Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(3)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(3)
E-booki
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
wypożyczone
(3)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(2)
Autor
Bełz Grzegorz
(1)
Erikson Thomas
(1)
Głuszek Ewa
(1)
Hasooni-Abood Diana
(1)
Lewicka Maria
(1)
Puchalska-Kamińska Malwina
(1)
Roczniewska Marta
(1)
Sarnacka-Smith Anna
(1)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(1)
Smith Bradley P
(1)
Łądka-Barańska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Doradcy personalni
(1)
Menedżerowie
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
Zaangażowanie pracowników
(3)
Kadry
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja w biznesie
(1)
Komunikacja wewnętrzna
(1)
Menedżerowie
(1)
Motywacja pracy
(1)
Osobowość
(1)
Praca
(1)
Psychologia pracy
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(HR)
Job crafting jest metodą zwiększania zaangażowania pracowników i wspierania ich w budowaniu poczucia sensu pracy. Ta potwierdzona naukowo koncepcja zyskała w ostatnich czasach popularność wśród psychologów pracy i praktyków HR w krajach zachodnich, USA i Skandynawii. Autorki pokazują w książce, jak można adaptować sprawdzone już narzędzia job crafting do polskiej kultury i z sukcesem je wdrażać w firmach. W publikacji zaprezentowano m.in.: - zalecane działania sprzyjające tworzeniu kultury przekształcania pracy w organizacji, - wyniki badań prowadzonych przez uznanych na świecie ekspertów w dziedzinie zaangażowania, - przewodnik, jak krok po kroku przeprowadzić warsztaty job craftingowe, - przykłady praktycznego zastosowania narzędzi job crafting w polskich firmach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 52624 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42129 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mój szef jest idiotą / Thomas Erikson ; ze szwedzkiego przełożyła Diana Hasooni-Abood. - Warszawa : Wielka Litera, Copyright 2018. - 342, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Znany szwedzki trener i ekspert w dziedzinie komunikacji rozprawia się ze złymi szefami. I przekonuje, że nawet z najcięższymi przypadkami można się dogadać. Czy wiecie, że ludzie najczęściej zwalniają się z powodu szefa, a nie z powodu pracy? Zastanawiasz się czasami, dlaczego szef zachowuje się tak a nie inaczej? Rozmyślasz, jak powinieneś ułożyć sobie z nim relacje, by praca przestała być horrorem? A może sam jesteś szefem i codziennie zmagasz się z pracownikami, którzy ewidentnie się obijają? Jeśli tak, to ta książka jest właśnie dla Ciebie. [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114894 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34662 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Książka jest przewodnikiem po modelu zachowań DISC D3. Pomoże zrozumieć, na czym polega istota różnic osobowości oraz to, w których obszarach funkcjonowania firmy nie opłaca się pomijać tego aspektu pracy z ludźmi. Wspólnie zastanowimy się nad tym, co znaczy: pracować w duchu DISC D3 i kiedy korzystać z tego narzędzia, by stworzyć środowisko pracy, w którym nie musimy walczyć o zaangażowanie, lecz wspieramy obszary decydujące o wysokim zaangażowaniu każdego członka zespołu. W szerszym i problemowym ujęciu – książka ta jest kompendium wiedzy o zaangażowaniu, daje odpowiedź na pytanie, dlaczego w tym samym środowisku pracy jedni są mocno zaangażowani, a drudzy nie, skąd się bierze nagły spadek lub wzrost zaangażowania oraz jakie kroki możesz podjąć, by budować zespół i organizację z osobami, które będą zmierzać z tobą w tym samym kierunku. Podczas omawiania zaangażowania i DISC D3, skupimy się na dzieleniu się dobrymi praktykami, podając przykłady z życia zespołów i firm – uwzględnimy zarówno nasze doświadczenia, jak i doświadczenia klientów, z którymi pracujemy w modelu DISC D3.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36417 (1 egz.)
E-book
W koszyku
W zmiennym otoczeniu, w którym jedynym pewnikiem jest zmiana, ciągłe dążenie do doskonałości staje się koniecznością dla organizacji, które chcą się rozwijać, osiągać sukcesy i budować trwałą przewagę konkurencyjną. W dzisiejszych czasach powiedzenie „kto stoi w miejscu, ten się cofa” nabiera nowego znaczenia. Zaniechanie działań na rzecz doskonalenia powoduje radykalne i w wielu wypadkach nieodwracalne straty dla pozycji konkurencyjnej organizacji. Aby temu zapobiec, konieczne są ciągłe działania ukierunkowane na doskonalenie całej organizacji, poszczególnych aspektów jej funkcjonowania oraz na innowacje. Tym zagadnieniom poświęcony jest niniejszy numer „Management Forum”. Jeden z powyższych wątków stał się przedmiotem zainteresowania autorów pierwszego artykułu, którzy zaprezentowali koncepcję zdrowia organizacyjnego. Konstrukt ten został ukazany jako czynnik determinujący i organizujący funkcjonowanie organizacji, z uwzględnieniem wszystkich interesariuszy, a szczególnie pracowników. W artykule autorzy wskazują na istnienie związków pomiędzy pięcioma wymiarami zdrowia organizacyjnego, tj.: elastycznością, odmłodzeniem, egzekwowaniem, komplementarnością i uzupełnianiem. Zaangażowanie pracowników to kluczowy element w drodze do doskonałości. Istotną rolę w kształtowaniu zaangażowania pracowników odgrywa sfera emocji, ponieważ to ona decyduje o akceptacji działań, co z kolei jest konieczne do wykorzystania potencjału logicznego myślenia. Autor drugiego artykułu wskazuje, że doskonałość to zgodność w różnorodności, którą stanowią zachowania i decyzje pracowników organizacji. Zagadnienie zaangażowania pracowników zainspirowało autorkę trzeciego artykułu do przeanalizowania roli bezpośredniej partycypacji pracowniczej w procesach doskonalenia przedsiębiorstw. Na podstawie dwóch badań z lat 2003-2005 oraz z roku 2013 autorka analizowała zmiany form partycypacji pracowniczej i sformułowała pogląd, że zmiany te wynikają z rozwoju gospodarki opartej na wiedzy. Doskonałość z perspektywy konkretnego obszaru działań może jawić się nie tylko jako szansa, ale również jako zagrożenie. Autorka kolejnego z prezentowanych artykułów przedstawiła zagadnienie doskonałości w negocjacjach. Artykuł zawiera prezentację koncepcji dotyczących pożądanego profilu cech i umiejętności negocjatorów oraz wyniki badań, które wskazują, że doskonałość w negocjacjach może być zagrożeniem dla pozytywnego wyniku negocjacji. Problematyka zmian organizacyjnych oraz postaw przedsiębiorców wobec zmian była inspiracją dla autorki piątego artykułu, która prezentuje wyniki badań ukazujących związek pomiędzy optymizmem przedsiębiorcy a akceptacją sytuacji zmian w organizacji i otwartością na ich wdrażanie. Przy wykorzystaniu analizy statystycznej autorka wskazała na istnienie istotnych korelacji pomiędzy poziomem komponentów postawy wobec zmian a poziomem optymizmu przedsiębiorcy. Innowacje jawią się jako krytycznie istotny aspekt funkcjonowania współczesnego przedsiębiorstwa. Wartościowe naukowo są nie tylko rozważania o koncepcji innowacyjności, ale również ukazywanie dobrych praktyk we wdrażaniu innowacji. Autorzy ostatniego z prezentowanych artykułów przeanalizowali wprowadzenie unikatowej usługi serwisowej w firmie Seco/Warwick Europe SA. Opis wdrożenia nowej usługi, wskazania dotyczące odpowiedzi na przyszłe potrzeby klienta oraz obszerna charakterystyka funkcjonalności wprowadzanego rozwiązania stanowią połączenie teorii i praktyki w zakresie rozwoju i innowacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
NUMER SPECJALNY PSYCHOLOGIA ORGANIZACJI SPECIAL ISSUE: PSYCHOLOGY OF ORGANIZATION Redaktorzy numeru [Editors]: Agnieszka Czerw, Joanna Czarnota-Bojarska W numerze [Contents]: Agnieszka Czerw, Joanna Czarnota-Bojarska: Dopasowanie człowiek–środowisko i postawa wobec pracy jako motywatory zachowań organizacyjnych [Person-environment fit and attitude towards work as motivators of organizational behaviors], doi: 10.7366/1896180020163601, s. 8–19; Anna Szabowska-Walaszczyk, Anna Maria Zawadzka: Dopasowanie na wymiarach potrzeb wzrostu i bezpieczeństwa a zaangażowanie w pracę [Person-work fit with respect to growth and security and work engagement], doi: 10.7366/1896180020163602, s. 20–33; Teresa Chirkowska-Smolak: Dopasowanie do pracy a zaangażowanie. Mediacyjna rola przekonania na temat sensowności pracy [Person-job fit and work engagement: The mediating effect of meaning in work], doi: 10.7366/1896180020163603, s. 34–44; Bohdan Rożnowski, Katarzyna Olczykowska: Znaczenie pracy i jej dopasowanie jako predyktory zaangażowania w pracę w wolontariacie studenckim [Meaning of work and person-work fit as predictors of work engagement in students volunteering], doi: 10.7366/1896180020163604, s. 45–55; Sylwiusz Retowski, Maria Jolanta Podsiadły: Gdy nasza praca pasuje do naszych wartości. Ocena zgodności wartości własnych i organizacji a wypalenie zawodowe [When our job matches our values. Employee-organization values congruence estimation and burnout], doi: 10.7366/1896180020163605, s. 56–68; Małgorzata Chrupała-Pniak, Damian Grabowski: Etyka pracy, przywiązanie organizacyjne a gotowość do podejmowania nieetycznych zachowań proorganizacyjnych – raport z badań [Work ethic, organizational commitment and willingness to undertake unethical pro-organizational behavior – Research report], doi: 10.7366/1896180020163606, s. 69–83; Ewa Bajer: Działania przedsiębiorcze, postawy wobec pracy i ocena nasilenia stresu u mikroprzedsiębiorców i pracowników etatowych [Entrepreneurial activities, attitudes towards work, and estimation of stress among micro-entrepreneurs and full-time employees], doi: 10.7366/1896180020163607, s. 84–97; Alicja Keplinger, Emilia Frątczak, Karolina Ławecka, Paulina Stokłosa: Uwarunkowania organizacyjnych zachowań obywatelskich w relacji przełożeni a ich podwładni [Relations between superiors and their subordinates as determinants of organizational citizenship behavior], doi: 10.7366/1896180020163608, s. 98–107. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej