Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(34)
wypożyczone
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(9)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(4)
Czytelnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(5)
Wypożyczalnia Trzcianka
(5)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(7)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Czytelnia Wągrowiec
(5)
Autor
Holas Paweł
(2)
Meyer Robert
(2)
Palczewska Małgorzata
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Wojciechowski Aleksander
(2)
Anderson Liz McKendry
(1)
Bee Helen L
(1)
Binder Marek
(1)
Bobula Stanisław
(1)
Boyd Denise
(1)
Butcher James N
(1)
Carson Robert C
(1)
Dietrich Władysław
(1)
Emmons Polly Godwin
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Jarmocik Anna
(1)
Johnson Robert L
(1)
Kaiser Jan
(1)
Kalat James W
(1)
Karwowska Dorota
(1)
Kuniecki Michał Jakub
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Materska Maria
(1)
McCann Vivian
(1)
Mineka Susan
(1)
Pietras Tadeusz
(1)
Sipowicz Kasper
(1)
Waliś Robert
(1)
Witusik Andrzej
(1)
Zimbardo Philip G
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Zespół ADHD
(12)
Dziecko
(5)
Agresywność
(4)
Autyzm
(4)
Depresja psychiczna
(4)
Mózg
(4)
Osobowość
(4)
Schizofrenia
(4)
Uczenie się
(4)
Alkoholizm
(3)
Choroba Alzheimera
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Nikotyna
(3)
Pedofilia
(3)
Przemoc
(3)
Sen
(3)
Układ nerwowy
(3)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Ankieta
(2)
Anoreksja
(2)
Bulimia
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Genetyka zachowania
(2)
Gry hazardowe
(2)
Klasa szkolna (socjol.)
(2)
Lęk
(2)
Nałóg
(2)
Niemoc płciowa
(2)
Pamięć
(2)
Paranoja
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Samobójstwo
(2)
Stres pourazowy
(2)
Szkolnictwo
(2)
Transwestytyzm
(2)
Wywiad socjologiczny
(2)
Zachowanie
(2)
Adopcja
(1)
Agorafobia
(1)
Bezrobocie
(1)
Bliźnięta
(1)
Bowlby, John
(1)
Ból
(1)
Choroba Huntingtona
(1)
Choroba Parkinsona
(1)
Choroba wieńcowa
(1)
Choroby afektywne
(1)
Choroby przenoszone drogą płciową
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Ciąża
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Diagnoza
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Eklektyzm
(1)
Emerytura
(1)
Erikson, Erik H.
(1)
Freud, Sigmund
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Hipokamp
(1)
Histochemia
(1)
Homeostaza fizjologiczna
(1)
Homoseksualizm
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Internet
(1)
Interwencja kryzysowa (psychol.)
(1)
Kazirodztwo
(1)
Konkubinat
(1)
Kora mózgowa
(1)
Kradzież
(1)
Kübler-Ross, Elisabeth
(1)
Leczenie
(1)
Lekozależność
(1)
Małżeństwo
(1)
Mowa
(1)
Młodociane matki
(1)
Narkomania
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Neurony
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Obowiązek szkolny
(1)
Odruchy
(1)
Odżywianie
(1)
Osobowość wieloraka
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Palenie tytoniu
(1)
Pavlov, Ivan Petrovič
(1)
Piaget, Jean
(1)
Piaget, Jean (1896-1980)
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Poród
(1)
Praca młodocianych
(1)
Psychiatria
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(2)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
12 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101388 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101389 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia należy do nielicznych w naszym kraju prac badawczych, dotyczących pogranicza neuropsychologii rozwoju i psychologii klinicznej dziecka. Istotnym walorem tej pracy jest jej interdyscyplinarny charakter. Takie podejście do tematu stanowiło wielkie wyzwanie dla Autorki, bo wymagało wszechstronnej wiedzy. Jako psycholog musiała głęboko wejść w wiele specjalności z zakresu medycyny, dlatego jest tam obecne neuropsychologiczne, neuroanatomiczne, neurofizjologiczne i genetyczne podejście do zagadnień zaburzeń uczenia się i zachowania oraz ich współwystępowania. To wszystko stanowi, iż rozprawa ma charakter unikatowy [...]. Monografia uzupełnia brak tego rodzaju publikacji, niezbędnych dla rozwoju nauki, edukacji, a także dla potrzeb profesjonalistów. [prof. zw. dr hab. Marta Bogdanowicz]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104703 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31759 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest przeznaczona dla szerokiego kręgu odbiorców:: dla lekarzy, lekarzy psychiatrów, lekarzy pediatrów, pielęgniarek psychiatrycznych, pedagogów specjalnych, pedagogów szkolnych, pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, pracowników poradni zdrowia psychicznego, psychologów oraz wszystkich zainteresowanych tematem. *** Jest to dzieło będące efektem współdziałania specjalistów z różnych dziedzin, co samo w sobie stanowi odzwierciedlenie złożoności problemu - choć autorzy skromnie zaznaczyli w tytule, że recenzowana praca dotyczy tylko wybranych zagadnień diagnozy i terapii. Jednak sposób prezentacji treści i ich dobór daje wgląd w szereg zagadnień wykraczających poza ramy sensu stricto diagnozy i terapii. Z recenzji dr hab. Hanny Żuraw, prof. UPH w Siedlcach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115393 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zapewnia czytelnikowi wiele praktycznych i skutecznych porad oraz strategii działania dotyczących pomocy dzieciom dotkniętym dysfunkcją sensoryczną. Skupiając się na wczesnej interwencji, pokazuje, że dzieci, u których zdiagnozowano to schorzenie, mogą osiągnąć swój pełny potencjał w domu, szkole i społeczności. Autorki opisują i analizują objawy, przyczyny, dodatkowe czynniki oraz zachowania związane z zaburzeniami integracji sensorycznej, zwłaszcza w ramach autyzmu, ADHD i zaburzeń dwubiegunowych, skupiając się m.in. na pomocnych ćwiczeniach, tajnikach diagnozy oraz modyfikacji programów edukacyjnych. Ta zrozumiała i przystępna książka to niezastąpione źródło wiedzy dla rodzin, nauczycieli i opiekunów mających kontakt z dziećmi doświadczającymi zaburzeń integracji sensorycznej. Polly Godwin Emmons ma licencjat z biologii i psychologii zdobyty na uniwersytecie Binghamton, a także dyplom magistra pedagogiki (specjalność: edukacja podstawowa) uzyskany w Elmira College. Ma także uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do 12 roku życia. Mieszka w Nowym Jorku z dwójką swoich dzieci i pracuje jako pedagog specjalny w lokalnej szkole średniej. Liz McKendry Anderson jest magistrem pedagogiki (specjalność: edukacja podstawowa) w Lesley College i magistrem pedagogiki specjalnej na uniwersytecie Binghamton. Ma także uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do 12 roku życia. Była dyrektorką agencji Edukacja dla Wczesnej Interwencji, a obecnie robi doktorat z pedagogiki na uniwersytecie Binghamton. Mieszka w Nowym Jorku z mężem Richardem i czwórką dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106571 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 51247 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36026 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33205 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48015 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62811 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 1 Podstawy psychologii wprowadza Czytelnika w świat psychologii jako nauki. Autorzy opisują pułapki zdroworozsądkowego pojmowania problemów psychologicznych oraz sposoby unikania błędów, wynikających z odruchów i nawyków w rozumowaniu. Demaskują pozorne oczywistości i uczą krytycznego myślenia. Czytelnik poznaje główne metody i perspektywy w psychologii, obudowane wiadomościami historycznymi o rozwoju całej dyscypliny. Znajdzie też tutaj podstawowe fakty dotyczące budowy mózgu i układu nerwowego. Dowie się ponadto, jak przebiega jego wszechstronny rozwój od momentu zapłodnienia przez dzieciństwo i okres dorastania, po dorosłość i starość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102447/T.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46794 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47048 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37448 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31261 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43566 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62881 P 5,2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99789/T.2 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42887 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40839, 43185 (2 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61775 P 5,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36818 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43292 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polecana publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Spór o charakter diagnozy i zakres kompetencyjny między psychologiem a pedagogiem powoduje wycofywanie się pedagogów z działalności diagnostycznej lub ograniczenie ich pracy do diagnostyki edukacyjnej. Celem publikacji jest uświadomienie przyszłym pedagogom znaczenia diagnostyki w przygotowaniu zawodowym oraz kształtowanie wrażliwości i umiejętności związanych z procesem diagnozowania w pracy terapeutyczno-wychowawczej. Adresatami książki są studenci kierunków pedagogicznych, nauczycielskich, którzy w przyszłości podejmą pracę pedagogiczną z dziećmi i młodzieżą, stąd w książce posłużono się określeniami "nauczyciel", "pedagog" jako osoby dokonujące diagnozy pedagogicznej. Publikacja może też być wykorzystywana przez pedagogów i nauczycieli w samokształceniu i doskonaleniu zawodowym połączonym z kształtowaniem refleksji nad własnym profesjonalizmem zawodowym. Analiza literatury pozwala na pełniejszą ocenę dotychczasowych działań i ich odpowiednią weryfikację. Rozwijanie refleksji zawodowej to istotny element samokształcenia, którego celem jest stałe doskonalenie pracy i zwiększanie jej skuteczności. Autorka ma nadzieję, że książka będzie pomocna w podnoszeniu jakości kształcenia przyszłych kadr pedagogicznych. Książka podejmuje kilka ważnych obszarów tematycznych pod kątem teoretyczno-pragmatycznym. Jej celem jest zapoznanie z założeniami teoretycznymi procesu diagnozowania oraz przedstawienie praktycznych rozwiązań diagnozy pedagogicznej. Część pierwsza zawiera teoretyczno-metodologiczne podstawy diagnozy w ujęciu określonych teorii i koncepcji badań w obszarze wybranych subdyscyplin pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 103537 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47389 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38057 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63384 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63385 P 2,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polecana publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Spór o charakter diagnozy i zakres kompetencyjny między psychologiem a pedagogiem powoduje wycofywanie się pedagogów z działalności diagnostycznej lub ograniczenie ich pracy do diagnostyki edukacyjnej. Celem publikacji jest uświadomienie przyszłym pedagogom znaczenia diagnostyki w przygotowaniu zawodowym oraz kształtowanie wrażliwości i umiejętności związanych z procesem diagnozowania w pracy terapeutyczno-wychowawczej. Adresatami książki są studenci kierunków pedagogicznych, nauczycielskich, którzy w przyszłości podejmą pracę pedagogiczną z dziećmi i młodzieżą, może też być wykorzystywana przez pedagogów i nauczycieli w samokształceniu i doskonaleniu zawodowym połączonym z kształtowaniem refleksji nad własnym profesjonalizmem zawodowym. Analiza literatury pozwala na pełniejszą ocenę dotychczasowych działań i ich odpowiednią weryfikację. Rozwijanie refleksji zawodowej to istotny element samokształcenia, którego celem jest stałe doskonalenie pracy i zwiększanie jej skuteczności. Autorka ma nadzieję, że książka będzie pomocna w podnoszeniu jakości kształcenia przyszłych kadr pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31560 (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31559 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44433 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik Jamesa Kalata jest jedną z najbardziej znanych i szeroko polecanych publikacji akademickich na świecie. Autor, badacz i wykładowca psychologii z dużym doświadczeniem dydaktycznym, proponuje w niej problemowe ujęcie zagadnień psychologii, która zajmuje się badaniem i wyjaśnianiem zachowania oraz jego mechanizmów poprzez odwołanie się do czynników biologicznych. Największym atutem tej książki jest kompletne i całościowe omówienie zagadnień tworzących podstawy psychologii biologicznej. Każdy z 15 rozdziałów wprowadza czytelnika w nową tematykę: od percepcji i kontroli czynności ruchowych, przez uczenie się i pamięć, procesy uwagi, sen i czuwanie, regulację środowiska wewnętrznego, czynności rozrodcze po myślenie, mowę i podstawowe zaburzenia psychiczne. Całość napisana jest w nowoczesny i atrakcyjny sposób: barwnym i przystępnym językiem, z bogatym i doskonale dobranym materiałem ilustracyjnym. Każda z części zawiera dodatkowo podsumowanie najważniejszych zagadnień, pytania sprawdzające stopień opanowania materiału oraz punkty problemowe,
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47044 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112734 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42895 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41569, 44188 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 104273 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47509 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37273 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31016 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44446 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 63104 P 5,2 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej