Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(10)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Artykuły
(5)
Książki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(3)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(4)
Wypożyczalnia Trzcianka
(4)
Wypożyczalnia Złotów
(4)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(3)
Autor
Chałasiński Józef
(1)
Gregorczuk Monika
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Kołtyś Barbara
(1)
Lesińska Joanna
(1)
Mitręga Anna
(1)
Oszwa Urszula
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Pruś Małgorzata
(1)
Waloszek Danuta
(1)
Zwiernik Jolanta
(1)
Ławicka Joanna
(1)
Łopatkowa Maria
(1)
Łuba Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Pedagodzy
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Nauczyciele
(7)
Relacje międzyludzkie
(4)
Szkolnictwo
(4)
Dziecko
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Uczniowie
(3)
Dzieci
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Relacje międzypokoleniowe
(2)
Rodzice
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Alkoholizm
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Górale
(1)
Głusi
(1)
Huculi
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Kara cielesna
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Kuratorzy rodzinni
(1)
Ludzie starzy
(1)
Małżeństwo
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Nauczanie
(1)
Nieśmiałość
(1)
Okresy rozwojowe człowieka
(1)
Otępienie
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Proksemika
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(1)
Przemoc emocjonalna
(1)
Przemoc fizyczna
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przyjaźń
(1)
Relacje nauczyciel-uczeń
(1)
Rozwód
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samotność
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Wieś
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wychowawstwo
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zaburzenia zachowania u dzieci
(1)
Zachowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(5)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(3)
Bliżej Przedszkola
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 736)
Danuta Waloszek to wybitna znawczyni problematyki wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego, autorka licznych prac z tego zakresu. W niniejszej publikacji, która ma charakter eseju, poszerzonego o wyniki przeprowadzonych przez Autorkę badań, eksponuje oryginalny, nietypowy i często także subiektywny punkt widzenia na różne zagadnienia mieszczące się w kręgu bycia nauczycielem dzieci. Podstawę wypowiedzi o nauczycielu w dzieciństwie człowieka stanowią: doświadczenia Autorki jako nauczycielki dzieci; doświadczenia badanych z okresu dzieciństwa i ich obecność w dorosłości; wypowiedzi nauczycieli i studentów na różne tematy związane pośrednio i bezpośrednio z edukacją dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110813 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40595 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33643 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 01910, 01871, 05775, 01802 (4 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 08574, 03261 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 03383 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 03390 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2559, 2620 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Celem opracowania jest przybliżenie nauczycielom problematyki zaburzeń rozwoju i zachowania, zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej, aby potrafili pomóc dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych, obecnym w ich klasie szkolnej, oraz aby umieli postępować z dzieckiem stosownie do jego możliwości i ograniczeń, a także wiedzieli, gdzie szukać specjalistycznej pomocy. Książka ma jednocześnie charakter podręcznika i poradnika ze wskazówkami i zaleceniami do pracy terapeutycznej dla osób niezajmujących się terapią zaburzeń rozwojowych w sposób profesjonalny, a mających z nimi kontakt na co dzień z powodu wykonywanego zawodu. Publikacja jest adresowana do nauczycieli kształcenia zintegrowanego oraz integracyjnego, a także do pedagogów i rodziców. [fragment recenzji prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz] Wśród zaburzeń Autorka opisuje: dysleksję, problemy arytmetyczne, depresję dziecięcą, fobię szkolną, jąkanie, moczenie nocne, zespół stresu pourazowego, padaczkę dziecięcą, zmiany w lateralizacji, dziecko z cukrzycą, alergie i astmę w kontekście edukacji dziecięcej, zaburzenia uwagi u dzieci oraz agresję i zaburzenia zachowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106007 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44792, 48389 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39574 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32283 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42498 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63579 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
Jak pomóc dziecku w adaptacji do rzeczywistości szkolnej oraz przezwyciężeniu tremy i nieśmiałości? Jak chwalić je i motywować do nauki, nauczyć radzenia sobie z agresją rówieśników oraz konstruktywnego wyrażania własnych emocji? Na wiele wyzwań można się przygotować! Ten poradnik to obowiązkowa lektura dla zaangażowanych i świadomych rodziców, których dzieci wkrótce rozpoczną obowiązek szkolny lub wchodzą w okres dorastania, a także dla pedagogów i psychologów dziecięcych pracujących z uczniami w każdym wieku. Pomoże zrozumieć potrzeby dziecka, rozwijać jego możliwości i wiarę we własne siły, przeciwdziałać wielu problemom, a także budować wzajemne porozumienie. Bardziej niż narzekania, nakazów i zakazów dzieci potrzebują mądrego wsparcia! W poradniku znajdziesz: - przykłady scenek i możliwych sposobów postępowania w konkretnych sytuacjach, np. gdy nauczyciel nie reaguje w ważnej sprawie, gdy dziecko spotyka się z niesprawiedliwą krytyką lub jest świadkiem przemocy w szkole - kwestionariusze dla rodziców, nauczycieli i pedagogów, które pomogą rozpoznać niepokojące zachowania u dzieci i w porę zareagować - szeroki zakres tematów związanych z funkcjonowaniem dziecka w środowisku szkolnym, rówieśniczym i rodzinnym Monika Gregorczuk - psycholog, psychoterapeutka, trenerka umiejętności psychospołecznych i treningu interpersonalnego PTP. Prowadzi zajęcia na Wydziale Psychologii UW oraz szkolenia dla edukacji i biznesu. Barbara Kołtyś - psycholog i psychoterapeutka, prowadzi warsztaty, szkolenia oraz grupy wsparcia dla dzieci, rodziców i nauczycieli oraz psychoterapię indywidualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110462 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49684 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43263 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32985 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49404 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65081 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teoretyczna i empiryczna eksploracja warunków porozumiewania się jest niezwykle użyteczna dla uzyskiwania ponadjednostkowego rozumienia się, a tym samym osiągania wysokiej jakości życia społecznego. Z jednej strony opis ram, w których przebiega komunikacja, próba sprecyzowania modelu i wzorca komunikacji określają ich znaczenie, możliwości i konsekwencje dla procesu kształtowania się relacji międzyludzkich oraz ich ostatecznego charakteru, z drugiej zaś możliwe wydaje się ukazanie, jak określony sposób komunikowania się kształtuje jakość relacji, a ostatecznie - jak jednostkowe kompetencje komunikacyjne wpływają na nasze życie w jego osobistym i społecznym wymiarze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106501 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45154 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej