Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(3)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Artykuły
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Czarnków
(2)
Autor
Jelonek Magdalena
(1)
Przybylska Ewa
(1)
Wiśniewski Zenon
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Dorośli
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pedagodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Rynek pracy
(3)
Tranzycja szkoła-praca
(3)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Badania naukowe
(1)
Bezrobocie
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Młodzież
(1)
Polityka publiczna
(1)
Start zawodowy
(1)
Status społeczny
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Tytuł czasopisma
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Książka Magdaleny Jelonek na temat relacji między kształceniem na poziomie wyższym a sytuacją absolwentów na rynku pracy jest ciekawa, momentami inspirująca. (...) Jej ogromną zaletą jest podjęcie próby zrozumienia i interpretacji mechanizmów społecznych regulujących proces transferu absolwentów z instytucji szkolnictwa wyższego na rynek pracy w kontekście trzech głównych nurtów teoretycznych: przede wszystkim teorii zasobów ludzkich oraz krytycznych wobec niej teorii kolejkowych czy kredencjalnych, a także kulturowej reprodukcji (zamknięcia społecznego). Z recenzji dr. hab. Dominika Antonowicza, prof. UMK W książce przedstawiłam wyniki badań empirycznych i analiz przeprowadzonych w latach 2012–2019, przy czym, idąc za sugestią Richarda Breena i Jana O. Jonssona, nie ograniczyłam się jedynie do opisu faktów i zdarzeń. Ważną część pracy stanowią interpretacje zaobserwowanych zjawisk na gruncie koncepcji teoretycznych. Z wprowadzenia Magdalena Jelonek, doktor socjologii, od 2010 r. adiunkt w Katedrze Socjologii Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, a od 2016 r. także w Centrum Ewaluacji i Analiz Polityk Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ekspertka i kierowniczka w kilkudziesięciu projektach badawczo-wdrożeniowych w zakresie analizy i ewaluacji polityk publicznych, rynku pracy i edukacji, autorka i współautorka kilkudziesięciu publikacji poświęconych tym zagadnieniom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42793 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O bardzo dobrej sytuacji młodzieży na niemieckim rynku pracy decyduje, oprócz sytuacji gospodarczej i procesów demograficznych, wysokie zaangażowanie partnerów społecznych w kształcenie zawodowe w ramach systemu dualnego. Dlatego rozwiązania stosowane za Odrą zasługują na uwagę, jeśli spojrzy się na nie przez pryzmat toczonej u nas dyskusji nad reformami rynku pracy i szkolnictwa zawodowego. W monografii poddano wszechstronnej analizie: – oczekiwania młodzieży wobec pracy, – sytuację ludzi młodych na europejskich rynkach pracy, – dualny system kształcenia zawodowego w Niemczech, – ścieżki przechodzenia ze szkoły do nauki zawodu i na rynek pracy po ukończonej edukacji zawodowej, – instrumenty wspierania aktywizacji zawodowej młodzieży stosowane przez niemieckie publiczne służby zatrudnienia i – bezrobocie młodzieży w Niemczech w czasach kryzysu. Publikacja przeznaczona jest dla pracowników nauki, studentów, a nade wszystko praktyków zajmujących się rynkiem pracy i szkolnictwem zawodowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42838 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej