy w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105189 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38968 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32047 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44771 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63855 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta książka zawiera praktyczny zestaw narzędzi, w które rodzic powinien wyposażyć swoje nastoletnie dziecko, by potrafiło radzić sobie z rzeczywistością i wiedziało, jak zbudować zdrową dorosłą tożsamość. W czasach, w których żyjemy, dorośli składają swoim nastoletnim dzieciom obietnice, których nie są w stanie dotrzymać. Stwarzają iluzję dostępności i nieograniczonych możliwości, których nie da się zrealizować. Ogłaszają: „możecie być kim chcecie”. Przestają wyznaczać granice. Obiecują dobrą edukację, a fundują szkolny chaos, brak uwagi i nierealne oczekiwania. Do tego dorzucają niepewność i świat na skraju katastrofy klimatycznej. W pełnej niepokoju rzeczywistości nastolatki szukają potwierdzenia swojej wartości w mediach społecznościowych. Padają ofiarą seksualizacji i nadużyć. Zmagają się z depresją i myślami samobójczymi. Nie śpią. Cierpią na ADHD. Popadają w konformizm. Mają problemy z identyfikacją płci. Nie umieją dogadać się z dorosłymi. O konfrontacji z lękiem, goryczą i rozczarowaniem. O niewidzialnym i niemym buncie przeciwko swoim ciałom i samym sobie. O zaburzeniach psychicznych i wyzwaniach codzienności. O zdroworozsądkowym wychowaniu nastolatek w skomplikowanym świecie rozmawiają dwie doświadczone lekarki i terapeutki oraz dziennikarka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 117627 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53437 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43121 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36094 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49576 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej