Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(248)
Forma i typ
Artykuły
(198)
Książki
(48)
Poradniki i przewodniki
(36)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Audiobooki
(1)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(79)
wypożyczone
(16)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(23)
Wypożyczalnia Chodzież
(20)
Wypożyczalnia Czarnków
(15)
Wypożyczalnia Trzcianka
(17)
Wypożyczalnia Złotów
(8)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(6)
Czytelnia Wągrowiec
(5)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Autor
Koch-Kozioł Marta
(29)
Druczak Katarzyna
(23)
Płuska Katarzyna
(23)
Sarczyńska Anna
(18)
Kośkiewicz Agnieszka
(17)
Załoga Edyta
(14)
Kielisiak Katarzyna
(13)
Kasalik-Kowal Ewelina
(11)
Sztyk Julia
(9)
Cieloch Katarzyna
(5)
Kęsek-Leśniewska Natalia
(5)
Konieczny Mateusz
(3)
Magnowski Tomasz
(3)
Sikorska Anna
(3)
Żebrowska Dorota
(3)
Carnegie Dale
(2)
Kreft Monika
(2)
Rduch Anna
(2)
Rojek Marcin
(2)
Tracy Brian
(2)
Witkowska Magda
(2)
Acuff Jonathan
(1)
Andruszkiewicz Krystyna
(1)
Bandera-Frydrych Magda
(1)
Bednarski Arkadiusz
(1)
Bernstein Albert J
(1)
Binsztok Aleksander
(1)
Blake Jenny
(1)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Bolles Richard Nelson. Autor
(1)
Brożek Bartosz (1977- )
(1)
Budnik Monika
(1)
Budny Andrzej
(1)
Buksak Lidia
(1)
Chimkowska Angelika
(1)
Chlewińska Iwona
(1)
Chudzik Małgorzata
(1)
Chybicka Aneta
(1)
Ciećwierz Agnieszka
(1)
Czajkowska Anna
(1)
Dobrenko Kamila
(1)
Doroba Anita
(1)
Dreger Monika
(1)
Drucker Peter F
(1)
Duda Wioleta
(1)
Dudzińska Dorota Magdalena
(1)
Duffy Mollie West
(1)
Duncan Kevin
(1)
Erikson Thomas
(1)
Fosslien Liz
(1)
Gallo Carmine
(1)
Gladwell Malcolm
(1)
Green Alison
(1)
Górski Jerzy
(1)
Gąsior Marcin
(1)
Hasooni-Abood Diana
(1)
Heath Dan
(1)
Iwuć Marcin
(1)
Jaśniewicz Arleta
(1)
Johnson Spencer
(1)
Jopek Katarzyna
(1)
Jóźwik Karolina
(1)
Kanarkiewicz Michał
(1)
Karpeta Joanna
(1)
Kerner Maria
(1)
Kluczyńska Sylwia
(1)
Konieczka Alka
(1)
Kosalik-Kowal Ewelina
(1)
Kowalczyk Marcin
(1)
Kozieł Edyta
(1)
Kościuczyk Agnieszka
(1)
Kubiak Jolanta
(1)
Kukla Daniel
(1)
Kuszewska Magdalena
(1)
Lencioni Patrick
(1)
Liwiński Jacek
(1)
Lubrańska Anna
(1)
Macios Tomasz
(1)
Makarow Agnieszka
(1)
Mandrosz-Wróblewska Joanna
(1)
Marquardt Matthias (1977- )
(1)
Marszałek Anna
(1)
Mażul Ewa
(1)
Millburn Joshua Fields (1981- )
(1)
Monostori Sylwia
(1)
Nicodemus Ryan
(1)
Niski Małgorzata
(1)
Oparcik Wojciech
(1)
Paradowska Dominika
(1)
Piekarski Marian
(1)
Pomianowska Małgorzata
(1)
Płuciennik Joanna
(1)
Rojek Katarzyna
(1)
Romanek Arkadiusz
(1)
Rubenstein David M
(1)
Rybczyńska Katarzyna
(1)
Rzychoń Tomasz
(1)
Sawisz Anna
(1)
Sałbut Bartosz
(1)
Scott Kim Malone
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(213)
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(241)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
2010
(1)
Kraj wydania
Polska
(248)
Język
polski
(247)
Odbiorca
Nauczyciele
(185)
Doradcy zawodowi
(178)
Pedagodzy
(117)
Klasa 8.
(85)
Klasa 7.
(80)
Klasa 6.
(36)
Klasa 4.
(35)
Klasa 5.
(35)
Szkoły podstawowe
(29)
Klasa 3.
(17)
Klasa 1.
(16)
Klasa 2.
(16)
Rodzice
(10)
Nauczanie początkowe
(9)
Dorośli
(6)
Nauczyciele akademiccy
(6)
Studenci
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Lekarze
(2)
Pracodawcy
(2)
Trenerzy pracy
(2)
Bibliotekarze
(1)
Handlowcy
(1)
Mediatorzy
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przedstawiciele handlowi
(1)
Socjolodzy
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Literatura polska
(1)
Temat
Poradnictwo zawodowe
(136)
Wybór zawodu
(56)
Zawód
(44)
Praca
(28)
Samopoznanie
(26)
Decyzje edukacyjne
(19)
Sukces
(18)
Wybór kierunku kształcenia
(18)
Wybór szkoły
(16)
Przydatność zawodowa
(13)
Stres
(13)
Kariera
(12)
Osobowość
(12)
Rozwój osobisty
(12)
Zainteresowania
(11)
Uczenie się
(10)
Poradnictwo edukacyjno-zawodowe
(9)
Praca zespołowa
(9)
Zdolności
(9)
Kompetencje zawodowe
(8)
Postawy
(8)
Relacje międzyludzkie
(8)
Rynek pracy
(8)
Współdziałanie
(8)
Autoprezentacja
(7)
Motywacja
(7)
Planowanie
(7)
Praca, kariera, pieniądze
(7)
Radzenie sobie ze stresem
(7)
Wiedza
(7)
Krytyka i samokrytyka
(6)
Motywacja pracy
(6)
Zarządzanie
(6)
Charakter
(5)
Hobby
(5)
Kompetencje kluczowe
(5)
Krytycyzm
(5)
Kształcenie
(5)
Kształcenie ustawiczne
(5)
Poczucie własnej wartości
(5)
Samokształcenie
(5)
Samoocena (ocenianie)
(5)
Samorealizacja
(5)
Satysfakcja zawodowa
(5)
Informacja zwrotna
(4)
Kompetencje miękkie
(4)
Kreatywność
(4)
Mobbing
(4)
Motywacja uczenia się
(4)
Myślenie twórcze
(4)
Oferta edukacyjna
(4)
Pieniądz
(4)
Pracownicy
(4)
Rekrutacja do szkół
(4)
Samokontrola
(4)
Samoświadomość
(4)
Sztuka pisania
(4)
Trudne sytuacje życiowe
(4)
Work-life balance (WLB)
(4)
Wybory życiowe
(4)
Wypalenie zawodowe
(4)
Zatrudnienie
(4)
Adaptacja zawodowa
(3)
Aspiracje edukacyjne
(3)
Aspiracje zawodowe
(3)
Badania naukowe
(3)
CV
(3)
Doradcy zawodowi
(3)
Kadry
(3)
Kobieta
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Motywacja osiągnięć
(3)
Myślenie
(3)
Myślenie pozytywne
(3)
Nauczyciele
(3)
Organizacja pracy
(3)
Pomoc psychologiczna
(3)
Pracodawcy
(3)
Pracoholizm
(3)
Prezentacje i wystąpienia
(3)
Przedsiębiorczość
(3)
Przywództwo
(3)
Psychologia pracy
(3)
Techniki relaksacyjne
(3)
Zarządzanie czasem
(3)
Zmiana zawodu
(3)
Bezrobocie
(2)
Burza mózgów
(2)
Cele życiowe
(2)
Coaching
(2)
Design thinking
(2)
Doskonalenie zawodowe
(2)
Drama (pedagogika)
(2)
Dweck, Carol S. (1946- )
(2)
Dyscyplina (socjologia)
(2)
Dzieci
(2)
Finanse osobiste
(2)
Gromadzenie informacji
(2)
Temat: czas
2001-
(6)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielkopolska
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(196)
Artykuł z czasopisma fachowego
(191)
Scenariusz zajęć
(155)
Materiały pomocnicze
(110)
Karty pracy ucznia
(91)
Poradnik
(30)
Poradniki
(8)
Artykuł z czasopisma naukowego
(7)
Raport z badań
(6)
Korespondencja urzędowa
(3)
Artykuł przeglądowy
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Biografia
(1)
Czasopismo fachowe
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Instrukcja
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Raport
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Praca, kariera, pieniądze
(245)
Edukacja i pedagogika
(196)
Rozwój osobisty
(17)
Psychologia
(12)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Medycyna i zdrowie
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Zarządzanie i marketing
(3)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Tytuł czasopisma
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(186)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(6)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(2)
Biblioteka w Szkole
(1)
Dyrektor Szkoły
(1)
Pedagogika Pracy
(1)
Polityka Społeczna
(1)
Świat Problemów
(1)
248 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
„Coaching” – słowo intrygujące, modne, nieco tajemnicze, ale także nadużywane i często błędnie rozumiane. Czym zatem jest coaching? Autorki porównują go z innymi formami wsparcia, z którymi często jest mylony, takimi jak: konsulting, doradztwo, nauczanie czy terapia. Podpowiadają: Ľ w jakich sytuacjach jest to odpowiednia metoda wspierania rozwoju, a w jakich inne metody sprawdzą się lepiej; Ľ jak ocenić kompetencje coacha i na co zwrócić uwagę przy jego wyborze; Ľ jakie są standardy prowadzenia sesji coachingowej; Ľ jak przygotować się do sesji, aby coaching przyniósł jak najlepsze efekty. Odwołując się do wielu przykładów z własnej praktyki, autorki pokazują, dlaczego coaching jest wyjątkową metodą wspierania rozwoju – niezwykle inspirującą i budującą tego, kto się jej poddaje. Przekazują rzetelną wiedzę w sposób klarowny, lekki i z ogromnym poczuciem humoru. Czym jest coaching? Opinii na ten temat jest wiele, a ta książka powstała właśnie po to, abyś miał wreszcie szansę poznać MOC coachingu i wyrobić sobie własne zdanie. Prawdziwe historie pozwolą Ci zobaczyć szerszą perspektywę zdarzeń i własnych doświadczeń. Przekonaj się zatem, jak kolejne kartki otwierają przed Tobą nowe możliwości – prawdopodobnie spojrzysz na swoje życie jak nigdy dotąd. Anna Węgrzyn coach ICC, autorka projektów rozwojowych Zmiany w Życiu oraz Biznesowe Ewolucje
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114406 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51520 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47758 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66692 P 16,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51998 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67026 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sensus)
Autor bestsellera "Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi". Ludzie nie lubią zmian i często się ich obawiają. To oczywiste - zmiany niosą ryzyko, że coś się pogorszy, a dostosowanie się do nowych warunków wymaga wysiłku. Tymczasem proces osiągania sukcesu w karierze ma dynamiczny charakter. Trzeba nie tylko akceptować zmiany, ale także niekiedy je inicjować. Dobrze jest również umieć przekonywać do nich współpracowników, zwłaszcza gdy się okazuje, że wypracowane i doskonalone latami metody są w danym momencie niewystarczająco dobre. Ponadto należy przyjąć, że bez względu na to, jak dobrze idzie dziś, warto przygotować się na zmianę sposobu działania w przyszłości. Ta książka jest znakomitą pomocą w radzeniu sobie ze zmianą. Opisano tu powody, dla których ludzie się przed nią bronią, a także przedstawiono techniki pokonywania takich oporów. Przeanalizowano wiele różnych aspektów zmiany - sporo uwagi poświęcono takiemu zarządzaniu zmianą, aby przyczyniła się do osiągnięcia sukcesu, szczególnie w odniesieniu do całego zespołu. Zrozumienie treści zaprezentowanych w książce jest łatwiejsze dzięki licznym przykładom z życia osobistego i zawodowego. Bardzo ważnym jej fragmentem są opisy trudnych sytuacji, takich jak dyskryminacja czy molestowanie w miejscu pracy. To rzecz napisana w ciekawy, angażujący sposób, a zawarte tu porady i wskazówki znacząco ułatwią akceptowanie zachodzących zmian, adaptowanie się do nich i wykorzystywanie ich do własnych celów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115880 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poszukiwanie nowej pracy to... ciężka praca. Ciężka, stresująca i zazwyczaj mozolna. Ogłoszenia rekrutacyjne nierzadko przybierają skomplikowaną formę. Nazwa oferowanego stanowiska brzmi na pierwszy rzut oka atrakcyjnie, ale gdy uważnie się wczytać, lista oczekiwań pracodawcy względem przyszłego pracownika okazuje się nierealna. Ludzie o tak szerokich kompetencjach po prostu nie istnieją! Może zatem, skoro choć część wymogów udaje się spełnić, warto odpowiedzieć na ogłoszenie, wysłać CV i czekać? Przecież - wiadomo - jakoś to będzie! Zaraz, zaraz, to nie tak. Do szukania pracy, tak jak do każdego innego projektu, trzeba się porządnie przygotować. Po pierwsze - zastanowić się, jakie zdolności, predyspozycje, umiejętności i doświadczenia możemy zaproponować przyszłemu pracodawcy. Po drugie - spisać je w formie krótkiego, konkretnego życiorysu. Po trzecie - ustalić, jak rozwinąć poszczególne jego punkty w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Po czwarte - być gotowym na spotkanie z rekruterem. Osobą, która wbrew pozorom jest po naszej stronie. Chce jak najszybciej znaleźć dla firmy odpowiedniego pracownika. Właściwie przygotowany kandydat jest w stanie w trakcie rozmowy przekonać rekrutera, że to właśnie jego kompetencje są tymi, których firma potrzebuje. Znajdź swoje mocne strony. Sprawdź, czy proponowana praca jest dla Ciebie. Poznaj metody i sztuczki rekruterów. Zdobądź stanowisko, o którym marzysz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116232 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35254 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy na myśl o poniedziałku zaczyna cię boleć brzuch? Czy już w niedzielne popołudnie pogarsza ci się nastrój? Czy tylko w weekendy czujesz, że żyjesz? Czy inni zauważają u ciebie spadek energii i zmiany w zachowaniu? Jeśli tak, to szybko zacznij działać, ponieważ najprawdopodobniej masz pierwsze objawy wypalenia zawodowego. Na szczęście na wczesnym etapie tego procesu możesz zrobić naprawdę wiele, aby go powstrzymać i uniknąć dalszych negatywnych konsekwencji. Pamiętaj: wypalenie zawodowe jest jak grypa - może dotknąć każdego. Warto zatem wiedzieć, jak się przed nim chronić.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114899 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52087 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42081 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34501 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Negocjacje / Jerzy Stelmach, Bartosz Brożek. - Wydanie 3. - Kraków : Copernicus Center Press, 2019 - 214, [2] strony ; 18 cm.
(Wydajemy do Myślenia)
Czy istnieje niezawodna metoda negocjowania? Jakie są teoretyczne podstawy negocjacji? Jakie negocjacyjne mity utrudniają nam rozstrzyganie sporów? Jak negocjować w sposób słuszny, skuteczny i ekonomicznie efektywny? W książce autorzy przedstawiają trzy modele negocjowania - argumentacyjny, topiczno-retoryczny i ekonomiczny - pokazując tym samym, jakimi narzędziami dysponować możemy w procesie rozwiązywania sporów. Prezentowane modele odwołują się do różnych kryteriów negocjowania - słuszności, skuteczności i efektywności ekonomicznej - a autorzy przekonują, że każdy z nich może być zarówno stosowany samodzielnie, jak i wspólnie. W książce odnaleźć też można krytyczną analizę najpopularniejszych dziś metod negocjowania, zarys logiki negocjacji, obronę erystyki negocjacyjnej i uwagi na temat psychologii negocjacji. Autorzy rozprawiają się także z dwoma negocjacyjnymi mitami: idealnego negocjatora i idealnej metody negocjacyjnej. Uczestnicy niezliczonych seminariów i warsztatów poświęconych negocjacjom, wierzą i za to płacą, że po jedno- czy dwudniowym kursie opanują metodę, która w przyszłości zagwarantuje im negocjacyjne sukcesy. Jest to oczywista bzdura. Zamiast bowiem przyjąć racjonalne założenie, że można uczyć się pewnych elementów sztuki argumentowania i negocjowania, czyli przyjąć, że można opanować niektóre sposoby, techniki i strategie negocjacyjne zwiększające szansę na wygraną lub chociażby na nieco lepsze, bardziej sprawiedliwe, skuteczne lub ekonomicznie efektywne rozstrzygnięcie sporu, wolimy wierzyć w istnienie idealnej - zawsze wygrywającej - metody negocjacyjnej; metody, której oczywiście nie ma.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34997 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Najpopularniejsza na świecie książka o tym, jak znaleźć pracę Książka Jakiego koloru jest twój spadochron? od trzydziestu lat najlepiej sprzedający się na całym świecie poradnik dla poszukujących pracy, zarówno w dobrych, jak i gorszych czasach. Stała pozycja wszystkich list bestsellerów – od „New York Timesa” po „Business Week”. Przetłumaczona na 20 języków, znalazła dotychczas 10 milionów nabywców na wszystkich kontynentach. Tegoroczne wydanie Spadochronu kierowane jest do tych, którym w ciężkim dla gospodarki okresie potrzebne są szybsze i efektywniejsze narzędzia znalezienia pracy. Zawarte w książce „informacje ratujące życie” są, jak co roku, zaktualizowane i dostosowane do obecnych realiów rynku pracy. Richard N. Bolles, guru doradztwa zawodowego, namawia, aby celem poszukiwań była praca nadająca sens naszemu życiu. Zadaje nam pytania: JAKIMI umiejętnościami z radością się posługujesz? GDZIE – czyli w jakiej dziedzinie – najchętniej byś ich użył? I mówi nam, JAK znaleźć taką wymarzoną pracę, bez pośrednictwa firm rekrutacyjnych i ogłoszeń. Ta książka jest nie tylko o znajdowaniu pracy w ciężkich czasach. Ona mówi o odnajdywaniu życiowej pasji. Jak napisano w „Fortune”: „Spadochron pozostaje niedościgłym wzorcem przewodnika po zawiłościach kariery zawodowej”. [merlin.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51750, 52926 (2 egz.)
Książka
W koszyku
O emocjach w pracy i o tym, jak pomagają nam odnieść sukces zawodowy. Wyjątkowo zabawny, ciepły, dowcipny i mądry przewodnik, pokazujący jak inteligentnie pogodzić emocji z profesjonalizmem. Obala mit, że w pracy nie ma miejsca na emocje. Nie można komunikować się zrozumiale, dopóki nie będzie się świadomym własnych uczuć i emocji, które wywołuje się u innych. Nie można budować produktywnych relacji w pracy, jeśli pokazuje się siebie jak robota. Ta książka pomoże zbudować dyscyplinę emocjonalną, której potrzeba, aby odnieść sukces. W książce znajdują się krótkie komiksy - zabawne i pouczające.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42627 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66949 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak zadbać o własne finanse? / Marcin Iwuć. - Wydanie 3. - Warszawa : Edgard, 2022. - 175 stron : wykresy ; 21 cm.
(Samo Sedno)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53557 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Harvard Business Review)
(Onepress Exclusive)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47948 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68703 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Emocjonalne wampiry w pracy / Albert J. Bernstein ; przełożyła Jolanta Kubiak. - Wydanie I (dodruk). - [Poznań] : Dom Wydawniczy Rebis, [2019]. - 351, [1] strona ; 23 cm.
Pracujesz z wampirami? Naucz się przed nimi bronić! Pracujesz z emocjonalnymi wampirami? Naucz się przed nimi bronić! Współpracownicy, szefowie, podwładni – emocjonalne wampiry można spotkać w każdej firmie na wszystkich szczeblach hierarchii. Wysysają z ciebie energię i wprowadzają niezdrową atmosferę, co utrudnia pracę. Autor dowcipnie i przystępnie opisuje odmiany wampirów występujące w miejscu pracy. Dowiesz się m.in., jak sobie radzić z: typami aspołecznymi, które w poszukiwaniu mocnych wrażeń nie cofną się przed niczym, nawet przed agresją; menedżerami, dla których pozory są ważniejsze niż rzeczywistość, a problemy rozwiązuje się za pomocą wystąpień motywacyjnych; obsesyjno-kompulsywnymi maniakami kontrolowania; narcystycznymi szefami, którzy są przekonani, że świat kręci się wokół nich. Emocjonalny wampir jako kolega czy podwładny może być męczący i irytujący, lecz jako człowiek u władzy staje się naprawdę niebezpieczny – może złamać ci karierę lub upodobnić cię do siebie. Nie bądź bezbronny, naucz się rozpoznawać sygnały ostrzegawcze i eliminować zagrożenie dzięki Emocjonalnym wampirom w pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42039 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35090 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka bestsellera „Szef wymagający i wyrozumiały. Jak skutecznie zarządzać, nie tracąc ludzkiego oblicza” wraca z nowa książką i ze strategią walki z niewłaściwymi zachowaniami w pracy, pokazując, co możemy zrobić – tu i teraz – by wspólnie tworzyć sprawiedliwe i efektywne środowisko pracy. Oto problem, który dotyczy nas wszystkich, wszyscy bowiem – nawet nieświadomie – wykluczamy, nie doceniamy i nie w pełni wykorzystujemy potencjał jednych ludzi, równocześnie angażując, przeszacowując i awansując innych. W naszej codziennej pracy możemy mieć do czynienia z różnymi problemami: stereotypami, uprzedzeniami, nękaniem, dyskryminacją, atakami słownymi czy przemocą fizyczną, które są nie tylko niesprawiedliwe, ale prowadzą też do braku efektywności. Nie można jednak rozwiązać problemów, których nie chcemy dostrzec. Kim Scott pokazuje, jak rozpoznawać niewłaściwe postawy i zachowania, wywołujące rzeczywiste szkody. Pomaga zrozumieć, w jaki sposób mechanizmy te utrwalają nierówność i niesprawiedliwość, a przez to uniemożliwiają twojemu zespołowi i całej firmie odniesienie prawdziwego sukcesu. Przedstawia także odpowiednie strategie i sposoby postępowania dla wszystkich, którzy spotykają się z toksycznymi postawami w pracy, a więc: DLA OFIAR – jak bronić się przed niewłaściwymi zachowaniami DLA ŚWIADKÓW – co zrobić, by przestać być biernym świadkiem niesprawiedliwości i zacząć działać DLA SPRAWCÓW – jak dostrzec błędy w swoim zachowaniu, zrozumieć, w jaki sposób może ono negatywnie wpływać na współpracę w zespole i jak to zachowanie zmienić DLA LIDERÓW – w jaki sposób zapobiegać przypadkom niesprawiedliwości w miejscu pracy i co zrobić, gdy – pomimo starań – już do tego dojdzie Toksyczne miejsce pracy to kompletna strategia budowy kultury, w której panuje atmosfera szacunku pozwalająca wszystkim efektywnie ze sobą pracować. To niezwykle potrzebny przewodnik po tym, w jaki sposób liderzy i ich zespoły powinni tworzyć miejsce pracy umożliwiające wszystkim pokazanie pełni swoich możliwości i odczuwanie radość ze wspólnego działania. *** „Kim Scott szczegółowo wyjaśnia, w jaki sposób uprzedzenia, stronniczość i tyranizowanie innych wpływają negatywnie na działalność wszystkich organizacji – nawet w tych, których szefowie mają jak najlepsze intencje – i proponuje praktyczny system walki z tymi trzema zjawiskami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117874 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53649 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43273 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36370 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywność & Inspiracje : dla ambitnych, dla aktywnych, dla zabieganych)
Bądź twórczy, rzucaj pomysłami i realizuj je z nami! Wystarczy jeden dobry projekt, aby odnieść sukces. Z poradnika krok po kroku dowiesz się: jak wpaść na nowy pomysł, jak go dobrze opisać za pomocą dostępnych technik wizualnych, jak nim rozplanować pracę, jak go rozwinąć i dalej nad nim pracować, jak wprowadzić go w życie. Książka powstała na bazie doświadczeń międzynarodowych konsultantów, naukowców, studentów MBA i menedżerów. W każdej z pięciu kluczowych części poświęconych kreowaniu pomysłów, przedstawiono diagramy w formie plastycznej oraz w przystępny sposób wyjaśniono, jak je zastosować w praktyce. Poradnik zawiera użyteczne porady i szkice. Pod każdym rozdziałem zamieszczono praktyczne ćwiczenia. Książka należy do serii Inspiracja i kreatywność W najbliższym czasie w serii ukażą się: Od myślenia do olśnienia. 60 diagramów: jak wizualnie rozwiązywać problemy, Kevin Duncan Postaw na swoim. Praktyczne sposoby: jak wywierać wpływ na innych, Nicole Soames Kevin Duncan jest doradcą biznesowym, ekspertem ds. marketingu i mówcą motywacyjnym. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży reklamy i komunikacji. Od kilkunastu lat doradza firmom w prowadzeniu biznesu. Autor 20 książek biznesowych, m. in. I co z tego. Najważniejsze pytania dotyczące biznesu (2018), Start: Jak uruchomić własną firmę (2009), Zaznacz: załatwione! Jak wykonywać zadania do końca (2013) oraz bestsellerowego poradnika Od myślenia do olśnienia. 60 diagramów, które uczą jak wizualnie rozwiązywać problemy (The Diagram Book). Prawa do niego sprzedano do ponad 10 krajów. Po jego sukcesie napisał kolejny pt. Eureka! 60 sposobów na dobre pomysły („The Ideas Book”).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42296 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Biznesu)
(Zarządzanie)
Patrick Lencioni, bestsellerowy autor „New York Timesa,” stworzył prawdziwie przełomowy model, który na zawsze zmieni sposób naszego myślenia o pracy i zespołach. Umożliwia on taki dobór pracowników i podział zadań między nimi, aby jako zespół wzajemnie się uzupełniali, osiągali wyznaczone cele, a jednocześnie odczuwali autentyczną satysfakcję z pracy. Rozbieżności między naszą pracą a talentami Ludzie pracujący na stanowisku zgodnym ze swoimi predyspozycjami i naturalnymi zdolnościami, niezależnie od tego, czy są dyrektorami generalnymi, liderami czy świeżo zatrudnionymi pracownikami, czują się bardziej spełnieni i odnoszą większe sukcesy.Problem pojawia się jednak wtedy, gdy chcemy wykorzystać naszą osobowość i nasze preferencje podczas wykonywania codziennych obowiązków zawodowych oraz we współpracy z kolegami z zespołu obdarzonymi innymi zdolnościami. Jakim typem geniusza jesteś w pracy? Lencioni wyróżnił sześć typów talentu, pozwalających określić, jaki rodzaj pracy sprawia danej osobie radość i dodaje energii oraz czego powinna ona unikać, by nie wywoływać u siebie frustracji i nie doprowadzić do wypalenia zawodowego. Model Lencioniego nie tylko oferuje schemat pozwalający na szybkie zrozumienie własnych talentów, ale też umożliwia menedżerom i liderom odkrycie oraz właściwe wykorzystanie naturalnych predyspozycji członków ich zespołów. Jest on w takim samym stopniu modelem osobowości, jak i narzędziem poprawy produktywności, prowadzącym do zwiększenia osobistej i zespołowej energii, wzajemnego zrozumienia i lepszej współpracy. Lepsza droga do zrozumienia swojego talentu, frustracji i zespołu W pierwszej części książki Lencioni opowiada intrygującą, choć fikcyjną historię Bulla Brooksa, przedsiębiorcy, męża i ojca, który postanawia rozwiązać problem swojej frustracji w pracy i odnajduje nowy sposób myślenia. Dzięki niemu inaczej postrzega własną pracę, zespół, a nawet małżeństwo. Druga część książki stanowi szczegółowy przegląd modelu i daje konkretne narzędzie do zrozumienia swoich naturalnych uzdolnień oraz do identyfikacji talentów, predyspozycji, ale i frustracji członków zespołu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53416 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43262 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36367 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42900 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65892 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Upstream : rozwiązuj problemy, nim się pojawią / Dan Heath, przekład: Bartosz Sałbut. - Gliwice : Sensus, copyright 2022. - 295, [1] strona : fotografia, ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Idea, która legła u podstaw modelu upstream, jest bardzo prosta. Zamiast rozwiązywać problemy, należy do nich nie dopuszczać. Downstream, odmiennie od upstream, oznacza reagowanie na problemy i ich rozwiązywanie. Łatwo zrozumieć, że taki model wymaga wysiłku, generuje większe koszty, jest też bardziej ryzykowny pod względem ewentualnych strat. Mimo to ludzie częściej działają zgodnie z modelem downstream: skupiają się na rozwiązywaniu problemów. Gaszą pożary, usuwają awarie, ale jakoś nie zabierają się do tego, co jest ich przyczyną. Dzięki tej książce dobrze poznasz zasady postępowania w modelu upstream. Nie jest to łatwe, gdyż wymaga pogodzenia się z niejednoznacznością i podjęcia wysiłku myślenia systemowego. Trudniej też zobaczyć skutki takich działań i zmierzyć ich efektywność: jak oszacować koszt i skutki czegoś, co się nie wydarzyło? Znajdziesz tu przystępne wyjaśnienie, jak zacząć myśleć i postępować zgodnie z zasadami upstream, a także kilka praktycznych rozwiązań, które można wdrożyć i zastosować zarówno w codziennym życiu, jak i w biznesie. Najpierw musisz zrozumieć, jak wyglądają psychologiczne mechanizmy, wpychające nas w działania typu downstream. Później zadasz sobie siedem pytań, dzięki którym łatwiej podejmiesz właściwe decyzje i unikniesz problemów - nawet tych, które na pozór wydają się nieuniknione. Dowiedz się, jak: * myśleć w modelu upstream * pokonać niedowidzenie problemów i brak odpowiedzialności * zjednoczyć właściwych ludzi i zmienić system * dostrzegać pierwsze symptomy problemów * unikać wyrządzania szkód i rozpoznawać sukcesy Aby dojść do źródeł, trzeba płynąć pod prąd! Zbigniew Herbert
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42856 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kochaj ludzi, używaj rzeczy to poradnik napisany przez bohaterów popularnych dokumentów Minimalizm: Czas na mniej dostępnych na kanale Netflix. Joshua Fields Millburn i Ryan Nicodemus zachęcają nas do zadania sobie kluczowego pytania: Czy życie mogłoby być lepsze, gdybyś miał mniej? Wyobraź sobie życie, w którym masz mniej: rzeczy, bałaganu, stresu, długów i niezadowolenia – życie z mniejszą liczbą rozpraszaczy. A teraz wyobraź sobie życie, w którym masz więcej: czasu, znaczących relacji, miejsca na rozwój, zaangażowania i zadowolenia – życie pełne pasji, w którym nie dajesz się złapać w pułapki, jakie zastawia na ciebie chaotyczny świat. To właśnie świadome życie. W książce Kochaj ludzi, używaj rzeczy zwykłe porządkowanie jest jedynie wstępem i okazją, by pokazać, w jaki sposób minimalizm stwarza przestrzeń na przewartościowanie i uzdrowienie siedmiu podstawowych relacji w życiu: z rzeczami, prawdą, samym sobą, pieniędzmi, wartościami, kreatywnością i innymi ludźmi. Autorzy wykorzystują własne doświadczenia – oraz doświadczenia ludzi, których spotkali na swojej drodze – aby pokazać, jak wieść pełniejsze i bardziej sensowne życie, zgodnie z zasadą: kiedy już masz mniej, możesz zrobić miejsce na więcej, ale tego, co się liczy najbardziej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116887 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej