Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(18)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(16)
Artykuły
(2)
E-booki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(31)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(10)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(5)
Wypożyczalnia Złotów
(10)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Autor
Kostera Monika
(2)
Perechuda Kazimierz
(2)
Armstrong Michael
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Bibrowski Władysław
(1)
Brzeziński Marek
(1)
Dąbrowski Marcin
(1)
Fazlagić Amir Jan
(1)
Glinka Beata
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Hopej Marian
(1)
Hryniewicz Janusz T
(1)
Kamińska Małgorzata
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Machalska Marta
(1)
Martan Lesław
(1)
Mierzejewska Beata
(1)
Moczydłowska Joanna M
(1)
Nawalany Dorota
(1)
Nycz Małgorzata
(1)
Oleksyn Tadeusz
(1)
Owoc Mieczysław Lech
(1)
Pasieczny Jacek
(1)
Rosiak Tomasz
(1)
Schreyogg Georg
(1)
Sobińska Małgorzata
(1)
Steinmann Horst
(1)
Zgrzywa-Ziemak Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Biolodzy
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy wiedzy
(1)
Temat
Organizacja ucząca się
(15)
Zarządzanie wiedzą
(11)
Uczenie się
(7)
Kadry
(6)
Zarządzanie
(5)
Organizacja
(4)
Przedsiębiorstwo
(4)
Przywództwo
(4)
Innowacje
(3)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Menedżerowie
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Informatyka
(2)
Konsumenci (ekon.)
(2)
Kontrola
(2)
Motywacja
(2)
Nadzór korporacyjny
(2)
Nauczyciele
(2)
Negocjacje
(2)
Praca
(2)
Praca zespołowa
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Płaca
(2)
Rachunkowość zarządcza
(2)
Samokształcenie
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Uczniowie
(2)
Wiedza
(2)
Zarządzanie czasem
(2)
Alians strategiczny (ekon.)
(1)
Alienacja
(1)
Analiza SWOT
(1)
Analiza strategiczna
(1)
Ankieta
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Asertywność
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Autorytet
(1)
Benchmarking
(1)
Budżet
(1)
Coaching
(1)
Doradcy personalni
(1)
Doradztwo podatkowe
(1)
Doradztwo strategiczne
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
E-learning
(1)
Egzaminy
(1)
Ekonometria
(1)
Etnografia
(1)
Gender marketing
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Grupy społeczne
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
Informacja
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Instytucja totalna
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Inteligencja sztuczna
(1)
Interdyscyplinarność
(1)
Jakość
(1)
Jakość produktu
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konkurencja
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura
(1)
Kultura pracy
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Marketing partnerski
(1)
Marketing personalny
(1)
Marketing sieciowy
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody nauczania
(1)
Monopole
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nastolatki
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Organizacja pracy
(1)
Organizacje
(1)
Osobowość
(1)
Outsourcing
(1)
Planowanie
(1)
Planowanie gospodarcze
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Postawy
(1)
Praktyki studenckie
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(1)
Przedsiębiorstwo internetowe
(1)
Przemysły wysokiej techniki
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Płeć
(1)
Rachunkowość
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Równouprawnienie płci
(1)
Samodzielność (psychol.)
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Zarządzanie i marketing
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Biologia w Szkole
(1)
Głos Pedagogiczny
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Organizacja inteligentna generacyjnie / Joanna M. Moczydłowska. - Warszawa : Difin SA, copyright 2018. - 213 strony : ilustracje ; 24 cm.
Książka przeznaczona jest dla wszystkich osób zatrudnionych w różnego rodzaju organizacjach, zarówno przedsiębiorstw, jak i podmiotów non-profit. W szczególności zainteresowani publikacją powinni być członkowie kadry menedżerskiej, przedsiębiorcy, ale również studenci (w tym słuchacze studiów podyplomowych) i konsultanci zajmujący się rozwiązywaniem problemów zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41711 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, ISSN 1899-3192 ; nr 133)
Można powiedzieć, że obecnie żyjemy w bardzo ciekawych czasach. Społeczeństwo informacyjne, społeczeństwo wiedzy oraz globalna ekonomia zmieniają się na naszych oczach w informacyjną, a raczej opartą na wiedzy gospodarkę. Takie zjawisko ma także swoje konsekwencje w tematach konferencji naukowych i proponowanych tam rozwiązaniach. Istnieją ogromne zbiory informacji zgromadzone w bazach danych przedsiębiorstw. Czasami możemy usłyszeć o bogactwach ukrytych w danych. Oznacza to konieczność odszukania wiedzy, która nie jest odkryta, nieznanych zależności i połączeń między danymi. Wiedza, tak jak inne wartości firmy, powinna być zarządzana. Sytuacje decyzyjne w firmach zależą zasadniczo zarówno od jakości posiadanej wiedzy, jak i od zdolności jej użycia w procesach podejmowania decyzji. W czasach ciągle wzrastającej konkurencyjności globalnej gospodarki zagadnienie wiedzy staje się jednym z najważniejszych problemów, jakie pojawiają się w przedsiębiorstwach. Tematyka konferencji dotyczy wiedzy oraz jej odkrywania z baz danych z wykorzystaniem inteligentnych metod, technik i narzędzi i jest najważniejszym punktem zainteresowań w Katedrze Systemów Sztucznej Inteligencji od początku lat dziewięćdziesiątych. Od dwudziestu lat Katedra organizuje tę konferencję - początkowo jej tematykę określano jako odkrywanie wiedzy z baz danych, a ostatnio jako pozyskiwanie wiedzy i zarządzanie wiedzą. Konferencja ma ustaloną dobrą markę i przynosi wiele interesujących rezultatów, a jej znaczenie systematycznie wzrasta. Potwierdzają to jakość przesyłanych artykułów oraz poziom uczestników konferencji - uznanych specjalistów krajowych i zagranicznych. Uczestnicy konferencji reprezentują państwa europejskie (Bułgarię, Francję, Szwecję, Ukrainę i Irlandię). W celu utrzymania wysokiego poziomu konferencji przesłane artykuły są recenzowane przez członków Komitetu Programowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106632 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Innowacyjne zarządzanie wiedzą / Jan Fazlagić. - Warszawa : Difin, 2014. - 294 s. : il. ; 23 cm.
Publikacja jest podręcznikiem akademickim wspierającym proces uczenia i uczenia się dzięki blokowi dydaktycznemu, zawierającemu propozycje ćwiczeń do zastosowania na zajęciach oraz zadania samokształceniowe. Publikacja jest też poradnikiem dla menedżerów zainteresowanych rozwojem i zwiększaniem efektywności firm, ponieważ opisuje skuteczne metody zarządzania wiedzę i podaje bardzo wiele przykładów dobrych praktyk. Unikalne w publikacji jest połączenie teorii z praktyką.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109092 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46034 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 101434 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31273 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43568 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W opracowaniu przedstawiono w formie dialogów, scenariuszy, prezentacji procesów oraz studiów przypadków decyzyjnych i opisów sytuacyjnych: - metody analizy dotychczasowego potencjału przedsiębiorstwa w zakresie zarządzania wiedzą, - projektowanie i akcelerację wdrożeń zarządzania wiedzą w organizacjach gospodarczych i pozagospodarczych. Książka składa się z części metodologicznej, opisu przypadków decyzyjnych oraz scenariuszy. Zawiera rozdział coaching wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 97814, 97815 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47029 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44995 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42761 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik stanowi zaawansowany kurs na temat współczesnych teorii organizacji i zarządzania. Zawiera informacje dotyczące wybranych istotnych kierunków i tendencji, które są powszechnie znane w Europie i Stanach Zjednoczonych, a z którymi polski czytelnik do tej pory miał ograniczony kontakt. Główne obszary tematyczne podręcznika stanowią: współczesny kontekst organizowania - organizacja w relacjach z otoczeniem, różnorodność świata organizacji - metafory i archetypy, społeczne i techniczne elementy organizacji - powiązania i ewolucja, współczesne trendy w zarządzaniu - teoria i praktyka, badania współczesnych organizacji - wybrane metody i ich implikacje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106051 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32240 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64558 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W publikacji przedstawiono zarządzanie wiedzą jako nowoczesną metodę zarządzania umożliwiającą przedsiębiorstwom uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej poprzez grę na zasobach niematerialnych oraz wykorzystywanie jego kluczowych kompetencji.Rozważono w niej m.in. takie zagadnienia, jak: ontologiczno-epistemologiczne podstawy diagnozowania i projektowania przedsiębiorstw sieciowych, istota tzw. drgającej ekonomii, dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwach sieciowych, mechanizmy przekształcania się tradycyjnych przedsiębiorstw w sieciowe organizacje gospodarcze, pracownicy wiedzy jako podstawowe ogniwo sukcesu przedsiębiorstw sieciowych, szczegółowe metody diagnozowania potencjału wiedzy w przedsiębiorstwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45695 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30863 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Digital learning to przede wszystkim świetna lektura dla wszystkich, którzy zastanawiają się nad przyszłością narzędzi edukacyjnych. To przyczynek do istotnej zmiany edukacyjnego światopoglądu. Warto się na te możliwości otworzyć. Książka zawiera przegląd nowoczesnych metod uczenia się i podnoszenia kompetencji. Autorka radzi, jak w czasach nieustannie zmieniających się realiów rynkowych wykorzystać nowe technologie szkoleniowe w cyfrowej i wirtualnej rzeczywistości, aby stworzyć środowisko sprzyjające wymianie wiedzy i współpracy. Z publikacji można dowiedzieć się m.in.: jak zaplanować i zaprojektować nowoczesny program szkoleniowy i wdrożyć go w organizacji, jakie technologie i narzędzia szkoleniowe warto stosować, co to jest adaptive learning, machine learning, blended learning, micro-learning, AI, czy m-learning jak ocenić efektywność szkolenia e-learningowego.Opracowanie jest przeznaczone dla menedżerów każdego szczebla, osób zatrudnionych w działach kadr i administracji zainteresowanych rozwojem pracowników w kontekście realizacji i nowych wyzwań zgodnych z realizacją celów biznesowych firmy. Będzie stanowiło cenne źródło wiedzy i inspiracji dla pracowników naukowych szukających nowych sposobów oddziaływania dydaktycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116048 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110587/Z.3, 110586/Z.3 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49914 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40114, 40115 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33035 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46421, 46420 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98703, 98704 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45990 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30408 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44631 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z dwóch części: teoretycznej i empirycznej. Osią tematyczną części teoretycznej jest pojęcie współpracy międzyludzkiej w zespołach. Zostało ono ukazane na tle zagadnienia kultury szkoły jako organizacji uczącej się. Prezentacja ilościowa wyników badań zawiera również rezultaty statystycznej weryfikacji związków między wyróżnionymi zmiennymi. Materiał badawczy był źródłem opisu jakościowego, sporządzonego na podstawie wypowiedzi udzielonych przez badanych nauczycieli w kwestionariuszu ankiety i wypowiedzi dyrektorów szkół w wywiadach. Ważnym etapem badań było sformułowanie wniosków oraz refleksji z punktu widzenia praktyki edukacyjnej. Ten aspekt wpisuje się w postulat rozumienia pedagogiki jako nauki praktycznej, dla której edukacja nie stanowi jedynie przedmiotu badań i tworzenia teorii, ale także daje impuls do ciągłego jej doskonalenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116038 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie kompetencjami : teoria i praktyka / Tadeusz Oleksyn. - Wyd. 2. uzup. i uakt. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2010. - 357 s. : il. ; 24 cm.
(HR)
W ostatnich latach wzrosło niepomiernie zainteresowanie kompetencjami zarówno organizacji, jak i pracowników. Oferowana książka podejmuje to wyzwanie. Autor wyjaśnia pojęcia związane z zarządzaniem kompetencjami i rolami organizacyjnymi, podaje charakterystyki najważniejszych kompetencji, opisuje przywództwo od strony kompetencji i ich zwiększania. Omawia portfele kompetencji najważniejszych grup ludzi związanych z sektorem przedsiębiorstw: przedsiębiorców-biznesmenów, menedżerów i liderów (pokazując różnice między nimi), specjalistów, pracowników merytoryczno-wykonawczych i operacyjnych. Charakteryzuje także zarządzanie własnymi kompetencjami (self-management). Obecne, drugie wydanie zostało zaktualizowane i rozszerzone, między innymi o zaprezentowane w załącznikach profesjogramy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103818 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44648 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103981 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44986 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42310 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Rola wiedzy w zarządzaniu współczesnymi organizacjami − funkcjonującymi w dynamicznej, złożonej, nieprzewidywalnej rzeczywistości globalnych rynków − jest bezdyskusyjna. Dzisiaj zdobycie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej w coraz większym stopniu zależy nie od tradycyjnych zasobów – jak praca, ziemia czy kapitał – ale właśnie od zasobów wiedzy. Zarówno w teorii, jak i w praktyce zarządzania rozwijane są koncepcje i metody zorientowane na identyfikację zasobów wiedzy w organizacji, intensyfikację procesów weryfikacji wiedzy organizacyjnej i jej rozwoju oraz na wykorzystanie wiedzy do zwiększania konkurencyjności organizacji. W prezentowanym tomie zawarto szesnaście opracowań, których autorzy – badacze z ośrodków naukowych z całego kraju oraz praktycy zarządzania − analizują znaczenie czynnika wiedzy dla współczesnych organizacji: ich funkcjonowania, rozwoju, osiągania przewagi konkurencyjnej i szeroko rozumianego sukcesu. Przedmiotem większości tekstów są takie koncepcje, metody i systemy zorientowane na wiedzę, jak: • metody zarządzania wiedzą, • systemy zarządzania wiedzą, • organizacja ucząca się i inteligentna, • zdolność uczenia się przedsiębiorstwa, • organizacja zwinna, • organizacja odporna na kryzys. Dominują teksty o charakterze empirycznym; w artykułach przytoczono badania zrealizowane w Polsce w organizacjach różniących się typem działalności, wielkością i formą własności, a także w klastrach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia stanowi studium wprowadzania koncepcji organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego. Wykazane w niej działania są z punktu widzenia interesariuszy pożądane a nie konieczne, co w znaczącym stopniu wpływa na elastyczność i wykonywalność koncepcji. Z tego powodu monografia jest ważna w dyskursie naukowym, ale przede wszystkim ma ważny i istotny wymiar praktyczny. Założenia organizacji uczącej się wprowadziły w życie liczne przedsiębiorstwa. Istnieją instrumenty wspomagające ten proces oraz ułatwiające zarządzanie wiedzą w organizacjach, jednak wszystko to odnosi się przede wszystkim do biznesu i organizacji działających na rynku. Publikacja ma celu ukazanie procesu wdrażania zasad organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego, będącej bardzo ważnym elementem otoczenia biznesu. Jest również próbą opisu procesów, które wciąż zachodzą. Nie daje jednoznacznych recept, ale Autorzy mają nadzieję, że okaże się pomocna przy reformowaniu organizacji sektora publicznego. Sektora, który tych reform niewątpliwie wymaga. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). Praca autorstwa Jacka Pasiecznego i Tomasza Rosiaka wypełnia pusta przestrzeń na polskim rynku publikacji książkowych. Trudno bowiem znaleźć pozycję książkową, która z jednej strony łączy tematykę organizacji uczącej się ze sferą administracji publicznej, z drugiej zaś prezentuje szczegółowo proces badawczy i osiągnięte rezultaty. Opracowanie to może stanowić punkt odniesienia dla opracowań powstających w tym obszarze w przyszłości. (Prof. Adam Samborski, Kierownik Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach) Książka ta ma ważny dla praktyki walor, gdyż jest swoistym studium wykonalności koncepcji organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego. Te, jak wiemy z dotychczasowej praktyki, cechują się bardzo niskim poziomem elastyczności, a z uwagi na pozycję „monopolistyczną” ich ewolucja jest często ograniczona i sprowadza się wyłącznie do implementacji koniecznych, a nie pożądanych przez interesariuszy, zmian. Z tego właśnie powodu uważam jednoznacznie i z całą pewnością, iż monografia stanowi ważny głos w dyskursie nie tylko naukowym, ale przede wszystkim ma ważny i istotny wymiar praktyczny. (Prof. Paweł Antonowicz, Prodziekan ds. Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego) ********* Towards a Learning Organisation. Organisational Transformation as Exemplified by a Public Administration Unit The monograph is a study of introducing the concept of a learning organisation in a public sector organisation. The actions presented are desirable rather than necessary from the stakeholders' point of view, which significantly affects the flexibility and feasibility of the concept. For this reason, the monograph is important in academic discourse, but above all it has a significant practical dimension. The assumptions of a learning organisation have been implemented by numerous enterprises. There are instruments supporting this process and facilitating knowledge management in organisations; however, all this refers primarily to business and organisations operating on the market. The publication aims to show the process of implementing the principles of a learning organisation in a public sector organisation, which is a very important element of the business environment. It also attempts to describe processes that are still on. It does not give unequivocal recipes, but the authors hope that it will prove helpful in reforming public sector organisations. A sector undoubtedly requiring such reforms. ********* Dr hab. prof. UW Jacek Pasieczny (ORCID 0000-0002-9405-3861) – kieruje Zakładem Innowacji Organizacyjnych i Przedsiębiorczości na Wydziale Zarządzania UW. Autor kilkudziesięciu publikacji z obszaru zarządzania. Interesuje się problematyką planowania biznesowego, zarządzania zmianą oraz patologii i dysfunkcji organizacyjnych. Obok pracy naukowej prowadzi również działalność konsultingową – autor i współautor kilkudziesięciu prac doradczych dla biznesu i administracji. Były członek i przewodniczący rad nadzorczych spółek z sektora prywatnego i publicznego. Dr Tomasz Rosiak – adiunkt w Zakładzie Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych na Wydziale Zarządzania UW. W swoich badaniach nad usprawnianiem funkcjonowania organizacji opiera się na dorobku teorii z obszaru organizacji uczących się, podejścia systemowego oraz zarządzania zmianą. Równolegle do kariery akademickiej zajmuje się doradztwem biznesowym. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym, reorganizacji procesów biznesowych oraz struktur. Jego doświadczenie konsultingowe obejmuje zarówno projekty doradcze, wdrożeniowe, jak i szkoleniowe dla firm z sektora prywatnego i państwowego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej