Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(15)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje fachowe
(7)
Artykuły
(6)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(25)
wypożyczone
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(7)
Wypożyczalnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(6)
Wypożyczalnia Trzcianka
(6)
Wypożyczalnia Złotów
(5)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(2)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Autor
Rejniak Robert
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Bejm Patrycja
(1)
Dycht Marzena (1976- )
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Michalak Karolina
(1)
Musielewicz Adam
(1)
Piekacz Anna
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Ratajczak Anna
(1)
Seidel Katarzyna
(1)
Stradomska Marlena
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Taraszkiewicz Małgorzata
(1)
Taraszkiewicz Zuzanna
(1)
Tarkowski Zbigniew
(1)
Śmiechowska-Petrovskij Emilia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Szkoły wyższe
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Tyflopedagodzy
(1)
Wychowawcy
(1)
Temat
Wczesna interwencja
(15)
Dzieci
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
FreD goes net (program profilaktyczny)
(2)
Mowa
(2)
Rodzice
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Testy psychologiczne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Afazja
(1)
Autyzm
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
FASD
(1)
Język dziecka
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Kształcenie
(1)
Logopedia dziecięca
(1)
Mutyzm
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Niedowidzenie
(1)
Niedowidzący
(1)
Niemowlę
(1)
Niewidomi
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Opracowanie przypadku (psychologia)
(1)
Piecza zastępcza
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Spektrum Poalkoholowych Zaburzeń Płodu
(1)
Sytuacja zagrożenia
(1)
Szkoły
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapeuci
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Trauma
(1)
Tyflopedagogika
(1)
Uczniowie
(1)
Wcześniak
(1)
Wielojęzyczność
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu
(1)
Ślepota
(1)
Żłobki
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Województwo wielkopolskie
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Opracowanie
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Psychologia
(10)
Medycyna i zdrowie
(5)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Problemy Narkomanii
(2)
Dyrektor Szkoły
(1)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(1)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(1)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka stanowi przewodnik we wspomaganiu rozwoju dziecka urodzonego przedwcześnie - od momentu przyjścia na świat do rozpoczęcia nauki w szkole. Poruszane w niej tematy dotyczą zagadnień, o których mówi się zbyt rzadko po opuszczeniu przez wcześniaka szpitala. Bardzo ważnym elementem profilaktyki zaburzeń rozwojowych czy chorób psychicznych powinno być uświadomienie społeczeństwa i wszystkich osób zajmujących się wcześniakiem po wyjściu ze szpitala, że nadal są to dzieci znajdujące się w grupie ryzyka zaburzeń w rozwoju i z tego względu powinny mieć możliwość dostępu do odpowiednich programów wczesnego wspomagania rozwoju. Książka może być przydatna dla opiekunów małego dziecka, rodziców, osób pracujących w ośrodkach pomocy rodzinie, poradniach specjalistycznych, żłobkach, przedszkolach czy szkołach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115108 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51865 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41750 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34742 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48070 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66917 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie jestem PROJEKTEM ani rodzica, ani nauczyciela. Mam własny POTENCJAŁ i BIOSTRUKTURY (dane od natury), które powodują, że JESTEM taki, jaki jestem. Mam także własne PROBLEMY ROZWOJOWE… Nie mogę zachowywać się jak TY, bo jestem SOBĄ – pomóż mi, jeśli umiesz… Rozwój dziecka przebiega dynamicznie. Czasem jest harmonijny, podręcznikowy, a problemy niemal nie występują. Czasem jest inaczej. To kwestia bardzo indywidualna. W przypadku rozwoju nieharmonijnego i występowania problemów rozwojowych szczególne znaczenie mają uważna obserwacja funkcjonowania dziecka oraz jak najszybsze udzielenie mu odpowiedniej pomocy. Wczesna diagnoza to najlepsza profilaktyka trudności szkolnych i załamania się losów dzieci. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35285 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce zwrócono uwagę na ukazanie specyfiki i sposobów organizowania warunków rozwojowych dziecka niepełnosprawnego funkcjonującego w różnych środowiskach społecznych. Publikacja zawiera teoretyczne uwarunkowania niepełnosprawności, jak również praktyczne sposoby jej diagnozy i przykłady działań wspomagających. Przedstawione przykłady możliwych działań rehabilitacyjnych, w których uczestniczą dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi, są ukierunkowane przede wszystkim na zredukowanie zdiagnozowanych już problemów oraz wsparcie całych rodzin w podejmowaniu aktywności społecznej w ich naturalnym środowisku. Szansą na powodzenie tych zabiegów jest równe zaangażowanie w proces rehabilitacyjny wszystkich jego podmiotów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116180 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Język dzieci rozwija się w różnym tempie i nie każde opóźnienie świadczy o zaburzeniu. Kiedy mowa nie pojawia się dość długo, a rówieśnicy już mówią, u rodziców i opiekunów budzi się zrozumiały niepokój. Są tacy, którzy zakładają, że kiedyś w końcu pojawi się sama, ale są i tacy, którzy nie podzielają tego optymizmu. Zadają sobie wówczas kluczowe pytania: „Dlaczego dziecko nie mówi?” oraz „Czy i kiedy zacznie mówić?”. Niestety na te proste pytania nie ma równie prostej odpowiedzi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52356 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41639 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34640 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67309 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Cz. 1 / Małgorzata Wójtowicz-Szefler. - Wydanie 5. - Warszawa : Difin, 2018. - 162 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Książka ma charakter przewodnika dla psychologów, pedagogów, studentów lub opiekunów dziecięcych czy rodziców małego dziecka, pozwalającego na poznanie specyficznej sytuacji badania małego dziecka (od urodzenia do 5 roku życia) oraz możliwości wykorzystania narzędzi diagnozy rozwoju zarówno dzieci prawidłowo rozwijających się jak i zagrożonych niepełnosprawnością czy też niepełnosprawnych. Ocena poziomu rozwoju małych dzieci, pozwalająca na uwidocznienie obszarów dobrze i słabo rozwiniętych, ma szczególne znaczenie dla organizowania programów wczesnej interwencji lub wczesnego wspomagania dzieci z trudnościami w rozwoju. W postępowaniu diagnostycznym-interwencyjnym nie powszechnej zgody dotyczącej sposobu w jaki ma być przeprowadzana diagnoza, co powinna obejmować oraz jak powinny być formułowanie wnioski (opinie, orzeczenia) potrzebne do konstruowania skutecznych programów interwencyjnych czy terapeutycznych. Stąd rodzi się potrzeba rozszerzenia wiedzy na temat diagnozowania dziecka od najwcześniejszego okresu życia, gdyż wszyscy specjaliści są zgodni, że szczególnie ważny dla wspomagania rozwoju jest okres pierwszych trzech lat życia dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116797 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 51516 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41906 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34317 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48949 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66721 P 5,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja Kluczowe zagadnienia tyflopedagogiki i nauk pokrewnych pod redakcją naukową badaczek z Katedry Pedagogiki Specjalnej Wydziału Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie: prof. Jadwigi Kuczyńskiej Kwapisz, dr hab. Marzeny Dycht, prof. UKSW oraz dr Emilii Śmiechowskiej-Petrovskij zawiera przegląd najnowszych badań i praktyk tyflopedagogicznych, a także rozważania teoretyczne pedagogów i okulistów. Książka może służyć zarówno badaczom zajmującym się pedagogiką specjalną, jak i nauczycielom, wychowawcom, terapeutom, specjalistom z zakresu orientacji przestrzennej i rehabilitacji wzroku oraz studentom, szczególnie pedagogiki i pedagogiki specjalnej. Lektura niniejszej publikacji może zainspirować do przeformułowania niektórych dotychczasowych sposobów postrzegania tyflologicznych zagadnień i skłonić do zadania sobie podstawowych pytań – także w wymiarze aksjologicznym i egzystencjalnym – o jakość współcześnie proponowanej edukacji, rehabilitacji i wsparcia na rzecz osób niewidomych i słabowidzących w różnym wieku. Autorzy u podłoża swoich rozważań stawiają konieczność uświadomienia sobie różnic między sposobem, w jaki poznają i porządkują informacje o świecie osoby widzące i niewidome. Uwrażliwienie społeczeństwa na te różnice nie tylko ułatwi porozumiewanie się osób niewidomych z widzącymi, lecz także zwiększy ich bezpieczeństwo i samodzielność, co w przyszłości przełoży się na poprawę jakości ich życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116428 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 305)
W monografii przedstawiono problematykę wspomagania rozwoju małego dziecka - dziecka do trzeciego roku życia. Praca składa się z dwóch części: w pierwszej przedstawiono fundamentalne teoretyczne kwestie: rozwój człowieka i jego wspomaganie oraz rozwój w okresie wczesnego dzieciństwa. Część druga stanowi opis i analizę wyników badań własnych, dotyczących możliwości i powinności wspomagania rozwoju małego dziecka, metod wspomagania różnych sfer rozwoju, źródeł opinii rodziców na temat wspomagania rozwoju dziecka i podejmowanych działań z tym związanych oraz trudności doświadczanych we wspomaganiu rozwoju dziecka. Publikacja skierowana jest do rodziców oraz opiekunów dzieci do lat trzech, a także dla studentów kierunków pedagogicznych, psychologii, przyszłych rodziców, osób, które planują zająć się profesjonalną pracą z najmłodszymi dziećmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115713 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42885 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest wynikiem współpracy różnych specjalistów: głównie logopedów, ale także psychologów, pedagogów specjalnych i lekarzy. Są oni nie tylko badaczami zaburzenia ze spektrum autyzmu, ale także praktykami (diagnostami i terapeutami), którzy na co dzień pracują z dziećmi z zaburzeniami o różnym patomechanizmie. W publikacji opisano dostępne na polskim rynku narzędzia (w tym również autorskie), które można wykorzystywać podczas diagnozowania logopedycznego. Recenzowana praca w sposób kompleksowy porusza problematykę diagnozowania trudności w obszarze komunikacji oraz wspierania rozwoju w tym zakresie u małych dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ang. autism spectrum disorders, ASD). Na polskim rynku wydawniczym problematyka ta jest wciąż reprezentowana w niewielkim, niewystarczającym stopniu. […] Biorąc pod uwagę rolę diagnozy i terapii logopedycznej we wspieraniu osób z ASD, należy tę rozbudowaną, wielowątkową, przygotowaną z dużą erudycją i znajomością rzeczy propozycję wydawniczą powitać z uznaniem i radością. […] Z książki będą mogli skorzystać przede wszystkim logopedzi, ale także wielu innych profesjonalistów pracujących z dziećmi z ASD. Z recenzji prof. dr hab. Ewy Pisuli
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116521 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42289 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35642 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48894 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67729 P 3,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielowymiarowość diagnozy i terapii FASD / Anna Piekacz. - Warszawa : Difin, copyright 2020. - 162 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Książka jest wprowadzeniem w rzeczywistość życia osób z FASD (Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych). To co łączy wszystkie osoby, to zespół pewnych cech, z którymi nie musieli się urodzić, gdyby nie ulegli ekspozycji na alkohol przed narodzinami. FASD nie jest chorobą i nie jest widoczną niepełnosprawnością, nie jest zaburzeniem psychicznym. Osoby takie potrzebują wsparcia, odpowiedniego traktowania, terapii i stymulacji rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116809 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52816 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42587 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35441 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48919 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej