Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(10)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Artykuły
(6)
Książki
(4)
E-booki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(4)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(1)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Autor
Dziekońska Joanna
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Gumowska Iwona
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Gębal Przemysław E
(1)
Janczak Dorota
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Kumięga Łukasz
(1)
Nowicka Marzenna
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Paśko Ingrid
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Prykowska-Nowak Elżbieta
(1)
Synowiec Helena
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(12)
angielski
(1)
Odbiorca
Dyrektorzy szkół
(3)
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(1)
Temat
Nauczyciele
(8)
Kompetencje komunikacyjne
(5)
Uczniowie
(4)
Kompetencje medialne
(3)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(3)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja medialna
(1)
Język
(1)
Języki
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Komunikacja
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Matematyka
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Pedeutologia
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Praca
(1)
Praca zespołowa
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przyroda
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Technika
(1)
Twórczość
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w szkole
(1)
Zaburzenia głosu
(1)
Zastosowania internetu w edukacji
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(5)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Praca zbiorowa
(3)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Językoznawstwo
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Tytuł czasopisma
Dyrektor Szkoły
(2)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Meritum
(1)
Poradnik Językowy
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94662 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44746 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36010 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30081 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42332 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61174 P 2,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka The New Educational Review)
Ujęte w postaci podtytułu glottodydaktyka i pedeutologia definiują konkretny obszar podejmowanych interdyscyplinarnych dociekań, nakreślając cele poznawcze przyświecające autorom i autorkom zamieszczonych w tomie opracowań. Znajdziemy w nim zatem glottodydaktyczne dociekania lingwistów koncentrujące swoją uwagę w obszarze nakreślonego kontekstu oraz teksty pedeutologiczne przygotowane przez pedagogów, którzy swoimi rozważaniami i projektami empirycznymi wkraczają w przestrzeń lingwistyczną. (...) Sytuując zwykle swoje rozważania i proponowane rozwiązania w konkretnych kontekstach edukacyjnych, glottodydaktyka i pedeutologia glottodydaktyczna stanowią także często rozbudowane filozoficzne koncepcje kształcenia odnoszące się do rozwijanych idei i kierunków formalnej edukacji językowej i kształcenia pedagogicznego. (...) W każdym z zamieszczonych w tomie tekstów uwidaczniają się nakreślone przez nas powiązania teoretyczne i metodologiczne o charakterze interdyscyplinarnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42314 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Cyfrowy Tubylec w Szkole - Diagnozy i Otwarcia ; t. 3)
Oddajemy Państwu do rąk trzeci tom z serii "Cyfrowy tubylec w szkole-diagnozy i otwarcia. Po refleksjach dotyczących różnych aspektów funkcjonowania współczesnego ucznia (tom I) oraz namyśle nad przemianami roli nauczyciela w czasach rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych (tom II), proponujemy nowe impulsy do rozważań na temat ucyfrowienia szkoły. Trzeci tom zatytułowałyśmy "Mediatyzacja przestrzeni szkoły-tropy badacze i implementacje". Ukazujemy w nim spektrum zagadnień, które pozostają w polu aktualnych zainteresowań badaczy zajmujących się problematyką miejsca technologii cyfrowych w rozwoju młodych ludzi i w nowoczesnej edukacji. Taki zamysł pozwoli na intelektualne przybliżenie dość różnych obszarów refleksji. Stąd znajdą tu Państwo rozważania na temat cyfrowego potencjału współczesnych uczniów, technologicznego kontekstu budowania ich wiedzy osobistej, kompetencji i potrzeb, czy na temat form aktywności młodych w sieci. Znalazły się tu również teksty dotyczące aspektów implementacji cyfrowych rozwiązań na grunt dydaktyki szkolnej. Ze wstępu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116845 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42580 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W tomie zamieszczono teksty autorów z Polski, Czech i Słowacji, specjalistów z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Dotyczą one psychopedagogicznych zagadnień edukacji elementarnej, związanych z rozwijaniem kompetencji poznawczych dziecka. Autorzy wskazują m.in. przykłady skutecznych działań edukacyjnych wspierających dzieci w procesie osiągania przez nie umiejętności i wiedzy oraz budowania postaw przygotowujących do całożyciowego uczenia się. Publikacja składa się z siedmiu części: Kompetencje poznawcze ucznia i nauczyciela, Edukacja przyrodnicza, Edukacja językowa i literacka, Edukacja matematyczna, Edukacja techniczno-artystyczna, Efektywność procesu uczenia się - nauczania i wychowania oraz Varia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 106836 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39292 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej