Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(7)
Forma i typ
Książki
(6)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Artykuły
(1)
Dostępność
dostępne
(23)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(4)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(4)
Wypożyczalnia Trzcianka
(5)
Wypożyczalnia Złotów
(4)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(3)
Autor
Gregorczuk Monika
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kołtyś Barbara
(1)
Kud Marzena
(1)
Lew Barbara
(1)
Oszwa Urszula
(1)
Paluch Michał
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Samujło Małgorzata
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Zając Dorota
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Wychowawcy klas
(2)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Nauczyciele
(5)
Uczniowie
(5)
Relacje międzyludzkie
(4)
Klasa szkolna (socjologia)
(3)
Asertywność
(2)
Dziecko
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Relacje nauczyciel-uczeń
(2)
Uczucia
(2)
Zachowanie
(2)
Dojrzewanie
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Empatia
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Integracja społeczna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie
(1)
Mentoring
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Nauczanie
(1)
Niemierko, Bolesław (1935- )
(1)
Nieśmiałość
(1)
Okoń, Wincenty (1914-2011)
(1)
Okresy rozwojowe człowieka
(1)
Organizacja pracy
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Postawy
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przyjaźń
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samoakceptacja
(1)
Stres
(1)
Sturm, Johannes (1507-1589)
(1)
Szkoły
(1)
Trening umiejętności społecznych
(1)
Uczenie się
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wychowawstwo
(1)
Zaburzenia zachowania u dzieci
(1)
Zapobieganie
(1)
Ławka szkolna
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(4)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Opracowanie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Celem opracowania jest przybliżenie nauczycielom problematyki zaburzeń rozwoju i zachowania, zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej, aby potrafili pomóc dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych, obecnym w ich klasie szkolnej, oraz aby umieli postępować z dzieckiem stosownie do jego możliwości i ograniczeń, a także wiedzieli, gdzie szukać specjalistycznej pomocy. Książka ma jednocześnie charakter podręcznika i poradnika ze wskazówkami i zaleceniami do pracy terapeutycznej dla osób niezajmujących się terapią zaburzeń rozwojowych w sposób profesjonalny, a mających z nimi kontakt na co dzień z powodu wykonywanego zawodu. Publikacja jest adresowana do nauczycieli kształcenia zintegrowanego oraz integracyjnego, a także do pedagogów i rodziców. [fragment recenzji prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz] Wśród zaburzeń Autorka opisuje: dysleksję, problemy arytmetyczne, depresję dziecięcą, fobię szkolną, jąkanie, moczenie nocne, zespół stresu pourazowego, padaczkę dziecięcą, zmiany w lateralizacji, dziecko z cukrzycą, alergie i astmę w kontekście edukacji dziecięcej, zaburzenia uwagi u dzieci oraz agresję i zaburzenia zachowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106007 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44792, 48389 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39574 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32283 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42498 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63579 (1 egz.)
Książka
Książka
W koszyku
Nauczyciel mentor : zbuduj klasę marzeń / Marzena Kud, Barbara Lew. - Warszawa : Difin, 2019. - 200 stron : ilustracje ; 22 cm.
(Engram)
Poradnik pomocny w budowaniu autorytetu nauczyciela, ustalaniu zasad współpracy z uczniami i rodzicami oraz zarządzaniu emocjami. Książka jest pierwszą pozycją na rynku przekładająca wiedzę biznesową z zakresu budowania zespołu i zarządzania zasobami ludzkimi na grunt szkolny. Idea książki zakłada, że nauczyciel może zbudować w klasie silny zespół wykorzystując potencjał i zasoby uczniów, swoje umiejętności przywódcze i w sposób atrakcyjny sprzedać wiedzę i zaszczepić chęć do nauki. Książka ma być pomocna w budowaniu autorytetu nauczyciela, ustalania zasad współpracy z uczniami i rodzicami i zarządzaniu emocjami. Dzisiaj nauczyciele wychodzą ze studiów nieprzygotowani do rozmów z rodzicami, trudnych sytuacji z uczniami, nie są wyposażeni w umiejętności trenerskie pozwalające im prowadzić lekcje w atrakcyjny sposób, co pozwoliłoby zwiększyć wyniki edukacyjnie uczniów. Poradnik zawiera rozmaite case study i narzędzia zaimplementowane ze świata biznesu, ułatwiające motywację uczniów, wyrabianie dobrych nawyków, radzenie sobie w trudnych sytuacjach – np. niechęć zdolnego ucznia do nauki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115584 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52054 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41916 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34905 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49760, 49578 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67893 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja powstała z myślą o nauczycielach i wychowawcach, doświadczających trudności w swojej pracy z klasą traktowaną jako jedna całość, ale również jako suma poszczególnych uczniów wchodzących w jej skład. Autorki przedstawiły najczęstsze ich zdaniem problemy, jakie mogą się pojawić na terenie klasy szkolnej (niezgranie, brak dyscypliny, agresja, nadmierna rywalizacja, niska aktywność, obniżona motywacja do nauki, ściąganie, niepowodzenia szkolne, wagary, mobbing elektroniczny, nadużywanie telefonów komórkowych), a także sposoby służące ich przezwyciężaniu. Osobny rozdział poświęcono trudnym relacjom pomiędzy rodzicem a nauczycielem. Taka sytuacja może również zaburzać funkcjonowanie klasy jako grupy, wiązać się z podważaniem autorytetu i prestiżu nauczyciela, generować konflikty. Dodatkowo dwa rozdziały dotyczą sytuacji, kiedy do klasy dołącza nowy uczeń – drugoroczny bądź cudzoziemiec. Pojawienie się nowej osoby w grupie może spowodować zmiany w jej strukturze, doprowadzić do pogorszenia panującej w niej atmosfery. Jednak „nowy” – zwłaszcza kiedy narażony jest na etykietowanie („obcy”, „inny”) – również będzie wymagał objęcia szczególną pomocą i troską. Szkołę każdy musi „przeżyć”. Osoby silniejsze, ładniejsze, bardziej zdolne czy elokwentne nie mają zwykle trudności z nawiązywaniem kontaktów z innymi ludźmi i przechodzą przez okres nauki szkolnej bez większych problemów. Co jednak w przypadku uczniów mniej zdolnych, wycofanych, nieodpowiadających ogólnie przyjętym wymaganiom dotyczącym zachowania, ubioru, urody? Już na początku swojego młodego życia doświadczają one niepowodzeń na polu edukacyjnym czy towarzyskim. Praca z tzw. trudną klasą może być niekiedy obciążająca, frustrująca, mało satysfakcjonująca. Istotne jest jednak, żeby nie pozwolić sobie na zniechęcenie, uznanie, że „i tak się nic nie da zrobić”. Nauczyciel musi wierzyć, że jego praca, opłacona niejednokrotnie ogromnym wysiłkiem, przyniesie ostatecznie rezultaty i zaowocuje zarówno oczekiwanymi zmianami w klasie, jak i poczuciem dobrze spełnionego obowiązku u nauczyciela.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42176 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35027 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Drogowskazy (w) Edukacji)
Polecamy publikację autorstwa Bogusława Śliwerskiego i Michała Plucha pt. Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego w ramach serii wydawniczej „Drogowskazy (w) Edukacji”. Nie pisalibyśmy tej książki, gdybyśmy byli przekonani, że rozwój polskiej edukacji zmierza w dobrym kierunku. Niestety, już nawet najlepsi nauczyciele, najbardziej oddani kształceniu dzieci i/lub młodzieży mają poczucie straconych kilkudziesięciu lat własnej pracy, zaangażowania i poświęcenia. Uczniom szkoła kojarzy się z nudą, straconym czasem, poczuciem bezsensu, promowaniem konformizmu i oportunizmu. Są też tacy, którzy przywykli traktować szkołę jako konieczność, którą trzeba zaliczyć i szybko o niej zapomnieć. Poczucie bezsilności towarzyszy również rodzicom, którzy pytając swoje dzieci o to, co było w szkole, często słyszą – jakże wymowne – NIC!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116709 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52943 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
Jak pomóc dziecku w adaptacji do rzeczywistości szkolnej oraz przezwyciężeniu tremy i nieśmiałości? Jak chwalić je i motywować do nauki, nauczyć radzenia sobie z agresją rówieśników oraz konstruktywnego wyrażania własnych emocji? Na wiele wyzwań można się przygotować! Ten poradnik to obowiązkowa lektura dla zaangażowanych i świadomych rodziców, których dzieci wkrótce rozpoczną obowiązek szkolny lub wchodzą w okres dorastania, a także dla pedagogów i psychologów dziecięcych pracujących z uczniami w każdym wieku. Pomoże zrozumieć potrzeby dziecka, rozwijać jego możliwości i wiarę we własne siły, przeciwdziałać wielu problemom, a także budować wzajemne porozumienie. Bardziej niż narzekania, nakazów i zakazów dzieci potrzebują mądrego wsparcia! W poradniku znajdziesz: - przykłady scenek i możliwych sposobów postępowania w konkretnych sytuacjach, np. gdy nauczyciel nie reaguje w ważnej sprawie, gdy dziecko spotyka się z niesprawiedliwą krytyką lub jest świadkiem przemocy w szkole - kwestionariusze dla rodziców, nauczycieli i pedagogów, które pomogą rozpoznać niepokojące zachowania u dzieci i w porę zareagować - szeroki zakres tematów związanych z funkcjonowaniem dziecka w środowisku szkolnym, rówieśniczym i rodzinnym Monika Gregorczuk - psycholog, psychoterapeutka, trenerka umiejętności psychospołecznych i treningu interpersonalnego PTP. Prowadzi zajęcia na Wydziale Psychologii UW oraz szkolenia dla edukacji i biznesu. Barbara Kołtyś - psycholog i psychoterapeutka, prowadzi warsztaty, szkolenia oraz grupy wsparcia dla dzieci, rodziców i nauczycieli oraz psychoterapię indywidualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110462 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49684 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43263 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32985 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49404 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65081 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka kierowana jest do nauczycieli, wychowawców i studentów, pragnących pracować z dziećmi i młodzieżą. Może również znacząco i skutecznie wspierać rodziców, którzy troszczą się o stymulowanie rozwoju dziecka. Składa się z dwunastu rozdziałów, odpowiadających ważnym kompetencjom osobistym i społecznym z perspektywy oddziaływań efektywnego pedagoga. Do kształtowania kluczowych kompetencji niezbędny jest odpowiedni trening uświadamiający uczniowi, jakie cechy są u niego ugruntowane, nad którymi warto jeszcze popracować, a które kompletnie nie współgrają z jego osobowością i ich rozwój może być bardzo trudny i nie zawsze prowadzi do sukcesu, ale powinien być podejmowany. Każdy rozdział książki zawiera podstawy teoretyczne, wskazówki oraz propozycje ćwiczeń wraz z opracowanymi kartami ułatwiającymi i pozwalającymi uatrakcyjnić pracę z uczniami/wychowankami. Osoba pracująca z grupą dobiera ćwiczenia, biorąc pod uwagę wiek, wiedzę i umiejętności uczestników zajęć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117511 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36080 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49560 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej