Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(24)
Forma i typ
Książki
(24)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(81)
wypożyczone
(11)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(17)
Czytelnia Piła
(4)
Wypożyczalnia Chodzież
(13)
Wypożyczalnia Czarnków
(17)
Wypożyczalnia Trzcianka
(16)
Wypożyczalnia Złotów
(11)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(10)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Autor
Janowska Zofia
(3)
Rogers Bill
(3)
Dix Paul
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Sawiński Julian Piotr
(2)
Baranowska Wanda
(1)
Baś Joanna
(1)
Beadle Phil
(1)
Brol Ewa
(1)
Brookhart Susan M
(1)
Cholewińska-Szkolik Aniela
(1)
Cierniak Krzysztof
(1)
Corso Michael J
(1)
Czernik Jakub
(1)
Fajfer Agnieszka
(1)
Fenyvesiová Lívia
(1)
Gorczyca Joanna
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Jankowski Bogdan
(1)
Jaroszewska Monika
(1)
Kasprzak Antonina
(1)
Kiełczewska Anna Katarzyna
(1)
Kurzemska Agnieszka
(1)
Kuśmierczyk Marta
(1)
Mac Kenzie Robert J
(1)
MacKenzie Robert J
(1)
Marzano Robert J
(1)
Michnowska Dorota
(1)
Moss Connie M
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Olszewska-Sioma Dorota
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Petlák Erich
(1)
Pieluchowski Ryszard
(1)
Quaglia Russell J
(1)
Siek Beata
(1)
Sikorski Piotr
(1)
Simovska Venka
(1)
Sorówka-Łach Anna
(1)
Stachyra Wojciech
(1)
Starykiewicz Irena
(1)
Stępniak Katarzyna
(1)
Wróbel Jan
(1)
Wróbel Małgorzata
(1)
Zaremba Ewa
(1)
Zaręba Ewa
(1)
Żmijska Hanna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(23)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
14-18 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Nastolatki
(1)
Temat
Uczniowie
(18)
Nauczyciele
(14)
Wychowanie
(6)
Wychowawstwo
(6)
Dyscyplina szkolna
(5)
Nauczanie
(5)
Motywacja uczenia się
(4)
Rodzice
(4)
Współdziałanie
(4)
Zachowanie
(4)
Kara (psychol.)
(3)
Klasa szkolna (socjol.)
(3)
Młodzież trudna
(3)
Nagrody
(3)
Zaufanie
(3)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Uczenie się
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Autodestruktywność
(1)
Autorytet
(1)
Autyzm
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko chore przewlekle
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Hipoteza
(1)
Indywidualny tok nauki
(1)
Innowacje
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Język polski
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Konflikt
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Nastolatki
(1)
Neuroedukacja
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niedowidzenie
(1)
Niepełnosprawni ruchowo
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Oceny szkolne
(1)
Odżywianie
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Samodzielność (psychol.)
(1)
Sikorski, Piotr
(1)
Socjoterapia
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Stres zawodowy
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoła
(1)
Słuch
(1)
Twórczość
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Urazy
(1)
Wiedza
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Wywiadówka
(1)
Zdolności
(1)
Zespół ADHD
(1)
Życzliwość
(1)
Gatunek
Poradniki dla nauczycieli
(15)
Poradniki
(4)
Poradnik
(2)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(2)
24 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95842, 95841 (2 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95843 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46525 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29996 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poza konstruktywnymi pomysłami i strategiami radzenia sobie z trudną klasą, książka ta podkreśla normalność uczucia presji i stresu odczuwanego przez nauczycieli mających do czynienia z takimi klasami. Ponieważ istnieje duże prawdopodobieństwo, że w swojej karierze napotkasz taką klasę, ta książka jest dla ciebie lekturą obowiązkową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38348 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poza konstruktywnymi pomysłami i strategiami radzenia sobie z trudną klasą, książka ta podkreśla normalność uczucia presji i stresu odczuwanego przez nauczycieli mających do czynienia z takimi klasami. Ponieważ istnieje duże prawdopodobieństwo, że w swojej karierze napotkasz taką klasę, ta książka jest dla ciebie lekturą obowiązkową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39420 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32483 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Różnorodne techniki motywowania uczniów do uczenia się i pobudzania kreatywnego myślenia, inspirowanie i rozwijanie racjonalnego myślenia uczniów, neurodydaktyka i organizowanie procesu uczenia się, problem egalitaryzmu i elitaryzmu, praca zespołowa uczniów, uczenie odpowiedzialności i samodzielności, nowoczesne technologie w szkole - to tylko niektóre z zagadnień omówionych w tym poradniku. Autor przedstawił metody aktywizowania uczniów w procesie nauczania - uczenia się, podając wiele wartościowych przykładów z praktyki pedagogicznej swojej i uznanych autorytetów w tej dziedzinie. Przedstawione działania mogą być od razu wykorzystane w praktyce szkolnej. Każdy rozdział podsumowany jest dobrymi radami dla Czytelnika oraz pytaniami sprawdzającymi wraz z wykazem literatury pogłębiającej omawiane zagadnienia, co inspiruje do aktywnej pracy z poradnikiem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109098 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49305 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39685 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32774 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46015 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64633, 64632 (2 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64634 P 2,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Niezbędnik Nastolatka.)
Nauczyciele doprowadzają Cię do białej gorączki? Koledzy z klasy mówią innym językiem? Szkolne obowiązki zabierają Ci cały wolny czas? Jeśli tak, sięgnij po ten niezbędnik - znajdziesz w nim odpowiedzi na wiele nurtujących Cię pytań. Z tej książki dowiesz się, jak zaprzyjaźnić się z wrogiem, co zrobić, aby zmiana szkoły nie była koszmarem, dlaczego czasami warto mówić „nie” i jak pogodzić naukę i hobby, i to nie tylko poza szkołą. Niezbędnik podpowie Ci także, jak namówić nauczyciela na szkolną wycieczkę i zorganizować koło miłośników komiksów oraz co zrobić, kiedy szkoła Cię nudzi i przypomni kilka słów-kluczy, które rozczulą każdego belfra.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114096 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51006 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41048 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak mają się ze sobą dogadać trzy zupełnie inne światy: rodzice z nauczycielami, którym na kilkanaście lat powierzyli dziecko na wychowanie? Nauczyciele, którzy mają przed sobą zbuntowaną młodzież, rozżalonych rodziców i ciągle zmieniające się programy? Uczniowie, którzy codzienną wojnę muszą staczać z rówieśnikami, by nie zginąć w dżungli nijakości, z nauczycielami, dla których ich przedmiot zawsze jest najważniejszy, choćby to było wychowanie techniczne, i rodzicami, którzy po powrocie z wywiadówki wyrzucają: tyle zainwestowaliśmy w ciebie, a ty, niewdzięczniku, masz same tróje. Ta książka podpowiada, jak wyjść z tych konfliktów bez uszczerbku na zdrowiu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105440 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32700 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to książka polecana szczególnie nauczycielom rozpoczynającym pracę, ale również tym, którzy nie chcą, aby codzienna szkolna rutyna przesłoniła ideały, które przyświecały im na początku nauczycielskiej drogi. Gawędziarski styl publikacji sprawia, że książka przybiera charakter rozmowy z Czytelnikiem; nie jest więc jedynie opowieścią o trudach nauczycielskiej pracy, ale również cennym przewodnikiem po meandrach szkolnej rzeczywistości. W książce: o budowaniu dobrych relacji z uczniami, innymi nauczycielami, dyrektorem i rodzicami, o postawie i wzorcach dobrego nauczyciela, o skutecznych metodach pracy, o obowiązkach, prawach i potrzebach nauczyciela, o awansie zawodowym, a także o mądrze prowadzonych zebraniach z rodzicami i organizowaniu bezpiecznych wycieczek szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108681 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Książka podkreśla znaczenie opinii uczniów w procesie nauczania oraz dostarcza praktycznych rad, jak sprawić, aby odgrywały one w nim kluczową rolę. Przekonuje, że aspiracje uczniów mogą pomóc w wyznaczeniu nowych, wartościowych celów w szkolnictwie i w efekcie nowego kierunku w edukacji. Pokazuje także, iż uczniowie, którzy mają świadomość, że są słuchani rozwijają poczucie własnej wartości, angażują się w istotny sposób i dostrzegają znaczenie swojej nauki w szkole. Prezentując skuteczną strategię osiągnięcia prawdziwego partnerstwa między nauczycielami i uczniami, autorzy wskazują, w jaki sposób: zadawać właściwe pytania i wykorzystać informacje uzyskane na podstawie odpowiedzi, zaangażować uczniów w procesy decyzyjne prowadzące do poprawy sytuacji w szkole, wprowadzać w życie model rozwoju aspiracji, który wspiera uczniów w pełnym wykorzystaniu swoich możliwości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110607, 110608 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50703 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40079 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32997 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64910 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przeznaczona jest dla czynnych zawodowo nauczycieli oraz studentów kierunków pedagogicznych. Ma ona - zgodnie z założeniem autorów - charakter teoretyczno-praktyczny, miejscami wręcz instruktażowy, o czym świadczą zamieszczone w niej wykresy i tabelki oraz aneksy zawierające m.in. anonimową ankietę. Praca stanowi próbę rekapitulacji poglądów pedagogicznych powszechnie znanych, podkreśla jednak duże znaczenie interakcji w procesie wychowawczo-edukacyjnym. Jej zaletą jest to, że nie ogranicza się do opisu metod, form i technik komunikacyjnych, lecz stara się skoncentrować na osobowym, ludzkim wymiarze relacji w szkole. Głównym celem książki jest "nakłonienie czytelników - studentów pedagogiki, nauczycieli, ale też rodziców - do tego, by przypomnieli sobie, że w pracy nauczyciela z uczniem nie chodzi tylko o zdobywanie nowych wiadomości, zdolności i nawyków (...) To jak uczeń czuje się w szkole, w jaki sposób szkoła pomaga mu odnaleźć się w zespole uczniów, jak prowadzi go i jak pomaga mu we właściwym kształtowaniu obrazu samego siebie, w jaki sposób podchodzą do niego nauczyciele - wszystko ma ogromny wpływ na ucznia i wyniki jego nauki". W końcowej części książki autorzy przytaczają różne - zarówno pozytywne, jak i negatywne - przykłady rozwiązywania trudnych sytuacji i problemów w pracy pedagogicznej, dzięki czemu ich rozważania nie są zawieszone teoretycznej próżni. Tego rodzaju publikacja może być ważnym bodźcem w humanizowaniu procesu nauczania, któremu, podobnie jak wielu innym dziedzinom naszego życia społecznego, zagraża nieustannie syndrom "wyścigu szczurów".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104366 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38468 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31874 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44619 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65147 (1 egz.)
Książka
W koszyku
To nie jest dzieło drętwego teoretyka. Autor spędził pół życia w wielkomiejskich szkołach, pracując z dziećmi, pomagając im zrozumieć świat, a przede wszystkim samych siebie. W książce zdradza tajniki zawodu, od pozornych drobiazgów związanych z utrzymaniem dyscypliny w trudnej klasie po szczegółowe wskazówki dotyczące planowania lekcji i sprawdzania prac. "Chwytliwo-banalny tytuł książki Phila Beadle'a How to teach (Jak uczyć) prowadzi do odkrycia dalekich od ogólnikowych teorii, silnie zakorzenionych w praktyce, potraktowanych z dużą dozą humoru i obnażającą szczerością zagadnień dotyczących wymagającej, lecz - jak się okazuje już po pierwszych stronach lektury - nie tak trudnej do opanowania sztuki przekazywania wiedzy. To niezastąpiony poradnik nie tylko dla nauczycieli rozpoczynających pracę w szkole. [...] Bazując na swym ogromnym doświadczeniu, jak również problemach wynikłych z niedoskonałego systemu edukacji w Wielkiej Brytanii, autor dosłownie wnika w umysły nauczycieli i uczniów na całym świecie. Nawet rodzicom da szybki wgląd w zakres zadań i strategii stosowanych w klasie i udzieli konkretnej odpowiedzi na odwieczne pytanie: "Dlaczego w szkole jest nudno?". Ja sama, z zaledwie kilkuletnim stażem lektora i pedagoga, zyskałabym o wiele więcej, gdyby ktoś wręczył mi egzemplarz tej książki, zamiast rozdawać pieczątki pod niekończącą się listą obowiązkowych doszkalających kursów. To bardziej opłacalna inwestycja. Uprzedziłam już kilku znajomych, że nareszcie powstało kompendium wiedzy o tym, "jak być najlepszym nauczycielem, którym możesz zostać", będzie nareszcie trafione, koloru fioletowego". [Ewa Cisowska, lektor, pedagog]]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106128 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49560 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32341 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Treść: Jak utrzymać dyscyplinę w klasie? Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami i kształtować kulturę osobistą uczniów? Jak zawierać kontrakty w klasie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w tej publikacji. Poznaj i zastosuj najlepsze sposoby na zdyscyplinowanie swojej klasy! Książka zawiera: scenariusze zajęć wychowawczych; scenariusze spotkań indywidualnych z uczniami; arkusze obserwacji i ankiety dla uczniów; scenariusze zajęć warsztatowych i spotkań interwencyjnych; narzędzia do autoanalizy; wzory i przykłady kontraktów klasowych/indywidualnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105456 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38923 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32178 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64037 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kiedy pozwolić, kiedy zabronić w klasie / Robert J. MacKenzie ; przekład Ewa Zaręba. - Wydnie 1. w języku polskim. - Gdańsk ; Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2018. - 286, [1] strona ; 24 cm.
Dzięki tej książce dowiesz się, jak uczyć dwulatka odpowiedzialności, jak postępować z dzieckiem oraz nastolatkiem mającym kłopoty z koncentracją, jak uczyć dzieci skutecznego rozwiązywania problemów, mądrze wyciągać konsekwencje i położyć kres konfliktom w rodzinie, nawiązując przyjacielskie relacje z dziećmi bez ryzyka utraty autorytetu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115483 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 51781 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejszy przewodnik przeznaczony jest dla szkół, które podejmą się tworzenia polityki w zakresie zdrowego żywienia i aktywności fizycznej. Przewodnik składa się z czterech części: szkolna polityka w zakresie zdrowego żywienia i aktywności fizycznej, koncepcja szkoły promującej zdrowie oraz podstawowe wartości i filary sieci „Szkoły dla Zdrowia w Europie”, fazy tworzenia polityki w warunkach szkolnych, polityka szkoły w zakresie zdrowego żywienia i aktywności fizycznej, przykłady dobrej praktyki w tworzeniu polityki w Danii, Niemczech, Polsce i Portugalii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45758, 45757 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Trudności z utrzymaniem dyscypliny na lekcjach, uczniowskie prowokacje, próby sił i testowane wyznaczonych granic - to twoja codzienność? Jak zbudować właściwe relacje z uczniami? Książka kiedy pozwolić, kiedy zabronić w klasie podpowiada, jak ustalać jasne reguły i konsekwentnie egzekwować ich przestrzeganie. Wprowadzenie proponowanych w niej rozwiązań pozwala skutecznie powstrzymać niewłaściwe zachowanie uczniów i nakłonić ich do współpracy, a take zapewnia obustronną satysfakcję z efektywnej nauki. Autor nieustannie podkreśla, że metody, z których korzystają nauczyciele, są przyswajane i stosowane potem przez ich uczniów. Z tego powodu działania nauczycieli powinny mieć solidne fundamenty, na których ich podopieczni będą mogli budować swoją przyszłość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115856 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42392 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Akademii Szkoły Uczącej się)
Pierwsze polskie wydanie! Książka Marzano, należąca do kanonu pedagogiki, to podstawowa lektura dotycząca strategii i form pracy z uczniami. Wybitny amerykański autor próbuje ustalić, co o skutecznym nauczaniu mówią najnowsze badania i przełożyć tę wiedzę na praktyczne wskazówki dla nauczycieli. Jak określić i przedstawić cele edukacyjne, śledzić postępy uczniów oraz świętować ich sukcesy? Jak pomóc uczniom w skutecznym wykorzystywaniu wiedzy? Jak zaangażować uczniów? Takie przykładowe pytania powinni sobie stale zadawać nauczyciele na początku roku szkolnego, każdego działu nauczania i właściwie każdej lekcji. Wskazówki zilustrowane są konkretnymi przykładami "prosto z klasy".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105207 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48246 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38702 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32081 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44874 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65653 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
W środkach masowego przekazu, dyskusjach autorytetów w dziedzinie wychowania i nauczania coraz częściej słyszy się głosy o kryzysie współczesnej szkoły w aspekcie jej funkcji wychowawczej. Odbiorca masmediów jest wręcz bombardowany informacjami na temat niewłaściwych zachowań uczniów, naruszających nie tylko reguły obowiązujące w szkole, ale również powszechnie uznawane normy społeczne. Tego typu informacje kończą się najczęściej pytaniami - co będzie dalej z polską szkołą, w jakim kierunku ona zmierza? Jedną z przyczyn takiej sytuacji jest najprawdopodobniej fakt, że współczesna polska szkoła nastawiona jest w przeważającej mierze na nauczanie nie zaś na wychowanie, które jest realizowane niejako "po drodze", może trochę "na siłę". Konsekwencją postrzegania szkoły jedynie przez pryzmat jej funkcji kształcącej jest fakt, że nauczyciele czują się niejednokrotnie zwolnieni od prowadzenia działalności wychowawczej. Wychowanie staje się jedynie domeną wychowawcy klasy (ma on "wychować" ucznia w trakcie jednej godziny wychowawczej w tygodniu!) bądź pedagoga szkolnego. Zwłaszcza ten ostatni staje się w szkole swego rodzaju "specjalistą od spraw wychowawczych", co z jednej strony należy uznać za właściwe, jednak oczekiwanie, iż "załatwi" on wszelkie problemy wychowawcze wydaje się już być mało realne. Publikacja dostarczy wskazówek, jak prowadzić działania o charakterze wychowawczym z uczniem. Książka zainteresuje wychowawców, studentów pedagogiki, psychologii i kierunków studiów nauczycielskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110595 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107851 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49137, 49531, 49585 (3 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39480 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32546 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45641 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64517 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Choć ADHD jest najczęściej rozpoznawanym zaburzeniem rozwojowym u dzieci i młodzieży, to trudno odnaleźć w literaturze ślady analiz funkcjonowania ucznia z tym zaburzeniem, na tle zewnętrznych czynników środowiskowych. Skupianie uwagi na istocie ograniczeń dziecka podtrzymuje stereotypowe ocenianie go, jako "nieprzystosowanego społecznie", z jednoczesnym przypisywaniem mu intencjonalności działania. Książka jest wynikiem poznawczego poszukiwania ucznia z ADHD w przestrzeni szkolnej, w której odnajdujemy także osoby nauczycieli, z ich osobistymi nastawieniami i ograniczeniami. Na tle medycznej, psychologicznej i pedagogicznej wiedzy o tytułowym zaburzeniu, treść książki, ukazując wyniki przeprowadzonych badań, wyjaśnia pewien łańcuch przyczynowo- skutkowy, oscylujący pomiędzy możliwościami i ograniczeniami ucznia z ADHD a nauczycielską percepcją jego problemów, która modyfikuje konkretne rozwiązania w szkolnej empirii. Co więcej, treść książki sygnalizuje mechanizm generowania określonych zachowań uczniów z ADHD pod wpływem szczególnego sposobu nauczycielskiego spostrzegania. Czytelnik, szczególnie pedagog, nauczyciel, po zapoznaniu się z treścią książki ma szansę ustalić obiektywne źródła oceniania uczniów z ADHD. Odnajdzie również w książce wskazówki do zmiany niepożądanych, choć niezamierzonych, osobistych nastawień.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102207 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37933 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31256 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43697 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 64312 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
W poradniku Czytelnik znajdzie teksty dotyczące diagnozy w socjoterapii wraz ze wskazaniem narzędzi do jej przeprowadzenia oraz ewaluacji, jakże istotnej z punktu prowadzenia oddziaływań socjoterapeutycznych. Ponadto znajdzie w niej trzy niezależne programy zajęć dla dzieci i młodzieży przejawiających trudności w zakresie rozwiązywania konfliktów, wyrażaniu emocji oraz mających nieadekwatną samoocenę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110960/Cz.2 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 50060 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40167 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33172 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46545/Cz.2 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65151 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65152 P 1,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praktyczne wskazówki, jak nawiązać dobry kontakt z uczniami i stworzyć dobry klimat do pracy. Paul Dix, doświadczony nauczyciel, wielokrotnie nagradzany za szkolenia z metod pracy z uczniami, objaśnia, jak zachować własny styl nauczania, stosując umiejętności i strategie chroniące godność zarówno nauczyciela, jak i ucznia. Bez względu na to, czy jesteś nauczycielem szkoły podstawowej, średniej czy pomaturalnej, znajdziesz tu wskazówki, które pomogą ci poprawić zachowanie uczniów i nawiązać z nimi pozytywne relacje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107038, 107060 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49614, 49564, 49613, 49513 (4 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39335 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32420 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45373 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64427 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej