Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(7)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(3)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Autor
Andrzejewski Mariusz
(1)
Borowiec Arkadiusz
(1)
Chłapek Katarzyna
(1)
Dylewski Marek (1965- )
(1)
Filipiak Beata (1967- )
(1)
Jabłońska Małgorzata
(1)
Kardas Jarosław Stanisław
(1)
Kaźmierczak Magdalena
(1)
Krajewska Sylwia
(1)
Michalski Grzegorz (1972- )
(1)
Sielicki Leszek
(1)
Szczypa Piotr
(1)
Tracy Brian (1944- )
(1)
Wójcik-Augustyniak Marzena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Audytorzy
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pracownicy sektora finansów publicznych
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(7)
Finanse
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Rachunkowość
(2)
Zarządzanie
(2)
Audyt zewnętrzny
(1)
Biznesplan
(1)
Budżetowanie
(1)
Decyzje
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Finanse publiczne
(1)
Gospodarka okrężna
(1)
Innowacje
(1)
Jakość
(1)
Kadry
(1)
Konflikt
(1)
Kontrola
(1)
Logistyka
(1)
Mikroprzedsiębiorstwa
(1)
Motywacja pracy
(1)
Planowanie
(1)
Polityka regionalna
(1)
Produkcja
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Raportowanie zintegrowane
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Sprawiedliwy handel
(1)
Sprawozdawczość finansowa
(1)
Sprawozdawczość niefinansowa
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
XBRL (język programowania)
(1)
Zamówienia publiczne
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Łańcuch wartości
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Polska (część wschodnia)
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okolice)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Zarządzanie i marketing
(4)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66884 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Płynność finansowa w małych i średnich przedsiębiorstwach / Grzegorz Michalski. - Wydanie drugie zmienione. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013. - 224, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(FFF. Przedsiębiorstwo)
W książce kompleksowo omówiono problematykę płynności finansowej i zarządzania finansami w małych i średnich przedsiębiorstwach. Przedsiębiorstwa te stanowią bowiem w strukturze polskiej gospodarki 99,9% wszystkich przedsiębiorstw, zatrudniają około 60% ogółu pracujących i tworzą przeszło połowę PKB. Utrata płynności finansowej takich firm sprzyja narastaniu procesów koncentracji ekonomicznej i monopolizacji. Drugie zmienione wydanie publikacji zostało przygotowane z myślą o odbiorcach pragnących w sposób całościowy poznać zagadnienia zarządzania płynnością finansową w przedsiębiorstwach z uwzględnieniem wpływu decyzji w zakresie zarządzania płynnością na wartość bogactwa właścicieli małych i średnich podmiotach gospodarczych. Adresowana jest zarówno do specjalistów zainteresowanych tym problemem naukowo, jak i do osób nie obawiających się dokonywać transferu najnowszych ustaleń naukowych do swoich przedsiębiorstw – nowoczesnych praktyków życia gospodarczego. Będzie również dobrym źródłem informacji dla studentów uczelni ekonomicznych, politechnik, akademii rolniczych i prywatnych szkół ekonomicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53167 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
W ciągu miesiąca w Polsce powstaje ponad dwadzieścia tysięcy przedsiębiorstw. Część z nich odnosi sukces, inne jakoś prosperują, ale duży odsetek przedsiębiorców prędzej czy później podejmuje decyzję o zamknięciu działalności. Zakładaniu firmy zwykle towarzyszy entuzjazm i poczucie spełnienia marzeń o własnym biznesie i wolności. Niestety, rzeczywistość boleśnie weryfikuje nadmiar optymizmu i nierealistyczne założenia. Jak się więc przygotować do prowadzenia własnej działalności i o czym należy pamiętać przy zakładaniu przedsiębiorstwa? Czy są jakieś sposoby, które gwarantują odniesienie sukcesu w biznesie? To znakomity podręcznik dla początkujących przedsiębiorców. Opisano w nim nie tylko najważniejsze kwalifikacje każdego biznesmena, ale także szereg istotnych kwestii, które bardzo często zostają niedostatecznie przeanalizowane na etapie planowania działalności. Przedstawiono tu koncepcje, zasady i strategie, które sprawdzają się od setek lat. Dotyczą zarówno finansowania nowej firmy, technik prowadzenia działalności, zatrudniania pracowników, jak i strategii sprzedaży czy marketingu. Ta wyjątkowo aktualna książka uczy, jak wykorzystywać wszystkie pojawiające się możliwości i uniknąć pułapek, w które często wpadają początkujący biznesmeni. Dzięki niej założysz i poprowadzisz firmę, która odniesie sukces, a Tobie przyniesie mnóstwo satysfakcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35930 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi kompendium wiedzy na temat budżetowania i jego wykorzystania w zarządzaniu finan¬sami. Istotnym elementem wyróżniającym jest wykroczenie poza do tej pory przyjmowane ramy i pokazanie nowych trendów oraz możliwości zastosowania budżetowania w prakty¬ce, zwłaszcza mikro- i małych przedsiębiorstw. Autorzy omawiają problemy i dylematy finansowe, rachunkowe i zarządcze, przeprowadzają dyskusje teoretyczne, nie unikając jednak zamieszczenia praktycznych rozwiązań, a także przykładów doświadczeń zagranicznych, które z powodze¬niem mogą być adaptowane na grunt polskiej praktyki finansowej i księgowej. W książce szczegółowo omówione są: - system budżetowania w przedsiębiorstwie, - budżetowanie a funkcje zarządcze w przedsiębiorstwie, - procedura i metody budżetowania w przedsiębiorstwie, - budżetowanie przychodów i wpływów, - budżetowanie kosztów i wydatków, - procedury budżetowania w mikro- i małych przedsiębiorstwach, - wpływ budżetowania na proces zarządzania finansami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53543 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomia / [Uniwersytet Łódzki])
Finansowe aspekty przedsiębiorczości regionalnej stanowią niezwykle ciekawe zagadnienie, rzadko poruszane w środowisku naukowym i nieopisane dotąd w literaturze przedmiotu. Zidentyfikowanie oraz określenie związków korelacyjnych między finansowymi determinantami przedsiębiorczości a rozwojem regionu umożliwiło wskazanie kierunku polityki proprzedsiębiorczej prowadzonej przez władzę samorządową. Rozwój przedsiębiorczości regionalnej powinien dokonywać się poprzez konsekwentną politykę prorozwojową, dzięki której młodzi ludzie zaczną wiązać swoją przyszłość z danym regionem, gdzie będą mogli funkcjonować w przyjaznym dla nich otoczeniu. „Przedsiębiorczość jest we współczesnym ujęciu zagadnieniem wieloaspektowym, wymagającym interdyscyplinarnego podejścia, z uwzględnieniem elementów społecznych, kulturowych, organizacyjnych i gospodarczych. Implikuje to konieczność rozważań w wielu wymiarach przedsiębiorczości, zarówno w ujęciu podmiotowym, procesowym, jak i organizacyjnym. Wielość uwarunkowań rozwoju przedsiębiorczości i ich ostateczne efekty sprawiają, że dotyczy ona nie tylko działalności gospodarczej, lecz także sektora publicznego oraz ujęcia regionalnego. Spośród czynników determinujących rozwój przedsiębiorczości wyróżnić należy aspekty finansowe, dominujące w badaniach autorki. Główne wątki rozważań obejmują zarówno aspekty teoretyczne, normatywne, jak i empiryczne. Dokonano próby łączenia elementów poznawczych i aplikacyjnych, z wykorzystaniem dostępnych metod statystycznych. Praca może stanowić interesującą publikację zarówno dla studentów studiów ekonomicznych, praktyków gospodarczych, jak i decydentów wyznaczających kierunki rozwoju regionalnego. Wypełni lukę na rynku wydawniczym w zakresie czynników i kierunków rozwoju przedsiębiorczości regionalnej”. Z recenzji prof. Gabrieli Łukasik.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41238 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skuteczne zarządzanie stanowi wyzwanie dla wielu organizacji. Świadczy o zdolności budowania i urzeczywistniania strategicznych celów organizacji. Wobec powyższego warunkiem przetrwania przedsiębiorstwa jest stałe generowanie zysku w wyniku prowadzonej działalności gospodarczej, jak i dbałość o jakość zasobów oraz nowoczesność wewnętrznych procesów i systemów zarządzania. Nie ulega wątpliwości, że przedsiębiorstwo funkcjonuje w środowisku. Oddziałuje na nie, jak i samo jest przedmiotem oddziaływania. W publikacji autorzy zwracają szczególną uwagę na te aspekty, które warunkują jego prawidłowe działanie i rozwój. Książka jest adresowana przede wszystkim do studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania. Nawiązuje do programów kształcenia na kierunkach: zarządzanie, ekonomia i logistyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41561 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia jest rezultatem badań prowadzonych przez pracowników, doktorantów, studentów i tutorantów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie we współpracy z Mälardalen University ze Szwecji, Szkołą Główną Handlową w Warszawie oraz Uniwersytetem Ekonomicznym w Katowicach. W skład zespołu wchodzą pracownicy naukowo-dydaktyczni, biegli rewidenci, doradcy podatkowi, certyfikowani tutorzy, księgowi z długoletnim doświadczeniem teoretycznym i praktycznym w zakresie raportowania finansowego i niefinansowego, rewizji finansowej i prawa podatkowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42808 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia jest próbą kompleksowego podejścia do tematu społecznie odpowiedzialnego działania mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Problem badawczy sprowadza się do pytania, jakie czynniki i w jakim stopniu determinują społecznie odpowiedzialne zarządzanie w sektorze MŚP w Polsce. Sformułowane przez autorkę wnioski, a także zalecenia zawarte w monografii mogą okazać się użyteczne dla przedsiębiorstw sektora MŚP. Znajomość determinant zarządzania społecznie odpowiedzialnego może przyczyniać się do kształtowania społecznie odpowiedzialnych organizacji. Ponadto poznane determinanty mogą wspomóc proces przetworzenia koncepcji CSR w taki sposób, by była ona odpowiednia do specyfiki funkcjonowania mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. W rozdziale pierwszym opisano główne czynniki wzrostu zainteresowania koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu wśród organizacji. W rozdziale tym szczegółowo omówiono istotę oraz teoretyczny kontekst społecznej odpowiedzialności oraz wskazano na podstawowe korzyści, jakie z niej wynikają. W rozdziale drugim opisano specyfikę funkcjonalną i zarządczą sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Wyjaśniono istotę zarządzania społecznie odpowiedzialnego w MŚP. Scharakteryzowano zarządzanie społecznie odpowiedzialne w ujęciu procesowym, uwzględniając przy tym specyfikę małych i średnich przedsiębiorstw. Opisano tu również najważniejsze obszary społecznej odpowiedzialności i proces zarządzania interesariuszami w MŚP. Na koniec opisano systemowe podejście do zarządzania zgodnego z CSR w organizacjach mikro, małych i średnich. W rozdziale trzecim na podstawie źródeł literaturowych określono i scharakteryzowano zewnętrzne i wewnętrzne determinanty społecznie odpowiedzialnego zarządzania w sektorze przedsiębiorstw mikro, małych i średnich na świecie i w Polsce. Kolejne rozdziały poświęcono metodyce, wynikom, ocenie i wnioskom płynącym z badań empirycznych przeprowadzonych w polskim sektorze przedsiębiorstw mikro, małych i średnich. Przedstawiono wyniki badań dotyczące znajomości pojęcia CSR oraz sposobów jego definiowania wśród badanych przedsiębiorstw. Ponadto przeprowadzono ocenę ważności i charakteru przesłanek oraz działań społecznie odpowiedzialnych podejmowanych przez MŚP w poszczególnych obszarach CSR. Przedstawiono również hierarchię ważności czynników determinujących zarządzanie społecznie odpowiedzialne w przedsiębiorstwach mikro, małych i średnich. W dalszej kolejności zaprezentowano wyniki analizy współzależności między czynnikami wpływającymi na społecznie odpowiedzialne zarządzanie a wybranymi cechami, takimi jak rodzaj prowadzonej działalności, liczba zatrudnionych pracowników oraz struktura kapitału. Na koniec przedstawiono także analizę współzależności między wdrożonymi znormalizowanymi systemami zarządzania a zaangażowaniem badanych organizacji w inicjatywy CSR.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej