Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(15)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje naukowe
(6)
E-booki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Artykuły
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(21)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(6)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(6)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(3)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(2)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Autor
Keysers Christian
(2)
Lewicka Maria
(2)
Bakalarz Dariusz
(1)
Balcerek Arleta
(1)
Bielecka Krystyna (filozof)
(1)
Cacioppo John T
(1)
Cacioppo Stephanie
(1)
Doliński Dariusz
(1)
Gardner Howard
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Harciarek Michał
(1)
Hohol Mateusz
(1)
Ignaczewska Beata
(1)
Kominek Andrzej
(1)
Krakowiak Józef Leszek
(1)
Krzysztofik Karolina (psycholog)
(1)
Kwiatek Łukasz
(1)
Kwiatek Łukasz (1988- )
(1)
Lind Karen‏ ‎
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Ordetx Kristina
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Smogorzewska Joanna
(1)
Strelau Jan
(1)
Wellman Henry M
(1)
Zając Anna (logopeda)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(18)
Odbiorca
Pedagodzy szkolni
(2)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Psycholodzy
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Teoria umysłu
(10)
Umysł
(5)
Autyzm
(3)
Mózg
(3)
Teoria poznania
(3)
Człowiek
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Empatia
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Język
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Metafizyka
(2)
Myślenie
(2)
Neurony lustrzane
(2)
Spostrzeganie
(2)
Aristoteles
(1)
Artaud, Antonin
(1)
Badania longitudinalne
(1)
Beckett, Samuel
(1)
Behawioryzm
(1)
Bezdomność
(1)
Broch, Hermann
(1)
Camus, Albert
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cioran, Emil
(1)
Dostoevskij, Fëdor Mihajlovič
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Egzystencjalizm
(1)
Eksternalizm
(1)
Ewolucja
(1)
Filozofia
(1)
Filozofia nauki
(1)
Filozofia umysłu
(1)
Husserl, Edmund
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Internalizm
(1)
Kierkegaard, Soren
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kott, Jan
(1)
Kształcenie
(1)
Kundera, Milan
(1)
Lukács, György
(1)
Lévinas, Emmanuel
(1)
Marx, Karl
(1)
Metodologia
(1)
Mistycyzm
(1)
Motywacja
(1)
Musil, Robert
(1)
Nauczanie
(1)
Nauki empiryczne
(1)
Neuronauka poznawcza
(1)
Neuropsychologia
(1)
Nietzsche, Friedrich
(1)
Nonkonformizm
(1)
Osobowość
(1)
Platon (427-347 p.n.e.)
(1)
Poznanie
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychopatia
(1)
Psychoterapia
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Reprezentacjonizm
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Sartre, Jean-Paul
(1)
Scheler, Max
(1)
Schiller, Friedrich
(1)
Schopenhauer, Arthur
(1)
Sens życia
(1)
Tożsamość (filoz.)
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Wiara
(1)
Woluntaryzm
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zmysły
(1)
Zło
(1)
Śmierć
(1)
Šestov, Lev
(1)
Życie
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Monografia
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Literatura
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(7)
Edukacja i pedagogika
(3)
Biologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Tytuł czasopisma
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(1)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(1)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Laurum.)
Przyszły świat będzie wymagał opanowania umiejętności, które na razie są jedynie opcjonalne. Czy już zacząłeś je rozwijać? Żyjemy w okresie ogromnych zmian obejmujących między innymi przyśpieszenie globalizacji, rozwój hegemonii nauki i techniki oraz zderzenie cywilizacji. Wymagają one nowych sposobów myślenia i zdobywania wiedzy w szkole, biznesie oraz działalności zawodowej. W Pięciu umysłach przyszłości znany psycholog Howard Gardner wymienia zdolności poznawcze, które w nadchodzących czasach będą dawały przewagę: umysł dyscyplinarny ľ opanowanie ważnego przedmiotu (fizyki, matematyki albo historii) i przynajmniej jednej dyscypliny zawodowej umysł syntetyzujący ľ umiejętność wyłaniania koncepcji pochodzących z różnych dyscyplin i sfer, aby utworzyć z nich spójną całość możliwą do przedstawienia innym ludziom umysł kreatywny ľ zdolność do odsłaniania i wyjaśniania nowych problemów, pytań i zjawisk. umysł respektujący ľ świadomość i szacunek wobec różnic między ludźmi umysł etyczny ľ wywiązywanie się z obowiązków pracowniczych i obywatelskich Człowiek wyposażony w takie umiejętności będzie mógł stawić czoła wszystkiemu, czego w przyszłości się spodziewa i czego nie jest w stanie przewidzieć. Osoba pozbawiona tych äumysłówö zdana jest na łaską sił, których nie potrafi zrozumieć ľ na przytłoczenie informacjami, na niemożność osiągnięcia sukcesu zawodowego i niezdolność do podejmowania świadomych decyzji w kwestiach zawodowych oraz osobistych. Dzięki tej książce Howard Gardner wznosi na wyższy poziom znaną na całym świecie teorię inteligencji wielorakich. Ten zwięzły i wciągający tekst zachęca do nauki przez całe życie i przedstawia spostrzeżenia cenne dla wszystkich, którzy zajmują się i będą się zajmować szkoleniem oraz rozwojem liderów organizacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38282 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyjaśnić umysł : struktura teorii neurokognitywnych / Mateusz Hohol. - Wydanie 2. - Kraków : Copernicus Center Press, 2017. - 401 stron : ilustracje ; 24 cm.
Książka Mateusza Hohola jest dowodem na to, że można o trudnych sprawach pisać prosto i zajmująco. Autor nie tylko zrozumiał neuronaukę, ale ponadto krytycznie ją analizuje z perspektywy metateoretycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115000 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Odkrycie neuronów lustrzanych przez zespół neurobiologów z Uniwersytetu w Parmie w latach 90-tych ubiegłego wieku porównywano do rozszyfrowania struktury DNA przez Francisa Cricka i Jamesa Watsona. Szybko ogłoszono, że neurony lustrzane stanowią klucz do zrozumienia wielu unikalnie ludzkich cech – z językiem, teorią umysłu, empatią, moralnością i uspołecznieniem na czele. Autor tej książki, profesor Christian Keysers wniósł duży wkład w odkrycie słuchowych neuronów lustrzanych, a także rozwinął wpływową koncepcję symulacji kognitywnej, jako podstawowej funkcji neuronów lustrzanych. Empatia to opowieść o jednym z najbardziej fascynujących odkryć w historii współczesnej neuronauki oraz ambitna próba zbudowania psychologicznej „teorii wszystkiego”. Książka nie tylko popularyzuje naukę, ale także pokazuje, w jaki sposób współczesna nauka może oświecać odwieczne filozoficzne problemy i otwierać nowe pola filozoficznych dyskusji. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68309 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68226 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teoria umysłu to jedno z najważniejszych zagadnień w życiu osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Do dziś niewiele materiałów łączyło badania naukowe w tej dziedzinie z praktyką – lukę tę wypełnia książka Kirstiny Ordetx. Dwunastotygodniowy program jej autorstwa można w łatwy sposób wykorzystać w klasie lub gabinecie terapeutycznym. Przygotowanie poszczególnych zajęć nie zajmuje dużo czasu, a ich treść znakomicie motywuje uczniów. Niniejsza książka ma potencjał, by zmienić to, jak osoby ze spektrum rozumieją zachowania społeczne, i ułatwić im budowanie relacji międzyludzkich. dr Brenda Smith Myles Ohio Center for Autism and Low Incidence W niniejszej książce przedstawiono skuteczny, łatwy do wprowadzenia program nauczania, dzięki któremu dzieci z wysoko funkcjonującym autyzmem, zespołem Aspergera i pokrewnymi trudnościami społecznymi mogą rozwinąć rzetelne podstawy teorii umysłu (inaczej: czytania umysłu lub wnioskowania społecznego), czyli zdolności wyciągania wniosków na temat stanów umysłu innych osób i przewidywania na tej podstawie ich zachowania. Program wykorzystuje podejście multisensoryczne i jest przeznaczony do pracy z dziećmi w wieku 5–9 lat. W książce czytelnik znajdzie informacje, jak przeprowadzić kolejne zajęcia krok po kroku, a także kolorowe materiały do wykorzystania oraz wzory listów do rodziców, zawierające wskazówki, jak ćwiczyć w domu. Dr Kirstina Ordetx jest specjalistką z zakresu psychologii rozwoju i terapii poznawczo-behawioralnej. Od ponad 20 lat pracuje jako terapeutka dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i innymi trudnościami społecznymi. Dla swoich podopiecznych założyła szkołę Pinnacle Academy w Sarasocie na Florydzie (USA), w której nauczanie odbywa się według autorskiego programu. Prowadzi również zajęcia dla studentów psychologii i nauk o zachowaniu. Mieszka w Brandenton na Florydzie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116661 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52687 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42318 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67790 P 3,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem publikacji jest próba przedstawienia kompetencji komunikacyjnej dzieci wysokofunkcjonujących ze spektrum autyzmu. Książka podzielona jest na dwie części: teoretyczną i praktyczną. Część teoretyczna składa się z trzech rozdziałów. W pierwszym z nich starano się odpowiedzieć na pytanie czym jest autyzm, zgodnie z najnowszymi ustaleniami badaczy. Kolejny rozdział traktuje o kompetencji komunikacyjnej oraz kompetencji językowej. Przedstawiono tu periodyzację rozwoju mowy dzieci. Dokonano porównania rozwoju kompetencji językowej i komunikacyjnej dzieci neurotypowych oraz ze spektrum autyzmu. Trzeci rozdział wyjaśnia czytelnikowi czym jest teoria umysłu i jaki ma związek z kompetencją komunikacyjną. Każdy z powyższych rozdziałów został wzbogacony o przykłady potwierdzające teoretyczne założenia, pochodzące z literatury i doświadczeń zawodowych autorów w terapii z dziećmi z autyzmem. W części praktycznej zawarto dwa ostatnie rozdziały. W rozdziale czwartym przeanalizowano 15 rozmów z wysokofunkcjonujacymi dziećmi z autyzmem. Teoretyczną bazą tych badań stały się teorie z zakresu pragmalingwistyki: teoria aktów mowy Johna L. Austina, rozwijana przez Johna R. Searle’a, oraz zasada kooperacji Paula Grice’a. Rozdział piąty powstał w wyniku kompilacji założeń pragmalingwistycznych związanych z zasadą kooperacji i implikatur Grice’a oraz teorii umysłu i wynikających z niej procesów mentalizowania. Książka adresowana jest do wszystkich zainteresowanych zagadnieniem autyzmu, a szczególnie kompetencją komunikacyjną dzieci z ASD: teoretycznymi podstawami badań pragmalingwistycznych i praktycznymi wnioskami, jak można te wyniki wykorzystywać w praktyce logopedycznej i psychoterapeutycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116399 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Odkrycie neuronów lustrzanych przez zespół neurobiologów z Uniwersytetu w Parmie w latach 90-tych ubiegłego wieku porównywano do rozszyfrowania struktury DNA przez Francisa Cricka i Jamesa Watsona. Szybko ogłoszono, że neurony lustrzane stanowią klucz do zrozumienia wielu unikalnie ludzkich cech – z językiem, teorią umysłu, empatią, moralnością i uspołecznieniem na czele. Autor tej książki, profesor Christian Keysers wniósł duży wkład w odkrycie słuchowych neuronów lustrzanych, a także rozwinął wpływową koncepcję symulacji kognitywnej, jako podstawowej funkcji neuronów lustrzanych. Empatia to opowieść o jednym z najbardziej fascynujących odkryć w historii współczesnej neuronauki oraz ambitna próba zbudowania psychologicznej „teorii wszystkiego”. Książka nie tylko popularyzuje naukę, ale także pokazuje, w jaki sposób współczesna nauka może oświecać odwieczne filozoficzne problemy i otwierać nowe pola filozoficznych dyskusji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42125 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48671 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mózg jest najbardziej złożonym narządem w znanym nam Wszechświecie, a opisanie mechanizmów neuronowych stanowiących podłoże struktur i kontaktów społecznych stało się jednym z największych wyzwań neuronauki XXI wieku. Przedsięwzięcie to jest ekscytujące i zniechęcające zarazem, ponieważ wymaga zintegrowania teorii, metodologii i danych z różnych poziomów organizacji, uwzględnianych w licznych dyscyplinach i dotyczących różnych gatunków społecznych. Żeby sprostać takiemu wyzwaniu, obszar neuronauki społecznej rozrósł się spektakularnie, przekształcając się w dziedzinę interdyscyplinarną. (z tekstu).
Celem książki jest przybliżenie Czytelnikom neuronalnych podstaw aktywności społecznej człowieka i innych zwierząt. Podręcznik zapewnia podstawową wiedzę niezbędną do zrozumienia psychologicznych, neuronalnych, hormonalnych, komórkowych i genomicznych mechanizmów leżących u podstaw tak różnorodnych procesów społecznych, jak samotność, empatia, teoria umysłu, zaufanie i współpraca. Tym, co wyróżnia tę książkę, jest integracja badań prowadzonych z udziałem ludzi i zwierząt, opisy przypadków klinicznych, wielopoziomowe analizy zagadnień od płaszczyzny genów po społeczeństwo oraz różnorodne metodologie. Stephanie i John T. Cacioppo zawarli tu: podstawowe informacje na temat rozwoju neuronauki społecznej oraz jej związków z innymi dyscyplinami nauki, opis kształtowania się „mózgu społecznego” oraz metod poznawania go i wnioskowania o jego ewolucji i funkcjonowaniu, wiedzę na temat znaczenia relacji społecznych dla prawidłowego funkcjonowania człowieka oraz konsekwencji obiektywnej i postrzeganej izolacji społecznej, a także opis ewolucyjnej teorii samotności, opis tzw. sił łączących, czyli zjawisk umożliwiających społeczną wymianę, jak zarażanie emocjonalne, mentalizacja, empatia, identyfikacja czy społeczne uczenie się, doniesienia z badań na temat percepcji społecznej i znaczenia różnego rodzaju informacji w odczytywaniu i interpretowaniu sygnałów z twarzy i oczu, wiedzę na temat zjawisk zachodzących w grupach społecznych, m.in. wzajemności, współpracy, powstawania stereotypów i uprzedzeń, dyskryminacji oraz altruizmu, informacje o neuronalnych podstawach wpływu społecznego, opis zdrowych więzi społecznych z punktu widzenia neuronauki: autorzy opisali proces tworzenia wspólnych reprezentacji poznawczych z osobami znaczącymi, rodzaje miłości oraz jej wpływ na poznanie społeczne i ucieleśnione, a także aktywność neuronalną zachodzącą u osób, które doświadczyły odrzucenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117971 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Celem podjętych w książce analiz jest scharakteryzowanie wzorców zróżnicowania nasilenia poszczególnych symptomów zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) poprzez poziom reaktywności sensorycznej i poziom rozwoju teorii umysłu. Opis tych wzorców pozwala na sformułowanie propozycji uporządkowania oddziaływań terapeutycznych dla dzieci z ASD. Publikacja zawiera także historyczne i aktualne koncepcje wyjaśniające genezę i przebieg ASD, przebieg i rozwój procesów przetwarzania sensorycznego oraz rozwój teorii umysłu. Zaprezentowane treści są źródłem wiedzy m.in. dla: terapeutów, nauczycieli, rodziców i członków rodzin dzieci z ASD, a także studentów psychologii, pedagogiki i logopedii planujących zaangażowanie zawodowe w rehabilitację dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Pozycja ta odpowie na potrzeby każdego Czytelnika chcącego lepiej rozumieć, bardziej akceptować i efektywniej wspierać osoby z ASD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35864 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwój teorii umysłu u dzieci Indywidualne i społeczne czynniki wpływające na rozwój teorii umysłu u dzieci Teoria umysłu u dzieci bez niepełnosprawności i z niepełnosprawnością Rozwój teorii umysłu u dzieci a formy kształcenia Funkcjonowanie społeczno-poznawcze dzieci w szkołach a rozwój teorii umysłu Indywidualne i rodzinne uwarunkowania rozwoju teorii umysłu u dzieci
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42174 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48862 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Umysł)
Autorka prezentuje podstawy systematycznej koncepcji myśli mających treść, czyli reprezentacji umysłowych. Wykorzystuje przy tym przykłady z praktyki naukowej kognitywistów: psychologów, neuronaukowców, specjalistów od sztucznej inteligencji czy filozofów umysłu. Uzasadnia przyjęte rozstrzygnięcia teoretyczne, posługując się listą wymagań wobec koncepcji reprezentacji umysłowych – najważniejsza jest tu, jej zdaniem, możliwość stwierdzenia, że dana reprezentacja jest błędna, oraz ustalenia, na czym ten błąd polega. Ponieważ żadna z dotychczas zaproponowanych koncepcji nie spełnia tego wymogu w sposób zadowalający, autorka broni własnej koherencyjnej koncepcji błędności reprezentacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117095 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98701/T.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45675 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36693 (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30664 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42788/T.1 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61985 P 5,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor porusza problem tragizmu ludzkiej egzystencji, sytuując go we współczesnej antymetafizycznej perspektywie - odsłanianej dezintegracji bytu w ogóle oraz coraz bardziej dotkliwego rozpadu jedności ludzkiego życia. W ten już egzystencjalistyczny sposób analizowany problem tragizmu ukazany został w oparciu o największe dzieła literackie XX wieku oraz egzystencjalizujący nurt filozofii współczesnej, który ewokował wręcz ideę absurdu egzystencji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104100 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38294 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44347 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 Spis treści [Contents] Anna Strużyńska-Kujałowicz, Michał Kłosowski : Władza, sukces i porażka a szacowanie własnych osiągnięć [Power, success, failure and estimation of own achievements], s. 289–302; Agnieszka Czerw, Anna Borkowska : Praca zawodowa jako obszar realizowania misji społecznej [Work as a field of social mission accomplishment], s. 303–315; Eufrozyna Gruszecka, Jarosław Piotrowski : Interpersonalne konsekwencje wybaczenia. Kiedy wybaczenie nie jest mile widziane? [Interpersonal consequences of forgiveness. When forgiveness is not welcome?], s. 316–329; Romana Kadzikowska-Wrzosek : Wolna wola w świetle badań współczesnej psychologii nad procesami samoregulacji i samokontrol [Free will in the light of contemporary research in self-regulation and self-control], s. 330–344; Marta Rynda, Marta Białecka-Pikul : Dysfunkcja społeczna w schizofrenii z perspektywy poznania społecznego [Free will in the light of contemporary research in self-regulation and self-control [Social dysfunction in schizophrenia from the perspective of social cognition], s. 345–354; Andrzej Szmajke : Socjobiologicznego bajkopisarza do Najwybitniejszego Autorytetu w Dziedzinie (psychologii międzykulturowej) o metodach naukowej krytyki i polemiki,a także o konieczności czytania ze zrozumieniem uwag kilka[Some remarks about the methods of scientific criticism and the necessity for reading comprehension by a fable writer to The Most Prominent Authority in the Field (of cross-cultural psychology)], s. 355–361.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Spis treści [Contents] Dorota Rutkowska, Krzysztof Przybyszewski: Efekt sformułowania (framing effect): zaangażowanie poznawczego wysiłku a wpływ kontekstualnych informacji o zysku lub stracie na podejmowanie decyzji [Framing effect: Cognitive effort and influence of contextual cues about gains and losses on decision making], doi: 10.7366/1896180020153401, s. 248–265; Oleg Gorbaniuk, Ewelina Włodarska: Markery Wielkiej Szóstki polskiego leksykonu osobowości w badaniach samoopisowych, [Adjective markers of Polish indigenous lexical personality factors: A self-rating study], doi: 10.7366/1896180020153402, s. 266–282; Tomasz Besta, Maria Kaźmierczak, Magdalena Błażek: Przynależność grupowa i poczucie osobistego sprawstwa: rola fuzji tożsamości i klarowności Ja, [Group adherence and personal agency: The role of identity fusion and self-concept clarity], doi: 10.7366/1896180020153403, s. 283–295; Andrzej Nowak, Karolina Ziembowicz, Agata Zabłocka-Bursa, Wiesław Bartkowski: Wpływ społeczny z perspektywy obiektu wpływu: teoria i modele symulacyjne [Social influence from the ‘object of impact’ perspective: Theory and a simulation model], doi: 10.7366/1896180020153404, s. 296–309; Anna Filip, Marta Białecka-Pikul: Rozumienie autoprezentacji przez dzieci: rola teorii umysłu i trafności wiedzy matek o myśleniu ich dzieci, [Understanding self-presentation by children: The role of theory of mind and accuracy of mothers’ knowledge about their children’s thinking], doi: 10.7366/1896180020153405, s. 310–323; Elżbieta Stojanowska: Wpływ rodzaju wzbudzonego Ja na efektywność autopromocji i ingracjacji osób o różnej płci psychologicznej [Influence of self – construal priming on effectiveness of self: Promotion and ingratiation in people differing in psychological gender], doi: 10.7366/1896180020153406, s. 324–334; Anita Zbieg, Aleksandra Słowińska, Błażej Żak: Siła relacji interpersonalnej: wstępna weryfikacja koncepcji i metody pomiarowej [Strength of interpersonal relationships: Initial test of the theory and method], doi: 10.7366/1896180020153407, s. 335–351.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zagadnienia Rodzajów Literackich To wielojęzyczne czasopismo zostało powołane przez założycieli przede wszystkim dla prezentacji problematyki genologicznej w ujęciach badaczy z Polski i z całego świata. Redakcja podjęła też publikację, w każdym zeszycie, materiałów do przyszłego słownika rodzajów literackich. Oprócz tego ukazywały się tu również artykuły komparatystyczne i teoretycznoliterackie. Obecnie redaktorzy zachowując dotychczasowy profil pisma, otwierają szerzej łamy dla wszelkiego typu studiów literaturoznawczych bez względu na tematykę i założenia metodologiczne. Pojawiać się będą w "Zagadnieniach Rodzajów Literackich" także teksty o tematach kulturoznawczych, które będą penetrować bliższe i dalsze konteksty literatury. "ZRL" to jedyne w Polsce czasopismo wielojęzyczne, w którym kształtuje się międzynarodowa współpraca literaturoznawców Wschodu i Zachodu. Na jego wzór powstał swego czasu w USA genologiczny periodyk „Genre” (o czym anonsowali w artykule wstępnym z pierwszego tomu jego redaktorzy).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej