Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(48)
Forma i typ
Książki
(25)
Artykuły
(22)
Publikacje dydaktyczne
(16)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(68)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(17)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(13)
Wypożyczalnia Czarnków
(12)
Wypożyczalnia Trzcianka
(7)
Wypożyczalnia Złotów
(13)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(6)
Czytelnia Wągrowiec
(6)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Łoskot Małgorzata
(7)
Dymara Bronisława
(6)
Babiuch Małgorzata
(2)
Czebiołko Anna
(2)
Balińska Hanna
(1)
Bauer Joachim
(1)
Breidenbach Stephan
(1)
Bronk Dorota
(1)
Chrost Marzena
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Domagała Dorota
(1)
Dzielnicka Ewa
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Gulczyńska Justyna (pedagog)
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Jagielska Katarzyna
(1)
Kamińska-Holc Katarzyna
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Kałuba-Korczak Anna
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Korzeniowska Wiesława
(1)
Królikowska Anna
(1)
Kujawiński Jerzy
(1)
Lesińska Joanna
(1)
Lipiński Andrzej
(1)
Majorczyk Marta
(1)
Malenda Anna
(1)
Mikina Agnieszka
(1)
Moszczyńska Ewa
(1)
Niemierko Bolesław
(1)
Pawlak Bożena
(1)
Pietruszka Lidia
(1)
Pilecka Małgorzata
(1)
Polska Akcja Humanitarna
(1)
Polska Akcja Humanitarna. ...wolność wypowiedzi
(1)
Polska Akcja Humanitarna. Bezdomni
(1)
Polska Akcja Humanitarna. Dokumenty dotyczące praw człowieka
(1)
Polska Akcja Humanitarna. Kształcenie obywatelskie w szkole samorządowej
(1)
Polska Akcja Humanitarna. Nie jestem ruski
(1)
Polska Akcja Humanitarna. Niepełnosprawni
(1)
Polska Akcja Humanitarna. Rasizm - problem codzienny
(1)
Polska Akcja Humanitarna. Zrównoważony rozwój
(1)
Polska Akcja Humanitarna. dyskryminacja
(1)
Pruś Małgorzata
(1)
Rasfeld Margaret
(1)
Rokoszewski Konard
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Solecki Roman
(1)
Spitzer Manfred
(1)
Strycharska-Gać Berta
(1)
Strzelecka-Lemiech Alicja
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Witek Anna
(1)
Zając Bożena
(1)
Zielińska Aleksandra
(1)
Łukasik Izabella Maria
(1)
Łukasik Joanna Małgorzata
(1)
Żyła Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(28)
Kraj wydania
Polska
(48)
Język
polski
(48)
Odbiorca
Nauczyciele
(20)
Pedagodzy
(14)
Dyrektorzy szkół
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Pedagodzy szkolni
(2)
Rodzice
(2)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Współdziałanie
(47)
Rodzice
(17)
Nauczanie
(16)
Szkolnictwo
(12)
Wychowanie
(9)
Nauczyciele
(8)
Uczniowie
(8)
Integracja społeczna
(7)
Praca zespołowa
(7)
Uczenie się
(7)
Metody nauczania
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Dziecko przewlekle chore
(4)
Efektywność nauczania
(4)
Nauczanie na odległość
(4)
Stosunki interpersonalne
(4)
COVID-19
(3)
Dziecko
(3)
Motywacja uczenia się
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Pedagodzy szkolni
(3)
Praca
(3)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dziecko trudne
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kształcenie rodziców
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Mózg
(2)
Nagrody
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Ocenianie kształtujące
(2)
Oceny szkolne
(2)
Oświata
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Psycholodzy szkolni
(2)
Szkoły
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Absencja szkolna
(1)
Agresywność
(1)
Artmann, Nicolai
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Autyzm
(1)
Czytanie
(1)
Dokumenty
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Egzaminy
(1)
Epidemie
(1)
Etnografia
(1)
Geografia
(1)
Gimnazja
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Happening
(1)
Hipokamp
(1)
Homoseksualizm
(1)
Innowacje
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Język polski
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Kariera
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Konflikt
(1)
Krajoznawstwo
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Kultura
(1)
Lemov, Doug
(1)
Logopedia
(1)
Lęk
(1)
Matematyka
(1)
Metoda projektów
(1)
Metodologia
(1)
Metody dialogu
(1)
Mowa
(1)
Muzyka
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie wiedzy o społeczeństwie
(1)
Neurobiologia
(1)
Neuropsychologia
(1)
Odpowiedzialność
(1)
Odpytywanie
(1)
Ojczyzna
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
PISA (program)
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Niemcy
(3)
Polska
(3)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(21)
Artykuł z czasopisma fachowego
(19)
Poradnik
(2)
Raport z badań
(2)
Ankieta
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dokument elektroniczny
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Programy nauczania dla gimnazjów
(1)
Raport
(1)
Scenariusz lekcji
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(28)
Językoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(14)
Dyrektor Szkoły
(2)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(2)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(1)
Życie Szkoły
(1)
48 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 10)
Autorzy poszukują podstaw samorządności, współdziałania, demokracji. Dokonują wieloaspektowej interpretacji samego pojęcia współdziałania umieszczając je w kontekście wielu pojęć pokrewnych i przeciwstawnych (współdziałanie a rywalizacja). Współdziałanie nie jest tu tylko teoretycznym problemem, ale wyrasta z przezwyciężenia podziałów między nauczycielami różnych typów szkół. Książka składa się z trzech rozdziałów, połączonych myślą Dalajlamy "Wykorzystamy każdą nadarzającą się okazję do przyniesienia pożytku innym, zamiast myśleć tylko o własnych, wąskich interesach". W części pierwszej autorzy dążą do wyostrzenia pojęcia współdziałania i rywalizacji, samorządności i demokracji uczestniczącej oraz pojęcia liberalizmu. Część druga akcentuje znaczenie nauczycielskich kompetencji dla rozwoju umiejętności współdziałania uczniów oraz ich kreatywności; ukazuje kształtowanie się partnerskich i samorządnych zachowań zarówno w rodzinie, jak też w domu dziecka i szeroko rozumianym środowisku społecznym. Część trzecia ukazuje historyczne korzenie oraz kulturowe, prawne i gospodarcze uwarunkowania idei samorządności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107845/Cz.1 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65548 P 3,2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47455 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom; 19.)
W tomie tym jest wiele promyków i nadziei na lepszą edukację. Pierwsza część (rozdziały I-II) to opowieść o sztuce uczenia się i zmaganiach mających na celu ocalenie w ludziach współczesnych istoty człowieczeństwa. Zostały tu także, jak wiele znaczeń mieści się w słowie „pomiędzy”. Tworzy ono przestrzenie obojętne, wrogie, życzliwe, pełne nadziei. Bywa niekiedy wytrychem, ale częściej kluczem do serc i umysłów innego człowieka, do dziecięcej wrażliwości. Dalsza część główna (rozdziały III-VI) przybliża życzliwe przestrzenie interpersonalne współtworzone wraz z uczniami w kompleksowej edukacji w szkole podstawowej, gimnazjum, liceum i na uniwersytecie. Ukazano, że dzięki różnorodnym, a zarazem innowacyjnym działaniom najbardziej z pozoru przeciętna szkoła, może stać się przestrzenią tworzenia kultury. Uzasadniono również, że innowacyjnie prowadzona edukacja kompleksowa nie tylko dostarcza uczniom wiedzy przedmiotowej, strategicznej i autokreacyjnej, lecz także pobudza rożne sfery aktywności. Bywa źródłem fascynacji, radości i poszukiwania sensów życia oraz wartości wykonywanej pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101888, 99944 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47310 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40191 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom; 18)
W książce: "Dziecko w świecie edukacji - Podstawy uczenia się kompleksowego", (XVIII tom serii Nauczyciele-Nauczycielom) autorka prezentuje sprawdzoną, innowacyjną, spójną koncepcję pracy, zwaną uczeniem się - nauczaniem kompleksowym. Książka dotyczy nie tylko cech dobrej edukacji, ale stanowi opis przyjaznych relacji pomiędzy osobami, które ją tworzą. Jest klarownym, wielorako uzasadnionym wykładem o procesie tworzenia więzi i wspólnoty w szkole z ludzką twarzą, a więc przestrzeni kultury, pozbawionej przemocy, opartej na współdziałaniu, tolerancji, poczuciu swobody i zaangażowaniu. W części pierwszej (r. I-II) ukazano krótką historię długich prób i badań (1966-2006), bogactwo form współudziału uczniów w procesie tworzenia cykli zajęć (od 5-15 lekcji), a więc sztukę przekładu idei pedagogicznych na konkretne działania edukacyjne. W części drugiej (r. III-VII) opisano strukturę kompleksów, ich zróżnicowanie, cechy lekcji projektujących, ćwiczeniowo-badawczych i kontrolno-oceniających; stosowany system oceny i samooceny, warsztat pracy ucznia i nauczyciela. Także nowatorskie techniki pracy, oparte na znajomości dziecka oraz synektyki i heurystyki, a więc: techniki działań równoległych twórcze formy wyzwalania talentów, indywidualizacji pracy i jej dokumentowania (system fiszek, klasowe księgi wypracowań itd.).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101887, 99942 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40190 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30834 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43316 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65066 P 3,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 11)
Tom stanowi kontynuację treści zawartych w tomie 10. Zawarte są tu teksty ujmujące problematykę współdziałania poprzez pewne interpretacje teoretyczne i ich odniesienia do praktyki, wzbogacone często opisem konkretnych technologii działania. Książka ta cechuje się żarliwością i zaangażowaniem autorów w sprawy dziecka. Rozdział I zajmuje się analiza tytułowego pojęcia współdziałania oraz pojęcia dialogu, samorządności i demokracji w wybranych koncepcjach edukacyjnych (c. Frieneta, J.Deweya). Rozdział II eksponuje interakcje pomiędzy dzieckiem a nauczycielem, mówi o integracji uczniów niepełnosprawnych w przeciętnej klasie szkolnej, o komunikacji interpersonalnej. Rozdział III zawiera głównie rozprawy, w których dąży się do "wyostrzenia" pojęcia integracji - jej form i nowych przestrzeni współdziałania jako drogi poszukiwania wartości, omawia następujące obszary integracji: tematyczno-problemową, czynnościowo-strukturalną, czasoprzestrzenno-interpesonalną, autokreacyjną. Publikacja wzbogaca wiedzę o nowych przestrzeniach, metodach i formach współdziałania. Ukazuje potrzebę więzi, dialogu, bezpiecznej współpracy i przyjaźni. Wskazuje, że waloryzacja międzyosobowej przestrzeni odbywa się poprzez uznanie ponadkulturowych wymiarów dobra, piękna i prawdy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107844/Cz.2 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48883 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64815 P 2,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 538.)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101176 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46199 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37367 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99943 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43422 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43515 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Priorytet współpracy jest zgodny z krytyczno-kreatywną doktryną oświaty i ideą podmiotowego uczestnictwa w edukacji (i jej współtworzenia) dzieci, młodzieży i dorosłych. Można przyjąć, że możliwość dostrzegania wzajemnych zależności buduje w instytucjach edukacyjnych nowego ducha, który zachęca członków społeczności do realizacji wspólnych planów, rozważnego i pokojowego rozwiązywania nieuniknionych często konfliktów. Nie będzie przesady w stwierdzeniu, że współpraca stanowi dla współczesnej szkoły nowy imperatyw - lepszego rozumienia innych, lepszego rozumienia świata, konieczność wzajemnego zrozumienia, pokojowej wymiany idei, czy wręcz jedności. Autorki [...] mają pełną świadomość, że osiągnięcie takiego stanu jest możliwe, jeśli się będzie łączyć umacnianie odpowiedzialności osobistej z kształtowaniem zbiorowego losu w codziennych sytuacjach edukacyjnych. W tym przypadku zgromadzone teksty są wyrazem namysłu nie tylko nad uwarunkowaniami współpracy w zespole, przebiegiem w gruncie rzeczy skomplikowanych procesów interpersonalnych, lecz także wskazują na możliwości ich doskonalenia, czym wpisują się w aktualny dyskurs oświatowy na temat jakości pracy szkoły. Z recenzji dr hab. Inetty Nowosad, prof. nadzw. UZ
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110887 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50168 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40181 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46569 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65174 P 1,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia, Pedagogika.)
Książka jest przewodnikiem dla nauczycieli, którzy nie mają jeszcze dużego doświadczenia we współpracy z rodzicami i trochę się jej obawiają. Może też być użyteczna dla tych pedagogów, którzy nie są zadowoleni ze swoich dotychczasowych prób, zwłaszcza z rodzicami tzw. trudnych uczniów. Autorka przedstawia typowe problemy w relacjach między nauczycielami a rodzicami, wskazując ich przyczyny, mechanizmy utrwalania się oraz sposoby pokonywania barier. Sporo miejsca poświęca kwestii zapobiegania trudnościom przez formułowanie realistycznych oczekiwań wobec rodziców, jasne ich wyrażanie oraz doskonalenie nauczycielskich umiejętności sprawnego porozumiewania się i rozwiązywania konfliktów. Opisuje też kategorie rodziców dzieci "trudnych", z którymi szczególnie ciężko nawiązuje się efektywną i zadowalającą obie strony współpracę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105487 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64206 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49100 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33857 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ocenianie osiągnięć uczniów jest najtrudniejszym zadaniem nauczyciela. Oczekiwania co do jakości oceniania w szkole są bardzo wysokie. Uczniowie, ich rodzice, władze szkolne i opinia publiczna chcą wierzyć, że nauczyciel uznaje wartość wszystkich swoich obowiązków, potrafi zdobyć pełną informację o wynikach nauczania i skutecznie unika jakichkolwiek uprzedzeń wobec uczniów. Niełatwo sprostać tym oczekiwaniom. Ocena szkolna powinna być jednoznaczna dla wszystkich jej odbiorców. W ich poczuciu to symbol słowny lub liczbowy mówi jasno, czy cel został osiągnięty, natomiast potok słów ukrywa wartość uzyskanego wyniku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115469 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51702 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41819 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34898 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48090 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66922 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Dlaczego dzieci po przekroczeniu szkolnego progu z czasem tracą ochotę do nauki i przestają zauważać ogromne bogactwo otaczającego je świata? Dlaczego rozpoczęcie edukacji dla wielu z nich oznacza utratę spontaniczności i otwartości na współpracę? Co dzieje się z ich naturalną ciekawością wobec wszystkiego, co nowe? Co sprawia, że szkoła staje się dla nich symbolem przymusu, wypełniania narzucanych obowiązków, konieczności zaliczania życiowych etapów, których znaczenia z reguły nie rozumieją i z którymi się nie identyfikują? Współinicjatorzy niemieckiego projektu edukacyjnego „Budząca się szkoła” - prof. Stephan Breidenbach i dyrektorka berlińskiej szkoły Margret Rasfeld - uważają, że tę sytuację można zmienić. W swojej książce udzielają odpowiedzi na powyższe pytania i opisują szkołę, w której uczniowie sami przejmują odpowiedzialność za tempo uczenia się i kolejność przerabianych tematów. Rozbudza to w nich silne poczucie sprawczości, odpowiedzialności za własny sukces edukacyjny i odwagę w stawianiu czoła życiowym wyzwaniom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110264 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49797 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39814 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49766 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42686 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41295 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Neurobiolog, lekarz i psychiatra Joachim Bauer dowodzi, że młody człowiek jest w stanie w pełni rozwinąć swój potencjał tylko wówczas, gdy dorasta w sprzyjającym otoczeniu. Ironia współczesnego systemu edukacji polega na tym, że powstał on na długo zanim zaczęliśmy badać możliwości i ograniczenia ludzkiego mózgu. Aby stworzyć nową, efektywną szkołę musimy oprzeć się na aktualnych odkryciach naukowych i zaakceptować fakt, że relacje między uczniem a nauczycielem oraz przyjazne środowisko szkolne, są podstawą dobrze funkcjonującej edukacji. W dążeniu do tego celu niezbędna jest współpraca nauczycieli, uczniów oraz rodziców, która pozwoli na zwiększenie poczucia sprawczości i motywacji do twórczego działania każdej ze stron.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 118279 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Brak informacji o dostępności: sygn. 36431 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej